• Toen ik net weer online kwam, merkte ik dat ik plotseling nog maar 2 ongelezen pb’s had, en eerst waren het er veel meer. Ik heb even in mijn inbox gekeken, en ik zie dat ik nu alleen nog maar echte privé berichten, en meldingen van reacties op het forum. Reacties op stories, meldingen van nieuwe hoofdstukken en GB berichten zijn allemaal weg, behalve de 2 nieuwe hoofdstukken (die denk ik binnen zijn gekomen nadat bijna alle PB’s zijn verdwenen).
    Een klasgenoot logde toevallig op het zelfde moment in, en bij haar waren ook alle PB’s weg.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik begrijp niet waarom de nieuwe lay out er ineens bij word gehaald?

    Alsnog blijft het een feit dat er zonder enige kennisgeving privé gegevens zijn verwijderd en dat is echt not done in mijn opzicht. Helemaal niet omdat hij er daarna geen enkel bericht over heeft geplaatst. Als er direct na het verwijderen een excuus was geplaatst inclusief reden: prima, dan weet iedereen waarom het heeft plaats gevonden. Maar nu krijgen we opnieuw niets te horen, terwijl we daar toch echt het recht wel toe hebben.


    Ik ben echt wel een buitenstaander om het zo te noemen, maar hij had best even een bericht kunnen maken of de mods dat laten doen zodat mensen zouden weten waarom. Verder denk ik dat de frustratie komt van het feit dat er nog wat foutjes zijn. Enkele users hebben hier klachten over ingediend, maar zien niets terug hiervan. Slechts dat Rutger op de hoogte wordt gebracht, of dat het op een lijst komt. Maar ja, als je dan na maanden niks hoort is dat best frustrerend. Hierbij wil ik Rutger niet afkraken, hij doet vast zijn best en daar twijfel ik niet aan, maar goede communicatie is belangrijk. Door dit soort dingen komen er kloven, afstand en meer ellende waardoor mensen die hier jaren zitten steeds minder online komen.


    26 - 02 - '16

    Als hij de mods kon laten weten dat maandag de site even offline gaat en als hij kon uitleggen waarom de PB's zijn verdwenen (meer dan een week nadat dit topic is aangemaakt, mind you), had hij ook best aan de mods kunnen melden dat de standaard-pb's verwijderd zouden worden. Nu was ik ineens 20 berichten kwijt, die ik bewaarde juist omdat ik bij wilde houden welke hoofdstukken ik nog moet lezen. Nee, het is inderdaad geen kwestie van leven of dood, maar een beetje meer transparantie en rekening houden met ons als users zou ik zeker niet verkeerd vinden. Het is voor mij een principekwestie: als users horen wij sommige dingen gewoon te weten, zéker als het onze PB's betreft.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oh wauw. Gaat goed. 😅

    Persoonlijk vind ik het fijn te weten dat Rutger (en Tristan) aan de site werkt. En dat dit waarschijnlijk niet als een rotstreek bedoelt is.

    Wel vind ik het jammer dat er vanuit Rutger zelf niet een topic geopend is. De mods proberen de dingen te verwoorden/verduidelijken voor zo ver als dat ze dat kunnen. Maar zelf zou ik eigenlijk toch wel heek graag een stukje meer communicatie van Rutger zelf zien. Hij heeft Quizlet immers opgericht en maakt alle beslissingen.

    Ik heb zelf geen last gehad van dit hele PB gebeuren. Althans, voor zo ver ik weet. PB's zijn voor mij niet heel erg belangrijk.
    Maar ik snap heel goed dat de users die hier wél last van hebben dit niet oké vinden zoals dit nu gegaan is.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Stig schreef:
    Ik ben echt wel een buitenstaander om het zo te noemen, maar hij had best even een bericht kunnen maken of de mods dat laten doen zodat mensen zouden weten waarom. Verder denk ik dat de frustratie komt van het feit dat er nog wat foutjes zijn. Enkele users hebben hier klachten over ingediend, maar zien niets terug hiervan. Slechts dat Rutger op de hoogte wordt gebracht, of dat het op een lijst komt. Maar ja, als je dan na maanden niks hoort is dat best frustrerend. Hierbij wil ik Rutger niet afkraken, hij doet vast zijn best en daar twijfel ik niet aan, maar goede communicatie is belangrijk. Door dit soort dingen komen er kloven, afstand en meer ellende waardoor mensen die hier jaren zitten steeds minder online komen.

    +1


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Lieve mensen, voordat we onszelf hierbij massaal gaan opvreten, stel ik voor om even af te wachten tot er bericht van Rutger volgt. Ik betreur zelf ook dat we niet konden aankondigen dat dit zou gaan gebeuren, maar ik weet zeker dat hij er vast een goede reden voor heeft. Morgen wordt alles overgezet naar een nieuwe server dus dat zal vast het een en ander met zich hebben meegebracht - verwachte en onverwachte zaken.

    Geniet nog even van Q vandaag, morgen moeten we even tijdelijk afkicken. ^^

    ParkChanyeol schreef:
    Lieve mensen, voordat we onszelf hierbij massaal gaan opvreten, stel ik voor om even af te wachten tot er bericht van Rutger volgt. Ik betreur zelf ook dat we niet konden aankondigen dat dit zou gaan gebeuren, maar ik weet zeker dat hij er vast een goede reden voor heeft. Morgen wordt alles overgezet naar een nieuwe server dus dat zal vast het een en ander met zich hebben meegebracht - verwachte en onverwachte zaken.

    Geniet nog even van Q vandaag, morgen moeten we even tijdelijk afkicken. ^^


    Ik denk juist dat jullie er niks aan konden doen, jullie wisten dit ook niet. Dus ik denk dat de teleurstelling van de users (als die er is, correct me if im wrong) ik kan niet voor iedereen spreken. Dat die niet naar jullie is gericht.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    O, wow, ik lees dit topic nu pas en ik had geen idee dat dit gaande was? Zelf houd ik mijn inbox nauwkeurig bij wat betreft de algemene berichten, dus daar heb ik geen problemen mee (ook al zouden die van mij verwijderd zijn), echter snap ik wel waarom de frustratie hoog is bij sommige users. Ergens herken ik mij wel in die frustratie. Niet zozeer vanwege de 'algemene' PB's die verwijderd zijn, maar doordat het iets privé's was dat verwijderd was. Het maakt niet uit of het nou de administrator of een moderator of weet ik veel wie was, maar ik ben van mening dat je iemands privacy respecteert. Dat is iets wat mij frustreert, tevens met dat het mij opvalt dat de moderators vooral degenen zijn die de communicatie doen.
          Rutger is de oprichter van Quizlet, maar hijzelf is amper aanwezig en goed, hij heeft een leven. Maar wie heeft dat niet? Ikzelf ben van mening dat als je iets doet of van jou is, je er verantwoordelijkheid voor neemt. Hij stopt werk in Quizlet en daar ben ik hem dankbaar voor, maar in mijn ogen, loopt er ook iets verkeerd tussen de users en de oprichter zelf. Een stukje communicatie. Dit gaat meer de via-via kant op en daar ben ik nooit fan van geweest qua communicatie, want dat creëert dit soort situaties.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2019 - 1:29 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Krijgen we nog een eventuele uitleg?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Waarvoor was het trouwens goed om naar een andere server te gaan?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ga proberen iets van een samenvattend bericht te maken en gelieve mij verder aan te vullen. (flower)

    Het is dus zo dat Rutger ons gecontacteerd heeft dat de 'map' met pb's veel te groot was. Ze kwamen erachter doordat ze bezig waren met de voorbereidingen voor de verhuis naar de nieuwe server. Ze stelden ons voor om alle berichten ouder dan een jaar automatisch te laten verwijderen en vroegen zich af wat wij ervan dachten. Wijzelf waren geen voorstander omdat er ook oude berichten zijn die je supergraag zou willen bijhouden. Dus we stelden een 'bewaar'-knop voor. Zodat iedereen de tijd zou hebben om net die berichten dan voor eeuwig te kunnen bewaren. Dat was een goed idee, maar niet op korte termijn uitvoerbaar. Andere ideeën waren (praktisch) niet uitvoerbaar.
    Even later kregen we het bericht dat men bezig was met een aantal automatische notificaties te verwijderen. Niet omdat ze niet belangrijk zouden zijn, dat is een interpretatie die later een eigen leven is gaan leiden in dit topic. Ze zijn verwijderd omdat niet alle berichten overgezet zouden kunnen worden naar de nieuwe server. Maar die keuze hebben Rutger/Tristan moeten maken omdat ze niet anders konden, maar ze waren zich er zeker van bewust dat het een vervelende kwestie was waarvan ze de knoop hebben moeten doorhakken. Ik lees in dit topic dat het dus inderdaad een vervelende kwestie is/was.

    Dus dat is de situatie. Het is niet dat zij de keuze zomaar hebben gemaakt, er is over nagedacht. Natuurlijk had het wel handig geweest om even een heads-up gekregen te hebben. Maar nu ik erover nadenk: als er een heads-up was geweest, wat hadden jullie er dan mee gedaan? In recordtempo de ongelezen pb's toch nog gelezen? De knoop was doorgehakt. Had het, buiten de waarschuwing vooraf, nog een meerwaarde? (Ik vraag het uit interesse, niet om iemand in bescherming te nemen.) Niet weglatende dat een waarschuwing wel plezant was geweest in plaats van er aan de lijve achter te komen. Dat ga ik sowieso nog persoonlijk doorgeven aan Rutger/Tristan zodat ze er in de toekomst rekening mee kunnen houden.
    Als ik dat ga doorgeven, wil ik ook gerust doorgeven wat jullie nu nog van hen verwachten. Maar wat verwachten jullie nu nog precies over de verwijderde notificaties? Wat hebben jullie graag dat ik er nog over door geef? We merken dat dit op ieders maag ligt, dus we moeten toch proberen dit zo goed mogelijk af te werken zodat jullie het (deels) kunnen loslaten. Het is natuurlijk een negatief gegeven, dus het zomaar loslaten zal niet lukken, maar ik zou graag met jullie toch een manier willen vinden om dit samen te kunnen afsluiten. Er nu niets mee doen, zou geen fijne manier van afsluiten zijn. Daarom vraag ik wat ik nu het beste nog ga doorgeven aan hen omtrent de pb's.

    (Over de notificaties van hoofdstukken die al een tijd geleden gepubliceerd zijn: een mod heeft dat op de to-do-list gezet voor de admins. Hopelijk vinden zij de bug. )


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien van de actieve leden die hierom vragen hun ongelezen berichten terug zetten? Ik zelf mis er een stuk of 14, dat vind ik vervelend, maar daar kan ik wel overheen komen als het echt moet.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik mis er 1600 en q bugt als een malle


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Zelf boeien die pb’s me niet zoveel. Het gaat mij meer om het feit dat ze zonder overleggen zomaar andermans eigendom hebben verwijderd. Virtueel eigendom dan wel, maar het principe blijft hetzelfde. Ik zou graag vanuit Rutger zelf een excuus willen. Misschien een belofte dat het niet meer zal gebeuren.
    Als hij van te voren had aangegeven dat ze het gingen verwijderen, was ik nog even door mijn inbox gegaan om te kijken of er nog iets tussen zat wat ik graag wilde bewaren. Een kleine heads up was wel zo netjes geweest. Nu is het net een ‘fuck you met jullie kinderachtige virtuele berichtjes’ naar ons toe. Deze actie vind ik gewoonweg ontzettend respectloos en onprofessioneel.
    Dit is een van de zovele voorbeelden die laten zien hoe belangrijk communicatie is. Als Rutger deze site wil blijven behouden en er inkomsten uit wil blijven genereren is het essentieel dat hij goed gaat communiceren. Niet de mods voor zijn karretje gaat spannen die hij ook eigenlijk helemaal niet goed informeert en later laat opdraven om excuses aan te bieden, maar echt zelf communiceert. Hoe vaak moet dat gezegd worden?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk, ik ben juist blij dat voor deze optie is gekozen en niet om alle oude berichten te verwijderen, ik heb namelijk 7 jaar aan herinneringen daarbij staan.

    Daarbij vind ik ook niet dat Rutger zelf maar eens moet communiceren, dat werkt zo ook niet in het echte leven toch? Als je hamburger niet lekker is krijg je de CEO van de Burger King ook niet te spreken. Dan krijg je ook iemand gewoon de werknemers te spreken.

    Daarbij is hij ook de eigenaar van de website, stel hij zou morgen de stekker zonder waarschuwing eruit halen is dat alsnog zijn goed recht. Het heeft namelijk niks met privacy schending te maken, dit zou zijn als alle prive-berichten gelezen zouden worden. Dit is gewoon een kwestie van nodige opslagruimte vrij maken, wees blij dat het hier in was en niet tot een andere manier tot uiting was gekomen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.