• LOVE ON AN ISLAND





    HET VERHAAL

    Een aantal onbekende singels krijgen een brief wat wel een droom lijkt. Na dagen, weken, maanden of jaren geen relatie is er een organisatie die dat wil veranderen. Je komt terecht op een prachtig, tropisch eiland met andere singles en het enige wat je hoeft te doen is je ware liefde vinden, maar is dat wel zo makkelijk?

    HET EILAND

    Je komt aan op een steiger, waar gelijk jullie huizen zich bevinden. Je deelt hem met 2 personen en er is genoeg ruimte voor één slaapkamer (met bedden die je aan elkaar kan schuiven, of los kan zetten), twee badkamers, een kleine huiskamer en een kleine keuken. De deelnemers zullen hier bijna niet zijn, want er is genoeg te doen op het eiland .
    Op het strand is er een lange tafel waar je zult ontbijten en dineren. Dit wordt door andere, speciale mensen van de organisatie klaar gemaakt. Je eigen middageten en tussendoortjes staan in de keuken in je huis.
    Het eiland heeft natuurlijk het strand, maar er lopen ook wateren en rivieren door het eiland heen. Je kan het zelf met een boot verkennen, maar niet alleen. Je moet altijd iemand anders van de deelnemers meenemen.
    Iedere week wordt er één date georganiseerd. De organisatie kiest wie en wat samen gaan doen en het verschild totaal. De keuzes zijn gebaseerd op degene waar je het meest contact en dus waarschijnlijk een klik mee hebt.
    Verder is er nog een bar met een medewerker, die ook een huis heeft op het eiland. Er worden 's avonds kleine feestjes georganiseerd. De medewerker van de bar is ook gelijk degene die jullie helpt met een tour door het oerwoud, want het meeste landschap is steen en natuur.

    DE ROLLEN
    Dames
    — Bellamy Lucrèce Mercier | 22 | 1.2 | Nesber
    — Jiae White | 24 | 1.3 | Salaryman
    — Lola Anna Miller | 24 | 1.4 | L_linda
    — Elin Maeve Eloïse Fuller | 22 | 1.4 | IrishNialler
    — Tamar Rebekah Hawthorn | 21 | 1.4 | Shayle

    Heren
    — Hugo Parker | 23 | 1.3 | Klaus
    — Aiden Carter |25 | 1.1 | lovelyreads
    — Chester Alexander Abrahams |23 | 1.4 | Bunbury
    — Ángel de la Cavallería | 25 | 1.1 | Highgarden
    — Malcolm Leopold Brown | 23 | 1.4 | Salaryman

    HET LIJSTJE
    — Naam
    — Leeftijd (18-25)
    — Waarom heb je de brief aangenomen? Waarom kwam je naar het eiland?
    — Innerlijk
    — Uiterlijk
    — Geschiedenis
    — Overig

    DE REGELS
    — 100 Woorden per post.
    — De normale regels van Quizlet, natuurlijk.
    — Geen perfecte personages.
    — Niet meer dan twee personages per persoon, een man&een vrouw.
    — Houd de vrouwen en de mannen gelijk!
    — De personages kennen elkaar niet. Ze ontmoeten elkaar op de boot naar de steiger.
    — Alleen de ik, Nesber, maakt de topics aan.
    — Enjoy! c:

    DE TOPICS
    — Rollentopic
    — Praattopic
    — Speeltopic

    Het is rond de middag net voor lunchtijd. De nieuwe bewoners komen net aan op de steiger. Van hun kapitein hebben ze een huissleutel en nummer gekregen. Als ze aankomen hebben ze nog een halfuur tot ze hun openings-lunch-dinner hebben.

    De huisverdeling:
    Huis 1
    — Hugo Parker
    — Jiae White

    Huis 2
    — Aiden Carter
    — Tamar Rebekah Hawthorn

    Huis 3
    — Chester Alexander Abrahams
    — Bellamy Lucrèce Mercier

    Huis 4
    — Ángel de la Cavallería
    — Elin Maeve Eloïse Fuller

    Huis 5
    — Malcolm Leopold Brown
    — Lola Anna Miller

    Vanavond wordt er een kennismakingsavond gehouden aan de bar.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2019 - 15:16 ]


    Siamo fuori di testa ma diversi da loro -- We’re out of our minds but different from them

    Elin Maeve Eloïse Fuller





    Nadat ze elkaar een hand hadden gegeven zakte hij terug zijn stoel in en keek even rond. Na de vraag die Elin gesteld had was het heel even stil, hij leek na te denken over zijn antwoord. 'Tot nu toe heb ik nog weinig negatiefs te benoemen,” zei hij met een kleine grijns “ik zal niet alleen staan als ik zeg dat het eiland zelf adembenemend is, het warme weer mag dan niet helemaal mijn voorkeur hebben, maar het is prima uit te houden.” Ze knikt begrijpend. Zelf vond ze warm weer wel fijn maar de continue brandende zon was wat minder. Ze moest heel de dag door insmeren met zonnebrand om te voorkomen dat ze rood werd. Aan bruin worden deed ze niet, wel duizenden sproetjes. ”En jij, heb jij al een beetje kunnen genieten van het uitzicht?” Hun ogen zochten elkaar even op “maar het uitzicht is natuurlijk niet wat ons hier naartoe heeft getrokken, dus, wat is jouw verhaal? Hoe ben je hier terechtgekomen?” Elin glimlachte even breed. Ook Chester leek oprecht interesse te tonen, maar wat had ze dan verwacht? Als het goed was,was iedereen hier op zoek naar de liefde. Heel even werd Elin zich bewust van de draaiende camera die op een stukje verderop stond maar ze wist dat zij in het beeld was. 'Het is hier echt heel erg mooi, vooral het water zo mooi helder' begon ze. 'Wel ik heb mijzelf eigenlijk opgegeven. Ik heb een tussenjaar tussen twee studies in genomen maar ik zoek eigenlijk gewoon de liefde' verklaarde ze haar aanwezigheid. 'En jij? Heb jij jezelf opgegeven?" vroeg ze hem. Ze had ook echt wel door dat er genoeg mensen zouden komen die opgegeven waren door anderen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Malcolm Leopold Brown

    23 / @ mededelingenbord met Lola / outfit
    Malcolm speelde even met zijn telefoon, voor hij deze in zijn schoen stak. Wellicht een voor de hand liggende plek en de kans dat ze daadwerkelijk gefouilleerd zouden worden was niet zo heel groot, maar het was een oude gewoonte wanneer hij met een geen-telefoons-regel te maken had.
    Lola was het met zijn plan eens. ‘Lijkt me een goed plan. Er is straks ook een lunch, dus dan kunnen we daar ook mooi heen. Misschien nog even een drankje doen.’ Hij keek meteen haar kant op. ‘Lunch! Da’s eens effe fijn zeg. Ik lust wel wat moet ik zeggen. Hey zouden ze ons kaviaar of kreeft voeren op dit luxe eiland? Dat ga ik moeders zeggen; zal ze vast spijt hebben dat ze zelf niet is meegekomen! Krijgt ze ervan als ze me zomaar opgeeft,’ grijnsde hij. Hij volgde haar voorbeeld en pakte dus zelf ook zijn zonnebril.
    ‘Maar je bent dus niet zo van de regels,’ merkte Lola op en de twee liepen naar buiten. Hij voelde zich even betrapt. ‘Nou uh ik voel me nogal naakt zonder telefoon.' Ze vroeg hem dan of hij studeerde of werkte. Malcolm wist even niet wat te zeggen. Zeggen dat hij een jaar had vastgezeten was absoluut geen optie. Liegen dat hij aan Yale of zo studeerde ook niet; voor hetzelfde geld studeerde zij daar. Hij had geen zin in vragen naar docenten of lesstof.
    ‘Ik ben kok.’ Hij zette zijn pet goed. ‘Leerling-kok.’ Hij beet op zijn tong terwijl ze het activiteitenbord naderden.
    Sukkel! Ik kan niet eens eieren koken zonder dat het keien worden!
    Het scheelde dat hij hier niet hoefde te koken.
    ‘Hey moet je zien. Er is een of andere party vanavond,’ zei hij om de aandacht van hem af te leiden. ‘We hoeven toch niet te stijldansen of zo? Dit eiland vraagt om een funky party vind je niet?’
    ‘Shiiit,’ zei hij toen. ‘Hey moet je dit zien. Dit zijn alle deelnemers.’ Hij plukte aan zijn baardje.
    ‘Zelfs die gasten zien eruit als instagrammodellen of zo. Moet je deze dude eens zien,’ hij wees op de foto van een man genaamd Aiden. ‘Ik durf te wedden dat die vijftien liefjes heeft gehad. En deze dan- hey waarom kijk ik naar de dudes, ik wil de vrouwen zien man. Whoohh.. deze dan,’ zei hij terwijl hij naar Bellamy’s foto wees. ‘Blonde dames zijn echt mooi,’ zei hij, zich op het moment totaal niet realiserend dat Lola ook blond was.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2019 - 0:06 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Na zijn cliché opmerking had Tamar gereageerd door een zacht stootje tegen zijn bovenarm te geven, wat hem met een een grijns haar kant op liet kijken. Hij mocht deze dame wel. 'Ik? Heb je jezelf al eens goed bekeken? Als iemand prachtig is, dan ben jij het wel.' De woorden lieten hem lachen, en vervolgens wat overdreven buigen, terwijl hij zijn hand op zijn hart legde. 'Bedankt, Tamar.' Als alle dames zo zouden worden zou het echt gezellig gaan worden. Wat geflirt was niets mis mee, en hij kon het zeker wel waarderen dat Tamar wat vanuit haar kant liet merken.
          'Spaanse roots dus,' Ángel knikte door de woorden, maar had al gauw een geïnteresseerde houding aangenomen. Tamar oogde in zijn ogen namelijk ook niet helemaal Amerikaans, waardoor hij benieuwd was wat erin gemengd zat. 'Ik ben geboren en getogen in Oklahoma City , maar mijn vader komt uit Puerto Rico. M'n moeder was een Amerikaanse, uit Wichita om precies te zijn.' Ángel knikte. 'Oké. Interessant. Ik had al zo'n idee dat je een halfbloedje was. Die krullen schreeuwen niet zozeer Amerikaanse. Ik had al wat Latina verwacht.' Ángel glimlachte dan ook even. 'Spreek je ook Spaans? Of ben je enkel met Engels opgevoed?' Zelf sprak hij beide vloeiend, maar hij kende genoeg gezinnen die enkel Engels besloten te spreken en hun roots geheel achterlieten. Dat vond hij ergens ook weer zo jammer.
          Na een oogrol, die hij niet bepaald negatief op wist te nemen, leek ze hem alweer terug te willen plagen. 'Dat is toch de bedoelig van dit hele gebeuren?' Ángel knikte grijnzend. 'Dat is het zeker. Nu maar hopen dat ik een goede indruk achterlaat...' Een zacht lachje ontglipte hem vervolgens, al was dat uiteraard wel zijn bedoeling geweest. Je wilde nou niet zozeer een klootzak genoemd worden, of als arrogant gezien worden op momenten als dit.
          'Dan zou ik me maar gedragen, anders laat ik je aan je lot over,' ze had niet geantwoord op de eerste vraag, dus was Ángel ook niet van plan haar erop aan te drukken. Iedereen deelde natuurlijk in zijn eigen tempo, en dat was prima. 'Ja, mevrouw.' Het kwam er wat plagerig uit, maar hij kon de opmerking wel waarderen. Tot dusver kon hij vol positiviteit spreken over de dame, en had hij geen enkel negatief punt op weten te merken. Ze kon overduidelijk tegen wat geplaag, en deelde het ook uit, iets dat toch best belangrijk was voor Ángel. Er waren tijden om serieus te zijn, maar humor was altijd welkom.
          'Krijg je als je al die verloofde stelletjes ziet, niet zelf te behoefte om te trouwen?' Ángel keek even bedenkelijk, al knikte hij. 'Natuurlijk krijg je dan wel die kriebels zelf, maar het belangrijkste is toch wel om iemand te vinden die er hetzelfde over denkt. In een wereld vol random hookups en friends with benefits lijkt het haast onmogelijk.' Hij haalde echter zijn schouders op om aan te duiden dat het lang niet zo erg was als hij liet horen, in ieder geval de wereld. 'Alles op zijn tijd natuurlijk. We zijn nog jong.' Een charmante glimlach gleed weer terug op zijn gezicht, al meende hij de woorden wel.
          'Dat lijkt me zeker leuk werk, iets heel anders dan dat ik wil doen,' Ángel knikte. Dat was zo leuk aan mensen, iedereen had andere dromen, levens en aspiraties, het was zo interessant. 'Ik heb helemaal nog niet verteld over mijn toekomstige aspiratie.' Ángel lachte even. 'Ik vreesde dat je er niet over wilde praten, dus wilde niet zeuren.' Ze veegde met haar hand haar haren weg, en Ángel kon het niet laten de handeling even te volgen. 'Ik wil hier werken als arts, mezelf voornamelijk bezig houden met geboortes en babies. Vroeger wilde ik graag in het buitenland, in derde wereld landen, helpen als arts, maar ik heb ondervonden dat er nog genoeg kan worden verbeterd aan de gezondheidszorg hier in Amerika.' Zijn ogen gleden naar die van haar, en hij knikte geïnteresseerd, vooral bij het zien van haar tevreden glimlach. 'Oh, dat is echt mooi. Dat lijkt me echt belonend werk. In het buitenland werken om de minderen te helpen natuurlijk ook, maar kom op, baby's.'
          Om hen heen werd het drukker, maar de bar was nog leeg. Ergens had hij allang verwacht dat iemand deze aantrekkelijke dame weg had willen pikken bij hem, maar gelukkig kreeg hij de tijd haar al wat beter te kennen. Na zijn opmerking met betrekking tot vakanties liet ze haar ogen ongegeneerd over hem heen glijden, wat hem zijn wenkbrauwen vermakelijk op liet trekken. 'Ah jammer, normaal kies ik mijn vakanties uit op het aantal knappe singles.' Ángel lachte even om die woorden, maar merkte dat ze verderging. De dame nam plaats op de barkruk, waardoor zijn nek direct een stuk beter voelde. Zelf hing hij wat tegen de bar aan, terwijl hij zijn ogen op die van haar gericht hield. 'Eerlijk gezegd ben ik meer van de stedentrips en avontuurlijke natuurvakanties. Strandvakanties zijn niet echt mijn ding, ik zou echt niet een hele dag op het strand kunnen liggen, daar heb ik het geduld niet voor. En jij? Ben jij een beetje van de strandvakanties?' Ondertussen had Tamar drinken besteld, en leek ze net een slok te willen nemen, tot ze besefte dat hij wilde proosten, wat ze dan ook deden, waarna hij eerst een grote slok nam.
          'Met betrekking tot vakanties heb ik zelf ook meer interesse in de historie van een land. Strandvakanties kunnen mooi zijn, maar langer dan een dag hou ik het niet vol. Ik zou het dan eerder doen als een rustdag.' Hij lachte even zacht. 'Al kan ik wel genieten van surfen, maar ook weer als een pauze.' Hij kon zich wel een vakantie met zijn vrienden herinneren waar ze hem dagenlang op het strand hielden, terwijl hij de stad had willen verkennen.
          Ángel nam opnieuw een slok, en genoot dan ook van de smaak, en hoe zijn keel lang niet meer zo droog aanvoelde als het eerder deed. 'Maar je zei avontuurlijke natuurvakanties. Bedoel je dan kamperen?' Opnieuw verscheen er een geïnteresseerde blik op zijn gezicht. Zelf had hij het nog nooit gedaan, maar dat kwam meer door zijn vrienden, niet zozeer door zichzelf.
    Á N G E L
    D E      L A
    C A V A L L E R Í A

    "True love stories never have endings."

    ♡ 25 ♡
    ♡ Huis 4, with Elin ♡
    ♡ Owner of wedding planner organization ♡
    ♡ Single for three years, seriously looking for love ♡
    ♡ At the bar | Tamar ♡
    Outfit




    • • •

    Lola Anna Miller
    24 - activiteitenbord - with Malcolm - Outfit

    Nadat Malcolm zijn telefoon in zijn schoen had gestopt en tevens zijn zonnebril had gepakt, verlieten ze het huisje en wandelde langs het strand richting het activiteitenbord. Ze begreep zijn opmerking over zijn telefoon. Thuis liep ze ook continue met haar telefoon in haar hand rond, dus ze had toch moeite gehad toen ze het apparaat in moest leveren. “Ik ben kok,” was het antwoord op haar vraag. “Leerling-kok.”
    “Wat leuk!,” reageerde Lola enthousiast. “Dus als het eten hier echt niet te doen is, kan ik altijd jou nog inzetten.” Ze waren inmiddels bij het activiteitenbord gearriveerd waarop een uitnodiging voor een feest hing en waar van alle deelnemers een foto hing. “Hey moet je zien. Er is een of andere party vanavond. We hoeven toch niet te stijldansen of zo? Dit eiland vraagt om een funky party vind je niet?” Lola grinnikte. “Zie je het al voor je, stijldansen in het zand? Mocht het zover komen kunnen we altijd jouw muziek opzetten.” Ook Lola liet haar blik over de deelnemers gaan, al was zij natuurlijk geïnteresseerd in het mannelijk geslacht. Malcolm leek echter tevreden te zijn met de vrouwelijke deelnemers.
    “Shiiit. Hey moet je dit zien. Dit zijn alle deelnemers. Zelfs die gasten zien eruit als instagrammodellen of zo. Moet je deze dude eens zien.” Malcolm wees op een foto van een man, die Aiden bleek te heten. De moed zonk Lola echter in de schoenen. Malcolm had gelijk, als dit foto’s waren voor een of andere modellenwedstrijd had ze het ook gelooft. Naast de heren zag Lola er zo… Zo simpel uit. Meer kon ze er niet van maken en ze gaf Malcolm groot gelijk over zijn volgende opmerking. “Ik durf te wedden dat die vijftien liefjes heeft gehad. En deze dan – hey waarom kijk ik naar de dudes, ik wil de vrouwen zien man. Whoohh.. Deze dan.” Malcolm wees op Bellamy’s foto. “Blonde dames zijn echt mooi.”
    “Nou ik ben blij dat ik je goedkeuring heb,” glimlachte Lola. Ze keerde het activiteitenbord de rug toe en staarde naar de oceaan. Daar kon ze uren naar kijken. “Dus je moeder heeft je opgegeven?,” vroeg Lola toen. “Vond ze het tijd worden dat er een vrouw in je leven kwam?”

    AIDEN CARTER
    ☼ 25 ☼ SURFER EN BARMAN ☼ NIET EERDER EEN SERIEUZE RELATIE GEHAD ☼ ACTIVITEITENBORD☼ OUTFIT
    I LOST MY HEART TO THE OCEAN




    Aiden liet een goedkeurende fluittoon horen toen hij de binnenkant van het huisje bekeek. Dit was wel wat anders dan zijn veel te kleine studiowoning vol tweedehands spullen die totaal niet bij elkaar pasten en nog net niet van ellende in elkaar stortten. Niet dat hij daarover zou klagen, want de loopafstand tot aan het strand maakte dat meer dan goed, maar dit luxueuze huisje op het water in dit paradijs was wel echt een droom. Met grote ogen bekeek hij de meubels van hout en bamboe, de palmplanten in grote rieten manden en de beige hangmat in de hoek van de kamer en fronste zijn wenkbrauwen iets toen hij een tweede bed opmerkte.
    Aiden had ergens gehoopt een eigen plekje te krijgen waar hij zich terug kon trekken wanneer nodig, maar dat was hier blijkbaar niet geheel de bedoeling. Ach ja, het was niet anders.
    Zijn nieuwsgierigheid naar zijn huisgenoot nam de overhand. Hij verruilde zijn gemakkelijke reisoutfit voor een luchtig wit shirt en een korte vale spijkerbroek en snelde naar buiten. Het duurde niet lang voor hij twee andere personen opmerkten die verderop bij een bord stonden te kletsen.
          'Ik durf te wedden dat die vijftien liefjes heeft gehad,' hoorde hij de jongen zeggen toen hij op het gezelschap afliep.
    Aiden zag dat hij naar zijn foto had gewezen toen hij dat zei en verbeet een glimlach. Liefjes waren er zeker, ook aardig meer dan vijftien, maar dan wel liefjes voor één nacht. Twee. Drie als hij in een goede bui was. Hij vond deze vrijheid en ongebondenheid eigenlijk wel heerlijk en had niet eerder reden gezien daar iets aan te veranderen. Misschien dat dit programma hem op andere gedachten zou brengen?
          'Hé,' begroette hij de twee. 'Aiden is de naam,' stelde hij zichzelf vervolgens met een glimlach voor, waarna hij er achter kwam dat het meisje Lola heette en de jongen Malcolm. 'Vertel eens, wat brengt jullie hier? Behalve de zon, de zee en het strand dan?' Hij gebaarde om zich heen en vergaapte zich opnieuw aan de schoonheid van de natuur om zich heen. 'Ik zou hier wel aan kunnen wennen.'


    [ bericht aangepast op 2 aug 2019 - 9:22 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Chester Alexander Abrahams

    23 | Kamer 3 | Bij Elin


          "Het is hier echt heel erg mooi, vooral het water zo mooi helder,” begon Elin waarop Chester even knikte “Wel, ik heb mijzelf eigenlijk opgegeven. Ik heb een tussenjaar tussen twee studies in genomen maar ik zoek eigenlijk gewoon de liefde,” vervolgde ze toen. Wederom knikte hij, het laatste was waarschijnlijk hetgene wat de meeste mensen hiernaartoe had gebracht. Het was tenslotte ook een programma die de kans bood om de liefde te vinden. Chester was zelf nogal sceptisch over het hele gebeuren. Hoe groot was nu eigenlijk de kans dat precies tussen dit relatief kleine groepje singles jouw ware te vinden zou zijn?
          "En jij? Heb jij jezelf opgegeven?" Vroeg de dame vervolgens wat hem weer uit zijn gedachte haalde. Een kleine lach rolde over zijn lippen.
          "Absoluut niet," zei hij stellig "Ik vind het niet raar hoor, als mensen zichzelf opgeven, dit alles is gewoon helemaal niks voor mij," verklaarde hij zich vervolgens nader, hij wilde Elin niet het gevoel geven dat hij haar raar vond omdat zij zichzelf wel had opgegeven.
          "Maar wat vrienden vonden het wel erg grappig om mij hiernaartoe te sturen. Eerst wilde ik weigeren, maar ach, wie niet waagt wie niet wint, toch?" Dat was dan ook maar de mentaliteit die hij hier zou hebben, nu hij hier toch was kon hij maar beter open staan voor de dingen die wellicht op zijn pad kwamen. Zijn laatste relatie die meer dan drie maanden had geduurd was alweer vier jaar geleden en op wat losse flings na was er niet veel gebeurd.
          "Heb je de foto's van de andere deelnemers al bekeken?" Hij keek haar even vragend aan "Wellicht zit er wat interessants tussen."


    chaos makes the muse

    Elin Maeve Eloïse Fuller



    Toen Elin gevraagd had of hij zich had opgegeven lachte hij even. Dat was helder, dacht ze bij zichzelf. "Absoluut niet," zei hij stellig "Ik vind het niet raar hoor, als mensen zichzelf opgeven, dit alles is gewoon helemaal niks voor mij," . Ze knikte begrijpend. Het was een spontane actie geweest bij haar maar ze begreep heel goed als mensen dit niet zomaar zelf zouden doen. "Maar wat vrienden vonden het wel erg grappig om mij hiernaartoe te sturen. Eerst wilde ik weigeren, maar ach, wie niet waagt wie niet wint, toch?" Er verscheen een brede grijns op Elin haar mond. 'Ik snap je vrienden wel en eerlijk gezegd, vind ik het niet zo heel erg dat ze je gestuurd hebben'Gaf ze hem aan. Het was een knappe verschijning en tot nu toe had Elin een erg goede indruk van de jongen. Hij had zijn manieren en leek erg spontaan en positief in het leven staan. 'Ach en als het niets word heb je altijd nog een leuk uitje gehad' zegt ze vrolijk. Dat was ook een beetje hoe zij erin stond. Ze wilde heel graag liefde, maar ze besefte ook wel dat dit hier maar een klein select groepje was. Dus dat de kans aanwezig was dat ze niemand ging vinden. En als dat zo was, zou ze geen spijt hebben maar wel een heel mooi avontuur hebben mee gemaakt. Dat was ook de reden dat Elin alles wilde gaan aanpakken met beide handen. "Heb je de foto's van de andere deelnemers al bekeken?" Hij keek haar even vragend aan "Wellicht zit er wat interessants tussen." Ze moest er weer om lachen, hij was charmant en hij had iets wat ze schattig aan hem vond. 'Eigenlijk heb ik maar heel vluchtig gekeken ' bekende ze. 'Ik vind een foto zo nietszeggend. Je kunt heel knap zijn op een foto maar als je echt een rot karakter hebt, dan ja, want moet ik er dan mee' Ze keek hem even aan. 'Ik vind innerlijk belangrijker dan uiterlijk en ja dat klinkt cliché' lachte ze, daar was ze zelf ook van bewust. 'Maar ik heb niet bepaald een soort type jongen waar ik op val dusja' vervolgde ze. 'En jij? Al iets op het oog aan de hand van de foto's?" nieuwsgierig keek ze hem aan. Ze merkte op hoe erg ze zich op haar gemak voelde bij hem. Ze was de camera's compleet vergeten en dat de hele wereld later kon mee genieten van dit gesprek. Het was alsof ze iemand op straat was tegen gekomen en daarmee een gezellig praatje had.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Malcolm Leopold Brown

    23 / @ mededelingenbord met Lola en Aiden/ outfit
    Nu was hij nog geen uur hier en had hij zich nu al in de penarie geluld. Lola’s enthousiasme bij het aanhoren van zijn geïmproviseerde (gelogen) leerling-kok status zou hem zeker geen goed doen als het eten hier niet te pruimen was.
    Malcolm kalmeerde zichzelf. Als die huisjes en de omgeving er al zo luxueus uitzag, dan zou hij wel de laatste zijn die over het eten te klagen had. Maar, moest hij bekennen, nuggets van de KFC smaakten toch echt een stuk beter wanneer hij er niet voor hoefde te betalen.
    Ze maakte de terechte opmerking dat stijldansen en zand niet goed samengingen en opperde zelfs het idee om zijn muziek een kans te geven.
    ‘Whoa hey ik zal je zeggen, Daddy Yankee is echt fijne muziek om op te swingen man!’
    Malcolm belandde geregeld in situaties waarin hij niet goed nadacht voor hij wat zei. Zo had hij menig dat met een meisje verknoeid en dat terwijl zijn intenties niet slecht waren. Gelukkig leek Lola deze opmerking van hem niet slecht op te vatten.
    ‘Nou ik ben blij dat ik je goedkeuring heb,’ zei ze met een lach. Malcolm’s gezicht verschoot bijna. ‘U-uh ik bedoel..’ Hij wees op haar, vervolgens weer op de foto en probeerde iets van een samenhangende zin te vormen.
    ‘Nou,’ zei hij in een poging iets van zijn zelfverzekerdheid te redden. ‘Als je de subjectieve mening van een man wil, je ziet er niet slecht uit!’
    Hij gaf zichzelf mentaal een facepalm. ‘Man, dit kan ik beter.’
    ‘Dus je moeder heeft je opgegeven? Vond ze het tijd dat er een vrouw in je leven kwam?’ Malcolm zweeg even en trok toen zijn wenkbrauwen samen uit frustratie. ‘Zonder mijn toestemming, zal ik je vertellen. Ik was nog maar net vrij- van.. mijn werk, tot ik ineens die brief zag met zon zee en strand erop. Dus ik dacht: hey, heeft iemand de loterij gewonnen of zo? Toen zei ze dat ik de enige was die zou gaan en toen kwam de aap uit de mouw. Kijk, het is niet dat ik nog nooit met een meisje heb.. iets heb gedaan, maar ach ze wil dat ik gelukkig word.’ Hij keek nogmaals naar de deelnemers. Dit was echt een slag mensen waar hij normaal niet mee in aanraking kwam, dat was hem al duidelijk.
    ‘He. Aiden is de naam,’ hoorde hij ineens vanachter zich. Malcolm schrok zo dat hij bijna tegen het bord op botste.
    Shit. Hoelang stond die gast daar al? Hij had toch niks gehoord van wat hij zei?!
    ‘Hey Aiden. Jij ook hier. Ik ben Malcolm,’ zei hij gauw. Hij nam de man in zich op en kwam tot de conclusie dat het leven oneerlijk was. Natuurlijk viel elke meid op zo’n gast. Wat had ie hier überhaupt te zoeken? Een foto van hem op een surfplank op instagram en weet ik veel hoeveel likes ie dan krijgt.
    ‘Vertel eens, wat brengt jullie hier? Behalve de zon, de zee en het strand dan?’ Malcolm keek kort naar Lola en toen naar Aiden. Hij begon zich te realiseren dat de man zijn voorkomen een zekere rust en onbezorgdheid uitstraalde die hij heel prettig vond. Dat samen met Lola’s vrolijkheid zorgde er op de een of andere manier voor dat hij zich erg op zijn gemak voelde. Of hij nu 15 liefjes had gehad of niet, hij kwam in elk geval niet over als een gevaarlijke eikel.
    Nu had hij om zich heen gekeken en uitte zijn waardering voor de omgeving: ‘Ik zou hier wel aan kunnen wennen.’
    Hij grijnsde.
    ‘Hebbie de huisjes al bekeken? Die zijn fijn zeg. Dit is mijn roomie Lola trouwens. Ik zeg je, huisje 5 is de party tent! Woehoeh!’ Dat voelde fijn. ‘Dus,’ vervolgde hij. ‘Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom jullie hier zijn? Ik bedoel als ik jullie en de rest van de deelnemers zo zie dan krijg ik niet echt de indruk dat jullie moeite zouden hebben met een keer een leuk persoon ontmoeten.’

    [ bericht aangepast op 16 aug 2019 - 17:17 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Lola Anna Miller
    24 - activiteitenbord - with Malcolm and Aiden - Outfit

    Lola grinnikte. Het was haar al snel duidelijk dat Malcolm eerst iets zei voor hij er goed en wel over nadacht. Toch voelde ze zich op haar gemak bij hem en leek het gesprek als vanzelf te gaan, iets wat bij eerdere dates nooit was gelukt. “U-uh ik bedoel…” Malcolm kleurde, wees naar haar en vervolgens naar de foto. “Nou,” zei hij toen. “Als je de subjectieve mening van een man wil, je ziet er niet slecht uit!” Nu voelde Lola dat ze rood werd. “Nou, dank je,” mompelde Lola verlegen, en stapte gauw over op het volgende onderwerp waarom hij hier was.
    Malcolm zweeg even en zei toen: “Zonder mijn toestemming, zal ik je vertellen. Ik was nog maar net vrij- van... mijn werk, tot ik ineens die brief zag met zon zee en strand erop. Dus ik dacht: hey, heeft iemand de loterij gewonnen of zo? Toen zei ze dat ik de enige was die zou gaan en toen kwam de aap uit de mouw. Kijk, het is niet dat ik nog nooit met een meisje heb... iets heb gedaan, maar ach ze wil dat ik gelukkig word.” Lola knikte. Haar ouders dachten er precies zo over. Als zij maar gelukkig werd…
    Zijn blik ging weer naar de foto’s van de deelnemers, toen ze gezelschap kregen van Aiden. “He. Aiden is de naam,” zei de jongen achter hen. “Hey Aiden. Jij ook hier. Ik ben Malcolm,” zei Malcolm. Lola glimlachte terwijl Aiden zijn volgende vraag al stelde: “Vertel eens, wat brengt jullie hier? Behalve de zon, de zee en het strand dan?”
    Het was opnieuw Malcolm die antwoord gaf: “Blame my mom. Ik wilde een gratis vakantie, zij wil dat ik de ware liefde ontmoet. Hey ware liefde, hier ben ik! Joehoe! Ugh nee dat klonk gay, ik val op vrouwen.”
    “Ik zou hier wel aan kunnen wennen. Hebbie de huisjes al bekeken? Die zijn fijn zeg. Dit is mijn roomie Lola trouwens. Ik zeg je, huisje 5 is de party tent! Woehoeh! Dus, mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom jullie hier zijn? Ik bedoel als ik jullie en de rest van de deelnemers zo zie dan krijg ik niet echt de indruk dat jullie moeite zouden hebben met een keer een leuk persoon ontmoeten.” Lola aarzelde. Liever hield ze haar dramatische verleden erbuiten, zeker op zo’n plek als deze. Ze vermaakte zich en toonde oprecht interesse in Malcolm, en hopelijk straks ook in de andere jongens. Maar Malcolm was al eerlijk geweest, tenminste daar ging ze van uit.
    “Mijn vriend is dood,” gooide Lola er toen plompverloren uit. Lola besefte dat dat er wel heel harteloos uitkwam en vervolgde, na een diepe ademhaling: “Bij een auto-ongeluk is hij om het leven gekomen. Dat is nu bijna zeven jaar geleden, maar sindsdien heb ik eigenlijk niemand meer gehad. Op wat dates na dan. Mijn ouders vonden dat de tijd rijp was om weer op zoek te gaan naar iemand, maar dat verandering van omgeving mij wel goed zou doen. So, here I am.” Lola gebaarde naar het strand en de zee, viel even stil en richtte zich toen tot Aiden. “En jij?,” vroeg Lola doen. “Wat brengt jou hier? Of ook gestuurd door je ouders, net als wij.” Lola wees op Malcolm en zichzelf en keek Aiden aan.

    Chester Alexander Abrahams

    23 | Kamer 3 | Met Elin


    Een brede grijns was op het gezicht van de blondine verschenen. Chester nam hem moeiteloos over, nu was dat niet zo heel veel gevraagd aangezien in negen van de tien conversaties die hij voerde wel een grijns op zijn gezicht te vinden was.
          ”Ik snap je vrienden wel en eerlijk gezegd, vind ik het niet zo heel erg dat ze je gestuurd hebben,” vertelde Elin hem. Chester raakte even kort zijn wangen aan alsof hij door haar opmerking moest blozen.
          ”Ach en als het niets wordt, heb je altijd nog een leuk uitje gehad,” ging ze vrolijk verder waarop hij instemmend knikte. Dat was tot nu toe ook zijn hele houding ten opzichte van deze reis geweest. En nu zij deze mening met hem leek te delen, kon het niet anders zijn dan dat nog meer van de deelnemers dit vonden. Vervolgens had hij gevraagd of ook zij al naar foto’s van de andere deelnemers had gekeken zoals hij daarnet had gedaan. Niet zozeer om te kijken naar welke vissen zich in dit water bevonden of hoe zijn concurrentie er uit zag, maar eerder om te zien wat voor soort mensen nu aan een programma als dit meededen. Op televisie leek het vaak om een zelfde soort mensen te gaan, gespierd, geblondeerd, zonnebankbruin. Maar tot zijn verbazing vond hij dat hier reuze meevallen. Misschien had hij ook wel een bekrompen beeld van deze programma’s, de keren dat hij er een paar seconden van had gekeken waren ten alle tijden tijdens het zappen geweest.
          ”Eigenlijk heb ik maar heel vluchtig gekeken,” gaf Elin toen nadat ze even om zijn opmerking had gelachen “ik vind een foto zo nietszeggend. Je kunt heel knap zijn op een foto maar als je echt een rot karakter hebt, dan ja, wat moet ik er dan mee.” Chester knikte even, hij kon zich wel in die mening vinden.
          ”Ik vind innerlijk belangrijker dan uiterlijk en ja, dat klinkt cliché,” vertelde ze lachend waardoor hij ook even schuldbewust knikte. De uitspraak was nu eenmaal cliché, maar dat hoefde hem niet minder waar te maken.
          ”Maar ik heb niet bepaald een soort type jongen waar ik op val dusja,” ging ze verder “En jij? Al iets op het oog aan de hand van de foto’s?” Hij werd nieuwsgierig aangekeken wat hem even hardop liet grinniken en vervolgens zijn hoofd liet schudden.
          ”Nee, ik moet je teleurstellen, mijn antwoord is nogal saai. Maar ik begrijp wel heel goed wat jij net zei, al heb ik misschien niet zozeer vluchtig gekeken,” hij keek haar even aan “het viel me vooral op hoe gevarieerd het aanbod is, dan wordt een keuze maken ook niet makkelijker.” Hij gaf een kleine knipoog, in de hoop dat ze zijn opmerking niet al te serieus zou nemen, het was tenslotte maar een grapje.
    Hij voelde zijn maag lichtelijk rammelen en wierp een snelle blik op zijn horloge waarna hij zijn blik weer naar het meisje verplaatste.
          ”Het wordt nu ondertussen toch wel een beetje tijd voor lunch, nietwaar?”



    chaos makes the muse

    Elin Maeve Eloïse Fuller



    Chester moest even lachen om haar vraag en schudde zijn hoofd. ”Nee, ik moet je teleurstellen, mijn antwoord is nogal saai. Maar ik begrijp wel heel goed wat jij net zei, al heb ik misschien niet zozeer vluchtig gekeken,” Even zocht hij het oog contact op, iets wat Elin merkte erg fijn te vinden. “het viel me vooral op hoe gevarieerd het aanbod is, dan wordt een keuze maken ook niet makkelijker.” Ze moest even blozen toen hij er een knipoog achteraan gaf. Ergens had hij wel een punt, hoewel ze het niet helemaal verwacht had, waren ze toch behoorlijk verschillend in uiterlijk. Hij wierp een blik op zijn horloge en toen naar Elin. Elin had bewust besloten om niks mee te nemen waarop een tijd was. Ze wilde eens ontdekken hoe het was zonder precies de tijden te weten. De zon zou haar wel laten weten als het nacht werd en wilde zich even nergens druk om maken. ”Het wordt nu ondertussen toch wel een beetje tijd voor lunch, nietwaar?” Vroeg hij haar en Elin knikte instemmend. 'Ja ik heb stiekem van al dat gereis ook wel erge trek gekregen 'gaf ze toe. Ze was ergens toch ook nog wel verbaasd dat ze nog altijd met zijn tweeën zaten en er niet meer mensen waren gekomen. Ergens was het ook wel logisch, Elin zou nooit in haar eentje zomaar een gesprek verstoren als het niet nodig was. Had de rest het misschien niet begrepen dat het hier was waar ze eten kregen. Ze was nieuwsgierig waar het vandaan zou komen. Iemand van de filmcrew die eten had, of zou er een bootje komen en wie weet zou het wel uit de jungle komen of moesten ze zelf op pad. Ze keek Chester even aan 'Ik moet bekennen dat ik naast trek ook wel gewoon heel erg nieuwsgierig ben naar de rest' zegt ze vrolijk.



    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hugo Parker
    23 • Silly String Bean • The beach • Who says no to a free holiday? • Alone

    Ik zag iets verderop wel wat tafels, maar ik had nog niet echt veel honger. Ik had te veel snacks gegeten op de boot hierheen. Ik keek verder rond en zag hier en daar wat mensen kletsen, maar niemand leek mij te zien. Dat was toch apart voor iemand van mijn lengte. Ik stond dan toch maar op, klopt het zand van mijn broek, en scharrelde rustig richting de tafels. Lunchen zonder shirt was misschien niet het beste idee, maar in Colombia leefde ik vaker dan eens een week zonder, gewoon omdat het echt veel te warm was ervoor. Ik plofte neer op een van de stoelen en keek rond voor een gesprekspartner. Ik had het gevoel dat ik mezelf een beetje tegen had gezeten door niet op zoek te gaan naar iemand, maar gewoon aan het water was gaan zitten. Ik rekte me uit en zag hier en daar nog wat crewleden lopen met eten voor onze lunch. Het zag ere erg goed uit en toch begon ik weer een klein beetje trek te krijgen. Ik was dan misschien mager, maar ik deed daar ook echt geen moeite voor. Ik was een van die mensen die de hele dag zonder problemen kon eten. Het was om jaloers op te worden voor velen, maar het betekende ook dat ik geen enkele maaltijd kon overslaan, want dan moest al snel opgenomen worden omdat ik zo licht werd. Elk voordeel heb z'n nadeel. Ik begon maar vast te knagen aan een broodje. Wat moest ik anders? Ik was wel goed opgevoed, maar als niemand er nog was en er zo veel lekkers lag, was het ook zonde om het hier maar warm te laten worden zonder het op te eten.


    Bowties were never Cooler

    AIDEN CARTER
    ☼ 25 ☼ SURFER EN BARMAN ☼ NIET EERDER EEN SERIEUZE RELATIE GEHAD ☼ ACTIVITEITENBORD☼ OUTFIT
    I LOST MY HEART TO THE OCEAN




          'Mijn vriend is dood,' vertelde Lola plots. Aiden wist even niet wat te zeggen. Hij had zelf ook ongelukkige periodes gekend toen hij doodziek was, maar om iemand te verliezen die je zo nabij stond kon hij zich - gelukkig - niet voorstellen. Lola zuchtte even en vervolgde: 'Bij een auto-ongeluk is hij om het leven gekomen. Dat is nu bijna zeven jaar geleden, maar sindsdien heb ik eigenlijk niemand meer gehad. Op wat dates na dan. Mijn ouders vonden dat de tijd rijp was om weer op zoek te gaan naar iemand, maar dat verandering van omgeving mij wel goed zou doen. So, here I am.' Ze gebaarde naar het paradijs om hen heen en forceerde een klein glimlachje dat niet erg overtuigend was.
          'Dat is niet niks, zeg,' bracht Aiden uiteindelijk uit. 'Maar here you are. Dapper van je dat je deze stap hebt durven zetten. Daar mag je met heel je hart trots op zijn.'
          'En jij?' richtte Lola zich toen tot hem. 'Wat brengt jou hier? Of ook gestuurd door je ouders, net als wij.' Ze wees naar Malcolm en beide keken ze afwachtend naar Aiden.
          'Nope, niet mijn ouders. Mijn lieftallige zus Nikki is degene die ik meermalen vervloekt heb op mijn weg hier naar toe,' lachte Aiden. 'Ik moest maar eens richting geven aan mijn leven, dat waren haar woorden. En als ik heel eerlijk tegen mijzelf ben heeft ze ergens toch wel een ietsiepietsie gelijk. Ik heb altijd een heleboel lol gehad, maar nooit een relatie. Wie weet zal dat hier veranderen?' Hij hield Lola's blik op ondeugende wijze iets langer vast dan nodig voor hij zich weg draaide van het activiteitenbord. Zijn aandacht werd getrokken door een aantal vrijwel verlaten tafels vol allerlei heerlijkheden.
          'Maar goed, liefde vinden op een lege maag gaat 'm ook niet worden. Dat heeft die gast daar goed begrepen.' Aiden wees naar een lange jongen die het voedsel ook had ontdekt en wat verloren in zijn eentje een broodje zat te eten. 'Laten we gaan.'
    Hij wachtte het antwoord van Lola en Malcolm niet af, maar beende al met grote stappen richting al het verse fruit en heerlijke belegde broodjes die hem het water in de mond deden lopen en nam plaats aan het tafeltje waar de jongen zat.


    [ bericht aangepast op 11 aug 2019 - 19:38 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Malcolm Leopold Brown

    23 / @ lunchtafel met Aiden, Lola en Hugo/ outfit
    ‘Mijn vriend is dood.’ De woorden raakten hem harder dan hij dacht en Malcolm beet op de binnenkant van zijn lip. Shit. Een auto-ongeluk, voegde ze toe om de neergedaalde stilte te doorbreken.
    ‘Sorry,’ mompelde hij. ‘En gecondoleerd. Je weet het beste zelf of je.. eraan toe bent om naar de toekomst te kijken.’ Hij glimlachte zacht. ‘Dus laat je niks opdringen. En als ik vervelend ben of teveel herrie maak, zeg maar gerust: "dimmen."’
    Aiden voegde toe dat hij haar dapper vond. Die woorden deden Malcolm glimlachen, brachten hem vreemd genoeg terug naar een moment in zijn jeugd dat hij aanmoediging on gebruiken om op z’n minst uit de criminaliteit te blijven.
    Lola wendde zich vervolgens tot Aiden en vroeg hoe hij hier op het eiland was gekomen. Daar was Malcolm ook wel benieuwd naar. Dit was nou niet het prototype dating-loser die zo’n programma als dit nodig leek te hebben om met meisjes te gaan daten. Zijn blik gleed even terug naar Lola, voor wie hij eigenlijk hetzelfde dacht. Hij kon zich niet indenken dat deze twee mensen moeite zouden hebben met daten.
    Aiden legde uit dat hij hierheen was gestuurd door zijn zus en (hoe kon het anders) veel ‘lol’ had gehad. Vanachter zijn zonnebril trok Malcolm een blik.
    Ik wist het wel, zei hij tegen zichzelf. No way dat dit een 40-jarige maagd in wording was.
    Maar toen kon hij zijn ogen niet geloven. Zat hij nou te flirten met Malcolm’s roomie? Shit, dacht Malcolm.
    Aiden opperde hierna om te gaan eten.
    ‘Kijk, da’s nog eens een voorstel. Kom maar op met die kreeft!’ Hij volgde Aiden naar de rijkelijk belegde tafels. ‘Woohoohh dit is nog eens wat zeg. Genoeg voedingsstoffen om deze jongeman hier even op de been te houden,’ zei hij wijzend op zichzelf voor hij zichzelf de vrijheid gaf om een groot stuk meloen naar binnen te werken.
    ‘Hey gast, jij hebt je prioriteiten voor vandaag goed op een rijtje zitten. Ik ben Malcolm, en jij?’ zei hij een zwarte pit bij zijn mond wegtikte.


    No growth of the heart is ever a waste

    Lola Anna Miller
    24 - lunchtafel - with Malcolm, Aiden en Hugo - Outfit

    Lola was opgelucht over de manier waarop zowel Malcolm als Aiden reageerde. De twee waren ten slotte hier om ook hun ware te vinden en het kon best eens wezen dat ze niet op zo'n dramatisch verleden zaten te wachten. Een wat meer gemeende glimlach speelde rond haar lippen bij het horen van Aidens opmerking, en ze grinnikte even om Malcolms opmerking. "Nope, niet mijn ouders. Mijn lieftallige zus Nikki is degene die ik meermalen vervloekt heb op mijn weg hier naar toe," lachte Aiden, als antwoord op haar vraag. "Ik moest maar eens richting geven aan mijn leven, dat waren haar woorden. En als ik heel eerlijk tegen mijzelf ben heeft ze ergens toch wel een ietsiepietsie gelijk. Ik heb altijd een heleboel lol gehad, maar nooit een relatie. Wie weet zal dat hier veranderen?" Aiden keek haar wat langer aan dan nodig was, waarna hij zich richting de tafels draaide. Dat was maar goed ook, want Lola voelde een lichte blos op haar wangen verschijnen. Ze had nu twee van de vijf jongens ontmoet, maar ze had zo'n idee dat het al lastig kiezen werd tussen deze twee jongens. Laat staan als ze de overige drie jongens zou ontmoeten. Aiden opperde om te gaan eten, iets dat Malcolm een goed voorstel vond. Toch kon ze hem geen ongelijk geven, want zelf lustte ze ook wel wat. Ze volgde de twee jongens naar de tafel, waar inderdaad een derde jongen zat. Hugo, meende ze zich van de foto te herinneren. Malcolm greep meteen naar een stuk watermeloen, dat hij naar binnenwerkte en richtte zich vervolgens weer op de jongen. "Hey gast, jij hebt je prioriteiten voor vandaag goed op een rijtje zitten. Ik ben Malcolm, en jij?," was Malcolms introductie. "En ik ben Lola," voegde Lola aan Malcolm's introductie toe.