• Hooi! (:

    Onder het mom ''Q levendiger maken'', start ik bij deze een klein wedstrijdje om credits te winnen!


    Wat moet je doen?
    Quizlet is inmiddels een schrijverssite geworden, nietwaar? Waarom brengen we dan niet wat meer leven in het schrijven? Het is de bedoeling dat je een Stand Alone/One Shot gaat schrijven.

    Wat valt er te winnen?
    Er worden in totaal 61 credits uitgeloofd! Vanadey heeft 32 credits gedoneerd en Klaar 20 credits waardoor we een 1e, 2e en 3e plek kunnen maken!
    1e plek: 25 Credits
    2e plek: 21 Credits
    3e plek: 15 Credits


    Waar kijk je op bij de inzending?
    Eerlijk? Ik ben te slecht in grammatica en spelling om hierop te kunnen controleren. De winnaar zal dus domweg voor mij de leukste/mooiste/spannendste SA geschreven hebben. ^^
    Filiz (Vanadey) jureert vanaf heden ook mee. (:

    Moet mijn inzending nog ergens aan voldoen?
    Zorg ervoor dat het Nederlands of Engels geschreven is. En dat je het erbij zet als je triggerende onderwerpen hebt in je SA/One Shot. Verder; Leef je uit en hou je aan de huisregels van Q. (:

    Is er een bepaald thema/onderwerp waarover geschreven moet worden?
    Neehoor. Leef je lekker uit en schrijf datgene waar jij je fijn bij voelt!

    Moet het nog aan een bepaald aantal woorden voldoen?
    Nee. Het liefste lees ikzelf geen boekwerken van tigduizend woorden en in mijn belevenis is dat ook de bedoeling niet van een SA/One Shot. Maar in principe is er geen minimum of maximum voor het woordenaantal.

    Wanneer is de uiterste inleverdatum?
    Ik kom 4 Augustus terug van kamp, dus ik had 8 Augustus in gedachten als uiterste inleverdatum. Mocht dit veranderen, dan laat ik het weten.

    Hoe lever ik mijn SA/One Shot in?
    Door een link te plaatsten in het topic. Zo kunnen anderen jouw verhaal ook lezen! Voel je eventueel vrij om er een korte samenvatting of cover of wat dan ook bij te plaatsen om meer lezers te trekken, dat is immers het doel van deze wedstrijd!


    Mochten er nog verdere vragen zijn, stel ze gerust.
    En verder; Succes! (blush)



    Inzendingen:
    IrishNialler ~~~ Het meisje met een droom
    Necessity ~~~ (On)rein vuur
    Hephaistion ~~~ De Cello
    Raikkonen ~~~ Lost But Won
    filosofie ~~~ Hoop




    Yaay! We hebben winnaars!

    Heel erg bedankt voor jullie deelname. Filiz en ik hebben het ontzettend leuk gevonden om jullie verhalen te mogen lezen en bij deze gaan we dan ook de prijzen uitreiken!

    Maar wat waren de prijzen ook alweer?
    1e plek: 25 Credits
    2e plek: 21 Credits
    3e plek: 15 Credits




    En dan nu, is het toch écht tijd voor de winnaars! *trommelgeroffel*

    De 3e plek, degene die 15 credits krijgt is voor......
    RAIKKONEN! Van harte gefeliciteerd, je krijgt 15 credits! _O_


    Dan de tweede plek, deze is voor.....
    NECESSITY! Yaay, gefeliciteerd! Je krijgt 21 credits van ons!


    En de eerste plaats is voor......
    HEPHAISTION! Van harte gefeliciteerd, 25 credits komen jouw kant op! (blush)





    Hieronder in de spoiler staat het commentaar van Filiz en mij over jullie verhalen. Want dat vonden we wel zo netjes om ook erbij te geven. Wellicht valt ervan te leren. Sowieso hebben jullie het allemaal top gedaan! <3

    1. Hephaistion:
    Yolanda: Top verhaal! Als muzikant zijnde kan ik dit wel waarderen, haha. Leuk ook om te lezen dat je het verhaal net even een andere kant op hebt gemaakt door ervoor te zorgen dat de moderne dingen zoals computers en social media al mogelijk waren zo vlak na de oorlog. Dat maakt het een stuk makkelijker te begrijpen. Ik vind dat je het verhaal goed hebt geschreven, je nam me echt mee in het verhaal en ik snap Brent zijn acties erg goed. Fijn ook dat hij zoveel mensen om zich heen heeft die het ook snapten en hem erin steunen.

    Filiz: Erg goed geschreven! Ook erg duidelijk. Je maakt goed gebruik van alinea's en je schrijft zo, dat je het ook goed het verhaal kan volgen. Voor de rest niet echt iets op aan te merken. Het is een goed SA. (:

    2. Necessity:
    Yolanda: Het duurde voor mij even voordat het kwartje viel dat het om een magiër ging. Ik vroeg me al af hoe het kwam dat een ridder iedereen met vuur had vermoord. In principe vraag ik me hierdoor wel af wat een magiër deed met een zwaard als dat zwaard toch niet werd gebruikt?
    Verder heb je het verhaal wel erg mooi geschreven. Je sleurde me wel mee in je verhaal en hebt de gevoelens mooi omschreven. Mooi gedaan!

    Filiz: Dit is een hele leuke SA! Heel duidelijk geschreven! Ook erg persoonsgericht/doelgericht wat hij precies doormaakt en voelt. Ik vind het ook erg mooi dat je over een magiër schrijft, want eerst dacht je 'Ooh het gaat vast over een ridder', maar nee je eindslot veranderd echt in dat het een magiër is. Erg goed gedaan en je bouwt het ook goed op.
    Alleen één klein puntje: "Hun insignes waren niet langzaam zichtbaar."
    Die zin klopt niet of je bedoelt daar iets anders mee? In ieder geval had je even naar die zin mogen kijken, zodat de zin wel klopte! ^^
    Top geschreven!

    3. Raikkonen:
    Yolanda: Je schrijft heel erg prettig! En aaaahw, een happy ending! Daar word ik blij van, haha.

    Filiz: Het was erg leuk verhaal om te lezen! Op het einde was ik toch blij dat het goed is gekomen en voelde ik toch de emotie tussen Seb en Lizzie. Een leuke SA!
    Alleen leest het hier en daar wat stroef. Je maakt erg lange zinnen, waardoor je de draad soms wat kwijt raakt. Hier en daar maak je ook geen gebruik van interpunctie, waardoor je dat gevoel hebt dat het niet lekker loopt in het verhaal. Daardoor vond ik vooral de beginstuk wat moeilijk te volgen.
    Een voorbeeld wat ik ermee bedoel:
    - Jouw zin: ZE WAS TWINTIG JAAR toen ze haar zoontje kreeg, het was onverwacht en pijnlijk want ze zal alles alleen moet doen, zonder de vader van Luca.
    - Mijn zin: Ze was twintig jaar toen ze haar zoontje Luca kreeg. Het was onverwacht en pijnlijk geweest voor haar, want ze had alles alleen moeten doen, zonder de vader van haar zoon.
    Mijn feedback: Zorg ervoor dat je niet te lange zinnen gebruikt en breekt de lange zinnen op.

    4. IrishNialler:
    Yolanda: Op de een of andere manier vind ik dit niet echt als een verháál overkomen. Toch vind ik het wel leuk geschreven en het is erg lief van je dat je een ander ook blij wilt maken (met credits)!

    Filiz: Als eerste een hele mooie boodschap zit hier in! Echt mooi dat je uit de derde persoon hebt kunnen schrijven en vertellen over jou verhaal. Alleen komt het niet echt overeen met een verhaal, wat wij bedoelden. Daarnaast zitten er zinnen tussen die niet vlot lopen of zinnen die voor mij niet te begrijpen zijn. Je gebruikt veel te lange zinnen, waardoor je een gevoel krijgt dat het niet vlot loopt.
    Een tip: Altijd nakijken hoe je zinnen verlopen.
    Een paar voorbeelden wat ik ermee bedoel:
    • Het meisje had hierdoor weer een extra puntje bij haar spotlight gebruik, een ander iemand had een goede vriendin of een vreemd iemand erg blij gemaakt door zijn of haar verhaal te nomineren en de laatste persoon had zijn of haar verhaal in de spotlight.
    • Mijn feedback: Dit is een veel te lange zin en kan je opbreken in twee zinnen. Daarnaast geef je geen betekenis aan het 'extra puntje'. Wat bedoel je daarmee? Daardoor komt het onduidelijk over.

    • Ze wilde graag alle badges vullen en dat het liefste voor ze de 10 jaar bereikt had dat ze op deze site was.
    • Mijn feedback: Het is een zin, maar het leest niet vlot of je kan het op een ander manier zeggen.
    Voorbeeld: Ze wilde graag alle badges vervullen. Voordat ze de tien jaar had bereikt op deze website.

    • Ze wilde naast zoveel mogelijk badges ook in zoveel mogelijk rijtjes komen.
    • Mijn feedback: Wat bedoel je met rijtjes? Dit bedoel ik met de onduidelijke zinnen. De lezer begrijpt niet wat je hiermee bedoelt. Als je iets wilt vertellen, dan moet je in details treden. Vertellen wat je wilt zeggen en uitleggen.

    5. filosofie:
    Yolanda: Om eerlijk te zijn heeft dit verhaal me niet kunnen pakken. Ik ben zelf niet geweldig goed in spelling en grammatica, maar hier zaten dusdanig veel fouten in dat ik er niet overheen kon kijken en het helaas mijn leesplezier af nam. Het konijntje op het eind was wel erg schattig.

    Filiz: Erg mooi geschreven over hoop! Ook erg leuk hoe je het verhaal hebt neergezet. Leuk verhaal! Alleen hetzelfde geld ook voor jou. Lees altijd de zinnen na. Sommige zinnen waren onduidelijk of heel verwarrend geschreven. Ook de interpunctie had beter gekund.
    Een aantal voorbeelden wat ik ermee bedoel:
    - Waarom lukte het Sheila een blond grietje die een klas lager zat dan ik wel?
    - Mijn feedback: Deze zin is onduidelijk voor mijn gevoel en loopt nogal stroef. Voorbeeld: Waarom lukte het Sheila, een blond grietje die een klas lager zat wel, maar bij mij niet?

    - Wat konden ze beter dat ik telkens niet kon?
    - Mijn feedback: De interpunctie.
    Voorbeeld: Wat konden ze beter, dat ik telkens niet kon?

    - Hoe kon hij zoiets aandoen.
    - Mijn feedback: In het verhaal mist er hier en daar wat woorden of de spellingfouten. Je hebt het aangekaart (wat goed is), maar toch helpt het niet mee om het verhaal goed te kunnen volgen.
    Voorbeeld: Hoe kon hij mij zoiets aandoen.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2019 - 10:20 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    @Filosofie

    Tot en met, sorry voor de verwarring! Maar je bent dus nog op tijd! Yay! Bedankt voor je inzending! (blush)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Talon schreef:
    --> Titel aangepast op aanvraag


    Dankjewel!



    Leclerc schreef:
    Ik doe maar ook een poging. Ik meld mijn one shot Lost But Won aan. c:


    Je staat erbij, dankjewel! ^^

    filosofie schreef:
    Hoop

    Hopelijk ben ik op tijd!


    Ook jij staat inmiddels in de beginpost, bedankt voor je deelname! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Vandaag laatste dag om mee te doen! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    @Filosofie

    Tot en met, sorry voor de verwarring! Maar je bent dus nog op tijd! Yay! Bedankt voor je inzending! (blush)


    Oohw okee, ty.

    Leclerc > Raikkonen


    "Once something is a passion, the motivation is there." — Michael Schumacher.

    Wanneer krijgen we de uitslag?



    Yaay! We hebben winnaars!

    Heel erg bedankt voor jullie deelname. Filiz en ik hebben het ontzettend leuk gevonden om jullie verhalen te mogen lezen en bij deze gaan we dan ook de prijzen uitreiken!

    Maar wat waren de prijzen ook alweer?
    1e plek: 25 Credits
    2e plek: 21 Credits
    3e plek: 15 Credits




    En dan nu, is het toch écht tijd voor de winnaars! *trommelgeroffel*

    De 3e plek, degene die 15 credits krijgt is voor......
    RAIKKONEN! Van harte gefeliciteerd, je krijgt 15 credits! _O_


    Dan de tweede plek, deze is voor.....
    NECESSITY! Yaay, gefeliciteerd! Je krijgt 21 credits van ons!


    En de eerste plaats is voor......
    HEPHAISTION! Van harte gefeliciteerd, 25 credits komen jouw kant op! (blush)





    Hieronder in de spoiler staat het commentaar van Filiz en mij over jullie verhalen. Want dat vonden we wel zo netjes om ook erbij te geven. Wellicht valt ervan te leren. Sowieso hebben jullie het allemaal top gedaan! <3

    1. Hephaistion:
    Yolanda: Top verhaal! Als muzikant zijnde kan ik dit wel waarderen, haha. Leuk ook om te lezen dat je het verhaal net even een andere kant op hebt gemaakt door ervoor te zorgen dat de moderne dingen zoals computers en social media al mogelijk waren zo vlak na de oorlog. Dat maakt het een stuk makkelijker te begrijpen. Ik vind dat je het verhaal goed hebt geschreven, je nam me echt mee in het verhaal en ik snap Brent zijn acties erg goed. Fijn ook dat hij zoveel mensen om zich heen heeft die het ook snapten en hem erin steunen.

    Filiz: Erg goed geschreven! Ook erg duidelijk. Je maakt goed gebruik van alinea's en je schrijft zo, dat je het ook goed het verhaal kan volgen. Voor de rest niet echt iets op aan te merken. Het is een goed SA. (:

    2. Necessity:
    Yolanda: Het duurde voor mij even voordat het kwartje viel dat het om een magiër ging. Ik vroeg me al af hoe het kwam dat een ridder iedereen met vuur had vermoord. In principe vraag ik me hierdoor wel af wat een magiër deed met een zwaard als dat zwaard toch niet werd gebruikt?
    Verder heb je het verhaal wel erg mooi geschreven. Je sleurde me wel mee in je verhaal en hebt de gevoelens mooi omschreven. Mooi gedaan!

    Filiz: Dit is een hele leuke SA! Heel duidelijk geschreven! Ook erg persoonsgericht/doelgericht wat hij precies doormaakt en voelt. Ik vind het ook erg mooi dat je over een magiër schrijft, want eerst dacht je 'Ooh het gaat vast over een ridder', maar nee je eindslot veranderd echt in dat het een magiër is. Erg goed gedaan en je bouwt het ook goed op.
    Alleen één klein puntje: "Hun insignes waren niet langzaam zichtbaar."
    Die zin klopt niet of je bedoelt daar iets anders mee? In ieder geval had je even naar die zin mogen kijken, zodat de zin wel klopte! ^^
    Top geschreven!

    3. Raikkonen:
    Yolanda: Je schrijft heel erg prettig! En aaaahw, een happy ending! Daar word ik blij van, haha.

    Filiz: Het was erg leuk verhaal om te lezen! Op het einde was ik toch blij dat het goed is gekomen en voelde ik toch de emotie tussen Seb en Lizzie. Een leuke SA!
    Alleen leest het hier en daar wat stroef. Je maakt erg lange zinnen, waardoor je de draad soms wat kwijt raakt. Hier en daar maak je ook geen gebruik van interpunctie, waardoor je dat gevoel hebt dat het niet lekker loopt in het verhaal. Daardoor vond ik vooral de beginstuk wat moeilijk te volgen.
    Een voorbeeld wat ik ermee bedoel:
    - Jouw zin: ZE WAS TWINTIG JAAR toen ze haar zoontje kreeg, het was onverwacht en pijnlijk want ze zal alles alleen moet doen, zonder de vader van Luca.
    - Mijn zin: Ze was twintig jaar toen ze haar zoontje Luca kreeg. Het was onverwacht en pijnlijk geweest voor haar, want ze had alles alleen moeten doen, zonder de vader van haar zoon.
    Mijn feedback: Zorg ervoor dat je niet te lange zinnen gebruikt en breekt de lange zinnen op.

    4. IrishNialler:
    Yolanda: Op de een of andere manier vind ik dit niet echt als een verháál overkomen. Toch vind ik het wel leuk geschreven en het is erg lief van je dat je een ander ook blij wilt maken (met credits)!

    Filiz: Als eerste een hele mooie boodschap zit hier in! Echt mooi dat je uit de derde persoon hebt kunnen schrijven en vertellen over jou verhaal. Alleen komt het niet echt overeen met een verhaal, wat wij bedoelden. Daarnaast zitten er zinnen tussen die niet vlot lopen of zinnen die voor mij niet te begrijpen zijn. Je gebruikt veel te lange zinnen, waardoor je een gevoel krijgt dat het niet vlot loopt.
    Een tip: Altijd nakijken hoe je zinnen verlopen.
    Een paar voorbeelden wat ik ermee bedoel:
    • Het meisje had hierdoor weer een extra puntje bij haar spotlight gebruik, een ander iemand had een goede vriendin of een vreemd iemand erg blij gemaakt door zijn of haar verhaal te nomineren en de laatste persoon had zijn of haar verhaal in de spotlight.
    • Mijn feedback: Dit is een veel te lange zin en kan je opbreken in twee zinnen. Daarnaast geef je geen betekenis aan het 'extra puntje'. Wat bedoel je daarmee? Daardoor komt het onduidelijk over.

    • Ze wilde graag alle badges vullen en dat het liefste voor ze de 10 jaar bereikt had dat ze op deze site was.
    • Mijn feedback: Het is een zin, maar het leest niet vlot of je kan het op een ander manier zeggen.
    Voorbeeld: Ze wilde graag alle badges vervullen. Voordat ze de tien jaar had bereikt op deze website.

    • Ze wilde naast zoveel mogelijk badges ook in zoveel mogelijk rijtjes komen.
    • Mijn feedback: Wat bedoel je met rijtjes? Dit bedoel ik met de onduidelijke zinnen. De lezer begrijpt niet wat je hiermee bedoelt. Als je iets wilt vertellen, dan moet je in details treden. Vertellen wat je wilt zeggen en uitleggen.

    5. filosofie:
    Yolanda: Om eerlijk te zijn heeft dit verhaal me niet kunnen pakken. Ik ben zelf niet geweldig goed in spelling en grammatica, maar hier zaten dusdanig veel fouten in dat ik er niet overheen kon kijken en het helaas mijn leesplezier af nam. Het konijntje op het eind was wel erg schattig.

    Filiz: Erg mooi geschreven over hoop! Ook erg leuk hoe je het verhaal hebt neergezet. Leuk verhaal! Alleen hetzelfde geld ook voor jou. Lees altijd de zinnen na. Sommige zinnen waren onduidelijk of heel verwarrend geschreven. Ook de interpunctie had beter gekund.
    Een aantal voorbeelden wat ik ermee bedoel:
    - Waarom lukte het Sheila een blond grietje die een klas lager zat dan ik wel?
    - Mijn feedback: Deze zin is onduidelijk voor mijn gevoel en loopt nogal stroef. Voorbeeld: Waarom lukte het Sheila, een blond grietje die een klas lager zat wel, maar bij mij niet?

    - Wat konden ze beter dat ik telkens niet kon?
    - Mijn feedback: De interpunctie.
    Voorbeeld: Wat konden ze beter, dat ik telkens niet kon?

    - Hoe kon hij zoiets aandoen.
    - Mijn feedback: In het verhaal mist er hier en daar wat woorden of de spellingfouten. Je hebt het aangekaart (wat goed is), maar toch helpt het niet mee om het verhaal goed te kunnen volgen.
    Voorbeeld: Hoe kon hij mij zoiets aandoen.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2019 - 10:19 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oooomg, dit had ik dus niet verwacht! Dank jullie wel!


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Oooomg, dit had ik dus niet verwacht! Dank jullie wel!


    Alsjeblieft! Ik ben blij dat je reageert en hopelijk heb je veel plezier van de credits! (blush)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oehh super leuk, dankjewel!
    En heel erg bedankt voor jullie feedback!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.