• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    De kast was al leeg op het moment dat ze kwam. Ze keek teleurgesteld de lege planken op. Waarom? Waarom deed hij dit? Haar ogen gingen door de kamer en vonden het briefje wat op een van de bedden lag. Vienna pakte het voorzichtig op en las haastig het briefje door. Met de regels die ze las werd ze steeds kwader. Wat een enorme onzin! Hoe kon je iemand beschermen door er afstand van te nemen, snapten mensen dan niet dat je iemand alleen juist maar meer in gevaar bracht?! Ze maakte een prop van het briefje en ramde het raam open. Met haar gave liet ze het briefje het raam uitvliegen, die als een kanonskogel door de lucht heen vloog. Dit was nog niet klaar, 8175 zou hier niet zo makkelijk vanaf komen.
          Echter begreep Vienna ook wel dat ze het subtiel moest doen. Als Merrin er ook maar achter kwam dat ze 8175 pijn had proberen te doen, dan had ze waarschijnlijk een groot probleem met hem. Hij hield nog teveel van de jongen. Vienna schreeuwde het uit van frustratie en liep daarna weer de trap af. Het werd tijd om een plannetje te broeden en ze wist dat er maar een iemand was die ze goed in kon schakelen om wraak te nemen op 8175.


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

          Ze legde voorzichtig haar hand op die van hem. "Misschien kan ik nog helpen. Om ervoor te zorgen dat hij inderdaad afstand houdt. Als Dezi en Yrla echt geloven dat je doet wat ze zeggen, kan je hem na een tijdje vast de waarheid vertellen. Merrin is zelf een jaar gepest, hij begrijpt het heus wel." Ze wist zelf ook niet of dat wel de beste manier was om dit probleem op te lossen, maar Adam had deze keuze al gemaakt en ze moesten wat.
          Eigenlijk leek het haar het beste om tegen iemand anders te zeggen wat er aan de hand was. Jester of Onyx. Anders Fayr, die leek van alle Namen nog de aardigste en de liefste. Die zou vast wel willen helpen en het geheimhouden als de twee pestkoppen niet gelogen hadden. Dat Adam op jongens viel, leek Agami dus echt geen probleem en meteen geloven wat Dezi en Yrla zeiden zou ze ook nooit doen.
          Maar zo lang was ze hier zelf niet. Misschien hadden ze gelijk en alleen veel te veel lol om het feit dat Adam in de problemen zat. In ieder geval konden ze niet van haar afkomen, ze zou ervoor zorgen dat Adam niet alleen zou zijn.
          Ze kneep bemoedigend in zijn hand. "Het komt allemaal goed."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Een kleine glimlach kwam op zijn gezicht bij het antwoord, antwoord was altijd goed. Zeker na de eerste date. Zie ik je vanmiddag bij de ingang van de school? Ik wil heel graag mijn jas terug, plus ik zou je graag wat laten zien. En hij drukte op verzenden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox was aan het meer gaan zitten en tuurde in het water. Er zat een hol gevoel in zijn maag. Zelden had hij iemand gezien die zo veel verdriet had, die zo bang, zo getraumatiseerd was. Terwijl hij zelf toch ook wel het nodige had meegemaakt. Hij kon het maar niet van zich afzetten. Misschien omdat hij er zelf bijna aan onderdoor was gegaan als hij Fire destijds niet had gehad.
          Toen de jongen helemaal in zichzelf keerde en begon te huilen en te mompelen, had hij het briefje dat op het bureau lag gelezen. Hij wist nu dat hij de vriendschap met Merrin had verbroken en het was hem ook duidelijk dat iemand hem – of misschien juist Merrin – bedreigde. Die drakenteef en Yrla, waarschijnlijk. Maar waarom? Waarmee zetten ze hem onder druk? Het kwam in hem op om ze zelf aan de tand te voelen, maar dan zou Adam – of Merrin – het alleen maar meer ontgelden. Ze mochten niet denken dat de jongen gepraat had.
          Met een diepe zucht wreef hij door zijn krullen. Niets doen voelde verkeerd, maar het was hem duidelijk dat Adam ook te bang was om welke hulp dan ook toe te staan. Hij wilde het alleen doen, en Fox wist dat het hem niet zou lukken. Maar er zat niets anders op dan dat hij daar zelf achter kwam…

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 16:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam vond dit allemaal een stuk verder gaan dan pesten, maar dat zei hij maar niet. Hij wilde ook niet dat Agami alle details kende. Hij vond het al erg genoeg dat Onyx, Jester en Michiel er zo hun ideeën over hadden en hij wenste dat niemand hem gisteren in de douche had aangetroffen en niemand Dezi nóg bozer had gemaakt.
          'Ik hoop het,' zuchtte hij. 'Zal ik je helpen met de was?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Mag ik erbij komen zitten?" Hij had lopen zwerven over het terrein en kwam uiteindelijk uit bij het meer. Hij had de jongen met de krulletjes al van de verte zien zitten. Ergens had hij geen zin in contact gehad, maar bedacht zich toen dat Fox misschien wel het dichtst in de buurt van een vriend kwam. En jongens onderling moest anders zijn dan met Vienna samen. Hij wachtte niet af, maar ging gewoon naast de jongen met de krulletjes liggen en legde zuchtend zijn hoofd op zijn armen. "Vertel me alsjeblieft iets leuks, grappigs. Ik kan wel even wat leuks gebruiken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Hij wilde haar wat laten zien? Fayr knipperde een paar keer verrast, haar wangen vast al weer roze. Natúurlijk was Vienna nu nergens te bekennen en raad vragen aan Yrla wat ze het beste terug kon sturen leek haar geen goed idee. Deze keer stond ze er alleen voor om de ridder op het witte paard te trotseren en niet weg te jagen met een stom antwoord. Romeo was een leuke jongen. Ze zou het echt jammer vinden als ze hem hierna haast nooit meer zou zien.

    Nu ben ik hartstikke nieuwsgierig natuurlijk (; Hoelaat moet ik er zijn?

    Verzenden dan maar. Waar waren je vrienden als je ze nodig had?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    'Sorry, ik denk niet dat je mij daar nu voor moet hebben.' Hij keek de jongen spijtig aan, daarna tuurde hij weer uit over het meer. 'Het komt niet vaak voor dat ik niet het beste gezelschap ben, maar vandaag is niet mijn beste dag. Ik maak me nogal zorgen om... een vriend.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Vast." Ze hield zijn blik nog even vast en kwam toen overeind. "Dat hoeft niet hoor, als je daar geen zin in hebt. Yrla heeft alles ondergekliederd met beleg, dus dat moet ik er nu eerst uitkrijgen. Maar als je heel graag wat wil doen, kan je het beddengoed wel alvast afhalen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Kan ik helpen?" vroeg hij schouderophalend. Het was even beter om over iemand anders problemen te praten dan zijn eigen. "Misschien kan ik je zorgen wat wegnemen..." Merrin ging op zijn rug liggen en keek naar de witte wolken die aan zijn ogen voorbij trokken. Hij wilde dat hij dat voor Adam kon doen, dat hij met zijn vingers kon knippen en dat dan de zorgen voorbij zouden zijn. Dat hij met zijn vingers kon knippen en dat ze dan weer vrienden zouden zijn. Maar dat zou nooit meer gebeuren. Adam had hem in de steek gelaten. Had hij eindelijk een vriend gevonden en die walgde gewoon van hem. Boos sloeg hij met zijn vuist in het gras. Wat een klootzak, was Adam...

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 16:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Groot genoeg?' vroeg Onyx. Ze waren naar een afgelegen stuk van het terrein gegaan en hadden daar een vuurtje gemaakt. Op een meter afstand zakte hij in het gras neer en keek Jester afwachtend aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam knikte. Op dit moment was hij blij met ieder klusje dat hij kon doen. Een beetje onwennig nog liep hij naar de meisjesafdeling toe. Waar hij misschien ook wel hoorde, als homo, dacht hij met een knauw in zijn maag. Hopelijk zouden de andere meiden geen vragen gaan stellen. Tot nu toe hadden ze zijn aanwezigheid ook genegeerd, dus hij hoopte maar dat dat zou blijven. Opeens besefte hij dat Dezi maar één kamer verder zou slapen en er liep een rilling langs zijn rug. Wat als hij haar 's nacht tegenkwam? Wat als ze... Verwoed begon hij de beddengoed los te halen. Niet aan denken. Niet aan denken. Je hebt gedaan wat ze wilde, ze moet je nu met rust laten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    Fox twijfelde. Moest hij zeggen dat het om Adam ging? Hij zag de gebalde vuist van de jongen, waarschijnlijk maakte dat hem alleen maar bozer.
          'Hij wil niet vertellen wat er aan de hand is,' zei hij uiteindelijk. 'Maar ik zie dat het heel slecht met hem gaat.'

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 17:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Groot genoeg zegt 'ie. Man, da's genoeg om een campus mee af te fikken," zei Jester droogjes. Hij had er enigszins ontzag voor dat Onyx gewoon een vuur uit zijn mouw had kunnen toveren, want ondanks zijn eigen rode haren, zou hij dat toch niet klaargespeeld kunnen hebben. Behalve misschien met heel, heel, heel veel lucifers en een aansteker.
          Het allermooist zou natuurlijk zijn als Jester al het werk van Onyx met maar twee woorden ongedaan kon maken, net zoals bij de kaars, maar hij voelde op zijn klompen aan dat zulk soort hoogmoed hem niet heel ver zou brengen. Dus ademde hij diep in, gooide wat extra energie naar zijn eigen mentale muren voor de vorm en richtte zich op het vuur.
          Deze keer begon hij niet meteen met praten. Eerst nam hij even de tijd om het vuur als geheel te zien. Als één grote, eigenwijze en waarschijnlijk weerbarstige puber die nu naar hem moest gaan luisteren. En, net zoals een puber, had het een hele eigen wil die Jester moest zien te overkomen. Daar hield de gelijkenis wel op, want bij een mens was het een kwestie van tegen de muur aan met fors geweld en hier verplaatste het kasteel dat hij probeerde te infiltreren om de seconde.
          "Ga uit," zei Jester op dezelfde toon die hij gisteren tegen de kaars had gebruikt. Het vuur leek haast te grommen en duwde net zo hard weer terug.
          "Onyx hier kan geen vuurtje bouwen als zijn leven er vanaf had gehangen, dus je hebt geen enkele kans om het lang vol te houden. En eigenlijk ben jij veel te belangrijk om rond te hangen op een plek waar Onyx en ik ook zijn. Niets aan, voor zo'n belangrijk vuur als jij. Ga uit," zei hij en het vuur groeide. Jester hield zijn hoofd schuin.
          "Goed punt. Je bent waarschijnlijk niet eens in staat om in één keer uit te gaan. Een kaars kan dat best, maar van jou is het waarschijnlijk teveel gevraagd, niet? Ga uit dan." Deze keer gebeurde er niets. Geen reactie van het vuur maar het kromp of groeide niet. En bleef dus eigenlijk bést groot. Andere aanpak. Al deze dingen zouden bovendien in de hallucinatie van Maaya niet echt toepasbaar zijn en hij had maar beter een script klaarliggen, want hij zag zichzelf niet meteen met creatieve woordspelingen komen terwijl hij zelf affakkelen was.
          "Je hoort hier niet te zijn. Het arme gras onder je verbrandt en het hout schreeuwt het haast uit. Dit is geen plek voor een vuur en dat weet je best. Daarom ga je luisteren naar wat ik zeg en dan is de wereld weer een betere plek. Ga. Uit!" Het vuur sputterde, laaide op- en was weg. Verdwenen. Gone in the wind. Gestopt met branden, wég.
          Misschien een tikje creepy, als je er wat langer over nadacht. Wat hij precies zei. Dat moest hij eens bij een mens proberen.
          Maar Jester dacht er helemaal niet langer over na en staarde met grote ogen naar de rokende stapel hout, toen naar Onyx en weer terug. Een grijns krulde om zijn lippen en triomfantelijk stak hij zijn armen in de lucht. "Héll yeah!"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Goh, dat klinkt heel bekend." Merrin zuchtte eens diep. Hij dacht aan Adam. Hij had Adam niet tot vertellen kunnen krijgen. Hoe goed hij ook voor Adam zorgde, hoe hij ook hem in zijn waarde liet of hij nu pushte of niet, de jongen was zo gesloten als wat. Er was gisteravond iets ergs gebeurd en Merrin had de scherven mogen oprapen, om daarna weer keihard in de steek gelaten te worden. "Je kan het moeilijk uit hem trekken, dat veroorzaakt alleen maar ruzie en voor de rest moet je er gewoon voor hem zijn zoveel je kan. Hij is in ieder geval nog je vriend," zei hij zachtjes. "Jij hebt in ieder geval geen vrienden die van je walgen." Hij schudde zijn hoofd. "Sorry, het gaat over jou, niet over mij," Hij schonk de jongen met de bruine krulletjes een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.