• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Je van dit muurtje afduwen lijkt me ook wel voldoende," zei Jester weer met een lach. "En als ik toch nog wraak wil, voer ik míjn dreigement misschien nog wel voor een dagje uit. Pas maar op, Sneeuwwitje." De opluchting dat hij niet meer boos hoefde te zijn op Onyx liet een last van zijn schouders afzakken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    "Kijk, dat klinkt al een stuk beter." Hij liet het meisje los en sprong op de tafel om het touw los te knopen. De jongen sprong van tafel naar de andere tafel en maakte een warrig hoopje van het touw, wasknijpers en ondergoed. Aan de andere kant van de zaal knoopte hij het laatste stuk los en liep daarna terug naar Agami. Hij gaf het hoopje knoop aan het meisje voor zijn neus. "Dat was toch niet zo moeilijk," zei hij met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 14:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Niks zeggen, niks zeggen, niks zeggen. Straks hing hij het allemaal even snel weer op. Agami dwong haar lippen in een glimlach en nam de smerige zooi van hem aan. "Precies dat," bracht ze uiteindelijk uit en deed haar best geen extra vlekken op haar kleding te maken. Haar blik ging naar haar dienblad en even kwam ze in de verleiding om op dezelfde manier te proberen Yrla zover te krijgen dat hij haar dienblad voor haar zou opruimen, maar daar stapte ze heel gauw ook weer vanaf. In plaats daarvan legde ze de knoop op tafel, bracht haar dienblad snel en stilletjes weg en pakte toen die knoop weer op.
          "Doei," zei ze nog, voordat ze naar de uitgang liep en even niet kon geloven dat het meest beschamende deel van deze grap (het ondergoed weer naar beneden halen) haar nu bespaard was gebleven. Dat maakte toch een hoop weer goed. Yrla was dus niet alleen een klootzak, maar bij tijd en wijlen ook nog een dómme klootzak.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grijnsde. 'En mijn imago waar ik al die jaren zo hard voor heb gewerkt naar de knoppen helpen? Een vriend noemt zich dat.' Hij gaf hem plagerige schouderduw. 'Maar vertel. Wat staat er vandaag voor team Jenyx op het programma?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam had zijn spullen naar de kamer van Agami gebracht en op het bureau gelegd. Hij vond het creepy om in haar slaapkamer te blijven zitten, dus ging hij maar naar de woonkamer en ging met een boek in de hoek van de bank zitten, al kon hij geen letter lezen. Het sjaaltje van Michiel had hij toch maar weer omgedaan nadat Fox het had gezien, hij hoopte dat de jongen dat niet erg vond. Adam wist dat hij verdrietig zou zijn, maar hopelijk zou hij in elk geval begrijpen dat hij dit alles uit liefde deed. Het was stil in het campusgebouw, en hij hoopte dat het nog wel even zou duren voor er anderen kwamen. Tenzij het Agami was. Hoe sneller hij die zag, hoe beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester grijnsde en haalde toen zijn schouders op. "Als je wil kunnen we proberen een fikkie te stoken. Dat wil zeggen, jij probeert het kampvuurtje lekker bezig te krijgen en ik strooi mentaal zand in de molen. En we kunnen nog nadenken hoe we de Lions het idee gaan geven vanavond dat het hún idee is dat ze niet met ons willen samenwerken." Hij keek opzij. "Als we dat willen, trouwens. We kunnen ook met de Rhino's en de Lions in zee, maar ik blijf liever met m'n kop op mijn schouders rondlopen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

    Met haar armen vol ondergoed, touw en knijpers maakte Agami dat ze weer op de campus van de Panthers terecht kwam. Ze moest alle zooi er eerst maar eens in de keuken er vanaf spoelen, voordat ze ook maar een poging zou doen alles te gaan wassen. Met de knoop nog altijd voor zich uitgestoken, deed ze met haar elleboog de deur open en stapte de woonkamer in.
          Ze had verwacht dat ze de enige zou zijn, maar op de bank in een hoekje, zat Adam.
          Adam, hé." Het meisje hield de knoop ondergoed en broodbeleg ietsje lager en bleef in het midden van de kamer stilstaan. "Alles oké?" vroeg ze voorzichtig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx liet zich van het muurtje af glijden ten teken dat hij dat een goed plan vond. Dan moesten ze alleen wel een beetje een afgelegen plek vinden. 'Als we met de Rhino's in zee gaan - wat we hoe dan ook moeten doen - krijgen we de Buffalo's er cadeau bij. Dus misschien moeten we wel gewoon helemaal niet met de Lions gaan afspreken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Nee,' mompelde hij zacht. 'Ik ehm - ik heb nu al het contact met Michiel verbroken.' Hij sloeg zijn ogen neer. Hij kon het nog altijd niet helemaal geloven dat het nu voorbij was. Vanochtend hadden ze nog samen in bed gelegen... Hij duwde het beeld weg en keek weer naar Agami. 'Ik hoopte dat ik een tijdje op jouw kamer mag blijven,' zei hij aarzelend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wil jij degene zijn die dat Fire op de mouw gaat spelden? Want ik heb nog wel een vacature voor plaatsvervanger openstaan als die gozer besluit standje crematie te gaan." Ook Jester sprong nu van het muurtje af. "Yeey. De Buffalo's," zei hij sarcastisch juichend. "Precies de andere afdeling waar we niks vanaf weten. Misschien dat Creepy Chick ondertussen ietsje minder paranoïde is over informatie delen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx haalde zijn schouders op. 'Prima hoor. Ik loop straks na de lunch wel naar de Lions toe.' Er trok een spiertje in zijn wang toen Jester naar Maaya refereerde. 'En Maaya zal ik ook opzoeken,' zei hij met tegenzin. 'Nog even en ik lijk sociaal.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          Bijna had het meisje de bal kleding laten vallen om hem meteen een knuffel te geven. "Oh, Adam..." zei ze zacht. "Wat naar voor je." Ze keek even naar de bal in haar handen. "Ik leg dit heel even in de keuken," zei ze toen. Vlug liep ze naar de gootsteen, liet Yrla's knoop erin vallen en spoelde gauw haar handen af, voordat ze weer terugkwam en op een van de stoelen naast de bank ging zitten. "Natuurlijk mag je bij mij komen crashen. Heb ik toch nog een goed doel voor dat tweede bed. Ik draai zodadelijk toch een was, dan gooi ik het beddengoed er wel eventjes bij." Heel handig was anders, maar Agami kon zich best omkleden in de badkamer, dan had hij de kamer voor zichzelf.
          Haar blik ging naar het sjaaltje om zijn nek. "Hoe is het gegaan?" vroeg ze voorzichtig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Nouja, loop niet te hard van stapel, ze hoeven ook niet nog eens onze aartsvijanden te worden," zei Jester hoofdschuddend. "Ik regel Fire wel," liet hij er serieuzer op volgen. "Tenzij je erom staat te springen om het samen te doen, kan jij Creepy Chick voor je rekening nemen, want volgens mij heeft ze een hekel aan me." Jester trok een gezicht. "Nu maar hopen dat die hallucinatie van haar niet ironisch bedoeld was omdat Fire bewijst dat zijn naam misschien stom, maar treffend is. Vast niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam kon de blik in haar ogen niet verdragen. Hij tuurde naar zijn knieën, zijn onderlip trilde. 'Ik ben bang dat ik hiermee iets in hem beschadig wat maar moeilijk herstelt. Hij had eindelijk een vriend en hij zal zich nu misschien wel verraden voelen en denken dat het aan hem lag. Ik heb hem verteld en geschreven dat ik het doe om hem te beschermen en omdat ik van hem hou, maar ik... ik weet niet of het genoeg is.' Hij veegde langs zijn wangen toen die weer vochtig werden. 'Als ik in zijn schoenen had gestaan, zou ik het ook niet accepteren. Dan was ik naar Dezi en Yrla toegegaan totdat ik wist wat er aan de hand was en dat zou alles alleen maar erger maken.' Hij snifte zachtjes. 'Ik weet helemaal niet meer wat ik nou moet doen, of dit het beste is. Maar ik - ik kan geen risico nemen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Dit had niet in de planning vandaag gezeten, maar om een of andere reden leek alles drama te zijn de laatste tijd. "Wat moet ik nu doen?" piepte de jongen onder haar. Vienna streek door de jongen zijn haar heen. "Je kunt twee dingen doen: Je kan afstand te nemen van hem. Hij wil blijkbaar echt geen vrienden zijn," zei ze met een zucht. Ze probeerde rustig te blijven voor Merrin, maar voelde woede onder haar huid sidderen. Hoe kon de jongen hem dit aandoen? Merrin was een van de liefste jongens die er was, deed geen vlieg kwaad. "Of je kan het nog een keer proberen. Maar ik weet niet of dat een optie is." Ze kneep haar rechterhand tot een vuist. Vienna wist wel waar zij voor zou kiezen, ze zou hem een klap voor zijn bek geven, dat kon hij krijgen. Het feit dat hij alleen al de vriendschap verbrak met Merrin maakte hem walgelijk. Niet Merrin, maar hij was het walgelijke persoon hier. "Maar hoe kan ik afstand van hem nemen? We delen samen een kamer," klonk het kleintjes. Vienna liet Merrin los en keek hem in de ogen aan. "Dat regel ik wel. Ik zorg er gewoon voor dat jouw kamer weer van jou is, oke?"
          Merrin knikte. "Ik ga denk ik even een stukje lopen," zei hij zachtjes. "Even... Even mijn gedachten verzetten." Vienna knikte en sloeg nog een keer haar armen om de jongen heen. Daarna lieten ze elkaar los en gingen ze beiden hun eigen weg. Vienna liep meteen in de richting van het house, ze zou haar woord direct nakomen. Ze zou 8175 uit Merrins kamer verjagen.


    It's never gonna happen, Guys.