• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Ze kon wel leukere dingen verzinnen om haar zondag mee te besteden dan chocoladepasta uit haar bh krabben en spoelen, maar in ieder geval had ze haar waardigheid nog prima kunnen behouden. Met dat ze de knoop uit elkaar haalde en al het ondergoed eerst grondig onder de kraan uitspoelde, vulde Agami de overgebleven tijd met het zoeken naar verstop plekken voor Yrla's sokken.
          In een nieuwe wc rol kon ze er vast eentje kwijt, in een lampenkap, de theepot, achter de boeken in de boekenkast. Hij zou ze nooit overal kunnen vinden. Of ze zou een hoop badeendjes kunnen bestellen. En iedere dag eentje extra in zijn kamer neerzetten. Zodat er uiteindelijk iedere ochtend een leger badeendjes op hem stond te wachten en hij maar niet van die dingen afkwam. Ja, dat leek haar wel leuk.
          Misschien dat ze een van die dingen zou doen als ze haar naam had. Om wraak te nemen voor de stroop en dit en het zoenen bij het flesje draaien... En ze zou iets verzinnen om ervoor te zorgen dat hij eindelijk Adam met rust zou laten. Het zag er naar uit dat iemand al had ingezien wat voor een bitch Dezi was, zeker toen ze Adam zomaar tegen zijn wil had meegevoerd naar het bal en- Ze schudde haar hoofd. Ze wist niet wat er allemaal gebeurd was daar, maar ze was erbij geweest toen Dezi hem haast dwong haar te zoenen, het afschuwelijke mens. Agami hoopte maar dat het daarbij was gebleven en het niet nog erger was geworden...


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    12 uur, dat had hij haar gestuurd. Nu precies rond de lunch stond hij op het blonde meisje te wachten, over zijn schouder een simpele tas, op zijn rug Julia. Hij grijnsde op het moment dat het meisje aan kwam lopen en hij maakte een lichte buiging voor het meisje. "Mevrouw," Toen hij recht stond, keek hij haar even recht in de ogen en schonk haar een grote glimlach. "Ik ben heel blij dat je gekomen bent."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Misschien gaat het over ons allebei,' gaf Fox toe. Hij was niet goed in liegen, straks had hij zichzelf klem geluld en kostte dat hem een potentiële vriendschap. Zo veel vrienden had hij niet. 'En hij vindt mij ook niet echt zijn vriend, denk ik. Niet zoals jij.' Hij keek even opzij. 'Ik zag hem de eetzaal uit benen en ben naar jullie kamer gegaan, waar hij huilend zijn spullen bij elkaar aan het rapen was. Net als toen ik hem mee naar het bal vroeg kreeg hij een paniekaanval en uiteindelijk bleef hij maar zeggen dat ik weg moest gaan.' Hij haalde even adem. 'Ik heb het briefje gelezen dat hij voor je had achtergelaten, sorry. Ik geloof echt niet dat hij van je walgt. Volgens mij is hij gewoon... heel erg wanhopig en bang.' Hij sloeg zijn armen om zijn knieën. 'En het voelt rot om niets te kunnen doen en iemand zo verdrietig en panisch te zien. Maar dat weet je beter dan ik.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Dezi zakte naast Yrla op de heuvel neer die inmiddels een beetje als die van hen voelde. Een stuk verderop zag ze Kneus samen met een Lion — dat irritante jong dat zich gisteren met 8175 had bemoeid. Ze snoof geïrriteerd, maar besloot hem geen aandacht te schenken en keek Yrla aan.
          '8175's wil is gebroken. Ik denk dat we ons daar niet meer druk over hoeven te maken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Ging dit over Adam? Maakte Fox zich ook al zorgen om hem? Het machteloze gevoel maakte dat hij boos werd. "Werkelijk?! Dan waarom zegt hij dat hij geen vrienden met me wil zijn? Met het type mens dat ik ben?" Hij keek woest naar Fox en kwam overeind. "Hij heeft letterlijk gezegd; ik walg van jongens die op jongens vallen. Nou, nieuwtje voor je, Fox. Ik val op jongens!" Hij stond op, bang dat hij anders Fox wat aan wilde doen. De jongen raapte een steen van de grond op en gooide hem zo ver mogelijk weg. "Waarom als ik zo goede vriend ben, kan hij niets vertellen? Waarom duwt hij me weg, mag ik daarna de ergste scherven oprapen om dan weer in de steek gelaten te worden?" De tranen liepen onderhand over zijn wangen. Zachter vervolgde hij: "Ik heb geprobeerd wat ik kan, ik ben vrij nieuw in dit vriendschap gedoe, maar niets helpt. Troosten helpt niet, zelf open zijn helpt niet, hem dwingen iets te vertellen, niets helpt. Wat ik ook doe, de jongen vertrouwt me gewoon niet genoeg. Nee, hij wil me gewoon niet in vertrouwen nemen. Geloof me, Fox. Die jongen wil me niet in zijn leven." Het stak... Voor heel even viel er een stilte tussen hen. "Het spijt me, dit had je niet hoeven zien. Ik ben niet boos op jou, ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd wat er gebeurd is."

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 18:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox kwam overeind en wreef even kalmerend over Merrins rug. 'Het is ook moeilijk, ik probeer het ook te begrijpen. Het is logisch dat je gefrustreerd bent. Maar ik geloof gewoon niet dat het met onze geaardheden te maken heeft. Al denk ik dat hij het best kan gebruiken om ons bij hem weg te duwen, omdat hij gelooft dat hij het alleen moet doen.' Hij keek de jongen aan. 'Ik heb twee relaties met jongens gehad. Ik heb de nodige homohaat over me heen gekregen en ik weet hoe een homofoob naar me kijkt. Zo kijkt Adam niet naar me, en ook niet naar jou.'
          Als hij heel eerlijk was, dacht hij dat Adam eerlijk zelf met zulke gevoelens worstelde, want hij had hem vaak zien blozen als Fox naar hem glimlachte. Hij wilde Merrin echter ook geen hoop geven als dat niet het gevoel was, dus hij hield die hersenspinsels voor zichzelf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Aan de ene kant wil ik je graag geloven, dat zou namelijk betekenen dat het ooit nog eens goed kan komen. Aan de andere kant hoop ik dat je het mis hebt, het is makkelijker over hem heen te komen als ik weet dat hij me haat." Merrin slaakte een diepe zucht. "Ik wil hem dolgraag helpen, maar als hij me niet toe laat, welke keuze heb ik dan nog?"

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 19:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Werkelijk?" Hij voelde zich ongemakkelijk. Het was ergens fijn dat Dezi naar hem toe gekomen was, maar er zat een groot litteken tussen hen in. "Mag ik vragen wat er gebeurd is? Of misschien betere vraag," Hij keek Dezi in de ogen aan. "Wil ik weten wat er gebeurd is?"

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 19:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Ze had zich er zelfs speciaal voor omgekleed. Fayr had om haarzelf gelachen, toen ze de lichtgroene jurk uitkoos. Vienna's invloed, vast weer. Haar vriendin was niet op hun kamer geweest, waardoor de alle details van de volgende big happening alweer miste voordat ze alle details van de vorige zelfs maar gehoord had. En het was een big happening, want het was niet zomaar even een jasje afgeven.
          Met de gitaar op zijn rug en een grote glimlach op zijn lippen stond hij op haar te wachten en Fayr kreeg haast even het gevoel dat ze zweefde. Doe niet zo gek, zou ze tegen zichzelf willen zeggen. Je kent hem nog steeds nauwelijks. Maar toch stoven er wat vlindertjes op toen hij haar begroette. Ze was stiekem wel heel benieuwd naar hoe hij zou spelen.
          "Ik ben blij dat je het voorstelde," glimlachte Fayr. Ze hield zijn jasje naar hem uit. "Zoals beloofd."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    "Bedankt." Hij pakte het jasje van haar aan en bood daarna zijn arm aan haar aan. Het jasje legde hij over de tas heen en begon te lopen, zodra Fayr bij hem aanhaakte. "Ik ben echt blij dat je gekomen bent, ik wil je het plekje laten zien waar ik het gisteren over had." Hij knipoogde naar het meisje. "Je hebt geen hoogtevrees toch?"

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 19:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Hoogtevrees?" Fayr lachte en schudde toen haar hoofd. "Gelukkig valt dat wel mee, hoezo?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    'Als hij je wil beschermen — en dat maakte ik uit die brief op — dan denk ik dat het hem alleen maar stress oplevert als je hem blijft proberen te helpen.' Hij stak een hand in zijn zak. 'Dus misschien help je hem wel het best door afstand te houden, zodat hij zich geen zorgen om jou hoeft te maken.' Hij keek Merrin voorzichtig aan. 'Ik zag de striemen in zijn nek. Iemand heeft hem geprobeerd te wurgen, en vorige week riep hij al in paniek dat iemand hem wilde vermoorden. Als hij net aan de dood is ontsnapt en er gedreigd wordt dat jou hetzelfde gebeurt, dan begrijp ik hem eerlijk gezegd wel. Ik denk dat ik er ook alles aan zou doen om mijn vriend te beschermen, zelfs als dat betekent dat ik de vriendschap moet verbreken.' Hij trok de jongen even tegen zich aan in een halve knuffel. 'Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk hartstikke klote is voor jou. Jullie hadden het fijn samen, dat zul je gaan missen. Jullie allebei.' Hij glimlachte triest naar de jongen. 'Ik weet niet of ik hem kan vervangen en er bestaat een kans dat mijn afdelingsgenoten me er ook niet om zullen bejubelen, maar ik vind het hartstikke leuk om met je op te trekken en zoals je weet, heb ik er absoluut geen probleem mee dat je op jongens valt.' Hij gaf hem een knipoog in een poging hem weer wat op te beuren. 'En ik heb al heel lang geen voetbal-buddy gehad. Hou je van een balletje trappen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Onyx klapte langzaam in zijn handen, met een grote grijns op zijn gezicht. Jester zijn gave op dingen horen uitoefenen begon echt een nieuwe hobby van hem te worden. 'Ik ben weer apetrots op, je kleintje. Als er ooit een kampioenschap zinvol onzin lullen komt win je gegarandeerd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    Hij liet het meisje los en sprong een wiebelige, oud ijzeren trap op. "Vertrouw me dan." Hij stak zijn hand uit naar het meisje en wachtte tot het meisje die aan zou pakken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi aarzelde even, besloot toen toch eerlijk te zijn. 'Onyx vond het niet leuk dat er iemand met zijn nieuwe boytoy aan de gang ging. Possessive much.'


    Every villain is a hero in his own mind.