• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.



    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 13:39 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Saxa (1.2) & Roman (1.6) zijn beide af, dus daar kan naar gekeken worden als jullie bezig gaan met indrukken enzo (:

    Ik zal vandaag denk ik ook ff een lijstje maken voor beide.


    - thank you for existing -

    Determination schreef:
    (...)

    I can't ignore the fact that Nova would totally be the ship name al zouden Nox en Shiva daten hahahaha.


    Woeps, interessante combinatie though haha. Denk wel dat dat een beetje chaotisch zou uitpakken voor die twee dan.

    Determination schreef:
    (...)

    I can't ignore the fact that Nova would totally be the ship name al zouden Nox en Shiva daten hahahaha.
    Hahahaha that is too funny.


    I'm your little ray of pitch black.

    Zoooo Vee staat.

    Ik zal het topic straks bijwerken! Voor relaties: slide into the GB. ^^
    Ik denk dat ik eveneens een indrukkenlijstje zal maken, mocht je dat willen afwachten.


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    Ik ben er ook met Cain en Sakura.


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Als iemand een huisdier oppas zoekt, een professionele bovennatuurlijke therapeut, een tikkeltje gestoorde maar wel hele lieve vriendin, een hopeloze crush: Nova is your girl.

    Oh een traumatische verbeelding dacht echt blijkt te zijn is ook welkom lol.

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:45 ]

    Nu we het hebben over crushes. Is er een dame die maybe een crush wil hebben op mijn marshmallow Angel? Ik wil hem echt heel veel awkward momenten geven en I would just love to tease him like that. Het hoeft niet eens wat te worden, en stiekem mag het ook gewoon een dame zijn die hem gewoon loopt te plagen als het ware door gewoon te flirten?

    Analu zie ik niet zo geliefd zijn op dat vlak, maar misschien heeft die eerder een dame nodig met wie hij eens het bed in duikt. Deze bruut heeft minder liefde nodig (of verdiend ook minder liefde eigenlijk stt) dan Angel. ^^

    En een echte voorstellenlijst komt nog, maar ugh het is zo moeilijk om goede relaties te bedenken met hevige hoofdpijn. Maar als iemand iets zoekt mag je mij altijd benaderen. Mijn twee wezentjes zijn nogal uiteenlopend, dus er is vast wel iets dat zal werken. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Guavara schreef:
    Nu we het hebben over crushes. Is er een dame die maybe een crush wil hebben op mijn marshmallow Angel? Ik wil hem echt heel veel awkward momenten geven en I would just love to tease him like that. Het hoeft niet eens wat te worden, en stiekem mag het ook gewoon een dame zijn die hem gewoon loopt te plagen als het ware door gewoon te flirten?

    Analu zie ik niet zo geliefd zijn op dat vlak, maar misschien heeft die eerder een dame nodig met wie hij eens het bed in duikt. Deze bruut heeft minder liefde nodig (of verdiend ook minder liefde eigenlijk stt) dan Angel. ^^

    En een echte voorstellenlijst komt nog, maar ugh het is zo moeilijk om goede relaties te bedenken met hevige hoofdpijn. Maar als iemand iets zoekt mag je mij altijd benaderen. Mijn twee wezentjes zijn nogal uiteenlopend, dus er is vast wel iets dat zal werken. c:


    You don’t even have to ask, her heart is all yours :’)

    Guavara schreef:
    Nu we het hebben over crushes. Is er een dame die maybe een crush wil hebben op mijn marshmallow Angel? Ik wil hem echt heel veel awkward momenten geven en I would just love to tease him like that. Het hoeft niet eens wat te worden, en stiekem mag het ook gewoon een dame zijn die hem gewoon loopt te plagen als het ware door gewoon te flirten?

    Analu zie ik niet zo geliefd zijn op dat vlak, maar misschien heeft die eerder een dame nodig met wie hij eens het bed in duikt. Deze bruut heeft minder liefde nodig (of verdiend ook minder liefde eigenlijk stt) dan Angel. ^^

    En een echte voorstellenlijst komt nog, maar ugh het is zo moeilijk om goede relaties te bedenken met hevige hoofdpijn. Maar als iemand iets zoekt mag je mij altijd benaderen. Mijn twee wezentjes zijn nogal uiteenlopend, dus er is vast wel iets dat zal werken. c:


    Hahaha shiva is niet lovie dovie romantisch, maar instinct heeft ze wel en bewondering voor een 'krijger' als Analu (her words not mine) is er zeker. Dus het is zeker geen normale relatie dan en dat moet je maar net willen. She's gonne be impressed with him whether you like it or not.

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 19:25 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    @ Estralita, dus onze marshmallows zie jij al helemaal samen opgaan in de romantiek — zo erg dat jouw cutiepie een crush gaat krijgen op mijn engeltje? I love it. ^^

    @ Determination, hahaha nee beide zijn volgens mij niet echt normaal. Bovendien zal Analu haar ook echt wel respecteren (al uit hij dat niet echt) omdat ze voor haarzelf op kan komen. ^^ Hij houdt wel van een felle en pittige dame. ;D Dus dat ze niet lovie dovie romantisch is, is prima. Dat is ook echt niet wat ik voor me zie met Analu hehe. Ik zie hem niet aankomen met rozen en een "honey, I'm home". Lol, het idee alleen al...


    I'm your little ray of pitch black.

    Guavara schreef:
    @ Estralita, dus onze marshmallows zie jij al helemaal samen opgaan in de romantiek — zo erg dat jouw cutiepie een crush gaat krijgen op mijn engeltje? I love it. ^^

    @ Determination, hahaha nee beide zijn volgens mij niet echt normaal. Bovendien zal Analu haar ook echt wel respecteren (al uit hij dat niet echt) omdat ze voor haarzelf op kan komen. ^^ Hij houdt wel van een felle en pittige dame. ;D Dus dat ze niet lovie dovie romantisch is, is prima. Dat is ook echt niet wat ik voor me zie met Analu hehe. Ik zie hem niet aankomen met rozen en een "honey, I'm home". Lol, het idee alleen al...


    Well yess, I mean, who wouldn't love an Angel like him q-q

    Estralita schreef:
    (...)

    Well yess, I mean, who wouldn't love an Angel like him q-q
    Same for Nova, ugh she is such a cutie. Ö


    I'm your little ray of pitch black.

    Let's save the romance voor de RPG, shall we? :')

    Ik ben benieuwd hoe lief ze elkaar allemaal nog zullen vinden als ze erachter komen dat ze met elkaar opgescheept zitten.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Yes ma'am. ;D

    Analu geeft daar dus echt geen shit over lol, zolang hij zijn taak / taken maar kan verrichten hoor je hem niet klagen. Angel on the other hand... die kan niet naar zijn mens toe en zal echt afleiding moeten zoeken door anderen te helpen het liefst. Aard van het beestje en zo.


    I'm your little ray of pitch black.

    Fleetfoot schreef:
    Let's save the romance voor de RPG, shall we? :')

    Ik ben benieuwd hoe lief ze elkaar allemaal nog zullen vinden als ze erachter komen dat ze met elkaar opgescheept zitten.


    Weps, excuses.

    Daar ben ik ook benieuwd naar ,’:^)