• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.



    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 13:39 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik weet niet of ik morgen tijd heb, maar van mij mag hij morgen lekker geopend worden hoor. c: Mijn eerste post met Angel en Analu komt vanzelf wel goed — I'm not too worried. Ik ben lekker enthousiast in elk geval! ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Mij maakt het niet echt uit, beide is prima c:

    Ik vraag me eigenlijk opeens af hoe het begint? Begint het in de schaduwmarkt zelf of met het door de poorten gaan? En is er een bepaalde volgorde van wie wanneer aan de beurt is of gaat dat gewoon door elkaar?

    En ik denk dat het misschien leuker is voor sommigen om hem maandag pas te openen, omdat ze nog niet helemaal klaar zijn met hun rol.

    e_nnazus schreef:
    Ik vraag me eigenlijk opeens af hoe het begint? Begint het in de schaduwmarkt zelf of met het door de poorten gaan? En is er een bepaalde volgorde van wie wanneer aan de beurt is of gaat dat gewoon door elkaar?

    En ik denk dat het misschien leuker is voor sommigen om hem maandag pas te openen, omdat ze nog niet helemaal klaar zijn met hun rol.


    Als het speeltopic word geopend dan volgt daarin een 'beginsituatie' om zo maar te zeggen. Deze word bepaald door de TS (Fleetfoot), aangezien zij die touwtjes in handen heeft. Vaak worden er daarin dingen aangegeven als hoe laat het is, wat voor weersomstandigheden en wat er op dat moment in grove lijnen speelt. Pas als dat staat mag er begonnen worden met posten.
    Je gaat dan een beetje in overleg met wie je eventueel samen wil komen of iemand schrijft gewoon een stukje en zegt in mijn geval; Shiva is daar of daar dus wie wil zich bij haar voegen. Dan zou jij bijvoorbeeld met mij schrijven en eventueel een derde of vierde persoon. Meer dan dat is erg ingewikkeld en voorkom ik persoonlijk eigenlijk liever, omdat je dan ook op vier mensen moet wachten voor je verder kan en omdat het heel ingewikkeld kan worden. Met de mensen waarmee je schrijft houdt je je aan die volgorde. Dus bijv eerst jij, dan ik, dan de derde persoon en dan ben jij weer enzovoort. Mensen die niet bij jou zijn schrijven gewoon daar tussendoor in hun eigen volgorde. Heel zwart wit uitgelegd, zonder alle grijze gebieden die er nog zijn haha, maar hopelijk snap je het zo een beetje.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    IMPRESSIONS      &      PROPOSALS

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


    SAXA
    Angel      ●      Saxa weet niet goed hoe ze met dit wezen om moet gaan. De goedheid, het niet kunnen hechten aan één lichaam, dat irriteert Saxa.
    Nox      ●      Saxa kan voelen dat Nox net als haar duister bloed heeft, daarom vindt ze hem iets minder hinderlijk dan de rest. Zijn uiterlijk bevalt Saxa ook wel.
    Villmumon      ●      Saxa heeft het gevoel dat Villmumon een soort verloren zus is. De twee zullen niet veel gesprekken hebben, maar vertrouwde stiltes.
    Nova      ●      Saxa vindt de witte magie van Nova maar zweverig. Dat geldt ook voor Nova zelf, Saxa zal wel naar haar woorden luisteren vanwege fascinatie.
    Shiva      ●      Saxa weet niet zo goed wat ze van deze sluwe meid moet vinden, ze zal haar aandachtig observeren, van een afstandje.
    Analu      ●      Saxa voelt zich ontzettend aangetrokken tot deze man, wellicht is het het gedeelde reuzenbloed dat ook verdunt door Saxa's aderen stroomt.
    Sakura      ●      Saxa toont het niet graag, maar ze is lichtelijk geïntimideerd door deze dame. Er is iets aan haar krachten, de energie, die voelt Saxa heel erg aan, dat vindt ze niet leuk.
    Vivianne      ●      Saxa is gefascineerd door de gave die Vivianne heeft, of misschien is het een vloek, daar is ze nog niet helemaal over uit. Het fascineert haar dat ze volledig naar een dier kan veranderen.
    Cain      ●      Saxa kan er niet zo goed tegen hoe Cain zich gedraagd. Het maakt haar niet zoveel uit hoe krachtig hij is, als hij buiten de bocht gaat bij haar, zal ze hem pijn doen.
    Ghislaine      ●      Saxa kan deze meid wel uitkotsen met haar schattige facade. Haar lieve uiterlijk, de complimentjes en het geklets kan Saxa niet hebben, ze zal hier niet snel wat van zeggen, maar het maakt haar niet blij.
    Caelan      ●      Saxa zou veel over deze jongeman kunnen zeggen, maar vooral dat hij echt een appetijtelijk iets is om naar te kijken en misschien wel meer dan dat. Wellicht gedraagd Saxa zich in zijn aanwezigheid.

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


    ROMAN
    Angel      ●      Roman is blij dat er iemand is met krachten, hij hoopt misschien wat duidelijkheid te krijgen bij Angel.
    Nox      ●      Roman en Nox zijn beide sarcastisch, wat leuke gesprekken kan creëren. Roman denkt dat Nox wel oké is.
    Villmumon      ●      Roman vindt Villmumon een prachtige meid en heeft ook wel een beetje een oogje op haar. Hij heeft echter niet veel hoop aangezien ze zich moeilijk openstelt.
    Nova      ●      Roman zou goede en neutrale gesprekjes kunnen voeren met Nova. Hij zal haar ongetwijfeld vragen om advies over zijn krachten.
    Shiva      ●      Roman merkt sterke felle energie bij deze dame, waardoor hij misschien wel extra gaat uitdagen.
    Analu      ●      Roman dacht altijd al dat hij lang was met zijn 1,92... maar deze man is toch wel next level. Hij is daardoor ook lichtelijk gefascineerd door Analu.
    Sakura      ●      Roman denkt dat Sakura een leuk persoon is om mee te kletsen en dingen mee uit te spoken, kattenkwaad uithalen wellicht. Ze lijkt hem erg gezellig en warm.
    Vivianne      ●      Roman kan het dominante voelen op kilometers afstand bij Vivianne. Dat trekt hem ontzettend aan. Hij houdt wel van dominante vrouwen, al zou hij er geen relatie achter zoeken. Dat durft hij zelf niet echt.
    Cain      ●      Roman heeft helemaal niks met vampiers, als Cain iets te dicht in de buurt zou komen is de kans groot dat Roman's kokende hand om zijn nek heen gaat.
    Ghislaine      ●      Roman vindt Laine wel een leuke meid, spontaan, hij heeft niet veel vaker een dame zoals haar gezien. Ze is verder ook een plaatje, daar heeft Roman absoluut niets over te klagen.
    Caelan      ●      Roman denkt dat Caelan een aardige vent is, iemand waarmee hij snel zou kunnen klikken. Roman vindt Caelan's krachten echter wel erg intimiderend.

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 10:02 ]


    - thank you for existing -

    Ik hoop dat alles hier boven goed is! Ik heb ook wat privé berichtjes gehad, maar het leek me makkelijker om alles in één keer hier in te gooien.
    Als je het er niet mee eens bent of een beter voorstel hebt, please let me know! x


    - thank you for existing -

    Als er mensen zijn die maandag fijner vinden, zou ik voor maandag gaan — een rol nog niet afhebben is niet fijn als een RPG al van start gaat.

    You know my choice.


    •

    Mij maakt het niet uit! maandag en zondag zijn beide geen probleem voor mij.
    Kijk maar wat de andere het liefst willen.


    - thank you for existing -

    Determination schreef:
    (...)

    Als het speeltopic word geopend dan volgt daarin een 'beginsituatie' om zo maar te zeggen. Deze word bepaald door de TS (Fleetfoot), aangezien zij die touwtjes in handen heeft. Vaak worden er daarin dingen aangegeven als hoe laat het is, wat voor weersomstandigheden en wat er op dat moment in grove lijnen speelt. Pas als dat staat mag er begonnen worden met posten.
    Je gaat dan een beetje in overleg met wie je eventueel samen wil komen of iemand schrijft gewoon een stukje en zegt in mijn geval; Shiva is daar of daar dus wie wil zich bij haar voegen. Dan zou jij bijvoorbeeld met mij schrijven en eventueel een derde of vierde persoon. Meer dan dat is erg ingewikkeld en voorkom ik persoonlijk eigenlijk liever, omdat je dan ook op vier mensen moet wachten voor je verder kan en omdat het heel ingewikkeld kan worden. Met de mensen waarmee je schrijft houdt je je aan die volgorde. Dus bijv eerst jij, dan ik, dan de derde persoon en dan ben jij weer enzovoort. Mensen die niet bij jou zijn schrijven gewoon daar tussendoor in hun eigen volgorde. Heel zwart wit uitgelegd, zonder alle grijze gebieden die er nog zijn haha, maar hopelijk snap je het zo een beetje.


    Aah zo, bedankt!

    Lolicia schreef:
    @ Fleetfoot: Ik ga voor maandag, gezien ik nog mijn rol moet aanmaken. Zou het ook erg jammer vinden als het speeltopic al begint en users geen kans krijgen om hun rol nog af te maken van te voren.

    En nog om op je andere vraag te antwoorden, moet ik dan ook meer qua aanzicht denken wat ze bijv in de film van Hellboy (2019) gedaan hebben? Ik neem aan dat er tevens een Black Market ergens te vinden is in de donkerste uithoeken van die plek.



    Hmmm, niet helemaal. Ik werk momenteel hard aan een moodboard waarmee ik hopelijk de sfeer en een bit of layout kan overbrengen, welke ik in de loop van vandaag zal droppen.

    Ik zal maandag het speeltopic openen en daarin zal eveneens duidelijk de beginsituatie worden omschreven. Van daaruit mag iedereen ten alle tijden in het praattopic ideeën droppen voor skips / plottwists / leuke scenario’s. Please do.

    Weet je toevallig wel wat voor rol je zou willen maken?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Heb ik nog tijd om Cain te veranderen, want ik twijfel heel erg over zijn rol. De krachten van Sakura en Cain zijn bijna het zelfde en ik heb, nadat ik mijn rollen al had gemaakt, betere ideeën gekregen. :Y)

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 11:27 ]


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Als je Cain wilt aanpassen of vervangen (zoals ik uit je woorden begrijp?) is dit altijd mogelijk. Het speeltopic komt maandag pas online.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    heb ik dan iets over t' hoofd gezien? Cain is vampier en Sakura is een Kitsune? Kitsune's zuigen geen bloed toch?


    - thank you for existing -

    Ik heb even een indruk van de markt aan dit topic toegevoegd. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is? Ik ga echt niemand vastpinnen aan mijn visie van de markt: het is een fantasy plek, alles is mogelijk.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Fleetfoot schreef:
    Ik heb even een indruk van de markt aan dit topic toegevoegd. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is? Ik ga echt niemand vastpinnen aan mijn visie van de markt: het is een fantasy plek, alles is mogelijk.


    I love it!


    Marrow deep, soul deep, essence deep