• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 juli 2020 - 14:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    Natuurlijk kon Serena ook mee. Darian geneerde zich een beetje omdat hij daar zelf niet aan gedacht had. Alsof ze per se met hém wilde dansen, daar ging het helemaal niet om! Hij bewoog een beetje onhandig – plotseling stonden al zijn spieren stijf en wist hij spontaan niet meer hoe hij moest dansen. Wat was er mis met hem? Dit had hij nóóit?


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016


    Nish


    Nish ging hem voor naar buiten en koos een hoek uit waar niet zomaar anderen bij zouden gaan staan. Kris stond een eindje verderop te roken, maar aangezien hij vermoedde dat Fox straks bij hem kwam uithuilen had hij daar geen zin in. Melissa had her en der boomstronken geplaatst waarop ze konden zitten. Het was aan de knusse kant – tenslotte kwamen de meesten hier met een date. Hij nam een slok bier, trok een pakje sigaretten uit zijn zak en bood Yrla er een aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze moest stiekem grinniken om Darian die nogal onhandig naast hen stond te dansen, maar ze liet niet echt merken dat ze om hem lachte. Ze danste met Serena rond. "En Vie, hoe ver zijn jullie? Heb je die mooie spieren al mogen voelen?" Vienna voelde een blos op haar wangen glijden na de vraag van Serena. Ze negeerde haar compleet en danste iets dichter naar Darian toe. Ze hoopte dat Serena haar vragen daar mee zou dempen, want ze was waarschijnlijk niet voor niets samen met Darian hier. En Vie haar seksleven? Dat ging haar dus echt niets aan.
          Een langzaam nummer startte in en Vienna stapte iets bij hen weg. Serena gooide vrijwel direct haar armen om de nek van Darian en Vienna keek even met een kleine glimlach naar hen. Dit zou ze ook wel willen met Thor. Vienna keek even achterom naar waar ze haar vriendje had gelaten. Hij had gezelschap gekregen van een meisje met bruine krullen dat languit over de leuning van zijn stoel zat. Een lichte vlaag jaloezie schoot door haar maag. Het is vast niet wat je denkt. Ze keek alweer vrolijk en schudde het gevoel van zich af. Thor had vaak wel aandacht van andere meiden, maar hij verzekerde haar ervan dat ze de enige was. Een beetje verloren stond ze nu echter op de dansvloer. Om haar heen de stelletjes verzameld die wel aan het schuifelen waren. Ze deed echter alsof het haar niets kon schelen en bewoog zelf rustig heen en weer wachtend op het volgende nummer.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Fox


    Fox was vlug langs zijn campus gegaan om zich op te frissen en een schoon shirt aan te trekken. Toen hij terugkwam, waren Nish en Yrla nergens meer te bekennen. Mooi zo. Stelletje sukkels. Kris zag hij echter ook niet. Die vond het vast wel lekker buiten. Fox voelde er niet zo veel voor om zijn verhaal bij zijn vriend te doen. Nish deed wel vaker stom tegen hem, daar kon Kris ook weinig aan veranderen. Hij wilde zijn humeur niet verpesten en daardoor bleef hij binnen. Er stond een langzaam nummer op, verschillende stelletjes schoven naar elkaar toe. Zijn oog viel op het nieuwe meisje, dat een beetje zoekend om zich heen keek. Thor had blijkbaar geen zin om te dansen. Wat waarschijnlijk maar goed was, anders stond hij vast de hele tijd met zijn lompe olifantenpoten op haar tenen.
          Fox liep naar haar toe en stak galant zijn hand uit. ‘Mag ik deze dans van u?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    16+


    Februari 2013


    Kris


    Het was een week geleden dat hij Maaya huilend uit de school had zien komen. Tijdens wiskunde hield hij het meisje extra in de gaten. Hij wist niet wat het was – hij had er gewoon een heel slecht gevoel over. Vlak na de les hoorde hij haar ruzie maken met Onyx, die vervolgens met grote stappen weg beende. Even overwoog Kris om erachteraan te gaan, daarna besloot hij dat Onyx niet het type was die dat op prijs wilde stellen. Als hij hem wilde helpen, kon hij beter zelf proberen te achterhalen wat er aan de hand was.
          De vorige keer had Maaya bijles gehad na het avondeten. Wat best wel een vreemd tijdstip was, maar soms waren er gewoon volle roosters. Onyx bleef weg van het avondeten, Maaya zelf at nauwelijks en staarde vooral naar het tafelblad. Toch bleef ze als een van de laatste zitten. Kris bleef nog langer zitten, en ook toen ze wegging, bleef hij nog wat langer. Pas na zo’n tien minuten kwam hij overeind en ging de uitgestorven gang naar het wiskundelokaal op.
          Misschien sloeg het wel helemaal nergens op wat hij deed en raakte ze gewoon ontzettend gefrustreerd wanneer haar wiskundesommen niet lukten. Dat Maaya een kort lontje had, wist hij allang. Maar toch – wat kon het voor kwaad om het even te checken? Er hing vitrage voor het raam. Was dat er altijd al geweest? Hij legde zijn hand op de deurkruk. Hij kreeg hoogstens een paar klappen met de bezem als hij hier werd aangetroffen werd terwijl hij hier niets te zoeken had. Dat kreeg ie wel vaker. En Barnes was echt zo beroerd niet. Het leek de enige leraar te zijn die weleens van een lolletje hield.
          Kris duwde de deur open – en verstijfde onmiddellijk. Het was alsof hij een zuurstofloze ruimte binnenstapte. Eerst kon hij alleen maar staren naar wat hij zag; Maaya die half boven op het bureau van de leraar lag, terwijl Barnes erachter stond en genadeloos in haar stootte.
          Een paar tellen dacht hij dat Maaya gewoon een affaire met Barnes had. Je zou het maar raden. Toen herinnerde hij zich haar tranen en op dat moment hoorde hij haar nu ook snikken. Kris deed de deur achter zich dicht.
          Nu pas keek Barnes over zijn schouder. Zijn voorhoofd glom van het zweet, zijn ogen waren wijd opengesperd. Alsof hij nog kon verdoezelen wat hij aan het doen was, stapte hij bij Maaya weg. Het duurde echter niet lang voor hij zich hersteld had en een autoritaire blik kreeg.
          ‘Als je hiervan melding maakt, zorg ik dat je van school wordt gestuurd, 998.’
          Kris snoof. ‘Wees niet zo’n imbeciel. Je weet best dat je dit lokaal nooit meer uitkomt.’
          Hij staarde intens naar het stukje vloer tussen Barnes’ voeten. De grond spleet open en een gigantische amethist schoot recht omhoog en spietste de man van onderen. Zijn ogen puilden uit van schrik. De steen boorde zich zo diep in zijn lijf dat hij niet eens kon omvallen.
          Kris stapte dichterbij en spuugde in zijn gezicht. ‘Gore pedo.’
          Bloed gutste langs het glimmende paars.
          Hij wierp een blik op Maaya, die dusdanig in shock leek te zijn dat ze zich niet eens fatsoenlijk kon fatsoeneren. Haar bovenlichaam was ontbloot en haar broek hing op haar enkels. Kris draaide zich weer van haar weg. Er zat een vreemde brok in zijn keel. Hij vroeg zich af of hoe het in vredesnaam mogelijk was dat iemand als Maaya zich liet misbruiken. Met wat voor vreselijks had hij haar gechanteerd?
          ‘Kleed je aan,’ mompelde hij terwijl hij zijn bloederige kunstwerk nog eens bekeek. De man was inmiddels dood. Hij zuchtte. Juist. Hoe de fuck kregen ze die kerel hier nou weer vandaan? En waar moest hij het heen brengen? Als ze erachter kwamen wat hij had gedaan, waren ze zo goed als dood.




    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    November 2016

    Ietwat aarzelend pakte hij de sigaret uit het pakje. Maar dat was ook het enige wat hij ervan wist. Hij had Ryan er wel eens mee zien lopen, iets waarover hem op het hart gedrukt werd dat het geheim was. Maar hij wist absoluut niet wat hij ermee moest doen. Yrla zakte op de boomstam naast Nish neer en keek er een beetje moeilijk naar. "Kun je me helpen?" vroeg hij met een lichte blos op zijn wangen. Hij had nog nooit gerookt, laat staan dat hij wist wat hij met een peuk moest doen. "Wat moet ik doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna


    November 2016

    Ze keek naar de jongen met de krulletjes die aan was komen lopen. Ze kende hem niet, maar hij leek niet veel ouder dan haar. Even blikte ze over zijn schouder naar Thor. "Ik denk niet dat dat zo'n goed idee is," zei ze met een glimlachje. "Ondanks dat ik de vraag zeer op prijs stel." Ze knipoogde even naar hem. Misschien kon ze beter een drankje even halen en tussen alle stelletjes uitgaan. "Maar we kunnen samen wat drinken gaan halen?" stelde ze in plaats daarvan voor.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    Nish grinnikte. Cute. ‘Je moet er zachtjes aan zuigen, het inhaleren en via je neus weer uitademen.’ Hij draaide zich naar Yrla toe, hield het vlammetje onder zijn sigaret en kon het niet laten om met zijn knokkels even heel lichtjes langs zijn kin te strijken. Daarna trok hij zijn hand terug en stak zijn eigen sigaret aan, waarna hij relaxt achteruit leunde en naar de sterrenhemel keek. ‘Het is wel een record. Vier Panthers op het feestje,’ grinnikte hij. ‘Je had Ryans kop moeten zien toen je binnenkwam. Volgens mij kon ie het niet geloven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016


    Fox


    ‘Thor weet heus wel dat ik de laatste ben waar hij zich druk om hoeft te maken,’ grinnikte Fox. ‘Maar drinken klinkt ook niet verkeerd.’ Tenslotte was het laatste glas dat hij kreeg over zijn hoofd geweest. Ze liepen naar de bar toe en vroegen om een drankje. Fox vond het toch wel jammer om niet te dansen. Je kon ook best op een niet-romantische manier op muziek dansen. ‘Ben je al lang met Thor samen?’ vroeg hij nieuwsgierig


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    November 2016

    Hij deed wat Nish van hem vroeg, waarop meteen een behoorlijke hoestbui volgde. Hij keek even smerig naar de sigaret in zijn handen, maar nam toch een tweede hijs, omdat hij niet onder wilde doen voor Nish. Die tweede ging al een beetje beter dan de eerste. "Ryan mag me niet zo," zei hij met beknepen stem. "Of Jester. Al geloof ik dat hij alle nieuwelingen haat." Hij keek Nish even nadenkend aan. "Oh en ik ben geen vrouw. Dat zal ook vast helpen." Hij had Ryan zelf nog niet gezien, en dat was maar beter ook. Andersom mocht hij de ouderejaars ook niet.
          Hij keek Nish even peilend aan. "Wie zijn de andere twee eigenlijk? Ik heb om eerlijk te zijn niet zo op de mensen om me heen gelet, te afgeleid door het gebouw en het dansen enzo."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna


    November 2016

    Oh, de jongen was op de hoogte van het feit dat ze samen met Thor was. Dat maakte het natuurlijk al meteen een stuk gemakkelijker. Dan hoefde ze niet akward uit te leggen dat ze een vriendje had en dus geen interesse in hem had. "Een maand," beantwoordde ze zijn vraag. Ze trok even een wenkbrauw naar hem op. "En het is leuk dat mijn vriendje weet met wie ik te maken heb. Maar dat helpt mij niet." Ze pakte haar glas van de bar af en grijnsde over de rand van het glas naar de jongen toe. "Ik ben Vienna," stelde ze zichzelf voor.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2020 - 10:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Fox



    ‘Fox,’ stelde hij zich voor. Vanuit zijn ooghoeken zag hij Kris weer binnenkomen en hij zwaaide vrolijk naar hem. Daarna keerde hij zich weer tot Vienna. ‘Het is allemaal wel knap gemaakt hè?’ Hij keek om zich heen. Hij kon altijd erg van Darians creaties genieten. ‘Dat had me ook wel een leuke gave geleken. Wat voor feestlocatie zou jij maken als je zijn gave had?’ vroeg hij nieuwsgierig. Misschien was dat een idee voor het volgende feestje.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2020 - 23:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    November 2016

    Ze volgde even naar wie de jongen zwaaide, een jongen met lang haar en een muts op. "Je vriendje?" vroeg ze met een glimlach. Ze keek met een glimlach om zich heen. "Ja, heel knap gemaakt." Ze dacht even na over zijn volgende vraag. "Ik denk dat ik er eentje van glas zou maken. Zo'n hele mooie glazen koepel, waar het zonlicht doorheen kan vallen." Ze had het idee al in haar hoofd, tot ze zelf al opmerkte dat dat nooit zou werken. Ze lachte even zachtjes om zichzelf en keek toen met een grijns naar Fox. "Al gaat dat niet werken denk ik, want we worden meteen gezien en het is in de avond. Maar misschien kunnen de ondermuren van steen en dan met een glazen koepel erop, zodat je naar de sterren kan kijken." Ze vond het wel origineel dat hij niet direct haar met vragen over haarzelf begon te stellen of dingen over zichzelf vertelde. In plaats daarvan kwam hij met een interessante vraag. "Wat zou jij doen?" vroeg ze nieuwsgierig terug.


    It's never gonna happen, Guys.

    Februari 2013


    Maaya



    Maaya bevatte niet helemaal wat er gebeurde. Zoals iedere keer vluchtte ze naar een hoekje van haar geest wanneer Barnes met haar deed wat hij wilde. Dan deed het het minste pijn. Pas daarna kwam de walging, de smerigheid en alle andere donkere gevoelens die haar wilden laten gillen.
          En nu was het opgehouden. Was Barnes ineens gespiesd door een immense steen en Kris liep eromheen alsof hij een museumstuk bewonderde. Haar handen trilden toen ze haar broek weer omhoogtrok en het kostte haar een volle minuut om de knoop dicht te maken. Daarna trok ze haar shirt weer over haar hoofd en sloeg haar armen om zichzelf heen. Haar wangen waren nog steeds nat van de tranen en ze staarde naar het lichaam van haar wiskundeleraar, dat op een lugubere wijze nog steeds rechtop stond.
          ‘Ben je omgekleed?’
          Er kwam alleen een schor geluidje uit haar keel. Blijkbaar was het genoeg, want Kris draaide zich om. Er lag een meelevende blik op zijn gezicht. Ze boog haar hoofd, wist niet wat ze wilde zeggen. Ze wilde gewoon weg. Weg van deze kloteschool. Een nieuwe traan drupte van haar wang.
          Ze hoorde Kris’ voetstappen en zag zijn schaduw over de vloer bewegen. Nog steeds kon ze niet geloven dat hij hier in het lokaal stond. Dat hij haar gered had. Misschien was het ook wel niet echt zo. Misschien was dit een hallucinatie uit zelfbescherming.
          Even had ze gedacht dat hij naar haar kwam, daarna was ze opeens bang dat hij was weggegaan. Toen ze opkeek, stond hij nog steeds bij het lijk. Hij had zijn handen op Barnes’ schouders gelegd en vanaf daar snelde er groen kristal over de rest van zijn lichaam. Na een paar minuten werd het helemaal doorzichtig, alsof het in groen glas was veranderd.
          ‘Ga buiten staan.’
          Maaya kon zich niet verroeren. ‘W-wat ga je doen?’
          ‘Hem in een miljoen splinters uit elkaar laten knallen. Zoek maar alvast een bezem.’
          Maaya sperde haar ogen open. Hoe kon hij zo… onaangedaan zijn door wat hij had gezien, door wat hij had gedaan? Toch glipte ze het lokaal uit. Het liefst ging ze naar bed, kroop ze diep onder de dekens weg en deed ze alsof dit nooit gebeurd was. Maar dat kon niet. Hoe het nu verder moest wist ze niet, ze wilde niet dat iemand het ooit te weten kwam en Kris en zij waren geen vrienden. Als ze hem hielp, was hij misschien meer geneigd om zijn mond te houden. Ze ging op zoek naar een bezem en stoffer en blik en kwam zo’n kwartier later terug in het lokaal. Het kristal was verdwenen. Barnes ook. Er lag al een hoop glinsterend gruis, wat ze zwijgend in een vuilniszak schepte. Ze zeiden niets tegen elkaar. Maaya vermeed ook zijn blik.
          Zo bleef het gaan totdat ze samen de school weer uitgingen en de vuilniszak op de vuilnisbelt mikten. Moest ze hem bedanken? Het was alsof er iets vastzat in haar keel.
          ‘Wil je het alsjeblieft tegen niemand zeggen?’ mompelde ze. ‘V-vooral niet tegen Onyx?’
          Kris leunde tegen een vuilcontainer aan terwijl hij haar in zich opnam. Haar maag verkrampte. Ze dacht aan de seksuele toespelingen die hij had gemaakt. De pijpbeurten in ruil voor drank. Er liep een rilling langs haar rug. Zou hij alleen zwijgen als ze dat deed? Gal verzamelde achter in haar keel en voor ze het wist, gaf ze over.
          Hij bleef op een afstandje van haar. ‘Ik zeg niets,’ zei hij uiteindelijk.
          Schichtig keek ze naar hem op. ‘Ik – ik ga niet…’ Ze slikte moeizaam. ‘Iets doen in ruil voor je zwijgen.’
          ‘Tering Maaya.’ Hij klonk boos. ‘Wat denk je wel niet van me?’
          Op de een of andere manier maakte dat haar ook boos. ‘Waarom heb je me anders gered, behalve om me af te persen? Doe nou niet alsof jij beter bent dan die klootzak van een Barnes! Jij bent al even walgelijk. Jij vraagt ook… afschuwelijke dingen in ruil voor drank.’
          ‘Welnee man,’ reageerde hij geprikkeld. ‘Dat zijn maar geintjes. En oké – ik snap nu dat die niet geinig in jouw ogen waren, maar hoe de fuck had ik kunnen weten dat die lul je misbruikte? Waarom heb je niks gedaan, Maaya? Je kunt hem met een hallucinatie zo tegen de vlakte werken.’
          Haar schouders hingen naar beneden. Ze durfde het niet te zeggen. Hij zou haar vast uitlachen. Ze had een dikke onvoldoende voor wiskunde gestaan en Barnes had gezegd dat hij haar liet verwijderen als ze hem niet zijn gang liet gaan. Maar dat kon ze niet zeggen. Hij zou het niet snappen, hij zou zeggen dat ze een idioot was omdat ze dat geloofde. Maar ze had zich niet los kunnen maken van de angst dat hij wél de waarheid sprak, dat ze verwijderd zou worden, dat ze misschien wel hélemaal aan hem overgeleverd zou zijn.
          Ze wreef over haar buik. Die deed pijn.
          ‘Ik wil terug,’ fluisterde ze.
          Kris zuchtte. ‘Ja,’ zei hij toen. ‘Ik zal met je meelopen.’
          Hij deed wat hij zei, liep met haar naar de slaapzaal. Vlak voor ze de deur doorging, zei hij: ‘Geen woord hierover. Je bent gewoon weggegaan na je bijles.’
          ‘Ik vertel het niemand.’
          Alleen de gedachte al het aan Onyx te vertellen, zorgde voor een steek in haar buik. Hij zou van haar walgen, hij zou vast niet meer met haar willen omgaan. En hij was alles wat ze was. Ze kon hem niet verliezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016


    Fox


    Fox knikte stralend toen ze vroeg of Kris zijn vriendje was. Het deed hem goed als mensen dat meteen konden zien. Voordat ze voor het eerst met elkaar gezoend hadden, had hij gedacht dat hij never nooit bij Kris in de buurt kon komen. Hij was zo knap en stoer en Fox was – nou ja, gewoon Fox. Klunzig en druk en niet bepaald de verschrikking van de school. ‘De sterrenhemel kunnen zien, dat is wel heel romantisch!’ Kris en hij deden dat vaak, samen naar de sterren kijken, maar tijdens een feestje zou dat ook echt ontzettend tof zijn. Hij nam een slok drinken en dacht na over de vraag. Toen werd hij enthousiast. ‘Stel dat we een keer een onderwaterthema hebben – dan kun je daar vet coole dingen mee doen. Een gebouw van de vorm van een scheepswrak ofzo en met aquariums vol robotvissen – want ik denk niet dat hij echte kan maken, maar misschien vissen die nét echt lijken. Oeh – en dan kan ik wel cupcakes maken met krabben en schildpadjes erop – en van lampionnen kunnen we kwallen maken die dan licht geven!’ Hij begon al helemaal weg te dromen toen hij het voor zich zag. Misschien kon hij dat wel voor zijn verjaardagsfeestje doen!


    Every villain is a hero in his own mind.