• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire • Vuur
    Fox • Dieren veranderen
    Astreal •Astral projection
    Tony • Onzichtbaar in het donker
    Emil • Duplicatie
    ~
    Onna • Ondoordringbare huid
    Vera • Vliegen
    Serena• Stembeheersing
    Heidi • Groene vingers
    8226 • Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit • Immuniteit voor gaven
    Goliath • Ant-man
    Rai • Electriciteit
    8034 • Gevarensonar
    ~
    Sarah• Onbekend
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo • Emoties manipuleren
    Damon • Dementor
    Peter • Spiderman
    Azrael • Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian • Objecten materialiseren
    ~
    Maaya • Hallucinates.
    Melissa • [Onbekend]
    Alice • Spiegelloper
    Medusa • Verstenen onder haar blik
    Naamloze • Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] • [Onbekend]
    Vision • Met zintuigen spelen
    Nish • Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    ~
    Kijo • Veranderen in een Oni.
    Stella • Licht ombuigen.
    Vera • Leugendetector.
    Helene • Genezing.
    [Onbekend] • [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 juli 2020 - 14:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    November 2016


    Nish


    Nish moest een beetje gniffelen om die opmerking. ‘Jullie hebben bijna alleen maar nieuwelingen.’ Zo’n anderhalf jaar geleden was er een grote schoonmaak gehouden, waarbij ze een reeks testen hadden moeten afleggen. Bij sommige Houses was het aantal leerlingen zo ongeveer gehalveerd en hij dacht dat erbij de Panthers maar drie of vier waren achtergebleven. ‘Dezi is met Ryan mee. En verder bungelde er een grietje aan Thors arm. Die had ik nog niet eerder gezien.’

    [ bericht aangepast op 12 aug 2020 - 9:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    November 2016

    Ze grinnikte om zijn idee. Hoe hij het beschreef zag ze het al helemaal voor zich. Alleen de cupcakes vond ze wel een bijzonder ding. "Je bent wel een zoetekauw of niet?" vroeg ze grinnikend. Cupcakes was nu niet het eerste waar ze zelf aan zou denken. Ze zou inderdaad een romantische sfeer zetten, met de mogelijkheid om 's nachts naar de sterren te kijken. Misschien kaarsjes overal, dansen bij kaarslicht. Dat zou echt wat zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Dezi gaat met alles mee wat een pik heeft," flapte hij er spottend uit. Hij kon niet geloven dat ze het nu werkelijk gezellig vond om met die oetlul om te gaan. Hij nam nog een hijs van zijn sigaret, terwijl hij erover nadacht wie er met die Thor meegekomen kon zijn. Hij kende de andere Panters nog niet goed genoeg om te weten wie met de jongen omging, maar hij kon afstrepen.
          Hij hoopte vanuit alles dat het Fersephone niet was. Hij mocht Fersephone absoluut niet, al vanaf de eerste week niet. Al kon hij zich ook nauwelijks voorstellen dat het meisje zich aan de arm van een jongen wierp. Hij lachte even in zichzelf. En hij kon zich nauwelijks voorstellen dat een jongen ooit de behoefte had daaroverheen te gaan. Walgelijk kind. Nee, zij was het vast niet.
          Haar tweelingzus vast ook niet. Fayr was saai, doodsaai. Zelfs van naar haar kijken viel Yrla al bijna in slaap. En het ergste nog wel was, was het feit dat ze als een of ander moedertje rond kon lopen en hem op de vingers kon tikken voor elke grap die hij uithaalde met Jester. Ugh, nee geen Fayr.
          Isa was optie drie. Een mogelijkheid. Isa was net als Ryan, niet echt van de nieuwelingen. Ze ging dan vooral ook om met de andere ouderejaars en ze had hem nog geen blik waardig gegund. Niet dat hem dat wat kon schelen. Maar Isa zou voor hem het feestje niet gezelliger maken in ieder geval.
          En als laatste was er Vienna. Vienna was nog wel oké. Hij kende haar niet zo goed, maar ze wees hem in ieder geval niet terecht, was op zich best aardig en negeerde hem niet compleet. Dus hij duimde maar dat het het laatste meisje was. Hij draaide even zijn bovenlichaam om om te kijken naar de ingang van de zaal. Eigenlijk was hij nu wel een klein beetje nieuwsgierig geworden.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2020 - 10:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Fox


    ‘Iedereen wordt een zoetekauw van mijn cupcakes! Ze zijn echt super lekker. Ik kan weleens cupcakes voor je maken?’ Hij wierp een blik op Thor en boog zich toen wat dichter naar Vienna toen. ‘Speciaal voor een romantisch avondje met je vriendje. Dat heb ik ook bij de vorige Valentijnsdag gedaan voor Kris en ze waren heel goed gelukt! Oh wacht – ik heb wel foto’s!’ Hij haalde zijn iNet tevoorschijn, scrolde door de berg aan foto’s met Kris tot hij bij Valentijnsdag aankwam. Hij liet haar trots de cupcakes zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016


    Nish


    Nish grinnikte om die woorden. Dezi had bij hem ook weleens wat geprobeerd, maar hij vond haar maar een irritant wijf. En los daarvan had hij niet de behoefte om ook maar íéts met een vrouw te doen.
          ‘En daar val jij ook onder?’ vroeg hij met een opgetrokken mondhoek. Het gesprek mocht wel verschuiven naar íets gewaagdere onderwerpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    November 2016

    "Ziet er goed uit," zei ze met een glilmachje terug. Ze wist nog niet of ze dat aanbod aan zou nemen. Ze was niet zo'n hele erge zoetekauw, maar de foto van Fox zag er wel mooi uit. Ze merkte dat ze dicht met hoofden bij elkaar stonden, om goed de foto's op zijn iNet te kunnen zien. Ze wilde net iets zeggen over zijn idee, toen ze opeens een paar vingers om haar bovenarm voelde klemmen. Verbaasd keek ze op, om recht in het gezicht van haar vriendje te kijken. "Thor!" zei ze vrolijk. Maar zijn gezicht stond niet zo blij als ze van hem gewend was. Het was alsof er een onzichtbare hand op haar hoofd gedrukt werd, die haar langzaam naar beneden duwde. Ze voelde de vlaag jaloezie bijna over haar schouder trekken. "Kom Vie," bromde hij. De hand om haar arm werd dwingend, terwijl Thor zich achter haar aan trok. Vienna keek even verontschuldigend en met onwetende blik over haar schouder naar Fox. Thor liep weg van de bar, de dansvloer af. "Wat is er aan de hand?" vroeg ze de jongen, maar ze kreeg alleen een grom terug. Met een zucht volgde ze haar vriendje, in de richting van de bank waar hij de hele avond al gezeten had. Toen Vienna zag waar hij naartoe liep, stapte ze echter direct op de rem en trok zich los uit zijn greep. Thor keek direct naar haar om.
          "Wat is er aan de hand? Waarom kom je me opeens halen?" Voor heel even leek het alsof Thor geen antwoord wilde geven, maar hij bromde uiteindelijk toch. "Die gozer stond met je te flirten. Ik wil dat hij afblijft met zijn poten wat van mij is." Vienna keek even met opgetrokken wenkbrauw naar Thor. "Over wie heb je het? Fox?! Die gast heeft een vriendje en is zo gay als hij maar zijn kan," antwoordde ze ongelovig terug. Thor kwam wat dichterbij staan en siste nu op gevaarlijke fluistertoon. "Het kan me niet schelen. Kris en hij zijn toch al weirdo's. Je weet nooit wat die doen of hoe serieus hun relatie is. Hij stond met je te flirten en jij stond gewoon gezellig terug te flirten." Thor zweeg even toen er iemand langs liep. "Je zet me voor schut." Twee tellen keek Vienna haar vriendje verbaasd aan, had hij dit serieus gezegd? Vienna lachte ongelovig. "Ik zet je voor schut? De enige die jou voor schut zet, ben je zelf. Je komt me ineens midden uit een gesprek roven, die ik met een totaal onschuldig persoon voer." Thor zette een stap dichterbij en torende zo met zijn lengte boven haar uit. Hij keek met boze ogen op haar neer, maar Vienna was absoluut niet bang van hem. Uitdagend keek ze hem recht in de ogen terug aan. "Ga gewoon zitten. We spreken dit vanavond wel uit. Je maakt er een nog grotere scene van." Vienna trok arrogant een wenkbrauw op. Wat zei die?! Hij was zelf degene die jaloers op haar af kwam stormen. Ze keek naar de bank en voelde toen een bepaalde koppigheid opkomen.
    "Ah, flikker toch een eind op, Thor. Dat jij het nu leuk vind de hele avond op de bank moet jij weten. Maar ik ben zojuist ten dans gevraagd en ik ga de dansvloer op."
          Als hij zo ging doen, dan ging ze echt niet gezellig bij hem zitten. Als dat al gezellig zou zijn. Ze had de blik in zijn ogen herkent, ze had er zelf vaak genoeg last van dat ze jaloers was. Maar dat ze hem zo weg trok bij Fox, dat kon ze niet van hem waarderen. Ze draaide pontificaal zich om en liep terug naar Fox, die tot haar opluchting nog altijd aan de bar stond. "Staat dat aanbod voor die dans nog steeds?" vroeg ze met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Wat? Onder Dezi's aanhangsels? Echt niet..." Hij moest er niet aan denken om iets te beginnen met een vrouw, of met een man - dat scheen ook normaal te zijn hier. In de twee maanden dat hij hier was had hij nog nooit gezoend of wat dan ook en hij had geen enkel interesse in welk meisje dan ook gehad. En dat vond hij wel prima zo. Meisjes waren gewoon smerig. Hij kon al dat zoenen van die stelletjes al niet meer aanzien.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Fox


    ‘Natuurlijk!’ Er stond nog steeds een langzaam nummer op. Hij was geneigd om zijn armen om haar hals te slaan omdat hij dat altijd bij Kris deed, maar bedacht op tijd dat hij ze boven haar heupen moest leggen. ‘Heeft je vriend geen vertrouwen in je?’ vroeg hij zich af. Kris had nog nooit moeilijk gedaan omdat hij met iemand anders danste.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    November 2016

    "Blijkbaar," zei ze met een zucht. "Ik vertelde hem dat je een vriendje had en dat je op jongens viel. Maar zelfs dat maakte blijkbaar geen indruk." Meer vertelde ze hem niet. Ze kende deze jongen pas net en hij hoefde niet te weten dat Thor vond dat ze hem voor schut zette. Ze begreep niet zo goed wat ze nu gedaan had. Ze had gewoon met Fox staan praten en meer niet. Ze had zelfs in eerste instantie zijn dans afgewezen, maar nu Thor zo stom deed, kon het haar even niets meer schelen. "Maar goed. Mijn beurt om een vraag te stellen." Ze vond het eigenlijk wel grappig dit feestje, ze hoopte dat ze er nog meer mensen kon ontmoeten. "Stel je zou een dag een meisje kunnen zijn, wat is dan het eerste wat je gaat doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris


    Kris grinnikte terwijl hij toekeek hoe Fox een beetje onhandig zijn handen op de heupen van het meisje legde, zelfs al had hij heus wel vaker met meisjes gedanst. Hij vond het altijd leuk om toe te kijken, om het verschil te zien tussen hoe Fox bij zo’n slowdance naar hem keek en naar iemand anders. Het feit dat het meisje überhaupt met Fox wilde dansen en hem niet wegstuurde omdat ze hem raar vond, maakte dat hij haar gelijk mocht. Wat ze dan met zo’n flapdrol als Thor moest, begreep hij niet. Die wilde niet eens dansen, bang dat hij begon te zweten en iedereen doodging van de stank. Zijn ogen zochten naar de jongen, die met een bijna trillend gezicht van woede toekeek. Kris overwoog even of hij vrijwillig zijn zweetwalm in zou stappen of niet, maar hij dacht dat het de moeite wel waard kon zijn.
          ‘Zien ze er niet schattig uit samen?’ vroeg Kris, die amicaal met een arm op Thors schouder leunde. ‘Als je mijn vriend wilt inhuren om je meisje te vermaken, ontvang ik daar wel graag commissie over.’

    [ bericht aangepast op 12 aug 2020 - 14:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thor


    Hij voelde de woede en jaloezie onder zijn huid golven, terwijl hij toekeek hoe de idioot met zijn vriendin stond te dansen. Dicht op elkaar nog wel... Hoe kon ze doorgaan met het feit hem zo voor schut te zetten? Ze danste niet alleen met een andere jongen, met de meest grote weirdo van de school. Het was zijn reputatie waar ze nu aan zat, zijn reputatie die hij zo zorgvuldig had opgebouwd! Hij wilde er niet naar toe benen, omdat Vienna dan waarschijnlijk een nog grotere scene ging schoppen. Maar hij zou dit niet over zich heen laten gaan...
          Zijn geduld werd echter op de proef gesteld, toen een scherpe stem in zijn oor sprak. Met een grom gooide hij de arm van Kris van zijn schouder af. De jongen was hier gewoon om hem te kwellen, dat kon de enige reden zijn dat hij contact met hem zocht. Thor trok zijn blik los van Vienna en Fox en keek naar de kwelgeest die naast hem stond. Het was een zielig ventje, die Kris. Zelf was hij tien keer beter, en Kris zou nooit het niveau halen wat Thor bezat. "Stop die commissie maar in je reet, Kris. Ik wil jou vriendje daar weg hebben van mijn vriendin." Hij draaide zich naar Kris toe en keek hem met donkere ogen aan.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    Nish grijnsde, slingerde een arm om zijn schouders en trok hem in een halve headlock tegen zich aan. ‘Ik hoor het al. Jij en ik worden beste maatjes.’
          Hij liet zijn arm weer zakken en gaf de jongen een knipoog.
          ‘Vertel eens. Wie heeft je aandacht dan wel getrokken? Twee maanden is toch wel genoeg om eens een beetje om je heen te kijken. Zeker met jouw snelheid.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    November 2016

    Hij keek een beetje verbaasd naar Nish. Yrla was zoveel contact niet gewend, maar merkte wel ergens dat hij het prettig vond. Jester en hij raakten elkaar nooit zo vaak aan. Hij werd alleen wel een klein beetje nerveus ervan. Zou Nish het menen? Zouden ze echt beste maatjes worden? Dat zou hij wel heel vet vinden! Nish volgende vraag verraste hem. "Uh, niemand eigenlijk," zei hij met een blos op zijn wangen. Zoals Nish het zich voorstelde, was het net alsof hij het wel zou moeten, alsof er iemand opgevallen moest zijn. "Ik ben daar niet zo mee bezig."

    [ bericht aangepast op 12 aug 2020 - 16:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Fox


    Fox vond haar nu al leuk. Hij was dol op spontane vragen. ‘Ik zou een pestkop gaan versieren,’ zei hij en hij dacht even aan Nish. ‘Dat lijkt me supergrappig. En dan op het bijna-kus moment zeggen dat ik het ben.’ Hij schoot in de lach toen hij zich daar een iets te levendige voorstelling van maakte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris


    ‘Zoals je weet, stop ik liever andere dingen in mijn reet,’ antwoordde hij met een uitgestreken gezicht, al grinnikte hij vanbinnen. ‘En als je niet wil dat er andere jongens met je wijfie dansen, had je hier niet moeten komen. Je kon toch wel van tevoren bedenken dat ze iet de hele avond braaf aan de kant naast je gaat zitten? Dan kan je beter een hond nemen.’


    Every villain is a hero in his own mind.