• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 okt 2020 - 19:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Dezi is niks dan een enorme berg stront,’ antwoordde Onyx. ‘Daar zou ik niet eens meer over nadenken.’
          Ja, dat voelde kut.
          Net zoals hij dat bij Maaya vond. Maar een dikke punt ergens achter zetten was soms ook goed.
          ‘Nish heeft me verteld wat er is gebeurd,’ zei hij toen, wetend dat dat het gesprek was waar Yrla naar refereerde. ‘Ik kreeg hem al amper naar de karaoke toe. Aan zijn oprechtheid hoef je niet te twijfelen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish had geen flauw idee hoe ze Dezi’s mormel zo ver konden krijgen, maar hij gaf een knikje. Het was het proberen waard.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij kon het niet voorkomen dat hij toch lichtelijk in de lach schoot door Onyx opmerking van een berg stront. "Wel, dan weet ik in ieder geval al van een dat die niet echt was," zei hij lachend. Zijn lach verstomde echter toen Onyx zijn volgende woorden zei. Nish had het aan Onyx verteld? Maar waarom? Zou hij er net zo erg mee zitten als Yrla zelf? Of was hij er trots op? Dat laatste klonk direct belachelijk. Als dat zo was geweest, was Onyx er niet zo rustig onder gebleven. "Wel, dat hoor ik morgen dan allemaal wel," zei hij met een glimlach.
          Yrla aarzelde voor een moment en besloot toen toch een vraag te wagen. "Is er iemand aan wiens vriendschap jij twijfelt? Misschien kan ik je helpen, zoals Vienna mij hielp."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx zuchtte en rolde zich weer op zijn rug. Lag dat dan niet voor de hand?
          ‘Ik weet niet meer of Jester me ooit echt vergeven heeft voor wat ik zes weken geleden deed. Het voelt als wraak toen hij Fox recht voor mijn neus zoende.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Jester. Daar was het dan toch... Nu moest hij voorzichtig zijn. "Hebben jullie daar dan nooit over gepraat daarna meer? Is dat nooit uitgesproken?" Hij keek even aarzelend naar Onyx. Moest hij dingen gaan invullen of moest hij Onyx zelf de waarheid laten ontdekken wat was beter? "En waarom zou hij zes weken wachten met zijn wraak? En dan nog beter, waarom met Fox? Ik had echt iets beter uitgekozen als ik wraak op je had moeten nemen in plaats van die klaploper."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘We hebben er wel over gesproken, maar wat zegt dat nou. Hij kan me van alles op de mouw hebben gespeld met het vooruitzicht me nog eens terug te pakken waar iedereen bij was. Net zoals ik destijds deed.’
          Wat de manier van wraak betrof zei hij niets. Dat was juist heel uitgekookt. Jester kende precies zijn zwakke plekken, maar hij voelde er weinig voor om dat aan Yrla te gaan uitleggen. Het enige wat miste was nog een hatelijke kutopmerking, maar misschien was Onyx gewoon weggegaan voor het zo ver kon komen.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2020 - 15:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Denk je echt dat Jester zo koud en zo berekenend is? Jester, die normaal altijd vrolijk die kut liedjes staat te zingen? Die geen moment van de dag stil kan zijn. Hij mocht vroeger dan het brein zijn geweest van onze grappen, maar die gingen echt niet verder dan een week oud. En we deden nooit iemand echt pijn." Het deed zeer om over zijn vriend van vroeger te praten, maar Onyx moest weten dat hij Jester in een andere tijd had gekend. En opeens kwam er een idee in zijn hoofd op. "Jester is niet zoals Maaya, Onyx. Die zit niet op je pijn te wachten en geniet ervan. Denk maar eens terug aan wat ik heb gedaan. Ik heb hem toentertijd bij zijn nummer genoemd, heb een enorme ruzie met hem staan schoppen en hem echt pijn gedaan. Ik was zijn beste vriend en ik heb hem verraden. Heeft hij ooit wraak op mij genomen?"

    [ bericht aangepast op 10 okt 2020 - 16:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Heb je die Jester echt nog teruggezien na wat ik gedaan heb?’ vroeg Onyx. ‘Je onderschat wat pijn met iemand kan doen. Het kan iemand wél koud en berekenend maken.’
          Het had hem ijskoud gemaakt vanbinnen. Hij was vroeger ook niet zo geweest.
          Zijn woorden maakten hem misselijk. Als het echt waar was, als Jester hem pijn had willen doen, dan was dat Onyx’ schuld. Híj had het hem zo gemaakt, alsof hij een of andere besmettelijke ziekte was die misschien wel het mooiste mens op aarde had laten verrotten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ja, die Jester heb ik inderdaad nog een keer gezien. Een keer! Vanavond, toen hij met jou op een podium stond te zingen." Hij zuchtte even. Dit deed zoveel pijn en hij biechtte zoveel op op het moment, maar hij wilde dit recht zetten. Ergens voelde hij zich dat aan Onyx en Jester verschuldigd. "Maar de oude Jester zoals ik hem ken, zie ik eerlijk gezegd al maanden niet meer. Niet sinds ik terug ben uit het ziekenhuis. En dat komt door jou, jij hebt hem veranderd. Maar niet omdat je hem pijn hebt gedaan. Integendeel zelfs." Hij keek even wanhopig naar Onyx. "Zie je dat dan echt niet Onyx? Jullie vriendschap gaat veel verder dan dit. Zo hecht als jullie zijn, zo hecht zijn Jester en ik nooit geweest. Wij mogen dan misschien vier jaar vrienden zijn geweest, waarvan Jester de eerste twee jaar niet eens herinnerd. Maar zelfs in die eerste twee jaar waren Jester en ik nooit zo close als jullie. Voor mijn gevoel deelden jullie alles, jullie waren het hoofd van de Panthers en zochten zo een weg voor ons House door die zuivering heen. Jester groeide echt tot een ander persoon, maar hij lijkt er gelukkig mee te zijn. Het heeft me zo ontzettend jaloers gemaakt in het begin en ik kon het echt niet begrijpen. Tot ik me laatst openstelde voor Vienna en eindelijk begreep wat een echte vriendschap voor je kan doen. Jullie vriendschap is echt, Onyx. Dat geloof ik. Echter dan die van mij en Jes ooit is geweest."

    [ bericht aangepast op 10 okt 2020 - 16:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx sloot zijn ogen even, maar het was al te laat en hij voelde een traan langs zijn slaap glijden. Hij was zo bang. Bang dat Yrla ernaast zat. Bang dat de afgelopen weken niets dan een leugen waren geweest. Hij durfde haast niet meer in het tegendeel te geloven, bang dat hij niet wist hoe hij de klap zou moeten opvangen als Jester hem toch haatte.
          Een tijdlang overdacht hij de woorden van Yrla, zonder dat hij wist wat hij ermee moest. Hij wist niet eens of hij Yrla wel helemaal vertrouwde. Ze waren nooit vrienden geweest. Niet écht.
          Hij pakte zijn iNet, ergens hopend dat hij net zo’n berichtje van Jester had gekregen als Onyx hem had gestuurd. Even stond zijn hart een seconde stil toen iemand hem inderdaad een bericht had gestuurd, maar het was niet Jester.
          Al maakte Nish ook een hoop goed. Hij waardeerde het dat Yrla hier zat en hem probeerde te helpen, maar eigenlijk verlangde hij naar Nish.
          Ik ben op je kamer. Hij aarzelde. Kom je hierheen?
          ‘Ik weet nu gewoon even niet wat ik moet geloven.’ Hij zuchtte en glimlachte toch kleintjes naar Yrla. Hij waardeerde het wel dat de jongen hier zat en hem probeerde te helpen. ‘En dat heeft niks met jou te maken. Maar gewoon… met de bende in mijn kop.’ Hij zuchtte. ‘Nish vroeg waar ik was. Hij komt zo hierheen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Ze waren halverwege de campus van de Panthers toen hij hoorde dat hij een berichtje binnenkreeg. Zijn wangen kregen onbedoeld een kleur toen hij ontdekte dat Onyx naar zijn kamer was gegaan en daar op hem gewacht had.
          Ik kom eraan.
          Even twijfelde hij of hij nu moest vragen of hij Jester moest meenemen, maar hij dacht dat het beter was als hij dat dat face to face vroeg en hij kon zeggen hoe Jester zich op dit moment voelde.
          ‘Hij is naar mijn kamer toegegaan,’ zei hij tegen Jester. ‘Wil je al met hem praten – als hij dat wil, dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ik begrijp het, het is ook lastig." Hij stond op en liep al naar de deur om weg te gaan. Maar iets voelde nog niet goed en dus draaide hij zich om. "Ik weet niet wat er in Jesters hoofd omgaat en waarom hij Fox gezoend heeft. Misschien vind Jester Fox wel echt leuk of misschien heeft Fox wel een hekel aan je en deed hij dit om jou pijn te doen. Of weet ik veel wat voor reden ze hiervoor hebben. Maar laat me je alsjeblieft een ding zeggen." Yrla verzamelde even zijn moed om dit te zeggen, zware gesprekken waren nu niet echt zijn specialty. "Laat Jester alsjeblieft niet verpesten wat je de afgelopen weken heb opgebouwd. In de vier jaar dat ik op school zit heb ik nog nooit zo'n vrolijke, sociale Onyx gezien. En ik denk dat ik ook voor de rest van de Panthers spreek als ik zeg dat ik gezien heb hoe positief je veranderd bent. Hou dat alsjeblieft vast. Ik kan wel raden hoeveel je van Jester houdt, maar onthoud dat er meer vissen in de zee zijn. Niet alles hoeft om Jester te draaien. Jij kiest wie er in jou leven zijn en wie je gelukkig maken, dat hangt niet af van een persoon."
          Zo dat had hij maar even gezegd. Ook al voelde dat een beetje vreemd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    De opluchting die door hem heen ging was met geen woorden te beschrijven. Op Nish' kamer betekende dat hij niet in het bos zat met een mes in zijn borst. Dat hielp om al íets van het gewicht van zijn schouders te krijgen. Maar ze waren nog niet uit de problemen. 'Als hij op jouw kamer zit wil hij niet met mij praten,' antwoordde hij meewarig. Jester haalde even diep adem. 'Maar ik wacht anders nog wel een paar minuten buiten.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    De complimenten waren zo onwennig dat hij merkte dat hij rood werd van ongemak. Stiekem deed het hem natuurlijk wel goed, maar zulke dingen horen was nog steeds ongemakkelijk en hij smeet een kussen naar Yrla toe. ‘Ja ja – ga nou maar. Straks word je zelf nog die vis.’ Hij grijnsde toch een beetje scheef. Hij wist niet hoe of wanneer, maar Yrla had hem toch een flink stuk opgevrolijkt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    'Je weet het maar nooit,' zei Nish en hij schonk de jongen een bemoedigende glimlach. 'Dus dat lijkt me slim.'


    Every villain is a hero in his own mind.