• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Ja. Want Cackle loog. Hij zou Yrla heus niet voor een gewone hoofdpijn naar Maxwell sturen.' Even viel hij stil. 'Als die hoofdpijn aan die herinneringen verbonden is...' begon hij langzaam, 'dan zou hij naar het onderzoekscentrum gestuurd kunnen worden. Cackle wist dat hoofdpijn foute boel was en volgens Adam heeft Merr de laatste tijd er steeds meer. Als ik dat verband kan zien, kan Experium dat ook. Ze zouden hem handmatig opnieuw kunnen wissen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Maar hoe weten ze van de herinneringen?’ peinsde Onyx. ‘Zou Merrin ze ook al eens eerder terug hebben gehaald? We zouden zijn dossier eens moeten doorkijken om te zien waarom die hoofdpijn zo’n alarmsymptoom is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'In ieder geval is dat met die hoofdpijn niet iets nieuws. Cackle wist direct wat hij ging doen. En we weten dat Experium hoofdpijn bij mensen erbij kunnen stoppen als dat ze handig uitkomt, dus dat het ergens een alarm voor is klinkt zo gek nog niet.' Zijn blik gleed even naar de dichte deur. 'Als jij Nemesis vanavond bezighoud... misschien kunnen Nish en ik proberen zijn dossier te pakken te krijgen,' stelde Jester aarzelend voor.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘De vorige dossiers zijn ook tijdens het feest gestolen,’ antwoordde Onyx. ‘Dus misschien niet de allerbeste timing? Alhoewel – ze verwachten dan vast niet dat het nog en keer gebeurt.’
          Nemesis bezighouden lukte vast wel. Hij was sowieso wel benieuwd wat ze van Jester moest en daarnaast was het vast geen vreselijk mens als ze zo goed met Nish bevriend was.
          ‘Maar klinkt als een plan. Jullie twee doen waar je goed in bent zal ik mijn vrouwenversierkunsten maar eens uit een diep gat opvissen,’ vervolgde hij met een scheve grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Je kan iets stelen, of gewoon kopiëren en weer terugleggen? Met Nish kunnen we overal voorbij komen en als we een kopie meenemen dan weten ze niet eens dat er iets gebeurd is. De vorige keren is er iets gestolen, deze keer gebeurt er niks. Dan is er ook geen alibi nodig als ze eindelijk er klaar mee zijn dat er shady dingen gebeuren.'
          Door Onyx laatste opmerking moest hij grinniken. 'Een heist is leuk, maar ik moet toegeven dat ik ook goed geld -- of toetjes -- zou betalen om jou aan de slag te zien gaan met Nemesis.' Hij wiebelde even met zijn wenkbrauwen. 'Trouwens er is nog iets,' herinnerde hij zich zijn mentale notitie. 'Dezi. Het zit me niet lekker dat ze alles gezien heeft. De laatste weken gingen top en ze gedraagt zich alsof ze altijd al een normaal mens was, maar net in de les klonk ze anders. Te scherp naar m'n zin. De andere Panthers houden hun kop wel, maar zij? Ik weet het niet...'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maxwell



    Hij keek op naar het donkerharige meisje wat naast hem stond. Ze keek hem nog altijd ietwat glazig aan, ondanks het feit dat hij 4685 al jaren les gaf. Het was altijd prachtig om het resultaat van zijn eigen werk te zien, die lege blik in leerlingen hun ogen. "Ik heb altijd even tijd voor een student," zei hij met een klein glimlachje. "Als je me wilt volgen." Maxwell wees in de richting van waar zijn kantoor zat en ging voor op de leerling naar zijn eigen vertrekken. Hier voelde hij zich altijd het beste, het meest veilig. Zijn eigen kantoor, zijn eigen spullen. Hij wees 4685 in de richting van de luie stoelen die hij in de hoek neer had gezet en ging zelf achter zijn bureau zitten. Maxwell legde zijn aktetas naast zijn bureaustoel neer en keek over zijn bril naar het meisje. "Zeg het eens."

    [ bericht aangepast op 24 okt 2020 - 20:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Goed punt. Jullie kunnen gewoon foto’s maken.’ Hij keek Jester aan. ‘Als je tijd over hebt, doe je de mijne dan ook? Of lees hem effe gauw door of er wat bijzonders in staat? Ik wil nou toch wel weten of Maaya m’n zus is of niet.’ Hij schakelde over op Dezi – op die toetjes kwam hij vanavond wel terug, dat bood perspectief – en keek Jester bedenkelijk aan. ‘Ik vertrouw d’r hoe dan ook voor geen cent. Dom ook van mezelf dat ik daar niet eens aan gedacht heb. Ze gaat vast proberen er een slaatje uit te slaan, dus hoe eerder je haar de mond hebt gesnoerd, hoe beter?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij kwam met een schok overeind en keek een beetje verdwaasd om zich heen. Hij was in zijn eigen slaapkamer, in zijn eigen bed, met Adam naast hem. Had hij het dan gedroomd dat hij naar de Engelse les was gegaan? Zijn hoofdpijn was wonderbaarlijk wel verdwenen en het voelde alsof hij uren in bed had liggen ronken. Zijn energielevel was op en top. "Morning," grijnsde hij naar Adam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Gast, volgens mij zijn wij samen slimmer dan heel Experium bij elkaar,' grijnsde Jester. 'Foto's is een geweldig idee. Zodra we ze gemaakt hebben kunnen we maken dat we wegkomen en misschien zelfs de belangrijkste info overschrijven in die droom van jou. Dan kunnen we ze daarna verwijderen en geen haan die ernaar kraait.' Het was echt een goed idee. Misschien dat Experium wel bij hun foto's kon, maar houd die maar eens bij van vijftig leerlingen tijdens een feestje. Ze zouden de foto's maken, het dossier rustig doorlezen en de belangrijke dingen opschrijven en daarna het bewijs direct weer vernietigen. Hij zou er haast zin in krijgen.
          Op Onyx vraag knikte hij. 'Zal ik doen. Heb je eindelijk een beetje duidelijkheid. Als je wil... ik zou kunnen proberen jouw herinneringen ook terug te kletsen. Moet je alleen beloven dat je geen klootzakkige jeugdvrienden hebt die je kan opzoeken en die je zullen verraden,' grapte hij nog.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



    Ze was laat. Nenya wist dat de eetzaal heus wel even open bleef, maar ze kwam graag op tijd. Misschien stond ze dan wel samen met Emil in de rij, of in ieder geval dichtbij hem. Dus te laat zijn hielp niet echt. Vlug griste ze haar tas van de stoel en trok haar deur open, net op het moment dat een lange jongen op het punt stond om aan te kloppen. Verschrikt deinsde Nenya een paar passen achteruit.
          'Eh... hoi?' vroeg ze onzeker. Wat deed hij hier? Wie was dat? Ze had hem op het feest met Onyx zien zingen, maar ze had geen idee wie het was. En al helemaal niet waarom hij nu voor haar deur stond.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    In plaats van op de stoel te gaan zitten, nam ze plaats op de rand van zijn bureau en sloeg haar benen over elkaar, zodat haar jurkje wat omhoogkroop. ‘Ik hoorde vandaag iets verontrustends in klas…’ Ze liet haar blik over de man heen glijden. ‘En ik denk dat u dat wel graag zou willen horen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maxwell



    De man vouwde zijn handen samen en leunde met zijn ellebogen op de leuningen van de rand. Met zijn wijsvinger schoof hij zijn bril iets verder zijn neus op, terwijl hij naar het meisje op zijn bureau keek. Ergens was hij er niet helemaal van gediend dat ze daar was gaan zitten, maar hij stond het voor deze keer oogluikend toe. Maxwell knikte alleen, als teken dat hij luisterde en dat het meisje door kon vertellen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Hmm, ik heb mijn lesje wel geleerd wat vrienden betreft. Jij bent de enige die ik honderd procent vertrouw.’ Hij keek even opzij naar Jester en besefte dat dat waar was. Na zaterdag had hij toch een beetje vertrouwen in Adam verloren en Nish… Die vertrouwde hij wel, maar met bepaalde dingen zou hij naar Jester gaan en niet naar hem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Hé,’ antwoordde Nish. ‘Ik ben Nish. Sorry dat ik hier kom binnenvallen. Ik maak me zorgen om een… gezamenlijke vriend en ik denk dat jij hem kan helpen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jij bent de enige die ik honderd procent vertrouw.
          Jester keek op. Voor een keer was het geen flashback naar die vrijdag, maar ook zonder kende hij de woorden die naar zijn hoofd gesmeten waren evengoed. Onyx had gezegd dat hij hem nooit meer vertrouwen zou. Nooit meer. De afgelopen dagen wist hij wel dat ondertussen een heleboel van dat vertrouwen terug was. Anders hadden ze niet samen die toren afgefikt. Maar zelf iets weten versus dat de ander het ook hardop zei was een wereld van verschil. En Onyx meende het, zag hij.
          Er trok een lichte blos over zijn wangen en Jester glimlachte. 'Dat komt mooi uit. Jij bent ook de enige die ik honderd procent vertrouw.' Even viel er een stilte en Jester moest zichzelf eraan herinneren niet te staren. 'Over Dezi, ik dacht hetzelfde. Vrije wil of niet, ik vertrouw er geen zak van. Ze klonk raar en ik ben niet bereid om Merrins nek (of de mijne) daarvoor te riskeren. Als ik het goed speel, merkt ze niet eens dat ik mijn gave gebruik. Maar oude Dezi was zo argwanend als de pest. Zomaar een gesprek aanknopen gaat niet en al helemaal niet als we met zijn tweeën zijn. En mijn vergeet-skills kunnen nog wel wat werk gebruiken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.