• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish dacht over die woorden na. Hij kon wel begrijpen dat het na al die tijd moeilijk was om de juiste woorden te vinden. Misschien kon hij hem een beetje op weg helpen. ‘Waarom wil je na al die jaren praten?’ vroeg hij voorzichtig. Hij wilde niet veroordelend klinken, maar er moest toch iets zijn geweest wat hem daartoe aangezet had. ‘Doordat Onyx en ik bevriend zijn geraakt en het een kwestie van tijd was voor we… elkaar weer onder ogen moesten komen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was zo opgelucht dat Nish een vraag stelde, dat bracht zijn hoofd terug in een richting. "Ik wist niet eens dat jij en Onyx vrienden waren, tot Adam me dat vorige week vertelde. Gisteren zag ik jullie pas voor het eerst samen." Hij glimlachte even en zuchtte toen diep. Hij haalde even ongemakkelijk een hand door zijn haar. "Ik denk nu zes weken geleden - of zeven?" Yrla schudde zijn hoofd, het boeide niet. "We hadden een feestje met de Lions, om ons bondgenootschap te vieren. En van de Lions wilde wraak op Jester en Onyx en smokkelde Damon mee naar binnen. Ik neem aan dat je zijn reputatie wel kent..." Hij keek even op naar Nish en glimlachte.
          "Damon haalde alles omhoog. Ik ben ooit eens bijna mijn beste vriendin verloren, een aantal fouten van mij en.. natuurlijk vier jaar geleden." Hij slikte een brok in zijn keel weg toen hij het zei. Tegelijkertijd durfde hij Nish niet meer aan te kijken, hij durfde absoluut niet te zien hoe Nish hierop reageerde. "Normaal rende ik naar Dezi toe als het even niet ging. Ze was er altijd voor me geweest en ik dacht... ik dacht dat we vrienden waren." Hij zuchtte diep, hij vroeg zich nog steeds af hoe hij zich zo erg in Dezi had kunnen vergissen. "Maar na alles wat er met Dezi is gebeurd de laatste tijd was dat geen optie meer, om naar Dezi te gaan. En dus kwam voor het eerst het verhaal bij Vienna eruit, omdat het gewoon even niet ging. We hebben er veel over gepraat Vienna en ik." Hij viel even stil.
          "En het blijkt dat Dezi al jaren tegen me liegt. En op het moment weet ik soms gewoon niet meer wat waarheid is en wat niet. Ik hoopte..."Yrla zweeg voor een moment. "Ik hoopte dat je me kon helpen."
          En misschien hoopte hij ook wel na al die jaren dat ze het misschien toch bij konden leggen. Nu Dezi niet meer in de weg zat.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 16:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Als Damon het naar boven had gehaald, moest het inderdaad wel zo traumatisch zijn als waar hij bang voor was geweest. Hij was blij dat Yrla er inmiddels met Vienna over had kunnen praten. Dezi had hij altijd al een slang gevonden en het feit dat ze het niet kon hebben dat hij niet op vrouwen viel, had vast ook niet veel goed gedaan over haar mening over hem. Vienna kende hij nauwelijks, maar het feit dat Yrla nu hier stond liet wel merken dat ze een betere invloed op hem had dan Dezi.
          ‘Je kunt vragen wat je wilt. Ik zal eerlijk zijn,’ beloofde Nish.






    ’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Dat was fijn om te horen, maar nu was er nog het punt van vragen stellen. Er was een vraag die echt brandde sinds hij gisteren met Onyx praatte, maar hij wist niet of dat de goede vraag was om mee te beginnen. Hij bedacht nog een paar andere vragen, maar uiteindelijk kwam toch de meest brandende vraag naar buiten. "Betekende onze vriendschap echt niets voor je?" Hij durfde voor het eerst naar Nish te kijken, want hij wilde zien wat er gebeurde op zijn gezicht. Hij wilde zien of Nish ook echt eerlijk was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    Nish keek hem bedachtzaam van opzij aan. 'Waarom denk je dat het niets betekende?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Omdat je dat letterlijk tegen Kris geschreeuwd hebt, toen hij.. je van me af trok."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Tering…’ Nish wreef zuchtend over zijn gezicht. Dat moest inderdaad lekker overgekomen zijn, zeg… ‘Ik herinner me bijna niets meer van die nacht – dus ik weet niet wat er toen door me heen ging. Maar ik weet wel dat ik altijd graag met je optrok en dat ik dat miste, in die periode daarna.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Nish had hem gemist? Dat was positief toch? Toch zeurde nog een stemmetje in zijn achterhoofd, dat zijn vriendschap met Nish zou leiden tot iets veel ergers. Dat Kris alleen zijn vertrouwen probeerde te winnen, omdat ze nog meer van hem wilden. Dat stemmetje legde hij het zwijgen op. Hij had Fox de laatste tijd gesproken, die was vervelend irritant nog altijd, maar na zijn verhaal was Yrla er niet van overtuigd dat hij evil was. Dat was hij ook niet van Nish. "Dus waarom is dit dan gebeurd? Wat wilde je van Kris?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had het gevoel alsof er een steen in zijn maag zat die in een rap tempo groeide. Dit was nog wel het ergste aan alles. Hij kon zijn eigen redenatie niet eens meer volgen, laat staan dat hij het aan een ander kon uitleggen.
          ‘Kris en ik waren al vanaf het begin heel close. Zelfs al had ik geen naam. We worstelden allebei een beetje met onze geaardheid en op een avond zoenden we en trokken we elkaar af.’ Hij staarde vooruit. Dat waren geen details die Yrla wilde horen, maar als hij zijn gedachten een beetje wilde kunnen volgen, moest hij dat toch weten. ‘Ik ontdekte dat ik op hem verliefd was. Ik dacht hij ook op mij – maar toen was daar ineens Fox. Al vrij snel ging Kris daar helemaal voor. Ik snapte het niet. Ik haatte Fox al vanaf het begin en ik begreep maar niet waarom hij dat snotjong boven mij verkoos. Maar het ging maar niet uit – en ik bleef Fox een kutjong vinden. Meestal kon ik mijn gevoelens wel wegstoppen, al hadden we er vaak ruzie over, maar wanneer ik gedronken had, werd dat moeilijker. En toen hadden we dat ene feestje. Ik vond jou aantrekkelijk en Kris wist dat. Op de een of andere manier praatte ik mezelf aan dat Kris zijn gevoelens voor mij niet besefte. Dus ik wilde hem jaloers maken door met jou te zoenen. En – meer, naar ik begrepen heb. Ik weet niet precies hoe ver ik ben gegaan, maar ik heb wel een vermoeden doordat ik me flarden herinner van wat ik tegen Kris geschreeuwd had. Dat ik wilde dat het bij hem herinneringen opriep, dat hij besefte dat wij bij elkaar hoorden.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Dus ik vermoed dat ik daarom deed wat ik deed. In een wanhoopspoging om iets bij hem los te maken. En ik heb geen woorden voor hoe walgelijk ik dat van mezelf vind en ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom ik ooit dacht dat dat zou werken en waarom ik jou dat aan heb gedaan.’ Hij snoof cynisch. ‘Maar drank verandert mensen in monsters, zeggen ze wel. Ik ben daarna nooit meer dronken geweest.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Ze waren bij de rand van een meer in het bos aangekomen en Yrla nam even de tijd de woorden van Nish in zich op te nemen. Hij ging zitten langs de rand en keek stilletjes over het meer heen. Hij kon niet ontkennen dat hij bij het idee dat Kris en Nish elkaar hadden afgetrokken dat hij toch automatisch zijn neus had opgetrokken, iets wat hij hopelijk wel een keer ging afleren. Het was wel vreemd dat Nish blijkbaar helemaal niets van het voorval herinnerde. Yrla had gewild dat hij dat ook niet gedaan had, dan was het allemaal niet zo mis gelopen. Maar om een of andere reden voelde dit goed aan. Het feit dat hij de reden wist, het feit dat hij nu echt met eigen ogen zag dat Nish spijt had, dat deed hem nog wel meer dan de hele brief. Hij was niet boos merkte hij, niet eens verdrietig. Het was alsof hij nu gewoon vrede had met het verhaal, het bracht rust om een of andere gekke reden.
          Hij keek met een glimlach opzij naar de jongen naast hem. Ergens was hij nieuwsgierig wat er in zijn hoofd omging, maar hij vroeg het niet. "Hadden jij en Dezi onenigheid? Of haatte ze je?" vroeg hij na een tijdje.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Nou ja, onenigheid… Ze heeft me heel wat avonden geprobeerd te versieren. Ik geloof dat ze het niet zo goed kon hebben dat ik niet op meiden viel.’ Nish was naast hem gaan zitten. Yrla zag er verrassend rustig uit en het vulde hem met een enorme opluchting. Ergens had hij nog wel een flinke scheldpartij of een paar klappen verwacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Het zat Fox niet lekker dat Adam helemaal niet op zijn berichtje had gereageerd. Na het eten besloot hij toch maar even langs te gaan. Omdat het hem niet helemaal duidelijk was waar hij tegenwoordig sliep, probeerde hij eerst de kamer van Merrin. Hij had nauwelijks aangeklopt of hij hoorde Merrin ‘binnen!’ zeggen, dus hij deed de deur iets open. Zijn blik rustte even op de twee tegen elkaar geschoven bedden. Hoewel hij over Adam heen was, gaf het hem toch een naar gevoel om dat te zien. Misschien juist omdat hij gisteren zijn eigen ruiten ingegooid had.
          ‘Hé,’ zei hij een beetje opgelaten. De jongens zaten allebei te lezen.
          Adam keek even kort op, maar richtte zich toen weer op het boek.
          Fox haalde een hand door zijn krullen. Hij was zulk gedrag niet van zijn vriend gewend. Hij stapte wat dichter naar de twee jongens toe. ‘Je hebt niet op mijn berichtje gereageerd. Was je druk vandaag? Adam?’
          Pas toen hij zijn naam noemde, keek Adam weer op. ‘Valt wel mee.’
          Oh. Fox keek een beetje hulpzoekend naar Merrin, wiens gezicht neutraal was.
          ‘Heb ik iets verkeerd gedaan?’ vroeg hij toen weifelend. Had hij gisteren iets stoms gezegd? Tijdens de karaoke hadden ze elkaar nauwelijks gesproken.
          ‘Dat je dat nog moet vragen zegt al genoeg.’
          Fox ademde diep in. Na wat er gisterenavond was gebeurd en de oude eenzaamheid die daardoor weer was teruggekomen, wilde hij helemaal geen ruzie hebben met Adam. Kwam het door hoe hij Onyx behandeld had? Hij wist wel dat de twee jongens close waren, maar hij had niet verwacht dat Adam daar nog boos over zou zijn op het moment dat Onyx dat niet meer was.
          ‘Gisteravond is een beetje een blur,’ mompelde hij. ‘Als ik je gekwetst heb, dan spijt me dat.’
          Adams stem klonk scherp toen hij antwoordde. ‘Wat heb ik aan spijt als je niet eens weet waar je spijt van hebt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Hmm..." Het klonk als lets wat Dezi niet echt kon hebben, maar was het genoeg om wraak te nemen? Voor een moment was het in zijn hoofd opgekomen dat Dezi misschien wat Nish aan wilde doen, waardoor ze hem zoveel leugens op de mouw gespeld had. Voor een moment keek hij even naar Nish en twijfelde. Nish had zijn deel van het verhaal verteld, moest hij vertellen over Dezi? Misschien was het wel zo eerlijk.
          "Dezi ving me op, na die avond. Ze was heel lief en aardig die avond, deed echt haar best voor me, waardoor ik nooit aan haar twijfelde. Maar tegelijkertijd vertelde ze me dat alle homo's freaks waren. Dat het verkeerd was om jongens leuk te vinden en dat ik me absoluut niet zo mocht voelen hoe ik me dan ook voelde. Ze zou me wel leren hoe het wel moest, en hoe ik kon voorkomen dat ik een freak was. En ik mocht absoluut niet met je gaan praten, want dan zouden er alleen nog maar ergere dingen gebeuren dan wat er die avond is gebeurd." Hij merkte dat hij dit ontzettend lastig vond om toe te geven en hij ademde scherp in.. Als hij er nu op terugkeek, samen met Vienna, dan snapte hij niet waarom hij Dezi ooit geloofd had. Zeker niet als hij naar Merrin en Adam keek, die beiden geen vlieg kwaad deden. "Dat is de reden dat we nu pas dit gesprek voeren."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Oke, dit was akward. Hij was zojuist in een ruzie tussen Fox en Adam terecht gekomen. Misschien was het handig als hij ze dit zelf uit liet spreken, als ze hem nodig hadden dan riepen ze hem er wel bij. "Ik laat jullie wel even alleen," zei hij zachtjes. Merrin sloeg zijn boek dicht en wreef even over de schouder van Adam. "Als je me nodig hebt, ik ben op de gang." Hij snapte dat Adam boos was, maar hij wilde eigenlijk niet tussen zijn vriendje en een vriend in komen te staan. Merrin gleed van het bed af, glimlachte even kort naar Fox op de weg naar buiten en ging de gang op. Daar ging hij zitten tegen de muur aan en sloeg zijn boek weer open. Al drongen de woorden maar lastig tot hem door.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Dat spijt me voor je. Maar ik weet… hoe zulke dingen gaan.’ Hij was even stil, overwoog of hij dit wel wilde vertellen. Hij had het zelfs Onyx niet verteld, omdat hij dacht dat die het niet zou snappen. Hoe je in zulke doorzichtige leugens kon trappen. Bovendien leidde het naar zijn verraad op Kris, iets wat hij koste wat kost voor Onyx verborgen wilde houden. Juist omdat hij zoveel vertrouwensproblemen had en meer dan eens verraden was door een vriend. Hij wilde hem geen reden geven om aan hun vriendschap te twijfelen. ‘Nadat Kris die avond onze vriendschap verbrak, was het uitgerekend Zebediah die contact zocht en een soort vriend werd. Hij had zo zijn eigen mening over Kris en maandenlang hoorde ik niets dan kutopmerkingen over hem. In mijn pijn greep ik me daaraan vast, probeerde ik mezelf als het ware vrij te pleiten…’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Langzaam maar zeker veranderde mijn hele beeld van Kris en begon ik hem te haten.’ Hij ademde zwaar in. Zelfs al brandde het verhaal al jaren op zijn tong omdat hij het nooit aan iemand had kwijt gedurfd, ook nu ging hij het risico niet nemen en zweeg hij een lange tijd. ‘Zebediah vertrouwen is altijd dom. Maar net als Dezi wist hij maar al te goed mijn zwakke plekken te vinden.’ Hij keek Yrla aarzelend aan. ‘Ik weet niet eens waarom ik dit vertel. Niet omdat het hetzelfde is als wat jij hebt doorgemaakt. Maar ik voelde me zo dom dat ik me van alles op de mouw heb laten spelden… Dat ik me ergens wel in jouw verhaal herken.’
          Dezi had Yrla’s trauma gebruikt om er zelf bevrediging in te vinden.
          Zebediah had hem gebruikt om Kris van school te krijgen en te isoleren.
          Beiden dachten ze een vriend te hebben die dat helemaal niet was.
          ‘Ben je er uiteindelijk in gaan geloven?’ vroeg hij zich af. ‘Dat alle homo’s freaks zijn? Is dat – waarom je vriendschap met Jester niet meer hetzelfde is als een paar maanden geleden?’
          Ze hadden altijd samen door de school gebanjerd, maar sinds Jester en Onyx close waren geworden, had hij Yrla helemaal niet meer bij de roodharige jongen gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.