• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish knikte. Al vanaf het begin had hij het gevoel gehad dat Adam hem niet echt mocht en hij vroeg zich af of het daardoor kwam. ‘Ik heb het alleen tegen Onyx gezegd.’
          En Zebediah wist ervan.
          Die het kon vertellen aan wie hij maar wilde en daar kon hij niets tegen doen.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 13:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Onyx en jij zijn wel goede vrienden geworden of niet?" Ergens was hij nieuwsgierig of hij nog steeds Nish kon peilen hoe hij zich voelde. Want sinds hij gisteravond Onyx geplaagd had met Nish, moest hij eerst zien of dat eigenlijk wel een optie was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Het hielp dat ik al met jou gepraat had. Dat wij weer- oké waren, weetjewel?' Even overwoog hij om te zeggen dat Fox (en hij nu ook) afwist van Disneyland, maar hij besloot het niet te doen. Dan bleef het Onyx' verrassing, voor als ze misschien later iets leuks gingen doen. Jester vertelde kort wat er precies met Fox gebeurd was en ook dat hij uiteindelijk tijd voor zichzelf nodig had gehad. En dat het maar goed was dat hij ook weer teruggekomen was. Hij zei niks over het moordmysterie plan, maar wel dat Fox vastberaden was om te helpen het weer goed te maken.
          'Vind je het vervelend als hij op onze kamer blijft slapen?' vroeg hij, gewoon rustig en open in plaats van gespannen ofzo. Hij kon het zich wel voorstellen dat het Onyx dwars zat.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Ja, behoorlijk. Het was een harde noot om te kraken,’ zei hij met een grijns. ‘Maar het loont de moeite.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Vond hij het vervelend? Niet vervelender dan de weken hiervoor. Dat Jester Fox nu óók afgewezen had, gaf hem een hoop rust. Hij gunde Jester iemand, zeker als hij weer verliefd werd, maar hij was stiekem toch wel opgelucht dat Fox diegene niet was.
          ‘Ik heb er geen problemen mee,’ antwoordde Onyx.
          Hoewel hij eigenlijk wel terugverlangde naar zijn eigen kamer, zeker nu Adam terugging naar Merrin, wist hij niet of het verstandig was. Het zou de dingen wel weer normaler maken tussen hen. Toch worstelde hij nog steeds met zijn gevoelens en daarnaast was het makkelijker om uit te zoeken waar dat met Nish naartoe kon leiden als Jester niet aan de andere kant van de kamer sliep. Zeker wanneer hij dromen als vannacht bleef houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ah, gelukkig.' Jester glimlachte. 'Misschien dat hij alsnog teruggaat hoor, dat weet ik niet. Maar dan hoeft ie in ieder geval niet bang te zijn voor griezelige dromen die door de muren heen komen.' Jester grinnikte en trok even zijn schouders op tegen de windvlaag. Ondertussen waren ze bij het meer aangekomen en hij sprong op het bankje. 'Wist je dat Cackle een pro is in het bouwen van dekenforten?' grijnsde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Wat?’ vroeg Onyx grinnikend. ‘Heb je die herinneringen in die doodsaaie nachtmerrie van me opgegraven?’ Hij grijnsde bij de gedachte aan een nog kleinere Jester die druk in de weer was met dekens. Hij had niet gedacht dat het woord schattig ooit door zijn hoofd zou gaan, maar dat deed het nu toch echt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ze daar opgraven is een beetje ingewikkeld, maar ik heb 'm wel eindelijk opgeschreven. En het is echt waar! Op vrijdag moest m'n moeder altijd werken en had hij vrij. Ik was acht ofzo. De hele woonkamer lag dan compleet overhoop als ze thuiskwam en dan stond er een prachtig fort in het midden. En soms kwam ze er dan zelfs bijzitten en las ze dan voor. Daar zijn we begonnen in Harry Potter.'
          Het bleef een beetje eng om daar zomaar over te praten, maar er waren in geen velden of wegen mensen te bekennen. En het voelde zo fijn om het verhaal eindelijk aan iemand te vertellen. En al helemaal aan Onyx.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Er speelde een bijna vertederd glimlachje om zijn lippen toen Jester over zijn jeugd vertelde. Onbewust vroeg hij zich af of hij ook zulke herinneringen bezat. Of hij ook dekenforten met zijn vader had gebouwd, of voorgelezen was door zijn moeder. Ergens kon hij zich daar maar weinig bij voorstellen. Hadden zijn ouders hem aan Experium afgestaan? Werkten ze hier ook? Was hij vanwege zijn gave gewoon weg geroofd?
          ‘Ik vraag me af of Cackle ook een geheugenslot heeft. Je zoon iedere dag zien en niks mogen zeggen lijkt me ondoenlijk.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester aarzelde. 'Ik weet het niet. Misschien dat ik erachter zou kunnen komen als ik mijn gave op hem kon gebruiken, maar dat mag nooit. Maar... toen na het toernooi, toen heeft hij me geholpen om m'n hoofdpijn in die kluis te stoppen. En in mijn dossier staat dat ze die beperking twee jaar terug hebben toegevoegd, toen ik ook mijn herinneringen weer had. Dus waarom zou hij me dan helpen om dat een soort van... ongedaan te maken?' Jester beet nadenkend op zijn lip. 'En mijn eerste les na het toernooi, toen deed hij raar. Eigenlijk wilde ik het toen al vragen, maar hij deed zo... kil ofzo dat ik het niet deed. Ben uiteindelijk voor de lessen eens langsgegaan en toen was er nog een andere onderzoeker, maar toen heeft hij me wel-'
          Hoe het kwam dat dat kwartje nu pas viel wist hij niet, maar vallen deed het.
          'Ohmijngoden dat was mijn moeder.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Je moeder?' vroeg Onyx overdonderd. 'Je hebt je moeder óók ontmoet?'
          Ze hadden wel veel vertrouwen in het wegblijven van herinnering zeg, als ze doodleuk samen naar hun zoon toe gingen.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 15:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'J-ja? Ik denk het? Ze heeft niks tegen me gezegd ofzo, maar ze was erbij toen Cackle me hielp die pijn weer in Fort Knox op te sluiten. Hij zei dat het oké was.' Wauw, dat was een mindfuck. Ze zag er zo anders en tegelijkertijd zo erg hetzelfde uit. En ook zij had helemaal niks gedaan, niks gezegd waaruit kon blijken dat ze hem nog kenden. De herinneringen van vlak voor Experium had hij nog niet. Hoe hij van die dekenforten zonder zijn herinneringen op Experium terecht kwam. Hij had geen idee. 'Shit,' mompelde hij zacht. 'Ik- ze zei echt níks.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx was een beetje overdwars op het bankje gaan zitten om Jester makkelijk aan te kunnen kijken, aangezien zijn vriend op de rugleuning had plaatsgenomen en Onyx het wel zag gebeuren dat hij naar achteren flikkerde als Jester hem per ongeluk aanraakte. Wat dat betreft had hij niet zo heel veel meer vertrouwen in zijn eigen lijf. Toch verschoof hij zijn opgetrokken been iets zodat zijn knie Jesters onderbeen raakte als een soort van steun. ‘Kut man.’ Hij was een tijdje stil. ‘Denk je dat je eerder naar ze toe bent gegaan toen je je herinneringen kwijt was? En dat ze daarom weer zijn weggehaald?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ik denk dat ik naar Zebediah ben gegaan.' Jester keek opzij en vond Onyx' blik. Die ijsblauwe ogen die mooier waren dan sneeuw op eerste kerstdag (dat was wel een heel cheesy metafoor). Het luchtte zo ontzettend op om hier met zijn vriend over te kunnen praten. Om te kunnen zeggen wat hij dacht en proberen samen de puzzel te maken, in plaats van hij in zijn eentje. Ondertussen was Jester er eigenlijk zeker van dat hij zijn beste vriend als eerste opgezocht zou hebben. 'Als ik al mijn herinneringen weer had, dan wist ik dat mijn vader al drie jaar deed alsof hij me niet kende. Dan wist ik ook hoe ik hier ben gekomen, zonder geheugen. Clive was alleen verdwenen, die kon er niks aan doen dat hij me vergeten was. Althans, waarschijnlijk dacht ik dat. Dat de reden dat hij niet meer kwam opdagen in de boomhut was omdat ze uiteindelijk ook zijn herinneringen gewist hadden. Maar vorig jaar kon hij nog vrolijk over zijn kleine broertje vertellen tegen Fox, dus dat is niet waar. Hij wist wie ik was, voor ik naar hem toekwam. Ik denk dat ik naar hem ben toegegaan en dat hij me verlinkt heeft.'
          En dat was eindelijk de eerste keer dat hij dat hardop had gezegd.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Auch,’ mompelde Onyx. ‘We waren vroeger wel belabberd in het uitzoeken van onze vrienden.’ Tweemaal toe door iemand aan de kant geschoven worden was niet chill, maar iemand in vol vertrouwen iets heel geheims zeggen en dán belazerd worden, verdiende ook wel de-grootste-kut-vriend prijs. ‘Dus Zebediah heeft zelf zijn herinneringen nog wel,’ realiseerde hij zich. ‘Ergens heeft Experium hun geheugenwisbeleid wel grondig verkloot.’


    Every villain is a hero in his own mind.