• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij had stil zwijgend naar Nish zijn verhaal geluisterd en voor de rest alleen maar geknikt. "Ik voel me een idioot," zei hij met een klein lachje. En dat was nog zacht uitgedrukt. Hij had het niet zo lang geleden ontdekt dat Dezi hem de hele tijd had voorgelogen en elke keer dat iemand haar theorie weerlegde voelde hij zich dommer en dommer. Hij vroeg zich af hoe hij het niet had kunnen zien? Hoe had hij niet kunnen zien dat er meer mensen om hem gaven dan alleen Dezi? En dat wat er gebeurd was gewoon iets was waar hij over kon praten?
          Bij zijn vraag vloog er even een vlaag van pijn over zijn gezicht. Hij keek even aarzelend naar Nish. Hij wilde het eigenlijk niet toegeven, dat hij daar inderdaad in was gaan geloven. Nish was ook gay, hij had Nish ook voor een lange tijd gehaat. En voor wat? Misschien wel voor niets. "Ja," gaf hij uiteindelijk toch toe. "Tot zover dat ik mensen pijn heb gedaan met dat geloof. Echt pijn. Sindsdien probeer ik me er vanaf te zetten, maar het gaat niet helemaal vanzelf."
          Yrla strekte even zijn benen en draaide zich met zijn schouder om in de richting van Nish. "Dat heeft niets met Jester te maken trouwens. Ik heb twee maanden in het ziekenhuis gelegen, omdat ik mezelf tegen een muur aan had gewerkt. Toen ik terugkwam, was ik al vervangen voor een ander. En ik kwam op een nogal kut-manier terug, dus dat is denk ik wat onze vriendschap de das heeft omgedaan." Yrla zuchtte. Hij had het nog niet eerder met iemand over zijn verloren vriendschap met Jester gehad. "Door de zuivering is Jester helemaal veranderd in een persoon die ik niet herken. Ik kwam terug als mezelf en dat matchte niet meer met mijn beste vriend. Neem me niet verkeerd, ik ben blij dat hij Onyx heeft gevonden. Maar sinds dat ik uit het ziekenhuis ben, heb ik het gevoel dat we uit elkaar gegroeid zijn. Hij is veranderd. En ik ook..."
          Had hij het zo goed samengevat? Hij wilde absoluut niet over Zebediah beginnen op dit moment of wat er in het ziekenhuis gebeurd was. Het was belangrijk voor het verhaal, maar niet voor nu. "Ik mis hem, verschrikkelijk. Maar ik merk dat Jester geen behoefte er meer aan heeft om met me om te gaan. Ik heb mijn best gedaan, maar je kan niet aan een dood paard blijven trekken. Het vertrouwen tussen ons is gewoon weg." De jongen haalde zijn schouders op. Hij had zich er allang bij neergelegd dat hun vriendschap niet meer was zoals vroeger, soms kwamen dingen gewoon tot een eind.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Dat is jammer,’ vond Nish. ‘Al is het soms onvermijdelijk dat vrienden uit elkaar groeien.’ Soms ging dat op zo’n manier dat je er beiden vrede mee had, maar als één van de twee er nog wel voor wilde vechten maar de ander niet, kon het heel pijnlijk zijn. ‘En mensen veranderen ook als ze verliefd zijn. Dan vergeten ze makkelijk dat er nog meer mensen zijn dan die persoon alleen.’ En Onyx was op de een of andere manier iemand die je alles kon laten vergeten. Zelf had hij zijn beste vrienden ook nauwelijks gesproken, de afgelopen weken. Nou waren zij niet zo close dat iemand daar hinder van ondervond en plaagden ze hem er eerder mee, maar hij kon zich voorstellen dat het bij andere vriendschappen heel anders verliep.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Tja.." zei hij zachtjes. Hij viel voor een moment stil en flapte toen een vraag eruit die spontaan in zijn hoofd opkwam. "Denk je dat wij het kunnen? Onze vriendschap terug oppakken?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Toch wel wat verbaasd wendde hij zijn gezicht naar Yrla toe. Hij had niet verwacht dat hij dat ooit zou willen. ‘Ik denk dat het vooral van jou afhangt,’ zei hij voorzichtig. ‘Of jij me kunt vergeven.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Of misschien ook van mij. Of ik mezelf kan vergeven.’ Hij beet op de binnenkant van zijn wang terwijl hij moed verzamelde. ‘Ik weet dat het geen leuke vraag is en dat je er misschien wel nooit meer aan wil denken… Maar… Kun je me vertellen wat er die nacht gebeurde? Wat ik deed of zei? – Want de afgelopen jaren heb ik mezelf helemaal gek gemaakt en ik weet niet meer wat echt is en wat niet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Dat heb ik al gedaan." En met dat hij het zei viel het besef dat hij inderdaad Nish al had vergeven. De gesprekken met Vienna hadden blijkbaar echt iets goed gedaan. Hij wist niet precies wanneer, misschien zelfs wel tijdens dit gesprek, maar hij voelde dat hij de waarheid sprak. Hij had Nish al vergeven. Hij keek even naar Nish en zuchtte diep. Het was inderdaad niet iets waar hij graag over sprak en het hard op uitspreken, maakte alles nog veel harder.
          "Ik weet niet of ik helemaal kan vertellen wat er gebeurd is. Ik denk dat ik misschien ook wel dingen voor mezelf erger heb gemaakt, of dat Dezi dingen nog extra aangedikt heeft. Maar ik zal het proberen." Hij keek niet meer naar Nish, maar keek in plaats daarvan naar de grond. Hij bleef even stil, terwijl hij zijn woorden overdacht die hij Nish wilde vertellen. Misschien was het ook wel goed dat Nish gewoon wist wat er gebeurd was, in plaats van dat hij het vergeten was.
          "We hebben gezoend. We waren truth or dare aan het spelen en je gaf me een dare om je te zoenen. Toen was er nog niets aan de hand." Dat was het makkelijke stuk. Ernstig zocht hij naar woorden. "We hadden allebei aardig wat op. We zijn even naar buiten geweest, hebben daarna gedanst en opeens stonden we bij de muur." Met dat hij het voor zichzelf verwoordde, merkte hij dat hij misselijk werd. Hij werd voor een moment weer meegetrokken in de herinnering en voelde zich opeens niet veilig met Nish naast hem. "We zoenden opnieuw en toen ging je opeens verder dan dat. Ik denk.." Hij zweeg even, terwijl hij zijn gezicht fronste. "Ik denk dat ik je gevraagd heb om te stoppen. Ik was vijftien, ik had nog helemaal geen ervaring." Yrla zweeg. Tot zover was het hem gelukt, maar de rest van het verhaal bleef in zijn keel steken. Hij kreeg het niet voor elkaar zichzelf te verwoorden. En dus gooide hij het maar over een andere boeg. "We hebben geen seks gehad of zoiets. Zo ver zijn we nooit gekomen. Kris stak er al een stokje voor voor je helemaal te ver kon gaan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish proefde gal achter in zijn keel. Hij was niet gestopt toen dat hem gevraagd was… Daarmee had hij duidelijk het vertrouwen van de jongen overgeschreden. Het kostte Yrla duidelijk moeite om erover te vertellen. Details wilde hij niet weten… Maar hij wilde ergens vooral weten wat hij níét had gedaan. Dat hij hem op zijn minst ongewenst aangeraakt had, wist hij. Maar… was er meer?
          ‘Heb ik je ergens toe gedwongen?’ vroeg hij zacht. De gedachte alleen al leverde hem een steek in zijn maag op. ‘Of… bleef het bij handtastelijkheid van mijn kant? Wat ook ontzettend fout is. Alleen…’ Iemand dwingen tot dingen die hij niet wilde was nog erger en hij smeekte met alles wat hij was dat het bij één hele foute handeling gebleven was. Hij wist niet hoe hij die zin moest afmaken en zweeg maar gewoon terwijl hij nerveus aan de gesp van het leren bandje om zijn pols frunnikte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nee. Nee, dat heb je niet gedaan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Oké, dat lucht toch op,' zei hij zacht. Hij had het zichzelf bij lange na niet vergeven en wist ook niet of dat ooit zou gebeuren, maar het gaf toch rust om te weten wat er in ieder geval níét was gebeurd. Hij keek Yrla van opzij aan. 'Ik zou graag weer vrienden met je willen worden, Yrla. Al ben ik - godzijdank - behoorlijk veranderd de afgelopen jaren. En jij ook, natuurlijk. Dus we moeten maar uitzoeken of dat nog... matcht.' Hij glimlachte voorzichtig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Dat was toch alleen maar beter, dat zou betekenen dat dit niet weer zou gebeuren. Hij wilde zoiets hard op zeggen, dat het vast wel goed kwam. Maar in plaats daarvan grijnsde hij, het serieuze gedeelte was voorbij en hij zou zichzelf niet zijn als hij geen grapje maakte.
    "Ja, je wordt oud man. Je bent zeker een paar centimeter gekrompen."
          Het was Yrla opgevallen dat hij Nish nu recht aan kon kijken als hij stond. Waarschijnlijker was dat hij zelf gegroeid was, maar dat mocht de lol niet drukken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    NIsh trok een mondhoek op, blij dat Yrla weer een luchtigere opmerking maakte. 'De hoogtijdagen zijn helaas voorbij, zodra je twintig bent geweest. Dus geniet nog maar even van je jeugd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Dan heb ik nog zeker een jaar te gaan," zei hij grijnzend. Yrla was blij dat Nish gewoon op zijn opmerking inging, dat het serieuze gedeelte voorbij was. En stiekem was hij wel een beetje trots op zichzelf dat hij dit doorgezet had.
          Het was donker geworden in de tussentijd en de bomen wierpen donkere schaduwen over hen heen. "Zullen we maar teruggaan? Voor iemand denkt dat je niet meer terugkomt uit het bos?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Ik had Onyx al gewaarschuwd,' antwoordde hij terwijl hij weer overeind kwam. Hij grijnsde verontschuldigend naar Yrla. 'Je weet maar nooit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla kwam ook overeind en grijnsde. "Ai, dan was het niet goed met me afgelopen." Niet dat hij echt plannen had om Nish iets aan te doen, maar Onyx wilde je niet tegenover je hebben. Yrla klopte het zand van zijn broek af. "Vienna weet dat ik hier ben. Daar had je ook een slechte aan gehad." Hij glimlachte toen hij dacht aan zijn vriendin. "Ik denk dat ze op is van de zenuwen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Oh…’ Nish wist even niet hoe hij daarop moest reageren. Had Vienna gedacht dat hij Yrla iets zou aandoen? Hij haalde zijn iNet een stukje uit zijn zak om te kijken of Onyx gereageerd had, maar het verbaasde hem niet toen dat niet het geval bleek. Die zag zijn berichtjes wel vaker pas na een paar uur. ‘Heb je het aan meer mensen verteld?’ vroeg hij zich af. 'Wat ik... gedaan heb?'
          Het was meer dan onverdiend dat Yrla hem vergeven had, maar hij kon zich voorstellen dat anderen hem wel een smeerlap vonden en hij bereidde zich liever voor op donkere blikken als hij meer Panthers leerde kennen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Alleen Adam. Dat moest wel, vanwege wat ik hem aangedaan heb. Ik hoopte dat hij daardoor sommige dingen beter ging begrijpen." En misschien voor het eerst durfde hij daar ook op te hopen. Nu hij Nish verhaal had gehoord, begreep hij er ook meer van. "Maar ik was niet van plan het nog meer mensen te vertellen." Ja, zo erg was zijn vriendschap met Jester verbroken, dat zelfs nu bij er zelf meer vrede mee had het niet wilde vertellen. Ook al zou dat voor sommigen zoveel uitleggen. Misschien dat hij het Phone op een dag vertelde, maar daar moest hij nu eerst op focussen dat hij die vriendschap terug vond.


    It's never gonna happen, Guys.