• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Hij had zijn herinneringen altijd al. Ze hebben hem gewoon nooit... gewist.' Jester slaakte een zucht en steunde met zijn onderarmen op zijn bovenbenen, en keek uit over het meer. Het voelde zo goed om hier met zijn vriend te zitten. Onyx' knie leunde licht tegen zijn onderbeen aan en hoewel het maar een kleine aanraking was en vast niet eens bewust, betekende het meer voor hem dan Onyx ooit zou denken. Even leek het gewoon alsof er nooit van die shit gebeurd was en daar was hij zo ontzettend dankbaar voor. Het was echt niks en toch voelde het als steun.
          Goden, wat hield hij van deze jongen.
          Jester keek weer opzij naar zijn vriend en kon een kleine glimlach niet verbergen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx háátte het om verliefd te zijn.
          Het ene moment was er niets aan de hand en zaten ze gewoon te praten, het volgende ging zijn hart wild tekeer en leek zijn maag wel een vervloekte bijenkorf door één simpele glimlach. Spontaan wist hij even niets meer te zeggen. Hij presteerde het om terug te glimlachen – zij het dat hij het gevoel had dat die lach er bijna verlegen uitzag en zélf niet bij Onyx-met-honderd-bloemetjes-in-zijn haar paste – en hij wendde vlug zijn hoofd af om over het water te kijken.
          Toen de stilte voor het eerst óók niet echt zijn ding was, trok hij zijn mondharmonica tevoorschijn. ‘Ik zal die droom effe fiksen. Met een lift terug naar het land der levenden. Zijn er nog andere dingen die je in die kamer wil hebben?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Een krijtbord,' zei Jester, bloedserieus. 'Dan kan ik bijhouden welk vliegtuigje nu écht 100% het beste design heeft. L106/Sinaasappel was gedoemd te falen, alle L's vlogen niet lekker.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grinnikte en besloot er ook nog wat ventilators achter te laten. Mocht hij nou op zoek zijn naar nog wat extra uitdaging. Hij zette zijn iNet aan om de melodie op te nemen (en zou het in slaap vallen er later wel voor monteren) en begon te spelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Misschien was dit wel de beste middag sinds – een hele lange tijd. Onyx vond het zelfs jammer toen het zo ongeveer etenstijd was. Ze hadden niets bijzonders gedaan, gewoon gepraat en gelachen en over dingen gespeculeerd – over Experium, hun geheugens, nieuwe mogelijkheden van hun gaven – en het was allemaal gewoon heel… vertrouwd. De awkward interne reacties op een glimlach of onbewuste aanraking daargelaten dan, maar dat had Jester toch niet door.
          Naast elkaar slenterden ze terug naar de school toe. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Jesters vrolijke gezicht en hij dacht terug aan de dagen dat hij zich daar nog aan ergerde. Hij kon zich daar niets meer bij voorstellen. Dagen dat hij zich terugtrok, dat de wachttoren zijn enige veilige haven was maar waar eigenlijk zo veel negativiteit aan kleefde.
          ‘Als je me nog niet zat bent, wilde ik vanavond nog iets doen. Samen.’
          Samen.
          Het woord voelde zwaar en hij stak zijn handen weer in zijn zakken omdat dat op de een of andere manier hielp om zijn zenuwen te bedwingen. Hij wist niet hoe Jester het zou vinden om terug naar de wachttoren te gaan. Wat als de woorden van toen weer door zijn hoofd spookten?
          Maar juist daarom wilde hij het doen. Het ding ritueel verbranden. Écht met een schone lei opnieuw beginnen, waarbij hij niet meer de mogelijkheid had om op oude gewoontes terug te vallen.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 17:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Vanavond?' vroeg Jester, die zijn gedachten even los moest weken van de warme chocolademelk waar hij net over had zitten dagdromen. Hij keek vrolijk opzij naar zijn vriend en knikte. 'Tuurlijk man, jou ben ik nooit zat.' Hij knipoogde. 'Buiten of binnen? Anders moet ik effe een dikker vest gaan ophalen.'
          De hele middag met zijn beste vriend en crush doorbrengen om vervolgens nog langer shit met hem te doen? Hem hoorde je echt niet klagen hoor. Wel had hij dan morgen nog iets goed te maken met Fox, maar Jester had zo het idee dat het bal met Nemesis toch niet zo heel spetterend zou worden. Als in, saai werd het vast niet met haar, dat was wel bewezen door de manier waarop hij gevraagd was, maar ze had er vast geen zin in om de hele avond als lijm aan hem vastgeplakt te zitten. Dates waren verplicht en dan zocht je gewoon een interessant iemand uit als je crush geen optie meer was.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Buiten. We moeten ook effe wachten tot het donker is – dus rond een uur of negen?’ stelde Onyx voor.
          Tjee. Nog even het klinkt als een date.
          Hij schudde de gedachte van zich af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Het was heus niet zo dat Adam het niet zonder Merrin af kon, maar op de een of andere manier voelde hij zich in de steek gelaten toen zijn vriendje wegging. Fox stond nog steeds in het midden van de kamer de onschuld zelve te spelen, maar dat maakte hem alleen maar bozer.
          ‘Ik voel me door je verraden,’ zei Adam toen tegen Fox. Als hij het zelf dan niet kon bedenken dan zou hij het horen ook.
          Fox keek naar de rand van het bed. ‘Mag ik op het bed komen zitten?’
          ‘Nee.’
          Hij wilde niet dat Fox eromheen praatte. Hij moest gewoon eens nadenken over wat hij had gedaan.
          ‘Oh.’ Fox kruiste zijn armen voor zijn borst alsof hij hier het slachtoffer was. Hij staarde naar de grond.
          ‘Ik vertrouwde je iets persoonlijks toe,’ zei Adam toen. ‘Gisterochtend, toen ik je vertelde over wat Onyx voor Jester gedaan had. En jij… jij hebt die informatie bewust gebruikt. Voor jezelf. Hoe denk je dat dat voor mij voelt? Het is heus niet makkelijk om het vertrouwen te winnen van iemand als Onyx en nu heb ik dat geschaad. Ik dacht dat we vrienden waren en ik had nooit gedacht dat je zoiets – tégen Onyx zou gebruiken.’
          Fox’ schouders zakten naar beneden. ‘Het spijt me,’ zei hij zacht. ‘Ik… Ik heb alleen maar stomme dingen gedaan gisteren. Ik was gewoon zo bang om Jester aan Onyx kwijt te raken en daardoor was ik super egoïstisch. En ik heb – ik heb niet stilgestaan bij hoe het voor jou voelde.’
          Adam keek weg. Hij wist niet wat hij moest zeggen. Hij kon er maar moeilijk bij dat een van zijn beste vrienden zo openlijk iemand wilde kwetsen. Want dat was de reden dat Fox Jester midden in de zaal had gezoend.
          ‘Dus je bent de afgelopen weken opeens verliefd geworden op Jester? En Kris dan? Ik dacht dat hij de enige voor je was. Zeker nu er een grote kans is dat hij nog leeft.’
          ‘Zo groot is die kans niet,’ mompelde Fox. ‘In feite ben jij zo ongeveer de enige die daarin gelooft. Fire en Jester vinden allebei dat ik het… los moet laten.’ Hij zuchtte. ‘Het was heus niet makkelijk. Ik heb me schuldig gevoeld over mijn gevoelens voor Jester. Maar ergens geloof ik ook dat hij zou willen dat ik gelukkig was. Hij is al drie jaar weg, Adam. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk of dat ik hem niet mis… maar ik heb geen enkele garantie dat ik hem ooit nog terugzie. Ik heb me nooit meer écht gelukkig gevoeld sinds hij verdween. Maar mett Jester… was dat soms wel even zo. En ik weet nu dat het niet wederzijds is en dat Jester nog steeds van Onyx houdt – en dat alles helemaal anders gelopen was als ik gisteren niet zulke dingen had gedaan. Maar ik wilde het ook gewoon zo graag. Wat jij en Merrin hebben. Wat Jester en Onyx hadden…’
          Adam zuchtte. Hij wist dat Fox daar al veel langer mee worstelde en hij kon zich niet voorstellen hoe het was om degene van wie je hield te missen. Maar het mocht niet een excuus zijn dat hij iedere keer als hij wat rots deed maar aanhaalde.
          ‘Ik hoop dat je Merrin nooit kwijtraakt,’ zei Fox. ‘Maar misschien zul je dan begrijpen hoe wanhopig het je kan maken, als je even een glimp opvangt van dat wat je bent kwijtgeraakt.’
          Fox stond op.
          Adam wist niet wat hij moest zeggen. Hij boog zijn hoofd en dacht aan Rory. Zou hij net zo’n gat voelen als Fox? Kon hij ook niet verder omdat hij hem miste? Was hij ook geen dag meer gelukkig geweest sinds Adam op Experium was?
          Hij moest de jongen vinden, moest op de een of andere manier laten weten dat het goed met hem ging en dat hij zich geen zorgde hoefde te maken.
          ‘Fox…’ zei hij zacht, voordat de jongen bij de deur was.
          De Lion draaide zich om.
          ‘Zelfs als Kris gelukkig was met een ander… Zou je het dan willen weten?’
          Fox beet op zijn lip. ‘Ik denk het wel. Als hij – als hij maar gelukkig is. Natuurlijk zal het even slikken zijn, maar het is juist die onzekerheid die me opbreekt.’ Hij keek Adam aan. ‘Hoe-hoezo?’
          Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Zo maar,’ zei hij zacht.
          Hij voelde wel aan dat Fox wist dat er meer achter zat, maar hij vroeg niet door, zei zachtjes ‘oké’ en liep de kamer uit.




    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij stond direct overeind toen Fox de kamer uit kwam. Aan Fox zijn hoofd te zien was het niet al te lekker gesprek geweest. Hij glimlachte even kort naar de jongen, aangezien hij al een vermoeden had waar dit gesprek over gegaan was. Adam had aan hem verteld waarom hij boos was op Fox. En ergens kon hij dat ook wel begrijpen. Zo zou hij zich ook gevoeld hebben waarschijnlijk als hij Adam was.
          Ergens wilde hij tegen Fox zeggen dat het allemaal vast wel weer goed kwam. Maar er zat ook een zeurend stemmetje in zijn hoofd dat hem zei dat ook hij teleurgesteld was in Fox, in zijn gedrag. En dat dan die eerste woorden niet helemaal eerlijk waren. Dus hij zei niets. Als Fox wilde praten, dan kon dat en anders ging hij terug naar Adam.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 20:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Dat zal ja," zei hij met een klein lachje. Onyx was echt veranderd de afgelopen weken en hij hoopte dat de jongen zo door zou blijven gaan, want opeens zag hij een veel leuker persoon staan dan die hij jaren als een zwarte schim door hun huis had zien dwalen. Misschien kon hij wel vrienden worden met Nish en Onyx, eindelijk eens weer twee jongens om bevriend mee te zijn. Fersephone en Vienna waren leuk hoor, maar mannen onder elkaar was toch anders.
          Ze klommen over het hek weer terug en aan de andere kant nam hij afscheid van Nish. "Zie je morgen op het feest? Ik kan Onyx en jou hulp morgen goed gebruiken. Ik heb met mijn dronken kop gisteravond toegestemd om met Maaya naar het feest te gaan." Hij rolde met zijn ogen, haalde zijn schouders op, maar grijnsde toch.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 20:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze had hem wel op zien staan, voor hij weggefietst had. En het zou haar eigenlijk allemaal niet moeten boeien. Yrla moest zich niet zo aanstellen, ze had geen wereld laten vergaan. Toch zat er ergens een knauw in haar maagstreek en proefde haar eten niet zo lekker als ze gewend was. Ze keek met een kleine glimlach naar Fire naast haar. "Had je vanavond al plannen? Kunnen we iets gaan doen? Spelletje ofzo of een film of serie?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox was blij dat Merrin nog wel naar hem glimlachte. Zo voelde het in ieder geval niet alsof hij álles had verkloot. Adam was eigenlijk altijd wel begripvol en hoewel Fox wist dat dit zijn eigen schuld was, vond hij het toch vervelend en hoopte hij wel dat Adam er uiteindelijk overheen kon stappen. Hij glimlachte vluchtig terug naar Merrin, maar liep toen door naar zijn eigen kamer en plofte daar op het bed neer. Hij was er niet vaak geweest zonder Jester en hij miste zijn vrolijke aanwezigheid. Blijkbaar was het erg gezellig met Onyx. Hij negeerde de jaloezie die hij voelde.
          ‘Ze hebben het verdiend,’ zei hij tegen zichzelf. ‘Ze hebben de tijd samen verdiend.’
          Hopelijk konden zij hun relatie nog wel redden. Wie weet kwam Onyx er ook wel achter dat hij niks voor Nish voelde en hadden die twee in ieder geval nog een happy ending. Dan zakte het schuldgevoel misschien een beetje weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Goh, jij hebt zin in een zware avond,’ reageerde Nish met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Niemand neemt het je kwalijk als je haar gewoon ditcht hoor. Doe je waarschijnlijk de hele school een plezier mee. Onyx en ik waren wel van plan te gaan ja.’ Hij trok een mondhoek op. ‘Tenzij we meer zin hebben om wat anders te gaan doen. – Nog bedankt voor de aanbeveling, trouwens. Blijkbaar heeft Onyx jouw zoenervaringen hoog in het vaandel staan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘We kunnen wel een serie kijken?’ stelde Fire voor. Dan hadden ze gewoon iets om samen te doen en hoefden ze dat niet de hele tijd aan elkaar te vragen. Misschien werd de drempel dan ook kleiner om haar ergens voor te vragen… ‘Bij mij deze keer?’
          Tegenwoordig sliep hij toch alleen, dus er zou niemand last van hebben.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ach, ik hou wel van een uitdaging," zei hij grijnzend. Bij de laatste opmerking verbleekte zijn gezicht. Onyx had wat? Het was dat hij niet aan blozen deed, anders was zijn hoofd nu misschien rood geweest. Nu leek het meer of hij een spook had gezien. Hij had nooit verwacht dat Onyx dit door zou koppelen naar Nish, dat hij het terug zou krijgen. Hij keek niet naar Nish toen hij sprak. "Graag gedaan" zei hij echter alleen zachtjes, omdat hij absoluut niet wist hoe hij anders moest reageren.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2020 - 23:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.