• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Ík en braaf? Sorry gast, heb vijf jaar met de koppigheid zelf op één kamer geslapen en ben er nou smoorverliefd op, na een tijdje is dat besmettelijk.'

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 11:34 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Nou als dat zo’n slechte invloed op je heeft, moeten we er maar weer mee kappen voor het opnieuw begint hè? Jouw kwijtraken door mijn slechte invloed is wel het laatste wat ik wil.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Veel en veel te laat, anders krijg ik afkickverschijnselen. Hier zit ik voor m'n leven aan vast en da's waarschijnlijk maar beter ook, want anders red ik all die all-nighters niet.' Jester grijnsde en knipoogde. 'Verstandige mensen zouden inderdaad die awesome raad opvolgen, maar helaas ben ik alleen maar reteslim bij tijd en wijlen maar wel constant stronteigenwijs.' Bij het zien van Onyx' gezicht moest hij grinniken. 'Ja Onyx, ik zal braaf doen wat je zegt en ook voor mezelf zorgen ondanks mijn eeuwige koppigheid en goed naar je verstandige raad luisteren. Beloofd.'

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 12:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op. ‘Een pak van mijn hart,’ zei hij met enig sarcasme – al was het natuurlijk helemaal waar. ‘Nou – beter haal je die smiecht bij Yrla vandaan voordat hij die ook om zijn vinger heeft gewonden want die gast kan liegen als een pro.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire wist niet goed wat hij moest antwoorden. Ze wist best wel wat er in hem omging en hij zag er niet echt het nut van in om hardop te herhalen wat ze beiden al wisten dat hij dacht. Het was niet de eerste keer dat hij zich zorgen om Fox maakte.
          ‘Hoe voel jij je nu?’ vroeg hij in plaats daarvan. ‘Ben je bang dat hij Romeo vindt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Eens zien hoe het me bevalt als ík aan de kant sta die na het serum de vragen mag stellen en de geheugenwis mag uitdelen. Ben haast benieuwd.' Hij drukte een kus op de rug van Onyx' hand en kwam overeind. 'Zal je morgenochtend alles vertellen. Slaap lekker, Scary Vibes.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Ze was een beetje verbaasd dat hij ernaar vroeg. Maar hij praatte in ieder geval, al vroeg ze zich af waarom hij haar zo erg ontweek. "Nee," zei ze met een kleine glimlach. "We hebben Romeo goed verborgen. Hij zal hem nooit vinden zonder hulp van ons drie." Ze maakte zich echt geen zorgen om Romeo, die klootzak zat ergens goed verborgen. Ze vond het echter alleen vervelend als Zebediah het via de Fayr weg ging proberen, maar die zat nu als het goed is gewoon in de campus, met alle andere Panthers om haar heen. Dus ook daar hoefde ze zich geen zorgen om te maken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Jij ook, straks.’
          Even later viel de deur dicht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Peinzend keek Fire opzij. ‘Fox kan hem zo vinden, dat weet Zebediah ook. Hij hoeft alleen maar iets uit Romeo’s kamer te halen.’ Hij wilde haar niet ongerust maken, maar het was wel waar. En Fox was nu verdwenen terwijl Zebediah op het terrein was. Ze moesten er rekening mee houden dat Zebediah zijn ex dwong om Romeo te vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone schudde haar hoofd. "Nee, zelfs Fox vindt hem nu niet zomaar." Ze keek even met een glimlach op naar haar vriend. Hij maakte zich teveel zorgen, maar dat sierde hem ook wel. Hij gaf in ieder geval om zijn vriend. "Romeo zit nu al bijna zeven weken opgesloten in een hok wat potdicht is. Hij laat al weken geen geursporen of wat dan ook meer achter. En ook vanuit de lucht zou Fox geen aandacht aan Romeo zijn gevangenis besteden, want die was er altijd al." Het geurspoor, dat was waar Fire op doelde, moest gewoon onmogelijk te vinden zijn. Als je zo lang weg was, dan moest dat ook verdwenen zijn. Daarnaast had het in de tussentijd ook heus wel een paar keer geregend, dus was het vast weggespoeld. "Ik zou het vervelend vooral voor Fox vinden als blijkt dat hij ook Romeo niet kan vinden en Zebediah dan niet blij is. Maar we weten niet of dat is wat Zebediah van Fox gevraagd heeft."

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 16:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire was er niet helemaal zeker van. Iemands lichaamsgeur ging niet weg door de tijd. Misschien werd dat alleen maar sterker als je je zes weken niet kon wassen. Als Zebediah hem het hele terrein over liet gaan, kon hij best iets afwijkends ruiken. Hij had alleen geen zin om een discussie aan te zwengelen over feiten die hij ook niet precies wist. Misschien had ze ook wel gelijk, dan wilde hij haar geen onrust aanpraten. Hij wierp weer een blik op zijn iNet, er was nog steeds geen antwoord.
          ‘Misschien moet ik maar naar bed gaan,’ mompelde hij. ‘Ik kan toch niets voor hem doen.’
          Niet dat hij een oog zou kunnen dichtdoen. Misschien dat hij na een halfuurtje weer ging zoeken, maar dan verspilde hij in elk geval niet Fersephones energie. Hij wist dat er plekken in het bos waren waar Fox soms naartoe ging, plekken die hem aan Kris herinnerden, maar Fire betwijfelde of hij die op eigen kracht zou kunnen vinden. Maar als hij zich zo onrustig bleef voelen, was iets stompzinnigs doen nog altijd beter dan niets doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze legde aarzelend een hand op zijn been. Het voelde altijd nog een beetje onwennig om hem aan te raken, al hadden ze net zo dicht op elkaar gezeten. Nu leek er weer een soort afstand te zijn, eentje die ze niet zo goed begreep. "Het zal vast goed met hem komen. Dat Zebediah en Fox hebben gesproken wil niets zeggen toch? Fox is slim. Hij zal vast niet nogmaals in Zebediah zijn praatjes tranen. Wie weet, misschien heeft Jester hem al gevonden en zijn gewoon ze vergeten je te berichten. Er is vast veel over te praten dus." Fersephone aarzelde bij haar volgende vraag. De woede van Fire was echter verdwenen, dus ze had niet het gevoel dat hij woest de jongen zou bespringen. "Wil je nog even bij ons op de campus kijken? Het is de enige plek waar we nog niet geweest zijn."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fersephone had duidelijk meer vertrouwen in Fox dan hij. Was dat terecht? Zou Fox echt niet opnieuw in Zebediahs praatjes trappen? Hij wist het niet. Hij durfde er niet van uit te gaan. Eerder had hij dat gedacht en toen waren er drie doden gevallen.
          Hij schudde zijn hoofd op haar vraag. ‘Nee, dat hoeft niet. Ik neem aan dat Jester zelf wel op hun kamer is gekeken. Ik hoop maar dat hij naar het bos is gegaan.’ Hij keek even opzij naar Fersephone. ‘Waarschijnlijk vind je dat ik overdrijf. Maar Jester kwam tijdens het feest naar me toe en zei dat Nenya een voorspelling had gehad dat Kris – Fox’ vriend die drie jaar geleden is verdwenen – nog leefde en dat Fox in gevaar was.’ Hij zuchtte. ‘Ik had hem beter in de gaten moeten houden. Juist vanavond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze keek even naar de jongen naast haar. "Het enige wat ik denk is dat je veel om je vriend geeft en dat je gewoon hoopt dat er niets met hem gebeurd is." Ze glimlachte even naar Fire. Waarschijnlijk kon zij ook zo reageren als het om haar zuster ging. Ze dacht even na over zijn woorden en zei toen toch wat ze dacht, ondanks het feit dat ze wist dat Fire er niet mee eens zou zijn. "Je bent niet Fox babysitter, Fire. De jongen kan best voor zichzelf zorgen en ik denk ook dat hij knettergek van je wordt als je wel zijn babysitter gaat spelen." Ze keek even met een veelbetekenende blik naar de jongen. "Daarnaast, Jester mag dan wel verteld hebben over die voorspelling, maar waar was hij de hele avond? Ik heb hem nergens gezien. Blijkbaar was het gevaar wat Nenya voorspelde niet zo groot, want dan was Jester er wel geweest. Of had Nenya meerdere mensen op de hoogte gebracht."
          Ze gaf een kneepje met haar hand. Voor een moment viel ze stil, terwijl ze over Fire zijn woorden nadacht. En begon zich daarna te irriteren aan de betekenisloze zin van Nenya haar voorspelling. "Daarnaast weten we helemaal niet of dit het gevaar is wat Nenya bedoelde. Heeft ze specifiek voorspeld waar het gevaar op doelde? Misschien is Kris wel degene die in gevaar is. Of misschien komt Fox wel in gevaar als hij naar Kris gaat zoeken. Ik wil je niet nog banger maken, maar gevaar is totaal niet specifiek. Je had op geen enkele wijze kunnen weten dat Zebediah er was vanavond. Stel hij was er niet geweest, dan was je de hele avond op je hoede geweest en dan was er niets aan de hand geweest, maar Fox nog steeds in "gevaar"." Ze maakte aanhalingstekens met haar handen en keek daarna even naar Fire met een glimlach. "Misschien zijn we allemaal wel in gevaar door die stomme zuivering."

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 19:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Pas toen Adam de deur naar de badkamer opendeed, merkte hij dat er al iemand onder de douche stond. Behalve met Merrin had hij nooit met iemand anders gedoucht en hij vond het vooruitzicht om dat nu wel te gaan doen nog steeds niet prettig. Toch was hij ergens bang dat Yrla hem alleen maar zou uitlachen als hij nu voor hem wegvluchtte en Onyx had hem de afgelopen weken al zo vaak met zijn preutsheid geplaagd dat hij zich daar ook een beetje overheen probeerde te zetten. Hij liep iets verder, maar bleef als versteend staan toen hij een glimp van Fox opving. Vlug wendde hij zijn gezicht af en mompelde een verontschuldiging.
          ‘Ik – kom zo wel terug,’ hakkelde hij. Hij voelde een blos naar zijn wangen trekken.
          Hij hoorde de jongen grinniken. ‘Ik zal mijn handjes netjes op mijn rug houden hoor.’
          Adam slikte moeizaam. Het was al een lange tijd geleden dat hij over Fox onder de douche had gefantaseerd, maar hij schaamde zich er nog steeds voor, zeker omdat hij dat ook nog eens hardop tegen de jongen had gezegd. Daarbij voelde hij zich er ook niet lekker bij om naakt naast iemand te staan die een paar weken geleden nog op hem verliefd was geweest. Het laatste wat hij wilde, was weer iets bij hem oproepen. Het ging net weer goed tussen hen.
          Soort van, dan. Zaterdag was hij nog boos op Fox geweest en daarna hadden ze elkaar niet meer gesproken. Nu Onyx en Jester weer samen waren, was die boosheid echter weggezakt en door het hele verhaal over Zebediah was hij eerder bezorgd. Dat was ook de reden dat hij niet weg wilde lopen. Fox klonk dan wel als zichzelf, maar hij wist dat hij zijn emoties ook goed kon verbergen als hij dat wilde.
          ‘Het ligt niet aan jou,’ mompelde Adam terwijl hij toch naar de doucheruimte liep en met een afgewend hoofd zijn handdoek aan de haak hing. ‘Ik douche ook nooit met de anderen.’
          ‘Waarom niet?’
          Adam haalde zijn schouders op. Hij vond het gewoon ongemakkelijk. ‘Dat was gewoon al vanaf het begin zo. Ik moest verbergen dat ik op jongens viel en ik was altijd bang dat mijn lichaam zou reageren op het zien van anderen,’ mompelde hij terwijl het schaamrood naar zijn wangen trok. ‘En Dezi heeft de boel er niet echt beter op gemaakt.’
          Nog vaak genoeg spookten haar woorden door zijn hoofd dat hij een mooi lichaam had. Hij wilde het liefst dat niemand behalve zijn vriendje dat zag, maar de andere jongens van zijn afdeling vond hij toch iets minder erg dan Fox omdat die toch niet op een… wellustige manier naar hem zouden kijken.
          De douche ging uit. ‘Dat snap ik wel. Dan laat ik je lekker alleen douchen.’
          Hoewel Adam uit beleefdheid nog steeds met zijn gezicht naar de muur stond, wist hij zeker dat Fox naar hem knipoogde. Pas toen hij vanuit zijn ooghoeken zag dat Fox in elk geval een boxer aanhad, keerde hij zich opzij.
          ‘Hoe gaat het met je? We moesten terugkomen naar de campus omdat iemand Zebediah had gezien. Ik begreep dat Jester jou ging zoeken. Heb je je… ex nog gezien?’
          Fox liet zijn arm met zijn handdoek zakken en zakte naast hem op het bankje neer. Hij zuchtte. ‘Ik heb hem gesproken ja. Ik wil je wel vertellen wat er gebeurd is, maar het is waarschijnlijk best een lang verhaal.’
          ‘Heb je er al met iemand over gepraat?’
          Fox knikte. ‘Met Jester en met Merrin.’
          Adam glimlachte. ‘Dat is goed om te horen. Dan heb je misschien geen zin om het weer op te rakelen?’
          Fox haalde zijn schouders op. ‘Ik heb geen haast. Mijn kamer is toch bezet, Jester is een serieus gesprek met Nish aan het voeren.’
          Adam keek hem onderzoekend aan, maar Fox wijdde er verder niet over uit. Hij wist de details ook niet of hij vond dat het Adam niets aanging.
          ‘Hoe was jouw avond eigenlijk? Ik heb je bijna niet gezien.’
          Adam vertelde dat iemand hem per ongeluk had geëlektrocuteerd en dat hij daarna ruim een uur op bed had gelegen en dat hij nog steeds zere spieren had.
          ‘Dus ik hoop dat een warme douche nog wat verlichting brengt. Merrin is al gaan slapen, die had eerder vandaag al een vreselijke hoofdpijnaanval.’
          ‘Dan zal ik je niet langer ophouden,’ zei Fox. ‘Zo’n stroomstoot heeft echt wel een weerslag op je lichaam, je kan beter lekker gaan slapen. We kunnen morgen wel wat leuks gaan doen na schooltijd? Dan vertel ik je meer over afgelopen avond. Als je weer fit voelt natuurlijk – en Merrin ook.’
          Adam glimlachte. ‘Klinkt leuk.’
          ‘Awesome.’ Fox kwam overeind. ‘Nou, ga lekker douchen man. Ik zie je morgen, ik ga beneden wel even bankhangen tot mijn kamer weer vrij is. Komt goed.’
          Adam zei hem gedag en hervatte zijn doucheplannen zodra Fox weg. Hij was blij dat hij zijn vriend even gesproken had en dat de boze woorden van zaterdag niet meer tussen hen in stonden.


    Every villain is a hero in his own mind.