• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox liep in alleen een joggingbroek naar beneden toe en ging op de bank zitten, waar hij een willekeurige film opzette omdat hij niet zoveel zin had in de stilte. Onder de douche had hij lang genoeg zitten malen en ieder gesprek in gedachten herhaald. Hij wist dat hij er goed aan had gedaan om verhaal te halen bij 8226, toch verdreef het de teleurstelling omdat Zebediah hem weer gemanipuleerd had niet. Waarom had de jongen hem überhaupt opgezocht? Voelde hij ergens toch nog wel iets voor hem, had hij hem toch gemist? Het zou niet uit moeten maken. Hij was een leugenaar en een moordenaar. En toch…
          Met een zucht haalde hij zijn iNet uit zijn broekzak, waar hij al de hele dag niet naar omgekeken had. Het stond vol gemiste oproepen en berichtjes, de meeste van Jester en Fire.
          Was Fire nog steeds aan het zoeken? Hij was er dus ook achter gekomen dat Zebediah er was en hij kon zich zijn paranoia wel goed voorstellen. Het was niet de eerste keer, hun laatste ruzie was daar ook over gegaan.
          Ik ben in orde, typte hij terug. Ik heb even met hem gepraat, maar er is niets ergs gebeurd. Heb net alles met Jester doorgesproken. Maak je geen zorgen. x
          Hij sloot het gesprek af en keek even naar de achtergrond die hij vanmiddag weer had ingesteld, van Kris en hem. Hij staarde ernaar. Was het beter om alle foto’s te verwijderen? Was het dan makkelijker om hem los te laten? Hij zou ze niet meer terugkrijgen. Als hij er spijt van kreeg…
          Het voelde niet goed om de herinneringen aan hem weg te gooien, maar wat als het de enige manier was om door te gaan? Met een wee gevoel in zijn maag bleef hij ernaar staren, maar de stap was te groot. Hij durfde het niet, was veel te bang dat hij er voor eeuwig spijt van zou krijgen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 21:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire wist wel dat hij Fox’ babysitter niet was en ook dat de jongen zich eraan irriteerde, maar loslaten was moeilijk. Hij kon het idee maar niet van zich afschudden dat Zebediah nog niet klaar was met Fox – al was het alleen maar omdat het een makkelijke manier was om wraak te nemen op het feit dat hij door Fires toedoen bijna dood was geweest.
          ‘Misschien heb je gelijk,’ mompelde Fire. ‘Maar een paar weken geleden redde ze wel iemands leven met haar voorspelling, dus ik neem haar waarschuwingen wel serieus.’
          Voor Fersephone antwoord kon geven, ging zijn iNet af en hij keerde het scherm naar zich toe. Hij haalde opgelucht adem toen hij Fox’ berichtje zag. Direct wilde hij tientallen vragen op hem afvuren, maar na een gesprek met Jester was hij waarschijnlijk moe en hij wilde Fox niet afschrikken.
          Ik ben blij dat te horen. Vertel me morgen maar wat hij van je wilde. Welterusten.
          ‘Hij is op de campus terug en heeft met Jester gepraat,’ verklaarde hij tegenover Fersephone. Een beetje bitter proefden die woorden wel. Jester had hem toch best even op de hoogte mogen stellen, nu zat ie zich al een uur op te vreten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze hadden nog even kort nagepraat over het feest en nadat Vienna nogmaals haar excuses had aangeboden aan Fayr van het vroeger weggaan, werd het meisje verrassend genoeg gebeld door Yrla. Ze hadden elkaar even verbaasd aangekeken, maar al gauw was Fayr naar boven gelopen. Iets met dat ze Yrla even moest helpen. Vienna had even met een knikje afscheid genomen van haar vriendin. Ze liep in haar eentje terug naar hun slaapkamer, om haar spullen te halen. Met haar hoofd in gedachten liep ze naar de badkamer. Het Zebediah verhaal zat haar niet helemaal lekker. Het was niet dat ze bang van hem was geworden, maar dat ze zich vooral zorgen maakte om Romeo. Wat als hij straks weer vrij rond liep? Fayr... Ze wist niet of haar beste vriendin het aan kon de jongen weer te zien. En dan was er nog steeds de vreemde situatie van haar dagboek die ze bij Romeo had gevonden. En het wapen.
          Met een zucht spuugde ze de tandpasta uit en liep terug naar haar eigen kamer. Vlak voor haar deur stapte ze echter op de rem. Uit de woonkamer kwamen geluiden van een film. Zou Jester daar zijn? Met Onyx? Of iemand die haar hopelijk iets kon vertellen over Romeo? Ze keek even aarzelend naar haar slaapkamer. Voorlopig kon ze toch niet slapen, wetende dat haar hoofd zou malen over Romeo, maar vooral over Fayr. Ze liep even haar eigen kamer in. Fayr was nog niet terug, wat haar nog meer aanzette om naar de woonkamer te lopen. Tot haar verrassing zag ze Fox op de bank zitten. Ze klopte even op de deurpost.
          "Mag ik erbij komen zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze had willen antwoorden op zijn woorden over Nenya, maar precies op dat moment ging Fire zijn iNet af. "Fijn," zei ze met een glimlach. "Is het toch allemaal goed gekomen." Ze stond op van het bankje en stak haar hand naar haar vriend uit. "Zal ik je dan nu maar naar huis begeleiden? Of heb jijzelf ook geen babysitter nodig?" zei ze grappend.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 22:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox keek opzij en glimlachte toen hij Vienna zag. ‘Tuurlijk,’ antwoordde hij. Het was al een tijd geleden dat ze elkaar gesproken hadden. Los daarvan was hij stiekem wel blij met elk gezelschap dat hem kon afleiden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Eigenlijk hoor ik jou thuis te brengen, is het niet? Al ben jij geloof ik niet zo van de oude stempel,’ antwoordde Fire met een scheef glimlachje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze plofte naast hem neer en trok een dekentje uit de mand die naast de bank stond. Als ze film bleef kijken, dan ging ze het ook goed doen. "Wat kijken we?" vroeg ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze deed alsof ze daar even over na moest denken. "De oude stempel is overrated. Plus, ik red me prima in mijn eentje." Ze grijnsde en trok Fire overeind van het bankje. "Al kijk ik er niet naar uit om in mijn eentje door de kou te moeten lopen." Ze knipoogde even naar hem, wist nu niet zo goed waar ze nu heen moest, maar begon maar gewoon te lopen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Ik heb geen idee, eigenlijk. Ik heb maar wat aangezet. Stiltes zijn nog steeds niet zo mijn ding.' Hij haalde zijn schouders op. 'Heeft jouw roomie je er ook uitgetrapt?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire wist niet of het een hint was, maar hij sloeg een beetje aarzelend een arm om Fersephones schouders en liet zijn lichaamstemperatuur een beetje oplopen zodat het voelde alsof er een warme kruik tegen haar aan lag. ‘Nou dan mag je mij heel onconventioneel bij de voordeur afzetten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze keek een beetje verstoord op van het beeld. Vienna had geprobeerd of ze de film herkende. "Huh. Oh nee hoor. Ik kan denk ik alleen voorlopig toch niet slapen." Ze keek even aarzelend naar Fox naast zich. Hij zag er op zich best uit. "Moet ik ernaar vragen of kunnen we gewoon beter die film kijken en vet veel commentaar erop geven?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze schrok een beetje van hem, al probeerde ze dat niet te laten merken. Ze was echter al gauw tevreden en moest zichzelf even tegen houden om niet genietend haar ogen te sluiten en te struikelen over een steentje of zoiets. Ze liepen in stilte in de richting van het Lions house. Maar deze keer voelde de stilte minder zwaar dan het het uur daarvoor gevoeld had. Bij het Lionshouse aangekomen, voelde Fersephone zich toch een beetje ongemakkelijk worden. Hoe moest ze nu afscheid van hem nemen? Ze hadden gezoend die avond, tegen elkaar gezegd dat ze elkaar leuk vonden. Maar namen ze dan ook met een zoen afscheid? Een kus hoefde nu ook weer niet van haar perse, maar het voelde een beetje gek. In plaats daarvan keek ze met een glimlach naar Fire op, in de hoop dat hij het wist. "Home, sweet home."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox keek haar even kort aan en was een beetje verbaasd door de teleurstelling die hij voelde. Het was gek dat hij haar kortgeleden nog zoveel had toevertrouwd; ze was een van de eersten tegen wie hij dingen had durven vertellen over Zebediah en Kris en zij had hem ook persoonlijke dingen verteld. Commentaar op een film geven terwijl zij niet zonder reden niet kon slapen en hij ook best een heftige nacht achter de rug had, voelde opeens weer zo… oppervlakkig.
          ‘Film kijken is goed,’ zei hij – en hij glimlachte vlug om niet te laten blijken dat hij miste hoe het eerst tussen hen was. ‘We kunnen ook een andere kijken dan deze? Welke dat ook is?’ Hij drukte op het infoscherm. ‘Spectral, een sciencefictionfilm blijkbaar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Ja…’ Fire wist niet zo goed wat hij verder moest zeggen en hij haalde zijn arm van Fersephones schouder af. Weer wenste hij dat hij wat meer op Fox had geleken, zulke dingen gingen hem vast natuurlijk af en hij kon zich niet voorstellen dat hij nadacht over een knuffel of een kus of wat anders – zeker niet als hij wist dat zijn gevoelens wederzijds waren. ‘Eh – slaap lekker. Bedankt voor de leuke avond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het liefst was Jester de hele avond bij hem gebleven, maar de rest van de wereld stond niet stil als hij dat wilde. Wat best wel jammer was, but suck it up, buttercup.. In ieder geval had hij nu de tijd gehad om met Onyx te praten en hopelijk was hij de gemene stemmetjes in het hoofd van zijn vriend voor geweest.
          Jester liep vlug zijn eigen kamer en haalde het waarheidsserum uit de vloerkluis. Even schoot de gedachte door zijn hoofd dat Nish het misschien wel had omgewisseld, maar dat viel makkelijk genoeg te controleren. De spinnenwebben in de kamer waren niet zo erg als hij zich herinnerde. Hier kon Nish best tussenzitten.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.