• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze nam de iNet van Nish een beetje onhandig over, daarbij huidcontact vermijdend. "Ik heb niets, geen bericht. Dus ik neem aan dat ze onderweg zijn." Ze keek op naar haar beste vriendin en nam aan dat het niet genoeg was. En dus belde ze nog een keer het nummer dat Nish had opengezet voor haar. Terwijl ze belde, knielde ze naast Onyx neer, het enige wat ze voor haar gevoel kon doen. Ze legde even een hand op zijn arm, terwijl in de tussentijd de telefoon ging. "Hou vol, oke? Er is nog hoop, er is hulp onderweg." Precies op dat moment werd de telefoon opgenomen.
          "Uh, hoi. Je spreekt met Vienna. We vroegen ons af of je er al bijna bent en of Fox je gevonden heeft."

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 12:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ja. Ik heb Fire en Fayr naar Jester toegebracht zodat die hem konden helpen, maar hij was al… dood toen we eraan kwamen.’ Hij haastte zich naar de verbogen spijlen toe en keek over zijn schouder. ‘Word je panisch van paarden of klim je zo op mijn rug? We hebben geen seconde te verliezen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Zo af en toe werden er EHBO-cursussen aangeboden, waar Fire meer dan eens aan had deelgenomen. Hij had genoeg mensen zien sterven of bijna zien sterven om daar het nut van in te zien en hij begon met het reanimeren van de jongen, terwijl hij zich afsloot voor de stemmen om hem heen en zich helemaal op zijn taak focuste. Door de stress liep zijn lichaamstemperatuur echter snel op en hij merkte dat er rode plekken op Jesters borstkas ontstonden door de hitte die van hem afkwam.
          ‘Jij moet het overnemen,’ zei hij tegen Nish. ‘Straks laat ik alleen brandblaren achter.’
          Nish knikte zwijgend, haakte zijn vingers langs elkaar en nam het van hem over terwijl hij Fayrs instructies opvolgde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sarah




    Sarah klom achter hem aan door het gesmolten hek heen. 'Waarom zou ik panisch zijn voor paarden?' Ze schudde haar hoofd, terwijl haar iNet begon te rinkelen. 'Ik klim wel op je rug,' verzekerde ze de jongen, terwijl ze opnam. 'Ja wat?' Voor haar verdween Fox en verscheen een paard, wat wel een... vreemde gewaarwording bleef. 'We zijn net door het hek heen, we komen eraan.'

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 13:06 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Oke, dank je," zei ze zachtjes, waarna ze ophing. "Ze zijn er bijna. Ze zijn al door het hek heen!" riep ze in de richting van Fayr. Ze keek even voor een moment naar Onyx en besloot gewoon rustig naast hem te gaan zitten. Misschien gaf het hem het gevoel dat hij in ieder geval niet alleen was. Voor een moment twijfelde ze of ze een arm om hem heen zou slaan, zo close waren ze niet. En toch, misschien had hij het nodig, waardoor ze het toch deed.
          "Hij redt het wel, daar moeten we in geloven." Met grote ogen keek ze naar Nish die zo druk bezig was de leider van hun house te redden. Het was een vreemd beeld. Iemand die ze intens haatte, nu zo zijn best deed om iemand om wie ze gaf te redden. Het past niet bij elkaar en voor het eerst begon ze te twijfelen of Yrla het bij het rechte eind had gezien. En of hij inderdaad veranderd was. "Steelt hij ook altijd jouw ontbijt?" vroeg ze vanuit het niets. Ze hoopte met praten dat ze Onyx af kon leiden, of misschien was het wel om zichzelf gewoon af te leiden. "De laatste maanden heb ik zeker een stuk minder broodjes kaas gegeten. Ik weet niet zeker of het zo is, maar ik heb het gevoel dat Jester daar iets mee te maken heeft" Ze keek even naar Onyx. "En sinds dat hij met jou is, verdenk ik hem ervan dat hij uitgekeken is op mijn ontbijt. Nu heb jij vast de broodjes kaas," zei ze met een kleine glimlach. "Ik zweer je, het is Jester. Ik heb echt geen idee waarom hij zo'n hekel heeft aan kaas, maar mijn ontbijt is drastisch veranderd afgelopen maanden." Dit was echt belachelijk wat ze nu zei, maar ze hoopte er iets mee te bereiken.
          "Hij is veranderd, weet je dat? Sinds jullie samen zijn." Ze keek hem even aan. "Ten goede natuurlijk," zei ze er vluchtig achteraan. Focussen op Onyx was makkelijker dan erbij stil te staan wat daar verderop gebeurde. Ze begon hem een verhaal te vertellen over een dag waarop Jester en Yrla haar een keer flink te grazen hadden genomen. Met dat ze over hun grap vertelde, kon ze het zelf een beetje loslaten, al had ze geen idee of ze Onyx ook echt bereikte.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 13:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    Terwijl de jongens bezig waren met de reanimatie, stuurde Fayr haar gave vastberaden naar zijn hoofd en ieder gebroken dingetje dat ze daar kon vinden. Misschien dat ze zo tot op zekere hoogte de schade van het zuurstofgebrek ongedaan kon maken en vooral het letsel bij zijn slaap kon helen voordat het voor echte problemen kon gaan zorgen. Fire en Nish wisselden en ze gaf de jongen nogmaals dezelfde instructies, maar verder ze had al haar concentratie nodig om de energie van haar gave de juiste kanten op te duwen. Op de achtergrond zat Vienna zacht te praten. En al die tijd bleef Jester ijskoud en doodstil liggen.
          In de verte klonk gestamp en daarna geritsel. 'Blijf doorgaan,' waarschuwde ze Nish, terwijl ze zelf overeind kwam. Een meisje dat ze niet kende was de eerste die uit het bos tevoorschijn kwam, direct op de voet gevolgd door Fox. Sarah dus. Fayr glimlachte vluchtig en knikte naar haar bij wijze van introductie. 'Ik ben de heler,' zei ze direct. 'Wat heb je nodig om hem te helpen?'

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 14:21 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    -

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 14:21 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Zodra ze Fayr haar energie had gevoeld, begon ze systematisch een auto uit elkaar te halen en te slopen. Het was een oud ding dat allang zijn tijd had gehad. Ze liet er geen ding van heel, maar liet het hele ding tot gruis vergaan. Zo ging ze door, tot het moment dat Fayr zou stoppen met haar gave.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx glimlachte waterig. ‘Nou hij weet dat hij mij geen broodjes kaas hoeft aan te smeren hoor. Liefde heeft zo zijn grenzen.’
          Zijn ogen schoten weer naar Jester, die er nog steeds roerloos bij lag.
          Op dit moment at hij met liefde de rest van zijn leven alleen nog maar broodjes kaas als dat betekende dat Jester weer bijkwam. Hij voelde zich ontzettend machteloos. De rest deed zijn uiterste best om Jester tóch nog te redden en hij kon helemaal niks.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sarah




    Haastig was ze van Fox' rug gegleden en richting de stemmen gelopen. Trial en error, had ze tegen Maeve gezegd. Zo oefende ze eigenlijk bijna altijd met haar gave, maar nog nooit was het daarbij om een leven gegaan. Er rolde iets door haar maag wat ze helemaal niet aangenaam vond. Het was meer dan een jaar geleden dat ze voor het laatst met Jester gepraat had, maar om zich nu voor te stellen dat hij dóód was lukte niet eens.
          Dat veranderde zodra ze de kleine open plek opstapte en hem zag. Lijkbleek en doodstil. Haar handen balden zich tot vuisten. Van het groepje mensen om hem heen herkende ze als eerste Nish en Fire, en verderop zaten nog twee Panthers dichtbij elkaar. Een meisje met lange, blonde haren en een kordate uitdrukking op haar gezicht gaf Nish nog een laatste opdracht en liep toen op haar af, waardoor Sarah de dode panther niet meer kon zien.
          De heler. Juist.
          'Een bron van energie waar ik hem aan kan sympathiseren.' Sarah raapte zichzelf weer bij elkaar en knikte grimmig naar de anderen. 'Een mens. Als ik Jester aan iemand kan binden dan kan hij meeliften op die kracht. Net als een vuurtje om water mee te koken. Dan heeft zijn lichaam weer de energie om zijn hart te laten slaan.' Dus zoek als de wiedeweerga uit wie dat gaat worden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Ik doe het," zei ze, terwijl ze overeind kwam. Ze had het gesprek tussen Sarah en Fayr gevolgd. Ze was nieuwsgierig wat de nieuwkomer kon doen en opeens had ze het idee dat zij ook iets kon betekenen. Ze was hier, zonder dat de hulp kon bieden. Misschien kon ze dat nu wel. "Zijn er dingen die fout hierin kunnen gaat?" vroeg ze zachtjes, gewoon om alles zeker te weten.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 15:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx schudde zijn hoofd en stond op. 'Nee, ik doe het.'

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 15:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 15:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    Ze trok een wenkbrauw op, toch wel verrast door het gemak waarbij er nu plotseling twee vrijwilligers waren. 'Ja. Als ik de sympathie tussen hem en jullie niet op tijd verbreek dan gaan jullie er zelf aan onderdoor.' Ze keek tussen de twee heen en weer. 'Maar als het goed is merk ik het wel voor het zover komt. Stel je maar voor dat je een marathon aan het zwemmen bent ofzo. Maar in plaats daarvan hou je hopelijk je vriend in leven.'

    [ bericht aangepast op 26 feb 2021 - 15:15 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze keek ongelovig naar hem. "Oke, dan ga ik het doen," zei ze stellig. Ze draaide zich even naar Onyx om. "Je bent doodop, van alle emoties. Van weet ik veel wat je allemaal heb doorgemaakt vanavond. Je heb Jester de hele weg hierheen getild. Je ziet er verschrikkelijk moe uit. Je hebt al genoeg gedaan om Jester te helpen." Vienna keek ernstig naar Onyx. "Jester heeft energie nodig, Onyx. Ik heb de hele dag mijn gave niet gebruikt, zelfs niet tijdens mijn les. Dus alle energie aanwezig." Ze keek even aarzelend naar de jongen, wetende dat hij dit graag wilde doen voor Jester. "Ik wil niet dat jij er ook aan onderdoor gaat, Onyx," zei ze zachtjes. Ze mochten dan geen vrienden zijn, maar de dood was iets wat ze hem absoluut niet toewenste.
          Maar Onyx vastberaden gezicht liet haar zuchten en dus schakelde ze alweer een versnelling terug. Ze hadden geen tijd om hierover te discussiëren.
          "Weet je zeker dat je genoeg energie hebt?" zei ze maar voor de zekerheid. Als Onyx echt wilde, dan kon ze hem moeilijk tegenhouden toch? Waarschijnlijk zou ze hetzelfde voor Merrin doen, als hij daar lag.


    It's never gonna happen, Guys.