• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Dat laatste raakte haar meer dan ze wilde toegeven. Als Fox dat al zei... "Ze zullen vast iets gehad hebben wat hun leuk of charmant maakte, anders waren we er niet voor gevallen. Een mens bestaat niet uit alleen maar goedheid of slechtheid. Dus het is niet stom, denk ik? Misschien zijn wij gewoon mensen die graag naar de leuke kant van iemand kijken. Dat probeer ik vaak wel althans." En ook niet altijd, Vie. Die gedachte schudde ze uit haar hoofd. Na Thor was ze een stuk voorzichtiger geworden met mensen vertrouwen, het had haar in ieder geval een stuk minder naïef gemaakt.
          Ze keek even naar Fox naast hem. Dat Zebediah die woorden tegen hem had gezegd... "Ik zou niet eens weten hoe ik zou moeten reageren als Thor tegen me zou zeggen dat hij me mist en dat het hem spijt, dus ik kan begrijpen dat je er geen bal van snapt. Maar misschien moet je het ook niet willen uitleggen voor jezelf, het gewoon accepteren en doorgaan." Ze glimlachte even kleintjes. Het moest verschrikkelijk zijn om te weten dat je manipulatieve ex daar nog ergens rondliep. "Zou Thor er ook nog zijn?" vroeg ze zich opeens af. Al Zebediah er was, en misschien Kris ook wel... Wie weet wie er nog meer daarbuiten rondliep.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox zag zichzelf ook wel als iemand die het positieve in een ander probeerde te blijven zien, dus hij knikte instemmend op Vienna’s woorden.
          Hij keek opzij toen ze zich afvroeg of Thor nog ergens zou zijn.
          ‘Misschien zijn ze wel naar een andere school gebracht,’ zei Fox. ‘Kris en Thor – en de anderen die verdwenen zijn.’ Er kwam een naar gevoel in hem op. ‘Net zoals Dezi met een gewist geheugen…’ Hij schudde het idee van zich af. ‘Dat zal wel niet. Dan waren er hier ook wel meer oudere studenten ingestroomd.’ Hij liet zijn blik over Vienna’s gezicht glijden. ‘Hoe komt het dat je weer zo bezig bent met Thor? Nemen sommige vrienden het je nog steeds kwalijk dat je hem destijds leuk vond? Vroeg je daarom hoe ik ermee omging?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Een blos kroop haar wangen op. "Het is niet perse dat ik echt bezig ben met Thor. Al moet ik eerlijk bekennen dat het fijn is om eens met iemand anders erover te praten dan Yrla of Fayr. Ik heb het gevoel dat jij het - nou ja, wat beter begrijpt." Ze keek even naar Fox toe met een glimlach. Ze meende dit, het was fijn om te praten.
          "Maar uhm. Ik heb iemand ontmoet, die ik toch best wel leuk vind." Ze zuchtte en keek van Fox weg. "Maar sinds dat gedoe met Romeo wil Fayr die jongen niet eens aankijken, laat staan hem ook maar een kans geven. En ik had gehoopt dat Yr dan in ieder geval met hem overweg kon, maar ook die geeft nu aan hem niet te vertrouwen. Zelfs Fersephone heeft laten weten dat ze het afkeurt, ook al geeft ze me wel de ruimte om zelf te kijken." Dit ging wat worden. Ze nam haar bril van haar neus af en wreef even door haar ogen heen, die ondanks het onderwerp geen traan hadden laten vallen. Ze poetste de glazen op met haar shirt.
          "Ik heb zelf wel even gekeken of hij niet als Thor of zoiets is. Zelfs gevraagd aan mensen naar hem. Fire zei dat ik hem kon vertrouwen. Maar goed, het is nu mijn oordeel en die van Fire tegen de rest. En hoe goed ken ik Fire nou? Ik denk echt niet dat hij kwaad in de zin heeft, maar ik vind het lastig dat mijn vrienden hem niet eens een kans gunnen. Ze kennen hem niet. Maar goed, juist doordat ze het meteen een soort van afkeuren, ben ik ergens bang dat ik weer de verkeerde fout maak, want zo begon het met Thor ook."

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 15:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Doordat ze Romeo aanhaalde, ging Fox ervan uit dat het een Rhino was. Die zou hij ook niet snel vertrouwen. ‘Als het om Peter gaat kan ik je vrienden alleen maar heel erg gelijk geven. Damon zou ik ook mijn twijfels bij hebben… Azrael is er nog niet zo lang, maar na ons samenwerkingsproject kan ik daar misschien wat zinnigs over zeggen. En Darian…’ Hij haalde zijn schouders op. Opeens herinnerde hij zich weer dat Fire en Darian vrienden waren geweest. ‘Darian dus,’ zei hij met een grijns. ‘Als Fire vindt dat je hem kan vertrouwen.’ Zelf wist hij niet zo goed wat hij van Darian vond, hij was nogal gesloten. ‘Hij is in elk geval wel anders dan de rest van de Rhino’s,’ gaf hij toe. ‘Maar hij heeft wel een bepaalde… hardheid. Niet dat dat erg is.’ Hij grinnikte zacht. ‘Misschien heeft hij juist ook wel een zachte kant die hij alleen voor speciale mensen bewaard. Net als Kris. En Onyx.’ Hij keek Vienna nieuwsgierig aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze voelde zich geroerd door zijn antwoord. "Dank je," zei ze zachtjes. Ze was blij dat Fox niet direct oordeelde. Ze had bijna Darians naam niet uit durven spreken, bang dat Fox er ook wat van te zeggen had. Maar dat hij zo neutraal reageerde - Fox kende Darian natuurlijk niet - voelde goed. Misschien kon ze wel bij Fox terecht als ze iets wilde vertellen over de leuke dingen die ze deed. "We hebben gisteravond samen gegeten. En hij was heel.. lief," zei ze opeens met een blos op haar wangen. Ze glimlachte even voorzichtig naar Fox. Ze was best wel opgelucht door zijn antwoord en ze nam zichzelf voor dat wat anderen ook over Kris zeiden, dat ze in ieder geval haar best zou doen om hem te leren kennen of in ieder geval aardig te zijn. Voor Fox.
          "Als ij ook maar een beetje is zoals Kris voor jou dan mag ik volgens mij al ontzettend blij zijn," zei ze met een grijns. Er was veel veranderd tussen hen de afgelopen weken en nu Vienna gevoelens had voor iemand anders, merkte ze dat haar gevoel voor Fox haar ook niet meer in de weg zat. Misschien dat er wel nog ergens een zwak verstopt zat, maar zelfs die liet zich even niet zien. Het was fijn, gewoon als vrienden. "Ik ben blij dat we vanavond weer op stap zijn en dat we weer zo kunnen praten," zei ze met een glimlach. "Ik..." Haar zin werd onderbroken door een ringtone. Nieuwsgierig keek ze naar Fox, die zijn iNet uit zijn broekzak pakte. "Jester?" vroeg ze nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox knikte al enthousiast op haar woorden, blij dat ze inderdaad weer als vrienden overweg konden, totdat hij een beltoon hoorde afgaan en zijn gedachten meteen naar Jester schoten.
          ‘Ja,’ zei hij opgelucht tegen Vienna zodra hij de naam zag. Hij nam de oproep aan. ‘Hé! Ben je op onze –‘
          ‘Ik gebruik Jesters telefoon. Nish.’
          ‘Nish?’ reageerde Fox verward.
          ‘Ja. Luister – ik heb je hulp nodig. Dezi heeft Jester min of meer naar de boomhut in het bos ontvoerd en hem daar half bevroren. We tillen hem nu uit het bos vandaan maar… het ziet er niet goed uit. Je kunt ons helpen door ons alvast tegemoet te komen, samen met Fire en Fayr. Je kunt hem vast vinden, toch?’
          ‘Wat…?’ hakkelde Fox.
          Was Jester in gevaar. Door Dezi? Maar…
          ‘Fox!’ klonk het scherp. ‘Kom je eraan?’
          ‘Ja…’ Zijn stem trilde. ‘Ja, natuurlijk. Ik ga ze meteen halen.’
          Hij verbrak de verbinding en keek Vienna paniekerig aan. ‘Jester is… in levensgevaar. Ik moet Fayr en Fire naar hem toe brengen, ze zijn in het bos. Kun jij Fayr bellen? Dan – dan bel ik Fire.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "In levensgevaar?" vroeg ze bleek en in de war. "Hoe bedoel je?" Het ging allemaal ineens zo snel dat ze er niets van begreep, en toch plukte ze tegelijkertijd haar iNet uit haar zak en belde naar het nummer van Fayr. "Hee. Waar ben je?"

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 17:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    ‘In... onze kamer?’


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Jes is in levensgevaar hoorde ik net. Ik heb geen idee hoe het gebeurd is, maar ergens in het bos. Ze vragen of je naar de rand van het bos wil komen, om hen tegemoet te lopen." Ze aarzelde voor een moment, omdat ze wist dat beide haar vrienden dit niet prettig vonden. "Je kan evt. Yr uit zijn bed plukken als je snel wil zijn. Gebruik de luchthoorn uit zijn sokkenla, anders wordt hij niet wakker. En anders gewoon - Uhm - rennen. Ik ontmoet je langs de rand van het bos."

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 17:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Wat? Vienna, waar moet ik heen?' Fayr schudde haar hoofd terwijl ze overeind kwam. 'Wat is er aan de hand? Waar moet ik heen, precies? De rand van het bos is lang, straks loop ik hem mis! En wie is ze?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Het was al een tijdje geleden dat Onyx was opgehouden met praten. De stilte tussen hen was oorverdovend. Jesters lippen waren blauw en zijn ademhaling was oppervlakkig. Nish had een paar keer aan zijn hals gevoeld en geconstateerd dat zijn hart steeds zwakker klopte, maar dat durfde hij niet tegen Onyx te zeggen.
          Zijn gezicht zag asgrauw. Hij meed Nish’ blik, alsof hij bang was dat hij zou zeggen dat de jongen het niet zou redden. Er was zo’n kwartier verstreken sinds Nish Fox had gebeld – het zou nog wel even duren voor die kwam opdagen.
          Hij begon ook bang te worden, maar hij hield zijn angst voor zich omdat het niemand zou helpen als Onyx in paniek raakte. Het was echt wachten totdat Fire hem kon opwarmen en Fayr de schade kon beperken – iets beters wist hij ook niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Kom naar de ingang van het bos, de poort. Dan kom ik daar ook heen. Daar pik ik je op." Ze voelde lichte paniek in haar omhoog komen. "Ik weet het ook niet precies. Nish belde met Jester zijn telefoon. Dus ik neem aan dat hij er is en Onyx. Ik weet alleen dat Jester in gevaar is."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Oké, ik ga rennen. Moet ik Phone bellen om te vragen of ze haar gave kan gebruiken om me nog een boost te geven?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Fire neemt niet op,’ zei Fox en hij liet zijn iNet zakken. ‘Ik ga hem halen. Ik zie Fayr dan bij de poort.’
          Hij wachtte even tot Vienna een knikje gaf dat ze hem gehoord had en transformeerde toen tot een vogel. Een paar minuten later stommelde hij zijn campus binnen en rende meteen de trap op. Daar kwam hij Fire op de gang tegen, die net uit de badkamer vandaan kwam.
          ‘Ik heb je hulp nodig,’ viel Fox meteen met de deur in huis. Hij vertelde zijn vriend wat hij net van Nish gehoord had, waarna ze zich meteen naar beneden haastten en Fox buiten tot een grote vogel transformeerde, zodat hij zo snel mogelijk bij het hek kon zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx had nooit verwacht dat iemand die nog niet eens 1.60 was zo zwaar kon voelen, maar zijn armspieren zeurden en hij rilde over zijn hele lijf, alsof de kou door Jester heen naar hem toe kroop. Hij wist niet hoelang hij al liep. Hij wist verdomme niet eens of hij góéd liep.
          Jester leunde inmiddels niet meer tegen zijn borst, maar zijn hoofd was achterover gezakt. Hij was zo bleek dat dat de maan er donker bij leek. Onyx staarde ernaar. Hij hoorde geen ademhaling, zag zijn neusvleugels niet bewegen.
          ‘N-Nish?’ vroeg hij met een trillende stem. ‘Is hij…’
          Hij kreeg het woord dood niet over zijn lippen.
          Een vlaag paniek ging door hem heen.
          ‘Kom op Jes, je kunt niet doodgaan. Blijf bij me.’
          Jester antwoordde niet. Nish kwam bij hem staan en controleerde zijn hart, hield zijn hand voor Jesters lippen. Heel kort keek hij Onyx aan.
          Het was lang genoeg om de waarheid te zien.
          Jester ademde niet meer.
          ‘We moeten hem reanimeren!’ Hij legde zijn vriend op de grond neer. Spontaan wist hij niet meer hoe hij dat moest doen. Panisch staarde hij naar het krijtwitte gezicht.
          Opeens kreeg hij zelf ook geen lucht meer.
          ‘Jes? Je – je kunt niet doodgaan, hoor je? We zouden nog zoveel dingen samen doen. En – en…’
          Hij begon te huilen. Snikkend kromp hij in elkaar.
          Dit kon toch niet waar zijn?
          Hij plaatste zijn bevende handen op zijn borst en begon te drukken – zonder te weten of hij het wel goed deed.
          Maar het moest. Het moest.
          Hij kon Jes niet verliezen.


    Every villain is a hero in his own mind.