• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Jester was dood.
          Het drong nauwelijks tot Nish door.
          Hij wilde er niet aan geloven. Niet hier – niet op Experium waar mensen praktisch magische krachten hadden. Er was toch wel iemand die kon helpen?
          Adam kon de tijd terugdraaien – maar dat was puur hypothetisch. Hij had de knul nog nooit wat nuttigs met zijn gave zien doen.
          Klaus kon wat met de zielen van de doden. Kon hij die van Jester terug in zijn lijf trekken? Maar dan? Zijn lichaam was op.
          Alleen Fayr en Fire konden dat lichaam helpen, maar zij konden er weer niet voor zorgen dat een hart weer ging kloppen. Zijn gedachten schoten naar Sarah. Zij kon dingen aan elkaar verbinden, zorgen dat hun energie gekoppeld werd. Werkte dat ook voor mensen? Konden ze Jester een beetje leven teruggegeven totdat iemand hem genas?
          Het was het enige waar hij op kon komen.
          Jester reanimeren werkte hooguit heel even, maar hij was gewoon veel te koud.
          Tranen prikten in zijn ogen toen hij zag hoe wanhopig Onyx hem weer tot leven probeerde te wekken, terwijl hij onsamenhangende dingen zei. Hij hurkte bij zijn vriend neer en dwong zijn blik van Jesters lichaam weg.
          ‘Het is nog niet voorbij, oké? Een van mijn klasgenoten kan helpen. Maar dan moeten we eerst dit bos uit.’
          Onyx veegde langs zijn ogen. Eerst dacht Nish dat hij veel te panisch was om wat voor advies ook aan te nemen, toch vermande hij zich en tilde zijn vriend weer op.
          Nish gaf een kneepje in zijn schouder. Als ze goed waren gelopen, moesten ze met een minuut of tien toch wel uit dit klotebos vandaan zijn. Hij zocht zijn eigen iNet op en belde Sarah.
          Nerveus beet hij op zijn lip.
          Neem op, neem op…
          Want als ze niet opnam, wist hij het ook niet meer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Kan je doen. Ik zie je zo!" Ze stond opeens alleen omdat Fox vertrokken was. Oke, naar het hek en daar Fayr opwachten. Snel begon ze te rennen in de richting van het bos.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    'Ja dáág.' Sarah plofte naast Maeve neer op het bed en trok diens iNet uit haar handen om in te zoomen op het topje dat haar vriendin had uitgekozen. 'Dat trek ik dus echt niet aan. Ik heb nog een beetje waardigheid.'
          'Uh-huh en dit straalt dat zeker uit. Dat is toch superbadass, zeker met die zwarte schoenen.'
          Ze gaf haar vriendin een por in haar zij. 'Koop jij het dan.'
          'Ik heb vorige week ook gewoon dat übercute jurkje van jou gedragen hoor, dus niet zo zaniken. Het staat je vast geweldig.' Maeve stal haar iNet weer terug en voegde het korset-achtige ding toe aan het winkelmandje. 'Regels zijn regels,' voegde ze daar zangerig aan toe.
          Sarah rolde met haar ogen en grinnikte, terwijl haar eigen iNet ergens achter haar ging rinkelen. Verrast keek ze opzij naar haar vriendin, maar die haalde ook onwetend haar schouders op en ging verder met het afscrollen van de webwinkel. Nieuwsgierig kwam Sarah overeind en pakte het apparaatje op van het nachtkastje. Het was Nish, zag ze tot haar verbazing. Wat moest die nu nog van haar?
          'Oooh Saar, vergeet het corset, dit is nog veel beter!' Maeve hield grijnzend een nonnenkostuum op en Sarah stak lachend haar middelvinger op terwijl ze op het groene knopje drukte. 'Gered door de bel,' zei ze, met een extra schop tegen Maeve's voeten. 'Wat moet je?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Fayr schoot in haar schoenen en snelde gauw de gang op. Fersephone was niet op haar kamer, dus ze tikte het nummer van haar zus in terwijl ze de deur uit rende, richting het bos.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Zussie," nam ze haar telefoon op. Ze veegde het zweet uit haar nek met een handdoek en gooide haar bokshandschoenen in de tas. "Zeg het eens."

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 21:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Met mij,' zei Fayr, terwijl ze over het pad rende. 'Je moet je gave gebruiken, alsjeblieft. Vienna belde me net, er iets iets ergs gebeurd met Jester. Ik weet ook niet wat, maar een boost is denk ik geen overbodige luxe straks. Kan dat? Nu?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Je vraagt of ik tijd heb om dingen te slopen? Natuurlijk. Met alle liefde." Eigenlijk had ze graag onder een douche gesprongen, maar dit kon ze niet afslaan. Fersephone sloeg haar sporttas over haar schouder en trok haar vest van het haakje af. "Ik ben onderweg. Je zult het straks vast voelen." Fersephone liep met grote passen de kleedkamer uit. Normaal zou ze dit op haar dooie akkertje doen, maar ze kon uit Fayr haar toon wel begrijpen dat het ernstig was.
          Wel, ze moest maar weer eens op haar kerkhof kijken wat ze nog kon doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          'Bedankt!' Fayr hing op en duwde haar iNet vlug in de zak van haar jas terwijl ze verder rende. In het donker was het wel iets lastiger om te vinden, maar tien minuten later stond ze hijgend bij de poort van het bos.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 21:34 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish haalde een hand door zijn haren. ‘Ik hoop maar dat je geen grafhekel aan je ex hebt, maar Jester is… klinisch dood en het enige wat ik kan bedenken is dat jij misschien nog kan helpen met je gave zodat hij toch nog genoeg levensenergie heeft om door iemand genezen te worden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Fayr!" begroette ze het meisje van ver. Ze had haar beste vriendin al naar de poort zien rennen. "Wat fijn dat je er zo snel bent." Vienna boog even voorover en zette haar handen op haar knieën om bij te komen van de trippen die ze gemaakt had. "Fox komt zo ook hier, die kan ons naar Jes lijden door zijn geur." Vienna beet op haar lip. "Denk ik althans."


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    Wow, dat "gered door de bel" had ze maar beter niet kunnen zeggen. Ze gebaarde naar Maeve om haar kop te houden en herpakte zich. 'Levensenergie? Als hij dood is heb je meer aan Klaus dan aan mij.' Ze schudde haar hoofd en wierp een blik uit het raam. 'Wat is er gebeurd, waar zijn jullie?'

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 21:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



          'Phone gaat bezig met dingen slopen, zei ze,' bracht Fayr uit. 'Wat is er nou aan de hand? Waar is Jester überhaupt?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Mijn vertrouwen in jouw skills is een stuk hoger dan in die van Klaus,’ antwoordde hij. ‘We zijn in het bos – Dezi heeft hem zo ongeveer vanaf zijn middel bevroren en hij is net gestopt met ademen. Ik vermoed dat we met zo’n tien minuten op het terrein zijn, dus als jij daar ook zo snel mogelijk heen kan komen kun je misschien nog wat voor hem betekenen. Fire is ook onderweg.’ Hij had zijn stem wat gedempt en was een stukje bij Onyx vandaan gaan lopen, aangezien haar reactie hem toch liet twijfelen of ze wel echt kon helpen en hij niet wilde dat Onyx een of andere paniekaanval kreeg waardoor alle hoop sowieso verloren was.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2021 - 22:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox zag dat de twee meiden al stonden te wachten en landde, waarna Fire van zijn rug gleed. Even checkte hij zijn iNet om te kijken of hij in de tussentijd opnieuw gebeld was.
          ‘Kun je een gat in het hek smelten?’ vroeg hij aan Fire.
          Die kon Fayr later wel weer dichtmaken. Het gat dat hij eronderdoor had gegraven, was best een eindje terug.
          Fire knikte en een paar tellen later kon hij het ijzer zo buigen dat ze ertussendoor konden. Fox veranderde in een hond en snoof diep. Meteen werd hij overweldigd door niet alleen de geuren van het bos, maar ook van de drie mensen om hem heen. Jesters geur kende hij echter maar al te goed en het duurde niet lang voordat hij een flauw spoor oppikte.
          Hij begon te draven en hoopte maar dat de anderen hem konden bij houden. Vanuit zijn ooghoek zag hij dat een vuurbol met hem mee zweefde en hij blafte tevreden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sarah




    'Oh shit.'
          Meave zat ondertussen ook overeind en gebaarde niet-begrijpend naar de telefoon. Sarah wuifde haar weg en zette vlug haar iNet op luidspreker en greep naar haar sportschoenen. 'Dus hij is onderkoeld?' vroeg ze, terwijl ze snel de veters strikte. 'En je had het over Fire en een heler?' Misschien dat het daar wel mee zou lukken ja, bedacht ze zich. 'Als hij niet is doodgebloed ofzo kan ik misschien inderdaad wel een soort sympathie in elkaar zetten met een stevige bron om die "levensenergie" van je over te hevelen. Net zoals je met vuur water kan laten koken.'
          'Kan je dat?' fluisterde Maeve ongelovig. 'Waarmee dan?'
          Sarah haalde onwetend haar schouders op. 'Een ander mens, ofzo? Of gewoon een vuur? Trial en error.' Ze kwam overeind en griste haar jack van de stoel. 'Ik kom eraan, waar moet ik precies heen? De bosrand is wel heel fucking lang anders.'
          'Zal ik mee?' vroeg haar vriendin, maar Sarah schudde haar hoofd al.
          'En ook illegaal gebied, trouwens,' voegde ze scherp aan haar eerdere woorden toe. Ze zwaaide kort en ging de deur uit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.