• Hallo!

    Gezien ik en een paar vriendinnen altijd de voorkeur hebben gehad om over discord te schrijven, heb ik een discord server opgezet voor groep-rpg's. Tevens is het ook gewoon een gezellige plek om te kletsen over personages, het schrijven en het dagelijks leven. Alles is zo ingesteld dat ik de enige ben met een bak kanalen aan de linkerkant, - pas als je je in hebt geschreven voor een rollenspel, krijg je de bijbehorende kanalen te zien. Zo ben je niet steeds opzoek naar de verhalen waar je aan mee doet :) Er zijn bots geïnstalleerd om alles een stuk makkelijker te maken en er is een uitleg beschikbaar voor iedereen die niet weet hoe de bots werken. Iedereen is welkom, dus als je graag rpg't, kom vooral eens kijken!

    https://discord.gg/7PQRJHnwV9

    x

    [ bericht aangepast op 15 maart 2021 - 16:27 ]

    Oh, wat een leuk concept! Wat voor RPG-stories schrijven jullie zoal op Discord?


    ars moriendi

    In principe is alles welkom! De server is zo opgezet dat we enkele "rollenmakers" rond hebben gelopen die een kanaal aan kunnen maken voor personages, een chat en de posts zelf. Daarnaast krijg je een kanaal voor een korte pitch, wat in principe je beginpost is. In die pitch staat een bot waar je op kan klikken om jezelf in te schrijven voor een roleplay. Pas als je je hebt ingeschreven, krijg je de kanalen van de chat, personages en posts die bij de RPG te horen te zien, waardoor niet je hele kanalen-balk vol staat met kanalen van rollenspellen waar jij geen interesse in hebt :) Mensen kunnen dus zelf rollenspellen aanmaken die hen aanspreken. We maken gebruik van een tag-systeem dat meteen duidelijk moet maken welke onderwerpen in een verhaal voorkomen, zodat je eventuele triggers kan vermijden. Ook staan we Engelse verhalen toe voor de mensen die daar interesse in zouden hebben!

    En er is natuurlijk ook gewoon een hoop naast alleen het schrijven zelf, ook al is dat het grootste gedeelte natuurlijk :P Momenteel is de server nog vrij klein (zo'n 25 leden) en ben ik nog een beetje bezig met opzetten, maar het is de bedoeling dat er een character-exchange komt waar je personages die je hebt uitgeschreven, maar niet meer kan gebruiken, kan "inruilen" voor een personage waar iemand anders niks meer mee doet. Er zijn kanalen waar je rp-ideeën kan bespreken voordat je wat aan laat maken, er zijn chatkanalen voor het dagelijks leven waar je de andere serverleden kan leren kennen en er is een plek waar je zelf je suggesties kan doen voor de server als je denkt dat er nog iets mist. Voor iedereen wat dus :)

    Inmiddels is de server langzaam een beetje aan het groeien en is ook alles opgezet, dus als je nu de server joint is alles wat je moet weten ook werkelijk te vinden in alle kanalen :) Leaven kan altijd dus kom vooral een keertje kijken!