• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Cole • Catan
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    •
    •
    •
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Peitho
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    •
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    •
    •
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Schumacher
    •
    •
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Peitho
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Schumacher
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Peitho

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 10:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Novalie en Lee op de gang, daarna coupe met Noah


    Ze trok een wenkbrauw op en zette onbewust een stap achteruit. "Nee, bedankt," zei ze zo vriendelijk mogelijk, ook al walgde ze van het idee. Isabella keek even naar Novalie en besefte dat dit wel een goed moment was om op zoek te gaan naar Noah. Novalie had ook al aangegeven dat ze graag met Lee wilde praten. "Een zeer belangrijk en serieus gesprek," zei ze ernstig, terwijl ze naar Lee keek. Isa had het gevoel dat Novalie niet zomaar haar argumenten aan zou nemen en hoewel ze een hekel had aan de te overblije stuiterbal, kon hij om de een of andere (stomme) reden wel altijd goed opschieten met Nova.
          "Maar misschien kan jij Nov overtuigen waarom uit de buurt blijven van Rafaël een goed idee is," zei ze met een klein glimlachje. Ze zette een stapje achteruit. "Ik ga ondertussen op zoek naar Noah. Tot straks allemaal!" Isabella draaide zich van het drietal weg en liep langs ze heen langs de coupes. Ze moest er een aardig aantal langs, maar uiteindelijk vond Isabella Noah met zijn neus in een boek, verscholen op het hoekje van de bank. Het meisje opende de deur en keek even met een kleine glimlach naar haar vriend. "Hee. Mag ik bij je komen zitten?"

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 12:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • prefect coupe • roman, theo and zoya
    Theo’s wangen werden rood. Alweer. Die jongen was straks nog permanent rood. Ondertussen had Roman zijn ontsnappingsplan ingezet en was er vandoor gegaan. Slimme jongen.
          “Aaawh, wat lief van je dat je je zorgen maakt om de Gryffindor punten,” antwoordde ze zoetjes tegen Zoya. “Maar komt goed, als ik naar de afgelopen jaren kijk, gaat dat geen probleem zijn. En anders is er altijd nog Quidditch.” Rafael mocht mooi op zichzelf gaan letten. Ze haakte haar vingers door die van Theo. “Kom, laten we de muizen gaan vangen voordat de sadistische kinders in deze trein er andere dingen mee gaan uitspoken. Hopelijk heb je de dag die je verdiend, Zoya.” Met die woorden trok ze haar Hufflepuff vriend mee naar de andere kant van de coupe.
          “Over die rode wangetjes van jou,” begon Kyra zodra ze buiten gehoorsafstand waren. “Ik hoop stiekem dat het niet door onze lieftallige Headgirl komt, want dan zullen we toch echt iets aan je smaak in meisjes moeten doen.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rafaël Wilson
    Met Blythe- Op de gang


    "Ik weet het," glimlachte hij. Hij keek even naar Blythe naast hem. "Hoe was je vakantie?" gooide hij maar het roer om om niet over dit ongemakkelijke onderwerp te hoeven praten.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 13:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael
    >> Met Raf in de gang <<
    Terwijl ze door de gangen liepen, spraken ze met elkaar over hun vakanties. Op een gegeven moment kwamen ze een paar eerstejaars tegen die de weg kwijt waren. Het was voor Blythe het teken om weer terug naar haar coupé te gaan; al haar spullen lagen er nog, en ze vond het toch niet een heel prettig idee dat die daar zonder toezicht lagen. Ze drukte aarzelend een kus op Rafaël's wang toen ze terugliep.
    Vlak voor haar coupé botste ze bijna tegen een meisje op. 'Oh, sorry!' zei Blythe vlug, ook al wist ze niet wie van hen nou onhandig was geweest. 'Dat ging niet helemaal soepel.' Ze glimlachte. 'Er is niks gevallen, toch?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Blythe- Op de gang


    Hij was verbaasd vanwege de kus op zijn wang en een beetje ongemakkelijk streek hij langs zijn wang. Wat moest hij hier nu mee? Even keek Rafaël achterom hoe Blythe wegliep en toen weer terug naar de eerstejaars. "Oké, volg mij. Ik zal jullie helpen zoeken." Na ongeveer een minuut of tien hadden ze de coupe gevonden die de eerstejaars blijkbaar hadden achtergelaten en kon Raf met een zucht terug in de richting van zijn koffer. Hij vond het ding onder een aantal andere koffers en vlug opende hij zijn spullen. Omkleden was hij misschien een beetje vroeg voor, maar dan hoefde hij er ook de halve reis niet meer naar om te kijken. Zo vlug als hij kon verwisselde hij zijn kleding, spelde zijn prefect badge op zijn borst en liep terug door de gangen.
          Novalie kwam hij tot zijn opluchting niet meer tegen - iets waar hij nu toch een beetje vreemd onder voelde, maar uiteindelijk zag hij verderop Roman staan. Raf deed even zijn stropdas goed voor hij op de head boy af stapte. "Roman!" begroette hij hem vrolijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    >> Op de gang met Novalie en Maddie <<

    ‘Gelukkig ben ik een ervaringsdeskundige in over Rafaël heen komen,’ zei Lee op een zachte toon. Hij was soms dan misschien een beetje onhandig in het houden van geheimen, maar bij Novalie lette hij er altijd heel goed op omdat Rafaël ook een vriend van hem was. Zelf wilde hij ook niet dat de hele school wist dat hij op Nomad verliefd was voor hij het de jongen zelf had verteld, dus hij lette erop dat Maddie het niet hoorde. ‘En ik heb een plan bedacht!’
          Hij keek over zijn schouder naar zijn andere vriendin. ‘Ik moet even bijpraten met Noof hoor! Maar ik zal je eerst even naar onze coupé brengen!’
          Het was niet ver meer naar de coupé waar Cole en Mavis nog waren en al gauw sloot het meisje zich bij zijn twee andere vrienden aan en bleven Lee en Novalie op de gang staan.
          ‘Heb je hem al gezien?’ vroeg Lee aan Novalie om te peilen hoe ze zich op het ogenblik over de jongen voelde.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 17:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Op de gang met Rafaël <<


    ‘Ha, onze muizenfokker.’ Ter begroeting gaf Roman de jongen een klap op de schouder. ‘Probeer je een date met McGonagall te fiksen?’ Hij twijfelde er niet aan dat het afdelingshoofd van Gryffindor de jongen wel op het matje zou roepen als ze hiervan hoorde.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 17:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Roman - Op de gang


    Hij kon wel ontkennen dat hij iets met de muizen te maken had, maar waarschijnlijk wist iedereen wel beter. Deze grap had nu eenmaal zijn handtekening. "Ik heb stiekem een crush op haar, dus lijkt me enig," zei hij in plaats daarvan als antwoord.
          Hij keek even peilend naar Roman, probeerde zijn gezicht zoveel mogelijk in de plooi te houden en niet te enthousiast te zijn. "Was ze boos?" Vroeg hij zo nonchalant mogelijk. "Zoya bedoel ik dan."

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 18:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       in a coupé      •       With Mosh & Jordyn > Alone

          Hij bekeek het tafereel voor hem geamuseerd terwijl hij tegen de muur leunde. Pas toen hij de bekende vrouwenstem hoorde, besefte hij zich dat hij het moment tussen zijn 'ex' en Mosh verstoord had. Iets wat hij stiekem niet zo erg vond, hij had het niet zo op de jongen. Met een scheve grijns keek hij naar Jordyn die hem uitnodigde in de vrijpartij. Als ze elke andere jongen samengeweest was dan had hij zich hier met alle liefde aan toegevoegd maar met Mosh was dat niet zo'n verstandige keuze. Dit liet de jongenman ook vrij snel blijken door hem al af te wijzen voordat Lane uberhaupt een woord had gsproken. "Bedankt voor het aanbod lieverd, misschien een andere keer." Met een knipoog richting Jordyn, draaide hij zich om en liet hij het zoende stel voor wat het was. Met een zucht realiseerde hij zich dat er weinig anders opzat dan terug te gaan naar de coupe waar hij vandaan kwam; bij de eerste jaars. Maar tot zijn verbazing was de coupe leeg dus nam hij helemaal achterin plaats. Met een korte schudding van zijn hoofd, keek hij hoe het landschap aan hem voorbij raasde en besefte hij zich dat hij zich helemaal niet aan het afgesproken plan had gehouden met Rhae, zijn nichtje. Ze zouden elkaar op het perron treffen maar Lane was zo laat dat zij hoogstwaarschijn al ergens een coupe was ingestapt. Deze ochtend verliep voor Lane alles behalve volgens plan.



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Daphne Saunders

    >> In een coupé met Marcus, Prudence en Nomad <<


    ‘Hmm, we zullen zien.’ Daphne wierp een blik uit het raam, waar het landschap inmiddels in een hoog tempo voorbij flitste. ‘Waar is Mosh eigenlijk?’ vroeg ze met een blik op Prudence. ‘Hij is toch niet nú al aan onze jaarlijkse weddenschap begonnen?’ Haar lippen krulden om. ‘Ik weet al wie ik voor jou kies.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae

    >> Op de gang met Blythe <<


    Rhae had de halve trein al afgestruind, op zoek naar haar neef. Eerst was hij al niet op het perron te vinden, nu ook al niet in de trein… Er was toch niets ergs gebeurd? Ze was zo erg in gedachten verzonken dat ze tegen iemand op botste. Uit reflex excuseerde ze zich in het Frans, totdat ze zichzelf daarop betrapte. Een beetje opgelaten haalde ze een hand door haar haren.
          ‘Nee alles gaat goed,’ zei ze met een duidelijk accent tegen het meisje. ‘Excuus. Ik ben op zoek naar mijn neef, Lane. Heb je die toevallig gezien?’

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 19:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Op de gang met Rafaël <<


    ‘Is ze dat niet altijd?’ reageerde Roman schouderophalend. ‘Als dat je doel was mag je toch best wat ambitieuzer in het leven worden, hoor.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Hij was heel opgelucht geweest toen hij nog een lege coupé had gevonden, waar hij zich kon terugtrekken van alle drukte.
    Als hij aan één iets een hekel had, dan is het wel een hoop chaos. Hij was niemand tegengekomen die hem nog meer op de zenuwen kon werken. lees: Mosh, Prudence en Daphne. Net als hij een boek had bovengehaald, en enkele pagina's verder was, gaat de deur van de coupé open. Zijn gezicht klaarde wat op als hij Isabella zag staan. 'Ja, tuurlijk! Dat hoef je toch niet te vragen?' antwoorde hij met een brede grijns. 'Gaat het wat van daarnet?' Hij had haar graag geholpen, maar weer slaagde hij er niet in van uit de verstijvingsfase te geraken.

    Rafaël Wilson
    Met Roman - Op de gang


    Hij moest grinniken om Roman's opmerking. Maar het was niet helemaal waar hij op gehoopt had. Hij vroeg het straks wel aan Kyra, die kon vast meer in geuren en kleuren vertellen hoe Zoya eruit zag. "Het is gewoon te leuk haar dwars te zitten," gaf hij toe. En Hee, ze verdiende het gewoon ergens. "Maar goed, waar zat je aan te denken dan?" Vroeg Raf met een grijns. Als de prefect coupé op zijn kop zetten niet ambitieus genoeg was, wat moest hij dan bedenken om de school op zijn kop te zetten?

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 20:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Coupé met Noah


    Ze liep de coupé in en sloot de deur achter haar. Voor een momentje aarzelde ze, maar uiteindelijk ging ze tegenover Noah zitten bij het raam. Zo kon ze en naar Noah kijken als ze sprak en soms naar buiten. "Ja, het gaat wel weer," zei ze zachtjes. Eigenlijk had ze er niet veel over na willen denken. Mosh was gewoon een idioot die al die aandacht allemaal niet waard was. Ze zei tegen iedereen hetzelfde, dat het wel ging. Maar ergens in haar achterhoofd zeurde een vervelende herinnering.
          "Sorry dat ik geen hoi tegen je zei," zei ze zachtjes."Ik was zo onder de indruk van... Alles." Ze keek even op naar Noah aan de overkant. "Wel bedankt dat je wilde komen helpen."

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 19:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.