• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Cole • Catan
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    •
    •
    •
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Peitho
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    •
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    •
    •
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Schumacher
    •
    •
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Peitho
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Schumacher
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Peitho

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 10:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    << In een coupé met Cole en Mavis >>


    Lee voelde dat hij een kleur kreeg toen zijn vriendin diep zuchtte. Hij had inderdaad heel veel geoefend in de hoop dat hij een beetje indruk op Nomad kon maken. Natuurlijk was hij bij lange na niet zo goed als hij, maar hij kon inmiddels wel een liedje uit zijn hoofd spelen en voor zo’n vergeetachtige kluns als hij was dat best een prestatie.
          ‘Ja, ik heb wel een beetje geoefend,’ zei hij. ‘Hopelijk kan Nomad me binnenkort weer wat blij leren.’
          De gedachte aan de jongen bezorgde een kriebel in zijn buik en hij frunnikte aan de hengel van zijn tas. Er waren nog lege plekken in hun coupé. Hij hield sowieso een plekje vrij voor Maddie, maar zou Nomad het leuk vinden om bij hen te komen zitten? Hij had niet zo veel vrienden en Roman moest serieuze headboy-dingen doen. Of was hij bij de Slytherins gaan zitten? Hij wist dat de jongen daar ook weleens mee optrok, maar hij kon zich toch niet voorstellen dat hij liever bij mensen als Daphne, Mosh en Prudence ging zitten. Of zou hij ergens alleen zitten? Dat vond hij ook zielig. Straks kon hij met de artikelen van Weasley's Wizard Wheezes de coupés langsgaan en meteen naar hem zoeken.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 14:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> In een coupé met Nomad en Prudence <<


    ‘Prima,’ herhaalde Daphne. Haar lippen krulden om in een uitdagende glimlach. ‘Met zulke korte gesprekken praat je je geen weg Slytherin in, hoor. Vertel eens, mystery boy. Wat vind je leuk om te doen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley◂
    17 years ▲ Gryffindor Beater ▲ Op weg naar een coupé ▲ w. Mosh

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    ▸Terwijl Mosh zijn arm om mijn middel heen sloeg, woelde ik speels met mijn hand over zijn achterhoofd. “Dat klinkt me als klassieke muziek in mijn oren,” zei ik en ik wiebelde met mijn wenkbrauwen bij de kleine verwijzing naar zijn naamgenoot.
          “Ik mag dan wel geen sokken bij de hand hebben, ik heb ze wel bij de voet.” Een grijns speelde om mijn lippen en leunend op Mosh bukte ik voorover. Met vlugge vingers maakte ik mijn veters los en trok mijn sok uit. “Bij deze, hij is zelfs nog warm.”


    I have seen my own sun darkened

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Patrouille ronde      —       w. Rafaël, Isabella & Blythe


    "for the healers and feelers of the world: — "

    " — be kind to yourself first."

    Bij het zien van de kolonie witte muizen greep ik de hand van Rafaël automatisch steviger beet. Ik was een groot dierenfan, maar in deze chaos was het moeilijk om er echt van te genieten. Sowieso was ik geen groot fan van grote groepen mensen en ik voelde een hoofdpijn opkomen wegens overprikkeling.
          “Mijn vakantie...?” vroeg ik warrig. “Nou ja, Kyra kwam bij ons logeren, dus je kan wel raden hoe het er in de vakantie aan toe ging.” Nu we wat meer ‘alleen’ waren, de chaos van de muizen achter ons latend, voelde ik me weer veilig genoeg om een grapje te maken.
          Onze ronde kwam uit bij de coupé waar Isabella en de persoon die ik nu niet zo graag tegen het lijf had willen lopen, Blythe, verbleven. Pas toen kreeg ik door dat mijn hand nog in die van Rafaël zat en zo subtiel mogelijk probeerde ik mijn vingers uit die van hem los te wriemelen.



    I have seen my own sun darkened

    Casper Ainsworth

    >> Aan de oever van The Great Lake, Hogwarts <<


    Gezeten op de rotsen, staarde Casper uit over het stille meer. Een meesterlijk gitaarsolo klonk door zijn koptelefoon, op zo’n volume dat er een brullende draak naast hem kon staan zonder dat hij het doorhad. Echt nodig was het niet; momenteel was er toch geen hond op het Hogwarts-terrein. Maar het was nou eenmaal een gewoonte.
          Hij trok een stukje brood los en stak het uit naar Sage, die het gelijk tussen haar pootjes nam en begon te knabbelen.
          ‘Nog even en dan is het ’t gedaan met de rust, meid.’
          De witte rat keek hem een tel aan en ging toen rustig verder met zijn lunch.
          Casper gaf het niet graag aan zichzelf toe, maar hij vond het niet zo heel rampzalig dat er weer wat mensen terugkwamen. Het was hier nou eenmaal teringsaai in je eentje. Negentig procent van de dag ergerde hij zich aan alles met een menselijk hoofd, maar die overige tien procent… kon hij het best hebben.
          Al sloeg hij die eerste uren net zo lief over. Hij hoefde niet te horen wat iedereen tijdens zijn vakantie had gedaan terwijl hij hier op een fucking steen naar het water zat te kijken. Toegegeven – hij had wel wat meer gedaan. Hij was een paar keer naar Hogsmeade geweest, was op een freaking auto gestuit in the Forbidden Forest en was in het meer geflikkerd toen hij in zijn eentje een fles drank wegdronk om de sterfdag van zijn ma te gedenken, maar hij had toch ook wel verdomd veel tijd op deze rotsen doorgebracht.
          ‘Niet door haar,’ bromde hij toen Sage hem aanstaarde. Als ze wenkbrauwen had gehad, had ze die vast opgetrokken. ‘Ga dan maar je eigen vreten zoeken.’ Hij gooide het restant van de mueslibol in het meer en stak in plaats daarvan een sigaret op.
          Heel even was het alsof er een schim naast hem zat en hij haar lach kon horen. Toen hij opzij keek, was er echter niemand. Hij nam een stevige hijs en liet de rook de zeurende leegte in zijn borst vullen. Zijn blik flitste naar de bijna lege fles drank die half onder een lage struik lag.
          Echt niet dat jij vanavond dronken aan het feestmaal verschijnt, gast. Het wordt tijd dat je weer afkickt voor je echt op het bodem van het meer ligt.
          Het feit dat hij dit jaar achttien was geweest in de vakantie, had de boel heel wat dragelijker gemaakt. Zo met niemand om hem heen was dronken worden een stuk verleidelijker dan wanneer er van die irritante teringlijers waren die dat hét moment vonden om de psycholoog uit te hangen.
          Sage klom weer op zijn been en hij streek over haar witte vacht.
          ‘ ’t Zal me benieuwen of ze d’r is,’ zei hij.
          Hij hoopte van niet. Toen ze had gezegd dat ze misschien wegging had hij dat ronduit klote gevonden, maar hij hoopte nu dat ze ergens ver weg in Kazachstan zat.
          Sage keek op. Waarom ga je hier dan steeds heen? Waar je altijd met haar zat?
          Hij klemde zijn kiezen op elkaar. ‘Ik tief je in het water als je zo doorgaat.’
          De rat begon zich onverstoorbaar te wassen.
          Het feit was dat hij het antwoord niet echt wist. Hij wist niet waarom hij hier steeds terugkwam, want het was weken – of maanden – geleden dat hij zei dat hij d’r kutkop niet meer hoefde te zien.
          Om niks.
          Hij wierp Sage een laatste boze blik toe, schudde het beest van zijn been en kwam overeind. ‘Je loopt maar terug naar het kasteel.’
          Hij gooide het stompje van zijn sigaret weg en klom over de rotsen terug naar het grasveld dat hem van het pad scheidde dat hem naar het kasteel zou brengen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 15:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer


    >> Zich verplaatsend naar een coupe met Jordyn <<


    Met een grijns pakte Mosh het ding aan. Hij liet zijn arm van haar onderrug afglijden, greep haar bij de hand en trok haar mee de trein in en ging op zoek naar een lege coupé. Toen die er niet was joeg hij twee stotterende eerstejaars weg en droeg de kleinste op om de sok om de deurklink te doen. Hij grinnikte toen het jongetje hem vol onbegrip aankeek, maar toch deed wat hij zei.
          ‘Elf is wel wat jong voor live entertainment als dit, vind je ook niet?’
          Voor Jordyn antwoord kon geven, duwde hij haar tegen de deur en begon haar te zoenen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    ~ Met Novalie, Isabella en Blythe ~ trein ~



    Hij was ergens satisfied toen hij toch nog lichtelijk gegil hoorden. Alsof hij net niet een kolonie witte muizen had losgelaten op de prefects liep hij glimlachend zijn ronde met Novalie, terwijl ze elkaar vertelden over hun vakantie. Uiteindelijk eindigden ze bij de coupe van Isabella en Blythe. Rafaël zag Novalie aarzelend even naar binnen kijken en duwde haar naar voren. "Je kan best even hoi zeggen tegen je zus hoor." Novalie wist heus wel dat hij het niet zo op haar tweelingzus had, ook al probeerde hij dat niet te laten blijken voor haar neus. Maar dat betekende niet dat ze niet even hoi konden zeggen.
          "Ik ga ondertussen wel op zoek naar Jordyn." zei hij met een klein glimlachje. Rafaël had zijn beste vriendin alleen nog maar op het perron gezien, van een afstandje. En hij vond het jammer dat hij haar nog niet gesproken had. Vanwege het feit dat zijn moeder haar niet mocht, hadden ze in de zomer nauwelijks af kunnen spreken en elkaar vooral brieven geschreven.
          Rafaël gooide de deur van de coupe open om Novalie erin te laten, waar precies op dat moment twee eerstejaars aan kwamen lopen, geholpen door een derdejaars student. Oh oh, dat was teken van problemen. Rafaël bleef even in de gang staan en luisterde naar het verhaal van de eerstejaars. "Hoe zagen ze eruit?" vroeg hij, nadat ze verteld hadden dat ze eruit geschopt waren. De beschrijving die de eerstejaars gaven, ontlokten een zucht aan Rafaël zijn mond. "Als ik jullie was, zou ik gewoon een nieuwe coupe zoeken. Want wat daar gebeurd, wil je niet zien." Hij liet de eerstejaars voor wat het was en draaide toen zelf ook maar de coupe in. Change of plans, aangezien zijn beste vriendin blijkbaar het nogal druk had. "Hi Blythe," begroette hij het meisje, voor hij naast haar ging zitten.
          "Isa," begroette hij haar kort, om niet onbeleefd te zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley◂
    17 years ▲ Gryffindor Beater ▲ Op weg naar een coupé ▲ w. Mosh

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    ▸Ergens had ik een klein beetje medelijden met de knul die we eruit schopten, maar Mosh liet me dat binnen een mum van tijd vergeten. Ruw werd ik tegen de deur aangeduwd en een grijns speelde om mijn lippen. Ik welfde mijn onderrug zodat de ruimte tussen ons in nog meer werd verkleind en ik nam de tijd om plagend in zijn onderlip te bijten.
          “Als je deze keer maar zachtjes mijn naam uitschreeuwd, hmm?” Ik bracht mijn knie iets omhoog zodat deze ter hoogte van zijn kruis kwam en bevochtigde mijn lippen


    I have seen my own sun darkened

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Patrouille ronde      —       w. Rafaël, Isabella & Blythe


    "for the healers and feelers of the world: — "

    " — be kind to yourself first."

    Ik perste mijn lippen op elkaar en met een ongemakkelijk handzwaai begroette ik de beste vriendin van mijn zus. “Hi,” kwam er zo gemeend mogelijk uit. Ik glimlachte naar haar en voelde me onmiddellijk een stuk kleiner worden in haar bijzijn. Logisch dat Rafaëls keuze op Blythe was gevallen. Mijn hand voelde ongewoon koud aan nu deze zich niet meer in de zijne bevond.
          Wat stond ik nou in vredesnaam over mezelf te miepen. Ik schudde mijn hoofd en richtte mijn aandacht op Isabella. “Sorry, Ies. Van je koffer. Gaat het goed met je?” Ik stak mijn armen uit om haar een korte omhelzing te geven en ik nam naast haar plaats.
          De norse attitude van Raf maakte dat ik verontschuldigend van de een naar de ander keek. Ik begreep de hint. “Als jullie alleen met z’n tweeën willen zijn, is dat ook goed. . . Isa en ik kunnen wel even ergens anders gaan zitten. Jullie hebben elkaar ook gemist natuurlijk,” opperde ik terwijl mijn handen met de zoom van mijn rok speelde.


    I have seen my own sun darkened

    Mozart "Mosh" Bauer


    >> In een coupe met Jordyn <<


    Het voelde als een eeuw geleden dat hij voor het laatst seks had gehad. Op Hogwarts kwam hij makkelijk aan zijn trekken – Prudence, Daphne en Jordyn waren altijd wel in voor een hete nacht of een vluggertje ergens achteraf (hoewel hij eigenlijk hoopte hen nog eens alle drie tegelijk te strikken) – en op het landgoed van zijn pa viel dat nou niet mee. Het lag in de middle of nowhere en behalve de nieuwe aanwinst van z’n vader had hij weinig vrouwen gezien. De Muggles pakten het honderd jaar geleden toch beter aan en hadden nog wel knappe dienstmeiden in dienst gehad, maar om de een of andere redenen vonden tovenaars het een beter plan om daar oerlelijke huiselfen voor te gebruiken.
          Natuurlijk had hij wel wat uitstapjes gemaakt en daar wat nachtelijk vertier gevonden, maar het voelde altijd goedkoop en die snolletjes wisten niet zo goed waar ze hem blij maakten als zijn drie vriendinnen.
          Hij voelde Jordyns knie tegen zijn kruis wrijven en er welde een kreun op, wat hij wegmoffelde door haar in haar nek te zoenen.
          ‘Hoezo?’ vroeg hij toen hij haar hals even losliet. ‘Mag niemand weten dat je een vrouw bent die weet waar ze mee bezig is?’

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 19:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy
    >> In een coupé met Mavis en Lee <<

    'Ach, Mavis, dan is ie volgend jaar toch ook weer een stuk beter,' zei Cole plagerig.
    Mavis grinnikte. 'Ik moet toegeven dat ik nu ook wel vooruitgang hoorde, hoor.' Ze gaf een knipoog aan Lee. 'En als meneer Morphew hem dit jaar weer onder zijn hoede neemt, moet het uiteindelijk helemaal goedkomen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew
    >> Met Daphne en Prudence in een coupé <<

    Nomad onderdrukte een zucht. 'Ik speel graag gitaar,' zei hij. 'Dus dat heb ik ook wel veel gedaan de afgelopen zomer.' Hij had zijn gitaar ook zeker weer meegenomen naar Zweinstein. Het was één van de weinige dingen die zijn vader wél van hem tolereerde - zijn oudere broer, die nu niet meer leefde, had vroeger ook veel gitaar gespeeld.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael
    >> Met Isa, Novalie en Raf in een coupé <<

    'Hé!' Ze had Rafaël nog niet verwacht en voelde zich een beetje overrompeld - zeker doordat hij op zijn oude, vertrouwde manier haar begroette. Na Novalie's opmerking voelde ze zich nog wat ongemakkelijker. 'Oh, nee, voel je absoluut niet bezwaard!' zei ze vlug. Ze wist niet of ze dat zei omdat ze écht niet wilde dat Novalie zich bezwaard voelde, of dat ze niet alleen wilde zijn met Rafaël - misschien een beetje van beide.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 21:02 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Met Novalie, Rafaël en Blythe - treincoupe


    "Het gaat goed," verzekerde ze haar zusje. Ze nam de knuffel dankbaar aan en schoof toen weer terug in de bank. Ietwat wantrouwend keek ze naar Rafaël. Natuurlijk wist Isa dat ook Rafaël prefect was, waarschijnlijk hadden ze hun rondje samen gedaan. Maar dit was echt de meest verkeerde plek voor hem om nu te zijn. Zij mocht hem niet en zowel Novalie als Blythe leken niet echt op hun gemak.
          Misschien moest ze Novalie maar even pushen toch te gaan. Want haar zuster leek totaal uit haar comfortzone, maar voor ze erop in kon gaan, had Blythe al gezegd dat ze konden blijven. Die wilde natuurlijk ook niet alleen met Rafaël achterblijven. En opeens stond ze voor een dilemma wat nu de beste keuze was.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 21:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Met Novalie, Isa en Blythe - treincoupe


    Jullie hebben elkaar ook gemist? Even keek hij van Blythe weer peilend terug naar Novalie, maar hij had geen idee waar ze het over had. Hij was met hen allebei vrienden, dus hij had niet perse de ene meer gemist dan de ander. Wat was ze aan het doen? Ergens had hij het gevoel dat ze hier niet wilde zijn, dat ze niet in zijn buurt wilde zijn. Maar waarom? Hij had voor de zomer niet echt het idee gehad dat ze nu heel vervelend uit elkaar waren gegaan. En hij had nu op het perron nog niets geflikt - op de muizen na, maar daar had Novalie geen last van gehad. Hij wilde vragen of hij iets verkeerd had gedaan, maar met Isa en Blythe erbij leek hem dat niet een vraag waar hij eerlijk antwoord op zou krijgen.
          "Je mag gewoon blijven zitten, Novalie," zei hij ietwat verward. Hij keek haar even vragend aan alsof hij daarmee wilde zeggen: Wat is er aan de hand?

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 21:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.