• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    DONOVAN
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with kenna • at tassen controle

    Het was een drukte van belang bij het controleren van de tassen. De docenten waren stuk voor stuk druk in de weer met het fouilleren en doorzoeken van de tassen van de volitaires. Donovan wachtte zijn beurt geduldig af. “Beter kom je wel echt vanavond, Don, al is het maar voor een paar minuten. Ik heb nog een stapel een slechte pick-up lines liggen die ik op je wil proberen.” Kali klonk serieus. “Geen zorgen. Ik ben er vanavond.” Bromde hij terug. “En anders weet ik je wel te vinden en sleep ik je hoogstpersoonlijk naar het feest, Sir.” Hij wist dat ze het meende. Belial was de eerstvolgende docent die bulderde dat de volgende kon komen. Kali had al die tijd naast hem gestaan en stapte nu, zelfverzekerd als altijd, op Belial af. “Hallo oude man, heb je je rollator niet meegenomen vandaag?” hoorde hij Kali Belial begroette. Ze had lef. Donovan mocht Belial graag. Hij was een van de weinige docenten op Metanoia die Donovan echt respecteerde. Het hielp hierbij waarschijnlijk ook dat Belial zijn docent zelfverdediging was. En zelfverdediging was nou eenmaal één van de vakken wat Don het liefste deed. Maar waar hij Belial respecteerde, keek hij tegen Kenna op. De Adviseur had de nodige indruk op hem weten te maken en Donovan was maar wat vereerd dat zij dit jaar zijn mentor zou zijn.
          ”Tas,” commandeerde ze toen Donovan vooraan stond. Ze wees naar de tafel voor zich. Zwijgend zette hij zijn tas voor haar neer, waarna hij met zijn handen achter zijn rug op zijn plaats rusten. Ook hij had niets te verbergen. Hij wist wel beter. “Naam?” vroeg ze hem terwijl ze haar hoofd kantelde. “Donovan.” Antwoorde hij, nors als gewoonlijk. Haar blik gleed al snel van Donovan naar Belial, die begonnen was met het fouilleren van Kali. Waar menig andere volitaires de verleiding niet hadden kunnen weerstaan en graag wisten wat er aan de hand was, bleef Donovan strak voor zich uit kijken en bemoeide zich nergens mee. “Wat nou als de dame in kwestie je aanraking niet prettig had gevonden?” Hoorde hij Kenna aan Belial vragen. Het feit dat hoogst waarschijnlijk Kali de dame in kwestie was, trok echter Donovan’s aandacht. Het idee dat Belial aan Kali zat, zat hem niet lekker. Sowieso de gedachten dat iemand anders aan Kali zou zitten zinde hem niet. Maar hoe benieuwd hij ook was en waar dit precies over ging, zijn verstand won het van zijn nieuwsgierigheid. Een goed soldaat kende nou eenmaal zijn plek. Dit waren niet zijn zaken. Zelfs als zouden ze een kanon naast hem laten afgaan, Donovan zou geen kik gegeven hebben.
          Donovan’s ogen bleven strak voor zich uit gericht toen Kenna begon met het doorzoeken van zijn tas. Zo als verwacht zou ze niets kunnen vinden, want hij had niets bij zich.


    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack


    someone out there feels better because you exist

    ARISTOTLE
    I’d take you to the movies but they don’t let snacks inside
    twentyfour • status still coming • with ash • noticeboardthing

    De blonde demonendocente ging nauwlijks in op wat hij zei. Er saai. Hij hield wel van een uitdaging, maar het moest ook interessant blijven. Zijn tas ging haar kant op, maar veel zou zijn controlleur er niet in aantreffen. Zelfs de demonendocenten namen drank en drugs in beslag, dus Aris had er voor gezorgd dat hij alles wat hij nog had, de afgelopen dagen al had opgemaakt. Weggooien was zonde en hij gunde het zijn docenten ook niet, die konden met gemak hun eigen dingen regelen. Kenna ritste zijn tas al snel weer dicht en negeerde zijn uitgespreide armen.
          ”Als je nu een schouderklopje verwacht en een aai over je bol, zou ik toch eerder bij Belial zijn gaan staan. Hij zal je eerder geven wat je wilt dan ik dit doe. Hier. Je tas. Doe je armen waar meer naar beneden. Je kan gaan, ik heb genoeg gezien. Bedankt.”
          Aris haalde zijn schouders op en hield een opmerking binnen dat hij liever ergens een klapje kreeg. De opmerking van Belial negeerde hij volledig, dat zou hij komende week tijdens de zelfverdedigingsles waarschijnlijk wel weer voelen. “Ayeaye, kaptein.” Hij gaf Kenna een mock-salute, slingerde nonchalant zijn tas over zijn schouder en liep richting het prikbord waar de kamerindeling op hing. Van vurige vrouwen was hij wel fan, maar bij chagrijnige haakte hij al snel af – geen behoefte aan gezeik – waardoor hij wat van zijn interesse verloor. Hij zou nog wel zien waar hij over duizendjaar in had. Er kon nog veel veranderen, met name welke kant hij uiteindelijk op zou gaan. Kenna leek in elk geval niet het type om het te doen met een engel. Hij hoopte de meiden van zijn jaar niet met elk jaar dat ze ouder werden, ook chagrijniger werden. Bovendien waren zijn ogen gevallen op iemand met wie hij veel liever tijd doorbracht: Ash. Het stond niet in zijn planning om zo snel na zijn breuk met Dinah alweer interesse te hebben in iemand anders – of in elk geval niet op deze manier, hoewel het nog niet heel serieus was. Ash was net als hij een twijfelaar, wat het chill maakte om met haar over bepaalde dingen te praten. Met Laslo kon dat ook, maar die jongen was soms lastig om serieus te nemen.
          ”Hey, Ash. Beetje okay kamergenoten?” Er stond een oprechte lach op zijn gezicht bij de begroeting en hij sloeg zijn arm rondom haar schouders. Ash zag er prachtig uit, zoals altijd. Zijn ogen de lijst scanden, opzoek naar Zib’s naam. Een golf van opluchting ging door hem heen. Naast haar beste vriendin zat ze met Elijah, een softie maar Aris vertrouwde hem wel, en Don. De jongen zei niet veel, wat prima was voor tijdens hun sparingsessies. Bij zijn eigen kamergenoten betrok zijn gezicht. Jouka. Hij voelde er niet veel voor om een kamer te delen met die gluiperd, maar liever hijzelf dan Zib. Er was ook geen enkele mogelijkheid waarop Lara in dezelfde tweepersoonskamer terecht ging komen als Jouka. Van de gedachte alleen al begon zijn bloed te koken. Liever Florence ook niet, maar de blondine was een pittige tante en zou Jouka een klap voor zijn hasses verkopen als hij iets probeerde wat ze zelf niet wilde. Misschien moest hij haar subtiel uitleggen hoe ze het best iemand een flinke mep kon geven, het liefst met vuist.
          ”Dus…” begon Aris langzaam. Hij hield zichzelf voor dat hij niet daadwerkelijk zenuwachtig was voor wat hij wilde vragen. “Zoals je wel weet is er niet zo’n geheim surprise-party vanavond, zou je eh, mij de eer willen geven om samen met jou te gaan? Ik zal mijn best doen om mij te gedragen.“

    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Elias




    Have you ever wanted to share more of yourself, but felt terrified?


    20 – The Halfblood - Outfit - With Asteria -> Sorin & Alyssa - Castitas
          Het duurde even voordat Asteria zich bewust was van zijn aanwezigheid. Haar blik was op een ander gericht, maar voordat hij haar blik kon volgen richtte ze haar blauwe ogen op hem om vervolgens door te gaan naar zijn tas die hij op de tafel had gezet met de nodige plof. In zijn haast had hij bij het inpakken niet echt nagedacht over het tactisch inrichten van zijn tas. Het gevolg hiervan was dat alles veel meer plek in beslag nam dan eigenlijk nodig was. Eerder die dag had hij de tas dan ook met pijn en moeite dicht gekregen. Maar hij was dicht en alles zat erin en daar was Elias eigenlijk al tevreden mee.
          Dat de tas vervolgens opensprong en de inhoud over de tafel lanceerde liet hem wel enigszins spijt hebben van zijn inpak methode. Op een kuchje na gaf de docente echter geen kick. Menig ander docent had er waarschijnlijk iets meer aandacht aan besteedt.
          ''Sorry.'' Mompelde Elias nadat hij zijn keel had geschraapt. Ze was misschien niet een van zijn favoriete docenten, maar hij wenste het ook niet iemand toe om door zijn onderbroeken te moeten spitten.
          Tot zijn verbazing kreeg hij het sein om door te gaan, nog voordat hij gefouilleerd was. Voor een seconde was de verbazing op zijn gezicht zichtbaar voordat hij zich herpakte en snel alles weer terug in zijn tas duwde. Hij moest haar geen kans bieden tot bedenkingen.
          Toen de tas weer ingepakt was griste hij het van de tafel af om vervolgens zich naar de lijst te haastten. Onderweg kon hij een lichte grijns niet onderdrukken. Was dit waar hij zich zo druk om had gemaakt? Ten eerste was het naast Gabe niemand opgevallen dat hij te laat was, en ten tweede hoefde hij niet eens gefouilleerd te worden. Allemaal stress voor niets dus.
          Zijn grijns verdween als sneeuw voor de zon bij het zien van zijn kamer genoten. Sorin, Alyssa en Leya. Het was wel duidelijk dat zijn eerdere geluk op was geraakt, al kon het misschien nog erger. Waar hij vooral tegenop zag was om met Alyssa een kamer te delen. Haar zorgzame aard had er al eerder voor gezorgd dat ze té dichtbij kwam. Het gaf hem het gevoel dat hij zich open moest stellen en die gedachte alleen al zorgde er juist voor dat hij volledig dichtklapte en zich terugtrok terwijl hij had zo ver mogelijk op afstand hield. De figuurlijke kloof die hij had gecreëerd was prima in stand te houden als ze elkaar alleen in de gangen op een afstandje zagen. Zou dat nog wel lukken nu ze geforceerd werden om een kamer te delen?
          Na binnensmonds te hebben gevloekt besloot hij dat het tijd was om haar onder ogen te komen. Stilletjes ging hij naar de kamer, toch nerveuser dan verwacht. Hij was degene die de vriendschap had verpest, als er iemand niet blij hoorde te zijn met de kamerindeling dan was dat Alyssa wel, puur omdat hijzelf bij haar geplaatst was.
          Voor de deur nam hij een diepe ademhaling om vervolgens de meest neutrale blik op te zetten voordat hij de kamer binnen ging. Het hielp dat hij praktisch jaren ervaring had in het verbergen van emoties. Ook dit moest appeltje eitje gaan.
          Hij werd begroet door een open ruimte die aan weerskanten bekleed werd door boeken, op wel twee verdiepingen. Een waar paradijs voor boekenwormen. Zelf raakte hij boeken eigenlijk enkel aan als hij het nodig had voor zijn opleiding. Desondanks zag het er wel leuk uit. Het maakte de ruimte wat warmer en gezelliger. Bovendien zou het minder opvallen als zijn spullen hun intrede maakte in de kamer. Rommel viel minder op in gevulde ruimtes dan in lege.
          Hoewel de kamer een prima afleiding was kon hij Sorin en Alyssa niet voor eeuwig negeren. ''Hey.'' Groette hij hen dan ook terwijl hij verder de kamer inliep en zijn tas op de bank plaatste. ''Guess we're roomies now.'' Het was pijnlijk ongemakkelijk om hun gesprek te verstoren. Hij kon nu wel een bekende gebruiken wiens vriendschap hij niet verpest had. Dat bracht hem op de volgende vraag. ''Waar is Leya?''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Ramsey & Evicka | tassencontrole | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Ervan overtuigd dat Ramsey haar niet zou volgen, had Eve richting Evicka gelopen. Ze had de nieuwe docente en tevens schoolpsychologe beleefd begroet. “Volgens mij staat er ook nog een docent achter me en gezien zijn lengte is hij, naar mijn weten, moeilijk over het hoofd te zien,” De aartsengel had grappend richting Jacob geknikt en Eve voelde zich betrapt. Ze had de mannelijke docent wel degelijk gezien maar had gehoopt zo min mogelijk contact te hoeven maken. Hij herinnerde haar te veel aan haar verleden. Jacob was een volhardende leraar en had tot het laatste moment geprobeerd Eve aan de engelenkant te houden. Ze had hem heel lang een pain in the ass gevonden. “Hee Eve.” begroette hij haar glimlachend maar kort. De redhead wist er voor de show een magere glimlach uit te persen. Ze wilde zo snel mogelijk door de controle heen komen en op dit moment bereikte ze dat het beste met vriendelijkheid. "Hey Jacob," groette ze hem bondig terug. De aandacht van het gesprek verschoof gelukkig snel weer terug richting Evicka –iemand met wie ze geen cringe geschiedenis had. “Jij, ook een hele goedemiddag, als ik het me goed herinnerde, was jouw naam Evelynn, klopt dat? Kijk je uit naar je laatste jaar?” De oprechte interesse en de mate van respect waarmee de docente jegens haar sprak, had Evelynn verbaasd. Het zorgde ervoor dat ze op een normale en respectvolle manier terug wilde reageren.





    "Ja klopt, Dat ben I–" Bij het voelen van haar hand die vastgepakt werd, staakte de roodharige dame haar zin. Ze draaide zich om en was verbaasd om Ramsey ietwat verscholen achter haar te zien staan. Ze kon niet geloven dat de jongen uit zichzelf achter haar aan was gekomen maar het gaf Eve een goed gevoel. Zeker gezien ze omringd was door engeldocenten en ze er vrij zeker van was dat de jongen die het liefst ontweek. Alhoewel Jacob er tot de redheads opluchting alweer vandoor was gegaan. “Eve kom op, ik stond op je te wachten.” Ramseys stem was gedempt. Het was duidelijk dat hij geen aandacht wilde trekken alhoewel Ramsey en geen aandacht willen in haar hoofd niet helemaal samen gingen. De redhead was eigenlijk al niet meer boos. Het feit dat hij achter haar aan was gekomen, vertelde haar genoeg. Ze wilde het hem echter niet te makkelijk maken. "Je stond te flirten. Niet te wachten." kaatste ze stellig terug. “Sorry, oké?” verontschuldigde de demon zich fluisterend. Een smalle grijns brak Eve haar geïrriteerde houding. "Het is al goed," Hij had daadwerkelijk sorry gezegd meer kon ze niet vragen. "zolang je de volgende keer maar niet door de grond zakt tijdens het uitspreken van die woorden." plaagde ze hem met het feit dat hij zich enorm leek te schamen voor het maken van zijn excuses. “Ik mag toch nog wel met je meelopen naar onze kamer?” had Ramsey gretig geklonken. Not gonna lie, de redhead voelde zich erg gewild. Ze lachte even. "Zelfs als ik nee zeg denk ik dat ik niet van je af kom." Ze boog zich voorover en drukte haar zachte lippen tegen Ramseys wang aan. "En dat is dus een ja." bevestigde ze in case hij er nog niet zeker van was dat hij mee kon lopen.
    Evelynn draaide zich weer om en keek Evicka verontschuldigend aan. "Sorry voor de onderbreking, maar ja dat ben ik," maakte ze haar eerdere zin af. "Ik kijk zeker uit naar het laatste jaar, eindelijk eens eigen kamers!" maakte de redhead wat smalltalk terwijl de aartsengel haar tas secuur onderzocht.



    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 29 juli 2021 - 0:19 ]


    ZIBIAH
          19 | The Witchling | Outfit | with Elijah & Zuzana at Industria

          Een zweem van een glimlach speelde om mijn lippen eens mijn beste vriendin haar tong naar me uitstak. Het was schattig dat nog een poging deed te protesteren tegen een feit waar niet onderuit gekomen was. De sterren logen nooit. “Jawel, Zuze, zo onhandig ben je wel,” sprak ik nogmaals gewichtig uit alvorens het gesprek geleid werd naar het portret dat in de kamer hing. Mijn glimlach werd breder bij het zien dat Elijah Zuzana dichter naar zich toetrok. Ergens vond ik ze goed bij elkaar passen, iets wat mijn tarotkaarten eerder ook beaamd had. Ik beet echter op mijn tong, wetende dat mijn voorspelling niet altijd door iedereen gewaardeerd werden.
          Ik reageerde dat een groepsportret van ons drie niet helemaal eerlijk zou zijn tegenover Donovan, iets wat Zuzana beaamde. “Maar hij is ook niet zo goed in lachen, dan hebben we steeds een booskijkend gezicht boven de haard hangen, niet heel goed voor de sfeer. We kunnen vast wel iets anders verzinnen.” Op de vraag van Zuzana die daarna volgde, merkte ik de spanningen op die ontstonden in de aura van Elijah wat aangegeven werd door venijnige oranje vlekken. “Ik ben blij dat jullie het wel kunnen vinden,” waren zijn woorden die volgde.
          Traag liet ik mijn ogen over hem glijden maar voordat ik goed en wel kon focussen, was hij al langs we heen gelopen door de deur die ik had opengemaakt. Elijah gooide zijn tas op een van de bedden en ging er als een zeester op liggen. Bezorgd blikte ik nog in de richting van Zuze en nerveus plukte ik aan de gekleurde vlakjes op mijn tas. “Nee, ik. . . ik vind het niet erg.” Een kort moment flitste het aanblik van Jouka die boven me hing voor mijn geestenoog en de kleur trok weg uit mijn gezicht. Vlug schudde ik mijn hoofd. Elijah was Jouka niet. Samen met mijn broer en Salem was Elijah de enige jongen die ik nog toe had gelaten in mijn leven na het voorval met The Golden Advisor.
          “Ik wil jullie niet forceren in iets dat jullie niet willen. Zuze echt, je hoeft dat voor mij niet te doen,” hoorde ik Elijah vanuit de kamer nog zeggen. Ook ik keek Zuzana aan om me ervan te verzekeren dat ze er oké mee was. Ik kon namelijk aan haar aura zien of ze tegen me loog of niet. Toch had ik ergens een bepaalde tederheid bij Donovan opgemerkt in het bijzijn van mijn beste vriendin. Misschien dat ze wel iets goeds voor hem kon betekenen.
          “Misschien is dat wel het beste ja,” antwoordde ik zweverig in een poging zo goed mogelijk mijn zorgen omtrent het delen van een kamer met een jongen weg te stoppen. “Je matras is in ieder geval altijd welkom. Én als je je toch onveilig voelt, dan kunnen we ook nog naar een docent stappen.” Bij mijn laatste woorden keek ik beide even kort aan.

    T

    H

    E


    W

    I

    T

    C

    H

    L

    I

    N

    G



    [ bericht aangepast op 29 juli 2021 - 1:16 ]


    I have seen my own sun darkened

    ────────────────── D I N A H ──────────────────
          The Devillish Angel            22 jaar            Kleding            Humanitas            Met Salem & Gabrièl      〛
    ─────────

          “Nou zeg,” klonk mijn stem verontwaardigd en ik zette mijn handen in mijn zijde. “Dat valt toch best mee. Wat een vertrouwen weer in mij.” Ik rolde plagerig met mijn ogen voordat ik een van de neon-roze slingers over Salem zijn schouders deponeerde.
          Vervolgens zette ik grote ogen op en vroeg ik op eenzelfde manier waar Jeriah vaker wel dan niet voor zwichtte. Ik realiseerde me echter dat dit er ongelooflijk stom uit moest zien en schoot in de lach. Hierdoor hoorde ik niet dat Salem nog iets had willen zeggen maar vroeg ik hem snel wat ervoor nodig was om hem over te halen de kamer mee te versieren voor Jouka en Laslo hun verjaardagen.
          Pas op dat moment kwam het in me op dat onze kamergenoten misschien niet zo gelukkig waren met het feit dat Kali en ik bedacht hadden om de verjaardagen via deze manier te vieren. Iedereen had een uitnodiging gekregen met de datum en de tijd. De plaats konden we van tevoren niet weten maar nu iedereen had gezien dat ik en Kali op dezelfde kamer sliepen, was iedereen slim genoeg om één en één bij elkaar op te tellen. De enige die geen uitnodiging had kregen, was Ramsey aangezien al eerder duidelijk bleek dat die twee niet met elkaar door één deur konden.
          “Een feest, he.” Salem tikte bedenkelijk met zijn vingers op zijn kin waarop ik bezorgd mijn wenkbrauwen fronste. “Gewoon een kleintje. . . denk ik. . . Hoop ik. . .” Ik dacht even na aan alle mogelijke dingen die er konden gebeuren tijdens het feestje met deze jaarlaag en nam vrijwel onmiddellijk mijn woorden terug. “Laten we het er maar op houden dat het een middelgroot feestje wordt waar het misschien onverwachts drukkig aan toe kan gaan.”
          Waar ik in eerste instantie had gedacht dat Salem er niet mee akkoord zou gaan, zeker na mijn belabberde verwoording, gaf hij toch zijn toestemming. Op de voorwaarde dat de slaapkamers op slot konden. Ik grinnikte om zijn grap die volgde over het washok waar ik goed genoeg bekend mee was. Vervolgens gooide hij een andere slinger over mijn schouders heen. “Kijk, nu matchen we tenminste.” Ik haalde mijn haar onder de slinger vandaan en gooide de andere lus op dramatische wijze over mijn schouder.
          Voordat ik nog een grappende opmerking in Salem zijn richting kon maken, was het de stem van Gabrièl die de luchtige sfeer een zwaardere lading gaf. Zijn ‘Had beter gekund’ liet me mijn wenkbrauw optrekken. Over de jaren heen was Gabrièl in mijn ogen een aantrekkelijke verschijning geworden. Wat echter niet betekende dat ik met hartjes in mijn ogen achter hem aan dartelde, ook ik had mijn trots als zus zijnde van Darrian en Jeriah.
          “Gaan we al kamerindelingen bespreken of wachten we even op onze lieve Kali. Mij maakt het sowieso niet uit met wie ik slaap, dat moeten jullie maar fijn uitvechten,” zei Gabrièl met een zweem van een glimlach spelend om zijn lippen. Ik kon er dus niets aandoen, maar voor de tweede keer vandaag schoot ik in de lach. “Dat klinkt alsof je verwacht dat iedereen graag met jou op één kamer zou willen slapen.” Ik trok mijn wenkbrauw uitdagend naar hem op waarna ik ook een slinger zijn richting op worp.
          “Je zei dat het beter gekund had? Grijp dus je kans om er zelf iets van te maken,” zei ik met een scheve grijns op mijn gezicht wat me een ondeugende uitstraling gaf. Natuurlijk wist ik dat ik hier te maken had met Lucifer Jr. maar uiteindelijk was The Darkest One mijn broer en hem had ik ook vaak genoeg een schop onder de spreekwoordelijke kont gegeven. “De supriseparty van Jouka en Laslo wordt hier gehouden, tenminste, dat is het plan. Salem hier was al zo vriendelijk om mee te helpen met de kamer te versieren. Ben jij misschien ook over te halen?” Met mijn handen in elkaar gevouwen, probeerde ik Gabrièl te overtuigen. “Name your price.”

    [ bericht aangepast op 29 juli 2021 - 1:32 ]


    I have seen my own sun darkened

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with belial (&kenna&don) • bagcheck

    Don en zijzelf waren een paar van de laatsten wiens tassen nog gecontroleerd moesten worden. Normaal was ze niet echt een laatkomer, maar afleiding, douches… soms komen er dingen tussen. Echt te laat was het ook niet te noemen, gezien ze eerst zelfs nog in de rij moesten wachten. Haar voorkeur lag eigenlijk bij Cassiel, maar bij Belial was eerder plek. Wat moest dat moest. Ze wilde optijd genoeg in haar kamer zijn zodat ze samen met Dinah bezig kon om de boel te versieren, even afhankelijk van waar het feest plaats zou vinden. Aan zijn samengeknepen ogen te zien werd haar begroetting niet door Belial in dank afgenomen, wat haar lichtelijk liet grijnzen. Hij was soms vrij gemakkelijk de kast op te jagen. Mannen en hun ego, het was vermakelijk.
          “Ga jij mijn oude botten helpen masseren dan?” Hij trok een van zijn wenkbrauwen op en trok haar tas naar zich toe.
          Kali haalde haar schouders op. “Ik heb wel gehoord dat ik goede massages geef, maar nee. Dat doe ik alleen bij sommige mensen, jij staat niet op die lijst dus ik vrees dat je iemand anders moet vinden daarvoor.” Geamuseerd keek ze toe hoe de oudere demon aan het worstelen was met de zachtste deken die ze had – het was een verjaardagscadeautje geweest van Ramsey, enkele jaren geleden. Nu kon ze niet meer zonder en ze sliep er bijna elke nacht mee. Zelfs na vele wasbeurten de deken nog ontzettend zacht. Dat Belial er een hekel aan had maakte het alleen maar beter. Deze zwakte van hem ging ze zeker onthouden. De pretlichtjes in haar ogen waren lastig te verbergen en een zachte lach ontsnapte haar lippen.
          “Ik had toch wel beter van je verwacht,” zeurde de man.
          “Houd je niet van zachte dingen?” vroeg ze. “Ik vind het altijd zo fijn voelen op mijn huid.” Helaas had hij ook haar halflege fles ‘drank’ gevonden. Little did he know, dat er in de wodkafles eigenlijk water zag. Kali was er vrijwel vanuit gegaan dat de docenten alles toch wel in zouden nemen, en dat een gedeelte ook zeker de afgenomen items voor zichzelf zouden nemen. Diefstal, als je het haar vroeg. Voor de act zette ze een pruillipje op. “Sinds wanneer ben jij zo streng?” Belial had zo’n hekel aan de donzige deken dat hij deze niet verder wilde aanraken, wat ze zelf maar voor hem deed terwijl ze met haar ogen rolde. De rest van haar tas was goedgekeurd.
          “Die mag je zo terug opruimen. Armen omhoog.”
          Met een zucht deed ze wat hij zei. Ze had niet bepaald veel plekken op haar lichaam waar ze dingen kon verstoppen, met de kleding die ze droeg. Lang zou het niet duren en ze had er nog minder zin in dat dit apart in een hokje zou gebeuren. Waar ze niet op had gerekend was Belial’s lef, met zowel Evicka en Kenna, die hem zonet nog een tik voor zijn achterhoofd had verkocht, in de buurt. De viezerik keek omhoog terwijl hij bij haar sokken voelde, waardoor hij recht onder haar rokje keek. Hij was net een hormonaal tiener joch. Vervolgens gleden zijn handen over haar billen. Satan, ze had dit aan moeten zien komen.
          “Enkel een fles drank hmm?”
          ”Ik zou niet anders durven,” mompelde ze sarcastisch.
          Zijn handen gingen nog verder omhoog, richting haar borsten. Kenna was druk bezig met Don’s tas om iets te kunnen zien. Kali boog haar onderbeen naar achteren en stompte hard met de hak van haar schoen op Belial’s voet. “Oeps,” zei ze quasi-onschuldig. Over haar schouder heen keek ze hem aan, terwijl ze grote ogen opzette. “Je liet me schrikken.” Hij had nu echter wel iets gevonden wat ze liever niet kwijt was. Lichtelijk gefrustreerd keek ze toe hoe Belial het zakje met gekleurde pillen naast de fles ‘wodka’ legde.
          ”Vitamientjes zeker?” Die afkeurende blik op zijn gezicht kon wieberen, het kon niet anders dan dat hij zelf ook zulke drugs gebruikte.
          ”Jazeker, vitamine P,” antwoordde Kali met volle overtuigen. “Of vitamine X, het is maar net hoe je het bekijkt.”
          Kenna had de pilletjes in zijn hand ook gezien. “Wat nou als de dame in kwestie je aanrakingen niet prettig had gevonden?”
          Kali hield een opmerking binnen, wetende dat ze Belial daarmee in daadwerkelijk grote problemen kon krijgen als ze nu iets verkeerds zei, en hoewel hij een klootzak was wilde ze hem dat ook niet aan doen. “Prettig is anders, maar wat moet dat moet. Niks aan te doen.” Don had bij de controle van de vrouwelijke demon nog geen kick gegeven. Waar hij de wilskracht vandaan hield snapte ze niet. Hij was een van de weinige demonen-leerlingen die echt fatsoenlijk luisterde, zonder weerwoord. Precies zoals ze het graag zagen, waarschijnlijk. Misschien moest ze hem eens om tips vragen. Altijd een goed excuus om meer tijd met hem door te brengen.
          “Ik mag misschien wel oud zijn, mijn zintuigen werken nog uitstekend,” merkte Belial nog naar haar op, over zijn vondst.
          ”Hmm, dat valt te betwisten. Dit zegt nog niet zo veel. Ik denk dat jij die vitamientjes ook maar eens moet gebruiken.” Kali stapte langs hem zodat ze bij haar tas kon en haar deken opnieuw kon rollen. Expres schudde ze de deken uit, waardoor deze voor enkele seconden tegen Belial’s gezicht aankwam. Verontschuldigend haalde ze haar schouders op, waarna ze de deken op rolde. Het fluffy gevaarte was duidelijk te groot voor haar tas en ze moest er bovenop liggen om deze dicht te krijgen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    EVICKA
    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      In front of the dormitory      —       w. Jacob, Evelynn & Ramsey



    Ik knikte slechts toen Jacob me bedankte voor mijn uitnodiging om zijn hart te luchten. Daar waren we immers als tweehonderd jaar lang vrienden voor. “Ik heb wat tijd nodig om te wennen. Nieuwe docenten, deze volitares in hun laatste jaar en dan nog deze tassencontrole. . .”
          “Ik begrijp je,” zei ik meelevend. We hadden het vaker gehad over zijn fobie en hoe dit hem belemmerde in het dagelijks leven. Graag zou ik hem hierbij willen helpen maar dit hoefde ik nu niet te benadrukken omdat hij dit al wist.
          “Het is me op dit moment te veel,” vervolgde hij. “Het spijt me als ik daardoor wat gespannen overkom.” Zijn verontschuldiging nam ik ter harte en ik voelde hoe een bepaalde spanning mijn vleugels verlieten. “Dank je, Jacob. Je verontschuldigingen zijn me veel waard.” Dat gezegd hebbende, maakte ik me klaar om een bezoekje te brengen aan mijn mentorleerlingen waarvan ik nog niet de kans gekregen had om deze te spreken wegens het incident met Nikolas en Cyrus. Echter werd ik tegengehouden door een roodharige volitare met vleugels in een kleur aan de donkere kant van het spectrum.
          De jongedame had Jacob over het hoofd gezien en wetende dat mijn vriend respect erg belangrijk vond, deed ik een grappende poging om erkenning te geven aan zijn identiteit als leraar. De verstandshouding tussen die twee bleek echter stroef te gaan, gezien de magere begroeting die ze elkaar beide gaven. Bedenkelijk liet ik mijn blik glijden tussen Jacob en Evelynn tot mijn blik bleef hangen bij Jacob die me vroeg of we elkaar later nog zouden spreken. “Als je daar nog steeds voor openstaat, dan graag. Zal ik naar jou toekomen, of wil je liever naar mijn kamer? Wat voor jou het handigst is,” sprak ik op een vriendelijke toon alvorens ik mijn aandacht weer op Evelynn richtte. Ik besloot me voor nu geen zorgen te maken om het feit dat Jacob de aandacht opzocht van Yuliya.
          Evelynn mocht er dan wel uit zien als een demoon in spe, dat wilde niet zeggen dat ze chagrijnig of ongemanierd was zoals de meesten demonen in eerste instantie werden omschreven. Vandaar dat ik ook met een oprechte interesse afwachtte totdat Evelynn een antwoord gaf op de vraag die ik gesteld had. Een antwoord die afgekapt werd door de verschijning van een tweede volitare, de jongeman die door Yuliya was meegenomen wegens wangedrag in de richting van een medeleerling. Ik wist dat hij de naam Ramsey droeg en ik trok mijn wenkbrauw omhoog toen het me opviel dat hij zich verborg achter de roodharige dame. "Goedemorgen, Ramsey," zei ik dan ook om de jonge volitare te laten weten dat ik hem natuurlijk gewoon gezien had.
          “Eve kom op, ik stond op je te wachten.” Mijn oren spitsten zich maar mijn gezichtsuitdrukking liet niets merken van het feit dat ik hun conversatie volgde. Natuurlijk hechte ik waarde aan privacy maar ze zouden kunnen weten dat ik hun stemgeluid van deze afstand gewoon nog kon horen. Het bleek uiteindelijk niet meer te zijn dan hormoniaal gedrag van twee individuen die daar op deze leeftijd nog voldoening uit haalden. Ik zag het nut van ‘iemand leuk vinden’ al heel lang niet meer in, iets waar Cassiel me meermaals mee geplaagd had.
          Onder het gesprek van Ramsey en Evelynn door was ik grondig door haar tas aan het zoeken naar verboden middelen. Deze bleek uiteindelijk helemaal oké te zijn en dus ritste ik resoluut haar tas weer dicht. “Sorry voor de onderbreking, maar ja dat ben ik. Ik kijk zeker naar het laatste jaar, eindelijk eens eigen kamers!” Ik kon niet anders dan glimlachen om haar enthousiasme.
          “En denk je dat het verstandig is om te vragen wat je precies met die ‘eigen kamers’ gaat doen?” vroeg ik haar en ik kantelde mijn hoofd lichtjes om een haast onzichtbaar knikje in de richting van Ramsey te geven. De eerdere kus die ze de twee aspirant-demoon was me niet ontgaan. “Zou je je armen nog even willen spreiden voor mij. Dan doorzoek ik snel je kleding zodat je je spullen kan wegleggen.” Ik ging vlug te werk en zorgde ervoor dat ik mijn handen nergens te lang op één plek liet liggen. De leren stof was ietwat dikker waardoor ik toch iets steviger moest voelen en ik bleef af en toe oogcontact met Evelynn opzoeken om mezelf ervan te verzekeren dat ze in orde was. Zoals ik het kon beoordelen, had Evelynn niets bij zich aan verboden middelen. "Heb jij het eigenlijk niet ontzettend warm?" vroeg ik haar lachend terwijl ik een stap opzij deed om haar door te laten.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2021 - 0:59 ]


    I have seen my own sun darkened


    Alyssa
    20 | Ray of sunshine | With Sorin & Elias | Room 2 | Outfit


    ”Let kindness be the language of your heart."

          ''Als het echt geen probleem is, dan heel graag.'' aanvaardde Sorin haar aanbod. ''Lijkt me erg leuk. Laat je me het weten wanneer het is?'' Een lieflijke glimlach versierde zijn gezicht. Aly knikte vrolijk. "Tuurlijk is dat geen probleem gekkie! Ik houd je wel op de hoogte!" liet ze hem enthousiast weten. ''Samen bekijken klinkt als een goed idee.'' De woorden van haar vriend stelde Aly gerust. Ze had kunnen weten dat Sorin haar zou begrijpen. De twee dachten vaak op dezelfde manier. Dat was een van de vele redenen dat de brunette graag een kamer met hem wilde delen. Dit had ze hem dan ook met een glimlach verteld. Een actie die Sorin verlegen leek te maken. ''Ik zou het ook niet vervelend vinden om met jou een kamer te delen, in tegen deel zelfs.'' Een fijn bevestigend gevoel overviel Aly. Ze was blij dat hij er hetzelfde in stond. De beschermende kant van Sorin kwam omhoog toen het over Elias ging. Aly had hem een stevige knuffel gegeven om haar dankbaarheid te laten zien. Zijn wangen kleurden rood. ''Dat valt wel mee,'' zei hij een beetje lacherig. ''het is echt geen probleem, dus geen dank nodig.'' Aly schudde haar hoofd. Ze was het niet met hem eens. Plagend boog ze voorover en gaf ze hem een por. "Pfff niet zo bescheiden jij, er zijn genoeg volitaires die geen rekening met andere zouden houden dus een dankjewel is zeker wel op zijn plaats."
    'We hebben gelukkig nog een heel jaar om onszelf te overtuigen dat het vast wel goed komt,'' begon Sorin wat bedenkelijk. ''een heel jaar lang piekeren heeft ook geen zin.'' Aly knikte instemmend. "Ja, daar heb je gelijk in. We moeten gewoon genieten van het hier en nu!" rondde ze het onderwerp over hun zorgen af. De jongen had gelijk. Ze moesten minder piekeren en genieten van de momenten in het hier en nu.



    Sorin schudde zijn hoofd op de dame haar vraag naar zijn eigen schilderspullen. Hij keek vervolgens naar zijn handen. ''Nee, alleen tekenspullen.'' gaf hij toe terwijl hij zich beschaamd leek te voelen. Aly voelde zich schuldig. Het was niets om je voor te schamen. "Dat maakt niet uit hoor! Ik was gewoon verbaasd omdat je het zo graag doet." probeerde ze zijn schaamte wat weg te nemen. Het antwoord had haar in ieder geval wel het perfecte verjaardagscadeau voor haar vriend gegeven.
    ''Maar dat is oké. Ik kan vast mijn eigen schilderspullen regelen als we eenmaal aan het werk zijn.'' Aly knikte. "Ja, dat komt echt wel goed." Op haar vraag of hij haar wilde leren schilderen wilde Sorin net antwoord geven maar een andere bekende stem onderbrak hun gesprek.
    “Is dat een waarschuwing dat we niet jouw hulp moeten vragen als we iets in elkaar moeten zetten?” De toon was plagerig en Aly herkende de stem uit duizenden. Ze draaide zich om en ja hoor zoals ze al had gedacht was het haar goede vriendin Leya. Aly grinnikte.
    In de tussentijd had Leya haar tas neergezet en een doos er uit gehaalt. “Mij is het om het even met wie ik een kamer moet delen, maar misschien jongens en meiden samen? Als jullie iets anders willen is dat ook prima. Laat het straks maar weten, ik moet nog even onze jarige een fijne verjaardag wensen.” Zo abrupt als ze binnengekomen was zo abrupt had Leya de kamer weer verlaten. Haar woorden lieten Aly even nadenken. Het was fijn dat zowel Leya als Sorin een kamer met haar wilde delen. Jongens samen en meiden samen zorgde er wel voor dat Sorin met Elias zou moeten. Ze wist niet zeker of dat echt was wat Sorin wilde. Ze zou het er straks als ze er allemaal waren nog wel even over hebben.
    ''Ik wil je heel graag leren schilderen.'' antwoordde Sorin toen eindelijk. ''Zelfs jouw twee linkerhanden kunnen iets moois maken, geloof mij. Maar eh...heeft Leya gelijk met dat we jou niet moeten vragen als wat in elkaar gezet moet worden?'' Aly lachte opnieuw. "Ik denk inderdaad dat ik als er iets in elkaar gezet moet worden daar niet de beste persoon voor ben. Laat mij de instructies maar voorlezen terwijl jullie het zware werk doen." gaf ze eerlijk maar met gegrinnik toe. Het maakte haar niet echt uit dat ze niet de handigste persoon ooit was. Iedereen had zo zijn eigen flaws. "Maar ik kan niet wachten tot m'n schilderlessen! Met zo een goede leraar moet het wel goedkomen." grijnsde ze.
    Het horen van het opengaan van de deur liet Aly haar oren even spitsen. Misschien was het Leya die alweer terug was. Haar blik gleed kort richting de deuropening maar het was niet haar vriendin die ze daar zag staan maar Elias. Hij leek de kamer in zich op te nemen en het tweetal voor nu even links te laten liggen. Toch voelde Aly zich al gelijk ongemakkelijker. Uiteindelijk viel Elias hun blik op hen. Het was een enorm neutrale blik. Alsof ze totaal geen geschiedenis met elkaar hadden. 'Hey.'' Groette hij hen dan ook erg neutraal terwijl hij verder de kamer inliep en zijn tas op de bank plaatste. ''Guess we're roomies now.'' De manier waarop hij sprak, verbaasde Aly. Het was alsof er niets aan de hand was. To be fair, kon de jongen ook niet anders. Zij had precies hetzelfde gedaan als zij zo op deze manier de kamer binnen had moeten komen. Dat kon ze hem niet kwalijk nemen. "Hey, yes we are!" antwoordde ze daarom lieflijk terug. Geen idee hebbend waar ze het verder over moesten gaan hebben kwam de vraag van Elias als een kleine opluchting.
    ''Waar is Leya?''
    "Ik gok dat ze naar Laslo toe is gegaan. Ze had een verjaardagscadeau voor hem, wat echt super lief is. Ik denk dat ze zo weer terug is. Zijn jullie vrienden?" De laatste vraag was misschien een beetje gênant maar het was handig om te weten hoe de dynamiek van de indeling in elkaar zat.




    "There is strength in your softness."

    [ bericht aangepast op 30 juli 2021 - 15:58 ]

    Asherah
          21      ✦      The Dark Princess      ✦      Outfit      ✦      with Asteria & Leya Aris      ✦      Outside the dormitories, bulletin board





    〚      Forget stardust — you are iron.      〛


          De tassencontrole was vlot geweest, maar Asteria was zeker weten ook zorgvuldig te werk gegaan. Zoals te verwachten zat er niets wat niet mocht in haar tas, evenals in die van Leya, wat ook geen verrassing was. In tegenstelling tot enkele andere jaargenoten hoefden ze niet gefouilleerd te worden, iets wat ze totaal niet erg vond. Met een simpele stap opzij mochten ze doorlopen. Asteria gaf aan waar ze de kamerindeling konden vinden. Zonder te veel tijd te verspillen had Asherah haar tas weer dicht gedaan en deze vast gepakt. Nu richtte ze zich tot Leya, aan wie ze vroeg of ze elkaar later nog zouden spreken. De kamerindeling had haar nieuwsgierige aard geprikkeld en ze wilde dolgraag weten met wie ze dit jaar een dormitory mocht delen. Haar vraag werd echter door de demon in spé opgepakt als een moment om ook weg te lopen bij de tafels, die zei dat ze gelijk mee liep.
    Toen de twee buiten de gehoorafstand waren van Asteria sprak Leya weer. “Erg gezellige vrouw, vind je ook niet?” Geluidloos lachte Ash. De docente was niet de meest enthousiaste verschijning op Metanoia.
    ‘’Heel gezellig, plezier spat er van af.’’ stemde ze sarcastisch in.

    Bij de lijst aangekomen had ze eerst een diepe ademteug genomen, in de hoop het klein aantal aanwezige zenuwen weg te krijgen. Zolang ze maar niet bij Kali of Ramsey op een kamer zat was het goed. Dat ze een kamer met de laatstgenoemde persoon zou delen was klein, gezien het geroep eerder tussen hem en Eve. Ash zou het absoluut niet erg hebben gevonden om met de roodharige demon in spé een kamer te moeten delen. Helaas mocht dit niet zo wezen, best teleurstellend.
    Onderaan de lijst zag ze haar naam staan, samen met die van Luca; Valentina en Jonah. Zeer engelen gericht, ze was zelf de enige niet-engel, maar dit was toeval. Als de lijst niet random werd gemaakt dan zouden er diverse combinaties niet instaan. Zoals Ramsey en Laslo of haar kamergenoten: Luca en Jonah.
    Met beide heren met wie ze de kamer zou delen kon Asherah het goed vinden. De andere dame kende ze eerlijk gezegd niet zo goed. Het was een lieve meid, mits ze anderen mocht geloven. Kijkende naar de kamerindeling zou het vast wel goed komen. Wanneer ze bij de kamer zou komen zou ze wel gaan nadenken bij wie ze op een slaapkamer ging. Er waren twee slaapkamers per kamer, dat is in ieder geval wat ze geïnterpreteerd had door haar ex zijn geschreeuw van eerder. Voor de handliggend was heren op één kamer en dames op één kamer: iets wat waarschijnlijk niet ging gebeuren. Dat moesten ze ook maar uitzoeken.

    Haar aandacht werd bij het prikbord weggetrokken door een bekende stem, waardoor er een glimlach haar lippen sierde. ”Hey, Ash. Beetje okay kamergenoten?” Ze moest iets opkijken naar Aris, die naast haar stond. Haar glimlach vergrootte toen hij zijn arm over haar schouder legde.
    ‘’Hey,’’ begroette ze hem terug, voordat ze antwoord gaf op zijn vraag. ‘’Ja absoluut, het kon altijd slechter.’’ Geen leugen. Ash was van plan Aris te vragen wat hij van zijn kamergenoten vond, maar gezien zijn betrokken gezicht zou dit nutteloos zijn. Kort wierp ze een blik op de indeling en zocht zijn naam tussen de namen-zee. Hij zat met Lara, Florence en Jouka. Één-twee-drie kon ze niet zo gauw bedenken wat er precies mis was met zijn kamergenoten. ‘’Ik zou je hetzelfde willen vragen, maar als ik zo naar je gezicht kijk…’’ Op het einde dwaalde ze wat af. ‘’Wie is de rotte appel die jou mooi koppie zo laat fronsen?’’ vroeg ze. De lichte nieuwsgierigheid wist ze uit haar stem te houden en ook haar gezicht bleef neutraal.

    ‘’Dus…’’ Afwachtend keek ze Aris aan, die langzaam was begonnen met spreken. “Zoals je wel weet is er niet zo’n geheim surprise-party vanavond, zou je eh, mij de eer willen geven om samen met jou te gaan? Ik zal mijn best doen om mij te gedragen.“
    Wederom verscheen er een glimlach op haar gezicht, terwijl ze even enthousiast knikte. ‘’Natuurlijk zou ik je die eer willen geven.’’ zei ze, gebruik makende van zijn woorden. ‘’Lijkt me erg leuk.’’ voegde ze er nog eerlijk aan toe. De glimlach was moeilijk van haar gezicht te krijgen op dit moment rondom Aris.
    ‘’Als jij je gaat proberen te gedragen, moet ik dit natuurlijk ook wel doen.’’ merkte ze vervolgens op.


    〚      Your blood is nothing but ferrous liquid. When you bleed, you reek of rust. It is iron that fills your heart and sits in your veins. And what is iron, really, unless it’s forged?       〛


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    LEYA
    never trade respect for attention
    twentytwo • persephone • outfit minus bag • laslo • room one

                Las die wakker werd viel te vergelijken een tienerjongen, of eigenlijk elke tiener, die wakker werd gemaakt in de vroege ochtend. Niet een jongvolwassene die wakker werd gemaakt aan het begin van de middag. Dit was ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurde. Hem simpelweg wakker schudden zou niet werken, dan zou de jongen gerust verder slapen en in bed blijven liggen. Dit was dan ook waarom ze de dekens van hem aftrok. Als het nodig was had ze ook gerust een glas koud water in zijn gezicht gegooid, iets wat ook vaker was voorgekomen. Las was soms een iets te groot fan van zijn slaap. Zijn hele houding veranderde toen hij de inhoud van de doos bekeek. Als een kind in de speelgoedwinkel. De blik op zijn gezicht maakte het absoluut waard dat ze de afgelopen twee dagen bijna al haar tijd in de keukens had doorgebracht. Gelukkig was het nog vakantie, wat het een stuk makkelijker maakte, maar ook als het geen vakantie was had ze het zeker gedaan. Eten werkte ook als een wondermiddel om hem uit bed te krijgen. Laslo sprong omhoog en trok haar in een knuffel. Met een tevreden glimlach op haar gezicht sloeg ze haar armen stevig om hem heen. Het deed haar goed om hem wat vrolijker te zien, al was het maar voor even.
          Zoals bij de jongen pastte, deelde hij mee dat hij niks kon beloven over zichzelf niet misselijk eten. Leya rolde met haar ogen. “Moet ik je herinneren aan de laatste keer dat ik een taart voor je maakte en je dacht dat het een goed idee was om die in één keer op te eten?” Het was geen prettig gezicht en er waren niet veel sneuer dan ziek zijn op je eigen verjaardag. Ze had Laslo beter muffins op ratsoen kunnen geven: eentje per dag. “Als je nu al over je nek gaat, wordt dat vanavond al helemaal niks.” Het verwarmde wel haar hart om te zien dat hij zo blij was met het eten. Overdreven grote cadeaus waren niet nodig om iemand op te vrolijken, soms werkte kleine dingen juist beter. “Ik heb nog iets voor je, maar dat krijg je later. Heb je dinsdagavond tijd?”
          Hoewel ze hem had opgezocht om zijn cadeau te geven en hem een fijne verjaardag te wensen, was ze niet vergeten hoe hij was weggestormd bij de tassencontrole. Ziek zijn op je eigen verjaardag was naar, maar verdrietig zijn op die dag was met gemak enkele graden erger. Met zijn mond volgepropt met muffin deed hij een poging te praten, wat hem een zachte tik op zijn achterhoofd opleverde. “Las, volgens mij ben je die twee voor je leeftijd vergeten. Je bent vijventwintig, niet vijf.”
          Braafjes deed hij de doos met muffins dicht. Dat gebaar op zichzelf zei genoeg over hoe het met hem ging. Normaal luisterde hij niet bepaald goed en schoof hij eten binnen handbereik zonder twijfel zijn mond in. Het was de kamerindeling die hem dwarszat en dat Eve zo overduidelijk voor Ramsey had gekozen, waardoor hij nu met Char zat.
          ”Las,” zuchtte ze zacht, “je moet niet vergeten dat je haar bedrogen hebt. Ik weet dat je heel veel spijt hebt, maar dat is eenmaal niet iets wat mensen zo maar vergeten. Je had in haar schoenen waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt en daar is niks verkeerds mee. Natuurlijk mag dit je dwars zitten en je mag je er rot over voelen, maar je schiet er niks mee op als je nu boos tegen haar gaat doen, zeker niet als je het nog een keer met haar wilt proberen. En we weten ook allebei hoe Ramsey is, die jongen heeft geen filter of impuls controle. Vroeg of laat zegt of doet hij wel iets wat Eve niet bevalt. Dus je maakt zeker nog wel een kans, je moet haar wat tijd gunnen. Dat jullie het gister gezellig hadden, is goed, niet? Probeer daar op te focussen voor nu.” Leya beet nadenkend op haar lip. “Anders vraag je haar of ze binnenkort samen iets wilt doen, gewoon heel lowkey, geen druk achter. Ik kan wel helpen iets te bedenken, als je wilt?” stelde ze voor. “Ik wil er ook prima voor zorgen dat iemand Ramsey afleidt zodat jij in alle rust met Eve kan praten zonder dat hij er als een bloedhond op af komt,” voegde ze er niet zo onschuldig aan toe.
          Theatraal liet hij zich op bed vallen. Gezien het bed net die dag opgemaakt was, was het veilig om naast hem te gaan zitten. Haar billen raakten het matras slechts een seconde aan, of ze lag al languit naast hem. “Mijn kamerindeling is prima, rustig. Elias, Aly en Sorin, niet al te wilde feestbeesten zoals hier, dus als je een keer een rustige nacht nodig hebt…” Gabe zat wel met zijn ex, maar dat boeide haar niet bijzonder veel. Dat Luca met Jonah zat kon lichtelijk ongemakkelijk worden, alleen niks om nu zorgen over te maken. Als er nog geen problemen zijn, hoef je je ook niet druk te maken. “Maar nee, geen ‘stom relatiegedoe’ zoals jij het noemt.” Eerlijk was eerlijk, met de hoeveelheid ex’en die Las had was het haast onmogelijk voor hem om geen relatiegedoe op een kamer te hebben.
          Las leek in elk geval al in een beter humeur te zijn en tikte met zijn vinger tegen haar neus. Plagerig sloeg ze zijn hand weg, waarna ze deze vast pakte. “En dat terwijl jij ouder bent,” grinnikte Leya. “Maar je weet hoe ik denk over kinderen, misschien kan ik het daarom wel zo goed met jou vinden,” plaagde ze. “De kinderen zijn overigens ook heel blij met jouw verjaardag. Je zou haast denken dat ze nooit eten krijgen, met de manier waarop ze de overgebleven muffins naar binnenschoven. Zelfs jouw eetgewoontes zijn beter.” Ze schudde haar hoofd. “En er moet iemand zijn die je knappe kop uit de problemen houdt, niet?” Het aantal keren dat ze hem in het demonenrijk uit een gevecht gesleurd had, waren niet op twee handen te tellen. “Ik ben wel trots op je dat je gisteravond uit de problemen bent gebleven. Nu vanavond nog.” Leya woelde met haar hand door zijn al warrige haar. “Heb je er nog wel een beetje zin in?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          ♆ ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪 ♆     
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare •  20 years old •  The Troublemaker • Kamerindeling • mood •  w. Eve & Evicka


    Eve was op Evicka afgelopen om ook haar spullen te laten controleren. Met tegenzin, maar gemotiveerd door zijn verlangen naar de roodharige dame, was Ramsey achter haar aan gesneld. Hij was inmiddels al aangepakt door zowel Belial als Yuliya. Al was zijn interactie met laatstgenoemde niet heel vervelend geweest, totdat de vrouw haar humeur in een klap was omgeslagen en ze Ramsey haar kantoortje uit had gegooid. Typisch vrouwen. Ze wilde hem, dat was duidelijk, maar toch hield ze de boot af. Yuliya wilde verteld worden wat ze nodig had.
    Ietwat ongemakkelijk probeerde hij zichzelf achter Evelynn te verschuilen. Nadat hij kort haar hand had gepakt. Het meisje had verbaasd omgekeken. Dacht ze nu echt dat hij die engel hoger had staan dan haarzelf? Met wie hij inmiddels al een vriendschap had opgebouwd, en waar hij hunkerde naar meer? De keuze was makkelijk.
    "Je stond te flirten. Niet te wachten." Kaatste ze stellig zijn kant op. Wat Ramsey opvatte als pure winst. Dus ze was écht jaloers geweest toen hij stond te praten met kleine Valentina. Een kleine grijns kon hij niet onderdrukken. Het voelde gewoon te goed om bevestigd te krijgen dat Eve jaloers was geweest.
    Ramsey zei alsnog sorry, al dan wel fluisterend.  Het ging zijn medeleerlingen niet aan hoe hij met zijn meisjes omging wanneer ze alleen waren. Dat zou slecht zijn voor z'n imago. Gelukkig had voor zover hij wist Ash haar mond gehouden over hem als haar vriendje. Op het ongelukkige einde van hun relatie na, had hij het altijd leuk met haar gehad. Al kon hij niet ontkennen dat zijn ogen regelmatig andere meisjes hadden bewonderd tijdens hun relatie. Hij had het daar bij gelaten.  Het was altijd bij kijken gebleven.
    De grijns op Evelynn haar aantrekkelijke lippen lieten Ramsey weten dat zijn excuses aanvaard waren. "Het is al goed." Zei ze. "Zolang je de volgende keer maar niet door de grond zakt tijdens het uitspreken van die woorden." Zei ze plagerig, al twijfelde Ramsey erover of het wel echt als grap was bedoeld.

    "Ik kan niks beloven." Zei hij dan ook om zichzelf voor de zekerheid te kunnen indekken, waarna hij gretig had gevraagd of hij nog wel met Eve mocht meelopen naar hun kamer.
    "Zelfs als ik nee zeg denk ik dat ik niet van je af kom." Ze drukte een kus op Ramsey zijn wang. Waardoor hij al helemaal wist dat het goed zat tussen hen. "En dat is dus een ja." Het liefst pakte hij haar hier en nu op van de grond, om op de tafel van de docenten neer te leggen en haar te zoenen. Maar helaas, een stem doorbrak zijn fantasieën.
    "Goedemiddag Ramsey." Begroette Evicka Ramsey expliciet.
    Nu hij wist dat alles tussen hem en Eve gesmeerd liep, stapte hij achter zijn crush vandaan met een grote grijns. De zachte lippen van Eve voelde hij nog steeds op zijn wang. Met een beetje geluk zouden diezelfde lippen hem vanavond heel ergens anders zoenen.
    "Goedemiddag." Heel even gleed zijn blik naar de aartsengel. "Evicka." Als zij hem perse bij z'n naam wilde noemen, dan deed hij dat ook bij haar. Al was zijn bedoeling niet om de vrouw echt uit te dagen.
    "Sorry voor de onderbreking, maar ja dat ben ik," maakte ze haar eerdere zin af. "Ik kijk zeker uit naar het laatste jaar, eindelijk eens eigen kamers!" Wendde Eve zich tot Evicka.
    Ik ook, dacht Ramsey. Helemaal nu hij Eve als kamergenoot had. Dit kon alleen maar iets goeds beteken tussen hen. Hun vriendschap zal uitgroeien tot iets groters.

    Verderop in de hal zag Ramsey hoe Belial zijn handen over Kali haar deken liet gaan. Waar hij de man normaal wel mocht, leken die gevoelens plotseling verdwenen. Ramsey had de deken aan Kali gegeven voor haar verjaardag. Hij wist niet meer zo goed of hij hem had gekocht of gestolen van een andere volitare. Waarschijnlijk het laatste. Toch was hij al jaren van Kali en Belial moest er niet met zijn gore poten aan zitten. Het geheel werd alleen nog maar erger toen de man zijn handen over het lichaam van Kali liet gaan. Wat een viespeuk. Was Belial altijd al zo'n klootzak? Ramsey kon het zich niet herinneren. Tot zijn genoegen zag Ramsey hoe Kali haar hak fel in Belial zijn voet trapte. Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht. Gelukkig had Kali, zoals hij al verwacht had, geen interesse in een oude man als Belial. De jaloezie die hij voelde wanneer Kali met andere gasten was was meteen terug, ondanks dat hij zojuist nog had besloten dat hij en  Kali beter vrienden konden zijn. Dat plan leek meteen weer van de baan. Als het aan Ramsey lag ten minste. Maar hij zou voorzichtiger zijn dan hij eerder was geweest. Vooral nu Eve hem op zijn wang had gezoend. Voor wie hij op dit moment sterkere gevoelens had was onduidelijk. Alles was één wirwar van emoties en verlangens. Wat hij voornamelijk afschreef op de meisjes die met zijn hart speelden. Als één van hen nu gewoon eens open kaart speelden, dan zou hij weten waar hij aan toe was. Alleen tijd zou opheldering kunnen geven op de vraag bij wie hij hoorde.

    “En denk je dat het verstandig is om te vragen wat je precies met die ‘eigen kamers’ gaat doen?” vroeg de aartsengel, haar hoofd kanteltelde ze licht. Ramsey dacht te zien dat ze naar hem had geknikt, al leek dit gebaar voornamelijk aan Eve gericht te zijn. Trok de vrouw nu in twijfel of het wel slim was voor Evelynn om met hem een kamer te delen? Want er was juist geen beter plan voor haar. Tuurlijk Eve had haar donkere veren zelf verkregen, maar aan Ramsey zijn zij kon ze nog zoveel meer bereiken. Haar mogelijkheden zouden met zijn hulp eindeloos zijn. En Ramsey kon niet wachten om te zien waartoe Eve in staat was.
    Smachtend naar de dag dat hij Evelynn in haar volle demonenglorie zou zien, keek hij naar de roodharige haar knappe gezichtje.
    “Zou je je armen nog even willen spreiden voor mij. Dan doorzoek ik snel je kleding zodat je je spullen kan wegleggen.” vroeg Evicka aan Eve.
    Ramsey sloeg tevreden zijn armen over elkaar, leunde tegen de tafel waar Eve haar tas op stond en keek met een grote grijns naar de twee dames.
    "Heb jij het eigenlijk niet ontzettend warm?"
    "Evicka heeft een goed punt." Zei Ramsey, terwijl hij bleef genieten van Eve haar aanzicht in haar zwarte leren jurkje. "Misschien moet je je zo even omkleden op je nieuwe kamer." Daar zou hij graag getuige van willen zijn. "Iets luchtigers is wel verstandig met dit weer."





    [ bericht aangepast op 31 juli 2021 - 0:37 ]

    YULIYA
    docent demonenleer • 1777 / 29 • her office • outfit • with Jacob

    Yuliya snoof zachtjes bij het horen van Jacob’s opmerking. Dat haar ochtend niet gemakkelijk was verlopen, was een understatement. Ze wist dondersgoed dat de leerlingen op deze school niet altijd de makkelijkste waren en dat op Metanoia lesgeven met haar uitdagingen kwam. In haar tijd als schaduw was ze ook genoeg vervelende mensen tegengekomen. Toch hadden de nietsnutten van vanochtend het voor elkaar gekregen haar op een nieuwe manier te vervelen. De ergste soort volitares, die totaal geen respect voor de echte engelen en demonen hadden. “Je moest eens weten,” zuchtte Yuliya uiteindelijk, nadat ze merkte dat ze al geruime tijd stil was geweest. “En nee gelukkig niet, alleen Ramsey. Al was Charlize waarschijnlijk de lesser evil van de twee geweest. Die dame is in ieder geval een stuk volwassener. Gemeen en disrespectvol, maar geen kleuter in het lijf van een twintiger.”
          Een kleine glimlach verscheen op Yuliya’s gezicht. Jacob had het wel goed getroffen met zijn mentor-leerlingen, stuk voor stuk engelen die zich altijd gedroegen. Op Florence na, zij kon nog wel eens een probleemgeval vormen. Zeker voor iemand als Jacob, die niet altijd heel intimiderend en dominant was. Yuliya zag het nog wel gebeuren dat de blondine zo over haar vriend zou heen walsen. “Dat klinkt inderdaad wel beter, maar goed.. Ik ben nu eenmaal een demoon, hè?” zei Yuliya, terwijl ze haar donkere vleugels eens uitschudde. Bij haar vleugels zaten nu eenmaal bepaalde verantwoordelijkheden en gevolgen, waaronder het moeten begeleiden van demonen-in-spé, hoe vervelend deze ook waren. Yuliya keek op naar haar vriend toen hij haar vraag beantwoorde. Het klonk niet bijster positief, wat nieuwsgierigheid bij haar opwekte. Wat was er allemaal in zijn ochtend gebeurd dat het zo onwennig maakte? Op een paar interessante nieuwe leraren na was er toch niks anders dan normaal aan?
          Echter, voordat Yuliya Jacob kon uithoren over waarom zijn ochtend zo onwennig was, stelde ze al voor om naar haar kantoortje te gaan. Dit was nu eenmaal wat meer privé en ze had het wel gezien op het plein. Het was spijtig om te horen dat Jacob niks had ingepikt van de studenten, dit betekende helaas dat ze uit haar eigen voorraad moest schenken. Ze hoopte maar dat de man geen grote zuiper was zoals Belial. “Zonde. En ja, verbazend genoeg heb ik in de drie jaar dat ik hier werk regelmatig goede sterke drank uit de tassen van volitares mogen halen. Erg snugger zijn die kinders vaak niet,” zei Yuliya, terwijl ze haar schouders ophaalde. Ze liepen richting haar kantoor, dezelfde route die ze eerder deze ochtend met Ramsey had gelopen. Gelukkig was het nu onder betere omstandigheden.
          Bij haar kantoor aangekomen, opende Yuliya de deur en wachtte ze tot Jacob binnen was. Ze keek hem vreemd aan toen hij ongemakkelijk bleef staan, haast alsof hij niet durfde te zitten. Engelen en hun regels altijd. Werd dat echt als ongepast gezien? Wat dat betreft was het leven als een demoon een stuk gemakkelijker. Ze hoefde zich in ieder geval niet aan bepaalde etiquette te houden. “Je mag gerust zitten hoor, Jacob. Kies een plek uit zou ik zeggen,” zei Yuliya, terwijl ze de man een vriendelijke glimlach schonk. Zelf ging ze aan haar bureau zitten. Ze zou zometeen wel de fles alcohol en een tweetal glazen pakken. Eerst even over het gezeur op het plein komen. Een diepe zucht viel over Yuliya’s lippen toen Jacob de vraag stelde wat Ramsey en Charlize nou weer uitgespookt hadden. Genoeg, dacht ze.
          ”Nou, de dame had vooral gewoon geen respect voor me, vanaf het begin. Ze smeet haar tas op tafel en begon gelijk bevelen rond te strooien. Laat ik daar nou niet bepaald van gediend zijn,” begon Yuliya, terwijl ze naar haar plafond staarde, in gedachten verzonken “Ramsey daarentegen.. Je kan bij hem beter vragen wat hij niet heeft gedaan.” Yuliya schoof haar blik weer terug naar Jacob. Hij was inmiddels gaan zitten, gelukkig. Anders zou het een beetje ongemakkelijk zijn. Yuliya besloot dat ze eerst een drankje ging inschenken voor beiden, voordat ze aan het Ramsey-verhaal zou beginnen. Ze stond op uit haar stoel, pakte de benodigde spullen en zette het neer op haar bureau. Ze vulde beide glazen en zette de fles neer, waarna ze weer ging zitten.
          ”Goed, Ramsey dus. Waar te beginnen? Het begon eigenlijk gelijk al. Hij maakte een seksueel getinte beweging naar vermoedelijk een van zijn vrienden, daarna probeerde hij als een wanhopige en hormonale tiener met mij te flirten. Hij probeerde het heel hard, best wel zielig eigenlijk. Verder reageerde hij nergens serieus op,” vertelde Yuliya, waarna ze een korte pauze nam om een slok van haar drankje te nemen. Uit zekerheid hield ze maar achterwege dat ze Ramsey had geslagen en omver geschopt. Ze vertrouwde Jacob wel, maar engelen hielden nu eenmaal van hun regels en het pijn doen van een student ging daar waarschijnlijk tegenin.
          “In ieder geval raakte Ramsey heel opgewonden van mijn tegenopmerkingen, want opeens krijgt de arme jongen een heuse stijve. Daar was hij ook heel trots op, trouwens. Toen heb ik hem mijn kantoor uitgegooid,” maakte Yuliya haar verhaal af, waarna ze haar schouders ophaalde. Ze nam nog een slok van haar drankje en bestudeerde Jacob’s gezicht voor een reactie. Ze ging er niet vanuit dat de man een hoge dunk van de donkere volitare had, wat betekende dat deze informatie het alleen maar slechter maakte.
          “Dus ja, tot zover mijn ochtend. Nu wil ik het over jou hebben. Hoe komt het dat deze ochtend zo onwennig voor je was, Jacob?” vroeg Yuliya daarna vriendelijk aan hem, oprecht geïnteresseerd. Ze mocht dan wel een demoon zijn, ze wilde niet dat haar weinige vrienden ergens mee zaten. Tenminste niet gelijk op de eerste dag. Dat zou waarschijnlijk de start van een heel lang en vervelend jaar betekenen. Haar ogen stonden open en nieuwsgierig. Ze speelde voorzichtig met het glas in haar handen, terwijl ze opnieuw Jacob’s gezicht bestuurde.




    [ bericht aangepast op 31 juli 2021 - 3:03 ]


    That is a perfect copy of reality.

                C H A R L I Z E            
    23 | the Queen of Mean | The Dealer | Outfit | Alone on the bed inside room Ira



          Ik snoof bij het horen van Yuliya haar ‘advies’. Domme ideeën waren Ramsey zijn ding, niet het mijne. De manier waarop de docent tegen mij praatte, was er eentje die me niet beviel. Ik deed mijn best om mijn woorden voor me te houden maar ik stond nu eenmaal niet bekend als het type dat over haar heen liet lopen.
          “Wat mijn kantoortje betreft: ik hoop je daar liever nooit te zien, want je verveelt me nu al,” was de docente haar kinderlijke weerwoord. Ze kon vast niets beters verzinnen dan dit. Misschien had ze ergens toch wel gelijk. Ik had een ontzettend domme inschattingsfout gemaakt om haar met respect te benaderen in haar eerdere lessen Demonenleer. Het was aan mezelf te verwijten dat ik haar geschiedenis niet grondig onderzocht had met de contacten die ik had. Daar zou nu schot in de zaak moeten komen. Waarschijnlijk was ik niet de enige die nieuwsgierig was naar de achtergrond van de demoon. Het was immers een tijd geleden dat ik een grote scoop had laten schrijven voor de leden van Newspaper Club.
          Met deze gedachte in mijn achterhoofd wist ik nog een succes-wensing eruit te persen voordat ik kalmpjes mijn spullen bij elkaar pakte met de bedoeling om op zoek te gaan naar mijn kamer. Ik bleef echter nog even dralen in afwachting tot Yuliya haar reactie aangezien ik haar inschatte als het type dat graag het laatste woord wilde hebben. Ergens viel het me dan ook behoorlijk tegen toen deze uitbleef doordat haar aandacht naar een mannelijke engel uitging.
          Ik spitste mijn oren om mogelijke interessante feitjes op te vangen die een mooi artikel voor de krant kon opleveren. Sowieso zou een vriendschap tussen een engel en een demon voor genoeg materiaal zorgen, zeker als het verhaal op zichzelf aangedikt werd. Misschien dat ik een jonge volitare achter ze aan zou sturen die me nog zaken, of tenminste The Dealer, verschuldigd was. Later zou ik wel denken over wat ik met de vergaarde informatie zou gaan doen. Vanuit Asteria en Cassiel hun verhalen was het een algemeen feit dat de Hemel en de Hel al jaren met elkaar in conclaaf waren. Metanoia was het enige neutrale gebied dat er bestond, dus hier zou een relatie tussen een engel en demon niet strafbaar zijn. Toch vroeg ik me af wat iemand zoals Kenna of Evicka ervan zou vinden als er meer tussen hen opbloeide.
          Eens ik op het prikbord had gekeken naar de kamerindeling ging ik met doelbewuste passen op zoek naar de kamer die het naamplaatje ‘Ira’ droeg. Ik deed de deur open, liet hem dichtvallen en volgde mijn intuïtie die me leidde naar de slaapkamers. De eerste deur die ik opendeed, was al bezet. Ik herkende Laslo en Leya. Mijn gezichtsuitdrukking bleef onleesbaar terwijl ik de slaapkamerdeur weer sloot. De kamer ernaast was nog leeg. Perfect.
          Ik plaatste de weinige spullen die ik mee had genomen naast me neer, viste mijn huidige favoriete bezigheid uit mijn tas (lees: rubik’s cube) en ging daarmee op het bed liggen. Het lag best aardig, hoewel het er niet stevig uitzag. Het zou me niet verbazen als hij ergens tegen het midden van het jaar door zijn voegen zakte, zeker gezien mijn behoeften die op den duur opspeelden. Voor nu had ik wel even genoeg sociaal contact gehad. Vanavond op het feest van Laslo en Jouka zou ik weer al mijn energie nodig hebben. Ik grijnsde terwijl ik met vlugge vingers alle vlakjes bij dezelfde kleur probeerde te krijgen, wat me gemakkelijk afging. Waarschijnlijk zou ik niet eens kunnen kiezen wat voor nieuws er op de voorpagina kwam te staan. . .

    [ bericht aangepast op 31 juli 2021 - 17:29 ]


    I have seen my own sun darkened

    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Humanitas • W. Dinah and Gabriel

    Dinah had Salem, terwijl hij een felgekleurde slinger om zich heen gedrapeerd kreeg, geïnformeerd over het feest dat zij en Kali wilden geven in hun kamer vanavond. Salem moest toegeven dat de ruimte een perfecte sfeer had voor een feest. Daarnaast gunde hij Jouka en Laslo beiden een fijne verjaardag. Met beide jongens was hij al lange tijd bevriend, dus zelf was Salem sowieso van plan geweest om het feest bij te wonen.
    “Gewoon een kleintje. . . denk ik. . . Hoop ik." Dinah dacht na. “Laten we het er maar op houden dat het een middelgroot feestje wordt waar het misschien onverwachts drukkig aan toe kan gaan.”
    Salem kneep zijn ogen samen. "Dinah, hoeveel volitares komen er?" Vroeg hij achterdochtig. Zo to horen ging het weer een uit de hand gelopen feest worden. Maar natuurlijk stemde Salem in met het feestje. Zelf had hij enorm veel zin om al zijn vrienden vanavond bij elkaar te zien.
    Salem gooide een slinger over Dinah haar schouders heen, waarop de dame dramatisch haar haren naar achteren gooide. "Staat je goed." Grijnsde Salem. Hij wou zijn gesprek met Dinah over het feest vervolgen, maar de deur ging open.

    ”De architect van deze ruimte was zeker erg geïnspireerd door middeleeuwse troonzalen,” klonk Gabrièl zijn stem. "Had beter gekund."
    Salem draaide zich om naar de deur van hun kamer. Daar stond hij dan. Tall, dark and handsome. Gabrièl was altijd al een verschijning geweest, niet alleen door zijn uiterlijk, maar ook door zijn charisma. Als Gabrièl de kamer binnen stapte veranderde de sfeer. Zo ook nu. Salem was inmiddels gewend geraakt aan het effect dat zijn ex op hem had. Hij werd er niet langer nerveus wanneer Gabrièl in zijn buurt was. Dat was wel zo geweest toen ze nog jong waren. Voordat ze een relatie hadden. Sinds Salem zich kon herinneren had hij een crush gehad op de knappe Gabrièl. De gevoelens bleken wederzijds, waardoor hun relatie volgde. Tot Salem zijn teleurstelling werd Gabrièl naar mate ze ouder werden steeds meer getrokken richting de duistere zijde van de school.  Het stemde niet overeen met Salem zijn eigen goedaardige en vriendelijk aard. Uiteindelijk liep hun relatie dan ook stuk omdat Gabrièl in Salem zijn ogen te veel was veranderd, en niet omdat hij niet meer van hem hield. Dat deed Salem nog steeds. Hij hield ervan hoe Gabrièl bewoog; hoe nonchalant hij zijn tas op de grond liet vallen en daarna plaats nam op een van de banken, de kleine bewegingen die hij maakte met zijn handen en de manier hoe hij om zich heen keek. Salem hield van zijn stemgeluid. Zelfs wanneer de jongen onvriendelijk sprak. Gabrièl was, in Salem zijn ogen, volmaakt. Dat betekende echter niet dat Salem spijt had van het feit dat hij hun relatie had afgebroken. Hij had zijn hart gevolgd en zolang Salem dat deed, wist hij dat hij op het juiste pad zat.

    “Gaan we al kamerindelingen bespreken of wachten we even op onze lieve Kali. Mij maakt het sowieso niet uit met wie ik slaap, dat moeten jullie maar fijn uitvechten,” Een kleine glimlach verscheen op Gabrièl zijn gezicht. Salem glimlachte, maar niet op dezelfde tevreden en zelfingenomen manier zoals zijn ex deed. Het was Dinah die als eerste in ging op Gabrièl.
    “Dat klinkt alsof je verwacht dat iedereen graag met jou op één kamer zou willen slapen.” zei ze scherp.
    Salem grijnsde en keek naar de grond. Dinah probeerde misschien Gabrièl met die zin te slim af te zijn, maar Salem wist dat iedereen inderdaad een kamer met Gabrièl wilde delen. Hij had een natuurlijke aantrekkingskracht waardoor hij aan aandacht nooit te kort kwam.
    “Je zei dat het beter gekund had? Grijp dus je kans om er zelf iets van te maken,” vervolgde Dinah. “De supriseparty van Jouka en Laslo wordt hier gehouden, tenminste, dat is het plan. Salem hier" Salem keek Gabrièl verontschuldigend aan. "was al zo vriendelijk om mee te helpen met de kamer te versieren. Ben jij misschien ook over te halen? Name your price.” De uitdagende toon in Dinah haar stem deed Salem even opkijken. Wanneer het op de liefde aankwam, kon Salem altijd op zijn instinct vertrouwen. Hij observeerde Dinah haar gezicht en de manier waarop ze naar Gabrièl keek. Het begon bij Salem te dagen dat hij misschien niet de enige was met gevoelens voor de demon die nog steeds glimlachend op de bank zat.

    Salem haalde de slinger van zijn schouders af en drapeerde deze over de dichtsbijzijnde stoel.
    "Mij maakt het ook niet uit met wie ik een kamer deel. Maar het lijkt me een goed plan om op Kali te wachten bij het maken van een indeling, zodat we ook met haar voorkeur rekening kunnen houden."
    Salem wendde zich tot Dinah. "Maar zeg eens, wat is Kal en jouw plan precies voor vanavond? Aangezien het feest in onze kamer plaatsvindt, hebben Gabrièl en ik recht om te weten wat jullie voor ons in petto hebben." Zei Salem, terwijl hij even het oogcontact met Gabrièl opzocht. "Of niet Gabe?"




    [ bericht aangepast op 3 aug 2021 - 18:49 ]