• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Ingang slaapzalen • W. Yuliya


    Laslo en Florence waren vertrokken naar hun kamers. Jacob voelde een vlaag van opluchting over zich heen komen. Het einde van het fouilleren was in zicht en daarna kon hij zich even terugtrekken op zijn kamer om bij te komen van de veelbewogen ochtend. De twee lichtpuntjes waren Florence haar aanwezigheid en Laslo die Belial verklikte bij Evicka geweest. Het werd hoog tijd dat Belial werd aangesproken op zijn losse handjes tegenover de volitares. Als hij zich niet vergiste dan had hij de docent Ramsey bij zijn kruis zien grijpen nog geen half uur geleden. Al had Jacob weinig tot geen medelijden met die lastpak. Wat dat betreft verdienden die twee elkaar.
    Toen Florence uit zijn zicht verdween kon Jacob voor zijn gevoel voor het eest weer ademen. Zijn gespannen sfeer en daarmee ook zijn ergernis naar Evicka begon af te nemen.
    “Als er wat is, Jacob, kan je me dit ook gewoon vertellen. Aan jouw de keuze om dit er nu uit te gooien, of later. Je weet dat je me alles kan vertellen, toch? Dat is niet verandert in de tijd dat we elkaar niet hebben gezien.” Sprak Evicka bezorgd.
    “Dankjewel.” Zei Jacob. “Ik heb wat tijd nodig om te wennen.” Legde hij zichzelf uit. “Nieuwe docenten, deze volitares in hun laatste jaar en dan nog deze tassencontrole...” en het fouilleren van de leerlingen, maar dat durfde hij niet uit te spreken “Het is me op het moment allemaal veel.” Jacob hield eerder van continuïteit, iedere vorm van verandering zorgde voor een onrustig gevoel bij hem. “Het spijt me als ik daardoor wat gespannen overkom.” verontschuldigde hij zichzelf.

    Als een van de laatst overgebleven volitares kam Evelynn aanlopen.
    “Goedemiddag Evicka,” begroette ze Evicka beleefd en legde haar tas op tafel.
    Jacob keek naar de donkere vleugels van het meisje. Zonde. Het was helaas een verloren zaak. Jacob had Eve al een tijd geleden verloren aan de demonen, en ze leek daar oprecht beter op haar plek. Hoe vreselijk Jacob dat ook vond om toe te moeten geven, het was de waarheid.
    “Volgens mij staat er ook nog een docent achter me en gezien zijn lengte is hij, naar mijn weten, moeilijk over het hoofd te zien,” Evicka keek even achterom.
    Jacob glimlachte naar haar en vervolgens naar Evelynn. “Hee Eve.” Begroette hij haar kort. Ondanks dat de volitare haar eigen pad had gekozen vond Jacob haar nog altijd een fijn persoon.
    Alsof lastpak nummero uno niets anders te doen had op deze school dan de meisjes lastig vallen, stond Ramsey opeens achter Evelynn en zocht hij duidelijk naar haar aandacht.
    Sommige dingen veranderden nooit. Jacob grinnikte kort en stapte toen naar Evicka toe. Hij wist dat Evelynn niet voor problemen zou zorgen en verder leken er geen volitares meer te zijn die gecontroleerd moesten worden.
    “Ik ga kort een praatje maken met Yuliya,” en hij knikte in de richting van zijn demon vriendin die een eindje verderop stond. “Wij spreken elkaar later, toch?” Vroeg hij vriendelijk.

    Yuliya stond bij de tafel waar ze zojuist Charlize had gecontroleerd. Jacob kwam naast haar staan en keek haar aan. De vrouw zag er niet uit alsof ze de dag van haar leven had.
    “Toe aan een borrel?” Stelde Jacob dan ook voor. Uit ervaring wist hij dat dat Yuliya hielp wanneer de volitares weer eens haar neus uit kwamen.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 18:06 ]


    LUCA

    The Truthfull one
    The New White King
    ♔ With Jonah ♔ At the Dormroom



    In plaats daarvan rechtte hij zijn rug, zijn vleugels nog stevig ingeklapt. Wat zou er nu door zijn hoofd heengaan? ''Het cirkeltje is weer rond.'' Voegde Jonah er beheerst aan toe.
    . Jonah schraapte zijn keel en knikte. ''Ja, is goed.'' Hij stapte de kamer in en zette vervolgens zijn tas even op de grond. Die kon hij straks wel op gaan bergen.
    Voor het eerst sinds zijn binnenkomst in de kamer nam hij de ruimte in zich op. Het hoge plafond zorgde ervoor dat de ruimte niet beklemmend aanvoelde, maar eerder open. Daarbij boden de aarde tinten de nodige warmte en de ramen genoeg licht. ‘’De kamer ziet er goed uit.'' kwam hij niet.

    Ik kon zien hoe Jonah zijn rug rechtte iets wat me automatisch ook mijn rug liet rechten. Niet om hem te intimideren, in tegendeel maar een andere reden kon ik ook niet zo meteen geven. Het was dat ik ergens nog steeds waardering had voor Jonah, ik had jarenlang naar de jongen opgekeken en hij had mijn mening jarenlang ook gewaardeerd tot kort. “Het cirkeltje is weer rond.” Sprak Jonah echter kon ik niet aan zijn gezicht aflezen of hij dit als iets positiefs of negatiefs aanzag. Ik knikte dan maar en richtte mijn blauwe kijkers kort op de jongen voor ik ze weer in de ruimte liet afdwalen. Ik wist niet echt wat ik moest doen met mijn oud-vriend. Ik wilde niet grof naar hem toe zijn, zo stak ik niet in elkaar, maar waar sprak je dan zo over?
    Na mijn hersenspinsels kort te laten werken besloot ik om de jongen uit te nodigen om met ons tweetjes de kamer te gaan verkennen. Ik had al aanstalten gemaakt om richting de eerste deur toe te lopen. Jonah schraapte zijn keel iets wat de stilte in de grote ruimte leek te vullen, waarna de jongeman knikte “Ja, is goed.” Het zorgde dat mijn linkermondhoekje kort omhoog trok, waarna ik al naar de deur toe liep en deze opende. Ik liep al naar binnen en maakte plaats voor Jonah zodat hij ook rond kon kijken.
    Ik floot even goedkeurend, dit was pas een kamer te noemen. De zon had een heerlijke warme gloed die de kamer vulde, de gouden schijn die op één van de bedden scheen welke ook heerlijk zacht leken als ik de dons zo zag. In eerste instantie had ik mezelf of het bed willen laten vallen al besloot ik dit niet te doen, zeker eens ik besefte dat er twee bedden in deze kamer te vinden waren. “Het ziet er naar uit dat we de kamers moeten delen.” Merkte ik op, waarna ik mijn bips toch even op het bed plaatste, ooh hemel de matrassen waren bouncy ik schraapte mijn keel nu ook even, waarna ik luchtig probeerde te praten over onze twee andere roomies. “Ik las dat Ash en Valentina ook erbij komen, jij kan het ook met hun vinden toch?” probeerde ik van de situatie toch iets te maken. Ik hoefde er niet bij na te denken want ik wist dat Jonah liever met één van de dames een kamer zou willen delen. Zo slecht was ik ook niet in het lezen van de ruimte. Ik liet mijn blauwe kijkers kort op mijn handen rustten. “Mag ik vragen wie je als mentor gekozen hebt?” vroeg ik hem dan ook vriendelijk. Jonah’s verendek was dan wel donkerder dan ze ooit waren, ik wist zeker dat hij nog niet helemaal duister was en ergens hoopte ik dan ook dat de jongen voor een Mentor gekozen had die hem oprecht wilde helpen met zijn keuze, zijn keuze van het goede waar hij ooit zo goed voor onderweg was.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    CYRUS

    The Assistent Advisor ☸ Talking to Volitaire Scum @Gabrièl




    Het was niet te ontkennen dat ‘trots’ van Gabriels gelaat afspatte, de schunnige grijns om zijn lippen ging. Dat deze jongeman zijn voeten vaagde aan de deugden was duidelijk. Het was zijn nonachalante houding dat me deed opkijken van zijn tas. “Kijk maar in mijn tas hoor, als dat u blij maakt,” erbij gegooid. Mijn gifgroene kijkers gingen vluchtig over zijn gelaat heen ongeïntereseerd in de praatjes dat hij me wilde verkopen. Ik kon wel zien dat hij een bepaald intimiderend gehalte had, maar dat hij zich misschien het prinsje van hell hier voelde was hij niets meer dan een fractie van een schaduw. De spotlichten schenen te veel op hem om hem ongezien te maken en dat was geen compliment.
    ”Ja, Gabrièl is mijn naam, goed onthouden,” sprak de jongen vervolgens sarcastisch, een kleine grijns sierde mijn lippen waarna ik mijn hoofd kort schudde, het was opmerkelijk hoeveel de jongeman al vrijgaf van zijn persoonlijkheid. Het weerkaatsen van mijn ironische opmerking deed me zijn tas dichtristen die duidelijk clean was. “De kant van God natuurlijk, heeft u niet gezien hoe wit mijn vleugels zijn?” de smug grin om zijn lippen deed me de jongen even met een opgetrokken wenkbrauw aankijken een beetje geamuseerd. Ik gebaarde aan de jongen om zijn armen te spreiden, voor de protocol hoewel ik er zelf ook wel zeker van was dat hij zijn hersenen had gebruikt om niets mee te smokkelen. “Ik zie voornamelijk hoe monotoon ze zijn.” Het was erg subtiel maar wel zeker een sneer jegens de narscisistische jongeman. Zijn veren waren een prachtig inktzwart, menig volitaire had het recht daarop jaloers te zijn. Maar dat was het ook, zwart. Ik schudde mijnvleugels kort, in de zon kon je de rode en groene schakeringen zien in mijn verendek. Misschien een stuk kleiner dan dat van de andere docenten, maar en stuk verfijnder en efficiënter.
    Ik schonk de jongeman een kleine uitdagende blik waarna ik klaar was met hem af te kloppen, hij had niets bij zich. Hierdoor vroeg ik de jongeman waarmee ik hem zijn laatste jaar kon begeleiden. Hij had immers mij gekozen, ondanks dat hij mijn reputatie nog niet kende, alleen het vak dat ik zou komen geven. Hierdoor had ik wel een degelijk antwoord verwacht al kon hij mij deze ook niet geven. Natuurlijk.
    “Het enige wat ik van u nodig heb zijn mensen, contacten in het demonen realm die mij met mijn ambities kunnen helpen. Als onder adviseur van Malcifer moet u die wel hebben, toch?” vroeg hij zijn wenkbrauw ophalend, waardoor ik even peinzend op de binnenkant van mijn wang knauwde. Hmm interessant joch. Weinig respect dat was duidelijk, en toch een bepaalde charme die ik wel kon terugvinden in mezelf. “ Natuurlijk heb ik connecties.” Sprak ik kalm, waarna ik hem de zak terug aangaf welke ik gecontroleerd had. “ Maar van die twee minuten dat we elkaar spreken weet ik al dat je die connecties niet waardig bent.” Ik richtte mijn blik nu op Gabrièl. “ Je mist een notie van respect, iets wat jou niets meer maakt dan een demoon in wording. En dan ook gewoon dat.” Ik zette mijn charmante glimlach op en haalde mijn wenkbrauwen op. “ Can’t relate.” Vervolgde ik dan, doelend op het feit dat ik mezelf dudielijk beter vond dat de twink voor me. Gabrieèl was mijn aandacht niet meer waardig, dus had ik mijn blik al gericht op de volgende student die zijn tas moest komen controleren. “ Dus denk nog maar eens goed na waar je nog begeleiding bij nodig hebt. Misschien dat je eind dit jaar me nog van mening kan laten veranderen. “ sprak ik nog tegen de jongeman, hem geen blik waardig gunnend. Natuurlijk schuilde er duister potentieel in de jongeman, maar de antwoorden ging ik hem niet op een dienblad serveren.


    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 19:52 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    LEYA
    never trade respect for attention
    twentytwo • persephone • outfit minus bag • asteria & asherah laslo • bag checkroom one

                ''Absoluut, een dag zonder een beetje chaos is ook niets,'' antwoordde Ash. “Jij?”
          ”Een beetje chaos is altijd wel vermakkelijk,” merkte ze op. Er waren veel dingen waar ze zo haar limiten voor had, maar chaos was daar niet een van.
          Leya had de goede rij uitgekozen, met het rappe tempo waarop Asteria door hun tassen ging. Een stuk sneller dan de andere docenten. Het scheelde ook dat zowel zijzelf als Asherah geen verboden dingen in hun tas hadden zitten. Terwijl Asteria bezig was, schreeuwde Ramsey door de ruimte heen naar Eve. Het zal ook eens niet. Haar ogen gleden heen en weer van Ramsey, Eve en Laslo. De laatste stormde uiteindelijk weg. Er zaten hoe dan ook nog een gevecht aan te komen. Vechtende volitares waren wel vermakkelijk om te zien, maar Leya had liever dat Las zich daar buiten hield. Na al die jaren was hij daarin nog altijd niet veranderd. De jongen ging nog vaak in de problemen komen zodra hij niet meer op Metanoia zat.
          Hoofdschuddend richtte ze haar aandacht weer op de tassencontrole, waar Asteria al klaar mee was. Na een mededeling over waar ze de kamerindeling konden vinden, mochten ze gaan. Leya was vrij zeker dat ze eigenlijk nog een ‘pat down’ moest ondergaan, maar als Asteria daar niet mee kwam ging ze het ook zeker zelf niet opperen. In tegenstelling tot sommige anderen, liet zij niet zomaar iedereen aan haar zitten. Toen Ash haar vroeg of ze haar later weer zou spreken, nam Leya gelijk gebruik van het moment. “Oh, ik loop wel gelijk mee.” Ze pakte haar tas en volgde Ash richting het prikbord. “Erg gezellige vrouw, vind je ook niet?” mompelde ze tegen Ash zodra ze buiten gehoorafstand van de roodharige docente waren. Het was duidelijk dat de vrouw hier met tegenzin zat. Zelf kon ze goed overweg met kinderen, maar hier tot in de eeuwigheid vastzitten was een heel ander verhaal.
          Stilletjes bestudeerde ze de kamerindeling. Alyssa, Sorin en Elias. Niet slecht. Gabe had het ook niet slechtgetroffen, hoewel hij wel met twee druktemakers zat. Het was meer Laslo om wie ze zich zorgen maakte. Voor ze richting de kamers liep, stapte ze op Gabe af, die nog altijd bij Cyrus stond. Er hing een overduidelijk spanning tussen de twee heren die ze voor nu negeerde, al liet het haar wel een wenkbrauw optrekken. “Mocht je rust nodig hebben uit je drukke kamer, weet je mij te vinden, ja?” Het was ondertussen wel algemeen bekend Kali en Dinah het verjaardagsfeest organiseerden en gezien die bij elkaar op de kamer sliepen, was het ook niet lastig te raden waar dit feest zou plaatsvinden. Leya wist dat Gabe net als zij wel van een feestje hield, maar ook zeker op zijn (schoonheids)slaapje gesteld was. “Zou niet willen dat je morgen met wallen onder je ogen moet rondlopen,” voegde ze er onschuldig aan toen, terwijl ze hem zachtjes op zijn wang klopte. “Succes alvast.”

          Alyssa en Sorin waren al bij kamer twee, Castitas, toen Leya daar eenmaal aankwam. Ze ving nog net de laatste woorden van de blondine op. “Is dat een waarschuwing dat we niet jouw hulp moeten vragen als we iets in elkaar moeten zetten?” merkte ze plagerig op.
          De kamer zelf was prachtig, met hoge ramen en rijen vol met boeken. Hier een jaar vertoeven was zeker geen straf. Ze zette haar tas op de grond en haalde er een zorgvuldig ingepakte doos uit. “Mij is het om het even met wie ik een kamer moet delen, maar misschien jongens en meiden samen? Als jullie iets anders willen is dat ook prima. Laat het straks maar weten, ik moet nog even onze jarige een fijne verjaardag wensen.” Ze glimlachte naar het twee en ging naar de kamer naast die van hun. Met een beetje geluk waren de muren goed geisoleerd.
          Laslo was aan het slapen in een van de bedden, uitgespreid als een zeester, waardoor hij het bed in beslag nam. “Tijd om wakker te worden, schone slaapster.” Zonder medelijden trok ze de dekens van hem af. “Ik weet dat je vanavond nog een feest hebt, maar als je nu ook gaat slapen verpest je je hele ritme, zover je dat nog niet gedaan hebt. En natuurlijk, gefeliciteerd, je bent al een kwart eeuw oud nu.” Leya drukte een kus op zijn wang en overhandigde hem de doos. “Probeer jezelf niet ziek te eten, alsjeblieft.” De doos bevatte vijfenentwintig muffins met elk een ander smaak. Het was een hele klus geweest, maar zeker de moeite de waard. Eén muffin uit een recept halen ging niet, waardoor de kinderen de rest hadden gekregen. Voelde ze zich lichtelijk schuldig tegenover de verzorgers om de sugarrush die de kinderen nu de rest van de dag zouden hebben? Eigenlijk niet. “Maar Las, alles okay?”

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 22:01 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jouka
    22      •      The Golden Advisor      •      with Lara      •      at their room

    There's always that stupid mistake that changes everything






         
    Terwijl Jouka de trap af liep zodat hij in ieder geval op hetzelfde niveau stond als Lara, leek ze al iets meer te ontspannen. Gelukkig maar. Hopelijk was dat dan ook direct het grootste probleem geweest, dat hij blijkbaar intimiderend was overgekomen door hoog boven haar te staan. Hij had helemaal niet zo willen overkomen, maar het was gewoon niet snel genoeg tot hem doorgedrongen dat dit wel zo kon zijn.
          Hij vroeg haar over haar relatie met hun komende kamergenoten, waarop zij dit weer van hem wilde weten. Dus antwoordde hij eerlijk, maar toch ietwat ontwijkend. Het geluk stond nou niet bepaald aan zijn zijde. Een kamer delen met een jongen als Laslo of Donovan zou vast pittig zijn, maar wel te overleven. Aris was door zijn vijandigheid naar hem toe een heel ander verhaal. Op zich snapte Jouka wel waar het vandaan kwam, hij had nota bene zijn zusje misbruikt, al leek de jongen niet precies te weten wat er gebeurd was, maar toch bleef het pijnlijk. Bleef het lastig dat de jongen zo vijandig was. Als Aris de kans zou zien om hem in elkaar te slaan, zou hij het vast doen. Een slaapkamer met hem delen was dan ook het laatste wat hij wilde, dan kwam hij nog liever de ongemakkelijkheid tussen hem en Florence onder ogen. Dat zou tenminste vast nog uit te praten zijn. Aris leek hem niet vatbaar voor een goed gesprek, een gesprek waarin hij de situatie kon toelichten, maar ook één om zijn schuld toe te geven en berouw te tonen. Hoe zeer de omstandigheden ook tegen hem waren geweest, hij had alsnog een volkomen foute keuze gemaakt. Hij was niet sterk genoeg geweest.
          'Je had het veel slechter kunnen treffen inderdaad,' ging Lara in op zijn opmerking. En daarin had ze op zich ook wel gelijk, figuren als Ramsey zouden een hel zijn voor Jouka, al moest hij eerlijk zijn dat hij Aris daar ook onder telde. Een kamer delen met één van de losbandige meiden was ook niet zijn favoriete optie geweest. Maar toch, eigenlijk had hij het ook veel beter kunnen treffen. Een geluk dat hij dit jaar helaas niet had. Dus haalde hij slechts zijn schouders op en trok hij hun gesprek voort naar het volgende onderwerp: de kamerindeling.
          In plaats van gewoon antwoord te geven op zijn vraag, liep ze op hem af, waardoor ze in zijn oor kon fluisteren. Hij trok zijn wenkbrauwen even op, maar luisterde wel geduldig naar wat ze hem te vertellen had wat blijkbaar niet door anderen gehoord mocht worden.
          'Niet doorvertellen, oké?' Hij knikte slechts en wachtte de rest van het verhaal af. 'Het liefste zou ik geen kamer met Florence delen. Ze is vast heel vriendelijk, maar... ik word altijd een beetje ongemakkelijk van haar. Het ligt niet aan haar hoor, het ligt aan mij... dat weet ik. Maar ik zou me niet fijn voelen als ik met haar moet slapen. Dus het liefst zou ik met jou of Aris een kamer delen. En jij?'
          Jouka humde even en knikte langzaam enkele keren met zijn hoofd toen ze klaar was met haar verhaal. Zijn hart begon een beetje te gloeien in zijn borstkas bij haar woorden. Ze zou een kamer met hem willen delen. Dat was in ieder geval goed nieuws.
          'Dat gaan we dan regelen. Als het aan mij ligt, hoef je niet met Florence op een kamer te slapen. Ik zal het in ieder geval geen probleem vinden om de mijne met jou te delen.' Hij glimlachte bemoedigend naar haar. Hij kon op deze manier haar alvast tonen dat hij niet van plan was om haar dit jaar te laten vallen, dat hij oprecht het beste met haar voor had. Hopelijk zou ze hem nu ook vaker in vertrouwen nemen. 'Maar laten we in ieder geval nog wel afwachten naar wat de anderen te zeggen hebben. Wie weet wil Aris ook echt niet met Florence, dan zal ik me moeten opofferen ben ik bang.' Hij grinnikte even, hopend Lara zo verder op haar gemak te kunnen stellen. Niet dat hij ernaar uit keek om een kamer met Florence te delen, maar als dit de lieve vrede zou bewaren, dan zou het wel moeten.
          Niet gauw nadat ze het over haar gehad hadden, kwam ook de dame in kwestie de kamer binnengelopen. Direct leek Lara een soort van te verstijven, haar vleugels ingetrokken. Hij merkte nog net de wanhopige blik in zijn richting. Ze had zojuist gevoelige informatie met hem gedeeld, maar hij was zeker niet van plan om haar vertrouwen te schaden. Hij glimlachte dan ook bemoedigend naar haar en bleef naast haar staan. Florence zou naar hen toe moeten komen en hopelijk zou ze hen ook hun ruimte gunnen. 'Hee Florence,' wist Lara nog zachtjes uit te brengen. Jouka voelde haast de neiging om één van zijn vleugels beschermend naar haar uit te strekken, ze stonden immers nog dicht bij elkaar. Hij wist alleen ook dat dit vreemd op Florence over zou kunnen komen en mocht hij toch een kamer met haar moeten delen, dan wilde hij het liefst ook niet haar beledigen door een soortgelijke actie.
          'Goed je te zien, Florence.' Hij glimlachte nu ook naar haar, maar deze glimlach was ook vol met zijn onzekerheid. Ze hadden elkaar immers al heel lang niet meer gesproken. Hij wist ook niet volledig zeker of het inderdaad wel goed was om haar nu toch nog te moeten zien en spreken, maar hij wilde vriendelijk blijven tegen iedereen, zo ook tegen zijn ex-vriendin. Ze moesten toch deze kamer met elkaar delen. Misschien kon hij meteen maar van de gelegenheid gebruik maken om een poging te doen om op zijn minst een deel van hun relatie te herstellen. Volledig zou niet meer lukken, daarvoor waren ze beiden te veel veranderd, maar wie weet wat nog mogelijk was.


    Stenenlikker

    JONAH

    24 — The Fallen King — Outfit — With Luca — Temperantia
          Tegenover hem rechtte ook Luca zijn rug. Hiermee spiegelde hij de lichaamstaal van Jonah al betwijfelde de jongeman of het opzettelijk was of niet. Het zorgde er in ieder geval voor dat Jonah zijn houding vasthield. Als er ook nog maar een sprankje van zijn oude rol bestond dan was dat hetgeen wat nu het roer over nam. De drang om zijn gezicht te redden leek ook weer aan te wakkeren in het bijzijn van zijn oude vriend. Het leverde wel verwarring op. Zelf was hij er immers van overtuigd dat het gelukt was om te accepteren dat die versie van zichzelf weg was. Het tegendeel was zojuist bewezen end at na al die jaren.
          Nog voordat Jonah geantwoord had, had Luca aanstalten gemaakt naar de eerste kamer. In eerste instantie was het hem nog niet opgevallen dat de kamer maar liefst twee deuren had, in plaats van vier. Er verscheen dan ook een lichte frons op zijn gezicht aangezien ze toch echt met 4 man waren ingedeeld. Nieuwsgierigheid bracht hem dan ook in beweging.
          toen Jonah de kamer in stapte werd hij begroet met een prachtig uitziende kamer. Naast hem floot Luca dan ook toepasselijk. Hoe aantrekkelijk de kamers en bedden er dan ook uit mochten zien, er was toch wel één minpuntje. “Het ziet er naar uit dat we de kamers moeten delen.” Bevestigde Luca het aanzicht. Er stonden twee bedden in één kamer. Niet één bed per kamer zoals hij eigenlijk verwacht had. Waar die verwachting vandaan kwam durfde hij ook niet te zeggen. Er was immers nooit gesproken over een privé kamer. De teleurstelling was dan ook groot, al probeerde hij dit zo min mogelijk uit te stralen. Hij voelde de bui eigenlijk al hangen. Twee jongens, twee meiden. De verdeling was perfect. Hij mocht dan wel eens eerder een bed gedeeld hebben met Ash, maar dat was jaren terug. Hij kon wel begrijpen dat ze liever een kamer met Valentina wilde delen.
          ''Uhum.'' Stamelde Jonah waarna hij even slikte en zijn armen over elkaar sloeg. Het voelde echter verkeerd om het daarbij te laten. ''De kamers zijn wel mooi.'' Opnieuw liet hij zijn blik even de kamer door gaan om vervolgens te stoppen bij Luca die inmiddels plaats had genomen op het bed.
          Het onderwerp kamergenoten bleef in de lucht hangen als een wolk die niet benoemd werd. Het viel Jonah ook wel op dat Luca het onderwerp probeerde te veranderen. Jonah beantwoorde zijn vraag dan ook met een knikje, al was dat niet helemaal de waarheid -hij en Valentina[/b[ vermeden elkaar ook al jaren-, maar besloot ook om het onbenoemde te benoemen. Op die manier zou het in ieder geval tijdelijk opgelost zijn. ''We moeten de kamerindeling maar even bespreken zodra zij er ook zijn.'' Het was wel zo netjes om ook hen erbij te betrekken.
          Luca wist wel de stiltes op te vullen door vragen te stellen. Ergens was Jonah hem daar wel dankbaar voor, het was beter dan de ijzige stilte die Jonah niet wist op te vullen. Tegelijkertijd wilde hij het gesprek helemaal niet aangaan. De radiostilte was zo slecht nog niet. Echter was het voorval wel jaren terug en was de pijn inmiddels wat verzacht. Vergeven zou hij nooit doen, maar de woede die er eerst was leek ook af te zijn genomen.
          ''Ik heb Asteria gekozen, jij?'' Jonah liet zich tegen de muur aan leunen, armen nog over elkaar geslagen. Hij wilde de smalltalk verder voortzetten, maar de meeste dingen waren voor de hand liggend. De engel zou sowieso voor een engelen mentor gekozen hebben en ook nog die kant willen blijven aanhouden. Het zorgde ervoor dat een hoop smalltalk vragen afvielen, waardoor juist een andere vraag naar boven borrelde. Het was een risico, maar hij was geen vreemde meer voor risico's.
          ''Spreek je Martell nog?'' Zijn kijkers zochten die van Luca op om te pijlen hoe de vraag zou vallen. Tegelijkertijd verstevigde hij zijn over elkaar geslagen armen, waardoor het bijna iets weghad van een knuffel aan zichzelf. Een knuffel der verdediging.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 21:52 ]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    ]
    I'll make you scream my name one way or the other

    Outfit


    BELIAL

    Docent Zelfverdediging † at the touchy place † With Kali

    Ongeduldig tikte ik met mijn vingers op de houten tafel terwijl ik afwachtte tot de volgende kandidaat zou komen voor een grondige checkup Ik had eerder Donovan verwacht, maar nee het was de dame naast hem die naar mij toe kwam. Daar had ik zeker niets op tegen en daarbij, Kenna zat nu ook aan de heren dan mag ik ook zeker mijn handen over de vrouwen laten gaan. De kleine dwerg voor me was altijd uiterst fascinerend geweest, haar doodswenst gepaard met sexual teasing en het mij willen onderuit halen zorgde altijd wel voor een bepaalde vibe tussen ons. Zo nu bewees ze dat weer. ”Hallo oude man, heb je je rollator niet meegenomen vandaag?” vloog er luchtig over haar lippen, waardoor ik mijn blik even vernauwde. Als jij je zo voorover buigt kan ik jou wel als rollator gebruiken. Sneerde ik haar al mentaal toe, echter met Kenna naast me moest ik mijn ‘ongepaste’ opmerkingen maar voor me houden. Ik hield dus enkel mijn hoofd schuin, mijn nek hierbij even krakend. “Ga jij mijn oude botten helpen masseren dan?” het kwam er uit zonder er goed en wel bij na te denken, ik trok één van mijn wenkbrauwen afwachtend op, waarna ik haar tas naar me toe schoof en het ding begon te controleren. Nouja poogde dan gezien een gigantisch fleeze deken er haast uit puilde. Urg, die dingen waren onwezenlijk zacht ik verachtte het. Met tegenzin koterde ik met mijn hand het hele deken eruit- ze mocht het er zelf zo weer inproppen. Het leek haast alsof ik in iemand ingewanden dat te koteren voor dat ene ontbrekende puzzelstukje, even warm voelde het aan. En eerlijk, vond ik het in organen woelen gezelliger dan me in deze pluche te wanen. “Ik had toch wel beter van je verwacht.” Mopperde ik tegen de dwerg eens ik mijn arm terug trok en een halflege fles drank had gevonden. Ik gebaarde naar Kali dat ze het dinge helemaal moest uitrollen, gezien ik niet veel zin had nog langer mijn ruwe handen over het onnatuurlijke ding te laten gaan. Naast de fles drank was de tas echter zo goed als clean.
    “Die mag je zo terug opruimen.” Gebaarde ik voordat ik moest toezien hoe de midget hier nog een uur zat met het dekentje terug in die kleine tas te proppen. Niet dat ik anders zou wegkijken hoe ze voorover gebukt haar volle achterste zou showen naar me, maar goed. Ik had een andere leuke job te voltooien nu. “Armen omhoog.” Beval ik haar, ik hoorde de blonde schoothond naast me nog iets zeggen over ouwe man en schonk hem een dodelijke blik. “ Als jij niet gouw op je woorden let zal ik je wel laten voelen hoe je botten na 3 eeuwen aanvoelen.” Grijnsde ik tussen mijn tanden door. Een beetje verbrijzelen van hun beenderen kon heus geen kwaad, die jeugd genas zo goed als meteen al bleef de pijn wel even zinderen.
    Ik richtte mijn blik weer op Kali die amper kledij aanhad als je het mij vroeg, haar benen gaan voelen was dan ook volledig onnodig, maar toch bukte ik me. Kijkend of ze niets in haar sokken had verborgen, ofcourse. Met het opkijken vanaf hier kon ik zo ook haar lingerie zien al hield ik mijn blik neutraal, wetende dat Kenna met alle liefde nog een klap op mijn achterhoofd zou geven. Ik kwam weer overeind, liet mijn handen over haar billen glijden, voor het geval dat ze iets onder haar rokje had verstopt, natuurlijk. Mijn handen gleden ongegeneerd naar boven, het stofje van haar topje hierbij iets naar boven meenemend, al was het naast een klein stukje bloot niets schandaligs. “Enkel een fles drank hmm?” vroeg ik de kleine brunette, waarna mijn handen naar haar torso gingen en tja ik moest grondig onderzoek doen, dus natuurlijk gingen ze naar haar borsten, waar ik dan toch geloof het of niet een klein zakje vond en even afkeurend mijn hoofd schudde. “Vitamientjes zeker?” ik hield mijn hoofd schuin en legde het zakje nu naast de fles , waarna ik even keek naar Kenna, gezien het voelen aan Kali’s borsten wel zeker noodzakelijk waren. Ahum.
    “ Ik mag misschien wel oud zijn, mijn zintuigen werken nog uitstekend.” Grijnsde ik uitdagend naar Kali toe.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Sorin
          20      ―      The Artist      ―      Outfit (without sunglasses)      ―      met Alyssa      ―      Dormitories, room 2





         
    Ze hadden het over lezen en de Book Club, een club waar hij niet bekend mee of in was. Sorin vroeg dan ook of hij het juiste idee had bij dat iedereen een boek las en dat het samen besproken werd. Het leverde een glimlach van Alyssa op. “Nee, je beschrijft het perfect. Het enige wat er nog bij komt kijken, is dat we elkaar tips geven over welk boek goed is om te lezen en we vaak ook boeken uitwisselen. Je mag best een keertje mee doen als je wilt? Iedereen is welkom maar niets hoeft hoor!” Het was een aanbod die hij graag aannam. Misschien ging hij op die manier wel wat meer lezen, iets wat hij eigenlijk wel wilde.
    ''Als het echt geen probleem is, dan heel graag.'' antwoordde hij op het aanbod van Alyssa. ''Lijkt me erg leuk. Laat je me het weten wanneer het is?'' Met een glimlach benadrukte hij dit.

          Alyssa vertelde hem dat ze tijdens het rondneuzen had gezien dat er twee kamers waren. Nieuwsgierig had hij haar aangekeken en gevraagd of de kamers er net zo uit zagen zoals de ruimte waar de twee volitares zich in bevonden."Ik heb eigenlijk nog niet gekeken. Ik wilde niet in de verleiding komen om er alvast een te claimen. Het leek me ook leuker om ze samen te bekijken." was het eerlijke antwoord dat hij kreeg, al leek Alyssa hier wat verlegen om. Wat helemaal niet nodig was. Hij snapte waar ze vandaag kwam.
    ''Samen bekijken klinkt als een goed idee.'' Hij hoopte dat het haar wat gerust zou stellen als dit nodig was.
    Sorin had haar vervolgens gevraagd of ze al iemand in gedachten had om haar kamer mee te delen. Persoonlijk maakte het hem niet veel uit. Eigenlijk lag zijn voorkeur wel bij Alyssa, maar hij zou zich aanpassen aan de rest. Hij wilde namelijk niet dat iemand oncomfortabel was of iets in die richting.
    "Nou, het zou absoluut niet vervelend zijn om met jou een kamer te mogen delen." Het antwoord werd met een glimlach gegeven. Zelf glimlachte hij wat verlegen.
    ''Ik zou het ook niet vervelend vinden om met jou een kamer te delen, in tegen deel zelfs.'' vertelde hij haar. Er waren genoeg redenen waarom, maar de voornamelijkste was dat de twee close waren.

          Zijn beschermende kant kwam naar boven toen Alyssa vertelde over haar situatie met Elias en dat ze nerveus was om een kamer te delen met hem. No way that that will happen. Sorin zei dat ze dan echt niet met hem een kamer ging delen en dat hijzelf of Leya wel met de jongen een kamer zou delen. Voordat hij het wist had hij Alyssa ineens in zijn armen voor een knuffel. "Dankjewel! Je bent de beste, echt waar."
    Zijn wangen werden wat rood bij haar woorden en actie. Er was geen reden om hem te danken. Het was toch iets wat de meesten zouden doen voor hun vrienden? Althans dat hooptte hij maar. ''Dat valt wel mee,'' zei hij een beetje lacherig. ''het is echt geen probleem, dus geen dank nodig.''

          Het gesprek ging verder over waar ze het meeste zin in hadden dit jaar. Zijn gesprekspartner had al verteld dat ze het meeste uitkeek naar het spenderen van tijd met vrienden en Kerst. Twee dingen waar ook Sorin naar uitkeek. Hij antwoordde ook dat hij ook uitkeek naar het spenderen van tijd met vrienden en dat hij bang was dat ze elkaar straks niet meer vaak zouden willen zien. Mompelend had hij er nog aan toegevoegd dat dat te voorbarig was. De toekomst kon hij natuurlijk niet voorspellen, hoe graag hij dit ook zou willen in dit moment.
    "Nee, ik begrijp je volkomen. Het is het laatste jaar dus is het logisch dat zulke gedachtes door ons heen gaan. Ik bedoel misschien zie ik veel van mijn engelvrienden ook minder als we verschillende banen krijgen die erg veel tijd opnemen. Laat staan een paar vrienden van de andere kant. Alhoewel die op 1 hand te tellen zijn, betekenen die ook veel voor me." Alyssa antwoordde gelukkig voordat hij te lang over het geheel kon gaan nadenken en zichzelf gek kon maken. Hij knikte even begrijpelijk op haar antwoord. Op Metanoia was het veel makkelijker contacten te onderhouden met degenen van de andere kant. Hij was ook wel benieuwd hoe dit ging als ze eenmaal allemaal aan het werk waren.
    ''We hebben gelukkig nog een heel jaar om onszelf te overtuigen dat thet vast wel goed komt,'' begon hij wat bedenkelijk. ''een heel jaar lang piekeren heeft ook geen zin.'' Piekeren deed hij toch wel, maar over dit hoefde er niet nog eens bij te komen.
    Hij gaf ook aan zin te hebben in de kunstlessen en dat hij niet kon wachten om eindelijk weer fatsoenlijk te kunnen schilderen na de zomer. "Heb je geen eigen schilderspullen?" De wenkbrauwen van Aly waren omhoog geschoten. Sorin schudde zijn hoofd en keek naar zijn handen. ''Nee, alleen tekenspullen.'' gaf hij toe, een beetje beschaamd. Al hij niet wist waar dat vandaag kwam. ''Maar dat is oké. Ik kan vast mijn eigen schilderspullen regelen als we eenmaal aan het werk zijn.''
    "Misschien kan je me eens leren schilderen? Het lijkt me super leuk maar elke keer als ik een poging waag dan schieten alle kleuren door elkaar heen en krijg ik ze niet eens mooi overlopend of gemengd." Hij keek Aly weer aan en een brede glimlach kwam op zijn gezicht. "Alleen als je dat wilt hoor! I mean met deze twee linkerhanden snap ik het compleet als je die uitdaging uit de weg gaat." Alleen als hij dat wil. Duh. Sorin vond het alleen maar leuk als mensen zich interesseerden in zijn hobby's en wilde hen met alle liefde uitleg erover geven.
    Hij was net van plan antwoord te geven, toen Leya de kamer binnenliep. “Is dat een waarschuwing dat we niet jouw hulp moeten vragen als we iets in elkaar moeten zetten?” De toon was plagerig. In de tussentijd had ze haar tas neergezet en een doos er uit gehaalt. “Mij is het om het even met wie ik een kamer moet delen, maar misschien jongens en meiden samen? Als jullie iets anders willen is dat ook prima. Laat het straks maar weten, ik moet nog even onze jarige een fijne verjaardag wensen.” Hij glimlachte terug toen Leya naar hen glimlachte, waarna ze de kamer weer verliet.

          Hij richtte zich weer tot Alyssa. ''Ik wil je heel graag leren schilderen.'' antwoordde hij. ''Zelfs jouw twee linkerhanden kunnen iets moois maken, geloof mij. Maar eh...heeft Leya gelijk met dat we jou niet moeten vragen als wat in elkaar gezet moet worden?'' In het eerste deel van zijn zin sprak hij serieus, maar in het tweede gedeelte niet meer.

    〚      I dream my painting and I paint my dream      〛

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 22:44 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    YULIYA
    docent demonenleer • 1777 / 29 • courtyard • outfit • with Jacob

    Dat Charlize zowaar nog het lef had om zich beledigd te voelen over Yuliya’s botte woorden zorgde ervoor dat de studente alleen nog maar in een slechter boekje kwam te staan bij haar. Had ze dan echt niet door dat zij het gesprek op een vijandige manier begon? Dan moest ze niet nu slachtoffer gaan spelen. Yuliya reageerde er maar niet op. Een ongemanierd kind corrigeren met een tik in het gezicht was helaas niet toegestaan op deze school. Gelukkig wel in de demonen realm. Daar zou Charlize zich niet meer achter regels kunnen verschuilen, mocht ze haar grote mond en attitude behouden. In ieder geval liet de dame Yuliya wel uitpraten, had ze al die jaren toch wel wát manieren aangeleerd.
          Zoals verwacht verscheen er een grijns op Charlize’s gezicht nadat Yuliya haar in haar oor toegesproken had. Het zou erg onkarakteristiek zijn voor de brunette om zich hierdoor te laten intimideren. Dat was ook niet de bedoeling van haar woorden. Yuliya hoopte juist dat Charlize ze niet serieus zou nemen, des te grotere kans dat ze aangepakt kon worden op slecht gedrag. Zodra de dame eindelijk sprak, ging Yuliya’s wenkbrauw vragend omhoog. “Excuseer?” vroeg ze. Duidelijk dat Charlize nog veel lessen nodig had in het leren respecteren van demonen duizenden jaren ouder dan zij, anders ging ze gegarandeerd in de problemen raken.
          ”Oh, maar het was geen bedreiging lieverd. Zie het meer als een kleine waarschuwing, een head’s up. Voor het geval dat je op domme ideeën komt, wat voor velen van jullie het hele doel van op deze school zitten lijkt te zijn,” zei Yuliya terug, op dezelfde toon die Charlize gebruikte. Bij het horen van Ramsey’s naam, voelde een extra vlaag van woede opkomen. Die jongen was een ongemanierd stuk stront, nog erger dan de brunette voor haar. Waren demonen-in-spé altijd al zo geweest? Of was het de laatste paar jaren pas dat ze zo verwend waren geworden? “Wat mijn kantoortje betreft: ik hoop je daar liever nooit te zien, want je verveelt me nu al.” Yuliya rolde met haar ogen, terwijl ze toekeek hoe Charlize haar spullen pakte en haar laatste subtiele bedreiging uitsprak. Al had ze wel gelijk, met de hoeveelheid randdebielen dit jaar zou het niet makkelijk worden voor Yuliya. Echter leek Charlize even te vergeten dat het voor haar dan evenmin soepel ging lopen.
          Yuliya keek Charlize kort achterna, begreep niet goed waar ze haar enorme ego vandaan had geplukt, gezien er totaal geen reden voor bleek te zijn. Ze had nu al medelijden met de mensen die met haar een kamer moesten delen, gezien de dame een wandelende nachtmerrie had. Daarna keerde Yuliya zich weer terug naar voren, om een volgende student op zich te nemen. Het bleek al snel dat iedereen voorzien was. Oftewel: ze had net zo goed in haar kantoortje kunnen blijven zitten. Yuliya stond op het punt om haar spullen te pakken en te vertrekken, toen een engel op haar kwam afgelopen: Jacob. Ze grinnikte kort om zijn directe aanpak. Geen saaie begroetingen eerst, gelijk zijn intenties duidelijk maken.
          ”Wel twee borrels, denk ik,” zuchtte Yuliya in antwoord. Het was niet dat ze deze ochtend met veel volitares te maken had gekregen, slechts twee. Helaas waren het wel gelijk de twee ergste die er rondliepen. “Charlize en Ramsey hebben mijn totale energie opgeslokt met hun irritante persoonlijkheden. Hoe was jouw ochtend?” vroeg ze daarna, terwijl ze de engel aankeek. Ze wist niet goed of het gepast was hem te omhelzen, gezien de reden waarvoor ze hier naartoe gestuurd was. Zeker niet met Kenna in de buurt. Yuliya keek kort het plein rond, de adviseur bleek nog met studenten bezig te zijn, dus was de aandacht niet op Yuliya gevestigd. Perfect, dan kon ze zonder veel gezeur weglopen met Jacob.
          ”Wat zeg je ervan? Mijn kantoor? Ik heb nog een paar goede flessen staan. Heb jij nog wat goeds ingepikt van een van de studenten?” vroeg Yuliya aan hem, al wachtte ze niet op zijn antwoord, voordat ze wegliep naar de lerarenruimtes. Ze wilde zo snel mogelijk weg van al de vermoeiende mensen op deze school.



    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 15:40 ]


    That is a perfect copy of reality.

    GABRIÈL
    Lucifer Jr. • 22 • humanitas • with Salem & Dinah

    Gabrièl’s wenkbrauw ging in een frons omhoog toen Cyrus het lef had zijn vleugels te beledigen. Hij wierp een korte blik over die van de onderadviseur. Even zwart, maar met rood en groen ertussen. Alsof dat wel mooi was? “Ja en die van jou lijken alsof er een kleuter op heeft zitten verven in je slaap, maar ieder z’n smaak natuurlijk. Ik zou persoonlijk voor het monotone zwart kiezen, lijk je tenminste echt op een demoon,” antwoordde Gabrièl even snerend terug. Hij liet zich niet zomaar voor lul zetten door een onbenullig mannetje als Cyrus. Het was slechts een onderadviseur van een paar honderd jaar oud. Zoveel extra levenservaring op Gabrièl had de man echt niet, waarom gedroeg hij zich dan wel zo?
          De uitdagende blik in Cyrus’ ogen wekte alleen maar een grijns op bij Gabrièl. Als de man nou wat langer of breder was, wellicht dat het dan intimidatie opwekte. Helaas gaf het nu niet het gewenste effect. Waarschijnlijk deed het Gabrièl goed als hij zijn mentor wat meer respect gaf, maar Cyrus lukte het niet af te dwingen en verdiende het ook niet bepaald door de manier waarop hij Gabrièl behandelde. Een schamper lachje verliet zijn lippen toen hem werd verteld dat hij Cyrus’ connecties niet waard was. Alsof de onderadviseur een recht van spreken had. Het liefst had Gabrièl hem verteld dat als deze demonen het waard vonden om met Cyrus om te gaan, ze al helemaal weg zouden zijn van hemzelf, maar gezien de nu al voelbare spanning, liet hij deze waarheid maar even achterwege.
          Echter, voordat Gabrièl de man kon verstellen waar het op stond, kwam Leya naar het tweetal toegelopen. De jongen zette een charmante glimlach op zijn gezicht. Hij knikte kort op haar aanbod om bij haar te komen slapen vannacht, mocht het te lang een chaos blijven in zijn eigen kamer. Natuurlijk moest Gabrièl weer ingedeeld zijn met de druktemakers en partyplanners van de school, waardoor Laslo en Jouka’s verrassingsfeestje in zijn kamer ging zijn. Wat had hij gedaan om het verdiend te hebben zo hard gestraft te worden? “Aan dat aanbod houd ik je,” zei Gabrièl, terwijl hij kort met zijn ogen rolde toen Leya hem een klopje op zijn wangen gaf. Met zijn ogen zag hij de dame weer weglopen, waarna hij zich terug op Cyrus richtte.
          “Weet je wat het is, Cyrus, iedereen denkt altijd dat respect komt met leeftijd. Met status. Als je het mij zou vragen is dit de grootste onzin dat ik ooit gehoord heb. Respect is iets wat je verdient, Cyrus, en jij..-” zei Gabrièl, terwijl hij de man van boven naar beneden en weer naar boven aanstaarde, “-… jij hebt nog niet laten zien dat je het waard bent.” Hij glimlachte kort naar de man, waarna hij zijn spullen weer in zijn tas begon te stoppen. Een korte, schampere lach verliet zijn lippen toen Cyrus kenbaar maakte dat hij zich beter vond dan Gabrièl. Zoveel arrogantie in zo’n klein ventje, wat ontzettend aandoenlijk. Hij blikte nog een keer naar de demoon, maar hij had besloten dat hij te goed was voor Gabrièl: iets wat ze met elkaar gemeen hadden dan. Zodra zijn tas weer helemaal netjes was, schoof hij het draaghengsel over zijn schouder, waarna hij nog een korte blik op Cyrus wendde.
          ”Oh geloof me, ik denk dat u de boeken in zult gaan als meest nutteloze mentor ooit op deze school. Bent u toch ergens het beste in, hè? Om het leven eens van een positieve kant te bekijken,” antwoordde Gabrièl op de laatste sneer van de man, waarna hij zonder een blik waardig te keuren wegliep naar de hal waar de kamers van de volitares zich bevonden. Zelf was hij ingedeeld in Humanitas, wat niet bepaald bij de jongen paste, gezien hij zichzelf niet als ‘humaan’ zou beschrijven. Bij aankomst gooide Gabrièl de deur open, waar hij al snel Dinah en Salem spotte. Zijn blik bleef steken op zijn ex. Hij was even vergeten dat deze jongen ook een kamergenoot van hem was.
          ”De architect van deze ruimte was zeker erg geïnspireerd door middeleeuwse troonzalen,” merkte Gabrièl op, terwijl hij zichzelf forceerde zijn blik over de ruimte te laten gaan. “Had beter gekund.” Gabrièl liet zijn tas op de grond vallen en plaatste zich op een van de banken. In ieder geval zaten die wel lekker. Hij draaide zijn hoofd weer naar het tweetal, die met whatever bezig waren. “Gaan we al kamerindelingen bespreken of wachten we even op onze lieve Kali. Mij maakt het sowieso niet uit met wie ik slaap, dat moeten jullie maar fijn uitvechten,” zei Gabrièl, nog steeds met een kleine glimlach op zijn lippen. Hij wist dondersgoed dat beide gevoelens voor hem hadden, wat het des te leuker maakte ze er over te zien vechten. Gabrièl genoot ervan als er om hem gevochten werd, wetende dat de gevoelens toch niet wederzijds waren.



    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 16:18 ]


    That is a perfect copy of reality.

    134.729 | Adviseur van de Duivel | Taken van een Helbewaker & Schaduw | Outfit | met Belial, Kali, Donovan en Aristotle voor de ingang van de slaapzalen

          Ik lachte schamper toen de jonge volitare vertelde dat hij tot nog toe nog nooit iemand had horen klagen maar wist wel beter dan erop in te gaan. Mijn punt was gemaakt en daar hield ik het bij. “Maar over duizend jaar is ook prima. Ik val normaal nooit op oudere vrouwen maar ik kan voor jou wel een uitzondering maken,” vervolgde Aris nog.
          “We zullen zien,” zei ik slechts waarna ik vlug mijn ogen over het plein lieten flitsen naar hoe mijn collega’s te werk gingen. Vanaf het begin had ik hen, Cyrus en Yuliya, al in de gaten gehouden. De eerste vanwege de vete die ik had met zijn mentor, Malcifer, en de tweede aangezien ik tegen de besluiten in van mijn mede-adviseurs er niet op vertrouwde dat Yuliya er niet nogmaals vandaar zou gaan met een engel. Een engel waarvan zijn levensdraad om mijn vingers waren verwikkeld. Mocht ze een fout begaan, zou ik ervoor zorgen dat ze de consequenties ervan ervaarde.
          Inmiddels waren er nog twee volitares die zich bij ons gezelschap voegde. Ik had ze eerder gesignaleerd dat ze samen, iets later dan de rest, aan kwamen gewandeld. Mijn blik hield ik verder op de tas van Aris gericht, zelfs toen ik Belial naast me bulderde dat een volgende deze kant op kon komen. Hoe oud ik ook was, ik kon mijn tegenzin om dit te doen niet geheel binnenhouden. Sowieso vond ik het onnodig. Deze kinderen hadden allang geleden moeten leren dat regels er waren om naar te luisteren. Vele aspirant-demonen die hiervandaan kwamen hadden de misconceptie dat het in het Demonenrijk slechts lang leven de lol was. Het was haast grappig om te weten hoever ze daarvan naast zaten. Niet dat het nu nog zou uitmaken. . . Zeker niet met de plannen die er lagen voor Metanoia.
          “Hey,” begon Aris waarop mijn ogen voor een kort moment over zijn gezicht liet gaan. “-van mij hoef je mijn tas niet te doorzoeken hoor. Ik heb helaas geen drankje dat ik je aan kan bieden. Ik ben braaf geweest en heb mij aan de regels gehouden…” Ik ritste zijn tas weer dicht aangezien ik tot dezelfde conclusie was gekomen. “Als je nu een schouderklopje verwacht en een aai over je bol, zou ik toch eerder bij Belial zijn gaan staan. Hij zal je eerder geven wat je wilt dan ik dit doe. Hier. Je tas.”
          Hij vroeg me nog of hij het op een andere manier goed kon maken om vervolgens een onderzoekende blik op me te werpen. “Maar… ben jij wel stout geweest, dat je op Metanoia les moet geven?” Aris spreidde zijn armen in de hoop dat ik hem zou gaan fouilleren en vertelde dat hij liever had dat ik mijn handen over zijn lichaam liet glijden dan Belial, iets wat ik kon begrijpen na gezien te hebben hoe hij te werk ging bij Ramsey. “Doe je armen waar meer naar beneden. Je kan gaan, ik heb genoeg gezien. Bedankt.” Met een kort knikje in de richting van de ingang gaf ik aan dat zijn suggestieve opmerkingen tot niets zouden gaan leiden.
          Ondertussen waren er nog twee volitares geweest die zich bij ons gezelschap hadden gevoegd. Ze waren later binnengekomen dan de rest en hier maakte ik dan ook een mentale notitie van. De zwarte vleugels vertelde me dat ze geschikt waren voor in de Hel maar in mijn lessen had ik geen behoefte aan laatkomers. Zeker aan gevallen die laat waren en geen respect toonde in de richting van hun meerdere zoals de donkerharige dame liet blijken aan de manier waarop ze Belial begroette. Ze liet zichzelf over de tafel leunen met haar kin steunend op haar handen, haast alsof ze zich op gemak voelde bij Belial: de man die een reputatie droeg van lomp, onbehouwen maar wist hoe hij iemand moest laten schreeuwen – either out of pain or pleasure. Misschien lag het aan de persoonlijkheid van het meisje. Ik hoopte alleen dat Belial beter wist. Hij was een goed soldaat geweest voordat hij de misstap maakte omtrent zijn dochter.
          Een andere mentale notitie werd gemaakt toen mijn blik nogmaals gleed over de andere twee demonen die onder mijn toezicht stonden. Cyrus had ik onmiddellijk gevonden die beziggehouden werd door een jonge volitare. Om hem maakte ik me het minste druk dus vlug blikte ik naar waar ik Yuliya voor het laatst had gezien, waar ze nu niet meer stond. Ook de engel, die volgens mijn onfeilbare geheugen naast Evicka had gestaan, leek te zijn verdwenen. Natuurlijk kon het puur toeval zijn maar als 134.729 jaar oude demon geloofde ik niet in zaken zoals ‘het lot’. Gelukkig had ik nog alles tijd om daar eens gezellig met Yuliya over te babbelen. Voor nu moest ik me focussen op de donkerharige jongeman voor me.
          “Tas,” zei ik terwijl ik wees op de tafel voor me. “Naam?” Ik kantelde mijn hoofd en wachtte zijn antwoord af waarna ik een zijdelingse blik wierp op Belial die begonnen was aan het fouilleren van de donkerharige dame. Haast trots op zijn vondst hield hij het zakje in de lucht. “Wat nou als de dame in kwestie je aanrakingen niet prettig had gevonden?” Ik blikte in de richting van Evicka zodat Belial de hint begreep dat hij zich in moest houden. Niet dat het mij veel kon schelen of hij liep te flikflooien met een volitare, dat moest hij zelf weten. Ik mocht dan wel ouders en wijzer zijn maar hij was oud en wijs genoeg om te weten welke consequentie eraan vastzat. Een consequentie die ik niet erg vond om uit te voeren, mocht het zover komen.

    Kenna

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 8:35 ]


    I have seen my own sun darkened

    Asteria
          728 years      |||      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      |||      Outfit      |||      Temperantia      |||      Met Elias ➳ Jonah & Luca     



                Hoewel ik grondig en secuur de tassen van Leya en Asherah doorzocht, had ik niet het gevoel de dames iets mee zouden nemen wat hen in de problemen zou brengen. Beide stonden ze bekend als serieuze leerlingen tijdens mijn lessen, wat ook terug te zien was in hun cijfers. Bijzondere dingen kon ik dan ook niet terugvinden in hun bagage. Ik zette een stap opzij en vertelde hen gewichtig dat ze konden gaan en waar ze het prikbord konden vinden voor hun kamerindeling.
          Aangezien er nu geen leerlingen meer bij mijn tafel stonden, zag ik een opening om een gesprek aan te knopen met Yuliya. Eerder had ik haar al willen spreken wegens het voorval met Ramsey aangezien dit behoorde tot mijn verantwoordelijkheid als mentor. Echter zag ik Charlize haar spullen bij elkaar pakken maar omdat ze bleef staan, dacht ik dat ze nog wat tegen de docent Demonenleer wilde zeggen. Vandaar dat ik fier rechtop bleef staan om de interactie die vervolgens ontstond in de gaten te houden, namelijk dat Jacob op Yuliya afstevende. Ik trok mijn wenkbrauw op en volgde het tweetal met mijn ogen, het was me immers nooit eerder opgevallen dat die twee het goed met elkaar konden vinden.
          Uiteindelijk was het een volitare die me uit mijn mijmeringen wist te halen. Elias had zich bij mijn tafel gevoegd en legde zijn tas op tafel. Zijn tas zag eruit alsof deze elk moment open kon springen en voor een kort moment had ik hem gewoon door willen laten – verboden middelen of niet. Hij gaf me een normale goedemorgen, wat al behoorlijk speciaal was in zijn geval en dus knikte ik hem toe. “Goedemorgen, Elias.”
          Hetgeen wat ik al voorspelt had, gebeurde ook. Ik hoefde zijn tas nog maar nauwelijks aan te raken of het ding sprong open. Vele spullen vlogen eruit en ik zag sokken, een schift en een stapel onderbroeken voorbij komen. Ik kuchte lichtjes en ging onverstoord verder met het doorzoeken van zijn tas. Het was niet mijn plaats om er een opmerking van te maken dus ik zag er het niet van in om dit ook te doen.
          Zodra ik erachter kwam dat ook hij geen illegale producten bij zich had, vertelde ik hem dat hij door kan lopen. “Succes,” zei ik slechts. Even keek ik het plein rond maar aangezien er vele individuen stond waar ik geen behoefte had om mee te praten, besloot ik nog langs mijn mentorleerlingen te gaan waar ik nog niet de kans voor had gehad om hen eerder te spreken. Luca had ik nog kort kunnen spreken, al was zijn keuze behoorlijk duidelijk en had ik hem slechts vertelt dat hij me altijd op kon zoeken, mocht hij iets nodig hebben.
          Ik liep naar binnen en ging op zoek naar de mentorleerlingen die ik nog moest spreken spreken: Aristotle en Jonah. Het prikbord wist me te vertellen dat ik voor Jonah bij Temperantia moest zijn. Luca was hier ook bij ingedeeld, viel me op en voor een kort moment vroeg ik me af of dit voor enige frictie zou kunnen zorgen. Was dat iets waar ik me zorgen om zou moeten maken? Waarschijnlijk wel.
          Met een rechte rug en ruisende rokken begaf ik me naar binnen waar ik doelgericht naar Temperantia liep. Ik gaf drie enkele klopjes op de deur en wachtte geduldig totdat er open werd gedaan.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 1:59 ]


    I have seen my own sun darkened

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • his bedroom • with Leya

    Het was lang geleden dat Eve in een van Laslo’s dromen was verschenen, maar daar stond ze dan toch. Op afstand, maar wel recht voor hem. Ze gebaarde naar haar toe te komen met haar vinger, een speelse glimlach op haar gezicht. Laslo vervormde zijn gezicht tot een zelfde soort grijns. Hij herkende de ruimte om het tweetal heen, het was een veel bezochte plek tijdens hun relatie: de gang van het washok. Een van de weinige plekken op Metanoia waar mensen ongestoord hun gang konden gaan. Bij Droom Eve aangekomen, ontglipte ze zijn handen, door net op tijd weg te lopen, verwachtend dat hij toch wel zou volgen. Haar veel te bekende lach vulde de ruimte, terwijl Laslo ongeduldig achter haar aan liep.
          “Eve, plaag me niet zo,” zei hij klagend. Hij versnelde zijn stappen, om zijn afstand met haar te verkleinen. Zodra Laslo dichtbij genoeg was om haar aan te raken, legde hij voorzichtig zijn hand om Droom Eve’s arm. “Ik heb je gemist,” zei hij zachtjes, een ongekende kwetsbaarheid in zijn stem hoorbaar. De redhead lachte hierom, haar ogen leken hem te vragen waarom, alsof hun geschiedenis haar onbekend was. “We zijn gisteren nog samen geweest?” zei Droom Eve uiteindelijk, in dezelfde verwarde toon als haar ogen hadden. Laslo glimlachte verdrietig. Zijn onderbewustzijn was zo lief geweest hem niet te laten vreemdgaan deze keer. Alsof hij een extra herinnering nodig had aan wat zijn relatie had kunnen zijn, zou hij niet zijn vreemdgegaan met Kali.
          “Las, alles goed?” vroeg Droom Eve aan hem, aangezien het al een aantal seconden stil was gebleven. Hij voelde haar warme, zachte hand op zijn wang, waarna hij geforceerd werd zijn vriendin, nee ex-vriendin, aan te kijken. Hij glimlachte nogmaals verdrietig naar haar. Waarom zijn brein hem hier nu mee moest kwellen? Laslo haalde zacht zijn handen door Droom Eve’s prachtige rode haren. Het voelde zachter dan hij zich kon herinneren, wat niet zo gek was, gezien het bijna twee jaar geleden was dat hij het voor het laatst aangeraakt had. Hoewel dit een goede droom moest zijn, voelde Laslo alleen maar schuld en verdiet. “Je bent verdrietig,” merkte Droom Eve op, waarna ze een eenzame traan van zijn wang wegveegde. Laslo beet op zijn lippen en knikte zachtjes. Hij pakte haar hand vast en drukte een snelle kus op de palm van haar hand.
          ”Ik,” begon hij zachtjes, maar hij stopte zich. Zijn brein had hem een kans gegeven om een leuke avond met Eve te hebben, nu moest hij het niet verpesten door op te biechten wat hij had gedaan. “Ik heb een zware dag gehad, niks om je zorgen om te maken, oké?” vervolgde Laslo. Droom Eve keek hem enkele tellen doordringend aan, alsof ze niet helemaal geloofde wat hij zei, maar knikte uiteindelijk. Hij voelde zich schuldig voor de leugen, maar het was nu eenmaal zijn droom en hij mocht daarin doen wat hij wilde. Het was niet alsof Droom Eve er last van ging hebben. Hij pakte haar andere hand vast en trok haar tegen zich aan. “Zullen we naar binnen gaan?” vroeg Laslo aan de redhead, waarop de speelse grijns terugkeerde op haar gezicht. Dat was een ja dus.
          Laslo opende de deur naar het washok en trok Droom Eve mee naar binnen. Haar plezierige lach galmde door de gang en oh, wat had hij deze gemist. Hij beet zachtjes op zijn licht en tilde toen zijn vriendin, ex-vriendin herinnerde hij zichzelf, op een van de vele wasmachines. Op deze manier waren ze ongeveer gelijke hoogte. Laslo plaatste zijn handen over haar wangen en hield haar gezicht zachtjes vast, waarna hij zijn lippen op de hare plaatste. Hij voelde Droom Eve’s glimlach groter worden onder zijn lippen, wat hem zelf ook liet lachen. Zodra Laslo haar lippen op die van hem voelde, schoten er een stel gevoelens door zijn lichaam die hij lang gemist had. Hij wist dondersgoed dat dit niet echt was, dat zijn brein dit allemaal voor hem geproduceerd had, maar dat maakte het gevoel niet minder goed. Droom Eve hield nog van hem, kuste hem nog alsof hij alles voor haar betekende. Dat wilde hij zo lang mogelijk vasthouden.
          In de verte klonk plotseling Leya’s stem. Laslo stopte de kus en keek rond om haar te spotten. Ze was er niet, of in ieder geval niet hier. In zijn dromen. Hij negeerde het maar en keek de redhead terug aan. Pas toen zijn dekens van hem werden afgetrokken, werd Laslo ruw uit zijn droom gesleurd. Hij kreunde luid en verschool zijn gezicht in zijn kussen. “Leya, verdomme,” bromde hij, waarna hij zich langzaam overeind duwde. Met zijn hoofd zat hij nog bij zijn droom, bij de kus die hij met Eve had gedeeld. Hij hoorde nauwelijks wat zijn vriendin tegen hem te vertellen had. Iets over een feest en zijn slaapritme, alsof dat nog erger te verpesten was. Een kleine glimlach verspreidde er over zijn gezicht toen een doos in zijn handen werd gedrukt. Laslo opende hem en zag vijfentwintig verschillende muffins.
          Blij als een kind keek Laslo omhoog, naar waar Leya stond. Hij sprong op van zijn bed en omhelsde de dame. “Dankjewel,” zei hij, waarna hij haar weer losliet en terug naar zijn doos staarde. “Ik kan je helaas niks beloven over het mij niet ziek eten, je kent me. Muffins zijn mijn grootste zwakte.” Laslo maakte de doos open en haalde een van de voorste eruit. Hij nam een grote hap en slaakte een geluid van plezier. Deze was een hemelse appelkaneel smaak. Niet een van Laslo’s favorieten, maar Leya wist het toch altijd perfect te maken. Nog altijd blij als een kind genoot hij van zijn muffin, toen de brunette hem een volgende vraag stelde. Met mijn mond nog vol met muffin draaide Laslo zich om naar Leya, waarna hij een woord vormde tussen “hm?” en “wat?” in. Waarschijnlijk zag het er erg onsmakelijk uit. Een schaapachtige grijns verscheen er op zijn gezicht, waarna hij het snel doorslikte.
          ”Of alles okay is? Nou ja.. Je hebt mijn kamerindeling gezien, hè?” zuchtte Laslo, waarna hij weer op zijn bed ging zitten. Hij maakte de doos weer dicht en zette het op zijn nachtkastje. Hij zou later wel een opbergplek vinden, het liefst ergens waar Ramsey nooit zou kijken. Nu wist Laslo niet of de jongen muffins lekker vond, maar hij wilde niet het risico nemen dat Ramsey ze uit wrok zou opeten. Hij staarde naar zijn vingers, pulkte aan wat losse velletjes rond zijn nagels. “Ik moet per se een kamer delen met de ex die mijn hart gebroken heeft, dus dat is.. Erg fijn. En Eve, zij lijkt opeens totaal gefixeerd op dat stuk onbenul. Wist je dat we sinds gisteravond weer met elkaar praten? Ze heeft me eindelijk vergeven. Misschien dat het weer goedkomt?” Met veel te hoopvolle ogen keek hij Leya aan.
          “Nee, laat maar, Ramsey heeft haar hartje gestolen natuurlijk,” zei hij zachtjes, waarna hij zich weer dramatisch op zijn bed liet vallen. Hij liet nog een kreun horen. Vanaf een liggende positie staarde hij naar zijn vriendin en gebaarde hij haar naast hem te komen zitten. “Hoe is het met jou dan, Leyley? Ben je tevreden met je kamergenoten? Geen stom relatiegedoe dat in de weg gaat zitten zoals hier?” Zodra ze naast hem was komen zitten, pakte Laslo haar hand vast en trok hij de dame plat naast haar. Hij keek haar met een glimlach aan, waarna hij haar in de neus prikte.
          “Weetje, soms vraag ik me echt af hoe iemand zo volwassen als jij ooit vrienden heeft kunnen worden met een kleuter als ik, maar goed, opposites attract of zoiets, toch?” zei Laslo uit het niets tegen haar, terwijl hij haar recht in de ogen aankeek.




    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 15:39 ]


    That is a perfect copy of reality.

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Yuliya's kantoor • W. Yuliya


    Yuliya grinnikte na Jacob zijn opmerking. Al zag hij zelf niet zo goed in wat er zo grappig aan was. Het was duidelijk dat haar ochtend niet heel makkelijk was geweest.
    ”Wel twee borrels, denk ik,” zuchtte ze. Jacob was dus niet de enige die moeite had met de eerste dag van het jaar. “Charlize en Ramsey hebben mijn totale energie opgeslokt met hun irritante persoonlijkheden. Hoe was jouw ochtend?”
    Dit keer was het Jacob die grinnikte. Hij was blij dat hij niet hoefde te dealen met leerlingen als Charlize en Ramsey op dagelijkse basis. Het was een voordeel van Engelenleer geven aan Metanoia; het onkruid wiedde zichzelf in die les. Alle demonen of echt verachtelijke leerlingen lieten het vak meestal snel vallen.
    Jacob wierp een blik over zijn schouder in de richting van Evicka. Hij twijfelde of hij er wel goed aan had gedaan om haar achter te laten in het bijzijn van Ramsey en Eve. Laatstgenoemde was het probleem niet, maar of de kleine demon zichzelf zou kunnen inhouden was de vraag. Alhoewel hij nu een poging deed zich te verschuilen achter de roodharige dame. Zo te zien kon Evicka deze situatie makkelijk aan.
    “Dat klinkt niet gemakkelijk.” glimlachte Jacob naar Yuliya. “Zijn beiden ook je mentorleerlingen?” Het was hem even ontgaan over wie Yuliya dit jaar zou waken als mentor. “Dan heb ik het een stuk makkelijker met Florence, Valentina en Jouka.” Al twijfelde hij over de eerste dame, als de rest van het jaar hetzelfde zou verlopen als deze ochtend dan zou Jacob het nog wel eens moeilijk kunnen krijgen.
    “Mijn ochtend was.. wel goed.” Besloot Jacob. “Wat onwennig.” Dat was de beste manier om zijn dag tot nu toe samen te vatten. Onwennig.

    ”Wat zeg je ervan? Mijn kantoor? Ik heb nog een paar goede flessen staan. Heb jij nog wat goeds ingepikt van een van de studenten?” vroeg Yuliya, ze had duidelijk genoeg gehad van de situatie in de hal en liep resoluut richting de lerarenkamers.
    Een beetje gehaast liep Jacob achter haar aan. Hij had absoluut geen behoefte om langer in de hal te blijven dan nodig.
    Zijn ogen gleden over de donkere vleugels van zijn collega. “Nee, ik heb niks ingepikt.” Het was niet eens in hem opgekomen om de flessen drank die hij van de volitares had afgenomen mee te nemen naar zijn kamer. Dat was misschien wel het verschil tussen Yuliya en hemzelf. En de reden dat haar vleugels zo donker kleurden, vergeleken met zijn eigen lichtere vleugels.
    “Ik betwijfel of die kleine vleugels überhaupt goede drank hebben. Is het niet allemaal goedkoop zoet spul?”
    Vastberaden liep Yuliya op haar kantoor af en Jacob volgde haar op de voet. Deze interacties met Yuliya waren de makkelijkste van de dag tot dus ver. Het begon al onhandig toen hij zijn koffiemok had laten vallen na de opmerkingen van Nikolas. Toen het hele gesprek met Florence in de tuinen van de school. Om daarna dingen nog ongemakkelijk te laten worden tussen hem en Evicka. Het kantoor van Yuliya voelde als een veilige haven.
    Een beetje ongemakkelijk bleef Jacob in de ruimte staan. Ondanks dat hij hier al vele malen eerder was geweest, wilde hij niet onbeschoft zijn door zo maar plaats te nemen op een van Yuliya haar stoelen. Geduldig wachtte hij af tot de dame hem een plek aanwees om te gaan zitten. Zijn ogen gleden door de ruimte. Het was hier ten minste wel schoon. Dat was een opluchting. Al voelde hij nog steeds sterk de drang om zijn handen te wassen, nadat hij Laslo had gefouilleerd. Maar voor zo ver hij kon zien had Yuliya geen wasbak. Dus zou hij zijn snak naar hygiëne voor nu moeten onderdrukken.
    “Wat deden die kleine demonen nu weer om je energie op te slokken?” Vroeg Jacob vriendelijk. "En we hoeven er natuurlijk niet over te praten, als je dat niet wilt."

          FLORENCE
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • outfit • with lara and jouka • room 4

    “Hee Florence,” begroette Lara met een klein stemmetje. De arme meid was nog net niet verstijft van angst. Florence trok haar wenkbrauw op. De kant van de engelen had Lara soft gemaakt. Was dit nou de demon die vroeger in de beruchte groep van Ramsey de vuile kluisjes opknapte? Ze had Lara wel eens bezig gezien, geen haar op Florence hoofd had toen gedacht dat Lara over zou stappen naar de engelen. Lara was onverschrokken geweest en deinsde nergens voor terug. De plotselinge switch had Florence nooit begrepen, maar het was wel duidelijk dat Lara niet meer tussen de demonen paste. Zag haar nu staan, bijna hulpeloos als een vis op het droge. Florence begreep niet wat Donovan in haar zag. Waren die twee eigenlijk nog samen? Dat leek haar heel sterk. Misschien moest ze ook maar eens werk van hem gaan maken. Poolshoogte nemen kon geen kwaad.
          Naast Lara stond Jouka, die in al die jaren geen spat veranderd leek te zijn. Hij was nog altijd even knap. “Goed je te zien, Florence.” Glimlachte hij, maar de onzekerheid spatte ervan af. “Hey,” begroette Flo het tweetal vanuit de deuropening, niet heel erg van harte, terwijl ze haar ogen de ruimte door lieten gaan. De ruimte was niet verkeerd. Het had slechter gekund. Al was het was een stuk leuker geweest als ze de kamer had mogen delen met minsten één van haar vrienden, maar een heel groot probleem vond ze het niet. Ze zou waarschijnlijk toch vaker niet dan wel in haar eigen bed slapen.
          Met tegenzin stapte ze op het tweetal af. “Wat doen we met de slaapkamerindeling?” vroeg ze hen terwijl haar blik afwachtend van Lara naar Jouka en weer terug gleed. “Of wachten we daarmee tot Aris hier is?” Nonchalant gooide ze haar blonde haar over haar schouder. “Oh, voor ik het vergeet. Jacob wil jou spreken in zijn kantoor. Later vandaag of ergens deze week.” Richtte ze zich nu verveeld tot Jouka. Jacob moest zich echter niet in het hoofd gaan halen dat ze vaker boodschapper voor hem zou gaan spelen. Dit was eenmalig.



    In trying to avoid one sin, I've committed another



    someone out there feels better because you exist