• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • room ira • alone, sleeping

    Laslo’s blik schoof van Evicka naar Jacob, terwijl de twee weer een woordenwisseling hadden. Deze keer over hem, al dan indirect. Het werd hem duidelijk dat de aartsengel erg van haar regeltjes hield. Het was absoluut niet toegestaan om met Laslo te praten over zijn aankomende keuze, alsof Jacob enige invloed ging hebben. Bij het woord ‘schoolpsycholoog’ haalde hij zijn neus op. De realisatie dat hij met Evicka moest gaan praten over zijn keuzestress en bindingsangst maakten hem niet erg vrolijk. De dame was intimiderend en waarschijnlijk nog meer bevooroordeeld dan Jacob. “Ik denk dat ik liever met hem praat,” mompelde Laslo tegen niemand in het bijzonder. No way dat hij Evicka vertrouwde met al zijn diepste geheimen, hoewel Jacob ook niet. Gesprekken met de docent engelenleer gingen in ieder geval wel informeler zijn.
          Het gesprek ging daarna soepel over naar de wijnfles die Laslo in zijn tas had verstopt. Hij staarde Evicka kort aan toen ze vermeldde dat ze het ging leeggooien. “Nou, dat is wel een verspilling van goede drank zeg, jeetje,” zei de jongen mopperend, terwijl hij met een pruillip naar zijn ingenomen fles staarde. Die ging hij nooit meer terugzien. Gelukkig had hij er afgelopen nacht erg van genoten, dat verzachtte zijn pijn deels. “Weet u zeker dat u niet wilt drinken, Evicka? Het is echt steengoede wijn. Ik ga heus niet anders naar u kijken als u een glaasje wijn neemt hoor. Integendeel,” probeerde Laslo de inhoud van zijn fles nog te redden. Zeer waarschijnlijk zonder resultaat. Hij slaakte een diepe zucht.
          Laslo’s lollige opmerking over Belial leek een gevoelige snaar te raken bij Evicka, waardoor hij al snel een bezorgde kneep in zijn schouder voelde. Was er iets gebeurd? Nou ja, teveel om op te noemen eigenlijk. Misschien kon Laslo op deze manier wel pity points halen bij de aartsengel. “Uh, nou ja, die man is een beetje gewelddadig, hè? Met zijn geschiedenis niet zo gek, natuurlijk, maar ja.. Hij trok me mee aan mijn haar. De straf die hij mij heeft gegeven: totaal onredelijk. Onaangename man, Belial. Enige wat hij wilt is volitares pijn doen,” zei Laslo uiteindelijk, terwijl hij zijn schouders ophaalde. Hij had op zich zelf voor deze man gekozen, maar het kon nooit kwaad om Evicka in te lichten over alles wat de oud-generaal verkeerd deed.
          Hij gaf Evicka een vriendelijke glimlach, waarna hij zijn tas had gepakt en doorgelopen was. Hier werd zijn humeur alleen maar meer verpest, zeker toen Evelynn instemde om met Ramsey een kamer te delen. Waarom met hem, uit alle mogelijkheden die er waren? Met een chagrijnig gezicht staarde Laslo naar de kamerindeling voor zich, waarna hij direct naar Evelynn verplaatste om haar ervan te overtuigen zeker níét met de lul een kamer te delen. “Ja,” antwoordde hij kort op haar vraag of hij en Charlize haar andere kamergenoten waren. Helaas was dat zo. Laslo zag in haar gezicht de realisatie wat dit betekende, maar helaas weerhield dit de roodharige er niet van om hem niet te geven wat hij wilde. Demonen waren zo egoïstisch altijd. Een van de vele redenen waarom hij zich niet aan die kant thuis voelde: hij gaf wel om anderen.
          Laslo grimaste bij haar woorden. “Ik snap niet dat je liever met die losgeslagen piemel slaapt, maar goed.. Ik begrijp ook wel dat je niet met die bruinharige bitch wilt,” antwoordde hij uiteindelijk. Het liefst schreeuwde hij andere dingen naar haar toe, maar Laslo wilde zijn vers verkregen vriendschap met Eve niet gelijk verpesten. Wel trok hij zijn hand los. Hij kon niet met haar schuldgevoel overweg. Als het haar echt dwars zat, had ze hem wel uit de brand geholpen, in plaats van hem laten zitten met Charlize. “Ik ga wel een kamerruil aanvragen, komt goed,” zei hij kort, gezien hij geen zin had om te horen hoe Eve voor Ramsey zou kiezen. Hij kon de zelfvoldaanheid al op het gezicht van die loser zien staan. Vreselijk irritant kind was het ook, kreeg alles wat hij niet verdiende. Het irriteerde Laslo mateloos. Waarom werd hem niks gegund?
          ”Eve is sterk genoeg om haar eigen tas te tillen, Ramsey. Gedraag je niet als een gentleman, terwijl je eigenlijk geen manieren hebt,” sneerde Laslo naar de jongen, waarna hij hem een schouderbeuk gaf toen ze langs elkaar liepen. De kamerwisseling ging hij morgen wel regelen, nu wilde hij eerst een paar uur slapen. Zeker gezien er vanavond weer een feest zou plaatsvinden. Dit deed hem eraan herinneren dat hij Jouka nog helemaal niet gefeliciteerd had, een engel die dezelfde verjaardag had als hem. Dat kwam ook later wel. Een gaap verliet Laslo’s lippen. Hij begon echt in te kakken. Zodra hij bij zijn kamer aankwam, Ira, gooide hij de deur open en keek hij kort rond. Het was erg donker, typisch een demonen kamer. Alsof de school zelf hem een richting op wilde duwen. Tot zover de onafhankelijkheid van beide kampen. Laslo rolde kort met zijn ogen.
          HIj liep de ruimte rond en bekeek beide kamers, waarna hij besloot wat de beste was. Als hij toch voorlopig met Charlize moest dealen, dan wel met het meest comfortabele bed. Zodra Laslo een keuze had gemaakt, pleurde hij zijn tas op de grond, trapte hij zijn schoenen uit en liet hij zich op het bed vallen. Zijn spullen uitpakken was nu toch nutteloos, gezien zijn plan om nogmaals van kamer te verhuizen. Met Charlize en Ramsey als kamergenoten zou er anders waarschijnlijk weinig van deze ruimte overblijven. Laslo sloot zijn ogen en voelde zich al snel wegzakken. Hij hoopte maar dat niemand zo dom was om hem te storen tijdens zijn slaap.



    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 2:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Humanitas • W. Dinah

    Met volste vertrouwen in zijn goede vriendin Valentina haar Salem haar achtergelaten bij Ramsey. Het zou wel grappig zijn om die jongen te zien spartelen en een poging te wagen aan het inpakken van de kleine engel. Nog hoofdschuddend liep Salem de kamer binnen waar hij zijn laatste jaar zou doorbrengen: Humanitas. Zijn adem stokte toen hij de kamer binnenstapte. Het was een prachtige ruimte, waar de sfeer meteen goed voelde. Salem was niet de grootste feestganger, maar deze kamer vroeg gewoon om een goed feest. Gelukkig was Salem uitgenodigd op het feest dat door Kali en Dinah zou worden georganiseerd voor Laslo en Jouka die avond. Het was toevallig dat de dames beiden in deze kamer waren ingedeeld. Salem ging er dan ook vanuit dat het feest hier gegeven zou worden. Zelf had hij daar geen probleem mee. Het zou zelfs een kans voor hem kunnen zijn om Charlize mee uit te vragen. Alhoewel hij een feest niet het ideale moment vond om iemand mee op date te vragen. Salem wou niet dat Charlize dacht dat hij haar alleen maar mee uit vroeg onder de invloed van alcohol. Een andere dame die vanavond zijn aandacht zou trekken is Aly. Ze waren al jaren erg goede vrienden, maar ergens had Salem het gevoel dat er meer in zat dan alleen vriendschap. Haar mee uitvragen, zoals hij bij Charlize van plan was, durfde hij niet. Eerst wou hij aftasten hoe Aly tegenover hem stond. Hun vriendschap stond bij hem op nummer 1. Daar mocht niets tussen komen. Ook wist Salem niet goed of Aly momenteel met iemand anders bezig was. Het was natuurlijk niet zijn bedoeling om een relatie te verpesten. Zijn reputatie als Prince Charming zou dan in het geding kunnen raken en dat wou Salem graag voorkomen.

    Terwijl hij nog in de deuropening stond, raakte een zwaar object hem plots van achteren.
    “Oh shit!” klonk een geschrokken stem. “Lemmy! Gaat het?” Het was Dinah die haar tas tegen Salem had aangegooid. “ Het spijt me van mijn tas. Het was de bedoeling dat hij tussen de deur kwam in plaats van tegen jou,”
    “Heb jij geluk dat ik ten eerste niet van suiker ben en ten tweede dat ik je al jaren ken.” Glimlachte Salem en hij kwam weer overeind. “Maak je geen zorgen, met mij is het oke. Al is het misschien handig de volgende keer eerst zelf een ruimte binnen te stappen, voordat je je tas een entree laat maken.” Grapte Salem.
    Eenmaal op de been liep Salem de kamer verder in en nam de ruimte in zich op. “Echt prachtig.” Zei hij. “Zouden de andere kamers ook zo mooi zijn?” Vroeg hij Dinah. “En ben jij blij met onze kamergenoten?”




    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 18:20 ]

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Ingang slaapzalen • W. Alone


    Laslo had nog een bijdehante opmerking gemaakt over Belial zijn aanstelling. Jacob zei er niets van, want hij was het met de volitare eens. De aanstelling van Belial was een schande voor de school. Hij begreep dat er ook demonen op Metanoia les hoorden te geven, maar waarom de keuze op die man was gevallen, bleef voor Jacob een raadsel.
    Jacob fluisterde in Laslo zijn oor. Als hij het nodig had, zou hij hem dit jaar bijstaan bij moeilijke beslissingen. Het was duidelijk dat Laslo net zo min onder de indruk was van zijn mentor als Jacob zelf. “Belial is wellicht een verkeerde keuze geweest. Ik zal je aan dit aanbod houden,”
    “Volgens mij hebben we daar ook een schoolpsycholoog voor, niet? Jacob?” Evicka verstoorde hun onderonsje. Kon die vrouw alles horen, ofzo?. Maar Jacob liet zijn irritatie niet blijken. Dat pleziertje gunde hij haar niet.
    "Ja, ik ben erg benieuwd hoe je die positie dit jaar gaat invullen." Glimlachte Jacob.
    Het gesprek over de tassencontrole werd hervat.
    “Nou, gewoon, dat bepaalde mannen op deze school zichzelf niet onder controle kunnen houden bij het vrouwelijk schoon.” ging Lalso verder. Fronsend luisterde Jacob naar het gesprek tussen Evicka en de volitare. Alsof vrouwen zich wél onder controle konden houden. Tuurlijk Belial was een zwijn, maar hij was daar wel open in. Dat kon je van types als Asteria en Kenna niet zeggen. Jacob’s ervaring was dat vrouwen veel geniepiger waren en daarmee ook gevaarlijker. Hij mengde zich niet in het gesprek, het was Evicka haar taak om Laslo aan te spreken. Jacob zou echter de priemende ogen van zijn vrouwelijke collega's goed in de gaten blijven houden.
    Om alles nog erger te maken zag Jacob hoe Evicka kort in Laslo zijn schouder kneep. Red Flag no. 1 Lichamelijk contact tussen een student en een docent. Misschien was Evicka er wel op uit om de aandacht van de vrouwen af te leiden. Hij dacht de vrouw goed te kennen, maar na deze controle van de bagage wist hij dat niet meer zo zeker.

    Theatraal sloeg Florence haar ogen neer nadat Jacob zijn teleurstelling in haar had geuit. Ze wist dondersgoed dat ze geen drank mee mocht nemen naar haar nieuwe kamer. Jammer dat ze toch geprobeerd had om het mee te smokkelen. Jacob sprak haar aan op haar gedrag en droeg haar op om Jouka en Valentina te laten weten dat hij hun ook wou spreken, net zoals hij Florence wou spreken. Zijn taak als mentor nam hij uiterst serieus. Geen van zijn studenten zou dit jaar nog afglijden naar de demonen, niet als het aan Jacob lag.
    “Dank u wel.” Bedankte Florence Jacob en daarna verliet ze hem om haar nieuwe onderkomen te ontdekken.

    Nadat ook Laslo op dramatische wijze was vertrokken bleef Jacob met Evicka over. Waar hij net nog enthousiast was geweest over de komst van de engel naar de school, voelde hij nu voornamelijk ergernis. Evicka schraapte haar keel en keek Jacob aan. “Ik denk....” Begon ze voorzichtig. Ja wat denk jij inderdaad?. “. . . dat jij en ik inderdaad een hoop te bespreken hebben vanavond.” Een glimlach verscheen op haar gezicht.
    “Dat denk ik ook.” Zei Jacob en ook hij glimlachte. Als Evicka een toneelstukje wou opvoeren dan wilde hij prima een kleine rol spelen. Als ze maar niet dacht dat Metanoia de Evicka show ging worden.
    “Ik ga nu op zoek naar mijn mentorleerlingen. Ik heb eerder niet de kans gekregen om met ze te spreken vanwege het akkerfietje met Nikolas en Cyrus. Red jij het verder zo?”
    “Ik red me hier prima.” zei Jacob. Al decennia lang, voordat jij je gezicht liet zien.
    Dat Jacob niet van tegenspraak hield was zeker. Het was voornaamste de reden achter zijn grijze veren in zijn vleugels. Evicka speelde een gevaarlijk spel en hopelijk zou ze snel weer bij zinnen komen. Anders zou hun vriendschap op het spel kunnen komen te staan.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 14:23 ]

                C H A R L I Z E            
    23 | the Queen of Mean | The Dealer | Outfit | with Gabrièl & Yuliya in front of the dorms




          De grap van Gabrièl werd beantwoord door het lichtelijk optrekken van mijn mondhoeken. “Gelukkig ben ik al dood, dus kan ik het me permitteren,” zei ik alvorens ik mijn tas over mijn andere schouder hees en mijn lage staart onder de band vandaan haalde. De volgende opmerking die ik maakte nadat Asteria ons woordeloos doorverwezen had, liet Gabrièl lachen.
          “Wat ben je toch weer in een heerlijk humeur, Lize. En bijten doe je zeker, al dan niet fysiek.” Het was dat Gabrièl me bij deze naam noemde. Ieder ander zou een blik toegeworpen hebben gekregen die hen naar een tweede dood zou brengen. Ik was geen fan van bijnamen maar er waren een paar volitares van wie ik het tolereerde, onder andere mijn goede vriend.
          Ik bleef expres iets langer staan om mijn nog te kunnen reageren op Gabrièl. “Ik denk dat Aristotle daar anders over denkt,” zei ik waarna ik mijn tong achter mijn voortanden liet glijden. Ik gaf hem nog een knipoog, bestudeerde kort mijn nagels en begaf me daarna in de richting van Yuliya. Daar aangekomen zette ik mijn tas neer op de tafel, spreidde ik mijn armen om haar gemakkelijker toegang te verschaffen en gaf ik aan dat een beetje vaart ook wel werd gewaardeerd.
          “Zolang je op deze school zit kan mij dat vrij weinig schelen,” was het kalme antwoord van de docente Demonenleer waarna ze op haar dooie gemak mijn tas opende. Ik liet mijn armen weer zakken en trok geamuseerd mijn wenkbrauw naar haar op. “Onbeschoftheid gaat je trouwens niet ver krijgen met mij. Je mag mooi wachten, samen met iedereen.”
          “Juist. . .” wist ik ietwat ongelovig uit te brengen aangezien ik niet begreep waar haar opmerking vandaan kwam. Ik had er ook totaal geen zin in om ernaar te vragen dus speelde ik de volwassenen en hield ik mijn mond. Yuliya zag hierin haar kans schoon om alle jaren opgekropte frustratie die ik teweeg scheen te hebben gebracht naar buiten te brengen. Een schamper glimlachje speelde om mijn lippen onder haar hele tirade. “Dus, jij bent onze basic mean girl hè? Ben je zeker ook heel trots op?” vroeg ze me terwijl ze mijn lichaam afklopte.
          Ik ademde diep in door mijn neus en wist mijn perfect zelfbeheersing intact te houden. Desalniettemin spreidde mijn gitzwarte vleugels zich geagiteerd toen Yuliya zich voorover boog naar mijn oor toe waar ze een plukje haar opzij veegde. “Beter leer je manieren in mijn les, of het wordt een heel zwaar jaar voor je, lieverd.” Ik grijnsde, ik kon niet anders. Misschien was ik de enige die de humor ervan inzag dat ze dacht mij de les te lezen over manieren, iets waar zijzelf ook een aantal lessen in kon gebruiken.
          Ze vertelde me nog dat alles goed gecontroleerd was, dat ik me érg netjes aan de regels had gehouden en dat ik door kon lopen. Ik geloofde geen zak van haar succeswensing. Sowieso liet ik me op deze manier niet behandelen door een vrouw die ik met respect had bejegend tijdens haar lessen ondanks het feit dat ze hier is vanwege een straf.
          “Wil je verder nog meer kwijt, Yuliya, of was dat het wel zo’n beetje?” vroeg ik haar op de meest respectvolle toon die ik op kon brengen. “Wel schattig dat je een bedreiging nodig hebt om mij onder de duim te krijgen. Wil je me anders ook naar je kantoor brengen voor een privéles in goed-gedrag? Ramsey scheen daar de tijd van zijn leven te hebben gehad, zo opgetogen kwam hij tevoorschijn. Ik weet zeker dat ik daarin veel van je kan leren,” zei ik waarna ik rustig mijn spullen bij elkaar pakte. “En houd die ‘Succes’ maar bij je. Ik denk dat jij deze meer nodig zal gaan hebben dan ik dit jaar.” Zeker nu ze zich zo tegen me gekeerd had. Het feit dat ze me een basic bitch had genoemd, kon me vrij weinig deren. Het betekende dat ze me onderschatte en dat was haar fout, niet het mijne. In ieder geval vond Gabrièl het vast prettig om te horen dat mijn humeur aanzienlijk verbeterd was na deze woordenwisseling met Yuliya.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 22:24 ]


    I have seen my own sun darkened

          ♆ ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪 ♆     
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Kamerindeling • mood • w. Valentina


    Ramsey had in Valentina haar oor gefluisterde. Haar haren roken heerlijk. Nadat hij weer enige afstand van haar had genomen zag hij hoe de wangen van de engel roze kleurden. Wat schattig. Ze had duidelijk weinig ervaring met demonen. Laat staan ervaring met iemand zoals hij.
    “Oooh.. Ramsey. Dat ben jij dus?” Vroeg ze met een nerveuze lach. Het zat hem niet lekker dat dit meisje er zo nonchalant over deed. Zou ze dan echt niet weten wie hij was? Voor zijn gevoel had Ramsey zijn uiterste best gedaan om zijn naam eer aan te doen binnen de school, dus misschien blufte ze.
    “Je was bevriend met Mik, samen met Donovan. Toch?” Vroeg ze. Haar glimlach werd groter. Gelukkig. Hij was haar niet helemaal onbekend. “Ja, dan heeft ze me vaker over jullie verteld. De drie musketiers van Metanoia, noemde ze jou en je vrienden. Ze vertelde me ook dat jullie achter die enorme bubbeloverstroming van de grote fontein zaten een paar jaar geleden. Dat was echt heel grappig.”
    Het was een grappig voorval geweest. Al was Ramsey zijn stijl inmiddels wel veranderd. Donovan en hij hielden zich allang niet meer bezig met zeep dumpen in fonteinen. Dat was kinderspel.
    “Dat is al een tijdje terug, maar was inderdaad grappig.” Hij betwijfelde of het engeltje zijn meer recentelijke fratsen ook zo ‘grappig’ zou vinden.

    Ramsey boog naar Valentina toe en liet haar weten dat als ze ooit een leuke avond wou beleven, ze naar hem toe moest komen. Dat dat aanbod niet voor Gabe’s ex-vriend Salem gold liet hij hem voor de zekerheid weten. Je wist het maar nooit...
    “Eh—“ Valentina was duidelijk van haar stuk gebracht. Ramsey vond het ontzettend amuserend hoe weinig woorden hij hoefde te gebruiken om haar van slag te maken. Ook twijfelde hij of het meisje zou omvallen, zo instabiel leek ze op haar dunne benen te staan.
    Bewust hield hij even zijn mond, geen makkelijke opgave. Maar hij was nieuwsgierig of ze die van haar durven open trekken. Ondertussen leunde Ramsey met zijn arm tegen de muur, half over Valentina heen. Gewoon voor de lol, om het haar nog nét iets ongemakkelijker te laten worden.
    “Ben je vanavond ook op het feestje?” kwam uiteindelijk over haar lichtroze lippen. Het was verbazingwekkend hoe snel hij haar had binnen gehengeld. Hij wist dat sommige engelen makkelijk waren, maar zo makkelijk? Dat had hij nog nooit meegemaakt.
    “Een feestje?” Speelde Ramsey verbaasd. Natuurlijk wist hij van het feestje vanavond af, maar als hij nog iets langer met het kleine engeltje kon spelen dan deed hij dat graag.
    “Ehm.. er wordt een feestje georganiseerd, ter ere van de verjaardagen van Jouka en ehm Laslo?” Een voorzichtige lach. “In elk geval.. iedereen is uitgenodigd, dus ik weet zeker dat je welkom bent. Dus.. misschien zie ik je daar nog wel?”
    Dit was een heel ander spel dan die hij speelde met Florence en Eve. Om nog maar over Kali te zwijgen. Het meisje leek met open ogen in zijn val te trappen. Ze leverde zichzelf zo aan Ramsey over. Dit buitenkansje kon hij toch niet afslaan?

    “Zal ik je een geheimpje vertellen?” vroeg hij en hij keek dramatisch om zich heen. Ramsey wenkte dat Valentina dichter naar hem toe moest komen, zodat hij weer in haar oor kon fluisteren. Daar leek ze nogal goed op te gaan namelijk. “Niet doorvertellen, maar ik ben niet uitgenodigd. Niet iedereen vind mijn grapjes zo leuk als jij ze vindt, helaas.” klonk hij teleurgesteld. “Daarnaast is Laslo een beetje jaloers op mij, omdat ik het goed kan vinden met zijn ex-vriendinnetje. Maar ik ben wel van plan om te gaan.” Zijn gezicht raakte bijna haar nek aan. “Ik denk alleen dat ik zelf geen drank kan halen. Je weet wel, omdat ik een beetje ongezien moet blijven.” Vertrouwde hij Valentina toe. Het was natuurlijk de reinste onzin. Als Ramsey een drankje wou halen op dat rot feest dan deed hij dat. “Zou jij niet vanavond voor mij drank kunnen halen? Maakt niet uit wat het is, als het maar sterk is,” vroeg hij haar liefjes. “Ik ben niet zo kieskeurig.”





    Alyssa
    20 | Ray of sunshine | With Sorin | Room 2 | Outfit


    ”Let kindness be the language of your heart."

          “Book club? Lees je dan met elkaar hetzelfde boek en praat je er dan over of heb ik totaal het verkeerde beeld?” Aly glimlachte zoet. “Nee, je beschrijft het perfect. Het enige wat er nog bij komt kijken, is dat we elkaar tips geven over welk boek goed is om te lezen en we vaak ook boeken uitwisselen.” Het uitwisselen van de boeken vond Aly misschien wel het leukste gedeelte van de club. Ze had al meerdere keren van onder andere Kali boeken gekregen die ze zelf niet zo snel zou uitkiezen. Het maakte het lezen spannender. “Je mag best een keertje mee doen als je wilt? Iedereen is welkom maar niets hoeft hoor!” Ze wilde niet dat haar vriend zich verplicht voelde om mee te doen maar als het hem leuk leek dan wilde Aly dat hij op z’n minst wist dat hij altijd welkom was. ''Zien de slaapkamers er net zo uit als dit?'' vroeg Sorin geïnteresseerd nadat Aly vertelde dat er twee slaapkamers waren en ze waarschijnlijk zelf hun eigen indeling mochten maken. Aly haalde haar schouders op. Ze had eigenlijk geen idee. Ze had gewacht met kijken. Het leek haar leuker om tegelijkertijd de kamers te zien in plaats van er alvast een te claimen. Dat had ze onbeleefd gevonden. "Ik heb eigenlijk nog niet gekeken. Ik wilde niet in de verleiding komen om er alvast een te claimen. Het leek me ook leuker om ze samen te bekijken." gaf ze ietwat verlegen toe. Ze was bang dat het allemaal een beetje suf over kwam.
    ''Had je iemand al ingedachten waarmee je een kamer wilde delen?''
    "Nou, het zou absoluut niet vervelend zijn om met jou een kamer te mogen delen." antwoordde ze glimlachend zonder ook maar een moment nodig te hebben gehad om na te denken. Ze zou het enig vinden om Sorin als roommate te hebben. De jongen was niet alleen zo zoet als honing maar zou altijd rekening houden met haar gevoelens. Bovendien wist ze bijna zeker dat hij al haar spulletjes om de kamer gezellig te maken niet erg zou vinden en juist zou waarderen.




    Nadat Aly eerlijk had verteld over de situatie tussen haar en Elias viel er een beschermende houding over Sorin heen. ''Je gaat echt niet met hem een kamer delen hoor. Leya of ik gaan wel met hem in een kamer. Jij moet je op je gemak voelen in je kamer.'' Aly voelde zichzelf warm worden van binnen. Het was het beste gevoel ooit als een vriend zoveel rekening met je gevoelens wilde houden. Ze kon zich dan ook niet bedwingen en vloog uit haar comfortabele stoel om haar armen om Sorin heen te slaan en hem een dankbare knuffel te geven. "Dankjewel! Je bent de beste, echt waar." fluisterde ze dankbaar waarna ze dit keer naast Sorin op de gele bank neer plofte.
    Sorin had zijn schouders opgehaald op de vraag of hij Elias goed kende. ''Ik ken hem eerlijkgezegd niet zo goed,'' was zijn antwoord. Aly knikte even. Het maakte niets uit. Misschien was het juist beter als de brunette de jongen zelf eens apart nam om te vragen hoe en wat in plaats erachter te komen via via.
    Op haar vraag waar hij het meest naar uitkeek antwoordde Sorin erg eerlijk.
    ''Voornamelijk ook tijd spenderen met vrienden. Ik ben bang dat we straks elkaar niet meer vaak zullen zien.'' Aly knikte begripvol. Het was een enge gedachte.
    ''Wat natuurlijk te voorbarig is.'' mompelde Sorin erachteraan. "Nee, ik begrijp je volkomen. Het is het laatste jaar dus is het logisch dat zulke gedachtes door ons heen gaan. Ik bedoel misschien zie ik veel van mijn engelvrienden ook minder als we verschillende banen krijgen die erg veel tijd opnemen. Laat staan een paar vrienden van de andere kant. Alhoewel die op 1 hand te tellen zijn, betekenen die ook veel voor me." antwoordde Aly net zo eerlijk.
    ''Verder kijk ik natuurlijk uit naar de kunstlessen. Ik zit al de hele zomer te wachten tot ik weer fatsoenlijk kan schilderen.'' Aly haar wenkbrauwen schoten omhoog. "Heb je geen eigen schilderspullen?" vroeg ze verbaasd. Als hij geen eigen goede spullen had dan moest daar snel verandering in komen. Note to self: koop leuke schilderspullen voor Sorins verjaardag. "Misschien kan je me eens leren schilderen? Het lijkt me super leuk maar elke keer als ik een poging waag dan schieten alle kleuren door elkaar heen en krijg ik ze niet eens mooi overlopend of gemengd." lachte ze om haar eigen twee linkerhanden. Nope, als het ging om tekenen of schilderen of beeldhouwen of wat dan ook was Aly niet bepaald getalenteerd. Een keertje les van een enorm talent zoals Sorin kon dan ook geen kwaad. "Alleen als je dat wilt hoor! I mean met deze twee linkerhanden snap ik het compleet als je die uitdaging uit de weg gaat." glimlachte ze ietwat beschaamd maar vriendelijk tegelijkertijd.




    "There is strength in your softness."

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 22:31 ]


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Elias, Laslo, Ramsey --> Evicka | binnenplaats --> tassencontrole | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          ''Hey, je weet het maar nooit.'' had Elias verdedigend geantwoord nadat Eve hem wat had geplaagd. "Fair enough, Ik ben nou eenmaal onvoorspelbaar." antwoordde ze gespeeld trots waarna ze haar haar met haar hand overdreven naar achteren wierp. Op haar vraag of hij zelf wat spullen mee had gesmokkeld schudde de jongen zijn hoofd.
    ''Niet eens! Ik heb niets om te verbergen. Het is tijd voor een nieuwe voorraad, maar dat komt wel na de controle.'' Eve knikte. Ze begreep dat wel. Als je drank toch op was dan kon je inderdaad beter even wachten met bevoorraden. Tuurlijk, de leraren bleven altijd opletten maar er stond je echt niet elke keer dat je terug ging naar je kamer zo een overdreven tassencontrole te wachten. "Ja, slim." antwoordde ze daarom instemmend. ''Uiteraard.'' reageerde Elias op de vraag of ze bij hem mocht crashen als het nodig was. Hij hield zijn hand op voor een pinky-promise. ''en idem dito.'' Eve glimlachte. Ze kon altijd terugvallen op haar vriend en hij als vanzelfsprekend ook op haar. "Deal." Ze wikkelde haar pink in die van Elias en verzegelde hun belofte.
    Elias maakte bij Eves opmerking over onder andere Belial en Kenna een overdreven kostbeweging. Eve kon haar lach niet inhouden. ''Gadverdamme, wat zie je in hen.'' begon ook Elias lachend. ''Er zijn toch betere opties dan dat.'' Daar had hij een punt. Er waren zeker betere opties dan dat. Toch leek het haar niet verkeerd het eens te doen met een veel oudere demon. De ervaring die zij bezaten.. Ze konden niet anders dan goed zijn in bed. Nog voor ze had kunnen antwoorden, had Ramseys vraag en daarna Laslos smeekbede hen onderbroken.
    “Ik snap niet dat je liever met die losgeslagen piemel slaapt, maar goed.. Ik begrijp ook wel dat je niet met die bruinharige bitch wilt,” Las zijn stem klonk killer. Eve had het fijn gevonden dat hij snapte dat ze niet met de Queen of mean een kamer wilde delen. De opmerking over Ramsey triggerde haar echter. Hij snapte niet dat ze liever met een losgeslagen piemel wilde slapen? Wat had hij dan verwacht? Dat ze liever met een cheatende ex zou willen slapen? Ze was hem aan het vergeven dat betekende niet dat de boel gelijk vergeten was. Hoe kon zij nu opeens de boosdoener zijn terwijl haar keuze niets meer dan logisch was. Laslo deed oprecht hetzelfde. Hij wilde toch ook niet met de ex slapen die verantwoordelijk was voor zijn gebroken hart. Misschien besefte hij niet dat hij in dat opzicht haar Charlize was. Toch vond ze het hypocriet. Het lostrekken van zijn hand vond Eve dan ook eigenlijk niet meer zo erg. Ze had geen behoefte meer om zich te verontschuldigen. ''De belofte bestaat nog.'' Elias zijn lieve opmerking liet Eve zich inhouden en ze glimlachte dan ook dankbaar richting haar beste vriend. Ze had Laslo eigenlijk met zijn eigen hypocrisie willen confronteren maar had er op dit moment geen zin meer in.
    “Ik ga wel een kamerruil aanvragen, komt goed,” vervolgde hij zichzelf kort. "succes daarmee." antwoordde Eve even kort.


    Zoals altijd kwam Ramsey precies op het perfecte moment voor ongemakkelijkheid of confrontatie middenin het gesprek vallen. “Moet ik je tas tillen, Eve?” Stelde hij voor met verheven stem. "Dan kunnen we samen naar onze nieuwe kamer lopen." Opnieuw zoals al vaker gebeurd was, reageerde Laslo nog voor zij dat zelf kon doen. ”Eve is sterk genoeg om haar eigen tas te tillen, Ramsey. Gedraag je niet als een gentleman, terwijl je eigenlijk geen manieren hebt." sneerde haar ex waarna hij weg stormde. Erg volwassen. ''De eerste kamerindeling is bekend, tijd voor de mijne. Sterkte...of veel plezier, whatever fits best.'' sprak Elias en Eve voelde zich schuldig dat hij al dit gekibbel aan had moeten horen. "Dankje Eli, laat me weten met wie jij zit!" sprak ze hem na terwijl ook haar beste vriend bij haar vandaan liep. Eve draaide zich om en wilde Ramseys eerdere aanbod wel aannemen. Zijn pijlen waren echter alweer op een andere dame gericht. Het irriteerde Eve. Ze had al competitie van Kali en Florence, moest ze nu ook al gaan strijden met een saaie blonde engel? Waarschijnlijk niet. Het leek haar sterk dat Ramsey voor zo iemand zou vallen. Toch was het frustrerend dat zijn aandacht zo snel van haar afgeleid was. Ze bleef enkele momenten observeren tot Ramseys gezicht zowat tegen de dame haar nek aanlag. That was it. Eve rolde met haar ogen, greep haar tassen van de grond en liep langs het tweetal. "Ik draag ze zelf wel." sneerde ze geïrriteerd waarbij ze met haar schouder tegen de blonde engel aantikte. Haar ogen vlogen langs de docenten en vonden Evicka. Ze had geen zin dat Ramsey achter haar aan zou komen en dus was de aartsengel een slimme keuze. Ze had het idee dat Ramsey niet onnodig in de buurt kwam van de engel.
    "Goedemiddag Evicka," begroette ze de docente kalm waarna ze haar tassen op de tafel legde. Ze had niets te verbergen. Haar flessen waren bovendien al door de controle gekomen door een van haar 'engelvriendinnetjes'.







    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 23:51 ]

    ZUZANA
    she had magic in her eyes even the stars envied
    nineteen • fluffball • outfit minus accessoires • with zib & elijah • room four


    “Voorzichtig! Het staat in de sterren dat jullie rampen aantrekken,” plaagde Zib, nadat Zuze Elijah om zijn hals was gevallen.
          Onmiddellijk stak Zuze haar tong uit. “Hey, zo onhandig ben ik ook weer niet!” protesteerde ze. Het was wel haast een wonder dat ze nog nooit iets gebroken had, of iemand anders iets had laten breken. Ze wilde dit wel graag zo houden. Hopelijk zou ze niet per ongeluk een van Luca’s ledematen blesseren tijdens het dansen. Het was al beschamend genoeg dat ze hem per ongeluk had afgewezen, daar hoefde dit niet bij te komen.
          Elijah’s arm bleef rondom haar middelgeslagen terwijl ze naar het schilderij boven de openhaard wees en een voorstel deed voor ander kunstwerk: een van Eli’s tekeningen. Ze wist eigenlijk niet of ze toestemming moest vragen aan de docenten voor het veranderen van het meubilair, maar Jacob zou vast wel ‘ja’ zeggen. Hij was geen moeilijk persoon. Voor het huidige schilderij kon vast ook wel ergens een plekje gevonden worden.
          ”Misschien een groepsportret van ons drie?”
          “Zou dat niet oneerlijk zijn voor ons vierde kamerlid? Wie. . . was dat ook alweer?” Zib leek hetzelfde te denken als Zuze zelf deed.
          ”Misschien inderdaad niet heel leuk voor Don,” zei ze aarzelend. “Maar hij is ook niet zo goed in lachen, dan hebben we steeds een booskijkend gezicht boven de haard hangen, niet heel goed voor sfeer.” Ze zag hem al helemaal niet poserend lachen voor iets als een tekening. Peinzend keek Zuze naar het huidige schilderij. “We kunnen vast wel iets anders verzinnen.” Of Elijah moest creatief genoeg zijn dat hij zich een glimlach op Don’s gezicht kon voorstellen.
          Wat er op de tekening moest staan bleek niet het enige probleem: de kamerindeling was ook een ding. Eli wilde niet met Don op een kamer liggen, voor redenen die haar onbekend waren. Zib vond het niet erg als ze met z’n drieën een kamer zouden delen en kwam onmiddelijk in actie.
          ”Zo erg is hij toch niet?” vroeg Zuze lichtelijk verbijsterd. “Don is niet zo eng als hij overkomt. Hij bijt heus niet. Zover ik weet.” Of misschien juist wel. Blaffende honden bijten niet, daar was Ramsey wel het bewijs van. Omgekeerd kon hetzelfde waar zijn. Maar om Don alleen op een kamer te laten liggen was ook weer zoiets. “Ik vind het ook niet erg om een kamer met hem te delen?” Of Zib dat fijn vond was maar de vraag. Haar vriendin was altijd wat schuchter rond jongens en hoewel ze overweg leek te kunnen met Eli, wist Zuze niet zeker of een kamer met alleen hem delen misschien een stap te ver ging. “Als dat okay is voor jullie allebei en voor Don zelf.” Ze zou maar aan hem moeten beloven dat ze haar glitters uit zijn buurt hield, anders zou hij sowieso niet akkoord gaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          VALENTINA     
    "Unable are the loved to die, for love is immortality"

    19 yrs old • the fair-feathered one • in the great hall with ramseyoutfit



    Ramsey leek niet te weten dat er een feestje plaatsvond die avond. Dat was vreemd.
    Valentina trok haar lichte wenkbrauwen een stukje op. Ze legde hem uit dat het om het feestje van Jouka en Laslo ging en dat ze zeker wist dat hij ook welkom zou zijn. Laatstgenoemde kende ze zelf ook niet zo goed, maar Jouka was natuurlijk haar beste vriend. Zijn verjaardag moest goed gevierd worden. Ze kon niet wachten om hem straks haar cadeautje te geven en hem de hele avond in het zonnetje te zetten. He deserved to be celebrated.
    Haar wenkbrauwen fronsten lichtjes toen Ramsey zei dat hij haar een geheimpje wilde vertellen.
    Onzeker leunde ze naar voren, en de jongen boog zich weer naar haar toe. Hij stond enorm in haar space, met zijn hand tegen de muur en zijn indringende ogen op haar gefixeerd. Bijna als een leeuw, starend naar zijn prooi. Het voelde een beetje gevaarlijk. Gevaarlijk en spannend.

    "Niet doorvertellen, maar ik ben niet uitgenodigd. Niet iedereen vind mijn grapjes zo leuk als jij ze vindt, helaas,” vertelde hij haar, zijn stem wat zachter nu hij weer half in haar oor stond te fluisteren. “Daarnaast is Laslo een beetje jaloers op mij, omdat ik het goed kan vinden met zijn ex-vriendinnetje. Maar ik ben wel van plan om te gaan.”
    Valentina bloosde toen ze zijn lippen bijna tegen haar nek voelde. Ze kon een rilling net onderdrukken. Gek genoeg wist ze niet of ze wilde dat hij hiermee door bleef gaan of dat ze liever zo hard als ze kon weg zou rennen. Het was een verwarrend gevoel.
    “Je kan het goed vinden met zijn ex-vriendinnetje?” herhaalde ze. Ah. In het geval van een demonenleerling, betekende dat hoogstwaarschijnlijk dat hij het bed met haar deelde. Ze had niet het idee dat ware liefde echt een ding was onder de duistere studenten, zij handelden liever uit lustgevoelens. Deden alles wat de Heer verboden had. Ramsey zou het in dat geval gegarandeerd veel te druk hebben op het feestje om even hallo tegen haar te komen zeggen.
    Uiteraard. Wat had ze dan gedacht? Hij had veel te veel mooie demonenmeiden om zich heen die hem zagen zitten.
    Ze las te veel sprookjes de laatste tijd, dat was wel duidelijk. Misschien werd het tijd om daar mee te stoppen. In het echte leven waren de meeste jongens geen prinsen. Eerder kikkers.
    Ramsey beweerde dat hij geen drank zou kunnen halen die avond en vroeg haar om daarvoor te zorgen.
    Ze schudde haar hoofd en glimlachte lief terwijl ze een stap achteruit deed. Vervolgens zette ze haar prachtige, hagelwitte veren lichtjes uit.
    “Ik denk dat dat niet verstandig is. Dat kun je beter zelf doen, met je goede babbel. Dat krijg je best voor elkaar. En daarbij…” Haar glimlach verbreedde een beetje en ze tikte zachtjes met haar wijsvinger tegen zijn eigen donkere veren. “Een extra grijs veertje zou bij jou niet eens opvallen.”
    Ze wist dat demonen engelleerlingen vaker gebruikten om alcohol naar binnen te smokkelen, maar zelf ging ze dat absoluut niet doen. Ze was veel te trots op haar witte verendek. Geen demoon zou haar van haar gekozen pad af weten te jagen. Zelfs een charmante jongen als Ramsey niet.
    Daarbij had hij straks waarschijnlijk toch geen oog meer voor haar. Ze ging geen drank halen om leuk gevonden te worden. Het was het risico niet waard.
    “Ik ga naar mijn kamer,” deelde ze hem mee. “Het was leuk je te ontmoeten. Ramsey.”

    "Ik draag ze zelf wel."

    Net toen ze haar boekentas verder over haar schouder hees, viel ze naar voren toen een nukkige dame met een donkere outfit en wilde, rode haren met kracht tegen haar aanliep. Het fragiele, blonde meisje viel recht in de armen van Ramsey die haar nog net wist op te vangen met zijn handen.
    “Lieve hemel, alweer?” sputterde ze terwijl ze haar evenwicht herpakte en snel een stapje achteruit zette. Haar wangen kleurden weer roze terwijl ze hem aankeek en een blonde lok achter haar oren duwde. Hij rook lekker.
    “Ik moet echt aankomen ofzo, ik val om bij elk zuchtje wind. Sorry. En dankjewel voor het vangen. Ik ehm.. zie je nog wel.”
    Valentina schonk hem nog een laatste verontschuldigende maar lieve lach voordat ze zich omdraaide en zich uit de mensenmassa werkte.
    Wat was er zojuist allemaal gebeurd?
    Ze moest echt naar haar kamer. Het was tijd om haar roomies te ontmoeten en zich mooi te maken voor het feestje van vanavond.
    Geen de-tours en geen prinsen of kikkers – ze was er nog niet helemaal uit welke van de twee ze zojuist had ontmoet.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 17:32 ]


    ars moriendi

    EVICKA
    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      In front of the dormitory      —       w. Jacob, Laslo & Evelynn




    De reden waarom ik Laslo wees op het bezoeken van een schoolpsycholoog, had als voornaamste reden dat deze onafhankelijk handelde in het belang van de volitare. In het Verdrag stond dat de aangestelde docenten onder geen beding hun invloed mochten uitoefenen op de studenten om hen voor zich te winnen. Degene die dit Verdrag schonden, liepen het risico om hun verendek te verliezen. Een risico dat ik voor mijn goede vriend niet wilde lopen.
          Het feit bleef wel dat ik dit tactvoller had moeten aanpakken. Jacob en ik kenden elkaar immers al zo’n kleine tweehonderd jaar. Twee eeuwen had ik de tijd gehad kennis te mogen maken met zijn structuur en de interessante manier waarop hij tegen dingen aankeek. Vaak konden we urenlang praten en deelden we onze visies onder het genot van een drankje.
          Zijn glimlach stelde ik dan ook op prijs, hoewel ik me voor een kort moment afvroeg wat er in zijn binnenste omging. “Ja, ik ben erg benieuwd hoe je die positie gaat bekleden.” Ik knikte zwijgend waarna ook ik een welgemeende glimlach zijn richting opwierp. “Dank je, Jacob. Ik heb er de volste vertrouwen in dat het goed gaat komen, zeker met jouw aan mijn zijde. En Cassiel niet te vergeten.”
          Waar Jacob een fles bij Florence in de tas had gevonden, had ik ook eenzelfde inhoud uit de tas van Laslo weten te halen. Ik moest lachen om de manier hoe Laslo zijn fles wijn nog poogde te verkopen. Hoofdschuddend zette ik de fles aan de zijkant. “We hebben regels voor een reden. Het is nog wel de bedoeling dat Metanoia over 250.000 jaar nog blijft bestaan. Niet daarmee zeggend dat ik een goed glas wijn niet kan waarderen maar ik heb altijd nog een voorbeeldrol.”
          Als Aartsengel werd het van me verwacht om me aan de Tien Geboden te houden in beginsel, evenals Het Verdrag wat we gesloten hadden met de Duivel. Er waren bepaalde regels waar ik het niet over eens was, maar hier kon ik me niet over uitspreken zonder de gevolgen van dien. Iedereen die dacht dat de Duivel wreed kon zijn, had God’s woede nog niet mee gemaakt. Het was niet voor niets dat duizenden levens werden verwoest door de Ark van Noach en dat er slechts een paar geselecteerden overleefden in de Begintijden.
          Laslo maakte een opmerking over de docent Belial. Kort gleden mijn ogen naar de man in kwestie terwijl ik de jonge volitare bevroeg over waar hij op doelde. “Uh, nou ja, die man is een beetje gewelddadig, hè? Met zijn geschiedenis niet zo gek, natuurlijk, maar ja. . .” begon hij. Ik knikte begrijpend terwijl ik aandacht naar zijn woorden luisterde. “Maar ja?” herhaalde ik om Laslo uit te nodigen verder te gaan met zijn uitleg over Belial.
          “Hij trok me mee aan mijn haar. De straf die hij mij heeft gegeven: totaal onredelijk. Onaangename man, Belial. Enige wat hij wilt is volitares pijn doen,” beëindigde hij zijn pleidooi. Ik kantelde mijn hoofd en nam de tijd om na te denken, zodat Laslo wel zou merken dat hij serieus genomen werd.
          “Ik zou hier graag met je verder over willen praten, zodat we kunnen gaan kijken voor een oplossing. Maar nu lijkt het me verstandiger als je eerst je kamer gaat opzoeken en uitpakt. Ik wil niet meer van je tijd in beslag nemen,” zei ik met een warme lach op mijn gezicht terwijl ik een stap opzij deed om hem door te laten. Het feit bleef dat hij zelf de mentor gekozen had, een man die hij al tien jaar lang had leren kennen en zijn manier van lesgeven. Ik zou eerst de demon zijn kant van het verhaal moeten horen voordat ik een conclusie kon trekken of er inderdaad niet op de juiste manier gehandeld was. Daarbij was het toch Belial die de verantwoordelijkheid droeg over Laslo en niet ik. Hij mocht dit op zijn eigen manier invulling geven, binnen de lijnen van het Verdrag. De fles in kwestie die hij eerder had willen pakken, hield ik goed in de gaten.
          Nadat zowel Florence als Laslo hun weg naar hun kamer vervolgden, keerde ik mezelf weer in de richting van Jacob. Ik attendeerde hem op onze eerder afgesproken bijeenkomst waarin we zouden bijkletsen aangezien we elkaar al een tijdje niet hadden kunnen spreken door onze verplichtingen. En misschien wilde ik ook een paar van mijn vermoedens opgehelderd krijgen. Graag wilde ik mijn vriend behoeden voor wat er komen zou gaan als mijn vermoedens de waarheid bleken te zijn. Met mijn 247.000 jaar had ik vele fenomenen al gezien en gehoord. Ik hoopte dat Jacob dan ook zou begrijpen dat ik door vele maskers heen kon prikken. Net zoals degene die hij op dit moment bij mij opzetten. Alhoewel ik deze ergens kon begrijpen, stak hij me wel.
          “Dat denk ik ook,” vertelde Jacob me met een glimlach die minder oprecht leek als de mijne. Waar ik eerst mijn mentorleerlingen had willen opzoeken, was het zijn opmerking die me mijn pas liet inhouden. “Als er wat is, Jacob, kan je me dit ook gewoon vertellen. Aan jouw de keuze om dit er nu uit te gooien, of later. Je weet dat je me alles kan vertellen, toch? Dat is niet verandert in de tijd dat we elkaar niet hebben gezien.” Bezorgd kruiste ik mijn armen voor mijn borst en wachtte op zijn antwoord.
          Echter was het een roodharige vrouwelijke volitare die tussenbeide wist te komen. Met een verontschuldigende uitdrukking op mijn gezicht mimede ik ‘Een momentje’ in zijn richting. “Goedemiddag Evicka,” begroette de jongedame me beleefd, waarop ik op een grappende manier naar achteren keek in de richting van Jacob. “Volgens mij staat er ook nog een docent achter me en gezien zijn lengte is hij, naar mijn weten, moeilijk over het hoofd te zien,” zei ik omdat ik wist dat Jacob een bepaalde mate van respect waardeerde onder zijn leerlingen.
          “Jij, ook een hele goedemiddag,” zei ik hartelijk waarna ik haar tas mijn richting optrok en secuur door haar spullen heen werkte. “Als ik het me goed herinnerde, was jouw naam Evelynn, klopt dat? Kijk je uit naar je laatste jaar?” Hoewel het duidelijk was dat ze waarschijnlijk de demonenkant op zou gaan, vond ik het belangrijk haar met eenzelfde soort respect te bejegenen zoals ze ook bij mij had gedaan.



    I have seen my own sun darkened

    ────────────────── D I N A H ──────────────────
          The Devillish Angel            22 jaar            Kleding            Met Salem      〛
    ─────────

          Het was mijn bedoeling geweest om mijn tas op zo’n manier te gooien dat deze net tussen de deur kwam en zo te voorkomen dat Salem deze dichtdeed. In plaats daarvan werd de arme stakker vol geraakt waardoor de aspirant-engel op de grond belandde. Een luide vloek ontglipte me en ik vloog naar Salem toe.
          Ik deed nog een poging om een grapje te maken om de pijn te verzachten, eentje die werd beantwoord met een variant van de zijne. “Heb jij geluk dat ik ten eerste niet van suiker ben en ten tweede dat ik je al jaren ken,” vertelde hij me glimlachend waarop ik nerveus lachend op mijn achterhoofd krabde.
          “Ja. . . Nee. . . Maar toch, ik had beter moeten mikken. Als je voor me valt, wil ik wel dat je de goede kant op valt,” zei ik terwijl ik mijn hand naar hem uitstak om hem zo goed overeind te helpen. Vervolgens greep ik mijn spullen bij elkaar. Een paar slingers waren uit de open plastic tas geglipt en lagen nu over de vloer verspreid. Slingers die ik had meegenomen met de bedoeling om onze kamers te versieren voor de verjaardagen van mijn neef, Jouka en mijn vriend, Laslo.
          Onder het bij elkaar grabbelen van mijn spullen hoorde ik Salem nogmaals benadrukken dat ik me echt geen zorgen om hem hoefde te maken. “Al is het misschien handig de volgende keer eerst zelf een ruimte binnen te stappen, voordat je je tas een entree laat maken.” De droge manier waarop hij deze grap maakte, liet een brede glimlach over mijn gezicht glijden.
          Vervolgens liet hij het gesprek overlopen naar de ruimte waarin we ons bevonden en vroeg hij me of ik blij was met onze kamergenoten. Nu pas zag ik de grootsheid van de kamer zelf en ik klopte tevreden over de inhoud van mijn tas. “Jazeker erg, prachtig! Maar. . .” fluisterde ik geheimzinnig, “- we gaan het nog veel prachtiger maken.” In mijn enthousiasme sprong ik overeind en viste een felgekleurde streng met slingers uit de tas die ik over Salem heen deponeerde.
          “En als antwoord op je vraag,” begon ik. “Ja, ik ben blij met mijn kamergenoten. Alleen zou ik nog gelukkiger zijn. . . als mijn allerliefste kamergenoten helpen met het ophangen van de slingers voor een supriseparty van Jouka en Laslo.” Ik zette grote ogen op en knipperde lieflijk met mijn wimpers in een poging hem over te halen. Waarschijnlijk zag dit er dermate komisch dat ik door mijn eigen handelingen in de lach schoot en mezelf voorover boog zodat mijn haar mijn gezicht bedekte
          “Wat is ervoor nodig om je over te halen?” vroeg ik hem, serieuzer nu terwijl ik overeind kwam. Mijn haar veegde ik in een nonchalante beweging weer naar achteren. “Ow, misschien een andere vraag. Vind je het erg als Kali en ik hier het feest gaan houden? Het zal waarschijnlijk best meevallen aan grootte. . .” Of, tenminste, dat hoopte ik. Ik wist niet wie Kali allemaal op de genodigdenlijst had staan.


    I have seen my own sun darkened

    Elias




    Have you ever wanted to share more of yourself, but felt terrified?


    20 – The Halfblood - Outfit - With Evelynn Asteria- Controlepunt
          ''Fair enough, ik ben nou eenmaal onvoorspelbaar.'' had Eve geantwoord gevolgd door een dramatische hair flip. Het deed Elias grinniken. Dat ze onvoorspelbaar was, was eigenlijk wel een understatement. Er was een tijd waarin ze minder onvoorspelbaar was, al gingen ze toen nog niet echt met elkaar om. Dat kwam pas nadat ze overging naar de duistere kant, misschien wel een van haar meest onvoorspelbare acties.
          Nadat Eva haar pink had verstrengeld met de zijne was hun belofte gemaakt. Vanaf nu zouden ze onderdak bieden aan elkaar in het geval van vreselijke kamergenoten. Op de een of andere manier bracht de belofte wel een soort verlichting, terwijl het eigenlijk nergens op sloeg. De twee zochten elkaar sowieso vaak op, daar waren geen vreselijke kamergenoten voor nodig.
          Dat er kamergedoe zou ontstaan was wel duidelijk en zelfs bevestigd door Laslo die kortaf aankondigde dat hij een kamerruil ging aanvragen. Die optie was Elias nog onbekend, maar wel iets wat hij vanaf nu ging onthouden. Hij vond het ook eigenlijk geen slecht idee dat Laslo naar een andere kamer zou gaan. De pijn die hij Evelynn aan had gedaan zat nog vers in Elias zijn geheugen, desondanks leek Laslo zich steeds meer terug in haar leven te wurmen. Elias vond het maar niets. Once a cheater always a cheater.
          Nog voordat Elias het groepje verliet vroeg Eve hem om zijn kamerindeling door te geven zodra hij die zelf wist. Glimlachend knikte Elias voordat hij echt richting de docenten liep. Er was inmiddels genoeg keuze qua docenten, maar Elias had nog steeds geen voorkeur. Hij wist wel dat hij het niet veel langer meer kon uitstellen nu de meeste volitares voorbij de controle waren. Hij had de keuze uit Jacob, Yuliya en Asteria. Bij zijn mentor Kenna stond nog een rij en dat was misschien wel beter ook. Hij kon zich nu al het opvolgende mentorgesprek inbeelden. ''Je was wel erg nerveus bij de controle? Wat heb je te verbergen.''. Gezien de overige 3 allemaal niet echt zijn favoriet waren besloot hij maar om naar de eerste beste docent te lopen: Asteria.
          Na een diepe ademteug te hebben genomen legde hij zijn rommelige tas op de tafel. In alle haast had hij niet echt de moeite genomen om het netjes in te pakken, maar er zat toch niets tussen wat voor problemen zou zorgen. ''Goedemorgen.'' Groette hij de engel met frisse tegenzin.



    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 0:21 ]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Humanitas • W. Dinah

    "Ja.. Nee... Maar toch, ik had beter moeten mikken. Als je voor me valt, wil ik wel dat je de goede kant op valt.” Dinah stak haar hand uit. Salem pakte haar vast en hielp zichzelf met haar hulp overeind.
    Op haar grap ging hij bewust niet in. Salem wist niet zeker of Dinah de opmerking flirterig had bedoeld, maar hij wilde zelf in ieder geval niet bekend staan als een flirt binnen de school. Het was puur demonengedrag om met jan en alleman te hartendartelen. Niet iets waar hij mee geassocieerd wilde worden.
    “Misschien is het verstandig om er geen gewoonte van te maken om voorwerpen de kamer door te slingeren.” Stelde Salem voor. “Als we allemaal heelhuids dit jaar af willen maken.” Glimlachte hij, al was hij wel serieus. Hij vond het oprecht onverstandig om met spullen in hun kamer te gaan gooien.
    De kamer waar ze zich in bevonden was gewoonweg prachtig. De tas die Dinah naar hem had gesmeten lagen gedeeltelijk open op de grond. Verschillend felgekleurde slingers hingen over de rand.
    “- we gaan het nog veel prachtiger maken.” Zei Dinah doelend op hun nieuwe onderkomen. Speels gooide de dame een slinger om Salem zijn schouders heen.

    Glimlachend schudde hij zijn hoofd.
          “En als antwoord op je vraag,” ging ze verder in haar enthousiasme. “Ja, ik ben blij met mijn kamergenoten. Alleen zou ik nog gelukkiger zijn. . . als mijn allerliefste kamergenoten helpen met het ophangen van de slingers voor een supriseparty van Jouka en Laslo.” Ze zette grote ogen op en knipperde schattig met haar wimpers.
    Salem lachte en ook Dinah moest om haar eigen gedrag lachen.
    “Nou, omdat je het...” begon Salem, natuurlijk zou hij Dinah helpen met de versieringen voor het feest. Het was niet alsof hij echt iets beters te doen had die middag en Dinah kon zijn hulp goed gebruiken.
    “Wat is ervoor nodig om je over te halen?” Vroeg Dinah echter toen ze eenmaal overeind was gekomen. “Ow, misschien een andere vraag. Vind je het erg als Kali en ik hier het feest gaan houden? Het zal waarschijnlijk best meevallen aan grootte. . .”
    Salem deed alsof hij nadacht. Het kon geen kwaad om Dinah heel eventjes te plagen. “Een feest he?” Hij tikte met zijn vinger op zijn kin. “Oké, maar op één voorwaarde; dat ons slaapkamer op slot kunnen.” Stemde hij met het feest in hun kamer in. “Ik wil niet dat onze slaapkamers washok 2.0 worden...”
    Hij haalde nog een slinger uit de tas en gooide deze om Dinah heen. "Kijk, nu matchen we ten minste."

          ♆ ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪 ♆     
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Bag Check stillmood • w. Evelynn (Evicka & Jacob)


    In een poging een persoonlijke ober te regelen voor het feest stelde Ramsey aan Valentina voor dat zij hem drank moest komen brengen.
    “Je kan het goed vinden met zijn ex-vriendinnetje?” herhaalde ze zijn zin.
    “Ja, dat zei ik toch?” zei Ramsey tevreden grijzend en denkend aan Evelynn.
    Het engeltje schudde haar hoofd, glimlachte en deed een stap achteruit. Haar hele houding leek in een klap om te slaan. “Ik denk dat dat niet verstandig is. Dat kun je beter zelf doen, met je goede babbel. Dat krijg je best voor elkaar. En daarbij…” Met haar wijsvinger tikte het meisje op Ramsey zijn donkere vleugels. “Een extra grijs veertje zou bij jou niet eens opvallen.”
    Ramsey fronste. Wees ze hem nu af? En beledigde ze hem in dezelfde zin? Een extra grijs veertje? Hij droeg met trots zwarte vleugels. Een grijze veer zou juist een afgang voor hem betekenen. Dit laatste jaar zou hij er alles aan doen om grijze veren te voorkomen!
    “Ik ga naar mijn kamer,” deelde ze hem mee. “Het was leuk je te ontmoeten. Ramsey.”
    Ramsey keek gepikeerd weg. “Ja, zal wel.” Mompelde hij geïrriteerd. Hij had te vroeg gejuicht. Natuurlijk viel er niets te beleven met een engel. Hij had beter moeten weten. Die engelen ook altijd...
    "Ik draag ze zelf wel." Eve beukte Valentina omver, terwijl ze pissig langs hen heen liep. Het engeltje verloor haar balans en eerder bij toeval dan bewust ving Ramsey haar op.
    “Lieve hemel, alweer?” sputterde ze. Ramsey overwoog om haar te laten vallen. Het feit dat ze zijn butler niet wou spelen die avond, was reden genoeg om haar witte vleugels op de grond te laten raken. En aangezien Eve leek te denken dat hij de engel verkoos boven haar, zorgde dat voor extra motivatie om het tegendeel te bewijzen. Als het niet was voor de aanwezigheid van bijna iedere docent van de school, had hij het gedaan. Maar hij had al één uitbrander van Yuliya gehad vandaag, daar wou hij het voor nu bij laten.

    Valentina kwam echter snel overeind. “Ik moet echt aankomen ofzo, ik val om bij elk zuchtje wind. Sorry. En dankjewel voor het vangen. Ik ehm.. zie je nog wel.” Ze schonk Ramsey nog zo’n onnozele glimlach en verscheen toen in de menigte. Daar kon hij toch niets mee? Een glimlach haalt geen drank.
    Bovendien was zijn hele gesprek met Valentina blijkbaar bij Eve in het verkeerde keelgat geschoten. Ramsey snapte het probleem niet helemaal. Hij stond toch gewoon netjes op haar te wachten, terwijl zij haar gesprek met Elias en Laslo afrondde. Het liefste was hij er tussen gekomen, maar Eve had op de binnenplaats duidelijk gemaakt dat ze haar eigen boontjes dopte. Onderbreken was niet goed, wachten was niet goed... Hoe had Evelynn niet door dat hij serieuze interesse in haar had? Hij heeft nog wel Laslo voor haar geslagen én haar in het bijzijn van de hele school gevraagd om een kamer met hem te delen. Als dat geen dedication was, dan wist Ramsey het ook niet meer.

    Tot zijn grote ongenoegen liep Eve vastberaden op aartsengel Evicka af. Ze legde haar tas op tafel om gecontroleerd te worden.
    Oh, Eve als het nu niet duidelijk is dat ik je zie zitten, dan ben je blind. Ging door Ramsey heen terwijl hij met tegenzin, maar gehaast achter Eve aanliep. Het liefst meed hij de engelendocenten als de pest, maar voor Eve maakte hij een uitzondering. Evicka was misschien wel zijn nieuwe minst favoriete persoon op de school. Hij zou nog liever Laslo tongen dan een gesprek met Evicka moeten voeren. Tijdens de openingstoespraak werd de dame voorgesteld en daarbij ook vermeld dat ze dit jaar de schoolpsycholoog zou zijn. Nog een belangrijke reden voor Ramsey om ver bij haar uit de buurt te blijven.
    "Goedemiddag Evicka," begroette Eve de engel.
    “Volgens mij staat er ook nog een docent achter me en gezien zijn lengte is hij, naar mijn weten, moeilijk over het hoofd te zien,” Kort keek Evicka om naar Jacob. Ramsey had hem nog niet eens gezien. Kon het nog erger worden?
    “Jij, ook een hele goedemiddag,” begroette ze Eve.
    Zelf deed Ramsey een poging om zoveel mogelijk achter Evelynn te blijven staan, om op die manier het contact met Evicka en Jacob te voorkomen.
    “Als ik het me goed herinnerde, was jouw naam Evelynn, klopt dat? Kijk je uit naar je laatste jaar?”
    Ramsey pakte kort Eve haar hand vast. “Eve kom op, ik stond op je te wachten.” hij hield zijn stem voor de verandering eens gedempt. “Sorry, oké?” Ging hij fluisterend verder. Niemand hoefde te horen dat hij z’n excuses aanbood aan de roodharige demon. “Ik mag toch nog wel met je meelopen naar onze kamer?” vroeg hij gretiger dan gepland.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 17:09 ]



    ELIJAH

    Cracked Ink 🌣 At the first bedroom 🌣 With Zib and Zuze 🌣 Outfit


    Ik had het potje met sterk geurende kruiden in de achterzak van mijn iets versleten jeansbroek gestoken, de wijze woorden van Zib van Harte nemend. Ze zouden van pas komen als ik eens goed wilde doorslapen of om een eventuele Donovan af te weren als ik dan toch een kamer met de man zou moeten delen.
    Met Zuse die me om mijn hals vloog verliet een klein vrolijk lachje mijn lippen, ik was alvast erg dankbaar dat ik met deze twee dames een vertrek mocht delen. Ik hoorde Zib “Voorzichtig! Het staat in de sterren dat jullie rampen aantrekken,” grinniken, iets wat me even deed grijnzen, waarbij ik Zuze daardoor even express dichterbij nam voor een stevige knuffel, waarna ik de vrolijke dame los liet al ging mijn arm nog losjes om haar middel heen. Ik zag hoe Zuze haar tong even uitstak en liet vervolgens mijn hoofd lichtjes tegen de hare aanrusten terwijl we beide naar Zibiah keken. “Hey, zo onhandig ben ik ook weer niet!” Sprak de brunette naast me wat me even bedenkelijk naar haar deed kijken, plagend natuurlijk hoewel… Zelf was ik ook niet bepaald de handigste van ons trio, dus dat gang vast voor… gebroken meubilair of ledematen zorgen.
    Onze aandacht ging al snel naar het portret boven de open haard, één die plaats kon maken voor één van mijn tekeningen had Zuze me aangemoedigd. Echter met mijn voorstel voor een groupsportret van mijn vriendinnen bleken ze beide het zielig te vinden voor Donovan. Hmm, ik had Donovan wel eens getekend, maar eh. Het was beter om dat ding niet op te hangen het zou mijn afscheidsbrief wezen vooraleer Donovan een einde maakte aan mijn tweede leven… Ahum.

    ”Misschien inderdaad niet heel leuk voor Don, Maar hij is ook niet zo goed in lachen, dan hebben we steeds een booskijkend gezicht boven de haard hangen, niet heel goed voor sfeer.” Sprak Zuze gevolgd door een “We kunnen vast wel iets anders verzinnen.” Zibiah leek hierdoor ook weer te herinneren dat het vierde kamerlid Donovan was, maar van mij mocht hij nog wegblijven.
    Mijn vrolijke humeur van net was een stuk ingetoomd bij het idee alleen al en wel, Zib en Zuze waren beste vriendinnen, ik kon de twee toch echt niet uit elkaar halen omdat ik niet bij Don wilde slapen.
    Voorzichtig liet ik mijn arm van Zusana halen waardoor deze nu was langs mijn slungelige lichaam bengelde. Voorzichtig vroeg ik mijn vriendinnen of ik niet met hun op de kamer mocht, het maakte m eniet uit of ik op de grond moest slapen of eventueel hier op de zetel.
    “Ow ja, Donovan. Hmm, je mag natuurlijk altijd bij ons komen liggen hoor. Desnoods gebruik je die kruiden van mij. Wedden dat hij je dan met rust laat.” Zei Zib wat me even deed glimlachen als een boer met kiespijn. De blondine nam haar kleurrijke tas al van de grond en liep richting één van de eerste deuren toe. “Laten we dan wel snel wezen. Voordat Grumpy hier is,” ik grinnikte oprecht ook blij dat ze er zo luchtig over deed. Ik boog me ook al om mijn tas over mijn schouder te hijsen en draaide me om naar Zusana die wat verbijsterd leek. ”Zo erg is hij toch niet?” sprak de Brunette, waardoor ik mijn groenige ogen van haar naar Zib liet glijden en dan weer terug. Zo erg was hij niet ? Ik voelde mijn kaken opspannen, maar iets ervan zeggen deed ik niet. Ik richtte mijn blik even op de grond en voelde mijn hart bijna in mijn schoenen zinken bij het idee dat Zusana niet zag wat voor monster Donovan od die Ramsey of die klootzak van een Laslo wel niet was. Ik sloot mijn ogen, mijn borstkas ging heel even omhoog, diepe teug adem. “Don is niet zo eng als hij overkomt. Hij bijt heus niet. Zover ik weet.” Sprak ze verder. Adem uit. Ik richtte mijn blik op Zuse en schonk haar een klein zwak glimlachje. “Ik ben blij dat jullie het wel kunnen vinden.” Ik kropte mijn verdriet op al verriedden mijn groene kijkers hun melancholie.
    Ik draaide me om naar Zib al besloot ik haar blik te mijdden, wetend dat ze meteen zou kunnen aanvoelen dat de duisternis me stilaan zou opslokken als ik mijn rauwe mening zou delen met de onschuldige Zuze. Ik wilde haar niet kwetsen, dus het was beter mijn trauma in te slikken.
    Ik liep langs Zib heen de kamer in, gooide mijn tas op één van de gigantische bedden, waarna ik met een klein sprongetje zeestersgewijs me liet vallen op het bed. “Oh my…” prevelde ik een vrolijke toon forcerend in mijn stem. Hier zou ik meteen in slaap kunnen vallen. Ik onderdrukte al bijna een gaap. “Dit is de hemel. “zuchtte ik, mijn ogen even sluitend. “Ik vind het ook niet erg om een kamer met hem te delen?” Hoorde ik Zuzanna terug over Dom, ik knipperde licht mezelf nu wakker proberend te houden, gezien ik al haast in het bed verdronken was. “Als dat okay is voor jullie allebei en voor Don zelf.” Ik rolde me op mijn rug en keek even op naar de twee dames. Oké dit zag er misschien wat vreemd uit, ik duwde mezelf weer omhoog en schudde mijn grijze veren even, waarna ik van Zib naar Zuze keek en beet kort op mijn lip. “Ik wil jullie niet forceren in iets dat jullie niet willen.” Sprak ik nu oprecht en keek iets bezorgd naar Zib. Ik mocht de dame enorm en in de slaapkamer zou ik vast meteen in dromeland zitten. “Zuze echt, je hoeft dat niet voor mij te doen.” Stelde ik de twee dan toch gerust. Misschien moest ik me maar voorbereiden om roomies worden met Donovan.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH