• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened


    ]
    I'll make you scream my name one way or the other

    Outfit


    BELIAL

    Docent Zelfverdediging † at the touchy place † With Ramsey, Kenna & Aristotles



    Hoe heerlijk was het om die teug adem uit Ramseys longen te horen verlaten eens ik hem beet had. Zo wist je dat je het goed deed. Het feit dat de jongen die gekend stond als de 'grote mond' nu zijn bek dicht hield sprak genoeg. Hij had de memo begrepen. Ik liet het joch terug los en schonk hem een schouderklopje, echter voor ik verder kon gaan met mijn werk kreeg ik een heuse klap tegen mijn achterhoofd. Een gevaarlijke grom verliet mijn lippen, mijn lippen op elkaar geperst en duidelijk niet geamuseerd keek ik om naar de sterke duistere aura achter me. Ik snoof even, verzachte mijn vuurspuwende blik en rechtte mijn rug vooralleer ik me omdraaide naar de Duistere schone. “Kenna, altijd een plezier om jou te zien.” Grijnsde ik mijn scherpe tanden bloot. De dame nam me bij mijn schouderbeet en bracht haar lippen naar mijn oor toe. “Ik wil er ook met alle liefde ook nog eens honderd jaar bij doen,” Ik vernauwde mijn blik even en zette weer een nep glimlachje op. “Je kent de regels die hier gelden.”
    “Ik toonde hem een opkomende houdgreep in de lessen zelfverdediging, hij is best leergierig weet je.” Sprak ik onschuldig , waarna ik mijn blik weer op Ramsey hield die zijn mannelijkheid weer bij elkaar gesprokkeld had. “Toch?” ik trok waarschuwend mijn wenkbrauw op. “Als één van mijn top studenten krijgt hij wel eens een voorproevertje.” Ik kon de dreigende aura van Kenna zo op voelen wakkeren, maar de blondine bleef rustig. Ze schonk enkel nu Ramsey ook een waarschuwende blik. “Niet nog eens zo’n geintje,”
    Ik keek toe hoe cumstain zijn tas openritste en haalde mijn neus al iets op, zijn tas leek net een zwijnenstal. Ik rommelde er wat in, maar hij was clean -nouja no contraband clean- “Ik heb niks in m’n tas. Dat weet u ook.” Klonk Ramsey waardoor ik hem even met norse blik aankeek. “Dus kan ik gaan?” Ik rolde met mijn ogen, chekte nog de laatste hoekjes en ritste het ding weer dicht. “ Doe in het vervolg eens je was joh, het stink even erg als jij.” Mompelde ik nog nors waarna ik het ding naar hem toeschoof. Het joch had lef, misschien dat ik hem daarom net iets meer respecteerde da een ander. “Verdwijn nu maar uit m’n zicht.” Gromde ik hem nog toe waarna ik opnieuw “Next!” bulderde. Ik keek even naar Kenna die bezig was met een jongeman. “Hoezo mag jij wel aan de mannen zitten n ik niet aan de vrouwen?” vroeg ik der ietswat geamuseerd.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    LUCA

    The Truthfull one
    The New White King
    ♔ With Jonah ♔ At the Dormroom



    Eenmaal voorbij de controle begaf hij zich direct naar de lijst met de kamer indeling. Nas het nemen van een diepe ademteug liet hij zijn ogen over de pagina glijden totdat hij zijn eigen naam had gevonden. Bij de eerste naam op de lijst zakte zijn hart al. Luca. Van de vriendschap die de twee ooit gehad hadden was niets meer over. En eigenlijk verliepen de afgelopen jaren wel prima doordat Jonah Luca zoveel mogelijk meed. Binnen één kamer was dat geen mogelijkheid.
    Met de overige twee kamergenoten had hij verder geen problemen, wat toch wel fijn was. Echter was de kamer wel opvallend ‘engelgericht’, op 1 twijfelaar na. Ondanks dat hij zelf ook nog het engelen pad bewandelde zorgde het wel voor wat spanning. Moest hij nu ook in zijn eigen kamer een perfecte versie van zichzelf zijn? Al was die boot al een tijd geleden vertrokken. De druk van zijn vroegere titel was altijd nog aanwezig.
    Met ware tegenzin besloot Jonah maar naar zijn kamer te gaan. Met een beetje geluk was hij de eerste.
    Dat was hij niet.
    Zijn gezicht verstarde bij het zien van Luca in het midden van de kamer. Luca met zijn perfecte gedrag en bijna perfecte wit met gouden vleugels. Met op elkaar geklemde kaken keek Jonah vanuit de deuropening toe hoe de Volitare de kamer in zich aan het opnemen was.
    Hij kon hier echter niet voor eeuwig blijven staan toekijken vol jaloezie en venijn. Hij zette zijn beste glimlach op, haalde diep adem om vervolgens de aandacht van de jongeman te trekken. Wat een verassing...

    Mijn blik gleed over de ruimte, de grote ruiten hadden elk hun eigen glasraamschilderingen en het licht liet alles leven. Het had iets rustieks, rustigs een plek waar ik mijn laatste jaar zeker in rust kon gaan doorbrengen. Althans dat dacht ik tot ik een bekende stem hoorde die mijn hart even deed stilstaan. ''Luca'' Het was een warme, toch kille stem die mijn naam riep. Familair en toch afstandelijk. Ik schudde mijn vleugels lichtjes en draaide me iets om naar mijn oude vriend. Het licht omlijnde zijn gezicht, goudblonde haren glansden net zoals zijn éne gehele vleugel die het licht nog leek te vangen. De enkele witte vleugels verscholen onder de zee aan donker en zwart. De enkele gouden veren die de jongen ooit nog met trots droeg stonden er treurig bij. “Jonah.” Kwam er verrast en iets melancholisch over mijn lippen. Zijn andere kant was nog iets in de shaduwen verscholen en toonde de enorme tweestrijd aan waar mijn vroegere beste vriend mee kampte. De kapotte vleugel die hij ingetrokken hield de enkele trieste donkere pluimen die hier en daar nog uitstaken, de trieste glimlach die hij op zijn lippen forceerde.
    Natuurlijk had ik spijt gehad hoe onze vriendschap uit elkaar viel, een ruzie over de harde waarheid die Jonah niet meer kon verkroppen en de pure woede die Jonah niet meer kwijt kon. Ik nam het hem niet echt kwalijk, zelf kon ik niet bedenken hoe ik mijn leven zou leiden zonder mijn vleugels. Beter nog het was mijn grootste angst dat Jonah nu uitleefde. Maar om zo naar tegen je vriende te gaan doen die je enkel wilden helpen. Het was beter een vallende engel los te laten, voro deze je mee naar de doemenis trok. Althans dat was de overtuiging die ik mezelf opgelegd had eens ik onze vriendschap verbrak.
    Jonah had zijn leven op zijn manier geleid en ik die van mij, elkaar mijdend waar mogelijk en nu bleek dit niet meer mogelijk te zijn.
    Ik schonk mijn oude vriend een oprecht klein glimlachje. “ons laatste jaar huh? “ sprak ik een beetje vol ongeloof. Terwijl ik mijn blik van Jonah weer door de ruimte liet glijden. Ik herinnerde me nog toen we kleine kids waren dat we samen zworen beste vrienden te blijven tot het einde. De vier musketiers klaar om de hemel te dienen. Ik keek weer naar Jonah, de jongen had zijn pad nog niet gekozen ,maar misschien… Misschien was dit een teken dat we onze vriendschap weer konden herstellen? Dat ik weer met de jongen kon dollen zoals vroeger. “Heb je zin om de kamers eens te bekijken?” stelde ik de jongen voorzichtig voor, wetende dat er maar twee slaapkamers zijn en we deze met iemand zouden moeten delen.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2021 - 12:34 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH



    ELIJAH

    Cracked Ink 🌣 At his room 🌣 With Zib and Zuze 🌣 Outfit



    Ik leek nog steeds wat in de zevende hemel tot ik uit mijn gedachtegang gehaald werd door wat gestrompel. Ik draaide me om en glimlachte breed toen ik de roodgekleurde broek van Zib opmerkte gevolgd door de dame die wat onhandig de ruimte kwam binnen gesloft. “Hey daar jij,” Ik begroette haar met een kleine “he” terug, terwijl ik nog kort even rondkeek, vooraleer ik iets naar mijn goede vriendin toeliep. “Is je zonsverduistering inmiddels voorbij?” vroeg de dame me, doelend op mijn ochtendhumeur waardoor ik mijn hand wat ophield en gemiddeld gebaarde. Natuurlijk was deze ruimte prachtig, en deze ochtend was ook erg aangenaam geweest met Alyssa maar het feit dat ik deze ruimte ook met Donovan moest gaan delen. Het was een beetje een domper op de lichte vreugde. Zibiah grabbelde even in haar gequilte zak terwijl ze iets zei van “ Ik heb nog iets voor je, wat ik je al langer geleden had willen geven.” Nieuwsgierig keek ik haar na terwijl ik iets voor hem kwam staan. De dame verdween haast in haar grote zal tot ze uiteindelijk het doosje vond waar ze naar op zoek was. “Daar ben je,” hoorde ik haar mompelen, waarna ze overeind kwam en ik nieuwsgierig naar het doosje in haar handen keek. “Hier, dit helpt om je te ontspannen.” Ik hield mijn handen uit en nam het potje aan, welke ik even opende. Een mengeling van sterke kruiden kwam me tegemoet en even kort sloot ik mijn ogen, er al iets slaperig van wordend. “Dank je Zib.” Sprak ik dankbaar terwijl ik haar een glimlachje schonk. Meestal kon ik overal wel slapen, behalve s’nachts, dus dit kon wel van pas komen. Wel was ik niet echt zeker of de kruiden bedoeld waren voor thee, of als wierrook of om te roken, maar voor ik het kon vragen kwam er een andere bekende binnen lopen. Ik was erg opgelucht dat het Zuze was die meteen met een vrolijke ‘Hoi’ in huis viel. Nadat ze Zib’s hand even vasthield, kwam ze naar mij toe met een onhandige knuffel, waardoor ik zacht lachte en de dame terugknuffelde . Ze hing nogsteeds half om mijn nek heen en ik had mijn arm ook los om haar middel geslagen terwijl Zuzanna de ruimte even rondkeek. Haar blik bleef hangen bij de openhaard, waardoor ik meekeek naar het oudbollige schilderij.
    “Eli, zullen we die vervangen door een van jouw tekeningen?” vroeg ze wat me even zacht deed grinniken.”Misschien een groepsportret van ins drie? “ stelde ik voor tot ik besefte dat Donovan hier ook nog bij moest. “ Oh eh, willen jullie samen in een kamer trouwens? Want ehm… “ begon ik iets stiller. Ik wist dat Zib en Zunana besties waren en het leek me meer dan logisch dat de twee samen in de kamer wilde. “Kan ik misschien mijn matrass bij jullie in de kamer leggen? Don en ik komen eh niet bepaald overeen.” Sprak ik iets stiller.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2021 - 13:57 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    CYRUS

    The Assistent Advisor ☸ Getting pulled away by this angel scum




    Desondanks dat ik een erg overweldigend welkom kreeg van Mr Angel had ik mezelf even opgefrist. Het zwarte bloed van mijn lippen vegend. Volitaires konden niet bloeden maar demonen daarentegen, de pijn was wel al snel vervaagd en de wonden zouden zo ook weer geheeld zijn. Ik grijnsde licht in mijn spiegelbeeld, zoveel haat had ik nog nooit eerder in een Engel gezien. Zeer interessant, misschien kon ik ditzelfde ook in de roodharige stengel eruit lokken.

    Nouja, ik was hier nog met een ander doel natuurlijk. Als lesgever werd er ook van mij verwacht me aan de regels te houden en klusjes te klaren. Dat had de aarstengel me net nog duidelijk gemaakt toen ze mij ook beschuldigde van herrie schoppen, terwijl ik voor eens niets gedaan had. Hierdoor was ik na mezelf op te frissen en mijn gebroken bril weg te gooien terug naar het plein gegaan waar de jonge Voltaires een bagage check moesten voltooien eveneens een body checkup.
    Ik plaatste me bij het standje naast de Demone Yuliya en grijnsde even kort naar haar voor mijn blik gleed naar de blondine Kenna die zich bij een andere tafel had gezet. Vervolgens kreeg ik de memo dat we de demonen extra moesten controleren wat ik bullshit vond natuurlijk. De meesten waren wel zo slim hun spul er op de één of andere manier te krijgen zonder zelf gesnapt te worden, maar goed. Misschien was dit wel een manier om een eerste beeld van mijn leerlingen te krijgen. Ik seinde naar de getinte jongeman dat hij aan de beurt was.
    ”Ik heb niks mee, dus dit is totaal overbodig, maar goed, het moet maar,” klonk de jongen die zijn koffer ondertussen open ritste. Ik bekeek hem kort, zijn vleugels waren pekdonker, en als ik het me vaag herinnerde dan was dit Gabrièl, mijn mentorKid. Door het akkefietje van net had ik mijn volitaires niet kunnen spreken, dus nu was het een opportuniteit om hem eens te doorgronden. “Dan is het toch geen probleem dat ik even kijk?” sprak ik rustig terwijl ik zijn tas onderzocht. “Gabrièl, toch? “ ik liet mijn groene ogen even kort op de jongeman vallen, waarna ik licht grijnsde en de koffer weer dichtriste gezien deze inderdaad geen contraband met zich mee droeg. “ Ik veronderstel dat je al weet welke kant je op wilt gaan na dit jaar.” Sprak ik vervolgens doelend op zijn zwarte verendek. “Enige requests waarbij ik je dit jaar moet begeleiden?” vroeg ik de jongen waarna ik hem gebaarde zijn armen even omhoog te houden voor de body check.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

          VALENTINA     
    "Unable are the loved to die, for love is immortality"

    19 yrs old • the fair-feathered one • in the great halloutfit



    "Oooh.. Jouka.. Zuza.. waar zijn jullie nou?” mompelde Valentina tegen zichzelf, een licht-bezorgde frons op haar gezicht.
    Ze was laat. Veel te laat. Het was haar eigen stomme schuld geweest. Er waren namelijk weinig dingen die Val liever deed dan ronddwalen in de prachtige bossen rond Metanoia.
    Op blote voeten zingend wandelen tussen de bomen, het groene mos zo zacht als satijn op haar huid.
    Contact maken met nieuwe, fascinerende wezens.
    Pootjebaden in de helderblauwe, rustig kabbelende riviertjes…
    Haar vrienden noemden haar niet voor niets af en toe een boselfje. En het was waar. Valentina kon zich helemaal verliezen in haar perfecte fantasie, daar in die serene wouden. Als een klein meisje genoot ze van haar eigen, groene bubbel. Het voelde nostalgisch voor haar, al kon ze niet goed plaatsen waarom. Had het te maken met haar leven vóór Metanoia? Hoe was dat leven toen dan geweest...?
    Helaas betekende haar tripje naar het bos ook dat het meisje de tijd volledig uit het oog verloren was. Ze had zelfs de toespraak van mevrouw Asteria gemist… Het was een regelrechte ramp.
    Haar gloednieuwe mentor, docent Engelenleer Jacob, had haar geprobeerd gerust te stellen tijdens de tassencontrole. Valentina was in paniek geweest en in haar haast ook nog haar schoenen in het bos vergeten.
    Gelukkig wist de docent haar te kalmeren. Ze mocht blij zijn met hem als leraar. Niet alleen was hij een fijne docent, hij wist ook precies wat hij moest zeggen om haar tot rust te bedaren. Hij had haar zelfs met een kleine glimlach verzekerd dat ze écht geen sorry hoefde te zeggen tegen mevrouw Asteria.
    Ondanks zijn advies zou Valentina de engel gegarandeerd haar excuses zou aanbieden zodra ze haar later tegen zou komen op de gang, of in de klas.

    Omdat ze zo laat was, waren de meeste wit-goud gevederde klasgenoten al naar hun kamers gelopen. Zo op het oog waren het vooral de demonenkinderen die extra goed gecontroleerd moesten worden en daarom nog niet op hun kamers gearriveerd waren. Ze had er al een paar smalend naar haar zien kijken. Naar haar favoriete witte jurkje, maar vooral naar haar blote, kleine voetjes. Gênant.
    Valentina voelde zich altijd een beetje onveilig met haar hagelwitte veren wanneer ze omsingelt werd door zoveel zwarte vleugels. Ze wist dat veel demonen meisjes zoals zij rauw lustten.
    Om die reden bleef ze vaak liever bij haar vrienden. In haar eentje voelde ze zich kwetsbaar.
    Onzeker haalde ze de grote, witte bloem die ze in het woud had gevonden uit haar haren.
    Ze probeerde de demonen niet aan te kijken maar liep snel door naar de grote hal.
    Er stonden al wat leerlingen bij het hoge prikbord.
    Aah. De kamerindeling. Spannend!
    Voor het eerst zou ze een luxe kamer delen met slechts een paar andere klasgenootjes. Hopelijk waren het leuke volitaires...
    Val beet op haar onderlip en maakte een klein kruisje met haar vingers terwijl ze zich verontschuldigend, voorzichtig naar voren werkte om te kijken. Ze kneep haar bambi-bruine ogen even samen en zocht naar haar eigen naam.
    Daar stond ze, onderaan de lijst.
    Kamer zes, met Luca, Asherah en Jonah.
    Ze liet haar adem ontsnappen, en er ontstond zelfs een kleine glimlach op haar roze-gestifte lippen. De hemelzijdank. Dat ging helemaal goedkomen.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2021 - 23:43 ]


    ars moriendi

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Ingang slaapzalen • Florence, Evicka, Laslo


    Terwijl Evicka Florence fouilleerde had Jacob moeite zijn ogen van de twee dames af te houden. Wat hem precies overkwam, wist hij niet. Al decennia lang gaf hij les op Metanoia en nog nooit had hij, op de afkeer van het aanraken van anderen na, moeite gehad met dit onderzoek van de Volitares. Maar de aanwezigheid van zowel Evicka als Florence gooiden zijn stabiele leventje op de school in de war.
    “Hij draagt niets bij zich.” Concludeerde Jacob na Laslo zorgvuldig te hebben onderzocht op verboden voorwerpen.
    “Natuurlijk draag ik niets bij me, ik ben niet dom.” Zei Laslo brutaal. Jacob wou zeggen dat hij graag een weerspiegeling van Laslo zijn ‘niet dom zijn’ zou willen zien in zijn vleugels dit jaar, maar weerhield zichzelf ervan zijn mond te openen. Gezien het feit dat Jacob zijn mentor niet was, was het niet de bedoeling dat hij zich zou bemoeien met Laslo zijn keuze.
    “Nou, dan vind je het vast niet erg als ik je tas controleer. Dan vinden we vanzelf het antwoord of je ‘dom’ bent of niet,” Glimlachte Evicka.
    Zich helemaal inhouden kon Jacob echter ook niet. Hij boog zich naar Laslo toe en fluisterde kort in zijn oor:
    "Als je dit jaar ooit ergens tegen aan loopt, over iets wilt praten, en je niet zoveel aan je... mentor hebt," de afkeur in Jacob zijn stem was duidelijk. "Dan staat mijn deur altijd voor je open. Wat het ook is." Belial was een vreselijke mentorkeuze voor Laslo, de jonge twijfelaar had iemand nodig als hemzelf, niet iemand zoals die afschuwelijke docent zelfverdediging. Uit ervaring wist Jacob maar al te goed dat jonge volitares, vooral de mannelijke, erg beïnvloedbaar waren voor Belial zijn gedrag. Hoe minder tijd Laslo zou doorbrengen met de demoon, des te beter dat voor Laslo was.

    Jacob zelf ging over op het onderzoeken van de tas van Florence. Natuurlijk rook haar kleding heerlijk en was alles netjes opgevouwen en gewassen. Dat verbaasde hem niks. Maar het maakte zijn ochtend er niet makkelijker op.
    Het moment dat Jacob zijn handen door Florence haar ondergoed kreeg hij het warmer dan hij het a had na het zien van de fouilleersessie van de twee dames. Het was jaren, misschien wel eeuwen geleden dat hij vrouwelijk ondergoed had aangeraakt met zijn eigen handen. Onderin de tas raakten zijn handen ineens iets hards aan. Jacob verstijfde. Hij zocht naar het koude en harde voorwerp welke verstopt lag in Florence haar stings.
    “Wat is er?” Klonk de Queen of Hearts haar engelenstem.
    “Dus, mannen mogen geen vrouwen fouilleren hè? Waarom is dat? Bang dat we spontaan hard worden van het vrouwelijk lichaam? Misschien is dat ook wel zo, eigenlijk,” Kwam Laslo inmiddels in protest tegen het hele proces.
    “Wat wil je daarmee suggereren? En, Florence, smeken zal je niet gaan helpen, dame. ” Klonk Evicka haar stem streng.
    Jacob wist niet wat hij moest doen. Het liefste wou hij Florence de fles drank meegeven, om een wit voetje bij haar te halen. Zichzelf in goed dag licht stellen bij de engel. Jacob keek omhoog, naar Florence haar gezicht. Waar was hij mee bezig? Het meisje was 19. Hij was 671. Er zou nooit iets tussen hen gebeuren, dat hoorde niet. En als het gebeurde, dan was het in een van de vele dagdromen die hij over de blondine had. Maar het zou niet daadwerkelijk gebeuren. Niet echt.

    Jacob pakte de fles vast en haalde hem uit de tas. Als Florence een drankje wou drinken, dan was het verstandiger als ze dat kwam doen bij hem op zijn kantoortje, onder zijn toezicht. En niet in het bijzijn van losgeslagen puberde demonen.
    “De regels zijn redelijk heteronormatief, dat moet ik je meegeven Laslo. Maar ze zijn er met een goede reden. Jullie educatie en veiligheid staat voorop.” Jacob keek Laslo aan. Daarna wendde hij zich tot Florence, “en ik ben teleurgesteld in je Florence. Je weet toch dat drank niet is toegestaan onder volitares?” Jacob keek de dame streng aan, om vervolgens nog een laatste ronde door haar tas te maken. Deze keer liet hij haar ondergoed links liggen, hij was te ver gegaan. In het vervolg zou hij zich beter moeten beheersen in het bijzijn van de dame. Maar hun afspraak om samen verder te praten in zijn kantoortje, wou hij niet laten schieten.
    “Ik wil je hierover en over de overige zaken die we vanochtend niet hebben kunnen bespreken, later zien in mijn kantoortje.” Zijn stem bleef serieus en strikt. “Wil je aan Valentina en Jouka laten weten dat ik hen ook wil spreken in mijn kantoor, later vandaag of ergens deze week?”* Jacob ritste de tas van Florence weer dicht en schoof deze naar haar toe. “Dan kun je nu gaan. Veel succes en plezier met je nieuwe onderkomen.” Nog één keer keek hij haar aan in haar blauwe ogen, nog één keer, om het af te leren.
    “Volgende!”

    * hoeft ze natuurlijk niet actief in het speeltopic te doen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2021 - 12:27 ]

    Jouka
    22      •      The Golden Advisor      •      with Lara      •      at their room

    There's always that stupid mistake that changes everything






         
    Lara leek zich nog niet heel erg op zijn gemak te voelen bij zijn plotselinge verschijning. Om één of andere reden deed het hem denken aan Zibiah en zijn hart trok pijnlijk samen. Hij haatte zichzelf om wat hij gedaan had, snapte volledig hoe ze elke keer weer van hem weg deinsde als hij ook maar in dezelfde ruimte als zij was, al deed dit hem ook pijn. Hij wist zeker dat het een vriendschap was die nooit meer te herstellen zou zijn. Het voelde daarom ook helemaal niet zo vreemd aan dat nu ook Lara niet leek te weten wat ze met hem aan moest.
          Hun gesprek wist uiteindelijk zijn weg te vinden naar het onderwerp kamergenoten en Jouka gaf dan ook aan dat hij blij was geweest haar op de lijst te zien staan. Hopelijk hielp dit een beetje om haar wel op haar gemak te laten voelen. Wat misschien toch niet zo goed ontvangen werd, want ze wendde haar blik af. Oh. Zijn mondhoeken trokken een beetje naar beneden. Hij baalde dat hij er nog niet erg goed bleek te zijn om Lara tot rust te laten komen in zijn bijzijn. Toch hield dit hem niet tegen om gewoon vrolijk en vriendelijk te blijven tegen haar en ietwat grappend vertelde hij haar dan ook dat hij wel de kamerindeling wist.
          'Meen je dat? Florence en Aris?' was haar enthousiaste reactie hierop. Hij knikte bevestigend met een glimlach, maar van binnen voelde hij wel een beetje teleurstelling. Zij kon dus wel goed overweg met de twee volitares en hij zag het al gebeuren dat hij daar toch een beetje als een buitenbeentje tussen zou staan. Hij kon hartstikke prima gezellig zijn op feestjes en in grotere gezelschappen, maar in een groepje van vier die niet zijn vrienden waren? Dan had hij eigenlijk geen idee wat hij moest doen.
          Subtiel probeerde hij door te vragen naar haar band met de twee andere volitares, iets waar ze gelukkig goed naar hapte. 'Ja, Aris en ik zijn heel close,' vertelde ze blij. 'Florence ken ik niet echt.' Oh, misschien tot zo ver het proberen Lara actief aan de engelenkant te houden. Het zou hem weinig verbazen als Aris dan ook beschermend over Lara zou zijn en Jouka was er zeker van dat de jongen hem niet vertrouwde. Aan de andere kant, misschien wilde ze daardoor wel een slaapkamer met hem delen, waardoor Jouka dit niet hoefde, gezien jongens bij de jongens en meiden bij de meiden hem logisch leek. Jouka had niet bijster veel behoefte aan het delen van een slaapkamer met Aris.
          En Florence, ook dat lag ingewikkeld voor hem. Ze hadden ooit hun eerste kus gedeeld, maar ze veranderden beiden door heftige gebeurtenissen, daarbij het contact verliezend. Haar weer onder ogen moeten komen, zou zeer ongemakkelijk zijn, al helemaal omdat hij haar toen redelijk hard had laten vallen, omdat ze met demonen om begon te gaan. Nu was hij nog steeds geen fan van demonen, maar toch schaamde hij zich een beetje om zijn jongere zelf. Als ze wel bij elkaar waren gebleven, was zijn voorval met Zib misschien wel nooit gebeurd...
          'En jij? Ben jij blij met onze kamergenoten?' vroeg Lara hem nadat ze beiden even hadden nagedacht over de impact van hun kamergenoten. Ze keek weer naar hem op en op dat moment besefte Jouka zich dat het eigenlijk een stuk netter zou zijn als hij naar beneden kwam. Misschien werd ze ook wat meer op haar gemak als hij niet continu op haar neerkeek. Dus liep hij gauw de wenteltrap af voor hij haar antwoord gaf. Wat opgelaten leunde hij tegen de tafel aan die vlakbij stond.
          'Hmm, ik had op wat meer vrienden gehoopt, maar ik had ook slechtere mensen kunnen treffen,' zei hij voorzichtig, bewust vaag blijvend. Lara hoefde niet te weten hoe ingewikkeld zijn relatie met hun twee kamergenoten lag. Hij kon beter een neutrale relatie met hen veinzen, al was de kans aanwezig dat Aris hem wat minder hartelijk zou begroeten als hij eenmaal binnen kwam. Misschien dat Jouka maar beter vast intrek in één van de slaapkamers kon nemen en de jongen onder ogen komen op een wat geschikter moment, zonder Lara in de buurt.
          'Heb jij trouwens een voorkeur met wie je op de kamer ligt?' Over slaapkamers gesproken. Het liefst deelde hij zijn kamer met Lara, maar dat durfde hij haar nu niet zo direct te vertellen, bang haar nog meer in verlegenheid te brengen. Een kamer met Aris delen zou vast uiteindelijk tot een confrontatie leiden en met Florence zou ook ongemakkelijk zijn, maar hopelijk nog wel te doen. Hij hoopte dan ook dat ze zijn naam zou noemen, al zou dat vast niet gebeuren als ze daadwerkelijk zo close met Aris bleek te zijn.


    Stenenlikker

    134.729 | Ex-Adviseur van de Duivel | Taken van een Helbewaker & Schaduw | Outfit | met Belial, Ramsey en Aristotle voor de ingang van de slaapzalen

          Voor een kort moment schoot mijn wenkbrauw de lucht in terwijl ik de jonge volitare, Ramsey (?), aanhoorde tegen Belial. Misschien deed het me ergens goed om te zien dat hij stilviel terwijl de veredelde Generaal zijn lengte beetpakte. Met een zucht maakte ik toch de beslissing om tussenbeide te stappen; ik moest immers om onze ‘goede’ naam denken. Of er in ieder geval voor zorgen dat de regels uit het Verdrag werden nageleefd. Wat dan ook de reden was dat ik Belial een flinke tik tegen zijn achterhoofd gaf.
          “Kenna, altijd een plezier om jou te zien,” grijnsde hij. Mijn verkilde blik gaf geen prijs van het feit dat ik wel kon lachen om zijn sarcasme. Het was zo heerlijk om met hem te spelen op zijn tijd, een tijd die me nu niet gegund werd. Ik trok hem dichter naar me toe en vertelde hem dat ik met alle liefde honderd jaar bij zijn aanvankelijke straf kon doen.
          “Ik toonde hem een opkomende houdgreep in de lessen zelfverdediging, hij is best leergierig, weet je.” Mijn gezichtsuitdrukking bleef onveranderd, zelfs toen Belial om bevestiging zocht bij Ramsey. Best snoezig om te zien dat hij dacht niet in staat te zijn me in zijn eentje te overtuigen. “Als één van mijn studenten krijgt hij wel eens voorproevertje.”
          Ik snoof bij zijn woorden. “Ik denk niet dat hij je aankan, Beel. Ik ben immers degene die je getraind hebt. In ieder geval iemand die goed werk aflevert,” zei ik waarna ik Belial een schouderklopje gaf en mezelf weer van hem weg duwde. Ik liet mijn blik glijden over beide mannen en vertelde dat ik geen zin had in nog zo’n geintje.
          Hierna werd mijn aandacht getrokken door een tweede jongeman die in mijn blikveld verscheen. Hij had witte noch zwarte vleugels, wat me sowieso al ontevreden stemde. Keuzes maken zou best moeilijk zijn, maar naar mijn mening was het niet echt een keuze om je aan te sluiten bij de Duivel. Iemand werd slecht geboren of slecht gemaakt – zelf kiezen was geen optie.
          Zonder al te veel woorden te gebruiken, maakte ik aan de volitare duidelijk dat hij zijn tas op de tafel naast me neer kon zetten. “Aris,” reageerde hij op mijn vraag naar de naam waar hij naar luisterde. Gedwee zette hij zijn tas op tafel wat ik kon waarderen. De volgende woorden alleen nét iets minder. “Hmm. Ik vind ook wel dat ik hier niet thuis hoor. Ben ik dan ook van jou?”
          “Kom maar terug als je tenminste 1000 jaar oud ben, love. Bij mij draait het om mijn eigen pleasure,” vertelde ik hem. Op een kalme manier viste hij alles uit zijn tas, zelfs een of ander breiproject. Ieder zo zijn ding, zullen we maar zeggen. Ik wilde hem eigenlijk doorlaten maar van beide kanten voelde ik me aangevallen worden door Asteria’s en Evicka’s blik. Een glimlach, wat eigenlijk meer weghad van een grimas, gleed over mijn gezicht terwijl ik Aris zijn tas ruw naar me toetrok. “You better have some good liquor in here, if I am going trough the trouble of searching your bag.
          Belial scheen ondertussen klaar te zijn en net zoveel zin te hebben als ik in het fouilleren van de kleuters volitares. “NEXT!” bulderde hij naast me en vervolgde in mijn richting. “Hoezo mag jij wel aan de mannen zitten en ik niet aan de vrouwen?” De geamuseerdheid klonk lichtelijk in zijn stem door. “Omdat ik ouder en wijzer ben,” zei ik met een stalen gezichtsuitdrukking. “Maar ga je gang hoor. Ik wist niet dat je jaloers raakte van het feit dat ik Aris zo ging fouilleren. Ik snap heel goed dat je niet wilt toekijken naar hetgeen dat jij nu misloopt.”

    Kenna

    [ bericht aangepast op 14 juli 2021 - 23:05 ]


    I have seen my own sun darkened

          ♆ ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪 ♆     
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Kamerindeling • mood • w. Valentina & Salem


    Belial moest wel jaloers zijn, als hij voor Ramsey zijn geouwehoer met Yuliya die ochtend hem zo bij z’n ballen greep. Noted: do not flirt with Yuliya in front of Belial. Niet dat dat Ramsey zijn plan was geweest, maar toch goed om te weten. Kinky Kenna keurde de man zijn gedrag blijkbaar af en deelde hem een tik tegen het achterhoofd uit. Lucky bastard. Geamuseerd wende Ramsey zijn blik af. Hij hoefde niet opnieuw door Belial gegrepen te worden.
    “Je kent de regels die hier gelden.” sprak de demon Belial aan op zijn gedrag.
    “Ik toonde hem een opkomende houdgreep in de lessen zelfverdediging, hij is best leergierig weet je.” De ogen van zijn docent zelfverdediging stonden weer op Ramsey gericht. “Toch?” Gevaarlijk trok Belial één wenkbrauw op. “Als één van mijn top studenten krijgt hij wel eens een voorproevertje.” Top student? Nice. Ergens wist hij ook wel dat Belial erg op hem gesteld was. De man was een van de weinige docenten met een beetje humor.
    “Ja, absoluut.” Ging Ramsey mee in zijn verhaal. “Ik kijk er nu al naar uit om deze techniek op Laslo of Luca toe te passen.” Dikte hij het nog iets aan. Er was ook geen woord van gelogen.
    “Niet nog eens zo’n geintje,” sprak Kenna daarna Ramsey aan op zijn gedrag.
    Ze wist hen er wel uit te pikken zeg. Als je een demon was, waarom had je dan problemen met het gedrag van andere demonen? Als je zo moeilijk ging doen, ga dan de act hooghouden bij die schijnheilige engelen.
    Aris voegde zich naast Ramsey om ook zijn tas te laten controleren.
      “Naam? Zet je tas neer op tafel en haal alles eruit wat erin zit. Alles dat ik vind dat er niet thuishoort, is van mij.” Damn, Kenna, had duidelijk een goede beurt nodig, ze was veel te uptight. Ramsey keek Aris met opgetrokken wenkbrauwen aan. Good luck with that one. Meestal vond Ramsey Kenna wel iets hebben, maar chagrijnig zijn stond niemand goed.
    Aris,” vanuit zijn ooghoeken zag Ramsey hoe Aris zijn tas op tafel tilde. “Hmm. Ik vind ook wel dat ik hier niet thuis hoor. Ben ik dan ook van jou?”
    Ramsey grinnikte, die Aris had zo zijn goede momenten.
    “Kom maar terug als je tenminste 1000 jaar oud ben, love. Bij mij draait het om mijn eigen pleasure,” Sneerde Kenna. 1000 year old dick, gross. Het kon niet zijn dat ze daar echt into was.

    “Ik heb niks in m’n tas. Dat weet u ook.” Ramsey opende zijn tas voor de controle van zijn spullen.
    Belial had inmiddels zijn standaard norse blik weer teruggekregen. Misschien moest Kenna hem nog een klap uitdelen, dat acteerwerk van hem was vermakelijker dan deze saaie blik.
    “Dus kan ik gaan?”
    Dramatisch rolde Belial met z’n ogen. “Doe in het vervolg eens je was joh, het stink even erg als jij.” Hij duwde de tas chagrijnig weer naar Ramsey toe.
    “Ja, ja. De volgende keer zal ik vragen of..” Ramsey had opgekeken en zijn ogen vonden die van Kali. Hij had willen zeggen dat hij Kali zou vragen om zijn was te doen, maar die woorden kwamen zijn mond niet uit. Kali stond naast Donovan. Zo te zien hadden ze een korte sparring-sessie achter de rug, want allebei hun haren waren nat. De laatste tijd sparden Kali en Don steeds vaker buiten de verdedigingslessen om. Misschien was het maar goed dat ze even met Donovan had getraind, dan was ze hopelijk minder boos op hem dan dat ze op de binnenplaats was geweest.
    Ramsey twijfelde of hij naar haar moest zwaaien. Aan de ene kant voelde hij zich schuldig over de woorden die hij had gesproken, maar aan de andere kant was hij nog steeds gekwetst door haar afwijzing. Waarom konden dingen tussen hem en Kali nooit eens makkelijk gaan?
    “Verdwijn nu maar uit m’n zicht.” Gromde Belial.
    Ramsey trok zijn blik van Kali los en gooide zijn tas over zijn schouder.
    “Next!”

    Later zou hij wel sorry tegen haar gaan zeggen. Er was nog nooit een week voorbij gegaan zonder dat ze elkaar hadden gesproken, ook wanneer ze ruzie hadden. Daar zou door het akkefietje van die ochtend geen verandering in komen. Bovendien voelde Ramsey er weinig voor om te midden van zijn klasgenoten met hangende pootjes bij Kali aan te komen. Dat was iets tussen Kali en hem. De rest had er niets mee te maken.
    Met zijn tas over zijn schouder liep hij op de kamerindeling af. De hele zomer had hij gehoopt een kamer te delen met Donovan, Gabe of Kali.En als dat niet door ging dan het liefst Leya, Charlize of zelfs nog Aris. Allemaal prima opties. Zolang het maar niet schijnheilige, witgevleugelde Luca of een van zijn aanhangsels was. Dan zou hij z’n handen vol hebben met het wegpesten van de saaie engelen uit zíjn kamer. Een ander problematisch scenario zou Asherah als kamergenoot zijn. Hun relatie was zo'n 9 maanden geleden uit gegaan, maar Ramsey was nog voldoende jaloers tegenover Ash. Wat niet helemaal eerlijk naar haar was, aangezien het Ramsey, of eigenlijk Kali en zijn, schuld was dat de relatie met Ash was stukgelopen. Een stom misverstand, waar ze niet meer uitkwamen... maar desondanks kon hij haar nog niet met andere gasten zien.

    Ramsey zijn nieuwsgierigheid werd groter hoe dichter hij bij de lijst kwam. Een klein kleurloos meisje dat voor de indeling stond beukte hij zonder pardon aan de kant. Hij wist niet eens zeker wie van de engelen het was. Dat maakte ook niet uit.
    Zijn ogen schoten over de lijst heen en zochten zijn eigen naam.
    Room 1 : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize.
    Heel even knipperde hij met z’n ogen. Las hij dat nu goed? Hard begon Ramsey met lachen. Eve, Laslo en Charlize. De docenten zeiden wel dat ze de kamerindeling willekeurig indeelden, maar dit moest wel zo zijn uitgekozen.
    Ramsey draaide zich, nog steeds hard lachend, om en hij keek naar Laslo. De jongen met de grijze vleugels stond nog bij Evicka en Jacob voor de tascontrole. Ramsey zijn ogen zochten die van Laslo op, hij grijnsde breed naar hem en gaf hem een knipoog. Dit was zijn kans.
    “Hee Eve!” Ramsey keek weg van Laslo en zocht naar de knappe roodharige demon. Van Mik had hij genoeg verhalen gehoord over het laatste jaar op Metanoia én de kamers die daarmee gepaard gaan. Iedere kamer telt 4 mensen. 2 slaapkamers. 2 volitares per slaapkamer. Dit was Ramsey zijn uitgelezen kans om Evelynn beter te leren kennen. Hij moest en zou met haar op één slaapkamer belanden.
    “Wat zeg je ervan om dit jaar met mij een slaapkamer te delen?” Bulderde hij door de hal heen met een geamuseerde twinkeling in zijn ogen.


    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Binnenplaats • W. Valentina

    Na nog een tijdje in het gras te hebben gelegen, was Salem opgestaan en naar binnen gegaan. Hij en al zijn jaargenoten zouden worden gecontroleerd op verboden voorwerpen. Natuurlijk had Salem niks wat niet was toegestaan bij zich. Dat was vanzelfsprekend. Gezien zijn smetteloze reputatie binnen de school was hij al snel door de controle heen en vond zichzelf aan de andere kant van de bagcheck.
    Wat zou het leuk zijn om dit laatste jaar een kamer te kunnen delen met zijn vrienden... Jouka, Aly, Luca, Jonah, Valentina of Zuze. Genoeg vrienden om een fantastisch laatste jaar mee te beleven. Er waren niet al te veel engelen nog aanwezig, de meesten waren waarschijnlijk snel doorgelaten. Voornamelijk volitares met donkere of grijze veren vulden de hal. Kort keek Salem naar Aristotle, wiens tas werd gecontroleerd door Kenna. Hij had vorige week met hem gezoend, maar sindsdien hadden ze elkaar niet meer gesproken. Salem wist niet zeker of Aris hem aan het ontwijken was, maar het begon er inmiddels wel op te lijken. Hopelijk zou hij hem vanavond op het feest kunnen spreken. Het laatste wat Salem wou is dat hun zoen voor verwarring bij Aris had gezorgd, dus was de beste optie om met hem over zijn gevoelens te praten. Dan hadden ze allebei opheldering over de situatie. Salem had zo’n voorgevoel dat het niet moeilijk zou zijn om vanavond een praatje met Aris te maken. De jongen was niet echt te missen, met zijn formaat.
    Salem zag twee spierwitte vleugels voor de kamerindeling. Opgelucht zuchtte Salem; niemand minder dan Valentina stond bij de lijst.
    “Hee Va..”

    Toen Salem op Valentina wou afstappen, werd de kleine engel omver geduwd door lastpak Ramsey.
    “Woow.” Salem stak zijn armen uit en voorkwam dat Valentina tegen de grond werd gesmeten. “Alles oke?”Vroeg hij haar bezorgd, en liet haar snel weer los. Hij wou haar niet langer aanraken dan nodig was, voor het geval ze dat niet prettig vond. Lichtelijk geagiteerd keek hij naar de demon. Sommige volitares wisten zich ook nooit te gedragen.
    Salem spiekte langs Ramsey heen en zag zijn eigen naam genoteerd staan in kamer 5. Dinah, Kali, Salem en... Gabriél.
    Oei. Die had hij niet zien aankomen. Het was al 2 jaar uit tussen Salem en zijn ex-vriend Gabe, maar zijn gevoelens voor de jongen waren er niet minder op geworden. De relatie was stuk gelopen aangezien Salem zich niet langer comfortabel voelde met het duistere pad dat Gabe bewandelde, ondanks dat hij nog steeds gek op hem was. Om nu zijn laatste jaar een kamer met hem te moeten delen zou een uitdaging worden. Salem wou niet dat zijn gevoelens voor de jongen een prettige sfeer tussen de kamergenoten in de weg zou staan, maar hij kon zijn eigen gevoel niet negeren. Hij zou snel met een van zijn vrienden moeten praten, om deze ontwikkelingen te bespreken. Hopelijk zou iemand advies voor hem hebben, over hoe hij het beste met de situatie om kon gaan.
    Inmiddels stond de onruststoker te schreeuwen door de hal, het zou ook eens niet. Salem bekommerde zich liever om Valentina, dan de jongen nog meer aandacht te geven.
    “Heb je wel kunnen zien met wie je een kamer deelt?” vroeg hij aan Valentina. Hij kon zich niet voorstellen dat het kleine meisje over Ramsey zijn schouder kon kijken.






    CHARLIZE
    23 | the Queen of Mean | The Dealer | Outfit | with Gabrièl & Yuliya in front of the dorms


          De gehele duur van de briefing had ik ergens achteraan gestaan, zonder contact te maken met andere volitares. Als het aan mij lag, sloeg ik dit hele jaar over. Ik wist mijn keuze al. Had hier niet eens lang over na hoeven te denken. Mijn vleugels waren fier uitgeklapt; mijn trots. De weinige witgouden vlekken aan de binnenkant van mijn vleugels staken fel af tegen het pikzwarte donkerte. Vergelijkbaar met een sterrenhemel was wat één of ander opdondertje me mee had vergeleken.
          Zodra dat aparte mens klaar was met haar speech pakte ik mijn spullen bij elkaar om linea recta naar de slaapzalen toe te lopen. Het was echter Gabrièl die me ervan weerhield. Ik hield mijn pas iets in zodra ik de verkorting van mijn naam hoorde – een fenomeen waar ik een gruwelijke hekel aan had. Hij was de enige die me zo kon noemen zonder de gevolgen ervan te merken.
          “Hi,” begroette ik hem kortweg. Meer woorden waren er niet nodig voor een begroeting naar mijn mening, iets wat Gabrièl waarschijnlijk allang doorhad wegens ons jarenlange partnerschap. Ik stond toe dat hij zijn arm op mijn schouder hield, al deed ik zijn arm eerst omhoog zodat ik mijn haar uit mijn nek kon halen.
          Eenmaal aangekomen op het terrein vlak voor de slaapzalen was het Asteria die ons woordeloos de docenten toewees door wie wij, voor zover ik dit kon beoordelen vanaf deze afstand, gefouilleerd werden. “Hoe moeilijk is het om gewoon je mond open te doen. Het is niet dat we bijten. Althans, niet hard.” Mijn gedachten vlogen kort naar mijn laatste avond met Aristoteles en ik tikte bedenkelijk tegen mijn wang. “Hmm. Eigenlijk doe ik dat wel.”
          Gabriél haalde zijn arm van mijn schouder af en vertelde me dat we moesten doen wat er van ons gevraagd werd. Ik knikte stilzwijgend, zorgen maakte ik me niet. Ver vantevoren had ik al regelingen getroffen om de juiste spullen op de juiste plekken neer te leggen. En als de Dealer had ik nu eenmaal een reputatie hoog te houden.
          Met doelbewuste passen liep ik op de demon af die inmiddels al drie jaar werkzaam was op Metanoia. Vanuit bronnen hoorde ik dat er iets gaande was met een engel wat mijn respect voor haar binnen no time liet kelderen.
          “Mijn tas. Mijn lichaam,” zei ik terwijl ik eerst de tas op de tafel gooide, wijdbeens en met mijn armen gespreid ging staan. “Een beetje vaart wordt verder ook wel gewaard,” klonk mijn stem daarna verveeld.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2021 - 23:33 ]


    I have seen my own sun darkened

    Asteria

          728 years      |||      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      |||      Outfit      |||      Vlak voor de deuropening van de slaapzalen      |||      Met Asherah & Leya     


    "And when her halo broke,
    she carved the two halves into horns."


                Nadat ik Gabrièl, Charlize en Ramsey woordeloos naar hun bijbehorende docent had gestuurd, trad er een donkerharige volitare in mijn gezichtsveld. Asherah, een twijfelaar hoewel ze in mijn ogen allang naar de demonzijde had gemoeten zeker met zo’n bijnaam als de hare. Haar ‘goedemiddag’ werd beantwoord met een kort knikje van mijn kant waarna ik toch, zij het wat schoorvoetend, een ‘Goedemiddag Asherah’ eruit kon krijgen.
          Leya wist zich bij ons gezelschap te voegen en plaatste haar tas naast die van Asherah. Met vaardige vingers doorzocht ik beide tassen en af en toe beoordeelde ik hun gezichtsuitdrukking die vaak meer verried dan de tas zelf. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat Ramsey naar binnen rende en ik moest mezelf eraan herinneren nog een gesprek met Yuliya te voeren over zijn strafgeving. Ik was immers aangesteld als ‘mentor’ van de demonendame. Iets waar we beide niet al te gelukkig mee waren.
          “De kamerindeling hangt op het prikbord,” zei ik slechts tegen beide terwijl ik een stap opzij deed om hen door te laten. Er stonden nog enkele volitares waarop ik mijn vingers naar mijn mond bracht en scherp floot om hun aandacht te trekken. Hoe sneller we hierdoorheen waren, hoe eerder ik me weer kon terug trekken in rust en stilte.


    I have seen my own sun darkened

    GABRIÈL
    Lucifer Jr. • 22 • courtyard • with Cyrus (+ Char & Yul)

    Charlize’s begroeting was even koel als altijd, maar inmiddels wist Gabrièl dat ze het niet zo bedoelde. De meeste mensen waren volgens haar namelijk geeneens begroeting waard, waardoor hij zich gevleid moest voelen dat hij er een kreeg. “Je gaat niet dood van iets meer enthousiasme, hoor,” kaatste Gabe terug, bedoeld als grap. Hij wist dondersgoed dat Charlize hem liever vond dan ze in het openbaar liet merken. Hij haalde zijn schouders op in reactie op haar chagrijnige opmerking. Hij schudde zacht zijn hoofd, liet een korte lach horen. “Wat ben je toch weer in een heerlijk humeur, Lize. En bijten doe je zeker, al dan niet fysiek.” Gabrièl kneep kort in haar schouder, terwijl hij haar naar de demonen docenten leidde. Daar aangekomen maakte Charlize weer een gevatte opmerking, maar hier moest Yuliya maar mee dealen.
          Zodra Gabrièl eenmaal voor Cyrus stond, vormde er zich een bepaalde grijns op zijn gezicht. Dus dit smalle figuur was een assistent adviseur? Deze man moest zijn mentor gaan spelen dit schooljaar? Gabrièl vroeg zich af hoe deze man ooit op zijn positie was terechtgekomen en achtte hem weinig nuttig. Misschien had hij toch voor Kenna moeten kiezen. Natuurlijk wist Gabrièl dat demonen met de jaren sterker werden, maar Cyrus zag er uit als een scharminkel. Echter wist hij beter dan een van zijn leraren uit te lachen, dus hield hij zijn gezicht neutraal. Wellicht was Cyrus naar deze school gestuurd om wat meer intimiderend te worden. In ieder geval zag Gabrièl zijn kansen om adviseur te worden nu rooskleuriger in. Als zijn mentor het lukte, dan hem zeker.
          Het tweetal keek elkaar aan en Gabrièl was benieuwd of de man net zo negatief dacht over hem. Waarschijnlijk niet, aangezien hij geen gebreken had. Hij was de perfecte demonen leerling. Zijn vleugels zo zwart als volwaardige demonen, zijn persoonlijk zo slecht, zijn moralen zo verpest. Lucifer zou trots moeten zijn op hem. “Kijk maar in mijn tas hoor, als dat u blij maakt,” antwoordde Gabe op Cyrus’ opmerking. Het was een verspilling van tijd, gezien zijn verboden middelen bij de engeltjes verstopt zaten, maar de leraren waren altijd al veel te goedgelovig geweest. Zij hadden zelf dit probleem gecreëerd door teveel vertrouwen in de engel-studenten te hebben.
          ”Ja, Gabrièl is mijn naam, goed onthouden,” zei Gabrièl tegen Cyrus, terwijl hij toekeek hoe zijn koffer onderzocht werd. Zoals hij al eerder aangegeven had, zat er niks in wat niet mocht. Zijn wenkbrauw ging fronsend omhoog bij het horen van Cyrus’ volgende woorden. “De kant van God natuurlijk, heeft u niet gezien hoe wit mijn vleugels zijn?” antwoordde hij, terwijl er een grijns op zijn lippen verscheen. Cyrus moest zijn sarcasme maar accepteren. Gabrièl kon niet bepaald bedenken waar hij zijn mentor’s hulp voor nodig had. Wellicht om goede contacten te krijgen in het demonen rijk, betere dan dat hij nu had. Op Cyrus’ bevel hield Gabrièl zijn armen omhoog. “Het enige wat ik van u nodig heb zijn mensen, contacten in het demonen realm die mij met mijn ambities kunnen helpen. Als onder adviseur van Malcifer moet u die wel hebben, toch?” vroeg hij aan zijn mentor, terwijl zijn wenkbrauw weer omhoog ging in een vraag. Mocht Cyrus hem dit niet kunnen bieden, moest hij wellicht een andere mentor zoeken.



    That is a perfect copy of reality.

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • courtyard • with Evicka > idk

    Laslo haalde ongeïnteresseerd zijn schouders op. Van hem mocht Evicka in zijn tas kijken wat ze wilde, op een halflege fles alcohol na zat er niks interessants in. “Doe wat je niet laten kan, mevrouw,” zei hij, terwijl hij met in elkaar gevouwen bleef staan. Op dit moment zou hij het fijn gevonden hebben als er een muur in de buurt was waar hij tegenaan kon leunen. Het slaaptekort van afgelopen nacht begon hem eindelijk te treiteren en het liefst spendeerde Laslo de rest van de dag in bed. Helaas moesten ze eerst nog al hun bezittingen verhuizen en de kamerindeling bepalen. Afhankelijk van met wie hij het komende jaar een kamer deelde, kon dat heel lang duren.
          Laslo’s ogen blikte kort naar Jacob toen de man dichterbij kwam en hem wat woorden toe fluisterde. De man had wel lef, dit zo vlak naast een aartsengel te doen. Laslo voelde zich wel gewaardeerd, dat Jacob het waard vond om regels te breken om hem te helpen. Mogelijk had de man al teveel twijfelaars verloren in zijn jaren op Metanoia, en wilde hij het goed doen bij Laslo. “Belial is wellicht een verkeerde keuze geweest,” mompelde Laslo zachtjes terug, zijn gedachten bij de straf die hij had gekregen voor het meppen van Ramsey. Dat daar überhaupt een straf op stond. De school zou juist aangespoord moeten worden om die kleuter te meppen. Misschien dat hij dan eens wat ballen kreeg. “Ik zal je aan dit aanbod houden.” Laslo ging er vanuit dat hij Jacob wel nodig ging hebben.
          In zijn ooghoeken zag hij dat Florence ook een fles alcohol in haar koffer verstopt had zitten. Een korte grinnik verliet zijn lippen. Toen hij zag hoe de blondine en Jacob elkaar aankeken, kon Laslo het niet laten om er een opmerking over te maken. Helaas leek Evicka hier minder van gediend. Haar opmerking liet hem even stil worden, maar al snel had Laslo zijn tong teruggevonden. “Nou, gewoon, dat bepaalde mannen op deze school zichzelf niet onder controle kunnen houden bij het vrouwelijke schoon,” zei hij, waarna hij zijn schouders ophaalde. Hij keek bewust Jacob niet aan, omdat Laslo niet onbedoeld Evicka het idee wilde geven dat hij met zijn opmerking op de engelendocent doelde.
          Laslo klaarde zijn keel toen er uit zijn eigen koffer ook een fles alcohol werd gehaald. Voor het grootste deel al leeg, gelukkig, maar nog steeds genoeg om een leuk avondje te beleven. Bij Evicka’s woorden haalde hij weer nonchalant zijn schouders op. “Dit is alles wat ik heb, overblijfsel van een gezellige avond. Ik vond het zo zonde om het achter te laten,” antwoordde hij een aantal seconden later. Niks doms aan toch? Laslo had al verwacht dat het afgepakt ging worden, zeker toen hij bij de aartsengel in de rij kwam te staan. Nu kon Evicka ervan genieten, samen met een van haar vele vriendjes. “Maar hey, nu kan u er toch gebruik van maken? Win-win situatie als je het mij vraagt.”
          Op Jacob’s opmerking grinnikte hij weer kort. “Hmm ja, onze educatie en veiligheid staat voorop, dat is waarom Belial op deze school werkt natuurlijk,” zei Laslo, terwijl hij zijn ogen gericht hield op zijn tas. Zodra de rest van de inhoud goedgekeurd werd en zijn tas weer dichtzat, pakte hij het van Evicka over. Zijn ogen schoten naar waar de kamerindeling stond, waar hij direct oogcontact maakte met Ramsey, die hem een uitdagende knipoog schonk. Laslo’s bloed begon direct te borrelen, dit kon alleen maar gezeik betekenen. De reden van de knipoog werd bekend zodra Ramsey’s irritante stemgeluid over het plein schalde. Of Eve een kamer met hem wilde delen? Dat was een slechte grap toch? Ramsey was gewoon met hem aan het fucken, zoals altijd. Een reactie uitlokken, zijn favoriete bezigheid. Laslo moest zich niet zo laten stangen.
          Toch voelde hij boosheid opborrelen en vormden zijn vuisten zich tot een bal. Hij gaf zijn ingenomen fles alcohol een korte blik. Hij kon wel wat alcohol gebruiken om deze vreselijke dag door te komen. Een slok jatten kon geen kwaad toch? Het liefst gooide hij de hele fles tegen Ramsey’s hoofd aan. Zeker als bleek dat de jongen daadwerkelijk met Eve was ingedeeld. Dan waren Laslo’s kansen zeker voorbij. Zijn vuist opende en sloot zich weer, waarna hij de fles alcohol van tafel griste en een grote slok pakte. “Excuses,” zei Laslo tegen Evicka, waarna hij de fles weer neerzette en met grote stappen richting Ramsey liep. Hij hield zich in om de jongen een klap tegen het achterhoofd te verkopen.
          “Oh, je maakt een grap,” zei Laslo tegen niemand in het bijzonder toen hij de kamerindeling zag. Dit was een nachtmerrie. Ramsey, Evelynn en Charlize. Twee mensen die hij niet kon uitstaan, twee mensen met wie hij een romantische geschiedenis had en een liefdeskoppel. Met een week zou deze kamer in vuur en vlam staan. Laslo slaakte een diepe zucht en zocht toen Eve op in de menigte. Hij moest en zou haar overtuigen om niet met Ramsey een kamer te delen. Deels omdat hij nog een kans met haar wilde, maar ook omdat hij weigerde in dezelfde ruimte als Charlize te slapen.
          ”Is dat nou wel zo verstandig om te doen, Eve? Ik bedoel, met de grote hoeveelheid meisjes die Ramsey naar zijn bed brengt.. Lijkt me erg lastig slapen, niet?” zei Laslo tegen haar. “Charlize is een veiligere optie.” Het zou wel betekenen dat hij met het ongewenste projectiel moest slapen, maar beter die indeling dan wat nu het plan was. Het liefst sliep hij met Eve, maar gezien hun stukgelopen relatie, was dat onwaarschijnlijk.
     



    [ bericht aangepast op 15 juli 2021 - 16:20 ]


    That is a perfect copy of reality.

          VALENTINA     
    "Unable are the loved to die, for love is immortality"

    19 yrs old • the fair-feathered one • in the great hall with salem and ramsey • outfit



    Uit het niets voelde Valentina een arm in haar rug.
    “Sorry!” piepte ze nog voordat ze bijna op de grond lag. Gelukkig werd het meisje nog net door iemand vastgegrepen zodat ze haar evenwicht nog enigszins wist te bewaren.
    De jongen die haar omver had geduwd, drong verder naar voren.
    Oh. Het was die populaire, luide demonen-jongen die ze zo vaak op de gang hoorde schreeuwen.
    Ze hield haar hagelwitte vleugels lichtjes tegen haar lichaam geklemd om zich kleiner te maken en reikte naar de tas die ze had laten vallen. Vervolgens toverde ze een lieve glimlach op haar gezicht terwijl ze naar Salem keek, de jongen die haar had opgevangen.
    “Mijn beschermengel,” grapte ze, een dankbare ondertoon in haar stem terwijl ze hem een knuffel gaf. Ze was blij om hem te zien. “Je doet je naam eer aan.* Dankjewel, dat ging maar net goed.”
    Haar antwoord werd bijna overstemd door het geschreeuw van de jongen voor haar. Ze verbeet een lichte grimas terwijl Salem geïrriteerd naar Ramsey keek.
    “Het is oké,” wuifde ze weg toen ze de blik in zijn ogen zag. “Ik stond ook een beetje in de weg…”
    “Heb je wel kunnen zien met wie je een kamer deelt?” vroeg Salem haar.
    Valentina knikte.
    “Ja. Helaas niet met jou, dus we zullen onze jamsessies nog steeds in de tuinen moeten voortzetten,” lachte ze vriendelijk.
    Het was fijn om de liefde die ze voelde voor muziek met iemand te delen. Zowel Valentina als Salem waren er zeer gepassioneerd over. Waar Salem geweldig piano en gitaar kon spelen, vond Val het heerlijk om te zingen en haar harp te gebruiken. De twee konden goed met elkaar praten en daarnaast helemaal opgaan in muziek die ze samen creëerden. Valentina koesterde hun vriendschap.
    Ze draaide eventjes snel haar hoofd om achter zich te kijken. Daarna keek ze Salem met een betekenisvolle blik aan en signaleerde ze hem non-verbaal om een beetje voorover te buigen. De twee hadden een dikke 20 centimeter aan lengteverschil, dus ze moest wel.
    “Hoe heet die jongen eigenlijk?” vroeg ze toen, iets zachter dan gebruikelijk. Ze knikte richting Ramsey. Hij was haar al vaker opgevallen, met zijn zwarte vleugels, arrogante blik en twinkelende ogen. Elke keer wanneer ze hem zag, liep hij met andere duistere figuren of superknappe maar intimiderende meiden naast zich.
    Hij was een imponerende, aantrekkelijke verschijning.
    Waarschijnlijk was zij hem nooit opgevallen.
    Jongens zoals hij keken niet naar meisjes zoals zij.
    En misschien was dat maar goed ook, voor haar eigen bestwil.


    *De naam Salem betekent “safe”. And him catching Val was a nice safe lol.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2021 - 20:03 ]


    ars moriendi