• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    Sorin
          20      ―      The Artist      ―      Outfit (without sunglasses)      ―      met Alyssa      ―      Castitas, room 2





         
    ''Het scheelt wel weer tijd, dus ik klaag niet.” voegde hij toe aan het feit dat het raar was dat ze voor getrokken werden. Opvallend was dat bijna alleen of alleen de engelen meteen door konden lopen. Er zou vast een goede reden voor geweest zijn. Naast het feit dat het wat onwennig had gevoeld, had hij er niet veel over te klagen. Een zogenaamd 'engelengeduld' bezat Sorin nou niet bepaald. Door meteen door te kunnen lopen, hoefde hij ook niet te doen alsof hij dit wel had.
    “We mogen niet ondankbaar zijn. In plaats van in de rij te moeten staan, kunnen we hier alvast wat rondneuzen!” was het instemmende antwoord van Alyssa. Rondneuzen in een kamer als deze was geen straf. Hij was ook benieuwd hoe de keuken en de slaapkamers eruit zagen. Vast en zeker net zo mooi als waar ze zich nu bevonden.
    Ondertussen maakte hij ruimte op de bank door zijn tassen op de grond te zetten, waar hij ging zitten. Zijn gesprekspartner volgde zijn voorbeeld, maar nam plaats op de zetel. Zoals verwacht zat de bank comfortabel. Vanaf de bank leken de boekenkasten nog groter dan ze daadwerkelijk waren. Op de planken zag hij enkele boeken staan die zijn interesse wel trokken.

          ''Er is inderdaad genoeg te lezen.'' stemde hij in toen Alyssa dit opmerkte, waarna hij verder ging met een vraag: ''Houdt je van lezen?'' Een glimlach ontstond op zijn gezicht bij het zien van hoe enthousiast Alyssa knikte. Deze non-verbale reactie was al antwoord genoeg op zijn vraag.
    “Nou en of! Ik houd ervan om me te verliezen in een goed boek. Dat is een van de redenen dat ik bij the book club ben gegaan,” Het was duidelijk dat ze erg van lezen hield. Vervolgens vertelde Alyssa dat ze al boeken had gezien in de genres die ze leuk vond. Romantische en boeken over de aarde. Als Sorin las, las bij bijna van alles. Alle genres hadden zo hun charme wel.
    ''Book club? Lees je dan met elkaar hetzelfde boek en praat je er dan over of heb ik totaal het verkeerde beeld?'' vroeg hij geïnteresseerd. Zelf zat hij bij de Art Club. Niet heel verassend. Hoewel hij niet zoveel las, klonk de Book Club wel interessant.

          “Tijdens het rondneuzen kwam ik er trouwens achter dat er twee slaapkamers zijn. Volgens mij mogen we wel zelf bepalen met wie we die kamer delen!” Zelf de slaapkamerindeling maken was fijn. Degene met wie de slaapkamer gedeelt werd was natuurlijk degene wie je het meeste zag in de dorm. Het was haast alsof het hen gegunt werd om een fijn jaar te hebben. Sorin had niet veel mensen die hij niet mocht, maar hij kon zich voorstellen dat het niet fijn was om een slaapkamer te moeten delen met iemand waar je het eigenlijk helemaal niet mee kon vinden. ''Zien de slaapkamers er net zo uit als dit?'' vroeg hij wat nieuwsgierig. Persoonlijk had hij geen voorkeur voor met wie hij een kamer moest delen. Met Alyssa was hij natuurlijk close, maar met zowel Leya als Elias had hij geen problemen. ''Had je iemand al ingedachten waarmee je een kamer wilde delen?''
    Op de vraag of hij blij was met de indeling gaf hij aan dat hij er opzich wel tevreden mee was. Zoals Alyssa ook antwoordde: het kon altijd erger. Natuurlijk had hij haar ook gevraagd wat ze van de indeling vond. ''Ik bedoel ik ben super blij met jou en Leya maar–“ Het leek alsof ze twijfelde of ze verder moest of misschien wel kon? praten. Toch sprak ze verder over hoe ze bevriend was met Elias, maar dat hij haar had weggeduwd en dat ze elkaar al jaren niet meer hadden gesproken. Daarnaast gaf ze aan nerveus te zijn om met hem een kamer te delen. Dat ging dus sowieso niet gebeuren. “Ben jij goede vrienden met Elias?”
    ''Je gaat echt niet met hem een kamer delen hoor,'' zei hij, met een wat beschermende ondertoon. ''Leya of ik gaat wel met hem in een kamer. Jij moet je op je gemak voelen in je kamer.'' Natuurlijk kon hij niet beslissen voor de andere Volitare, maar hij hoopte dat ze met elkaar konden afstemmen van hoe en wat. Sorin haalde zijn schouders op op de aansluitende vraag. ''Ik ken hem eerlijkgezegd niet zo goed,'' was zijn antwoord. Hij kon zich niet voorstellen dat iemand Alyssa zo maar uit het niets zou weg duwen.

          “Waar kijk je het meeste naar uit dit jaar?” vroeg hij haar vervolgens. Aan de ene kant keek hij uit naar wanneer het jaar voorbij was en ze daadwerkelijk aan de slag konden, maar dat zou ook betekenen dat hij zijn vrienden minder zag. Misschien zelfs wel niet meer zag. Nee, het was te vroeg om daar nog over te denken.
    “Ik denk vooral om meer tijd met m’n vrienden door te brengen voor iedereen misschien wel z’n eigen kant op gaat.” Hij knikte even kort op haar antwoord. Gelukkig was hij niet de enige die te voorbarig hierover nadacht. “Oeh en kerst! Kerst op Metanoia is altijd iets om naar uit te kijken!” Nog zo'n goed punt van Alyssa. Kerst op Metanoia was inderdaad iets om naar uit te kijken, het was het lange wachten zeker waard. De openhaard hier zou zeker ook tijdens de Kerst goed van pas komen voor extra gezelligheid. “En jij? Waar kijk jij het meeste naar uit?”
    Waar hij het meeste naar uitkeek? Van alles. ''Voornamelijk ook tijd spenderen met vrienden. Ik ben bang dat we straks elkaar niet meer vaak zullen zien.'' gaf hij eerlijk toe. Bij Alyssa durfde hij zulke dingen wel toe te geven, al hij dit alsnog liever niet deed. ''Wat natuurlijk te voorbarig is.'' mompelde hij er nog achteraan.
    ''Verder kijk ik natuurlijk uit naar de kunstlessen. Ik zit al de hele zomer te wachten tot ik weer fatsoenlijk kan schilderen.'' Stiekem had hij de verf die vaak op zijn handen terecht kwam van het schilderen gemist en de rust die het hem gaf. Er gingen makkelijk uren voorbij als hij eenmaal bezig was met schilderen: verloren in zijn eigen hoofd en het canvas.

    〚      Some infinities are bigger than other infinities      〛

    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 14:49 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

          FLORENCE
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • outfit • with lara and jouka • room 4



    In trying to avoid one sin, I've committed another


    “Wat is er?” Had ze Jacob zachtjes gevraagd. Haar aandacht werd echter getrokken door Laslo’s opmerking. “Wat wil je daarmee suggereren?” Was Evicka’s reactie hierop. “En, Florence, smeken zal je niet gaan helpen, dame. ” Tegen twee docenten kon ze niet op. Jacob haalde de fles uit haar tas tevoorschijn. Ze kon zich vergissen maar ze dacht Laslo even te horen grinniken. Fijn dat iemand deze situatie nog grappig vond. “De regels zijn redelijk hetero normatief, dat moet ik je meegeven, Laslo. Maar ze zijn er met een goede reden. Jullie educatie en veiligheid staat voorop.” Jacob keek Laslo aan. “Hmm ja, onze educatie en veiligheid staat voorop, dat is waarom Belial op deze school werkt natuurlijk,” was Laslo’s antwoord, terwijl hij zijn ogen gericht hield op zijn tas. Jacob wendde zich vervolgens weer tot Florence, “en ik ben teleurgesteld in je Florence. Je weet toch dat drank niet is toegestaan onder volitares?” Jacob’s blik was streng en Flo sloeg theatraal haar ogen neer. Shit, betrapt. Wat vervelend. Ze weerhield zich ervan om met haar ogen te rollen. Wat klonk Jacob op dit moment vreselijk saai. Nu moesten Kali en zij maar op een andere manier aan alcohol komen, niet dat heel lastig was. Maar het was leuker geweest als hun plan een keer geslaagd was. Ze had Jacob onderschat, dat was haar fout geweest, iets wat ze in de toekomst niet meer zou doen. Ze had gedacht dat ze Jacob al om haar vinger had gewonnen, maar de Engel had zich toch weten te verzetten. Geen probleem, Florence hield van een uitdaging. “Ik wil je hierover en over de overige zaken die we vanochtend niet hebben kunnen bespreken, later zien in mijn kantoortje.” Zijn stem bleef serieus en strikt. “Wil je aan Valentina en Jouka laten weten dat ik hen ook wil spreken in mijn kantoor, later vandaag of ergens deze week?”* Zag ze eruit als postduif?! Ze stond op het punt om tegen hem in te gaan, maar slikte haar woorden net op tijd in. Ze moest Jacob voor zich winnen en niet wegjagen. Dus zonder iets te zeggen knikte ze gedwee. Ze moest met iets beters gaan komen. Jacob ritste de tas van Florence weer dicht en schoof deze naar haar toe. “Dan kun je nu gaan. Veel succes en plezier met je nieuwe onderkomen.” Nog één keer vonden zijn ogen de hare. “Dank u wel,” Ze pakte de tas van hem aan.
    “Volgende!”
          Met haar tas in de hand liep Florence naar de lijst die aan de muur hing. De kamerindeling van dit jaar. Ze vond haar naam bij room 4 in combinatie met Lara, Jouka en Aristotle. Wat een gezelligheid. Ze had gehoopt om haar laatste jaar met Kali of Dinah op een kamer te liggen, met Lara had ze eigenlijk niet zoveel. Aris daarentegen mocht ze dan weer wel. En Jouka? Jouka was een heel ander verhaal. Hij was haar allereerste kus geweest, in een leven dat nu niet meer bij Florence paste. Ze was nog jong, onbezonnen en full of love geweest. Het vinden van ware liefde was haar doel. Ze leerde Jouka kennen nog voor ze de Queen of Hearts werd en was oprecht gek op hem geweest. Maar tegelijkertijd werd haar aandacht toen ook getrokken door een duistere oudere demon (NPC). De demon die uiteindelijk haar hart brak en de reden werd van wie ze nu was. Het was geen verrassing dat haar relatie met Jouka strandde en desondanks de twee als vrienden uit elkaar gingen, verwaterde het contact al snel. Ze had de jongen verder nooit meer gesproken.
          Voor de deur aarzelde ze even. Ze had hier echt geen zin in. Ze snakte naar een borrel, maar dankzij Jacob kon dat nu ook niet. Het moest maar, ze kon de kamerindeling toch niet meer veranderen. Tanden op elkaar en gaan. Here goes nothing. Ze rechtte haar rug en stapte fier de kamer in.


    someone out there feels better because you exist

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with don belial •before bagcheck

    “Vanavond?” vroeg Don met een opgetrokken wenkbrauw.
          Kali knikte en gaf hem een por. “Ja, vanavond. Je bent het toch niet vergeten?” pruilde ze. Met al de docenten in de buurt wilde ze het woord ‘feest’ niet hardop in haar mond nemen, Dinah en zijzelf waren al enkele bezig weken met de voorbereiding van Laslo’s verjaardagsfeest. De kans was vrij klein dat de docenten het er mee eens zou zijn, zeker niet gezien er illegale goederen aanwezig zouden zijn. Precies de goederen waarvoor de docenten momenteel hun tassen doorzochten. Vrijwel iedereen was uitgenodigd, op Ramsey na. Hoe dat zou gaan was ook nog de vraag.
          ”Ik dans niet.”
          Natuurlijk danste de donkere demon niet. Ze zouden ook maar iets doen om hun gevreesde reputatie te verpesten. Hij had wel een punt. Een dansende Don veroorzaakte een lichtelijke kortsluiting in haar hoofd, het waren twee dingen die niet echt samengingen, net als Ramsey en stil zijn. Helaas was hij ook niet het type persoon die weddenschappen aanging. Hem dronken voeren was ook geen optie, de jongen kon veel te veel hebben. “Hmm.” Kali kantelde haar hoofd en bestudeerde Don uitvoerig. “Misschien kun je wel bewaker spelen vanavond, met jouw boze blik jaag je al het ongewenste gespuis zo weg,” plaagde ze. Hij zou er waarschijnlijk niet eens veel voor hoeven te doen, zijn hele overkomen was al intimiderend genoeg. Kali wilde hem bijna vragen of hij wel aan dansen in privé deed, maar na de hele situatie in de douche was dat geen goed idee. Te ingewikkeld. Het was beter als het bleef bij wat het nu was. Gewoon hook-ups, niet ergens aan toegeven. Een manier voor beide om frustraties er uit te krijgen en om voor even niet aan andere dingen te denken. Ze wist bovendien niet hoe Don alles zag, misschien was zo douchen met meiden normaal voor hem en betekende het niks.
          De enigszins kalme sfeer die in de ruimte heerste werd verstoord door, hoe kan het ook anders, een schreeuwende Ramsey. Ooit, wanneer de twee het goed hadden gemaakt, zou Kali een weddenschap met hem aangaan dat hij een dag niet mocht schreeuwen. Een weddenschap die ze zonder twijfel zou winnen. Ramsey en Eve samen op een kamer. Haar blik verschoof van Ramsey, naar Evelyn, naar Laslo. De laatste baande zich een weg door de ruimte, naar het papier met de kamerindeling. Kort hierna liep hij richting Eve. Ze stond niet dichtbij genoeg om te horen wat er gezegd werd, maar de uitdrukking op Las zijn gezicht vertelde haar genoeg. Dat betekende dat Las bij Ramsey en Eve op de kamer zat.
          ”Dit gaat een lang jaar worden,” murmelde ze tegen Don, terwijl haar ogen op Laslo gericht bleven. Er stond een verontruste frons op haar gezicht. Afgelopen nacht om twaalf uur had ze hem al een fijne verjaardag toegewenst, maar ze had hem sinds het afgelopen feest niet meer gesproken. Voor vanavond moest ze hem toch nog enkele dingen vragen, dus later zou ze hem opzoeken om te vragen of alles okay ging. Het verrassingselement van de surprise-party was eerder al weggevallen. Zelf hoopte ze gewoon op een rustige kamer. Vele zouden het niet van haar verwachten, maar ze gaf wel degelijk om haar cijferlijst, zeker nu ze in het laatste jaar zat. Veel voorkeur had ze niet, maar Aly, Dinah, Don, Florence, Jonah en Laslo waren zeker welkom. Of belangrijker: zolang ze maar niet met Luca of Asherah op een kamer kwam. Dan sleepte ze zonder twijfel haar matras naar de kamer van een haar vrienden.
          De rust werd opnieuw verstoord door Belial, die bulderde dat de volgende kon komen. Haar voorkeur lag bij Cassiel, maar hij was nog met Dinah bezig. Jacob was ook vrij, maar daar had ze nog minder zin in. Over de engelendocent gesproken, het was hoognodig dat ze ging bijpraten met Flo. Met enige moeite tilde Kali haar tas weer van de grond. “Beter kom je wel echt vanavond, Don, al is het maar voor een paar minuten. Ik heb nog een stapel een slechte pick-up lines liggen die ik op je wil proberen.” Wat dat betreft was het ook jammer dat hij goed tegen alcohol kon. “En anders weet ik je wel te vinden en sleep ik je hoogstpersoonlijk naar het feest, Sir.” Kali liet het laatste woord in de lucht hangen, met een geamuseerde twinkeling in haar ogen, en stapte vervolgens op de tafels af.
          ”Hallo oude man, heb je je rollator niet meegenomen vandaag?” begroette ze Belial. Haar tas belandde met een zachte plof op de tafel. Voor het gemak deed ze haar spijkerjasje alvast uit. Veel viel er niet te fouilleren met de kleding die ze aan had. Leunend met ellebogen op de tafel, en haar hoofd rustend in haar handen, keek ze op naar de oudere demon. De laatste keer dat ze hem had gesproken was enkele dagen geleden, toen ze zijn kantoor was uitgeglipt. Ze gokte dat hij daar niet blij mee was, maar nu met Evicka in de buurt kon hij niet veel doen. “Zoek maar raak in mijn tas, ik heb niks te verbergen.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ARISTOTLE
    I’d take you to the movies but they don’t let snacks inside
    twentyfour • status still coming • with kenna (& kali & belial) • bag check


    “Kom maar terug als je tenminste duizend jaar oud ben, love. Bij mij draait het om mijn eigen pleasure,” antwoordde Kenna.
          Het is niet alsof Aris had verwacht dat de blonde demon op zijn geflirt in zou gaan, maar hij was toch lichtelijk teleurgesteld. Alle hoop was echter nog niet verloren. “Ik heb nog nooit iemand horen klagen,” merkte hij terloops op. “Maar over duizend jaar is ook prima.” Ze kon er nu op rekenen ook dat hij over duizend jaar opnieuw voor haar neus stond. Zo’n mooie kop als de hare was toch de moeite wel waard om op te wachten. Demonen en engelen konden vele tienduizenden jaren oud worden. Slechts duizend jaar bij zijn huidige leeftijd erbij op stelde in verhouding eigenlijk helemaal niks voor. Het gaf een man hoop. Achter hem was van alles en nog wat bezig met Ramsey en Belial, maar Aris negeerde het en schonk zijn aandacht aan de dame voor hem. “Ik val normaal niet op oudere vrouwen, maar ik kan voor jou wel een uitzondering maken,” voegde hij er nog aan toe. Het was vervelend dat Kenna nieuw was, het maakte het lastig om haar grenzen in te schatten. Ze kwam over als zowel moeilijk als niet moeilijk. Vrouwen. Ingewikkelde wezens. Voor even dacht hij dat ze hem gewoon liet gaan, toen ze toch zijn tas naar hem toetrok. Die wist ook niet wat ze wilde, stond genoteerd.
          “You better have some good liquor in here, if I am going through the trouble of searching your bag.” Ze zag eruit alsof ze hier liever niet was. Het was haar lastig kwalijk te nemen. Zelf zou hij als oudere demon liever ook niet terecht komen op een school vol ongeleide projectielen. Het deed hem afvragen wat ze uitgespookt had, dat ze hier nu was. De meeste docenten hadden iets gedaan dat of God of Satan niet beviel.
          ”Hey, van mij hoef je mijn tas niet door te zoeken hoor,” grijnsde hij. “Ik heb helaas geen drankje dat ik je aan kan bieden. Ik ben braaf geweest en heb mij aan de regels gehouden… Misschien kan ik het op een andere manier goedmaken?” Hij keek haar onderzoekend aan. “Maar… ben jij wel stout geweest, dat je op Metanoia les moet geven?”
          Hij spreidde zijn armen alvast voor het fouilleren, blij dat hij mij haar in de rij was gaan staan, en niet bij een van de mannelijke docenten. Yuliya was ook een goede optie geweest. Terwijl hij meeluisterde naar het gesprek tussen Kenna en Belial speurde hij de ruimte af. Hij vond al snel degene die hij zocht: Ash. Ze stond samen met Leya bij Asteria. Zijn plan was om haar mee te vragen naar het feest van die avond, hopelijk bleef ze lang genoeg hangen voor hem om het te vragen, anders moest hij haar later maar opzoeken. Zib moest hij ook nog vinden. Hij wist dat wilde feestjes niks voor zijn zusje waren, maar het zat hem ook niet lekker als ze de hele avond alleen in haar kamer zat.
          ”Als ik hier ook een keuze over heb, ik heb liever dat jij,” hij knikte naar Kenna, “aan mij zit dan hij.” Zeker na zijn zoen met Salem hield hij het liever bij vrouwen. Ondertussen had Kali zich bij Belial gevoegd. “Dus ja, bij deze veto ik de oude man hier.”

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 17:13 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          ♆ ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪 ♆     
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Kamerindeling • mood • w. Valentina & Salem


    Het kleine engeltje piepte aanstellerig toen Ramsey haar aan de kant duwde. Niet een heel vervelend geluid, maar dit was niet de setting waar hij het wou horen. Kort keek hij de engel aan. Niet verkeerd. Maar zijn aandacht was voornamelijk op iets anders gericht. Tot nu toe was naast Ramsey zelf, de kamerindeling de ster van deze dag geweest. Het was een van de grappigste dingen die hij in weken had gehoord. Charize, Eve, Laslo en hijzelf op één kamer. Zonder te aarzelen had hij door de ruimte geschreeuwd en Evelynn gevraagd of ze met hem een kamer wou delen. Naar zijn nieuwe beste vriend had hij kort geknipoogd, het was de kers op de taart na hun geklooi buiten. Maar Laslo vond het zo te zien niet zo grappig, inmiddels had hij zijn handen tot vuisten gebald. Waardoor Ramsey zijn grijns net iets groter werd. Op de binnenplaats had de grijs gevleugelde gast gedaan alsof hij mannetje het was, maar nu puntje bij paaltje kwam was hij niets. In vergelijking met Ramsey stelde de jongen niets voor. Eve zou nog in geen honderd jaar Loser boven hem verkiezen. Tevreden grijnzend keek Ramsey naar Eve en wachtte haar reactie af. Sinds Eve de definitieve stap naar de demons had gemaakt had hij haar beter leren kennen, maar als ze dit jaar samen een kamer zouden delen, zou hij haar pas écht goed leren kennen. Geen vervelend vooruitzicht.
    “Waarom niet?” stemde Eve nonchalant met Ramsey zijn voorstel in. Ze haalde haar schouders op, maar haar kleine glimlach liet Ramsey weten dat ze er helemaal niet zo nonchalant tegenover stond. Dit zou nog wel eens een heel interessant jaar gaan worden. Kali kon haar date in d’r reet steken, in tegenstelling tot haar twijfelde Eve geen seconde op zijn uitnodiging om tijd samen door te brengen.
    Misschien was het maar beter dat Kali hem die ochtend had afgewezen. Dan zouden zij vrienden blijven en kon hij met Eve ontdekken wat er nu precies tussen hen speelde. Toch hoopte hij dat dit niet betekende dat Kali zou stoppen met midden in de nacht bij hem in bed kruipen, zoals ze ook vannacht weer had gedaan.

    Expres keek Ramsey Kali niet aan , in plaats daarvan checkte hij wat Eve haar ex vond van deze ontwikkelingen. Net op dat moment kwam Laslo met grote passen op Ramsey afgestevend. Heel even dacht hij dat de jongen hem opnieuw ging slaan, maar zo te zien wist hij wat zijn plek was, want hij initieerde niet opnieuw een gevecht.
    “Oh, je maakt een grap,” kwam er uit Laslo zijn mond.
    Ramsey moest opnieuw lachen. Het was bijzonder humoristisch om de jongen nu zo te zien strugglen met de omstandigheden. Helemaal nadat hij zich buiten zo stoer had voorgedaan.
    “Natuurlijk wil ik dat, lijkt me erg leuk!” klonk Eve haar stem toen iets opgewekter.
    Natuurlijk wil je dat. Dacht Ramsey en hij keek tevreden naar de knappe dame wie zojuist zijn kamergenoot was geworden. Een oprechte glimlach verscheen op zijn lippen.
    Het leek alsof Laslo niet snel genoeg bij Eve kon zijn en Ramsey deed zijn uiterste best om hun gesprek te horen.
    ”Is dat nou wel zo verstandig om te doen, Eve? Ik bedoel, met de grote hoeveelheid meisjes die Ramsey naar zijn bed brengt.. Lijkt me erg lastig slapen, niet?” Was de hopeloze poging van de grijze muis om zijn ex-vriendin voor zich te winnen. Snapte hij dan niet dat een van de redenen dat Eve Ramsey zag zitten, waarschijnlijk zijn status was. Het was voor haar helemaal geen probleem dat hij nou niet bepaald een lage bodycount had. “Charlize is een veiligere optie.”
    Charlize is een saaiere optie. Alhoewel, hij moest Eve wel in de gaten houden. Nadat het uit was gegaan met Asherah had Ramsey verhalen gehoord over zijn ex-vriendin en zijn nieuwe vlam waar hij niet vrolijk van werd. Het was niet de bedoeling dat Eve ‘s nachts bij Charlize het bed in dook, in plaats van de zijne. Of nog erger, dat hij competitie kreeg van zijn eigen ex. Misschien werd het tijd om Ash vriendelijk te verzoeken niet achter zijn meisjes aan te gaan.
    “Jij en Charlize zijn zeker m’n andere twee kamergenoten?” Vanzelfsprekend had Eve de jongen meteen door. “Ik weet dat je niet met Charlize wilt Las en ik snap dat volkomen maar je weet dat ik ook niet met d’r wil.” Ze zuchtte even. “En wij zijn pas net weer on speaking terms,”
    Ramsey voelde lichte irritatie opkomen toen hij zag dat Eve Laslo zijn hand vastpakte. Geduldig wachtte hij af. De dame had het buiten duidelijk gemaakt dat ze haar eigen boontjes kon doppen en dus hield Ramsey zich in om zich met het gesprek te mengen.
    “ik wil heel graag weer aan een betere band werken maar samen een slaapkamer delen is niet slim.” hoorde Ramsey nog net de stem van Eve tussen alle andere stemmen in de ruimte. “Sorry, maar ik ga in de kamer bij Ramsey.”FUCK. YES.. Hij was binnen. Hij had beet. Nu kon het gewoon niet meer mis gaan tussen hem en Eve.
    Heel even wachtte Ramsey, in de hoop niet te eager over te komen. “Moet ik je tas tillen, Eve?” Stelde Ramsey voor met verheven stem, in de hoop haar snel bij Laslo weg te kunnen kapen. "Dan kunnen we samen naar onze nieuwe kamer lopen."

    Pas toen hij zijn perfecte kamerindeling had veiliggesteld leek zijn focus op Eve iets af te zwakken. Ramsey wierp een blik naast zich en zag dat de kleine engel er nog steeds stond. Inmiddels met de immers saaie Salem. Hoe Gabe ooit met iemand zoals Salem het bed in kon duiken, zou Ramsey nooit begrijpen. Hij werd al misselijk van het idee alleen.
    “Hoe heet die jongen eigenlijk?” Fluisterde het meisje die Ramsey inmiddels herkende als Valentina, een van Zuze haar betere vriendinnen.
    Ramsey grinnikte en stapte op het meisje af. “Ramsey.” Fluisterde hij in haar oor. “Maar je gaat me toch niet vertellen dat Zuze nog nooit iets over mij heeft verteld.” vervolgde hij op zijn normale stemniveau. Door zijn recentelijke overwinning kon hij het niet laten om er nog een schepje boven op te doen. “Als je ooit een leuke avond wilt beleven, dan ben ik degene waar je naar toe gaat.” knipoogde hij naar het meisje. Ze was niet bepaald zijn type, maar voor een avondje kon hij best een uitzondering maken. Het was anders ook zielig voor meisjes zoals zij, die het moesten doen met gasten als Luca, Jouka of Jonah.
    Salem schudde afkeurend zijn hoofd achter Valentina.
    "Dat aanbod geldt niet voor jou." Beet Ramsey hem toe.



    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Humanitas • Alone

    Salem had zonder veel moeite de kleine Valentina behoed voor een lelijke smak tegen de grond, nadat Ramsey haar van haar plek had gestoten.
    “Mijn beschermengel,” zei ze grappend, nadat Salem haar had losgelaten. De engel sloeg haar armen om hem heen en omhelsde hem. “Je doet je naam eer aan. Dankjewel, dat ging maar net goed.”
    Salem glimlachte. “Dat is een erg lief compliment, Val.” Kort keek hij naar de onruststoker die door de ruimte schreeuwde. Hoe kon je iemand zoals Valentina nu omver duwen? Een kleine frons verscheen op Salem zijn voorhoofd. Hij begreep er niets van dat demonen zich altijd gedroegen alsof zij de enige op Metanoia waren.
    “Het is oké,” deed Val een poging om de schuld op zich te nemen. “Ik stond ook een beetje in de weg...”
    Salem keek haar bedenkelijk aan. “Volgens mij stond je helemaal niet in de weg. Dit ligt niet aan jou.” Daar was hij van overtuigd. “Maar maak je geen zorgen. Zoals je weet ben ik niet echt een vechtersbaas.” Geweld was maar in weinig situaties helpend. Bovendien twijfelde Salem eraan of een goede stomp in Ramsey zijn gezicht zijn gedrag zou veranderen.

    Gelukkig was Valentina wel in de gelegenheid geweest om haar kamerindeling te achterhalen. Nieuwsgierig naar de kamerindeling wierp Salem daar nog snel een blik op. Hij vroeg zich af met wie Charlize op een kamer was ingedeeld. Al snel werd duidelijk dat het geen optie was om Charlize haar in het gezelschap van haar kamergenoten mee uit te vragen. Laslo, Evelynn en Ramsey waren nu niet bepaald het publiek waar hij op zat te wachten. Misschien dat ze vanavond naar het feest zou komen en dat hij haar daar kon vragen om met hem op date te gaan.
    “Ja. Helaas niet met jou, dus we zullen onze jamsessies nog steeds in de tuinen moeten voortzetten,” glimlachte ze.
    “Dat is inderdaad jammer.” Stemde Salem in, maar eigenlijk was hij wel blij met zijn kamer. Niks ten nadele van Valentina, maar nu hij bij Gabriel was ingedeeld wou hij niets liever dan dit jaar met zijn ex-vriend doorbrengen. De kans dat Gabe en hij na hun afstuderen elkaar nog vaak zouden zien, was erg klein. Daarom was Salem vastberaden om zijn band met Lucifer Jr. te verbeteren. De laatste tijd hadden ze elkaar minder gesproken en waarschijnlijk zou meer contact hun relatie goed doen. Al wist Salem niet zo goed hoe hij zou moeten omgaan met de verschillende jongens én meisjes die Gabe zijn slaapkamer uit zouden komen. Het laatste wat Salem had gehoord was dat zijn ex momenteel sliep met de net nieuwe engel Lara. Natuurlijk zou hij Gabe en zijn relaties respecteren, maar het zou niet makkelijk worden. Het was echter een offer die hij wou maken voor Gabriel.

    “Of ik vraag of mijn kamergenoten er iets op tegen hebben als we in mijn kamer jammen. We moeten onze jamsessies dit jaar wel voortzetten!” stelde Salem voor.
    Valentina haar aandacht was echter verlegd; ze keek naar Ramsey die triomfantelijk de hal inkeek.
    “Hoe heet die jongen eigenlijk?” Vroeg ze op gedempte toon.
    Nog voordat Salem antwoord kon geven draaide de demon zich naar Valentina toe.
    Hij boog zich voorover om zijn naam in haar oor te fluisteren. Wat een act. Zou hij dit van te voren allemaal bedenken? Vroeg Salem zich af.
    “Als je ooit een leuke avond wilt beleven, dan ben ik degene waar je naar toe gaat.” Sprak Ramsey vol van zichzelf en hij knipoogde naar haar.
    Afkeurend schudde Salem zijn hoofd. Hoe was Gabriel vrienden me dit figuur?
    "Dat aanbod geldt niet voor jou." beet hij hem toe.
    Salem glimlachte en wendde zijn blik af. Hij zag er het nut niet van in om überhaupt op die opmerking te reageren.
    "Val, ik ga alvast naar mijn kamer." kort legde Salem zijn hand op Valentina haar smalle schouder. Hij had niet het idee dat Valentina in zou gaan op de praatjes van de troublemaker en dus kon hij met een gerust hart zijn kamer gaan opzoeken. Salem glimlachte naar zijn goede vriendin, liet haar los en liep door naar zijn kamer, Humanitas. Op een mooi laatste jaar, dacht Salem met zijn hand op de deurklink en hij opende de deur. Heel even keek Salem over zijn schouder en hij wierp een blik op Charlize. De dame stond bij Yuliya in een zwart jurkje met daaronder een witte coltrui. Toen zij hem ook aankeek, glimlachte hij, om daarna zijn nieuwe kamer in te stappen.




    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 22:17 ]

          ♁ 𝕷𝖆𝖗𝖆 ♁     
    I've seen the devil, yeah, I met him last night.
    One conversation, now he's spendin' the night
    I think I love him, though I know it ain't right
    The Sacrificed • 22 years old • Room 3Acedia• W. Jouka and Florence


    Lara haar opluchting was nog steeds groot. Haar laatste jaar zou ze niet hoeven door te brengen met een van haar ouder pesters en ook was ze niet ingedeeld bij Donovan. Nog altijd ging ze gebukt onder schuldgevoel. De manier waarop haar relatie met Don was uitgegaan, was verschrikkelijk. Hij verdiende beter. Maar Lara was niet in staat geweest om hem uitleg te geven over de situatie. Zodoende was hun relatie van bijna 3 jaar 3 maanden geleden geëindigd. Niet doordat Lara of Don het had uitgemaakt. Nee, Lara was van de ene op de andere dag verdwenen. Ze had hem niet meer gesproken. Ze deed er alles aan om hem niet tegen te komen in de gangen. En wanneer ze elkaar wel zagen sloeg ze dicht. Er viel niets te zeggen. Ze kon het niet uitleggen. Overspoeld door liefdesverdriet en hopeloosheid over haar situatie, was ze bij Jonah in bed beland. Ondertussen had ze Jonah’s bed ingeruild voor die van Gabe. Lara twijfelde er niet aan dat Don de verhalen over haar inmiddels wel gehoord zou hebben. Die gedachte alleen al deed haar maag doen samentrekken. Ze hadden nooit geheimen voor elkaar gehad, amper ruzie en waren onafscheidelijk. Dat hun relatie stuk moest lopen doordat zij zich er door Ramsey had laten inluizen, maakte de situatie extra pijnlijk. Alsof die jongen nog niet genoeg ellende in haar leven veroorzaakt had.
    Dat haar gevoelens voor Gabriel zich razendsnel ontwikkelden, had sowieso te maken met haar gebroken hart. Ook al drukte Lara die verklaring momenteel weg. Don en zij waren verleden tijd. Ze zouden niet meer bij elkaar komen. Hoe graag ze dat ook wou. Dus was het verstandiger om haar aandacht naar Gabriel te verplaatsen. Of Jonah, of Luca, of Aly. Letterlijk iedereen, zolang Donovan haar maar niet meer iedere nacht bezocht in haar dromen. De teleurstelling wanneer ze wakker werd zonder hem, werd ondragelijk.

    Dus nu ze met Jouka in een kamer zat, zonder een van die personen die haar leven ingewikkeld maakte, was ze enorm blij. De engel vroeg haar naar haar relatie met hun andere twee kamergenoten. Al jaren was Aris haar beste vriend en van Florence was ze niet heel erg fan, al wist ze niet zeker of ze dit aan Jouka durfde te vertellen.
    “En jij? Ben jij blij met onze kamergenoten?” vroeg ze vervolgens aan Jouka, de jongen stond nog steeds op de balustrade boven in de kamer. Na haar vraag liep hij de trap af, wat Lara fijn vond. Als hij nu niet naar beneden was gekomen, had ze hem gevraagd om bij haar te komen zitten. Dat praatte een stuk fijner.
    “Hmmm, ik had op wat meer vrienden gehoopt, maar ik had ook slechtere mensen kunnen treffen.” zei hij en Lara lachte.
    “Je had het veel slechter kunnen treffen inderdaad.” Stemde ze met hem in. Metanoia kende genoeg rotte appels, maar geen daarvan zou zijn intrek nemen in Acedia.
    “Heb jij trouwens voorkeur met wie je op de kamer ligt?” Vroeg Jouka.
    Dit was haar kans. Lara knikte serieus, wierp een blik op de deur en stond toen op. Ze liep naar Jouka toe, kwam naast hem staan aan de tafel waar hij op leunde en boog naar hem toe.
    “Niet door vertellen, oké?” Vroeg ze hem. Na vele jaren vriendschappen met demons te hebben gehad, had Lara er een gewoonte van gemaakt om niets té hard te zeggen. Je wist maar nooit wie er onbedoeld meeluisterde. Haar paranoia was in de afgelopen drie maanden nog niet verminderd, vandaar dat ze nu ook fluisterend, in een verder lege kamer, naast Jouka stond. “Het liefste zou ik geen kamer met Florence delen. Ze is vast heel vriendelijk, maar.. “ Lara beet op haar lip. “Ik word altijd een beetje ongemakkelijk van haar.” Gaf ze toen toe. “Het ligt niet aan haar hoor, het ligt aan mij.. dat weet ik.” Vervolgde ze onzeker haar verhaal. “Maar ik zou me niet fijn voelen als ik met haar moet slapen.” gaf ze toe. “Dus het liefst zou ik met jou of Aris een kamer delen.” Ze sloeg haar blik neer. Misschien wou Jouka wel helemaal geen kamer met haar delen. Het was een long shot, maar het proberen waard, om te voorkomen dat ze met Florence zou worden ingedeeld. "En jij?"
    Speaking of the devil. De kamerdeur vloog open en zelfverzekerd stapte de knappe Florence naar binnen. Lara trok automatisch haar vleugels iets in richting haar lichaam en wierp daarna een hulpeloze blik richting Jouka. Hopelijk zou hij haar geheim voor zich houden.
    “Hee Florence.” begroette Lara haar kamergenoot met een klein stemmetje.





    You got me fucked up
    I won't let this happen again
    This the last time
    You won't take advantage of my innocence


    Asherah
          21      ✦      The Dark Princess      ✦      Outfit      ✦      with Asteria & Leya no-one      ✦      Outside the dormitories, bulletin board






    〚      Forget stardust — you are iron.      〛


          Een simpel knikje was de begroeting die ze van Asteria kreeg. Uiteindelijk kwam er toch nog een 'goedemiddag Asherah' van de engelendocente. Hoewel dit niet van harte leek te gaan, eerder met moeite. De sfeer zat er al goed in vandaag. Wijselijk hield ze haar mond maar dicht. Het zou haar vast niet in dank worden afgenomen als ze impulsief een opmerking zou maken. Gelukkig voor haar voegde Leya zich bij hen voor de tassencontrole. Alvorens ze haar tas opzij schoof, groette ze haar met een glimlach en een 'hey'. Asherah hoorde haar eerst Asteria begroeten en hierna werd zijzelf aangesproken. “Hey Ash. Klaar voor de chaos van de nieuwe kamerindeling?”
    Zonder er echt over na te denken knikte ze. ''Absoluut, een dag zonder een beetje chaos is ook niets.'' antwoordde ze. De blik van Asteria kon ze voelen en Asherah hield haar uitdrukking emotieloos. Niet dat ze verboden spullen mee had of andere dingen te verbergen had. Ze wist wel beter dan dat te proberen. ''Jij?''

          Blijkbaar was de controle klaar en waren er geen problemen, sinds hen mee werd gedeeld waar de kamerindeling hing en dat Asteria een stap opzij zette. Vlug sloot ze haar tas weer en liep ze langs de docente. Even draaide ze zich nog weer om naar Leya. ''Spreek ik je later weer?'' Ze was te nieuwsgierig naar de kamerindeling. Er was niemand die ze echt haatte, maar ze had toch een paar Volitares waar ze liever niet bij wilde. Of een paar. Eigenlijk alleen Ramsey en Kali liever niet. Als het zo was, dan was het zo en moest ze het maar doorstaan. Ongemakkelijk zou het wel zijn. Het schuldgevoel —die gelukkig wel minderde— wat nog steeds aanwezig was, begon weer wat aan haar te knagen. Hoe ze zo stom en voornamelijk onzeker had kunnen zijn wist ze niet. Wat ze wel wist was dat het niet op die manier had hoeven eindigen als ze gewoon gecommuniceerd had. Ofzoiets. Get yourself together. Er was niets meer aan te veranderen nu.

          Asherah nam diep adem voordat ze naar de lijst op het prikbord keek. Nog één keer hoopte ze dat ze niet bij Ramsey of Kali op de kamer zat, voordat ze de lijst bekeek. Ze zag haar naam staan bij Temperantia. Veel zei dat haar niet op dit moment. Luca, Valentina en Jonah stonden ook bij dezelfde kamer. Opgelucht haalde ze adem. Wie de lijst ook gemaakt had, ze was diegene dankbaar. Geen voor de hand liggende ongemakkelijke situaties in de dorm in ieder geval. Met Luca kon ze het goed vinden, Valentina kende ze niet heel goed; maar ze wist dat het een lieve meid was en ook met Jonah kon ze het goed vinden. Het maakte haar ook niet uit met wie ze de slaapkamer moest delen, de andere drie bekeken maar met wie ze graag wilden.
    Wel opvallend was hoe de andere drie allemaal engelen waren. Haast alsof het een of andere stille hint aan haar was. Voor zover Asherah echter wist werd de lijst random gemaakt en was het gewoon dom toeval. Ze had niets te klagen, het kon erger.

    〚      Your blood is nothing but ferrous liquid. When you bleed, you reek of rust. It is iron that fills your heart and sits in your veins. And what is iron, really, unless it’s forged?       〛

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 12:22 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.


    ZIBIAH
          19 | The Witchling | Outfit | with Elijah & Zuzana at Industrai

          Niet veel mensen waren in staat mijn taal te begrijpen. Bepaalde termen die ik hanteerde kwamen soms niet over op de manier waarop ik ze bedoelde waardoor ik wel eens eerder de toorn van een aspirant-demon op de hals had gehaald. Gelukkig bleek mijn goede vriend Elijah wel in staat om te begrijpen waar ik op doelde aangezien hij zijn hand heen en weer bewoog, ten teken dat zijn humeur slechts zo-zo was.
          Hij zag er ook behoorlijk vermoeid uit. Zijn aanblik herinnerde me aan een kruidenmengsel dat ik een tijd geleden voor hem gemaakt had maar constant vergeten was te geven. Ik moest helemaal in het onderste gedeelte van mijn gigantische tas graaien maar uiteindelijk wist ik het te vinden. Met een triomfantelijk gezichtsuitdrukking overhandigde ik hem het potje.
          Zodra hij het potje openmaakte, zag ik zijn gezicht al iets vertrekken. Het waren krachtige kruiden die een volwassen man voor tien uur knock-out konden krijgen. “Ik zou het potje pas openen wanneer je wilt gaan slapen. Op je nachtkastje. Ik voorspel dat je dan ook geen last zal krijgen van je kamergenoot.” Ik liet hem een brede glimlach zien.
          “Dank je, Zib,” klonk zijn stem dankbaar en ik knikte hem toe terwijl ik een stap achteruit deed. Ik merkte pas Zuzana haar aanwezigheid op toen ze me een kneepje in mijn hand gaf. Geschrokken wilde ik in eerste instantie mijn hand terugtrekken totdat ik zag dat dit mijn beste vriendin was. Na mij begroet te hebben, vloog ze Elijah om zijn hals waardoor ik moest grinniken. “Voorzichtig! Het staat in de sterren dat jullie rampen aantrekken,” grinnikte ik.
          Zuze haar ogen bleven op het schilderij hangen boven de open haard. “Eli, zullen we die vervangen door een van jouw tekeningen,” vroeg ze in haar enthousiasme. “Misschien een groepsportet van ons drie?” stelde Elijah daarna voor. Bedenkelijk zette ik mijn vinger tegen mijn lip en verdeelde mijn gewicht op mijn andere been. “Zou dat niet oneerlijk zijn voor ons vierde kamerlid? Wie. . . was dat ook alweer?” Vragend keek ik mijn twee vrienden aan.
          Het enthousiasme van Elijah leek voor een kort moment gedempt toen hij vroeg of Zuze en ik bij elkaar op de kamer wilden slapen. “Kan ik misschien mijn matras bij jullie in de kamer leggen? Don en ik komen, eh, niet bepaald overeen.” Ik knipte met mijn vingers. “Ow ja, Donovan. Hmm, je mag natuurlijk altijd bij ons komen liggen hoor. Desnoods gebruik je die kruiden van mij. Wedden dat hij je dan met rust laat.”
          Ik pakte mijn spullen bij een en liep naar de eerst deur. “Laten we dan wel snel wezen. Voordat Grumpy hier is,” spoorde ik mijn vrienden aan tot actie.

    T

    H

    E


    W

    I

    T

    C

    H

    L

    I

    N

    G



    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 16:32 ]


    I have seen my own sun darkened

    EVICKA
    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      In front of the dormitory      —       w. Jacob, Florence & Laslo




    Aan de manier waarop Laslo stond en hoe zijn vleugels erbij hingen, was duidelijk te merken dat deze volitare een aantal onrustige nachten achter de rug had. Het liet me terug denken aan mijn eigen schoolperiode op Metanoia, wat al eeuwen geleden was. Onder het fouilleren van Florence ontging het me niet dat Jacob zich voorover boog om de jonge volitare iets toe te spreken. Normaal gesproken zou ik hem niet hebben afgeluisterd wegens respect voor zijn privacy maar vanwege bepaalde handelingen spitsten mijn oren zich haast vanzelf.
          “Als je dit jaar ooit ergens tegenaan loopt, over iets wilt praten, en je niet zoveel aan je. . . mentor hebt dan staat mijn deur altijd voor je open. Wat het ook is,” hoorde ik mijn goede vriend fluisteren. Ik kuchte lichtjes en strekte mijn vleugels uit. “Belial is wellicht een verkeerde keuze geweest. Ik zal je aan dit aanbod houden,” was het antwoord van Laslo.
          Nonchalant stond ik op en wilde gaan beginnen aan de tas van Laslo. Voordat ik dit echter deed, zei ik met een heldere stem: “Volgens mij hebben we daar ook een schoolpsycholoog voor, niet? Jacob?” Ik keek hem glimlachend aan alvorens ik mijn ogen weer richtte op de tas voor me. “Een schoolpsycholoog zal onafhankelijk je kunnen helpen met bepaalde zaken die moeizaam gaan in je leven. In dit geval ben ik aangesteld als de nieuwe schoolpsycholoog en zal ik ervoor zorgen dat de regels vanuit het Verdrag streng worden nageleefd,” legde ik op een vriendelijke toon uit.
          Hierna nam het gesprek een wending op die ik liever had vermeden uit bescherming voor Jacob zijn geloofwaardigheid als docent. De blikken die hij met Florence gewisseld had waren me al eerder opgevallen en de opmerking van Laslo gaf aan dat ik daarin niet de enige was. Toen ik hem ietwat streng vroeg wat hij bedoelde met zin opmerking gaf de jongeman schoorvoetend toe: “Nou, gewoon, dat bepaalde mannen op deze school zichzelf niet onder controle kunnen houden bij het vrouwelijk schoon.” Hij haalde zijn schouders op. Ik besloot om het daarbij te laten. De vermoedens die ik had, waren nog niet hier om uit te spreken. Daarbij zou ik eerst de kant van Jacob willen horen.
          Mijn vingers raakte het koele oppervlak van een wijnfles die ik uitdrukkingloos tevoorschijn haalde en heen en weer bewoog boven de tas. “Dit is alles wat ik heb, overblijfsel van een gezellige avond. Ik vond het zo zonde om het achter te laten. Maar hey, nu kan u er toch gebruik van maken? Win-win situatie als je het mij vraagt.” Ik trok mijn wenkbrauw naar hem op. De fles zette ik uiteindelijk aan de zijkant van de tafel neer met de bedoeling om deze straks leeg te gooien in de wasbak zodra ik daar de kans voor kreeg. “Ik moet het goede voorbeeld geven,” zei ik lachend. “Dus de inhoud van deze fles wordt straks gewoon weggespoeld.” Ook Jacob haalde een fles uit de tas van Florence tevoorschijn.
          “De regels zijn redelijk heteronormatief, dat moet ik je meegeven Laslo. Maar ze zijn er met een goede reden. Jullie educatie en veiligheid staat voorop,” deelde Jacob ons allen mee waarna hij zich tot Florence wendde. “En ik ben teleurgesteld in je, Florence. Je weet toch dat drank niet is toegestaan onder volitares?” Voor een kort moment vroeg ik me af wat deze plotselinge omslag had veroorzaakt. In eerste instantie leek Jacob te twijfelen om de fles tevoorschijn te halen. Er was namelijk een seconde geweest waarin hij als bevroren stond onder het checken van Florence haar tas, vlak voordat hij de fles tevoorschijn haalde en ik aangaf dat smeken een dame een dame geen goed deed. Misschien dat ik Jacob hier later op de avond naar zou vragen.
          “Hmm ja, onze educatie en veiligheid staat voorop, dat is waarom Belial op deze school werkt natuurlijk,” wist Laslo nog een duit in het zakje te doen. “Is er iets gebeurt?” vroeg ik en ik liet mijn ogen glijden op de imposante generaal die iets verderop stond naast Kenna. “Laat ik het anders stellen, is er iets gebeurt waarvan wij weet moeten hebben nadat Belial je meegenomen had naar zijn kantoor voor een gesprek? Ik heb niet precies doorgekregen wat er gebeurd was aangezien ikzelf met een klein opstootje te maken had.” Ik kneep bezorg in de schouder van de jongeman maar liet mijn hand daar niet liggen. In plaats daarvan schoof ik zijn tas weer de richting op van de eigenaar en vertelde hem dat hij kon gaan. Hij poogde echter nog een slok van zijn fles wijn te nemen nadat hij de namen op het prikbord had gelezen. Vlug hield ik mijn hand over de fles heen. "Dat gaat mooi niet door. Voortaan wel iets beter je best doen als je mij te snel af wilt wezen. Of misschien helpt het om eens een nacht beter te slapen. In ieder geval blijft mijn aanbod staan. Voel je echt vrij om langs te komen. Het is niet verplicht en je eigen keuze, maar ergens over praten lucht op,” zei ik met een glimlach nadat de jongeman netjes zijn excuses had aangeboden voor de fles in zijn tas. Waar Laslo goede manieren liet zien, leek Florence enigszins ongeduldig haar tas weer over haar schouder te hijsen nadat Jacob aangegeven had haar nog te willen spreken in zijn kantoortje. Het wrange gevoel dat zich in mijn binnenste opspeelde probeerde ik te negeren. Ik hoopte met heel mijn hart dat Jacob wist waar hij mee bezig was want ik wilde niet nog een goede vriend verliezen zoals ik Asteria ook verloren had.
          “Wil je aan Valentina en Jouka laten weten dat ik hen ook wil spreken in mijn kantoor, later vandaag of ergens deze week?” vroeg Jacob vervolgens waarop Florence gedwee knikte. Voor een kort moment had ik verwacht dat ze er nog iets tegenin wilde werpen maar ze was verstandig genoeg om hier vanaf te zien. Met een bedankje liep ze langs ons heen waardoor alleen Jacob en ik overbleven.
          Ik schraapte mijn keel en hief mijn kin op zodat ik mijn vriend aan kon kijken. “Ik denk. . .” begon ik voorzichtig terwijl ik zijn reactie peilde. “. . . dat jij en ik inderdaad een hoop te bespreken hebben vanavond.” Normaal gesproken zou ik goedbedoeld in zijn hand hebben geknepen maar wetende dat hij niet zo dol was op de aanraking van anderen kon ik hem alleen geruststellen met een glimlach. Tenminste, ik hoopte dat het een geruststelling was. Want als mijn vermoedens niet werden tegengesproken, was ik bang voor het lot van mijn goede vriend.
          “Ik ga nu op zoek naar mijn mentorleerlingen. Ik heb eerder niet de kans gekregen om met ze te spreken vanwege het akkerfietje met Nikolas en Cyrus. Red jij het verder zo?” Ik wachtte beleefd op zijn antwoord en was van plan om daarna Alyssa, Salem en / of Sorin op te gaan zoeken.


    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 19:13 ]


    I have seen my own sun darkened

    ────────────────── D I N A H ──────────────────
          The Devillish Angel            22 jaar            Kleding            Met Salem      〛
    ─────────

          Nadat Cassiel zo vriendelijk was geweest om me door te laten, de gekleurde pilletjes nog veilig in de voering van mijn bh, liep ik naar binnen en zocht het prikbord op waar Asteria het over had. Ik hoopte dat ik bij goede vrienden kwam te liggen. Dan zou ik niet afgeleid worden door gedachtes die rondspookte over Jeriah en Darrian. Ik wachtte nog even totdat de grote meute weg waren, bestaande uit Laslo, Ramsey en Evelynn.
          Ik perste mijn lippen op elkaar bij de eerste namen. Evelynn en Laslo gingen het zwaar krijgen. Er moest een wonder voor nodig zijn, wilde dat goed gaan. Ook bij Acedia bleven mijn ogen even hangen. Jouka. En vlak daarachter: Aristotle. Ik beet bezorgd op de binnenkant van mijn wang. Na hetgeen wat Jouka gedaan had bij Zibiah had hij een schade veroorzaakt bij het arme meisje. Ze had een hele lange tijd niemand om haar heen meer verdragen. Dankzij Zuze en mijn hulp was er steeds meer bovenop gekomen. Dit was dan ook de reden dat ik steeds meer aantrekkingskracht ontdekte tussen Aristotle en mij.
          We hadden dan ook een langdurige relatie gehad die ik slechts een paar maanden geleden had uitgemaakt. Hij was te dichtbij gekomen waardoor ik hem van me weggeduwd had. Nog iemand in mijn hart kon ik er niet bij hebben. Deze was al verward door alles wat hij had meegemaakt in de afgelopen paar jaar.
          Bij de vijfde kamer zag ik uiteindelijk mijn naam staan, gevolgd door Kali, Salem en Gabrièl. Ik slikte ongemakkelijk. Natuurlijk was ik blij dat ik bij mijn beste vriendin Kali op de kamer lag. Echter was het Gabe die me deed doen aarzelen om naar de juiste kamer te gaan. Ik schudde mijn hoofd en sprak mezelf streng toe dat ik mijn koppie erbij moest houden. Er viel immers een feest klaar te zetten voor vanavond. Zowel Laslo als Jouka zouden één jaar ouder worden en dat moest groots gevierd worden.
          Met doelbewuste passen ging ik op weg naar de juiste kamer. Toen ik Salem door de deur zag verdwijnen, wist ik dat ik in ieder geval de goede richting op was gegaan. Voordat hij de deur helemaal kon sluiten, gooide ik mijn tas ertussen. “Ow, shit!” riep ik aangezien ik doorkreeg dat ik deze iets te hard in Salem zijn richting had gegooid. “Lemmy! Gaat het?! Het spijt me van mijn tas. Het was de bedoeling dat hij tussen de deur kwam in plaats van tegen jou,” ratelde ik vlug terwijl ik bezorgd naast de volitare in kwestie neer hurkte. “Kan ik iets voor je doen? Echt fantastische eerste kennismaking met je kamergenoot, dit.”

    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 20:24 ]


    I have seen my own sun darkened

          VALENTINA     
    "Unable are the loved to die, for love is immortality"

    19 yrs old • the fair-feathered one • in the great hall with ramseyoutfit



    Salem leek het totaal niet met haar eens te zijn.
    “Volgens mij stond je helemaal niet in de weg. Dit ligt niet aan jou. Maar maak je geen zorgen. Zoals je weet ben ik niet echt een vechtersbaas.”
    Valentina lachte zachtjes.
    “Daar ben je veel te lief voor,” knikte ze. Salem was een goede vriend en een goede engel. De twee konden het niet voor niets met elkaar vinden.
    Val’s bruine ogen gleden stiekem terug naar de jongen bij het prikbord. Hij stond met een brede lach naar iemand anders te kijken. Het was een uitgelezen kans om hem even in zich op te nemen.
    Die zelfingenomen, onaardige grijns op zijn gezicht.. Het gaf haar zowel een gevoel van afkeer als een gevoel van..
    Tsja, wat was het eigenlijk?
    Waren het zenuwen? Zoja, waarom dan? Ze voelde zich vaak geïntimideerd door de demonen in de school, maar niet gauw bang.
    Dit was iets anders.. Alsof er een kleine, onrustige watersalamander in haar maag krioelde.
    “..-als we in mijn kamer jammen. We moeten onze jamsessies dit jaar wel voortzetten.”
    Een beetje betrapt keek ze weer naar Salem.
    “Ooh. Ja. Ja, op je kamer zou nog handiger zijn. Maar alleen als je kamergenootjes daar geen last van hebben.”
    Na dit antwoord kon ze het niet laten om hem te vragen naar de naam van die mysterieuze jongen bij het prikbord.

    Haar hart maakte een driedubbele salto toen ze uit het niets een stem in haar oor hoorde fluisteren. De haartjes in haar nek gingen er direct van overeind staan.
    Ramsey.”
    Direct kleurden de wangen van het meisje roze en ze draaide zich met een ruk om. Oh, hij had haar gehoord. Wat gênant. Oh nee. Wat nu?!
    “Maar je gaat me toch niet vertellen dat Zuze nog nooit iets over mij heeft verteld?” vervolgde hij op zijn normale stemniveau.
    “Oooh.. Ramsey. Dat ben jij dus?” vroeg ze met een nerveuze lach. Ze duwde verlegen een lok van haar blonde haren achter haar oor en keek weg toen zijn ogen volledig op haar gefixeerd waren.
    “Je was bevriend met Mik, samen met Donovan. Toch?”
    Haar glimlach werd iets breder en relaxter toen ze gelijk leek te hebben. Het gaf haar wat moed om hem weer aan te kijken.
    “Ja, dan heeft ze me vaker over jullie verteld. De drie musketiers van Metanoia, noemde ze jou en je vrienden. Ze vertelde me ook dat jullie achter die enorme bubbeloverstroming van de grote fontein zaten een paar jaar geleden. Dat was echt heel grappig.”
    De prachtige hoofdfontein op de binnenplaats van de school had plots volgestaan met bubbels die maar bleven stromen. Valentina wist niet of ze het met een soort vorm van magie hadden gedaan of dat ze simpelweg bizar veel zeepkorrels in het ding hadden gegooid, maar de fontein was volledig overlopen en had de halve courtyard bedekt met een dikke laag bubbels. Als een heerlijk ruikend wolkendek, verspreid over het groene gras.
    “Als je ooit een leuke avond wilt beleven, dan ben ik degene waar je naar toe gaat,” vervolgde Ramsey met een blik in zijn ogen die Valentina direct weer deed blozen. Zijn ogen schoten naar Salem.
    "Dat aanbod geldt niet voor jou."
    “Eh—“ Voordat Valentina beide opmerkingen goed en wel verwerkt had, voelde ze Salem’s hand al op haar schouder met de mededeling dat hij vast naar zijn kamer ging.
    Ging hij haar hier nu alleen laten met deze jongen?! Oh man… Straks kreeg ze werkelijk knikkende knieën… Wat moest Ramsey dan wel niet van haar denken?
    “Ooh. Oké,” reageerde ze daarom een beetje onzeker. “Dan zie ik je later, goed?”
    Toen Salem weg was, draaide ze zich weer naar de jonge demoon om naar hem op te kijken. Ook deze jongen was een goede twintig centimeter langer dan zij. Val was het omhoogkijken inmiddels het wel gewend, als kabouter van de school. Wat moest ze nu zeggen?
    “Ben je vanavond ook op het feestje?” hoorde ze haarzelf vragen. De blondine schrok er zelf van. Het was niet eens een poging tot flirten geweest, het was simpelweg het eerste wat in haar opkwam.
    Een beetje verbaasd keek ze hem aan toen hij niet leek te weten waar ze het over had.
    “Ehm.. er wordt een feestje georganiseerd, ter ere van de verjaardagen van Jouka en ehm Laslo?” Ze nam aan dat de populaire jongen hoe dan ook uitgenodigd zou zijn.
    Ze lachte voorzichtig.
    “In elk geval.. iedereen is uitgenodigd, dus ik weet zeker dat je welkom bent. Dus.. misschien zie ik je daar nog wel?”

    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 23:01 ]


    ars moriendi

    Elias



    He set fire to the world around him
    but never let a flame touch her.



    20 – The Halfblood - Outfit - With Evelynn- Gemeenschapsruimte
          Een grijns verscheen op het gezicht van de redhead bij het horen van zijn woorden. ''Lieve Elias, denk je nou echt dat ik onvoorbereid die rij in ga?'' Ter versterking van haar woorden plaatste ze een hand op haar hart. Vervolgens liet ze haar haren dansen door haar hoofd te schudden. ''Kom op, je kent me beter dan dat.'’ Plagend gaf ze hem een por waarop Elias grinnikte in plaats van weg deinsde. Er waren maar enkelen bij wie hij geen rillingen kreeg, hoe goed bedoeld de actie dan ook was, Eve was een van die personen. Zij was tevens degene bij wie hij zo nu en dan zijn hart kon luchten. Zo waren zijn nachtmerries al eens eerder ter sprake gekomen. Hij vertrouwde haar en voor zijn gevoel vertrouwde ze hem ook.
          ''Hey, je weet het maar nooit.'' Hij verhief zijn handen al lachend in een verdedigende houding.
          Het ware verhaal kwam direct erna. Vol trots vertelde ze hoe ze Zuzana had weten te strikken. Zuze. Hoe hard hij haar ook probeerde te mijden, hij werd altijd indirect aan haar herinnerd. Een herinnering die gepaard ging met de pijn in haar ogen toen Elias de laatste messteek in hun relatie stak. Het was een ontzettend lage actie om haar vriendschap met Laslo erbij te betrekken, maar het werkte. Nu was Elias 100% de boosdoener, hoewel hij haar wel meermaals in het proces had gekwetst. Ze verdiende veel beter. Het verbaasde hem dan ook niets dat ze akkoord was gegaan met het smokkelen van Eve's spullen.
          Nadat Eve vroeg naar zijn tactiek, schudde Elias grijnzend zijn hoofd. ''Niet eens! Ik heb niets om te verbergen. Het is tijd voor een nieuwe voorraad, maar dat komt wel na de controle.'' Het bleef altijd een beetje de vraag hoe streng hij gecontroleerd zou worden, bovendien was het veel gemakkelijker om aan nieuwe drank te komen dan het proberen mee te smokkelen. Hij liet zijn blik even dwalen naar de tafels waar de docenten door de tassen aan het spitten waren. Het zag er naar uit dat ze er deze keer goed de tijd voor namen.
          “Wat betreft de kamerindeling heb ik nog geen idee met wie ik zit. We kunnen zo samen wel even kijken?'' Begon Eve waarop Elias instemmend knikte. Ook hij was benieuwd naar de nieuwe kamerindeling. Vervolgens vroeg ze hem met puppy-ogen of ze bij hem kon crashen in het geval van vreselijke kamergenoten. ''Uiteraard.'' Reageerde hij waarbij hij zijn hand op hield voor een pinky-promise. ''en idem dito.'' Ook hij kon wel een escape plan gebruiken mocht de kamerindeling tegenvallen. Een kans die nog best groot was.
          De uitvoerige beschrijving van Belials of Cassiels handen die over haar lichaam gleden deed zijn gezicht vertrekken, gevolgd door een overdreven nep kots beweging. Hij moest er niet aan denken dat de twee docenten hem surveilleerden. Of eigenlijk elke docent. Hij had dan ook geen voorkeur; ieder die de klus snel klaarde was prima.
          ''Gadverdamme, wat zie je in hen.'' Begon hij lachend. ''Er zijn toch betere opties dan dat.'' Elias sloeg zijn armen over elkaar en bekeek de twee docenten even. ''Ik kies zelf toch echt voor degene die het snelste klaar is. Geen verdere voorkeur.''
          Opnieuw bulderde Ramsey's stem door de ruimte. In stilte observeerde hij het gesprek tussen de twee. Ramsey zijn woorden deden een soort domino-effect beginnen. Niet veel later voegde ook Laslo zich bij het gesprek. Elias hield zich stil, maar luisterde aandachtig. De eerste kamer was bekend, wat betekende dat Elias niet op een kamer zou komen met Ramsey, Evelynn, Laslo en Charlize. De kans dat zijn kamerindeling nu mee zou vallen groeide aanzienlijk, al baalde hij er wel van dat hij niet met Evelynn op een kamer zat.
          ''De belofte bestaat nog.'' Laslo had immer een goed punt. Ramsey had een bepaalde reputatie, al leek Eve geen moeite te hebben met haar kamer indeling.
          Ondertussen had Ramsey ook zijn pijlen op Eve gericht. Poeslief bood hij haar aan om haar koffers te tillen. Elias moest een oogrol onderdrukken. Deze jonge leek elke 10 minuten zijn pijlen wel op iemand anders gericht te hebben. Ergens was het ook wel vermakelijk om te zien, zolang Eve maar niet opnieuw gekwetst werd.
          ''De eerste kamerindeling is bekend, tijd voor de mijne. Sterkte...of veel plezier, whatever fits best.'' Sprak Elias waarna hij zijn blik even liet glijden op de rij docenten. Inmiddels was de rij weggewerkt en kon hij de controle niet veel langer meer uitstellen.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    YULIYA
    docent demonenleer • 1777 / 29 • courtyard • outfit • with Charlize

    Yuliya wist dat ze niet al te lang in haar kantoortje kon blijven zitten, gezien ze elk moment verwacht werd voor de tascontrole, maar ze was op dit moment nog niet in staat om studenten onder ogen te komen. Met Ramsey als mentor leerling ging dit wellicht het ergste jaar tot nu toe worden. Ze hoopte maar dat de andere twee wel volwassen genoeg waren om voor zichzelf te kunnen zorgen. Hoewel Elijah ook wel een zorgenkindje was, maar dan op een andere manier. Yuliya haalde vlug een hand door haar haren, terwijl ze haar minimaal gedecoreerde kantoortje doorkeek. Wellicht moest ze het eens wat meer persoonlijkheid geven, gezien ze hier nog voor geruime tijd vastzat.
          Yuliya keek op haar horloge, er was inmiddels al een minuut of vijf verstreken sinds ze Ramsey naar buiten had gegooid. Ze moest zo echt gaan terugkeren, wilde ze geen vragen van Asteria krijgen. Of nog erger: Kenna, het wicht dat haar persoonlijk naar deze kwelling had gestuurd. Wat zij hier toch kwam doen tezamen met Cyrus? Kennelijk wilde beide kanten meer invloed uitoefenen op deze school. Werden hun aantallen te laag of zo? Of vertrouwden ze de leraren niet erin te slagen de volitares op te leiden tot volleerde engelen en demonen? Misschien hadden ze wat Yuliya betreft ook wel gelijk. Zij deed zeker niet haar uiterste best, al zou dat dit jaar waarschijnlijk wel moeten veranderen, wilde ze Kenna en indirect Lucifer niet nog bozer maken dan ze al waren.
          Met veel gekreun en gezucht stond Yuliya op van haar stoel. Als ze geen gezeik wilde later, moest ze nu toch wel echt gaan. Hopelijk was al dit onnozele gedoe snel voorbij en kon ze zich daarna de rest van de dag terugtrekken in haar kantoor. Sowieso had ze nog een aantal dossiers door te lezen van haar leerlingen en moest ze zich voorbereiden op het voeren van mentorgesprekken met Asherah en Elijah. Al vond Yuliya dat dat nog wel een paar dagen kon wachten, zelfs al hadden de andere docenten liever dat ze die gelijk vandaag voerde. Uit ervaring met Ramsey bleek er toch niet veel nuttigs uit de monden van die leerlingen te komen. Ze sloot de deur achter zich en liep terug naar het plein.
          Aangekomen op het plein zag Yuliya dat iedereen nog met elkaar in gesprek was, wat betekende dat ze makkelijk nog vijf minuten in haar stoel had kunnen blijven. Ze rolde kort met haar ogen en liep naar de plek waar de tafels al klaar stonden. Gezien de lage hoeveelheid laatste jaars en de vele docenten zou het hoogstens een halfuur moeten duren. Nog steeds te lang, maar uit te houden. Het hielp dat een deel van de witte volitares zonder check door mochten lopen. Schijnbaar hadden ze genoeg vertrouwen in deze jongeren, iets wat Yuliya onbegrijpelijk vond. Als er iemand van deze groep verboden spullen met zich meesjouwden waren het hun wel. Al dan niet voor zichzelf. Ze kon het weten, was niet voor niets zelf een demoon.
          Terwijl Yuliya ongeïnteresseerd tegen de tafel leunde kwam Kenna naast haar staan. Direct voelde ze een walm van afgunst opborrelen binnen haar zelf. Dat deze dame het lef had hier zich te vertonen, na al het gedoe dat ze Yuliya had veroorzaakt. Dat ze zichzelf naast Yuliya neerzette. Het was vervelend dat Kenna ouder, sterker was dan haar, anders had ze graag een klap uitgedeeld. Op afstand stond Asteria, die de ergste drie volitares elk een docent toewees, waaronder Yuliya. Chagrijnig gebrom verliet haar lippen. Nu moest ze met twee demonenprinsesjes dealen, geweldig. Ze keek toe hoe de dame, Charlize een vriend opzocht en daarna haar kant op kwam gelopen. Yuliya’s wenkbrauw ging vragend omhoog bij de volitare’s woorden. Respect voor ouderen had ze in ieder geval niet.
          ”Zolang je op deze school zit kan mij dat vrij weinig schelen,” antwoordde Yuliya, waarna ze Charlize’s eis totaal negeerde en op normaal tempo de tas opende. “Onbeschoftheid gaat je trouwens niet ver krijgen met mij. Je mag mooi wachten, samen met iedereen.” Ze gunde de leerlinge geen blik waardig, terwijl ze de tas secuur doorzocht, zeker met de adviseur vlak naast haar. Zoals verwacht had Charlize niks in haar tas zitten, maar Yuliya ging er vanuit dat ze al haar verboden middelen aan een engel had gegeven. Helaas kon ze dit niet bewijzen natuurlijk. Zodra Yuliya haar tas had goedgekeurd, ritste ze het weer dicht en liep ze dichter naar The Queen of Mean toe.
          ”Dus, jij bent onze basic mean girl hè? Ben je zeker ook heel trots op?” vroeg Yuliya aan Charlize, terwijl ze langzaam haar armen en romp afklopte. Ze zorgde ervoor dat ze geen enkele plek mistte. Het zou haar positie namelijk geen goed doen, mocht de volitare wegkomen met verboden voorwerpen. Charlize was een dame die vanaf het begin al niet goed stond bij Yuliya, vanwege de hoge mate van onterechte arrogantie die ze bezat. Er was totaal geen reden voor de dame om zich te gedragen zoals ze deed, maar Yuliya had het nooit genoeg geïnteresseerd om er een opmerking over te maken. Daar moest haar mentor maar mee dealen.
          Toen Charlize’s hele lichaam gefouilleerd was, boog Yuliya zich kort naar haar oor, waarna ze een plukje haar wegveegde. “Beter leer je manieren in mijn les, of het wordt een heel zwaar jaar voor je, lieverd,” fluisterde ze, waarna ze een paar stappen achteruit zette. Ze keek Charlize kort aan. Yuliya was niet dom genoeg om te denken dat dit de volitare zou intimideren, in tegenstelling: ze vermoedde dat de dame er eerder om zou lachen. Wellicht, als ze van grenzen opzoeken hield, ging ze Yuliya nu uitdagen. Dat was oké. Charlize moest doen wat ze niet laten kon, zolang ze op een gegeven moment er maar achterkwam dat er met Yuliya niet te spelen viel.
          ”Alles is goed, je hebt je érg netjes aan de regels gehouden en mag doorlopen. Succes met je laatste jaar,” zei Yuliya vriendelijk, terwijl ze aan de kant stapte om Charlize door te laten. Zodra de volitare weg was, rolde ze kort met haar ogen. Wat een vreselijk kind was het ook. Yuliya had medelijden met iedereen die met haar een kamer moest delen, en ook met haar mentor, tenzij het Kenna of Cyrus was. Voor haar part mochten die gillend gek worden van die meid.




    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 0:49 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Jonah


    24 — The Fallen King — Outfit - With Luca — Temperantia / Room 6

          Erg veel aandacht voor de kamer had Jonah niet. In plaats daarvan waren zijn blauwe kijkers gefixeerd op de verschijning in de kamer. Alsof de jongeman het erom deed schudde hij eerst zijn helderwitte vleugels uit voordat hij zich naar Jonah omdraaide. Het leek net alsof hij het expres deed, kijk mijn vleugels eens. De spier in zijn kaken spande zich aan bij het op elkaar klemmen.
          Hij voelde hoe b[]Luca[/b] hem langzaam in zich op nam. Vooral zijn vleugels leken de aandacht te trekken. Instinctief trok hij ze nog dichter naar zijn lichaam toe. Het liefste wilde hij weg van de spotlights waar hij ooit in straalde. Hij wilde zichzelf verbergen, maar tegelijkertijd gunde hij dat Luca niet. In plaats daarvan rechtte hij zijn rug, zijn vleugels nog stevig ingeklapt. Wat zou er nu door zijn hoofd heengaan? Complimenten konden het niet zijn en zijn melancholische toon bevestigde dat. Was er dan toch medeleven? Al was dat nooit het probleem geweest. Ergens wist Jonah ook wel dat het einde van hun vriendschap niet enkel de verantwoordelijkheid was van Luca. Hij was een tikkende tijdbom, een emmer die zou overspoelen. Alleen gebeurde dat bij de verkeerde mensen, na een misplaatste opmerking. Twijfeling aanbrengen was niet de hulp die hij destijds nodig had.
          ''Ons laatste jaar huh?'' Sprak Luca. Ergens was het ook weer ironisch. Het cirkeltje was weer rond. Samen beginnen, samen eindigen. Alleen was hij niet meer dezelfde Jonah van het begin en die zou ook niet meer terugkomen. ''Het cirkeltje is weer rond.'' Voegde Jonah er beheerst aan toe.
          Het was Jonah niet helemaal zeker of het was om de stilte te verbreken of dat er een andere reden achter zat toen Luca voorstelde om samen de kamer te verkennen. Jarenlang was er geen ‘samen’ meer. In eerste instantie wist Jonah ook niet goed hoe in te gaan op het voorstel. Gingen ze nu echt doen alsof er nooit wat gebeurd was? Aan de andere kant was er niet echt een betere optie. Ze zaten nou eenmaal met elkaar opgescheept dit jaar en daar was niets meer aan te veranderen. Jonah schraapte zijn keel en knikte. ''Ja, is goed.'' Hij stapte de kamer in en zette vervolgens zijn tas even op de grond. Die kon hij straks wel op gaan bergen.
          Voor het eerst sinds zijn binnenkomst in de kamer nam hij de ruimte in zich op. Het hoge plafond zorgde ervoor dat de ruimte niet beklemmend aanvoelde, maar eerder open. Daarbij boden de aarde tinten de nodige warmte en de ramen genoeg licht. Qua kamer had hij het zeker wel getroffen.
          De stilte die viel paste niet bij de warmte van de ruimte. Het schreeuwde om gevuld te worden, maar waar praatte je over met ex-vrienden? Verder dan een oppervlakkige ‘’De kamer ziet er goed uit.'' kwam hij niet.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home