• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies


    ‘Ja, eigenlijk wel.’ Vinnie was blij dat Theo naast hem kwam zitten, want hij werd altijd erg zenuwachtig van Mavis, zelfs al deed ze nooit onaardig. ‘Vooral op woensdag een drukke dag, maar dat stelt vast niets voor bij jouw drukke schema.’ Hij wist dat de jongen zo’n beetje alle vakken volgde. ‘Heb jij dezelfde vakken als vorig jaar of heb je toch iets laten vallen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams


    Met Mosh en Andreas

    Ai... Dat was ook weer niet helemaal de bedoeling geweest. Andreas was nogal bars tegenover de jongen naast hen. Het was duidelijk dat hij Mosh niet mocht, maar Rosalie had geen idee waarom. Ze wist niet eens uit welke afdeling hij kwam. Wat ze wel vervelend vond, was dat ze Mosh zijn reactie niet kon zien. Ze had geen idee hoe de jongen reageerde op de uitval van Andreas of op haar opmerking, al gaf hij nogal koel antwoord. Hij was in ieder geval niet snel uit het veld geslagen.
          ”Nou, je hoort het. Kom mee, broertje. Ik lust wel een ontbijt.” Ze zocht even met zijn hand naar zijn oor en trok Andreas zachtjes achter zich aan, al liet ze even vlug een glimlach ontsnappen naar hopelijk de andere jongen. “Zoek jij een plekje voor mij uit,” vroeg ze liefjes aan haar broer. “Ik ga liever niet op iemands schoot zitten.” Waar Novalie en Tilly gebleven waren, had ze geen idee van. Maar ze begreep ook niet zo goed, waarom die meiden opeens waren verdwenen.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 14:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Jij blijft toch altijd mooi,' zei hij met een kushandje. 'Laten we er twee nemen, dan. Een tweeling; hoef je maar één keer. En ik heb altijd nog een hond als huisdier gewild, sta je daar voor open? Maar dan moeten we natuurlijk niet middenin een stad gaan wonen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Noemde hij je een vieze flikker?' fluisterde Mavis verontwaardigd. Haar ogen schoten de zaal rond, maar ze zag hem nog niet. 'Wat een klootzak! Dat je niet eens het fatsoen hebt om gewoon te zeggen dat je niet op mannen valt... Je wilt hem toch iets...' In haar hoofd begon ze plannen te maken hoe ze hem terug kon pakken. Nomad wíst dat Lee een pittig verleden had. Hij wíst hoeveel het hem kwetste. En hij had toch ook geweten dat Lee op mannen viel?!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly had wel gezien dat Daphne haar stok op Rosalie gericht had. Ze had het pas laat doorgehad - te laat om er meteen iets tegen te doen, al was haar hand wel naar haar mantel geschoten - maar voor ze het doorhad, lag ze ineens op de grond.
    De beentjeplakbezwering.
    Het was haar één keer eerder overkomen, maar dat was jaren geleden. Toen hadden ze de tegenspreuk net geleerd, en nu moest ze echt in haar geheugen graven. In de tussentijd zat ze op de grond - overeind komen was ontzettend lastig als je benen aan elkaar geplakt zaten.
    Ze was het helemaal zat en toen ze eindelijk de tegenvloek kon bedenken en uitvoeren, sprong ze overeind en stapte ze naar de afdelingstafel van Zwadderich toe. 'Volgens mij is het beter als jij voorlopig even geen spreuken meer uitvoert,' zei ze zachtjes toen Daphne haar aankeek. 'Snaternix.'
    Nadat ze de Boe-noch-Ba-bezwering had uitgesproken, liep ze terug naar haar eigen afdelingstafel.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 15:35 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    Daphne was verbaasd toen het grietje dat ze net per ongeluk vervloekt had kwam aangelopen – toch wel jammer, helaas – en haar vervloekte. Haar tong plakte tegen haar gehemelte. Het was een spreuk die vaak bij het duelleren werd gebruikt omdat het een mooie afleiding was, dus Daphne wist het wel op te lossen met een non-verbale spreuk. Ze gunde het stille grietje een momentje euforie en gaf haar een knipoog. Pas toen ze weggelopen was, hief ze de spreuk op.
          ‘Wat een schattig wijfie,’ zei ze grinnikend tegen Prudence. ‘Als Isa’s cadeautje nou in de smaak valt, kunnen we er ook best eentje geven. Wie weet gaat het muurbloempje dan nog bloeien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    Eenmaal terug aan haar eigen afdelingstafel, overdacht Tilly wat er net gebeurd was. Het was overduidelijk geweest dat Daphne haar stok op Rosalie gericht had gehad - hoe kon zij haar gemist hebben? Ze had heel dichtbij gestaan...
    Ze probeerde het weer voor zich te zien. Casper had langs Daphne gelopen. Had hij..? Nee, dat zou toch niet. Waarom zou hij dat doen, die jongen was de réden dat Rosalie blind was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly en Rosalie



    Novalie keek geschokt naar Tilly. In eerste instantie was ze naast haar vriendin neergeknield, maar het meisje had geen hulp nodig gehad. Toen Tilly daarna ook nog eens Daphne vervloekte, liet Novalie geschrokken haar naam vallen. "Tilly!" Novalie liep achter haar beste vriendin aan, wetende dat Rosalie onder de hoede viel van haar broer. Ze had even snel achterom gekeken, maar zag dat Roos zich wel redde. "W- waarom deed je dat?" vroeg ze ongelovig. Ze had Tilly nog nooit iemand zien vervloeken. Novalie had de bezwering heus wel eens gehoord, maar echt gebruikt?! Never nooit niet van haar leven. Spreuken waren er niet om elkaar pijn te doen, maar juist om elkaar te helpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Tilly James

    'Het was de tweede keer in twee dagen dat ze Roos pestte,' zei Tilly, nog steeds kwaad. 'Deze spreuk stelde hartstikke weinig voor. Ze verdient veel erger.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly en Rosalie



    Ze verdient veel erger? Novalie slikte haar commentaar snel in. Tilly leek erg boos, misschien dat ze daarom zulke gemene dingen zei. En tweede keer? Wanneer was de eerste keer geweest dan? En nu was Rosalie toch ongedeerd? Novalie snapte helemaal niets van wat haar vriendin zei, maar ging toch maar stilletjes naast haar aan de ontbijttafel zitten. Ze vond Tilly lichtelijk eng nu ze zo boos was en om zich af te leiden van de stomende kachel naast haar, wierp ze gehaast een blik op haar rooster die ze van Sprout kreeg. Ze had pas om 12 uur haar eerste les. Misschien kon ze dan straks een rondje over het terrein nog even maken. Niets was lekkerder dan even een wandeling in de zon.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    Lee trok zijn kop thee naar zich toe, sloeg zijn handen eromheen en tuurde in het troebele water. ‘Kunnen we het daar alsjeblieft niet over hebben?’ Het had geen zin, het zou Nomads woorden niet veranderen. Hij beet op zijn wang. ‘Wat moet ik met Casper? Ik heb gisteren voorgesteld dat ik wel zijn vriend wilde zijn, omdat hij die niet heeft. Hij vond dat hij ze niet nodig heeft, maar ik denk niet dat dat waar is. En nu is Rosalie boos omdat ik zei dat hij zo eenzaam overkwam en vrienden vast een leukere jongen van hem maken en moet ik op mijn woorden terugkomen en nu voel ik me naar alle twee rot.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    ‘Een tweeling zorgt wel echt voor slapeloze nachten, hoor. Is de een klaar met janken, begint de volgende keer. Al helpt Silencio vast. Hmm.’ Ze streek langs haar kin. ‘Husky’s vind ik wel mooi. En aan wat voor huis zat je dan te denken? Midden in de stad lijkt me ook niks, maar er moet wel een beetje gezelligheid in de buurt zijn.’ Ze keek Kyra aan. ‘Word jij onze nanny?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer


    Daphne was allang doorgelopen…
          Mosh voelde zich – wederom – een enorme idioot omdat hij nogal grof tegen Rosalie had gesproken in de hoop niet bij Daphne door de mand te vallen – en nu bleek ze het niet eens gehoord te hebben.
          Wees er maar blij mee. Het is nou niet alsof je een vriendin wilt.
          Toch wat chagrijnig beende hij naar binnen toe en plofte naast Evan neer. Verbaasd zag hij dat die een blauw oog had. 'Wilde nacht gehad?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • great hall; slytherin table • marcus
    Met een frons keek Nora naar Marcus' blauwe hand terwijl hij eten voor haar opschepte. Die was blauwer dan zou moeten zijn, ondanks het slaan van Evan. "Ik heb geen honger," zuchtte ze. "En je kunt kleine hapjes nemen, in elk geval iets." Hij had wat fatsoenlijk eten in zijn systeem nodig na de afgelopen avond. "En geen koffie." Ze trok de koffiekan uit zijn handen en schoof de mok met thee, die hij net voor haar had in geschonken, voor zijn neus. Voor hij verder iets kon zeggen of doen, had Nora haar toverstok tevoorschijn gehaald en sprak ze zachtjes healingcharm uit over zijn hand. "Ik heb transfiguration om 10 uur. Jij?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Prudence


    Rosalie botste tegen Mosh aan, lekker boeiend aangezien het wel héél logisch is dat een blind iemand tegen een ander loopt - woops - en Prudence vond het dan ook niet erg als ze gewoon kon doorwandelen met Daphne. Giiiirrrrlllssss time. Net als ze een vettige roddel de wereld wou insturen, stond haar beste vriendin plots met een dichtgeplakte mond. Ze knipperde even verbaasd met haar ogen, en richtte haar blik opzij naar Daphne. Wat een schattig wijfie. Haar blik gleed over haar schouder en liet haar ogen kort over Tilly en haar vriendinnen gaan. Gek, die meid was haar nog nooit opgevallen. Moest ze nu een zonnebril op haar neus gehad hebben, dan had ze die nu heel subtiel naar beneden geduwd tot het topje van haar neus om Tilly beter te kunnen bekijken. Ja, echt wel een schattig wijfie. Plots besefte ze dat ze aan het gapen was, en ze keek vlug op naar Daphne waardoor haar nekspier even ferm protesteerde. Aaaaw 'Over dat gesproken. Wanneer gaan we dat nu precies in orde brengen?'