• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Na uitgebreid zijn schoudertas te hebben gecontroleerd of hij wel alle nodige boeken had weggestoken, en een driedubbele check op het uurrooster zelf, sloot hij eindelijk zijn tas om richting de Grote Zaal te gaan. Hij was in een best goed humeur want het schooljaar was eindelijk weer begonnen. Op naar nieuwe kennis. En hij had aardig wat vakken samen met Isabella, dus dat was helemaal fantastisch.

    Algauw kwam hij in de zaal terecht en liet zich met een glimlach neerploffen naast Isabella, om dan ook even te glimlachen naar Rhae en Blythe die ook al van de partij waren. 'Yes, pannekoeken.' Nu kon zijn dag helemaal niet meer stuk.

    Isabella Fitzgerald


    Ze was net door haar eigen rooster gegaan, toen Noah naast haar kwam zitten. "Goedemorgen," begroette ze hem vriendelijk. "Heb je een beetje geslapen?" Ze tikte Noah even aan met haar elleboog. "Eerste les hebben we zo samen. Kom je naast me zitten?" Naast dat het gezellig was, had ze ook niet het risico dat een o f andere random jongen naast haar kwam zitten. Dat werd het hele jaar ongemakkelijk.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 20:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Nomad was blij dat hij in zijn eentje zat - tot Noah in de buurt kwam zitten. En - ja hoor, een paar minuten laten zat Elsie ineens tegenover hem. Ze zei gelukkig een tijdje niks tegen hem, maar draaide toen haar hoofd naar hem om.
    'Wat zie jij er slecht uit.' Er klonk verbazing door haar fluwelen, zachte stem.
    'Bedankt,' bromde hij. Hij voelde zich ook slecht, maar hij had niet zoveel zin om het daar met haar over te hebben.
    'Normaal zie je er wel goed uit. Maar nu zie je er ziek uit. Voel je je wel lekker?'
    Hij rolde met zijn ogen - iets wat hij beter niet had kunnen doen, want dat leverde hem weer een golf van misselijkheid op. 'Ik voel me fantastisch,' zei hij, en hij verwachtte niet dat ze de sarcastische ondertoon in zijn woorden zou missen - maar blijkbaar was dat wel zo.
    'Oh, oké.' Ze draaide zich weer om en richtte zich tot Noah. 'Oooh, mag ik ook een pannenkoek?!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah


    Hij keek opzij naar haar, terwijl ie al half zijn mok met melk aan het vullen was, en knikte. 'Tuurlijk kom ik naast je zitten. Aan wie moet ik anders mijn oersaaie uitleggen geven?' Hij grijnsde kort maar dat veranderde algauw in een vloek over zijn lippen als ie besefte dat de melk ondertussen al over zijn mok aan het lopen was. Slim, echt slim. En jij noemt jezelf een genie. DUMBASS

    Elsie Bee

    'No?' Elsie tikte haar beste vriend aan. 'Wil je me een pannenkoek aangeven? Sorry dat ik jullie gesprek verstoor, maar ze zijn hier zo lekker!' Ze lachte even vrolijk naar Isa.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald


    "Uitleg?! Ik red het prima zonder jou, meneertje," zei ze met een grijns. Isa keek even toe hoe Noah een pannenkoek met Elsie deelde. Isa zei er maar niets van. Elsie was nou niet echt haar type vriendin, maar echt vervelend was ze nu ook weer niet. Alhoewel, iets minder enthousiasme mocht soms wel eens. Ze schonk het meisje even een geforceerde glimlach, voor ze haar schaaltje leeg lepelde.
          "Ik wil zo wel gaan hoor. We moeten wel de mooiste plek bemachtigen natuurlijk." Professor Vector had de gewoonte om vooral de personen te overhoren die achterin de klas zaten, als een soort van idee om te controleren of ze wel oplette. Dus voorin kon je toch iets meer afdwalen, al kon je beter de tweede of derde rij nemen.


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah


    Terwijl ie net met een spreuk de rommel had kunnen opruimen, kwam Elsie een pannenkoek vragen.
    Hopelijk had zij de blunder niet gezien, maar langs de andere kant wist hij ook wel dat ze gewoon zou doen alsof er niets aan de hand is.
    En dat vond hij echt geweldig aan haar. 'Hier, El.' Hij gooide met een zachte zwiep een pannenkoek op haar bord.
    'Oh, Isa-' Hij grijnsde zijn tanden bloot puur uit amusement. 'Moet ik eens de notities optellen die je al van mij hebt geleend in de afgelopen jaren?' Hij knipperde liefjes met zijn ogen. 'Gewoon om te kijken of ik op de goede baan ben met mijn opstel, Noah.' zei hij met een piepstem die een paar octaven hoger was.

    Isabella Fitzgerald


    "Ik lenen van jou?" vroeg ze, terwijl haar stem oversloeg. "Ik heb mijn eigen stel hersens in mijn hoofd zitten en mijn eigen notities, daar heb ik jou niet bij nodig," zei ze, toch lichtelijk beledigd. Isa zette haar schaaltje weg en leunde over de tafel om wat appelsap te pakken. Ze schudde even haar hoofd. Ze was slim genoeg, daar had ze niemand bij nodig. Misschien dat ze ooit eens aan Noah gevraagd had om te kijken wat hij opgeschreven had, om te zien of ze niets vergat, maar dat was dan ook alles.
          Ze negeerde Noah verder. Stommeling. Als het een grapje was, vond ze hem niet echt leuk. Ze had Noah helemaal niet nodig om haar opstellen te maken, Isabella redde zich prima. Ze was niet voor niets in Ravenclaw ingedeeld.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 21:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah


    Zijn grijns veranderde algauw in een diepe frons in zijn voorhoofd, en eindigde met lichte paniek in zijn ogen.
    'Jemig, Isa, ik was je gewoon aan het plagen.' Hij worp een blik naar Elsie uit pure wanhoop. Waarom zijn meisjes zo ingewikkeld? Hij sloeg zijn ogen op bij de gedachte en begon wat agressief in zijn pannenkoek te prikken. Allemaal de schuld van de pannenkoek. Pfff.

    Elsie Bee

    Oh jee, dat gesprek ging snel de verkeerde kant op. Elsie kon de wanhoop in Noah's ogen zien - hij hield niet van ruzie. 'Gekkerd. Dat was ik toch. Ik heb al je notities moeten lenen.' Het was absoluut niet waar, maar goed, een leugentje om de sfeer goed te houden was prima, toch?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    ‘Laten we het nu maar doen,’ antwoordde Daphne. ‘De zaal zit lekker vol. Zit het briefje erbij?’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence


    Ze knikte terwijl ze zo zorgvuldig mogelijk het pakje uit haar schoudertas haalde. 'Ja, briefje zit erbij.' Een grinnik verliet haar mond bij het terugdenken aan de nonsens die ze op het briefje hadden geschreven. Die meid gilt waarschijnlijk de hele zaal onder.
    Met een duivelse grijns haalde ze haar toverstok uit haar gewaad, en ging tegen de muur leunen net naast de opening van de zaal.
    Ze legde het pakje plat op haar ene hand, en gaf een zwiep met haar toverstok zodat het pakje plots in de lucht bleef hangen. Nog een kleine zwiep met de toverstok, en met een grijns keek ze naar het pakje die richting Isa ging en met een doffe klap op tafel viel waardoor enkele plateaus met eten in het rond vlogen. Ze sloeg snel een hand voor haar mond om niet in lachen uit te barsten als die nerd/krullenbol een iets te hoge schreeuw sloeg bij het rondvliegen van het eten.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • great hall; gryffindor table • jordyn, justin and rafael
    Het bleef interessant, Jordyn die droomde over trouwen met Justin. De afgelopen avond met hem moest haar vast goed bevallen zijn.
          "Hmm." Kyra tikte bedenkelijk met haar vingers op de tafel. "Ik wil best de nanny zijn voor de huskies, of vaste hondenuitlater," besloot ze. "Raf mag de babies wel voor zijn rekening nemen, kan hij oefenen voor zijn eigen gezinnetje later."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Justin Trelawney

    'Dan moet ik maar goed mijn best doen om veel geld binnen te halen.' Justin stond op. 'Ik ga even naar mijn favoriete mede-captain om te vragen of zij nog zin heeft om een uurtje deze week te trainen, zodat ik straks als professioneel Zwerkbal-speler genoeg geld verdien om ons geweldige gezinnetje te onderhouden. Ik houd van jullie en train dolgraag met jullie,' zei hij tegen Jordyn en Rafaël, 'maar ik ben bang dat ik ook uren moet maken met de beste jager van Hogwarts om me écht uit te dagen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël

    "Als je maar met je poten van haar af blijft," grapte hij. Ook al was hij misschien lichtelijk serieus. Het was voor het eerst dat Raf iets met een meisje wilde doen en hij hoopte dat Justin dat niet verpestte. "Wacht, ik loop met je mee." Rafaël spoelde de laatste resten van zijn ontbijt weg en kwam overeind. Dit was een mooi moment om Blythe te vragen. Als hij het ging uitstellen, dan ging die vast zenuwachtig worden, ofzo.
          Want dat was hij niet... Echt niet...


    It's never gonna happen, Guys.