• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Alsof ik jouw eerste liefje zou afpakken,' zei Justin lachend. Toegegeven - hij had wel eens met haar gezoend, maar dat was op een feestje geweest en dat was duidelijk eenmalig. Hij mocht haar graag en hij wist dat het andersom ook zo was, maar als Rafaël zich nu eindelijk een keer openstelde voor een meisje, dan zou Justin dat absoluut niet voor hem verpesten. Zijn vriend ging boven alles.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 22:37 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald


    Ze keek verbaasd naar het pakketje voor haar op de tafel. "Komt dit van jou?" Vroeg ze Noah nieuwsgierig. Ze keek even naar haar vriend voor ze het pakketje onderzocht. Ze vond niets bijzonders, waardoor ze het nieuwsgierig openmaakte.
          Er kwamen een soort leren reepjes uit het pakketje met een aantal zwarte netjes. Pas toen merkte Isa het briefje erbij op en nieuwsgierig las ze de woorden die erop stonden.

    'Voor mijn kleine meisje, zodat we samen een mooi laatste jaar mogen beleven. Trek dit maar aan voor een spannend avontuurtje op mijn bureau."

          Pas na die laatste woorden besefte Isa wat ze in haar handen had, wat het was. Het gevoel alsof iemand haar had versteend overviel haar. Een kilte sloop van binnen omhoog en Isa voelde zich als bevroren, niet in staat het los te laten. Een oud bekend, vies gevoel overviel haar en paniek drong omhoog. Schaamte schoot als rode tomaten over haar wangen en waren al snel net zo rood als haar haren. Maar ze had geen idee wat ze moest doen. Het idee dat iemand dit met haar wilde doen, dit voor haar gekocht had. He bracht zoveel gal naar boven dat ze de tranen langs de randen van haar ogen voelde drukken.
          Maar nog erger voelde ze de ogen om haar heen, die als een soort laserstralen haar leken te branden. Elk van hun plek haar beoordeelden alsof ze een of andere hoer was. Was er echt iemand die dit van haar wilde? Misselijkheid kroop omhoog, terwijl ze machteloos staarde naar het pakketje voor zich. Ze wilde het van zich af gooien, maar om een of andere reden lukte het niet.
          En hoewel ze niet wilde, zeurde een vervelende gebeurtenis achter in haar hoofd. Het was alsof ze de handen weer voelde, alsof ze strepen trokken over haar lichaam. Angstvallig sloot het meisje haar ogen om de herinnering uit te bannen, maar ze slaagde er niet helemaal in.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 22:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Justin had vlak bij Isa gestaan toen ze het pakketje had geopend. Hij had direct gezien wat het was - en had bijna een beetje gegniffeld, ware het niet dat hij de tranen in haar ogen zag staan. Een golf van medelijden zorgde ervoor dat hij zich naar haar toe boog, het gekke item oppakte en het briefje las.
    Wat een kutstreek.
    'Hé, dit pakketje was voor Jordyn bedoeld. Moet verkeerd bezorgd zijn. Ik neem 'm wel even voor haar mee.' Hij propte het samen met het briefje in zijn mantel.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 22:52 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With Vinnie | Hufflepuff table




    ''Nu ik zo naar mijn rooster kijk heb ik ergens spijt dat ik niet iets heb laten vallen,'' gaf hij eerlijk toe. Hij zou goed zijn tijd moeten in plannen dit jaar wilde hij ook nog vrije tijd te hebben. ''maar goed daar is niets meer aan te veranderen.'' Zijn rooster vouwde hij op en deed hij in de zak van zijn gewaad, waarna hij zichzelf wat drinken inschonk en een broodje pakte.
    ''Heb jij nog iets laten vallen?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Rhae Storm


    Rhae had nieuwsgierig toegekeken wat er in het pakje had gezeten. Haar mond was opengevallen toen er wel een héél pikant pakje uitkwam. Verbijsterd keek ze haar vriendin aan – hier had ze haar niet voor aangezien – en meteen zag ze dat Isa lijkbleek was geworden en compleet verstijfde. Iemand was er duidelijk op uit om haar te choqueren. Voor ze het pakketje kon weggrissen, deed een jongen dat al, die beweerde dat het pakje verkeerd bezorgd was. Ze keek even peilend naar de Gryffindor en zag aan zijn gezicht dat het een smoes was om Isa te helpen. Ze glimlachte even dankbaar naar hem – dat was wel heel lief. Blijkbaar waren er hier wel goeie jongens.
          Rhae keek over haar schouder naar Isa's redder. 'Is die Jordyn een Slytherin? De kerkers zijn toch wel dé setting voor zulke kinks.' Door erop in te haken, probeerde ze de sfeer wat luchtig te houden.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 23:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Nora | Slytherin table




    Marcus rolde kort met zijn ogen. ''Ik moet wel eten, maar jij niets?'' Kort schudde hij met zijn hoofd. ''Ik eet als jij eet.'' Niet heel geïnteresseerd keek hij naar de mok thee die Nora terug schoof naar hem. Thee was niet zijn ding.
    Hij wilde protesteren tegen de 'geen koffie' opmerking, maar kreeg de kans niet door een stekende pijn in zijn hand. Uit een reflex trok hij zijn hand weg en hij kon zien hoe zijn zus haar wand vast had. De blauwe kleur verdween bijna meteen. ''Zo hoort een succesvolle healingcharm er dus uit te zien,'' mompelde hij. ''bedankt.'' Zijn nu goede hand rijkte weer naar de koffie kan.

    ''Ik heb straks om 9 uur Arithmancy en meteen daarna ook Transfiguration. Om deze lessen te kunnen volgen heb ik echt koffie nodig.'' Marcus deed zijn best om zijn meest onschuldige glimlach op zijn gezicht te laten zien. ''Ik beloof je dat ik de rest van de dag alleen water en thee drink.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With Kyra & Jordyn | Gryffindor table




    Iets later dan dat ze gewild had kwam Arianna de Great Hall binnenlopen, waar ze aan de Gryffindor tafel plaats nam bij Kyra en Jordyn. ''Goeiemorgen,'' zei ze terwijl ze plaats nam op de bank. ''heb ik nog wat gemist?'' Ondertussen schonk ze zichzelf een kop thee in en pakte ze één croissant van een van de schalen.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Jordyn

    Jordyn keek haar vriendin aan en vroeg in het kader van minder saaie begroetingen: 'Trouwen met Jus op een parelwit strand, klinkt dat voor jou als een nachtmerrie of een natte droom?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies


    Vinnie raakte even afgeleid van zijn gesprek met Theo toen er een pakje door de lucht zweefde en vlak voor Isabella neerkwam. Doordat de stoel tegenover hem leeg was en hij tussen de twee tegenover het meisje heen kon kijken, kon hij de verbazing op haar gezicht zien. Verrast keek Vinnie naar zijn beste vriend, die naast haar zat. Had hij dan eindelijk de moed gevonden om haar te laten weten dat hij hartstikke verliefd op haar was? Vinnie had Noah gisteren niet gesproken; hij was een bijna volle coupé met vierdejaars Hufflepuffs ingedoken toen hij Daphne iets verderop een coupé had zien binnengaan en hij had er niet meer uit durven komen, bang dat ze alleen was en hem ook naar binnentrok om dingen te doen waar hij het ijs- en ijskoud van kreeg. Bij de herinnering aan die angst klonterde zijn binnenste al weer samen en hij focuste zich vlug weer op Isabella en Noah, razendbenieuwd hoe het meisje zou reageren.
          Zodra ze de verpakking eraf haalde, leunde hij even nieuwsgierig naar voren omdat hij niet meteen begreep wat het cadeautje vol leren bandjes en zelfs een paar kettingen was – totdat het besef als een bom insloeg en hij zelfs de puntjes van zijn oren vuurrood voelde worden.
          Dat komt zeker niet van Noah.
          Hij zag dat het meisje met een asgrauw gezicht een briefje las en daarna helemaal versteende.
          Opeens dacht hij weer terug aan wat hij gisteren had gezien, toen Mosh met haar beha had staan zwaaien. Hij wist dat Mosh Lee een keer achter een pilaar had verstijfd zodat hij de Hogwarts Express had gemist, dus hij was zo ver mogelijk bij zijn pestkop uit de buurt gebleven. Daardoor had hij hem echter wel scherp in de gaten gehouden.
          Tijdens het eten was er ook al zoiets raars gebeurd; toen was er een boxer naar Mosh’ toegevlogen. Dit moest Mosh’ wraak zijn – en hij had behoorlijk met het meisje te doen. Vinnie wenste dat hij iets kon doen, maar hij zat aan een andere tafel.
          Gelukkig pakte Justin het af en moffelde het weg in zijn gewaad.
          Vlug wendde Vinnie zijn gezicht af, ze hoopte vast dat zo min mogelijk mensen het gezien hadden. Daarom zei hij ook maar niks tegen Theo en probeerde hij zich zijn vraag weer te herinneren. Of hij nog vakken had laten vallen?
          ‘Ik eh, ik heb Transfiguration laten vallen. In de vijfde had ik dat, samen met History of Magic, als extra vak genomen vanwege de OWLS die ik moest halen. History liet ik meteen daarna al vallen, maar ik heb nu ook Transfiguration maar laten zitten omdat ik daar geen NEWTS voor nodig heb en ik niet in tijdnood wil komen.’ Hij voelde een blos naar zijn wangen trekken omdat hij over tijdnood sprak met iemand die bijna twee keer zo veel vakken had. Eigenlijk kon Vinnie best wel goed leren, maar de laatste twee jaar was het steeds moeilijker geweest om zijn aandacht bij de lesstof te houden in plaats van over Nora te dagdromen en dat had zijn prestaties best wel in de weg gezeten. Maar dat kon hij natuurlijk niet aan Theo vertellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole's ogen werden groot - en toen schoot hij in de lach. 'Je vroeg haar mee in bad? Oh, sorry.' Hij wist dat Roman zich oprecht schaamde en probeerde zijn lachen in te houden. 'Sorry, ik moet niet lachen. Ik vind het helemaal niks voor jou, joh!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Nou, vrienden worden met iemand die je zo slecht kent, lijkt me sowieso een slecht plan,' zei Mavis. 'Hij staat niet per se bekend als een lieverd dus ik zou wel voorzichtig zijn. Maar ja, als niemand hem ooit een tweede kans geeft, dan gaat ie die reputatie natuurlijk ook nooit kwijtraken.' Ze nam een slok van haar koffie. 'Dus als hij je gisteren getroost heeft...' Ze haalde haar schouders op. 'Dan is het zonde als hij nooit de kans krijgt om te laten zien dat ie ook een leuke kant heeft.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman

    'Vertel mij wat,' mompelde Roman. 'Het... flapte er gewoon uit. Terwijl ik daar in mijn gedachten helemaal niet mee bezig was.'
    Toch?
    Hij begon er opeens aan te twijfelen, want die gedachte moest ergens vandaan zijn gekomen. Hij kende zichzelf echter helemaal niet zo, hij vond het maar respectloos om zo over een meisje te fantaseren.
    'Hopelijk kan ze het door de vingers zien, maar zeker van een head boy komt zoiets vervelend aan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    'Meer dan je excuses aanbieden kun je niet meer doen,' zei Cole. 'Het is toch wat dat we beide iets geks deden bij haar in de buurt... Misschien is ze wel glamorgana.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    Lee was opgelucht dat Mavis ook vond dat hij een tweede kans verdiende. ‘Ja, precies… Alleen werd Rosalie gisteren dus boos.’ Hij zuchtte. ‘Moet ik nog een keer met haar proberen te praten?’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Of ben ik dan een slechte vriend, aangezien ze behoorlijk duidelijk was dat ze het niet leuk zou vinden als ik met Casper zou omgaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan


    Roman grinnikte. ‘Dat zou wel een prettige verklaring zijn, ja. Maar goed, ik moet me inderdaad maar gewoon verontschuldigen. Hopelijk heeft ze straks even tijd.’


    Every villain is a hero in his own mind.