• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 okt 2021 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adams hart klopte in zijn keel. Er hing een hele nare sfeer om de donkere jongen heen. Hij vond dat zijn vriendje heel goed zijn mannetje stond, maar die Vision leek niet uit te zijn op een fatsoenlijk gesprek – hij leek eerder op zoek te zijn naar iemand om zijn frustratie op te uiten. Toen hij dreigend een stap naar voren zette, draaide Adam zich iets en hield zijn hand vlak voor Visions borst, om te voorkomen dat hij nog dichterbij kwam. ‘Je hoeft echt niet op zijn tenen te gaan staan om antwoord te geven.’
          Vision wierp hen een vernietigende blik toe. ‘Denk maar niet dat ik niet doorheb wat jullie proberen te doen,’ zei Vision op een lage toon. ‘Als jullie mij dwarszitten, zal ik ook jullie dwars zitten.’
          Er liep een rilling langs Adams ruggengraat toen de jongen hem ijskoud aankeek.
          ‘Dan maak ik jullie kapot.’ Hij verplaatste zijn blik naar Merrin. ‘Jullie allebei.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin reageerde niet op Vision. Er was geen fatsoenlijk gesprek met hem te voeren. Hij keek alleen strak naar de jongen tot die afdroop. Merrin probeerde zich staande te houden tot Vision uit zicht was.
          Daarna haalde hij een beetje schokkerig en huiverig adem. Dan maak ik jullie kapot. Jullie allebei. Hij vroeg zich af wat hij in hemelsnaam fout had gedaan dat hij zo'n bedreiging had verdiend.
          "Deed ik iets verkeerd?" Vroeg Merrin onzeker aan Adam, terwijl er tranen langs de rand van zijn ogen stonden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam sloeg zijn armen om zijn vriendje heen en trok hem in en knuffel toen hij er een waterig waas over zijn ogen trok. ‘Nee, je deed niets verkeerd. Hij is gewoon een klootzak. Stiekem ben ik zelfs wel onder de indruk van hoe kalm je bleef. Ik kon me amper inhouden om hem een dreun te geven en dat zou de situatie er niet beter op hebben gemaakt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Dat was me niet gelukt zonder jou,” zei Merrin met een glimlach. “Het was heel fijn dat je er bent.” Merrin liet zich maar wat graag in een knuffel trekken en trok zijn vriendje stevig tegen hem aan. Alleen al Adams omhelzing liet de onrust in zijn borst al drastisch dalen. “Ik snap gewoon niet waarom hij zo boos doet. Ik heb Rai met Cherry gezien. Hij durft haar al nauwelijks aan te kijken, laat staan aanraken.”

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 23:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte. De gedachte dat ze het beste in elkaar naar boven haalde, vulde hem met een prettige warmte (al kon dat ook door de knuffel komen). ‘Misschien is zijn bijwerking wel dat hij altijd boos is,’ grapte Adam. Daarna betrok zijn gezicht. ‘Maar misschien mag hij Rai gewoon niet. Dat snap ik wel,’ mompelde Adam, aangezien de jongen hem geëlektrocuteerd had. Hij werkte samen met Maxwell en dus ook met Zebediah. ‘Die kan ook aardig acteren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Je hebt hem net niet gezien. Dat was echt geen act,” zei Merrin met een knikje. Merrin kreeg op het moment acteerlessen in zijn gaveles. Maar hij had niet het gevoel dat Rai dat had gedaan. En Rai had hem nauwelijks aan durven kijken toen hij langs kwam. “En Azrael zei dat Cherry en Rai vrienden waren. Hij leek er geen moeite mee te hebben ze samen weg te laten lopen.”
          Opeens was Merrin een stuk zekerder van zichzelf. Door het gesprek met Azrael had hij wel begrepen dat hij om Cherry gaf. En als Rai gevaarlijk was geweest voor Cherry had ze dat vast zelf geweten (want ze herinnerde Rai) en dan had Azrael ook wel anders gedaan. Daarnaast had Vision Azrael ook van dingen beschuldigd, terwijl hij misschien wel zelf schuldig was. Hij moest gewoon vertrouwen hebben in zijn nieuwe vrienden en Vision was nooit aardig tegen hem geweest. “Laten we gaan eten,’ zei Merrin met een glimlach. Hij sloeg zijn arm om Adam heen. “Zolang ik jou heb, kan die Vision zeggen wat hij wil. Maar hij maakt mij echt niet bang.”

    [ bericht aangepast op 20 aug 2021 - 6:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had geen flauw idee wie Azrael was, dus hij kon er verder niet zo veel over zeggen. Merrin zou het wel weten. Hij glimlachte om zijn laatste woorden. 'Zo is het.'
          Al kon Adam niet ontkennen dat hij wel een onrustig gevoel vanbinnen had.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2021 - 12:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    Vond hij dat jammer? Hij keek even naar Cherry. Hij wilde dolgraag met haar samen zijn. Ze was zo lief, zo leuk. En hij zou stukken beter voor haar zijn dan Vision, alles doen om haar te verwennen. In plaats daarvan was hij hier, alleen en was zij onbereikbaar. "Nee hoor," zei hij met een kleine glimlach, al ging het niet van harte. "Het is nu nog wel lekker alleen. En ik heb jou en Azrael en Dalit. Dat is ook gezellig."

    [ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 16:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    -

    [ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 16:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    Cherry glimlachte. 'Ik wenste dat ik wat meer tijd met jullie zou kunnen doorbrengen.' De glimlach vervaagde. 'Het voelt zo vaak alsof ik maar half leef, doordat ik zoveel moet slapen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    Rai aarzelde voor een moment. Hij bewoog zijn hand richting Cherry en weer terug, maar legde uiteindelijk een hand op haar schouder -als een teken van medeleven. Het feit dat hij haar aanraakte, liet de elektriciteitsschokjes door zijn lichaam trekken en Rai voelde zijn gave zich langzaam opladen. "We vinden er wel wat op," zei hij zachtjes. Hij zei maar niet dat de helft van de tijd ze Cherry ook niet zagen, omdat Vision een stokje ervoor stak. "En anders maken we de minuten die we samen zijn gewoon extra speciaal." Bij het horen van zijn eigen woorden voelde Rai een blos op zijn wangen ontstaan en gauw trok hij zijn hand terug, voor hij Cherry een schok zou geven. Daardoor voelde hij alleen maar een nog grotere blos op zijn gezicht ontstaan en hij was ervan overtuigd dat hij zo rood was als een tomaat.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    Cherry keek hem nieuwsgierig aan. 'Hoe dan?'
          Ze zag dat hij rood was geworden. De jongen had niet zo veel vrienden en stiekem vond ze het altijd wel schattig als hij een kleur kreeg doordat hij iets zei waar hij eigenlijk niet zo goed over na had gedacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    ”Nou door gewoon extra leuke dingen te doen op dat moment?” zei hij een beetje onzeker. De kleur was in ieder geval nog niet weg.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    Hadden ze dat al vaker gedaan? Extra leuke dingen doen? Ze kon het zich niet herinneren, al was dat natuurlijk geen enkele garantie. Wat voor dingen waren dat dan? Ze wilde er naar vragen, maar zag wel dat Rai zich ongemakkelijk voelde. Vond hij het vervelend dat ze dat niet meer wist? Misschien kon ze beter over iets anders beginnen.
          'Ja, dat is waar!' Daarna vertelde ze hem over de nieuwste voedselsoort die ze onlangs had uitgeprobeerd: frituur, en dat dat moeilijk was om ervoor te zorgen dat het de juiste temperatuur had en dat het korstje goed knapperig was.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2021 - 9:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vision


    Vision was al kwaad in de richting van de Lions gebeend – van plan om te achterhalen of Rai daar écht naartoe was gegaan. Voor hij er aankwam, zag hij de twee echter al over het pad lopen. Hij klemde zijn kiezen op elkaar. Hij zag wel hoe die lul naar zijn vriendin keek en wilde maar wat graag zijn ogen eruit rukken.
          ‘Ik zit al een uur op je te wachten, Cherry,’ zei hij op een afkeurende toon.
          ‘Oh, sorry.’ Ze glimlachte – een glimlach die zijn woede vaak met gemak wegvaagde. Vandaag achter niet. Ze bracht veel te veel tijd met andere jongens door – het werden er verdomme steeds meer! ‘Ik dacht dat ik je wel bij de eetzaal zou zien.’
          ‘Het zal wel,’ bromde hij. Hij greep haar bij haar bovenarm, keek Rai aan en knikte naar de school. Wegwezen, sprak hij geluidloos.


    Every villain is a hero in his own mind.