• I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER



    ▸ Welkom!
    Welkom in het praattopic! :Y) Ik zal het praattopic de komende tijd nog wat aanvullen met informatie, maar voor nu snel alvast even een plek om te overleggen over van alles en nog wat. Het rollentopic vind je hier terug.

    ▸ Ranking
    TBA


    ▸ Indeling studentenverblijven
    East wing
    1) Julian • Joseph • NPC
    2) August • Ezra • NPC
    3) Zackary • Leighton • NPC

    West wing
    1) Aspen • Shiloh • Bethany
    2) Victoria • Eleanor • ?
    3) Phillipa • Olivia • Blake

    ▸ Mededelingen
    1) Hieronder heb ik het conceptschema voor het plannen van de moord. Zou iedereen willen controleren of dit klopt en als het er nog niet (juist) in verwerkt staat de keuze alsnog doorgeven? Mocht je last minute toch nog iets anders willen, dan hoor ik dit ook graag. Nu kan ik het nog verwerken.



    2) Zou iedereen nog naar de indeling van huisvesting willen kijken? Nog niet iedereen heeft een plekje. Het hoeft niet precies pas te zijn (het kan aangevuld worden met NPC), maar mag wel. Zolang uiteindelijk iedereen maar een dak boven het hoofd heeft.

    3) Ik heb een document gemaakt waar iedereen voor zijn personage kort kan noteren wat zijn rol was ten tijde van de moord. Wil iedereen zijn personage er zo snel mogelijk in verwerken? Hoe sneller dit gedaan is, hoe sneller we (ein-de-lijk haha) van start kunnen. Klik hier voor de link. Een korte uitleg staat genoteerd in het document.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2021 - 23:29 ]


    She's imperfect but she tries

    Ik verwacht ook niet dat iedereen meteen gaat posten hoor, no worries. :Y)

    @Reeses: love it. Aliz komt er ook nog bij trouwens. 😊


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    Ik verwacht ook niet dat iedereen meteen gaat posten hoor, no worries. :Y)

    @Reeses: love it. Aliz komt er ook nog bij trouwens. 😊
    Thankss c: Als medeplichtige bedoel je? Ik zal haar ergens vandaag / morgen nog even toevoegen!

    Tad schreef:
    Ik heb al weekend, dus ik ga morgen randomizen wie de anonieme berichten verstuurt en alvast alles gereedmaken voor het speeltopic (en Sevs relatielijstje eindelijk posten, lol). Denkt iedereen uiterlijk morgen tijd te hebben om zijn personage in het bestand te dumpen? En is iedereen klaar voor het speeltopic om geopend te worden (morgenavond/zaterdag)? 😊


    Voor mij maakt de dag niet zo uit!


    That is a perfect copy of reality.

    @Rionach, zouden we misschien iets met Aspen en Shiloh kunnen doen..... Iets in de trant van..... een grote ruzie tussen Aspen en Bethany omwille van Shiloh.... Misschien dat Aspen Shiloh mee had genomen naar het feest om iets meer losser te komen aangezien ze zich veel in haar kamer opsloot. Vlak voor de moord vond er nog een conversatie tussen Shiloh en Bethany plaats, werd Shiloh door Bethany bedreigd, Aspen nam het voor Shiloh op, Bethany richtte haar pijlen op Aspen. Shiloh was het toen zat en was degene die Bethany bedreigde (Bethany wist van de cult waaraan Shiloh probeerde te ontsnappen) om vervolgens weg te lopen van het hele feest..... Dus dat Aspen denkt dat Shiloh de moord heeft gepleegd (en eventueel omstanders).

    Dus degene die nu geel zijn in het document kunnen bijvoorbeeld degene zijn die dit ook gehord hebben aangezien dit zich afspeelde vlak voor het feest, die denken dat Shiloh of Aspen er iets mee te maken hebben...? Het is slechts een idee dat zojuist omhoog kwam en als het niets is, hoor ik het graag whahah ^^


    I have seen my own sun darkened

    ^ Ik vind het in ieder geval een leuk idee! 😊

    En ... ik ga de laatste dingen naar morgen verschuiven, haha. Ik wil dan morgenavond het speeltopic openen (ik ben zelf wel weg ook, haha, dus het wordt of vroeg of laat).


    She's imperfect but she tries

    Nikos schreef:
    @Rionach, zouden we misschien iets met Aspen en Shiloh kunnen doen..... Iets in de trant van..... een grote ruzie tussen Aspen en Bethany omwille van Shiloh.... Misschien dat Aspen Shiloh mee had genomen naar het feest om iets meer losser te komen aangezien ze zich veel in haar kamer opsloot. Vlak voor de moord vond er nog een conversatie tussen Shiloh en Bethany plaats, werd Shiloh door Bethany bedreigd, Aspen nam het voor Shiloh op, Bethany richtte haar pijlen op Aspen. Shiloh was het toen zat en was degene die Bethany bedreigde (Bethany wist van de cult waaraan Shiloh probeerde te ontsnappen) om vervolgens weg te lopen van het hele feest..... Dus dat Aspen denkt dat Shiloh de moord heeft gepleegd (en eventueel omstanders).

    Dus degene die nu geel zijn in het document kunnen bijvoorbeeld degene zijn die dit ook gehord hebben aangezien dit zich afspeelde vlak voor het feest, die denken dat Shiloh of Aspen er iets mee te maken hebben...? Het is slechts een idee dat zojuist omhoog kwam en als het niets is, hoor ik het graag whahah ^^


    Sowieso had ik met Aspen al bedacht dat zij de avond voor het feest flinke ruzie met Bethany heeft gehad, dus hierin kan Shiloh wel al mee hebben gespeeld inzoverre gezien de meiden dus huisgenoten zijn ook?
    Dat het op het feest dan nog eens kan escaleren tussen Aspen en Beth, met Shiloh daarbij, zie ik gerust ook nog wel gebeuren. Die meiden matchen gewoon niet goed samen, haha.
    Ik zie het stukje alleen even niet met dat Aspen Shiloh er dan van verdenkt Bethany te hebben vermoord? Want Zack en Bethany krijgen ook weer ruzie, toch? Dus dan zouden er twee verhalen rondgaan van die avond?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Woeeeh, zin in!


    Rionach schreef:
    (...)

    Sowieso had ik met Aspen al bedacht dat zij de avond voor het feest flinke ruzie met Bethany heeft gehad, dus hierin kan Shiloh wel al mee hebben gespeeld inzoverre gezien de meiden dus huisgenoten zijn ook?
    Dat het op het feest dan nog eens kan escaleren tussen Aspen en Beth, met Shiloh daarbij, zie ik gerust ook nog wel gebeuren. Die meiden matchen gewoon niet goed samen, haha.
    Ik zie het stukje alleen even niet met dat Aspen Shiloh er dan van verdenkt Bethany te hebben vermoord? Want Zack en Bethany krijgen ook weer ruzie, toch? Dus dan zouden er twee verhalen rondgaan van die avond?

    Nee, niet dat Aspen Shiloh verdenkt..... maar dat twee andere characters die nu de kleur geel dragen Shiloh of Aspen ervan verdenken..... dus inderdaad twee verhalen..... zorgt voor drama..... maar als hey te ingewikkels is, houden we het slechts bij het bovenste stuk..... ^^


    I have seen my own sun darkened

    Nikos schreef:
    (...)
    Nee, niet dat Aspen Shiloh verdenkt..... maar dat twee andere characters die nu de kleur geel dragen Shiloh of Aspen ervan verdenken..... dus inderdaad twee verhalen..... zorgt voor drama..... maar als hey te ingewikkels is, houden we het slechts bij het bovenste stuk..... ^^


    Ooohzo, ik las het even verkeerd, mijn fout. Opzich kan het wel, vooral ook omdat het best passend is lijkt mij, dus als het voor de rest ook een idee is dan ben ik ook mee. Twee verhalen, kan inderdaad de dingen ingewikkeld maken en voor extra drama zorgen. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik was iets vroeger weg dan verwacht en later terug dan ik dacht, oeps. 🙈 Ik heb alles al klaar staan op mijn laptop, maar vergeef me dat ik dit morgenvroeg pas de wereld in ga slingeren. Sorry!

    [ bericht aangepast op 5 sep 2021 - 2:08 ]


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    Ik was iets vroeger weg dan verwacht en later terug dan ik dacht, oeps. 🙈 Ik heb alles al klaar staan op mijn laptop, maar vergeef me dat ik dit morgenvroeg pas de wereld in ga slingeren. Sorry!
    Yaaay, excited! (yeah)

    Even totaal off-topic, ik weet niet of er hier mensen van de hyves-generatie, maar ik mis die dansende bananen 😂

    JA. Sowieso mis ik Hyves. Wat een leven was dat.


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    JA. Sowieso mis ik Hyves. Wat een leven was dat.
    YES. Hahaha echt hè, dat was gewoon dé trend, alles wat daarna kwam sucks 🙈


    JOSEPH MONROE

    Gens
    ZACKARY REEDHAM – For every good reason to tell the truth, I had a better reason to lie
    Sev heeft Zack aanvankelijk vooral op het lacrosseveld leren kennen, maar al snel kwam hij erachter dat hij het ook prima kon vinden met de jongen buiten het veld om. De twee werden dan ook al snel vrienden en kennen behoorlijk wat overeenkomsten. Een daarvan is dat ze allebei het bed met Beth hebben gedeeld, al is de uitkomst daarvan wel iets anders geweest. De relatie tussen Beth en Zack heeft wel tot wat spanning tussen de jongens gezorgd, maar Sev probeerde gewoon zoveel mogelijk van hen uit de buurt te blijven als ze samen waren. Daarnaast was Sev op de hoogte van de affaire die de blondine had met August en hij had in alle eerlijkheid geen zin om tussen twee van zijn vrienden in te moeten zitten. Omdat August als familie voor hem is en hij hem nooit zou verraden, heeft hij de disloyaliteit van Beth dus nooit met August gedeeld.

    JULIAN THOMPSON – I can’t really be your wingman if you’re breaking my wing, man
    Hoewel de twee jongens qua karakter als dag en nacht van elkaar verschillen, kunnen ze het verrassend goed met elkaar vinden. Ze wonen in hetzelfde blok en het aantal gehouden filmavonden zijn al lang niet meer op twee handen te tellen. Vanwege Jude zijn aversie voor datingapps heeft Sev zichzelf tot zijn wingman uitgeroepen en ziet hij het als zijn nobele taak om zijn vriend aan de vrouw te helpen. Geen dankbare taak, zo blijkt, want Jude is de reden dat Sev maandenlang aan de kant zit bij lacrosse nadat hij hem geblesseerd heeft op het veld, iets waardoor Sev flink uit zijn slof is geschoten.

    EZRA HUNTINGTON – I may be going to hell, but you’re riding shotgun
    Ezra en Sev komen goed overeen en nemen het leven beide niet al te serieus. Sev spendeert dan ook veel tijd met de jongen en samen met August worden ze soms ook wel gezien als de Unholy Trinity. Dat Ezra van vrouwelijk schoon houdt is Sev dan ook niet onbekend, maar dat hij aan het einde van het eerste jaar met Aliz in bed is gedoken, dat viel wat minder goed. Diep van binnen weet hij dat hij geen reden heeft om kwaad te zijn: hij heeft zich naar de jongen toe nooit uitgesproken voor zijn gevoelens richting Aliz, maar toch kan hij soms zijn frustratie niet onder stoelen of banken steken, al doet hij een dappere poging tot.

    AUGUST MURRAY – The world wouldn’t be able to handle us as brothers… except, can they now, really?
    August en Sev kennen elkaar al praktisch hun hele leven. Hun vaders hebben samen op Prescott University gezeten en zijn naast beste vrienden in hun verdere carrière ook nog eens partners geworden van een succesvol advocatenkantoor. Dat de twee jongens ook goed met elkaar op kunnen schieten is dan ook niet verwonderlijk. August is the Chuck to his Nate. Daar waar de twee zo nu en dan als heuse broers kunnen vechten, moet de buitenwereld geen poging doen om een van hen op welke wijze dan ook kwaad te doen. Wie het aan de stok krijgt met de een, krijgt de ander er voor niets bij.

    LEIGHTON VIJVERBERG – ‘What, like it’s hard?’ Look at us embracing our inner Elle Woods
    Toen Sev in de loop van het jaar in een mocktrial gekoppeld werd aan Leighton was hij alles behalve enthousiast. Hij vond de jongen maar een try-hard en had er weinig zin in om alles volgens het boekje te doen zodat Mr Second Best tevreden zou zijn. Zijn vooroordelen werden echter snel weggenomen, want hoewel het begin even wennen was, bleken de twee jongens een gouden duo te zijn. Deze goede teamspirit werd uiteindelijk beloond, want tijdens de trial hebben ze de vloer aangeveegd met Bethany en los daarvan werd hun samenwerking ook nog bekroond met een vriendschap die niet iedereen snel had zien aankomen.


    Gals
    ASPEN HILL – Well, that ship didn’t sail, but it’s not like we were the Titanic or something
    Sev heeft kortstondig met Aspen gedatet. Langer dan een paar dates heeft dit niet geduurd en het is nooit echt verder gegaan. Hoewel hij zich best lullig voelt om het toe te geven, is Sev er zelf ook nooit heel erg voor in geweest om het werkend te krijgen. Hij deed er niet veel moeite voor en was wat onverschillig erin. Dit wil niet zeggen dat hij Aspen niet mag, want hij vindt haar een geweldig persoon en kan ontzettend goed met haar, maar in zijn hoofd was hij vooral bezig met Aliz. Toen ze beide tot de conclusie kwamen dat het niet ging werken en er een punt hebben achter gezet nog voordat het begonnen was, voelde hij zich er dan ook niet rouwig om. Desondanks is er geen ijzige kou tussen de twee en kunnen ze het nog steeds prima met elkaar vinden. Dat Aspen inmiddels aan het daten is met Jude, juicht hij dan ook alleen maar toe.

    ELEANOR JONES – You cry so much that Justin Timberlake wrote a song for you
    Eleanor en Sev zijn geen gouden combinatie. Als vriendin van Beth had de blondine – voor zover Sev weet – al vrij snel haar oordeel klaar over de geruchten die de ronde gingen over Beth en hem. Het idee dat ze aanhaakte bij zijn kamp of hem ook maar enigszins het voordeel van de twijfel gunde, had hij in ieder geval niet. Daar kwam bij dat hij gaandeweg het jaar behoorlijk geïrriteerd kon raken als ze weer eens vol emotie was, al hielpen zijn snerende opmerkingen daarover ongetwijfeld niet mee. Hij had echter geen idee dat dit veelal door de chantage van Bethany kwam. Inmiddels hebben ze beide wellicht wel door dat Beth hen beide behoorlijk dwars heeft gezeten. Een poging om hun wat gespannen band te verbeteren heeft Sev echter niet ondernomen en in alle eerlijkheid voelt hij hier ook de behoefte hier niet voor. Waarom zou hij immers waarde hechten aan wat Eleanor van hem denkt?

    ALICIA MONTOYA – If you can’t beat them, join them
    Alicia en Sev zijn twee personen die beide wel van een feestje houden. Het is dan ook niet gek dat ze elkaar met grote regelmaat tegenkwamen tijdens een spelletje beerpong. Hoewel hij de meeste mensen wel kan verslaan – hij heeft zichzelf immers omgedoopt tot beerpong king – was dit bij Alicia stukken lastiger. Ergens vond hij het wel amusant, want doorgaans staan vrouwen nu eenmaal niet bekend voor hun talent om te mikken. Al snel wisten de twee elkaar te vinden als het spel in teams gespeeld werd en zijn ze een gouden duo.

    ALESSANDRA MONTAGUE – Like Romeo once said: Are you a lawyer? ‘Cause I’d love to court you
    Tijdens een van de eerste schooldagen dacht Sev in de supermarkt op de campus de laatste bak Ben & Jerry’s op de kop te tikken toen Aliz datzelfde plan dacht te hebben. Galant als Sev pretendeert te zijn wilde hij de eer aan haar gunnen, maar toen ze dit weigerde, zag hij zijn kans schoon om voor te stellen het ijs te delen. Zo geschiedde: samen op de parkeerplaats achter de winkel hebben de twee onder het genot van het ijs een behoorlijke tijd gepraat. Dit was het begin van een reeks niet al te succesvolle versierpogingen van zijn kant. Waar hij normaal vrouwen redelijk makkelijk voor zich weet te winnen met zijn mooie praatjes, leek dit bij Aliz zeker niet te werken. Voor iemand die niet onzeker is rondom vrouwen, wist – en weet – Aliz hem dan ook verdomd vaak van zijn stuk te brengen. Tijdens zijn kortstondige dateavontuur met Aspen realiseerde Sev zich echter dat hij meer met Aliz in zijn hoofd zat en haar leuker vond dan hij zelf voor mogelijk had gehouden. Ervan overtuigd om haar te laten zien dat hij serieus met haar is, besloot hij zijn plan van aanpak dan ook te wijzigen en is hij oprecht moeite gaan doen om haar voor zich te winnen. Niet lang na dat besef stuurde hij Aliz dan ook op een willekeurige avond – en op hoop van zege – een appje dat hij voor haar deur stond. Met een bak Ben & Jerry’s, uiteraard. Het is een gewoonte die inmiddels wekelijks is en waarbij ze om de beurt voor het ijs zorgen.

    PHILLIPA BUCKLEY – If we ran like our mouths, we’d be in great shape. Oh wait, we are
    Pippa en Sev kunnen het prima met elkaar vinden en het zal niet de eerste keer zijn dat ze samen een ronde gaan hardlopen. De jongen vindt het met name fijn om met Pippa te zijn omdat hij ongefilterd zich zelf kan zijn zonder dat er opgetrokken wenkbrauwen volgen. Ze kunnen heerlijk met elkaar dollen en sarcasme op sarcasme leggen en die ongedwongenheid is vooral tijdens stressvolle en drukke weken een welkome afwisseling van de harde realiteit.

    VICTORIA GRIFFIN – You never really know someone until you talked to them at 3 AM
    In alle eerlijkheid was Victoria Sev nooit echt opgevallen. Hij is iemand die op de voorgrond treedt; zij iemand die het liefst juist in de coulissen achterblijft. Als Victoria hem al opviel, dan was dit niet direct positief, want mensen die niet zeker zijn van hun zaak irriteren hem doorgaans. Andersom leek zij hem ook maar arrogant te vinden, maar ze hebben tegen het einde van het eerste jaar hun mening bij moeten stellen. Na zijn incident met lacrosse zat Sev er behoorlijk doorheen en ging hij met grote regelmaat laat op de avond of in de nacht nog een rondje rond de campus om zijn hoofd leeg te maken. Toevallig kwam Vic hem tegen toen hij er volledig doorzat. Dit heeft geresulteerd in een diepgaand gesprek tussen de twee dat naar meer smaakte. Zelfs in de zomer hebben ze nog zo nu en dan contact gehad.

    OLIVIA HARPER – If I’d ever be on trial I hope I’d have you as my judge
    Nadat de geruchten over Bethany en hem uitkwamen, was Olivia degene die zich openlijk uitsprak in zijn voordeel. Het hele ‘boys will be boys’-argument pleitte hem dan misschien niet vrij, maar het voelde fijn om in ieder geval te weten dat er nog mensen waren die hem niet als een of andere aanrander zag die geen nee kon accepteren. Hoewel Sev het lang niet altijd eens is met Olivia, mag hij de dame wel en voelt hij ook de drang om haar te beschermen. Als hij haar nog laat op campus ziet lopen of als ze te veel gedronken heeft, zal hij er dan ook altijd voor zorgen dat ze oké is en veilig thuiskomt zonder dat schimmige types misbruik van haar maken.

    SHILOH KIMAHTI – A woman written in mystery is worth a curiosity trip
    Sev weet niet goed wat hij van Shiloh moet vinden. Haar hele stille, teruggetrokken houding is niet iets waar hij normaal interesse van zou krijgen, maar hij weet dat er meer met haar is dan op het eerste oog te zien is. Zijn neef heeft hem weleens verteld over Shilohs broer en Sev gaat niet liegen: hij weet niet of het een sterk verhaal is of de waarheid, maar hij vindt het behoorlijk creepy en luguber. Toen hij tijdens een late wandeling op campus Shiloh met een onguur type zag praten en het er verdacht veel op leek dat de twee in een ruzie verwikkeld waren, kon hij het echter niet laten tussen beide te komen en ervoor te zorgen dat de man Shiloh met rust liet. Sinds dit voorval houdt hij Shiloh onbewust meer in de gaten om te kunnen verifiëren dat alles oké met haar gaat, maar zal hij ook niet ontkennen de waarheid te willen achterhalen, zelfs al is Shiloh hier alles behalve loslippig over.

    BLAKE JOHNSON – Don’t call it revenge; returning the favor sounds nicer
    Sev zou liegen als hij zou zeggen dat hij per direct dol was op Blake. Het tegendeel is waar: hij snapt niet goed dat iemand zich zo ondergeschikt zou maken aan een ander, laat staan aan Beth. De jongen kon het niet zo goed hebben dat Blake de vuile klussen opknapte voor de blondine en haast voor haar leek te kruipen. Hij was dan ook wat verrast – en toegegeven: argwanend – toen Blake een keer met hem aan de praat raakte. Hij heeft nooit een geheim gemaakt wat hij van haar relatie met Beth vond en heeft haar subtiel en minder subtiel duidelijk gemaakt dat ze de bullshit van Beth niet zomaar zou moeten slikken. Op het moment dat Blake dit ook leek in te zien, kon hij haar de dame al snel meer waarderen en is er uit hun gezamenlijke wrok richting Beth een onwaarschijnlijke vriendschap ontstaan.


    NB
    AL LIETTA – Quote
    TBD



    She's imperfect but she tries

    Het speeltopic staat online! 🎉

    Ik ben zelf de hele dag weg en kan pas vanavond posten, maar voor de mensen die overdag wel kunnen posten: be my guest. Datzelfde geldt als mensen Sev in hun post willen verwerken. Meer dan welkom en ik kan vanavond reageren. :Y)


    She's imperfect but she tries