• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 15:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    Buiten met Brenn


    Thomas toverde een halve grijns tevoorschijn. "Klinkt alsof je al genoeg voer hebt." De jongen nam even een hijs van zijn peuk en blies daarna rustig de rook uit. "Uit mijn bron heb ik vernomen dat het pakketje van Isabella zogenaamd van Snape vandaan kwam, voor spannende avontuurtjes op zijn bureau," zei hij geamuseerd. Thomas kreeg een flauwe glimlach op zijn gezicht bij het idee. Hij had het lollig gevonden het meisje totaal in paniek te zien en dit zou er zeker niet beter op maken. En het zou zeker alleen maar erger worden. Dat verdiende ze.
          "Wat van dat nieuwe ding dan?" zei Thomas. "Je kunt haar vast goed begroeten met een van je prachtige cartoons. Zo te zien heeft ze namelijk geen tekort aan mannelijke aandacht." Het was Thomas opgevallen dat sommige, inclusief hemzelf, zich toch iets anders gedroegen in haar buurt. Zou vast de nieuwigheid zijn, waardoor elke halfslachtige dude met zijn tong op zijn enkels lag. Thomas nam nog een hijs van zijn sigaret, twijfelend of hij nog een detail over Isa los wilde laten, maar besloot uiteindelijk dat voor het volgende nummer te houden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Justin en Rhae - grote zaal


    "Nog niet. Wel haar broer," zei Rafaël grijzend, terwijl hij naast Rhae ging staan. Als Justin even stil had gestaan, dan hadden hun blikken waarschijnlijk gekruist, want dit was wel heel toevallig, niet? Rafaël liet zijn ogen even naar Andreas glijden, maar die danste gewoon met zijn zusje verder alsof er niets aan de hand was. Rafaël had een vaag vermoeden dat daar het jeukpoeder vandaan kwam.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Shitzooi, zou dat het zijn? Was dat ook waarom Andreas Rosalie bij hem weg had gelokt? Gelukkig schaamde hij zich niet voor zijn lichaam en trok hij zijn overhemd over zijn hoofd. Daarna gebruikte hij hem om over zijn rug te wrijven, in de hoop dat hij het poeder van zich kon vegen - het was een tevergeefse poging. 'Oh, jeukpoeder is echt een naar goedje,' kreunde hij. 'Kan iemand me tegenhouden als ik weer probeer te jeuken?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Wacht, kom hier met je handen.’ Ze greep zo goed en zo kwaad als het ging zijn twee polsen bij elkaar met haar vrije hand en zei: ‘Incarcerous’, waarna er touwen om zijn polsen verschenen. ‘Aguamenti werkt dus niet? Ik zou niet weten hoe we melk over je rug krijgen. Zouden we het niet met een soort windspreuk weg moeten kunnen blazen?’ Ze keek tussen de jongens heen en weer, zij kende daar geen spreuk voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole trok even zijn wenkbrauwen op en wisselde een blik met Mavis - maar die haalde haar schouders op, dus Cole zou het laten rusten. Voor nu. 'Klinkt als een succesvolle avond,' zei hij, terwijl hij zijn tweede opmerking negeerde. Hij nam een slok van zijn drankje. Hij wist niet wat het was - het smaakte een beetje gek. Zoet. 'Wat voor spannends hebben jullie ons gegeven?' vroeg hij, terwijl hij toekeek hoe Novalie ook een slok nam en hij nog een keer nipte om de smaak beter te herkennen.
    Toen hij naar Mavis en Lee keek bij het stellen van die vraag viel het kwartje. 'Nee... Wat hebben jullie hierin gedaan?' Hun blikken waren veel te ondeugend, de twinkeling in hun ogen te groot.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    'Shit, hoe heet die spreuk ook alweer,' zei Justin. Zijn hoofd was nogal blanco - hij wist dat hij zo'n spreuk geleerd had, maar de jeuk werd heel erg en hij probeerde nu met gebonden armen toch tot zijn rug te komen. 'Oh! Probeer Meteolojinx. Volgens mij is dat 'm!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Justin en Rhae - grote zaal


    Ergens gniffelde Rafaël nog na, al vond hij het ook sneu voor Justin. De jongen liep op een drafje naar de drankentafel en schepte een glas punch uit de schaal. Zodra hij terugkwam, goot hij het zonder aarzelen over de schouders van Justin heen. Toen hij het idee had dat de anderen hem even raar aankeken, haalde hij zijn schouders op. “Wat? Er zit citroensap in punch, dat neutraliseert.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Raf had gelijk. Hoewel het jeuken niet voorbij was, brandde het heel kort - en werd het daarna plotseling een stuk draaglijker. Daar stond wel tegenover dat hij nu shirtloos in de grote zaal stond met een kletsnatte broek. Hij grijnsde. 'Wat ben je ook een snelle denker,' zei hij tegen zijn beste vriend. Hij dacht dat hij de drang om te jeuken nu wel weer kon weerstaan, dus stak hij zijn armen uit naar Rhae en zei hij met een pruillipje: 'Mag ik weer bevrijd worden?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Ik moet bekennen dat ik die spreuk niet ken.’ En ze had echt geen zin om het met haar eigen handen te gaan lospeuteren. ‘Maar misschien heeft Rafael daar ook wel een slimme oplossing voor.’

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 22:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | At the party with Rosalie | outfit
    Andreas had z'n zusje nooit vertelt over Daphne, maar waarom zou hij ook. Het duurde niet lang en het was ook geen onderwerp waar hij het graag over had.
          'Ja het was maar kort,' Andreas begreep best wel dat Rosalie in shock was, maar goed, nu wist ze het in ieder geval. En ze wist nu ook van Justin.
          'Ja ik weet dat je net terug bent, maar dat betekend niet dat je plezier moet maken met hem, toch?' hij woof even achter zich richting de locatie waar Justin heen was gelopen. 'Je kan toch ook dansen en plezier maken met je vriendinnen ofzo,' Als ze zou dansen met haar vriendinnen was het helemaal top geweest, niks aan de hand. Rosalie's opmerking over haar maagdelijkheid zorgde ervoor dat hij stopte met dansen.
          'Roos! SSH' Hij zuchtte. 'Dat wil ik toch helemaal niet weten man.' Hij rolde met zijn ogen, gelukkig kon ze dat niet zien. 'Ik hoop dat Justin daar in ieder geval GEEN verandering in brengt.' Mopperde hij verder.


    - thank you for existing -

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole, Mavis en Lee



    Novalie had de opmerking over het meer swingen van Lee maar een beetje genegeerd. Eigenlijk was het wel zo gezellig geweest met Cole en van de dansvloer was ze niet helemaal. Dansen was niet echt haar ding. Dan had ze het gevoel dat alle mensen naar haar keken, waardoor ze helemaal dicht sloeg. Ze had wel even haar zus op de dansvloer zien staan, met Casper wel te verstaan. Meteen had ze zich zorgen gemaakt om haar tweelingzus, al leek die het voor de verandering een keer leuk te hebben met een jongen. Ze koos daar alleen wel een beetje de verkeerde jongen voor uit.
          Lee had haar gedachten dus weggehaald bij Isabella, al had ze soms toch even achterom gekeken, waardoor ze niet helemaal bij het gesprek was. Gelukkig zag ze dat Isabella snel weer afhaakte samen met Blythe. Ze had onbewust een slok van haar drinken genomen, een bijzonder drankje dat best zoet smaakte. Ze vroeg zich net af of er alcohol in zat, toen ze Cole zijn opmerking hoorde over het drinken. Novalie verstijfde meteen en durfde geen slok meer te nemen van wat ze in haar handen had gekregen. Ze keek een beetje afwachtend naar de twee raddraaiers, bang voor wat er zou gaan gebeuren.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2021 - 20:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Andreas


    Rosalie gniffelde lichtjes om Andreas bezorgdheid, al vond ze het tegelijkertijd wel lief dat haar broer zo voor haar uitkeek. Natuurlijk kon ze plezier met vriendinnen maken, maar onderhand moest haar broer nu toch ook wel weten dat ze oud genoeg was om ook een vriendje te krijgen? Toen hij echter vol tegengas gaf over haar maagd-opmerking, schoot ze keihard in de lach. Nog erger toen ze zijn mopperende opmerking over Justin erachteraan hoorde.
          Liever niet nee?" vroeg ze grinnikend. "Heb je een idee wie wel geschikt voor me is dan?" vroeg ze plagend, en ook wel nieuwsgierig welke jongen Andreas voor haar uit zou kiezen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Justin en Rhae - grote zaal


    "Hee, niet twijfelen aan mijn intelligentie," zei hij zogenaamd beledigd, omdat hij niet zeker wist of die laatste opmerking sarcastisch bedoeld was of niet. "Ik ben slimmer dan je denkt," zei hij met een vleugje arrogantie. Daarna toverde hij zijn gebruikelijke grijns tevoorschijn en keek naar het lastige pakketje waarin Justin verzeild zat. Hij grinnikte om de onhandige manier waar zijn vriend hem aankeek. Hij liep even naar Justin toe en boog naar zijn vriend toe, zodat alleen hij het hoorde. "Nou Jus, dan weet je in ieder geval door wie je je niet moet laten strikken. Dan kom je nooit meer los," fluisterde hij zijn vriend plagend toe.
          Vanuit zijn broekzak toverde Rafaël zijn toverstok tevoorschijn. "Relashio," sprak hij de spreuk uit, terwijl hij op de touwen wees. Hij draaide zich om en presenteerde Justins losse handen aan Rhae. "Tadaa."


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Toiletten - Blythe en Vinnie


    Isabella rolde met haar ogen bij het horen van de vraag van haar vriendin. Hier blijven? Dat was dus echt een slecht plan, niet alleen vanwege de lucht, maar om zoveel meer redenen. Ze was dan ook blij dat Vinnie toegaf dat hij dat ook niet wilde. "Natuurlijk," knikte ze de jongen toe, al had ze niet het gevoel dat dat echt zou helpen. Wat er ook aan de hand was, de jongen was erg overstuur geweest. Maar ze had niet het idee dat zij iets voor hem konden betekenen, de jongen vertrouwde hen duidelijk niet. Misschien moest ze even naar Noah zoeken en die naar hem sturen. "Loop je een stukje mee?" vroeg ze hem vriendelijk.
          Daarna keek ze even naar Blythe en grijnsde. "Misschien moeten wij sowieso maar eerst even langs de Ravenclaw toren. Je ziet eruit alsof je gevochten hebt," wijzend op al het bloed op haar jurk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    ‘Niks bijzonders joh. Moet ik ook een slok nemen om het te bewijzen?’ vroeg Lee. Hij gaf zijn vriendin een schouderstootje. ‘Kom op Noof, je mag best een beetje vertrouwen in je beste vriend hebben. Ik heb niets dan het béste met je voor.’


    Every villain is a hero in his own mind.