• Hogwarts • The Final Year

    Prequel topic



    Voor het laatste jaar waren er nog heel veel schooljaren, waarin spannende dingen gebeurden...


    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    Aleksi Natas
    Rafael Beater/Prefect Danique
    Justin Keeper Marjanne
    Andreas Demi

    Jordyn Beater Natas
    Vivienne Demi
    Josephine Demi
    Ivana Natas
    Elena Marjanne
    Ravenclaw

    Nomad Marjanne
    Roman Keeper/Headboy Natas
    Noah Katrijn
    Cole Marjanne
    Jeremy Natas
    Blythe Chaser Marjanne
    Isabella Danique
    Rhae Natas
    Elsie Marjanne
    Slytherin

    Casper Natas
    Mosh Seeker Natas
    Thomas Danique
    Evan Demi

    Prudence Katrijn
    Daphne Natas
    Zoya Head girl Marjanne
    Melody Danique
    Faye Marjanne
    Hufflepuff

    Lee Chaser Natas
    Vinnie Natas
    Feliks Danique
    Sefu Marjanne

    Mavis Beater Marjanne
    Rosalie Danique
    Tilly Marjanne
    Maddie Katrijn
    Novalie Prefect Danique


    [ bericht aangepast op 23 dec 2021 - 22:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams

    Vierde jaar - April - IJsland


    ”Op dit vlak wel ja,” gaf ze toe. Ze vond het ergens bijzonder dat Mikhail blijkbaar nog met niemand gezoend had. Vooral door het aantal opmerkingen die hij al gemaakt had over.. nou ja, dit soort dingen. Alleen zijn voorstellen had al een flirtend randje gehad. “Ik had aangenomen dat je juist zo’n playboy was die elke meid of Guy om zijn vinger wond en juist voor de makkelijke toer zou gaan. Maar het siert je dat je dat niet bent.” Rosalie leunde iets naar Mikhail toe en zond hem een grijns.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2022 - 7:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    'Eh -' Hij schudde zijn hoofd. 'Nee, alleen gitaar.' Hij vroeg zich plotseling af of hij de jongen net had toegezegd om hem gitaarlessen te gaan geven - en hij wist ook niet zo goed wat hij ervan vond.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Zesde jaar, oktober

    'Alleen gitaar. Nou, daar teken ik dan maar voor.' Met een grijns schoof Lee dichterbij. 'En in ruil daarvan mag je úúúren met mij doorbrengen. Nou, als je daar niet gelukkig van wordt dan weet ik het ook niet meer.' Hij stak gekscherend zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mikhail Lastochka
    Vierde jaar — drakenexcursie in IJsland

    ‘Hoezo dat?’ vroeg Mikhail toch wel wat nieuwsgierig. ‘Denk je dat alleen playboys jou een intrigerende meid kunnen vinden dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams

    Vierde jaar - April - IJsland


    Hij vond haar intrigerend… Dat maakte voor heel even iets los in haar buik, voor het weer ging liggen. Hoe had hij deze vraag naar haar kunnen draaien? “Dat hoop ik niet,” zei ze met een lachje. Ze hoopte ooit iemand tegen het lijf te lopen die haar leuk vond om verschillende redenen. “Maar je kwam vol gas flirtend met zowel mij als Casper binnen. Dus ik had het idee dat het je niet uitmaakte wie je kreeg, als je er maar een lolletje aan kon beleven.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Mikhail Lastochka
    Vierde jaar — drakenexcursie in IJsland

    ‘Nou ik zal niet ontkennen dat je… partner óók intrigerend is,’ antwoordde Mikhail en hij wierp een blik op de donkerharige jongen. Hij grijnsde. ‘Maar jullie zijn wel de enigen. Waarom denk je dat ik hier in de auto stapte?’ Hij schopte zachtjes met de hak van zijn schoen tegen de rand van het bankje. ‘En je vond dat ik vol gas flirtte?’ Hij grinnikte. ‘Eerlijk gezegd deed ik maar wat. Heb verder alleen jongens op school en ze zijn daar niet zo heel dol op biseksuelen, dus het flirten is wat nieuw voor me. Ik doe mijn best.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Maar als het niet werkt, zijn tips welkom.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams

    Vierde jaar - April - IJsland


    Hoewel hij zei dat het flirten nieuw was, geloofde ze hem toch niet helemaal. Het ging te makkelijk. Toch gaf ze een klopje op zijn been en kwam overeind, de reisleider verderop gaf aan dat ze verder gingen. “Ik denk dat je je prima red. En als ik je een handleiding Roos geef, is er ook niets meer aan toch?” Rosalie gaf even een knipoog aan de jongen. Hoewel ze Mikhail met vlagen irritant vond, moest Rosalie zelf toegeven dat ze hem ook wel erg interessant vond.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mikhail Lastochka
    Vierde jaar — drakenexcursie in IJsland

    ‘Dat is zeker waar,’ grijnsde hij. ‘Maar ben blij te horen dat ik lekker op weg ben.’
          Hij gaf haar een knipoog en sprong van de tafel af, waarna hij naar Feliks en Casper liep en om beiden een arm sloeg. ‘Zo, druz'ya*. Is het al tijd voor etappe twee door drakenland?’ Hij keek Feliks aan. ‘Ga jij nu een poging wagen om onze schone dame te versieren. Of wordt je alleen warm van mannen?’



    *vrienden


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sven Pérez Stanford
    Vijfde jaar — januari

    Sven keek nog eens de gang door om zich ervan te verzekeren dat er geen bekenden waren, daarna duwde hij de deur open naar de ziekenzaal. Het was tegen etenstijd, hij hoopte dat de vrienden van de jongen naar de eetzaal waren gegaan. Er lagen nog drie anderen op een bed, maar die zagen eruit als eerste- of tweedejaars. Op de drempel aarzelde Sven toch nog.
          Hij wist niet eens wat hij hier deed.
          Die knul kende hem helemaal niet en het was gewoon een stom ongeluk geweest.
          Geen stom ongeluk. Jij hebt hem heel bewust van z’n bezem geramd.
          Sven stapte toch naar binnen, zodat de deur achter hem sloot. Als hij zo stom in de gang stond te wachten, zag hij er al helemaal debiel uit.
          Een zuster kwam gelijk naar hem toe. ‘Kan ik je helpen?’
          ‘Ik uh – kwam even op ziekenbezoek.’ Hij wreef in zijn nek. ‘Voor Williams.’
          De naam kwam onwennig over zijn lippen. Zou die jongen zijn naam überhaupt weten?
          ‘Kom maar mee.’ Ze sloeg de hoek om. Meteen zag hij de Hufflepuff. Zijn rechterarm zat in een mitella. Met zijn linkerhand gooide hij verveeld een balletje omhoog, die af en toe naast het bed viel en hij dan weer met een spreuk naar zich toe bracht.
          De jongen draaide zijn hoofd opzij toen hij voetstappen hoorde.
          Wat dóé ik hier.
          Hij verwachtte een grimmige trek, een boze blik.
          In plaats daarvan grijnsde de jongen. ‘Waar zijn je bloemen?’
          De ietwat brutale flikkering in Lee’s ogen bracht hem een beetje van zijn stuk, maar was ergens ook wel een opluchting. Het maakte de boel wat minder ongemakkelijk.
          ‘Is dat niet voor meisjes?’ vroeg Sven met opgetrokken wenkbrauwen.
          ‘Honderd jaar geleden misschien.’ Lee ging wat rechterop zitten en keek hem nieuwsgierig aan.
          Hij heeft mooie ogen. Smaragdgroen.
          Hij schudde de idiote gedachte uit zijn hoofd en ging aan de rand van het bed staan. ‘Hoe gaat ie?’
          ‘Wel oké hoor. Ik bedoel – zodra ik de grond raakte dacht ik dat ik doodging, maar dat is toch wel meegevallen. Alle breuken behalve m’n arm zijn zo’n beetje gefikst. Dat was een knap lelijke breuk.’ Zijn lippen krulden om in een plagerige glimlach. ‘Maar lief dat je komt kijken of ik nog leef.’
          Ja, wel een beetje.
          Dat was dan ook de reden waarom hij dit ongemakkelijk vond. Zijn vrienden zouden hun wenkbrauwen optrekken als ze erachter kwamen dat hij hier was. Het was maar een Hufflepuff.
          ‘Ik wilde je niet zó hard raken,’ zei hij aarzelend.
          Een leugen. Op het moment zelf had hij daar achter niet over nagedacht. Die jongen had hij gewoon opzij willen beuken en voor de rest had er niks toe gedaan.
          ‘Ik snap het wel. Die knappe kop van mij doet mensen wel vaker het verstand verliezen.’ Lee grijnsde weer en gooide het balletje naar hem toe. Gedachteloos ving Sven hem op. ‘Maar geen bloemen dus. Heb je wel wat anders in je hoofd om het goed te maken?’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.
          Sven kreeg het een beetje benauwd. Was die gast nu met hem aan het flirten? ‘Zo’n knappe kop heb je nou ook weer niet,’ reageerde hij op een arrogante toon.
          ‘Je hebt gelijk, bij jou haal ik het niet.’
          Tot zijn grote frustratie voelde Sven dat hij een kleur kreeg. Hij smeet het balletje terug – hij tikte tegen het raam en viel daarna op de grond. Moest hij weglopen? Die neiging was groot – ook omdat hij bang was dat er iemand binnenkwam – maar hij wilde ook weer niet de indruk wekken dat hij ongemakkelijk werd van Lee’s opmerkingen.
          Lee lachte zachtjes. ‘Hoe heet je eigenlijk?’
          Ergens vond hij het knap vervelend dat hij dat blijkbaar niet wist. ‘Sven.’
          ‘Sven. Hoi. Ik ben Lee.’
          ‘Zo ver was ik ook.’
          ‘Je klinkt wel een beetje nukkig voor iemand die op ziekenbezoek is hoor.’
          Omdat dat ook een stomme fout van me was. Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik weet ook niet echt wat ik hier doe.’
          Lee leunde naar achteren in zijn kussens. ‘Heb je nog gescoord?’
          Hij veranderde zo plotseling van onderwerp dat hij even moest schakelen. ‘Twee keer.’ Een beetje trots onderstreepte toch zijn woorden.
          ‘Dus als ik niet zo’n lichtgewicht was en jíj op de grond was gevallen, had Hufflepuff gewonnen. Hmm, dan moet ik toch maar eens een manier vinden om boven die anderhalve meter uit te komen.’
          De deur ging open. Met een ruk keek Sven om en zag twee Hufflepuffs binnenkomen.
          ‘Ik moet gaan.’ Hij draaide zich al om, maar keerde zich toch weer heel even tot Lee. ‘Beterschap,’ mompelde hij.
          Daarna maakte hij zich gauw uit de voeten.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2022 - 7:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad voelde een lichte benauwdheid door die woorden. De jongen was heel anders dan mensen met wie hij normaliter omging. Dat had hij bij Kruidenkunde direct al gemerkt, maar bleek ook nu weer. Oprechter, spontaner. Minder serieus. Nomad bracht zijn meeste tijd met Roman door en die was heel kalm - iets wat Nomad in hem waardeerde.
    Het was niet dat Nomad Lee niet aardig vond. Zijn interesse in Nomad voelde alleen onwennig en zijn opgewektheid en energie waren ook nieuw voor Nomad. Niet alleen op Zweinstein vermeed hij vaak dat soort types (evenals vele, vele andere types), maar ook thuis zou iemand een opmerking als deze nooit gemaakt hebben. De sfeer was daar meestal grimmig als Nomad thuis was; heel af en toe zou hij het gezellig noemen.
    Nomad reageerde dan ook niet op Lee zijn woorden; hij haalde zijn schouders op en pakte zijn gitaar. 'Wanneer wil je - les?' Het voelde erg tegennatuurlijk, maar Nomad deed weinig aan buitenschoolse activiteiten en hij dacht dat Lee het type was dat dat wel deed, dus zouden ze het vermoedelijk op zijn agenda moeten afstemmen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Zesde jaar, oktober

    Pff. Er kon niet eens een grijns of een glimlachje vanaf. Hij was geneigd om de boel dan maar af te blazen, hij kon zijn tijd wel beter besteden dan aan iemand die niet op zijn aanwezigheid zat te wachten, maar hij wilde stiekem gewoon héél graag gitaar leren spelen en als hij daarvoor Nomads chagrijnigheid moest doorstaan dan was het maar zo. Bovendien had hij tijdens Herbology wel laten zien dat hij wel een béétje lol kon maken, dus Lee moest dat dan op de een of andere manier gewoon naar boven halen.
          ‘Nu?’ vroeg hij schouderophalend. ‘Voor je je bedenkt en je voor me gaat verstoppen?’ Hij trok zijn knieën op. ‘Of vergt dat nog ernstige voorbereidingen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Geen idee,' gaf Nomad toe. 'Ik heb nog nooit een gitaarles gegeven. Of überhaupt les.' Hij voelde zijn wangen ietsje gloeien. 'Maar ik kan je wel leren hoe ik het mezelf heb aangeleerd. Dan hoop ik wel dat je mijn muzieksmaak waardeert, want andere nummers kan ik niet spelen.' Zijn mondhoek ging ietsje omhoog. 'Al wil ik me best wat in jouw smaak verdiepen, zolang je niet van de Tea Witches houdt.' Dat was een meidengroep en Nomad kon die muziek niet uitstaan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Zesde jaar, oktober

    Lee’s enthousiasme keerde weer terug door Nomads woorden. Hij was er blijkbaar niet zo onverschillig over als Lee gedacht had. ‘Nou dat nummer van Sweet True Lies vind ik anders heel vet,’ zei hij vrolijk, verwijzend naar het nummer dat hij net had meegezongen. ‘En de Tea Witches – vind ik ook wel prima,’ gaf hij toe en hij stak zijn tong uit. ‘Fight is juist lekker energiek en kun je goed op dansen, maar dat is vast niet zou ding hè?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams
    Vijfde jaar — eind maart

    Lee ging zo op in het lezen van de kaftruggen dat hij pas merkte dat er iemand naast hem stond toen ze tegelijk een boek uit de kast wilden trekken. Lee liet als eerste los en keek grinnikend opzij – en daarna wat hoger doordat hij tegen iemands kin aankeek.
          ‘Hé, Sven,’ zei hij verrast.
          Lee had de jongen niet meer gesproken sinds hij hem was komen opzoeken in de ziekenzaal. Hij had al snel gemerkt dat die jongen nou niet echt vaste tripjes naar de ziekenzaal deed, waardoor Lee hem juist wel intrigerend had gevonden.
          ‘Hé… Lee toch?’
          ‘Alsof je dat niet weet,’ grijnsde Lee. Toegegeven – hij blufte. Maar hij had nou ook weer niet een hele ingewikkelde naam en toen Lee zich de vorige keer had voorgesteld, had die jongen bijna beledigd gereageerd.
          Er schoot een rossige gloed over Svens wangen.
          Hij was echt knap, met zijn donkere wenkbrauwen, blauwe ogen en dat schattige kuiltje in zijn kin. Op zich zou hij hem toch best eens willen zoenen.
          O ja joh? Dat liep bij de vorige ook zo lekker af.
          Niet het allerbeste idee, dus. Hij liet zijn hand van het boek afglijden.
          ‘Neem jij ‘m maar. Heb je hem nodig voor huiswerk?’
          ‘Dreuzelkunde,’ beaamde de jongen. Er was minder afkeer in Svens ogen te lezen dan Lee had verwacht. Tenslotte was het een Slytherin – die hadden het doorgaans niet echt op Dreuzels. Sven pakte het boek uit de kast en blikte even om zich heen voor hij zich weer tot Lee wendde. ‘We moeten “bovennatuurlijke dreuzelfenomenen” verklaren aan de hand van magie. Ik heb Chillingham Castle gekozen. Het befaamdste spookslot uit ons land.’
          Aan Svens stem hoorde hij dat hij het een leuke opdracht vond – wat Lee goed kon begrijpen. ‘Gaaf! Dus je weet wel aardig wat over kastelen? Ik ben voor de komende vakantie een soort kastelentrip aan het uitzetten. Kan best wat tips gebruiken. Spooksloten zijn zeker welkom!’
          ‘Ja – ik kan wel wat tips geven.’ Hij wierp weer even een blik opzij. Was hij bang om samen gezien te worden? Uiteindelijk leek hij zich er toch overheen te zetten. Hij plukte twee boeken uit de kast en duwde die in Lee’s handen. ‘Hier zul je wel wat aan hebben.’
          Ze liepen naar de leeshoek toe. Er waren geen andere Slytherins te zien, waardoor Sven iets meer leek te ontspannen. Lee ging naast hem zitten en haalden zijn aantekeningenblok uit zijn tas vandaan.

    Sven voelde zich nu duidelijk meer in zijn element dan bij de ziekenzaal. Na anderhalf uur hadden ze samen de mysteriën rondom Chillingham Castle ontrafeld en had Lee een lijstje van kastelen die hij niet mocht missen.
          ‘Met wie ga je die trip eigenlijk maken?’ vroeg Sven.
          ‘Met Mavis. Mijn beste vriendin,’ verduidelijkte hij, voordat de jongen dacht dat hij een vriendin had. Je weet maar nooit. ‘Maar die had niet zo veel zin om een route uit te stippelen en ik vind het wel leuk.’
          ‘Vet. Ik kom uit Dornie. Daar vlakbij is een van de mooiste kastelen, het Eilean Donan Castle – op een eilandje waar drie meren samenkomen. Als je toch in de vakantie gaat, moet je maar eens langskomen. Dan kan ik je wel rondleiden.’
          Direct na die woorden sloeg Sven zijn blik neer. Hij keek alsof hij iets gezegd had wat hij niet had mogen zeggen. Lee voelde echter iets in zijn maag fladderen. Van de ietwat arrogante jongen die drie weken geleden de ziekenzaal binnenkwam, was niet veel terug te zien.
          ‘Nou, dat aanbod sla ik natuurlijk niet af!’

    [ bericht aangepast op 11 feb 2022 - 21:56 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sven Pérez Stanford
    Vijfde jaar — eind maart

    Waar was hij in vredesnaam mee bezig?
          Het was zo gezellig met Lee dat hij voor een moment helemaal vergeten had wat Scott had gezegd. Dat hij een modderbloed was. Hij had er destijds smakelijk om gelachen dat Sven een dreuzeltelg van zijn bezem had laten vallen.
          En nu nodigde hij die zo ongeveer bij hem thúís uit? Zijn vader zou hem zonder pardon de deur weer uitschuiven. Hopelijk vergat Lee dat hij dit ooit had aangeboden. Vanuit zijn ooghoeken gluurde hij opzij. Twinkelende groene ogen keken hem vrolijk aan. Hij baalde echt van Lee’s afkomst. Geen van zijn vrienden gaf iets om kastelen, maar met Lee ging erover praten ging haast vanzelf en hij had hem ook een paar volksverhalen verteld die nieuw voor hem waren.
          Door zijn stomme vraag voelde hij zich alleen weer ongemakkelijk en wist hij niet meer wat hij moest zeggen.
          ‘Ik eh, heb nog met wat jongens afgesproken.’ Hij schoof zijn spullen in zijn tas. ‘Ik spreek je wel weer.’
          ‘Oké!’ Toch leek de jongen wat teleurgesteld.
          Precies zoals hij zich ook voelde.
          Stel je niet aan!
          Hij had zat vrienden. Hij had heus geen gebrek aan een modderbloedje.
          Toch dwaalden zijn gedachten de rest van de dag naar hun gesprek in de bibliotheek af.
          En naar die twinkelende ogen, die vrolijke lach, die enthousiaste stem…


    Every villain is a hero in his own mind.