• "I enjoy long romantic walks through a bookstore."



    WRITING EXERCIZE!!


    Title says it all. Ik vroeg me af hoe iedereen zijn bookstore/boek ervaring zou uitschrijven. Ik was bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief voor een boekenwinkel bij mij in de buurt en voicememo'de een vriendin van mij erover en zij stelde mij deze exacte vraag; "waarom beschrijf je niet jouw boekwinkel-experience alsof het een boek is?"

    So, I did.


    And just for fun.. I'm passing this question on to you, omdat wij als boekenwurmen als geen ander weten hoe een boekwinkel soms als thuis kan voelen, zeker als je er net als ik al meer dan tien jaar komt. Het leek me een fun writing excercize om te doen!

    Write it like you mean it


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik word gewoon een beetje gek in een boekenwinkel. Ik kan meestal niet kiezen welk boek ik wil, en waarschijnlijk koop ik dan gewoon elk boek dat ik tegenkom en wordt de winkel heel rijk xD


    Isn't Baji-san awesome?

    Oeeeeeh, dat is wel leuk

    Boekenwinkels zijn altijd gewoon fijn om door te wandelen en tot rust te komen. Of het nou een mooie, oude winkel is met houten boekenkasten, of strak en modern met witte of metalen kasten. Het blijft gewoon een plek waar je lekker rond kan snuffelen naar oude en nieuwe titels.

    Hetzelfde heb ik met bibliotheken.
    Heb vaak genoeg in mijn schooljaren mijn huiswerk in de bieb gemaakt, ook om te schrijven zoek ik wel eens de bieb op, lekker ouderwets achtergrond info op kunnen zoeken in een boek voelt veel leuker/interessanter dan google.


    Credendo Vides

    Het brengt mij altijd rust en kalmte. Die geur alleen al daar word ik heel relaxt van.

    Onze oude bibliotheek, daar was ik minimaal twee keer in de week te vinden. Ik kon daar uren snuffelen tussen de boeken ook al had ik ze al gelezen. De mensen die daar werkten kende mij erg goed en ik wist soms beter waar de boeken stonden. Helaas is het geautomatiseerd en kun je enkel boeken reserveren die dan gestuurd worden en van een plank moet halen dus ben ik daar mee gestopt.


    Boekenwinkels kom ik niet zo vaak, hier in de buurt hebben ze niet echt een goede. Maar ik weet van twee jaar terug in Utrecht was een hele grote. Daar heb ik denk een uur rondgestruind, titels lezen, achterkantjes bekijken en gewoon wegdwalen tussen de boeken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan