• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 okt 2022 - 11:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Voor Onyx instemde, keek hij even naar zijn vriend, die niet al te vrolijk keek. Na gisteren mocht hij wel een klein beetje revanche nemen, toch? En misschien konden ze het spelletje dat ze met Toph hadden gespeeld wel herhalen. Dan hadden ze vanavond wat te doen.
          Hij gaf zijn vriend een knipoog die hem ervan moest verzekeren dat hij een plan had en knikte toen naar Nish. ‘Naar de overkant en terug?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    In eerste instantie waren ze aan elkaar gewaagd, maar Nish zwom al jaren en Onyx niet, waardoor hij uiteindelijk won. Met een grijns kreeg hij Onyx aan.
          ‘Nou moet je zeker ook nog een prijs?’ vroeg Onyx. ‘Toetjes sta ik alleen aan Jes af.’
          ‘Dat geldt alleen voor toetjes?’
          Onyx zette een stapje dichter naar hem toe. Hoewel Nish gisteren tegen Toph had gezegd dat hij geen interesse meer had in Onyx en dat hij Adam leuker vond, versnelde zijn ademhaling wel. Want Onyx was nog wel gewoon fucking knap en de blik in zijn ogen had gewoon iets heel… spannends.
          ‘Waar dacht je dan aan hm?’
          Nish’ blik zat zo’n beetje aan Onyx’ lippen vastgeplakt toen die ze bevochtigde. ‘Voor een kus moet ik dus eerst bijna verdrinken? Dat is me dan net iets té risicovol.’
          ‘Ik vrees dat mij proberen te zoenen sowieso wel erg risicovol is.’
          Nish dacht aan wat er met Toph gebeurd was, gisteren. Niet per se iets wat hij wilde meemaken, maar het was wel alsof die lippen van Onyx hem riepen en hij was niet het type dat wegliep – of zwom – van een uitdaging.
          Hij leunde naar Onyx toe. ‘Zou dat het waard zijn?’
          Hij wierp een blik in zijn ijsblauwe ogen.
          Je bent ongelofelijk gevaarlijk bezig, Nish. Hij kon Jesters blik op zich voelen branden.
          Hoe ver zou die jongen gaan? Wilde hij daar echt achter komen?
          ‘Dat weet alleen Jester. Nou ja – en Sarah.’
          Nish fronste zijn wenkbrauwen bij het horen van de naam van zijn afdelingsgenoot, maar hij wilde het moment niet verpesten door daar over door te vragen. ‘Op zich hou ik wel van een beetje risico. Al speel je volgens mij hetzelfde spelletje met me als gister met Toph.’
          ‘Toen was ik alleen de chagrijnige toeschouwer. Deze rol bevalt me meer. Dus op zich…wil ik ook wel een beetje van deze rol genieten. Al sta ik niet in voor de consequenties.’
          Well, fuck it.
          Hij leunde naar voren, zodat zijn lippen die van Onyx’ raakten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin voelde buikpijn opkomen bij het horen van Toph haar opmerking. Hij vond het al verschrikkelijk dat hij gevoelens had voor twee personen, de opmerkingen van Toph maakten het er niet beter op. Hoewel Yrla ertussen stapte, voelde hij alsnog de argus-ogen die op hem gericht waren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Waarom?! Waarom voelde ze zich niet op haar gemak? Waarom voelde het alsof haar maag een salto wilde maken. Ze keek woest naar Merrin die zich als een enorme lafaard achter de rug van Yrla verschool. Even keek Vienna op naar Yrla voor haar. Ze moest dit gevoel kwijt.
          ”“Tut, tut, tut, Yrla. Niet zo lelijk doen. Toph stelt je een normale vraag,” zei ze liefjes. Ze keek even naar haar vriendin en kreeg toen een idee. Even tikte ze Toph aan. “Het doet me toch wel afvragen waarom zoveel eraan willen zitten. Van de buitenkant is hij nu niet echt wat je noemt ‘aantrekkelijk”, zei ze met afkeur in haar stem. Ze keek even naar Toph met een grijns, die wist vast al waar ze heen ging. “Misschien zit er toch wat bijzonders.”
          Vienna wendde haar gave aan. Met een ruk schoot de broek naar de enkels van Merrin. Vienna liet zijn onderbroek snel volgen, maar doordat Yrla het afschermde, was er niets te zien. “Zo kunnen we niets zien, Yr,” zei ze met een beteuterd lipje. Met haar gave liet ze Merrin aan zijn enkels de lucht in schieten, waardoor hij halfnaakt op zijn kop voor hun neus hing. Vienna klakte even met haar tong. “Nee, niets bijzonders.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Toph


    Toph schoot in de lach toen Merrin ineens in de lucht hing. Wat een prachtige actie. Ze grijnsde haar vriendin. ‘Dat stelt ook niet veel voor, zo’n klein wurmpie. Nu snap ik wel dat 8175 met Nish aan het daten is, die heeft tenminste het formaat van een vent.’ Ze gaf de jongens een knipoog. ‘En ik kan het weten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij voelde een enorme schaamte over hem heen vallen. Ergens probeerde hij nog paniekerig bij zijn broek te komen, maar hij kwam met zijn handen net voorbij zijn knieën. Tranen drongen op aan de rand van zijn ogen. “Laat me los, laat me gaan,” piepte hij. Hij voelde hoe de zwaartekracht ineens weer grip op hem kreeg en Merrin voelde de angst om zijn hart grijpen, toen hij naar beneden viel. Hij viel op zijn linkerschouder, doordat hij zijn hoofd in trok. De pijn liet hem even kreunen, maar dat maakte hem allemaal niet uit. Als zijn broek maar weer omhoog kwam. Haastig trok hij aan zijn onderbroek, de schaamte nog steeds erg hoog. Hij wierp even een wanhopige blik op naar de twee meiden voor hem. Waarom deden ze dit? Hij had toch niets gedaan?!
          Yrla knielde naast hem en hielp hem met zijn broek. Merrin voelde hoe de jongen een hand onder zijn schouder en knie stak. En voor een moment duizelde alles. Paniekerig probeerde Merrin zich te bevrijden uit Yrla zijn greep, dikke tranen in zijn ogen. Hij moest hier weg! Hij wilde weg! “Merrin, rustig. Ik heb ons al weg daar. We zijn alleen.” Op het horen van Yrla zijn stem kalmeerde Merrin even. Yrla liet hem los, waardoor Merrin alle tijd kreeg om zijn broek beter om te draaien. Hoewel het aan zijn heupen weer zat, voelde hij zich nog altijd naakt. En vies Om een of andere reden voelde hij zich vies.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    “Die Yrla,” zei ze hoofdschuddend. “Weet de lol snel te verpesten.” Ze grijnsde naar Toph, al ging het niet van harte. Ze voelde zich misselijk. De wanhopige blik waarmee Merrin haar aankeken had, brandde nog steeds op haar netvlies. Ze voelde zich verschrikkelijk. In plaats van dat de actie haar beter had laten voelen, zoals ze verwacht had, voelde ze zich er verschrikkelijker door.


    It's never gonna happen, Guys.

    Toph


    ‘Ja. Ik breek nog een keer zijn benen, dan kunnen we echt eens een beetje lol met hem maken.’ Het ergerde haar dat ze er al weer zo snel vandoor waren, ze begon er net plezier in te krijgen en Vie en zij hadden toch wel een tijdje naar hen gezocht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    “Prima,” mompelde Vienna een beetje afwezig. Die ogen, die blauwe ogen. De wanhoop waarmee hij keek. Vienna voelde verrassend genoeg de onrust in haar buik opbouwen. Ze… ze moest iets doen. Ze moest Merrin… ze moest… Haar maag maakte een ommezwaai. En nog net op tijd wist Vienna tegen te houden dat ze weer over haar nek ging. Dit gevoel.. Het.. Schuldig... Voelde ze zich nu schuldig? Ergens wilde ze dolgraag haar excuses aan Merrin aanbieden. Ze was veel te ver gedaan, ze had hem pijn gedaan, dat kon ze zien.
          Vienna schudde het van zich af. Natuurlijk voelde ze zich niet schuldig! Ze had zich nog nooit schuldig gevoeld, zeker niet tegenover die kleuter. Maar hoe ze zichzelf er ook van probeerde te overtuigen, bleven die wanhopige blauwe ogen telkens weer terugflitsen, die haar steeds weer een soort stomp in haar maag leken te geven. En die ze maar niet kon vergeten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Toph


    Toph vond dat haar vriendin maar lauw reageerde, maar had niet echt zin om door te vragen. ‘Ga je mee naar de eetzaal? Ik lust wel wat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Wat een kutactie! Wat een ongelooflijke kutactie. Yrla keek vol medelijden naar zijn vriendje, die nogal angstvallig naar zijn broek tastte. Yrla trok hem voorzichtig dichterbij en sloeg zijn armen om Merrin heen. Die kroop bijna wanhopig in zijn armen, waarna hij ongecontroleerd begon te snikken. “Waarom zou ze dat doen?” vroeg hij, terwijl zijn stem brak.
          Yrla schudde zijn hoofd en drukte een kus in Merrins haren. “Ik weet het niet, ik weet het echt niet.” Yrla wachtte tot zijn vriendje een beetje gekalmeerd was. Ergens voelde hij enorme woede opbouwen tegenover Toph en Vienna, dat ze dit zomaar gedaan hadden, maar Merrin was op dit moment belangrijker dan die twee achterlijke wijven. “Trek je niet zoveel aan van wat ze zeggen. Ze waren alleen uit op een reactie.” Yrla wist niet zo goed wat hij nog meer moest zeggen, wat hij eraan kon doen. Ergens brandde er een wraakzuchtig vuurtje in het binnenste van zijn lichaam. Hij wilde niets liever dan Toph en Vienna een klap verkopen en wie weet deed hij dat ook nog wel. Maar het punt was dat als hij hen een klap verkocht, het altijd terug kwam bij Merrin. En hoe kon hij Merrin beschermen op die manier?
          ”Heb ik echt zo’n kleintje?” hoorde hij Merrin piepen. Yrla kon niet voorkomen dat hij zachtjes grinnikte. Hij pakte het gezicht van zijn vriendje in beide handen vast en keek hem in zijn heerlijke blauwe ogen aan. “Je moet niet geloven wat die meiden zeggen, Merrin. Hij is niet klein. Ze hebben geen idee waar ze het over hebben.” Merrin wendde even zijn ogen af, waardoor Yrla een kus op zijn voorhoofd gaf. “Maar jij bent wel groter,” hoorde hij de jongen nog een keer onzeker toevoegen. Daarvan schoot Yrla wel in de lach. Hij leunde iets naar achteren om Merrin aan te kijken. “Heb je ze vergeleken?” zei hij met een grijns. Dat veroorzaakte een blos op Merrin zijn wangen. Wat het antwoord al was. Yrla keek Merrin met een lach aan. “Merrin, hij is perfect,” zei hij met een glimlach. “Maar dat komt omdat jij het bent. Het maakt me niet uit of je groot of klein bent, maar gewoon dat jij het bent.” Yrla boog even voorover en drukte een langgerekte kus op Merrins lippen.
          Toen hij weer losliet, keek hij even peilend naar Merrin, maar die had een voorzichtige glimlach terug op zijn gezicht. “Zullen we die nare meiden gewoon vergeten en gaan eten?” vroeg Yrla zacht. Merrin knikte haastig. Ze moesten dit gewoon zo snel mogelijk vergeten.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2021 - 19:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij voelde zich nog altijd een beetje onzeker na die actie van Vienna, ook al had Yrla gezegd dat het niet uitmaakte. Had hij echt een kleintje? Gaf Adam daar iets om? Wat als hij straks samen met Adam was en hij wilde niets met hem te maken hebben, omdat hij niet zo groot was daar beneden? Of inderdaad liever Nish wilde daarom? Was dat iets wat meegerekend werd? Toph had het erover dat Nish wel met Adam aan het daten was en dat maakte Merrin nogal misselijk. Hij had zijn gevoelens aan Adam vertelt, maar toch kreeg hij de hele dag te horen dat Adam geïnteresseerd was in een ander. Was het dan allemaal een leugen? Hij begreep niet zo goed waarom.
          Waarom zou Adam hem vertellen dat hij van hem hield, terwijl hij tegelijkertijd met een ander aan het daten was? Waarom zou Adam hem een aanzoek doen, terwijl hij misschien wel helemaal niet degene was in wie hij geïnteresseerd was? Was dit een actie om Yrla dwars te zitten? Want het was ook nog eens Nish met wie hij datete. Had Yrla zoiets verschrikkelijks gedaan in de andere tijdlijn dat Adam hier wraak nam? Maar ze waren beste vrienden.... Merrin voelde de tranen alweer omhoog komen, maar schudde ze snel weg. Hij moest niet geloven in wat Toph zei! Adam hield van hem. Toph was toch alleen maar aan het stoken en Vienna was net zo erg. Hij moest zulke dingen niet geloven.
          Al bleef er toch wat knagen…
          ”Mer..” Merrin werd uit zijn gedachten getrokken door Yrla. Hij was doorgelopen zonder dat hij het gemerkt had, terwijl Yrla een afslag had gemaakt. Met een grote blos op zijn wangen draaide hij zich om naar zijn blonde vriendje. Yrla was lief. Erg lief. En hij was een enorme steun voor hem geweest in het afgelopen half jaar. Ze hadden ontzettend veel leuke dingen samen gedaan en over van allles gepraat. Moest hij dan maar gewoon voor zijn vriendje gaan? Voor hetgeen wat hij kende? Dat zat hem om een of andere reden ook niet helemaal lekker. Hoewel Yrla echt geweldig was, waren ze de laatste weken ook veel gebotst. Zo goed als Merrin met Adam kon praten, dat miste hij totaal met Yrla. En soms wilde hij wel eens dat hij wat ‘dichter’ met Yrla kon zijn. Hij miste dat… Hij miste dat echt met Yrla dat hij goed met hem kon praten. Het probleem was echter dat Yrla snel boos werd of geïrriteerd, of een gesprek af kapte. Yrla was niet zo’n prater, ook al had Merrin daar soms wel behoefte aan.
          Yrla hield een deur voor Merrin open en nieuwsgierig liep Merrin het lokaal in. Het was een van de oude kooklokalen, die nu nog weinig gebruikt werden. “Wat gaan we doen?” vroeg hij nieuwsgierig. Yrla keek met een grijns naar hem op. “We gaan zelf pizza maken.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Het was een uitermate gekloot om zelf het deeg van de pizza te rollen. Het maken van de bol was niet zo moeilijk, maar het uitrollen met bloem zonder dat het plakte, was verschrikkelijk. Toen hij voor de derde keer schold op zijn roller, hoorde hij een klein zacht lachje naast hem. “Zit je me nu uit te lachen?” vroeg hij met samengeknepen ogen. Merrin schudde zijn hoofd, maar aan zijn ogen te zien was hij wel schuldig. Yrla schudde even zijn hoofd en kreeg toen een idee. “Dat mag niet he, mij zomaar uitlachen. Daar krijg je wel wat voor terug.” Yrla stak zijn vingers in de bloem en strooide wat Merrins kant op, zodat het recht in zijn gezicht belandde. De jongen sputterde tegen. “Die krijg je terug!” Beide jongens grepen naar de zak bloem, waardoor een deel de lucht in verstoof. Het zorgde ervoor dat Yrla moest hoesten, waardoor hij zo afgeleid was, dat hij Merrin niet zag aankomen. Voor hij het wist, liep de bloem via zijn haar zijn shirt in. Hij slaakte een kreet van afgrijzen, voor hij Merrin terug bekogelde met een hand vol bloem door zijn haar.
          Al lachend kwamen ze uiteindelijk terug bij hun deegbol. De zak bloem was vrijwel leeg, en zat vooral in hun kleren, maar uiteindelijk hadden ze een mooie platte bodem. “Ik heb allemaal spullen gehaald die je op je pizza kan doen. Eerst tomatensaus, en dan de rest.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Het was best een origineel idee, pizza maken. Merrin had al heel snel zijn pizza in elkaar zitten, met ui en champignons erop, een beetje paprika en salami. Tevreden schoof hij zijn pizza in de oven, terwijl ze die van Yrla in de oven ernaast schoven. Hij keek even op naar zijn vriend, die nu meer als een wit spook eruit zag dan als Yrla. Merrin grinnikte. “Misschien moeten we straks maar even goed douchen,” zei hij grijnzend.
          Terwijl ze wachtten op hun pizza werd de tijd vooral gedood met een spelletje, waarbij ze soms fanatiek reageerden op wat er gebeurde (Oke, vooral Yrla) en soms ook diepe stiltes vielen. Stiltes waarin Merrins gedachten vooral afdwaalden naar zijn beste vriend. Hoewel hij het niet wilde, kon hij Adam niet uit zijn hoofd zetten. Vooral niet het feit dat hij echte kriebels voor de jongen had gevoeld. Merrin keek even naar Yrla. Hoewel ze echt een leuke dag vandaag hadden gehad, voelde hij die kriebel niet meer voor Yrla. Was dat slecht? Of was dat gewoon hetgeen wat er gebeurd als je over ging in ‘houden van’? Hij glimlachte even kleintjes naar Yrla. Misschien..
          Hij zuchtte. Yrla trok even vragend een wenkbrauw op, maar Merrin schudde al snel glimlachend zijn hoofd. “Ik heb honger,” legde hij uit. Tijdens het eten spraken ze vooral over de dag, hoe het schaatsen was, over de serie die hun aan het kijken waren tot het moment dat de gesprekken opraakten. En Merrin een beetje ongemakkelijk op zijn kruk heen en weer schoof. Yrla glimlachte naar hem. “Zullen we opruimen en daarna douchen?” Merrin knikte.
          Je zou denken dat met Yrlas gave het snel ging om dingen op te ruimen, maar helaas waren ze nog een half uur mee bezig. Merrin merkte dat door zijn slechte nacht hij snel begon in te kakken en bij de deur keek hij even naar Yrla op met een glimlach. “Het wordt tijd voor je bed,” zei hij grijnzend. Merrin glimlachte even terug. “Bedankt voor de dag, Yrla,” zei hij tevreden. Hij had het echt leuk gevonden. Yrla kwam even dichterbij staan en Merrin liet gewillig zijn hoofd iets optillen. Yrla zijn lippen kwamen niet onverwacht en Merrin ging vol overgave in op de zoen die zijn vriendje aan hem gaf. Hij sloeg zijn armen om de nek van Yrla en liet zijn tong die van zijn vriendje ontmoeten. De zoen was warm, lief. En toch… Merrin had het niet eerder gemerkt, maar er miste iets. Hij had het warme gevoel in zijn buik, het gevoel dat hij dichter tegen Yrla aan wilde kruipen, maar toch was er iets anders. Iets wat hij vorige keer niet gemerkt had.
          ”Ik hou van je, Merrin,” zei ze jongen toen hij hem losliet. Merrin glimlachte. “Ik hou ook van jou,” zei hij zachtjes. Yrla zakte voor hem neer en Merrin klom dankbaar op Yrla zijn rug. Binnen seconden waren ze bij de campus. Yrla nam hem op zijn rug mee naar boven waar ze meteen in de badkamer verdwenen. Yrla pakte snel even een paar handdoeken uit hun kamer, terwijl Merrin zijn kleding uittrok. Al snel stond hij onder de warme stralen van de douche, die de meeste bloem uit zijn haar spoten. Achter hem zette Yrla een stoel onder de deurklink, voor hij zich ook bij Merrin voegde. Merrin voelde hoe hij een spoor van kusjes over zijn schouders plaatste. Even keek hij glimlachend achterom naar Yrla. Hij was echt te moe voor dit. Hij duwde Yrla van zich af en gaapte nog eens breed. “Het spijt me, Yrla,” zei hij zachtjes. Yrla zuchtte. “Ja, dat zal,” zei hij zachtjes. Yrla droop teleurgesteld af, al wierp hij Merrin nog een glimlach toe, iets wat Merrin ontzettend schuldig liet voelen. Hij wilde Yrla helemaal niet teleurstellen, maar het feit was gewoon dat hij nauwelijks zijn ogen kon open houden.


    It's never gonna happen, Guys.

    2012


    Shane


    Stiekem vond hij het bier helemaal niet zo lekker, maar Shane wilde niet onderdoen voor de andere jongens en dronk dus stug door. Ze zaten met zijn zessen bij Jake op zolder — zijn beste vriend.
          Als zijn moeder erachter kwam dat hij hier op veertienjarige leeftijd bier zat te drinken, wist hij zeker dat hij nooit meer bij Jake mocht blijven pitten. Ze kenden de familie van Jake echter al zo lang dat ze het niet erg vonden dat hij hier bleef slapen wanneer zijn ouders een weekje weg waren, zolang Jakes oudere broer en zus er ook waren.
          Naast hem kraakte een zak chips. Hij vond het irritant — hij zorgde er zelf altijd voor dat het in een bak zat zodat het niet zo kraakte. Al was het nu misschien maar goed, want Alec — die naast hem zat — smakte zo luid dat hij dat nóg storender vond.
          Het deed nogal af aan de film die ze keken.
          De tweede Saw-film, inmiddels. Ze hadden er nog vijf te gaan.
          Shane had de films nog nooit gezien en verwonderde zich over de inventiviteit van de bedenkers.
          De deur ging met een krakend geluid open. Het was zo onverwacht dat Shane van schrik rechtop ging zitten.
          Vlak naast hem klonk gegrinnik, waarna er iemand naast hem op de leuning van de bank neerzakte. ‘Schrok je?’
          Het was Leigh, Jakes oudere broer. Shane kreeg het gelijk warm.
          ‘Nee hoor,’ murmelde hij, met bedroevend weinig overtuiging.
          Hoewel hij net nog vol fascinatie naar het scherm had gekeken, was hij nu compleet afgeleid en had hij geen flauw idee wat er zich daar nog afspeelde. Moest hij wat zeggen? Waarom dacht hij daar überhaupt over na? Een beetje verward zocht hij nu maar wel de toevlucht tot de chips — waarbij hij zo min mogelijk probeerde te kraken. Van de film kreeg hij niet veel meer mee, het was alsof er een soort rare mist over zijn gedachten lag.

    Na de derde film gingen ze naar buiten om een frisse neus te halen (en om, iets minder fris, te gaan roken). Het was Leigh geweest die hem niet zo lang geleden een sigaret had aangeboden en om een onbegrijpelijke reden was nee zeggen geen optie geweest. Of misschien was het toch ook weer niet zó onbegrijpelijk. Leigh was ontzettend stoer. Hij was een senior-student en zat in het footballteam en hij was vet populair. Shane voelde zich vereerd na ieder kort contact.
          Terwijl een paar jongens wat hout aanstaken in een vuurkorf, hield Shane zich een beetje gedeisd. In zijn ene hand hield hij een biertje dat hij eigenlijk al bijna een halfuur bij zich hield. Tintelingen ontstonden in zijn vingertoppen en trokken door naar zijn ellebogen en hij was bang dat de alcohol dat alleen maar erger maakte. Hij kon het alleen niet aan de anderen uitleggen en hij hoopte maar dat ze niet doorhadden dat hij niet meer zo enthousiast mee dronk.
          Een arm leunde opeens op zijn schouder. Een bekende geur verdreef die van het ontwakende vuur in de korf en een beetje verdwaasd keek hij op. Leigh stak een kop boven hem uit. Zijn donkere krullen kringelden langs zijn gezicht omlaag, tot net voorbij zijn oren.
          ‘Denk je dat ze ‘t merken als we er tussenuit knijpen?’
          Leighs stem klonk lager dan die van zijn vrienden. Het liet een rilling langs zijn rug rollen. ‘Hoe-hoe bedoel je?’
          Shane had al gemerkt dat hij er behoorlijk goed tussenuit kon knijpen. Vorige week verdween hij zelfs een keer midden in de klas, maar omdat niemand verwacht dat je dat kán, gingen ze er maar vanuit dat hij ongemerkt naar de wc was geglipt.
          ‘Volgens mij kreeg je toch niet veel van de film mee.’
          Er volgde een veelbetekenende blik waar Shane het bloedheet van kreeg. Met al zijn wilskracht probeerde hij onverschillig te klinken, in plaats van als een of andere idioot. ‘Wat wil je doen dan?’
          Leighs lippen krulden in een grijns. ‘Iets wat ik alleen met jou wil doen.’
          Shane voelde zijn benen slap worden. Hij durfde niet na te denken over wat die woorden betekenden, maar zijn wangen werden ontzettend warm.
          ‘Ik laat het wel aan m’n broertje weten dat ik je even leen.’ Leigh gaf hem een duwtje in de richting van het tuinhek. ‘Wacht daar maar.’
          Zowel in verwarring als op een vreemde manier gespannen, deed Shane wat de oudere jongen zei. Hij glipte bij zijn vrienden vandaan, die nog steeds druk waren met het aan krijgen van het vuur.
          Shane zette zijn biertje ergens in een plantenbak neer en trapte zijn sigaret uit terwijl hij een beetje rusteloos met zijn voet over de grond schoof en wachtte tot Leigh kwam. Dat was slechts een paar tellen later. De jongen gaf hem een vlotte knipoog en stapte langs hem heen om de heg te passeren. Shane liep achter hem aan terwijl hij die stomme zenuwen in een ver hoekje van zijn lijf probeerde te proppen.
          Net als hij zelf woonden Leigh en Jake vlak bij het centrum. Hoewel het inmiddels rond middernacht was, reden er nog genoeg auto’s. Van opzij keek hij naar Leigh, die inderdaad in de richting van de winkels begon te slenteren.
          ‘Waar gaan we heen?’ vroeg Shane aarzelend.
          Leigh grijnsde. ‘Hou je niet van een beetje mysterie?’
          Niet wanneer die een hele vervelende knoop in mijn maag veroorzaakt.
          Shane haalde zijn schouders op.
          ‘Het is niet ver.’
          Shane had niet echt iets dúrven verwachten, maar hij merkte toch wel dat hij een beetje teleurgesteld was. Misschien voelde jongen het wel aan, want net nadat ze de weg waren overgestoken sloeg Leigh plotseling een arm om zijn schouders.
          ‘Jake vertelde me van je gave.’
          Abrupt bleef Shane stilstaan. ‘W-wat?’
          Niemand wist van zijn gave. Zelfs zijn ouders of zijn zus niet. Helemaal niemand, behalve zijn beste vriend. En die had zijn geheim wel aan zíjn broer verklapt? Straks vond hij hem een freak!
          ‘Dat je onzichtbaar kan worden. Dat is fucking vet man.’ Leigh woelde door zijn haren alsof hij een klein kind was.
          Geërgerd trok Shane zijn hoofd opzij. ‘Niemand mag het weten,’ reageerde hij op een gedempte, maar felle toon. ‘Straks word ik een proefkonijn!’
          ‘Chill gast. Ik vertel niemand wat.’ Hij grinnikte. ‘Ik zou wel gek zijn.’
          Een beetje argwanend keek hij de andere jongen aan. ‘Moest ik daarom met je mee?’
          ‘Nou, met jou kan ik een ander soort lol trappen dan met anderen hè.’
          Shane wendde zijn gezicht af. Hij wist niet precies wat hij gedacht had dat Leigh met hem wilde doen, maar het was geen moment in hem opgekomen dat het iets met zijn gave te maken had.
          ‘Of niet dan?’ Leighs stem klonk opeens een beetje dwingend. Zo voelde zijn arm om hem heen wel. ‘Je bent toch een coole gast? Jij bent altijd al m’n favo van Jakes vrienden geweest.’
          Shanes wangen begonnen weer te gloeien. ‘Ja,’ zei hij vluchtig. ‘Tuurlijk. Zeg maar wat we gaan doen.’
          Even later hielden ze stil voor een juwelier.
          ‘Kijk wat ik hier heb.’ Leigh trok iets rinkelends uit zijn zak waarvan Shane geen flauw idee had wat het was. ‘Als ik de deur nou voor je open, kun jij wat moois uitzoeken.’ De jongen kneep in zijn schouder. ‘Samen worden we rijk, gast.’
          Een paar stille seconden verstreken. Toen landde het pas echt.
          ‘Bedoel je — dat ik moet stelen?’
          Leigh trok zijn wenkbrauwen op. ‘Wil je beweren dat je dat nog nooit eerder hebt gedaan?’
          ‘Jawel,’ mompelde Shane. Maar dat was een fles drank. Een rol koekjes.
          Geen honderden dollars aan juwelen waardoor hij in de fucking gevangenis terecht kon komen.


    Every villain is a hero in his own mind.