• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 okt 2022 - 11:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    2012


    Shane


    ‘Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of het echt waar is.’
          Shane wreef in zijn nek. Hij voelde zich nou net een circusact. Het was pas een jaar geleden dat hij zijn gave voor het eerst had opgemerkt en toen was het ook wel dikwijls voorgekomen dat er een paar weken voorbij gingen zonder dat er iets gebeurde. Pas de laatste twee maanden had hij het gevoel dat hij er een beetje controle over kon uitoefenen, maar nooit voor langer dan een minuut of tien. Bovendien maakte Leigh hem nerveus, hij wist helemaal niet of het wel zou lukken zo!
          Om zich minder bekeken te voelen, draaide Shane zich van de andere jongen af. In de weerspiegeling van de ruit kon hij zichzelf zien. Hij stelde zich voor dat eerst zijn arm verdween, daarna zijn schouder… Het was makkelijker als hij zichzelf kon zien en hij slaakte een opgeluchte zucht toen hij zichzelf inderdaad niet meer zag.
          Achter hem floot Leigh. Toen Shane zich omdraaide, zag hij dat de jongen breed grijnsde.
          ‘Indrukwekkend hoor.’
          De gedachte dat de jongen onder de indruk was — en hem geen freak vond — maakte dat hij zich iets zekerder van zijn zaak voelde.
          ‘Ik kan het nog niet zo lang,’ waarschuwde hij.
          ‘Oké, ik zal opschieten.’ Leigh keek om zich heen, daarna stapte hij naar de deur en begon er met metalen staafjes in te prutsen. Zodra de deur openging, ging er een alarm af.
          ‘Het duurt wel een minuut of vijf voor de politie hier is. Ik zie je wel tegenover m’n huis, bij die speeltuin daar.’
          Shane maakte een instemmend geluidje. Hij had vijf minuten de tijd… En dus geen tijd om te twijfelen. Bovendien wilde hij Leigh nu echt niet teleurstellen. Wie weet aan wie hij zijn geheim dan zou vertellen! Met een bonkend hart ging hij de deur door.
          Dit is een slecht idee, dit is een héél slecht idee.
          Wat als zijn gave er opeens mee ophield? Waarom had hij zich hiertoe laten overhalen? Hij haalde diep adem.
          Je kan dit, Shane. Je hebt al vaker wat gestolen, toen viel je ook niet door de mand. Je bent misschien erger de lul als je gepakt wordt, maar er is geen enkel reden om níét op je gave te vertrouwen.
          Hij kalmeerde een heel klein beetje. Vlug begaf hij zich naar de vitrines, daar zaten vast de dure stukken in. Met de kruk die achter de toonbank stond, ramde hij tegen het glas aan zodat het brak. Hij griste de juwelen eruit en stopte ze in zijn zakken. Zo ging hij rond, tot zijn zakken uitpuilden. In de verte hoorde hij sirenes. Vlug haastte hij zich naar buiten, de deur liet hij op een kier.
          Nu gewoon rustig verder lopen. Je bent nog steeds onzichtbaar.
          Het klamme zweet stond op zijn rug, maar hij kwam ongezien bij het speeltuintje tegenover Jakes huis. Daar was het stil — de jongens waren vast weer naar binnen gegaan. Wat moest hij straks tegen hen zeggen?
          Leigh stapte uit de schaduwen vandaan. Meteen was Shane de jongens vergeten.
          ‘En?’ Leighs donkere ogen fonkelden in het licht van de lantaarnpaal.
          Shane haalde een hand vol glinsterende sieraden uit zijn broekzak en liet ze aan de jongen zien. Die grijnsde breed.
          ‘Dat gaat flink wat opleveren, geloof me.’ De jongen gaf hem een klap op zijn schouder. ‘Geef ‘t maar aan mij, ik zorg wel dat het verkocht wordt.’
          Shane vernauwde zijn ogen tot spleetjes. ‘Dan zie ik er zeker nooit meer wat van terug?’
          ‘Het geld,’ antwoordde Leigh droogjes. ‘Of wilde jij aan je mammie uitleggen hoe jij aan zo’n berg juwelen komt?’ De jongen hield een paar rode oorbellen omhoog, voor hij zijn hand liet zakken en een arm om zijn schouders sloeg. ‘Jij en ik kunnen dit toch veel vaker doen, hm?’ vroeg Leigh op fluistertoon. ‘Ik heb er helemaal niks aan om je te naaien.’
          Shane voelde kippenvel langs zijn nek omhoog snellen. Hij had het warm en koud tegelijk.
          ‘Ik — ik kan maar beter naar huis gaan,’ hakkelde Shane, want er gebeurde van alles in zijn lijf waar hij niet bij stil wilde staan.
          ‘Naar huis?’ vroeg Leigh met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Waarom ga je niet terug naar de jongens?’
          ‘Wat moet ik zeggen? Dat ik net even een juwelier heb beroofd? Ik heb geen idee hoe ik moet uitleggen waar ik was.’
          ‘Zeg gewoon dat je bij mij was.’
          Shane rolde met zijn ogen. ‘En dan? Vragen ze wat we gedaan hebben, per se met z’n tweeën.’
          Leigh grinnikte. ‘Dan zeg je dat we dit deden.’
          Plotseling gleed Leighs hand langs zijn kaak. Hij hief Shanes gezicht en zodra hij opkeek, voelde hij opeens de lippen van de jongen op die van hem.
          Shanes ogen werden groot van schrik. Niet helemaal beseffend wat er gebeurde, liet hij zich kussen. Dit hielp helemaal niets! Hij kon toch niet tegen zijn vrienden, tegen Jake, zeggen dat hij met een jóngen had gezoend? Met Jakes broer nog wel!
          Voor hij ook nog moest bedenken wat hij moest doen als Leighs tong opeens in zijn mond zat, draaide hij zich vlug van de jongen weg. Die gaf hem grinnikend een knipoog.
          ‘Als dank voor je hulp vanavond, Goldblum. Volgens mij zat je daar al een film lang over te fantaseren.’
          Dat was níét waar! Hij had gewoon… Hij had geen flauw idee waar hij aan had gedacht. Maar niet aan zoenen met Leigh.
          ‘Ik — ik moet gaan,’ hakkelde hij. ‘Ik — ik zeg wel dat ik me niet goed voelde.’
          Gauw maakte hij zich uit de voeten, de helft van zijn zakken nog steeds vol met sieraden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -verkeerde topic-

    [ bericht aangepast op 8 jan 2022 - 20:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    2012


    Shane


    Het werd een gewoonte waar Shane zich niet altijd even goed bij voelde, al probeerde hij daar niet bij stil te staan. Winkels beroven, de buit aan Leigh geven en later een deel van het opgebrachte geld in ontvangst nemen, dat hij in een envelop onder in zijn bureau bewaarde. Het gebeurde zeker één keer in de week, altijd ’s nachts, en er was verder helemaal niemand die ervan afwist.
          Iedere avond was hij zenuwachtig, bang dat hij een berichtje van Leigh kreeg dat hij deze nacht moest komen. Toch kwam hij iedere keer, netjes op tijd, liet hij zich kussen en aanraken tot hij niet meer helder kon nadenken en voor hij het wist, bevond hij zich weer in een winkel.
          Soms dacht hij dat Leigh ook een gave had, eentje die zijn brein in de war schopte, die hem verwarrende en tegenstrijdige verlangens gaf. Soms dacht hij dat er echt iets gaande was tussen de jongen en hem. Soms dacht hij dat hij alleen maar gebruikt werd, want het bleef altijd bij een fluistering in het duister, bij een verborgen kus.
          Misschien moest hij het gewoon eens vragen.
          Vanavond zou hij dat doen – als Leigh hem vroeg te komen.
          Of moest hij zelf het initiatief nemen? Dat kon toch ook?
          Na een korte aarzeling, stuurde hij een berichtje naar de broer van zijn beste vriend.
          Vannacht afspreken?
          Het duurde een zenuwslopend uur voordat hij antwoord kreeg, maar uiteindelijk staarde hij met dubbele gevoelens naar een duimpje.

    Leighs ogen glommen nieuwsgierig nadat ze elkaar onder de lantaarnpaal aan de rand van het speeltuintje hadden ontmoet. ‘Waar wil je heen?’
          Shane voelde de zenuwen omhoogkomen. Wilde Leigh wel op een gewone manier tijd met hem doorbrengen? Hij schraapte zijn moed bij elkaar. ‘Ik uh, ik dacht dat we misschien gewoon… konden chillen? Als – gewone vrienden? Of wat we dan ook zijn?’
          De glinstering in Leighs ogen doofde. Shane kreeg het koud.
          ‘Wat wil je doen dan?’
          ‘Gewoon… bij jou zijn.’ Zijn stem klonk zwak. De woorden kwamen er zo meelijwekkend uit dat Shane wel door de grond wilde zakken. Hij rechtte zijn schouders. ‘Ik bedoel… ik vroeg me gewoon af…’ Hij haalde diep adem. ‘Hoe jij dit ziet. Jou en mij. Want ik… zoen niet met anderen, zeg maar.’
          Er volgde zo’n opgelaten stilte op zijn woorden dat Shane er buikpijn van kreeg.
          ‘Oh…’ Leigh haalde een hand door zijn haren. ‘Ik heb er nooit echt over nagedacht, eigenlijk. Het gebeurt gewoon vanzelf bij jou – en het voelde niet verkeerd, ofzo. Bij jou wel dan?’
          De jongen keek hem recht aan. Shane voelde een warme gloed langs zijn wangen trekken. ‘Ik…’ Ik weet het niet. Hij kreeg de woorden niet over zijn lippen. Onhandig haalde zijn schouders op.
          Leigh zette een stap naar hem toe. Het duizelde hem toen de jongen langs zijn kaak streek, zijn knieën leken wel van pudding. Een mannelijke geur, houterig en met een scheutje sinaasappel, drong zijn neusgaten binnen. Als vanzelfsprekend vonden zijn lippen die van de ander en alle vragen die hem bezig hadden gehouden, verstomden toen hun tongen elkaar ontmoetten.
          Na een lange zoen leunde Shane een beetje buiten adem met zijn hoofd tegen Leighs borst. De jongen had een arm om zijn middel geslagen. De vingers van zijn andere hand streken door zijn haren.
          ‘Ik doe dit met niemand anders, Shane, als je daar bang voor was.’ Het was even stil, waardoor Shane opkeek. ‘Het is gewoon… Ik ben er nog niet klaar voor om de kast uit te komen. Ik wil gewoon wachten tot ik dat wel ben. Vind je dat erg?’
          Sprakeloos schudde Shane zijn hoofd. Hij wist helemaal niet of hij zelf wel uit de kast wilde komen. Hij wilde gewoon de zekerheid dat Leigh ook gevoelens voor hem had. Dat wist hij nu.
          Glimlachend kuste hij de jongen opnieuw.

    ~


    Ze spraken niet meer over hun gevoelens. Voor Shane hoefde dat ook niet meer. De aarzeling was verdwenen en Leigh en hij werden steeds baldadiger tijdens hun overvallen. Ze kozen grotere ketens, namen meer risico en Shane begon er steeds meer plezier in te krijgen.
          Tot hij op een ochtend aan de ontbijttafel zat en hij een diamant aan de hand van zijn zus zag schitteren. Iedere keer dat ze haar vingers bewoog, veranderde de kleur. Shane kon zijn blik er niet van afhouden. Hij wist heel zeker dat hij die vorige week uit een showcase had gestolen.
          Zijn hand verstarde om de kom met cornflakes. ‘Hoe kom je aan die ring?’
          Ze keek op. Een roze gloed trok langs haar wangen. ‘Gekregen.’
          ‘Gekrégen?’
          Wie gaf zoiets nou zomaar weg?
          Ze glimlachte dromerig en slaakte toen een zucht. ‘Het is allemaal nog heel pril. Maar ik heb een jongen ontmoet. Of nou ja, ontmoet, ik kende hem al langer… Maar toen zag ik hem nog niet zo.’
          Het was alsof er een baksteen op zijn maag landde. ‘Hoe zag je hem toen nog niet?’
          ‘Nou… als iemand op wie ik verliefd kon worden.’
          Shane werd misselijk. ‘Heb je het over Leigh?’
          Hij kon het maar beter weten.
          Verschrikt keek ze hem aan. ‘W-wat? Hoe weet je dat? Hij wilde niet – ik mocht het niet zeggen.’ Ze boog haar hoofd, streek met haar duim over de diamant. ‘Eigenlijk moest ik het ook verbergen, zei hij, maar ik dacht, hier in huis… kan het geen kwaad. Hij is zo mooi…’
          Shane zwaaide zijn kom met cornflakes van de tafel. Verschrikt ging Kenzie rechtop zitten. ‘Dus hij is wat? Je vríéndje?’
          ‘Nee – ik… we hebben gewoon een paar keer gezoend. Shane, wat is er…?’
          Shane ademde scherp in. Zijn borst stak en hij voelde de tranen in zijn ogen springen.
          Wat een eikel. Wat een verschrikkelijke eikel. Gebruikte hij nu echt zíjn gave om indruk om meisjes te maken? Op zijn zús nota bene!
          Hij sprong op van de tafel en stormde de keuken uit.

    ~


    Shane zag de jongen daarna nog één keer, bij hun vaste ontmoetingsplaats. Onzichtbaar ging hij erheen, waarna hij de jongen een paar harde klappen verkocht.
          Eerst ontkende Leigh alles.
          Daarna gaf hij toe dat hij af en toe wel blij werd van de aandacht van een meid.
          Toen Shane dat een kut-reden vond, sloeg Leighs humeur om. Hij wilde nog steeds de overvallen blijven uitvoeren, anders zou hij Shane aangeven bij de autoriteiten.
          Shane stak zijn middelvinger naar hem op. Alsof iemand zou geloven dat hij onzichtbaar kon worden. En zelfs áls hij dan gearresteerd werd, dan gebeurde dat ook met Leigh.
          En dus liep Shane weg en keek niet meer om, met tranen in zijn ogen en meer pijn in zijn hart dan hij aan zichzelf wilde toegeven.
          Een paar weken gingen voorbij, waarbij Shane probeerde te vergeten wat er was gebeurd. Het lukte niet erg. Jake maakte zich zorgen om hem, vooral omdat hij nooit meer bij hen thuis kwam, maar Shane wilde zijn broer gewoon niet tegen het lijf lopen.
          Uiteindelijk kreeg hij een berichtje van Leigh.
          Het spijt me hoe ik je behandeld heb, dat was niet fair. Ik raakte in paniek. Kunnen we praten?
          Shane wilde het negeren, maar zodra hij daarna naar bed ging, bleef hij maar woelen. Uiteindelijk stuurde hij toch een berichtje dat hij eraan kwam.
          Het was koud buiten. Shane dook diep weg in de kraag van zijn jas terwijl hij naar de speeltuin liep. Herinneringen die hij al weken probeerde te verdringen, spookten opnieuw door zijn hoofd.
          Weer werden zijn knieën week toen hij Leigh onder de lantaarnpaal zag staan. Weer ging zijn hart drie keer zo snel kloppen en kreeg hij klamme handen.
          ‘Shane,’ zei de jongen zacht. ‘Ik ben blij dat je er bent.’
          Shane liep naar de jongen toe, niet wetend wat te zeggen. Toen Leigh zich naar hem toe boog, liet Shane zich gelaten kussen. Maar de vlinders waren weg, er zat alleen een nare ijsklomp in zijn maag.
          Net toen hij achteruit wilde stappen, greep iemand hem bij zijn schouders. Een ander klapte een of andere band rond zijn nek. In paniek probeerde Shane zich los te trekken. Het lukte en hij zette een paar vluchtende stappen. Net toen hij onzichtbaar wilde worden om aan zijn belagers te ontsnappen, trok er een withete pijn door zijn nek. Zijn kaken klapten op elkaar en met een schreeuw viel hij op de koude straattegels. Jammerend rolde hij zich op zijn rug.
          ‘Wij nemen het vanaf hier over.’
          Een netjes geklede man overhandigde Leigh een envelop. Daarna trok hij samen met zijn collega Shane overeind en duwde hem naar een zwart busje toe.
          Struikelend keek Shane over zijn schouder, verdoofd door de stroomstoot van net en de chaos in zijn hoofd. Leigh keek niet naar hem, die haalde een stapel geld uit de envelop en begon die te tellen.
          Nish hoofd botste tegen de rand van het voertuig toen ze hem erin wilden duwen. Daarna werd er iets in zijn nek gestoken en zakte hij in elkaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ongefilterde woede schroeide over zijn huid terwijl Nish recht onder zijn neus naar voren leunde en zijn lippen tegen die van Onyx drukte. Eén seconde. Twee. Vier. Het geluid van de andere zwemmers was weggevallen. Of ze daadwerkelijk van schok stil waren of het niet eens merkten en hij alleen over het randje van zijn sanity aan het flikkeren was wist hij niet. Het maakte ook niet uit.
          Ergens, in het hoekje waar zijn gezond verstand zich maar verschanst had, wist hij wel dat dit nergens heen zou gaan. Onyx zoende hem immers niet terug en de knipoog van net betekende dat hij ergens expres mee bezig was. Deze ochtend nog had Onyx gezegd dat hij van hem hield en dat werd nooit iemand anders, hoezeer geile buffalo's dat ook anders wilden zien. Het was een grap, niets meer.
          En toch.
          En toch.
          Er knapte iets vanbinnen. In een flits reikte hij uit en trok hij de Buffalo aan zijn haren bij Onyx vandaan. 'Kijk aan, was dat geen adembenemende ervaring?' siste hij tegen de jongen. Zijn vingers trokken wit weg om de stenen rand waar hij zich aan vasthield. 'Je kan geen zuchtje lucht in je longen toelaten totdat hij je ook een klap gegeven heeft. Niet schrikken, je wist dat zoiets eraan zat te komen. Risico's, hmm? Met zulk goor lef kan je die vast wel aan. Je kan niet ademhalen totdat Onyx je geslagen heeft. Goed onthouden.' En met alle kracht die hij had ramde hij Nish' hoofd tegen de badrand aan en liet los.
          Hij hoefde de rest niet te zien. Jester stond op en liep terug naar hun handdoeken, en griste de zijne van de strandstoel. Hij was er wel klaar mee voor vandaag.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2022 - 18:53 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Natuurlijk had Onyx wel een reactie verwacht. Daar was het hem tenslotte om te doen geweest. Toch was de lol er gauw af, toen Jester na het uitspreken van zijn boze woorden niet alleen het zwembad uit klom, maar meteen helemaal wegliep.
          ‘Pretbederver,’ bromde Onyx. Hij wierp een blik op Nish. De klap was zo hard dat hij een hoofdwond had opgelopen – bloed kleurde het water rood. De jongen hing slapjes tegen de kant aan, zijn ogen puilden uit en hij graaide naar zijn keel alsof daar iets in zat.
          Verveeld sloeg hij de jongen in het gezicht. Zeker tien man zat naar hen te kijken, hij moest toch niet hebben dat Jester straks van school werd getyfd. Dat was die zoen echt niet waard. Al was het de benaming zoen überhaupt niet waardig.
          Gierend haalde Nish adem.
          ‘En, was dat het waard?’
          Nish was te druk met zijn longen vol lucht zuigen om te antwoorden. Onyx liet het er maar bij; hij klom ook uit het zwembad vandaan en pakte zijn spullen. Hij deed het rustig aan – stennis schoppen hoefde echt niet voor de hele school – spoelde zich onnodig lang af en was uiteindelijk niet verbaasd dat de kleedkamer leeg was toen hij daar aan kwam. Eenmaal buiten zag hij Jester in de verte wel lopen, maar hij bleef op een afstandje tot hij de campus was binnengegaan en Onyx uiteindelijk een halve minuut later dan hem hun kamer binnenstapte.
          ‘Nou, jij maakt er meteen wel een heel drama van hè?’ vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen, terwijl hij met zijn schouder tegen de deurpost leunde en zijn armen over elkaar sloeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester lachte, maar veel vreugde klonk er niet doorheen. 'Dat moet jij nodig zeggen.' Hij trok een schone handdoek uit de kast en draaide zich uitdagend om. De woede van net was weg en hij haatte het gevoel dat ervoor in de plaats gekomen was. Onyx' woorden maakten het er niet veel beter op. 'Drama? Ja joh, ga lekker de teleurgestelde vriend uithangen omdat je vriend van de hendel vliegt, weet je ook eens hoe dat voelt. Ik heb jou niet eens wat aangedaan. Oh, en weet je wat de giller is? Nog één zin en jij bent ook pissig.' Hij lachte nog eens. 'Het is namelijk niet alsof jij hetzelfde kan zeggen, hmm?' Jester gaf Onyx een knipoog met rechts waar de jongen ooit een mes langs gehaald had en wilde langs hem heen lopen richting de badkamer.
          Niet dat hij echt verwachtte dat hij het zover zou halen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx klemde zijn kiezen op elkaar. Wat de hel was zijn probleem? Waarom moest hij er nou ineens van alles bij halen? Jester zat hem nu al twee keer te fucken – nu maakte hij ook eens een grapje, nota bene om d’r samen lol om te hebben – en meteen raakte hij over de rooie. Gooide er meteen nog een kutopmerking achteraan, alsof het wel weer tijd werd dat Onyx zich daar weer kut over voelde.
          ‘Ja geef jezelf maar een schouderklopje omdat je zo’n fantastische zelfbeheersing hebt. Waarom ga je niet lekker naar Toph als wat ik een fucking jaar geleden heb gedaan zo onvergefelijk is?’ Hij wierp Jester een donkere blik toe en stapte daarna opzij om hem erlangs te laten. ‘Ik ga wel terug naar het zwembad. Wie weet is die Buffalo nog wel voor een lolletje in.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Zelfbeheersing?' Jester kon zijn oren haast niet geloven. 'Wat de fúck, gast? Je flirt voor mijn ogen met een ander, laat hem je zoenen, en zodra ik naar de hijgerige buffalo uithaal zoals jij dat áltijd doet, maak ik er ineens een "drama" van? Weet je wel hoe machteloos en— en— idioot ik me voelde? Het kan mij nooit schelen wat je doet als je boos bent, maar nu j—jij wel?' Jester draaide zich van zijn vriend weg zodat Onyx zijn gezicht niet kon zien, want veel zelfbeheersing zou daar niet op te vinden zijn.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Er was geen flirten aan, man. Ik heb jou een stuk flirterige dingen tegen die paarsharige snol horen zeggen. Jij droeg net nota bene je éx op om me te zoenen – ik snap niet waarom dit dan zo rampzalig is dat je écht boos wordt. Ik dacht dat we gewoon hetzelfde geintje als gisteren konden uithalen.’ Hij onderdrukte een zucht en zette een stap naar zijn vriend toe. Dat die hem niet wilde aankijken, zei al heel wat. Op een zachtere toon vervolgde hij: ‘Waarom ben je nou kwaad? Je weet toch ook wel dat ik hem gewoon uit de tent wilde lokken, wilde kijken hoe ver hij zou gaan zodat we daarna een mooie straf konden bedenken?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Hoe zou jij het vinden als ik Toph zover kreeg dat ze me zou zoenen waar je bijstond?' Jester trok zijn schouders op, geïrriteerd met zichzelf en gewoon de wereld. 'Niet dat ze dat zou flikken, want ze weet wel beter. Die Nish dééd het gewoon. En dan zodra ik doe wat jij zou doen, noem je het drama. En ik wil niet dat Toph me kust. Gat-vér. Jou kon het niet zo schelen dat een ander aan je zat, en iedereen in het zwembad kon het zien.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Drama omdat je wegliep terwijl ik dacht dat we samen konden lachen om wat je dan ook voor lugubers zou bedenken om een statement mee te maken,' bromde Onyx. 'Niet om wat je bij hem deed. Wat de fuck boeit het mij wat er met hem gebeurt. De enige reden dat ik hem überhaupt niet liet stikken was omdat jij dan in de shit komt.' Hij schudde even zijn hoofd. 'Ik hoefde heus niet door die lul gezoend te worden. Maar dat was nog altijd beter dan gezoend worden door iemand die ik niet kan uitstaan, en dat vind je blijkbaar wel grappig. Dus ja, deze hele discussie voelt nogal hypocriet. Waarom is het oké als jij een geintje uithaalt, maar niet als ik dat doe? Waarom is het bij die Nish opeens wel erg?' Onyx keek zijn vriend serieus aan. 'Noem me maar dom, maar ik snáp het gewoon niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Sarah vond dat net zo leuk als jij, iedereen zag dat jullie dat allebei niet wilden en anders is Sarah degene die voor schut staat. Die Nish kreeg hier nog net geen stijve van en ik ben blijkbaar niet in staat lijpo's bij mijn vriend vandaan te houden.'

    [ bericht aangepast op 19 jan 2022 - 23:54 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Een holle lach verliet Onyx’ lippen. ‘Ben je nu fucking serieus? Reputátieschade, dat is waar je je druk om maakt? Je hebt toch precies gedaan wat iedereen van je zou verwachten – dat jong van me weggetrokken en hem bijna laten stikken?’ Zijn kaak verstrakte. ‘In tegenstelling tot hoe ík overkwam – alsof ik, net als de rest van de school, een bron van vermáák voor je ben waar je keihard om kan lachen.’
          In alle eerlijkheid kon het hem geen moer schelen wat anderen van hun relatie vonden, of wat ze überhaupt van hem vonden, maar dat Jester vond dat Onyx iets had gedaan wat Jésters reputatie schaadde, schoot hem in het verkeerde keelgat. Het enige wat hij had willen doen, was zijn vriend een excuus geven om zich eens lekker uit te leven op een jongen die daar in al zijn dwaasheid voor gekózen had.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2022 - 10:56 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Goden— Oké, sorry dat ik dat met Sarah flikte.' Jester balde zijn vuisten en draaide zich om. 'Die reputatie is het punt niet, ik voelde me fucking machteloos daar en ik háát dat. Daarom ben ik kwaad, want ik voel me nog steeds zo en ik word er gek van. Het is kut als je geïrriteerd bent en ik wil geen ruzie met je maken, maar ik- ik kan gewoon even niet zo helder nadenken, oké? Behalve hoe ik dat jong langzaam uit mekaar ga pulken,' mompelde hij er pissig achterna. 'Ik dacht niet dat dat met Sarah je zo dwars zou zitten, ik wist wel dat je ergens mee bezig was, maar er knapte gewoon iets toen hij je aanraakte.' Hij knikte naar de badkamer. 'Kom je mee douchen om alles af te reageren?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx had geen flauw idee waarom Jester zich machteloos voelde. Het kwam zelden voor dat hij zijn vriend niet begreep. Hij knikte op het douche-voorstel en ze verdwenen de badkamer in. Het bleef toch een beetje zeuren. Jes had zijn excuses aangeboden en het voelde niet oké om niet hetzelfde te doen. Aan de bruuske manier waarop de jongen bewoog, zag hij wel dat hij niet nog niet echt achter zich kon laten.
          ‘Hé,’ zei hij na een tijdje, toen ze samen onder de douchekop stonden. Met een hand dwong hij Jesters gezicht omhoog. ‘Als ik wist dat je je er zo over voelde, had ik niks uitgelokt.’ Ietwat ongemakkelijk voegde hij daaraantoe: ‘Sorry.’


    Every villain is a hero in his own mind.