• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Buiten - Justin


    Rosalie grinnikte. Hoewel ze het dan niet zag, wist ze wel dat ze Justin verrast had met haar opmerking. "Ik ben benieuwd. Een lekker luchtje helpt tegenwoordig wel erg. Oh en eten. Liefde gaat door de maag toch?" Ze leunde iets naar Justin toe. Ze wilde het niet toegeven, maar ergens had ze toch best al trek. De vele emoties van die middag hadden toch hun tol geëist. "Nu we toch het daarover hebben, wat voor lekkers heb je voor ons meegenomen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Dat is een goede vraag,' zei Justin. 'Want ik heb het antwoord ook niet. De huiselfen hebben een verrassingsdiner voor ons gemaakt met allemaal losse hapjes. En ik -' Hij rommelde in de tas - 'heb een blinddoek voor mezelf meegenomen, zodat we kunnen checken of jouw zintuigen écht zoveel verbeterd zijn. En omdat het een date is, mogen we elkaar voeren, natuurlijk.' Hij trok de tas naar hen toe en zette die op zijn schoot, zodat er niet ineens afstand tussen hen zou ontstaan. Het beviel hem wel, zo, zij aan zij zitten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson

    Prefect badkamer - Jordyn


    Rafaël haalde zijn schouders op. Wat het hem zou opleveren maakte niet eens zoveel uit. Het was het feit dat hij de Wilson naam hoog moest houden, dat hij die druk al zijn hele leven voelde om hun tovernaarsnaam hoog te houden. De Wilsons waren een beroemde toverfamilie, zeker omdat zijn beide ouders schouwers waren. "Geen geld in ieder geval. De Crawforts zijn zo goed als blut." Hij keek even gauw naar Jordyn. "Wat ik eigenlijk niet mag rondbazuinen, dus please hou dat voor jezelf."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies
    Op de gang met Feliks

    ‘Oh. Ik uhm – ik hou er ook niet zo van,’ gaf Vinnie zachtjes toe, toen ze eenmaal door rust omringd werden. Hij zou het helemaal niet erg vinden om voortaan gewoon met zijn tweeën te eten. Niet dat hij dat zou durven voorstellen, dat kwam wel heel raar over, maar de suggestie spookte wel door zijn hoofd.
          Vinnie keek bedachtzaam naar het krantje. ‘Ik uhm, ik w-weet het niet. Zondag uhm, zondag geb-beurde iets vervelends op een f-feest. En ik – ik d-denk dat ze daar over ges-geschreven hebben. M-maar ik weet niet of ik het wil w-weten. Of dat ik het anders j-juist erger in mijn h-hoofd maak dan het is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Feliks Hristov
    Gang - Vinnie


    Feliks stak zijn hand uit naar de jongen. "Wil je anders dat ik er even voor je naar kijk? Dan hoef je niet zelf te lezen wat er staat, maar dan weet je wel of het erin staat of niet." Nu ze weer rust om zich heen hadden, kreeg Feliks weer een leeg hoofd en voelde het beter om te kletsen. Hij schonk de jongen voor hem even een vriendelijke glimlach.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 12:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Badkamer met Raf

    Jordyn haalde haar schouders op. Roddels rondbazuinen was niet echt haar ding, dat wist Raf ook wel. ‘Dus het levert je geen geld op. Geen geweldig seksleven. Geen romantische dinertjes bij kaarslicht.’ Ze trok een pruillip. ‘Je moeder is een monster dat ze je zoiets wil aandoen. Ik steel je ring wel, kun je mij de schuld geven van je mislukte aanzoek. Aan mij heeft ze toch al een pesthekel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Op de gang met Feliks

    Vinnie voelde dat hij – voor de verandering – een kleur kreeg. Dat was wel heel lief! Een beetje verlegen keek hij vlak langs de jongen heen. ‘Dat uhm, dat is m-misschien wel een g-goed idee. Als je – als je dat zou w-willen doen. Voor – voor mij.’ Hij kromp in elkaar toen hij de controle over zijn stembanden leek te verliezen en beet een beetje gefrustreerd op zijn lip. Waarom kon hij nooit eens normaal doen! Een beetje paniekerig kneep hij zijn handen tot vuisten en ontspande hij zijn vingers weer totdat het knijpende gevoel in zijn middenrif weer minder werd. Hij reikte het krantje uit, niet wetend of Feliks die van hemzelf had meegenomen, en hij hoopte maar dat de jongen niet zag dat zijn vingers beefden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maddie



    Ze kon nog altijd niet goed bevatten wat er gebeurd was in kruidenkunde. Alles was precies in een flits gegaan, en ergens zat ze nog in een ontkenningsfase wat er nu precies was gebeurd met Mosh. Voorzichtig opende ze de deur van de ziekenboeg, zodat ze eventueel slapende leerlingen niet zou wakker maken, en liet haar ogen even door de grote ruimte gaan om uiteindelijk Mosh terug te vinden in één van de bedden. Een glimlach verscheen op haar lippen als ze bij het bed aankwam. 'Gaat het wat met jou? Gezien de, eh, omstandigheden?'

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 13:05 ]

    Rhae Storm
    Eetzaal met Blythe en Isabella

    Dan waren het waarschijnlijk gewoon foto’s van een zoenend stel, ofzo. Dat kon ze wel aan. Toch een beetje nieuwsgierig opende ze het krantje en bladerde naar hun jaarlaag. Hoe goed was de schrijver op de hoogte van alles wat er gebeurde? Stond er misschien wat in over Nomad en haar?
          Ze scande de bladzijden, maar al vrij snel zag ze de naam van Isabella staan. Het ging natuurlijk over die lingerie die ze zondag had ontvangen. Ze fronste toen er een leraar werd genoemd, maar die frons werd nog dieper toen het over Casper en SM-praktijken ging. Er stonden twee tekeningen onder van iemand met rood en zwart haar die dingen aan het doen waren waardoor ze heel vlug het krantje dichtsloeg. Haar blik schoot naar Isabella. Moest ze er wat over zeggen? Of was het beter als ze van niks wist? Uiteindelijk was het Blythe die haar blik ving.
          ‘Uh, inderdaad. Wat een lompe dingen.’
          Toch voelde ze een gloed van plaatsvervangende schaamte over haar wangen trekken.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 13:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Jeremy, Rhae en Blythe


    Isabella had de blik die Rhae op haar geworpen had niet gemist. De blos en de zin erna ook niet. "Ik sta erin, is het niet?" zei ze brommend. Isabella schudde even zuchtend haar hoofd en pakte het krantje op. Nu ze wist dat ze erin stond, wilde ze ook weten ook wat ze over haar schreven. Ze vouwde het krantje open, keek Rhae even met een dodelijke blik aan en bladerde naar de pagina van hun jaar. Ze scande even met haar blik over de tekst. Het handige was dat de schrijver altijd hun naam dikgedrukt maakte, wat handiger was met zoeken.
          Bij de naam van Jeremy bleef ze even steken, maar zijn roddel was nogal onschuldig. Ze geloofde niet dat hij nog een appeltje met iemand te schillen had, en als dat wel zo was dan was zij dat zelf geweest. Dus dat was al gebeurd. Ook bij Thomas naam bleef haar ogen even hangen en Isabella voelde haar hart sneller gaan kloppen. Zijn roddel was echter al helemaal poep. Waarschijnlijk door hemzelf geschreven ook nog. Al had Isabella absoluut geen aanknopingspunten om Thomas te verdenken dat hij de roddelaar was.
          Lee, Nomad, Elsie, Casper.. blablabla. Wacht wat? Isabella schakelde even de zin terug bij het zien van die naam. Had Casper gezoend met Lee? Isabella maakte even een geluidje van walging. Het was maar waar je interesses lagen. Toch liet die zin haar niet helemaal los, waardoor ze haar hoofd moest schudden om even verder te lezen. "Ah gevonden," zei ze toen ze haar naam zag. Ze las de eerste zin door en reageerde meteen verveeld. "Oh, dat gaat over dat pakketje van zon-" Isabella zweeg, terwijl haar ogen over de letters vlogen. Haar ogen schoten naar de tekening eronder, waar overduidelijk een rood poppetje geknield zat bij een poppetje met lang zwart haar. Rood was zij natuurlijk, zwart - daar wilde ze niet eens over nadenken. "Gadver!" kraamde ze uit. Verbaasd keek ze naar de tweede tekening. Het waren maar stokpoppetjes, maar het was overduidelijk dat ze seks hadden in een vreemde positie.
          Verbijsterd liet Isabella de krant zakken en keek nogal geschokt naar haar twee vriendinnen. Wat moest ze hier nu weer mee? Nou dacht de halve school dat ze seks had met Casper! Of nog erger.... dat ze pikken pijpte voor een goed cijfer of zoiets. Het meisje durfde nu absoluut niet naar de leerkrachtentafel te kijken, bang dat ze over haar nek ging als ze dat deed. Ook naar de Slytherintafel durfde ze niet te kijken. Wat moest ze doen?
          Isabella begroef kreunend haar gezicht in haar handen. Dit had zij weer!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 13:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Feliks Hristov
    Gang - Vinnie


    De goudgelige aura van Vinnie vlamde voor heel even op. Feliks kon haast de vluchtige paniek voelen die de jongen voelde en met lichtelijk medelijden keek hij naar de jongen voor hem. Was hij bang voor wat Feliks van het stuk zou vinden wat ze over hem schreven? Hij pakte voorzichtig het krantje van Vinnie over, maar keek naar de jongen zijn gezicht. Vanuit huis was hij gewend dat ze daar niet moeilijk deden over aanrakingen, zeker niet als je verdrietig was, dus Feliks hand schoot bijna automatisch naar voren en hij wreef even over de andere arm van Vinnie heen. "Maak je geen zorgen. Ik zal niet zomaar geloven wat er staat en ze hebben op Durmstrang ook veel nare dingen over mij gezegd, dus ik weet hoe dat over kan komen."
          Feliks opende het krantje en bladerde naar hun jaarlaag. Even keek hij onzeker op naar Vinnie. "Wil je even kort horen wat er allemaal in staat of alleen of jij erin staat?" vroeg hij vlug. "Of anderen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Brenn Watson



    Brenn zijn mondhoeken krullen geamuseerd naar boven, terwijl hij de grote zaal inwandelt richting de gryffindor tafel. Zijn blik gaat kort naar de massieve klok en hij ziet dat het nog slechts enkele seconden gaat duren vooraleer het feest gaat beginnen. Hij moest toegeven dat de studenten uitstekend hun best hebben gedaan om er een schitterende editie van te maken. Deze keer moest hij niet zelf onzinnige roddels gaan verzinnen om het pittig te maken. Ok, hij had het hier en daar wat aangesterkt maar zijn zelf schrijvende veer was zeker in overdrive gegaan zonder enige moeite.
    Net toen hij ging zitten, verscheen het krantje op zijn bord en vanuit zijn ooghoeken zag hij dat het bij de rest ook gebeurde. Onwillekeurig verscheen er kippenvel op zijn armen omdat het hem echt een kick gaf. Hij deed zijn gezicht snel in een plooi, en trok één wenkbrauw omhoog terwijl hij het krantje bedenkelijk opnam. 'Gaan ze serieus verder met deze rommel?' Hij snoof diep. [/face]

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 15:33 ]


    Noah Adams



    Hij wist niet welke dag van deze week de meest belabberde was. Hm, nee, die van het feest was nummer één. Over deze dag was hij aan het denken om het op nummer twee te zetten. Buiten dan het fantastische moment dat was gebeurd in kruidenkunde met Mosh. Dat was nu eens een herinnering die hij voor zijn leven zou koesteren. Hij liet zijn blik over de ravenklauw tafel gaan tot hij plots een bekend gezicht zag vanuit de geschiedenis. Huh? Zonder aarzelen liep hij naar de jongen toe, en ging tegenover hem zitten. 'Jeremy?'

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly



    Novalie voelde zich toch lichtelijk ongemakkelijk, toen die Faye naast haar kwam zitten. Ze had niet meer aan het meisje gedacht, omdat Rosalie op de ziekenzaal had gelegen. Maar nu ze zo naast haar kwam zitten... Vanonder haar wimpers keek ze naar het meisje naast haar. Ze was absoluut knap, kon het blijkbaar goed vinden met Lee dus ze was vast ook aardig. Was dat wat Cole zo leuk aan haar had gevonden? Toen ze Roman hoorde zeggen dat Cole een relatie met haar had gehad, had Novalie toch even een wee gevoel in haar maag gehad. Zeker toen Roman voorstelde dat hij het misschien wel weer op kon pakken met het meisje. Was dat wat Cole wilde? Novalie wendde even haar hoofd af van het meisje naast haar. Een lichte teleurstelling overviel Novalie. Ze zou het toch wel echt jammer vinden als de jongen toch voor het andere meisje zou kiezen. Ze had hun eerste date echt leuk gevonden en wilde eigenlijk wel weten wat er kon. Novalie voelde direct een blos op haar wangen ontstaan bij die gedachte. Zou iemand echt haar leuk kunnen vinden? Novalie stelde zich een moment voor dat ze met Cole hand in hand de zaal in zou lopen en er kwam een kleine glimlach op haar gezicht te staan. Dat wilde ze wel. De blos kroop nog hoger op. Ze moest gewoon Cole laten zien dat zij ook leuk was! Leuker dan die Faye!
          Ja, Ja... W-want Faye was stom. Ze had zichzelf niet eens voorgesteld aan haar en Tilly! En dat terwijl zij erbij kwam zitten, als vreemdeling. Verder had ze hen ook niets gevraagd en was ze alleen maar bezig geweest met de jongens. Misschien was ze wel een soort van omgekeerde Isabella, en hield ze helemaal niet van meisjes. Novalie moest stiekem grinniken om die gedachte, al voelde ze zich ook schuldig dat ze zo naar over Faye dacht. Het voelde niet goed om dat te doen.
          Novalie was zo opgenomen door haar eigen gedachten, dat ze schrok van Tilly haar woorden. Eerst had ze niet in de gaten gehad wat Tilly bedoelde, tot ze het krantje zag. Novalie slikte een brok in haar keel weg. Ze wist zelf ook heus wel dat ze er niet in stond. "Maar Isabella wel," fluisterde ze met geknepen stem terug. De roddel die in het vorige krantje had gestaan over haar zus was Isabella niet zo blij mee geweest. Ze keek even aarzelend naar het krantje. Moest ze het lezen?

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 17:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson

    Prefect badkamer - Jordyn


    Rafaël zuchtte. "Was dat maar zo makkelijk. Mijn moeder weet dan ook heus wel dat ik dan samen met jou onder een hoedje speel." Rafaël keek even opzij naar Jordyn en grijnsde toen. "Misschien neem ik wel een maîtresse. Daar zal ik vast meer lol aan beleven dan aan Zoya."


    It's never gonna happen, Guys.