• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Great hall met Faye

    In tegenstelling tot de meesten, dook Daphne niet meteen op het roddelkrantje. Hoewel ze zich had voorgenomen ook een bijdrage te leveren, was het daar uiteindelijk niet van gekomen. Ze trok haar wenkbrauwen op toen Faye naast haar kwam zitten. Net had ze haar tussen de Hufflepuffs gezien.
          ‘Ik was al bang dat je die halfzachte eitjes voor onze afdeling had aangezien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jeremy Busagazi
    Grote zaal met Noah

    'Oh... oké.'
          Dat was nou niet iets wat Jeremy zelf aan de eerste de beste afdelingsgenoot zou vertellen.
          'Da's balen dan, man. Jullie zijn nog wel gewoon vrienden toch?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Op de gang met Feliks

    ‘Oh.’ Het was slechts een fluistering die zijn lippen verliet. Vinnie boog zijn hoofd en sloeg zijn armen om zichzelf heen. Opeens had hij een enorme buikpijn. De tranen brandden in zijn ogen.
          Dat zoveel mensen het hadden gezien vond hij al heel erg, maar dat ze er nu ook nog een waardeoordeel aan hingen?
          ‘Ik uhm – ik… ik g-ga naar mijn kamer. S-sorry.’
          Hoewel het rustig was op de gang, had hij het gevoel dat hij weer helemaal naakt was en dat iedereen naar hem keek. Vlug liep hij in de richting van de keukens. In zijn haast struikelde hij over zijn voeten en hij greep zich vast aan de muur.
          Hij hoorde mensen lachen en hij beet op zijn lip in een poging de tranen tegen te houden, maar het gelach leek hem helemaal in te sluiten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivana Babinski
    Great hall met Brenn

    Ivana keek opzij. Opeens zat er een totaal andere jongen naast haar. Hij had een lieve uitdrukking – anders dan de meesten hier – en de blosjes namen weer hun vaste intrek in haar wangen.
          Zeg wat! Maak nu eens géén rare eerste indruk!
          ‘W-wat uhm, wat is dit dan?’
          Hij had haar al onderbroken voor ze kon beginnen met lezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoya Elaine Crawfort

    'Hij is wel heel klein,' zei ze nadat ze knikte en het dier van hem overnam. 'Hoe oud is-ie?' Ze liet hem door haar vingers glijden en legde hem toen op haar schouder, waar het zijn kop tegen haar kin drukte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    'Hoe erg wordt ie in de zeik gezet?' mompelde Nomad zacht. Door al het rumoer durfde hij het gesprek wel aan te gaan, zij het op gedempte toon.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Isa liep niet weg. Dat was goed. Ze wist dat de radars in Isa's hoofd als een malle losgingen, maar dat ze die gedachtes niet zou uitspreken - want Isa besprak dingen niet, ze kropte ze op. En haar reactie was waarschijnlijk precies wat de auteur van dit vreselijke blad op uit was. Zou Daphne hierachter zitten? Die had ten slotte zelf het pakketje opgestuurd. Maar er moesten meer schrijvers zijn, of in ieder geval meer mensen die input gaven.
    Blythe's ogen gleden over de rest van de pagina's. Ze was zelf aardig bespaard gebleven, maar haar vriendinnen waren wel in de zeik gezet. Het stuk over Rhae was gelukkig vrij onschuldig, al voelde Blythe een kleine steek toen ze het las.
    Stel je niet zo aan. Jij en Rafaël hebben het hartstikke leuk en Rhae gaat met Nomad op date.
    'Ze hebben weer mooi uitgepakt,' zei ze met een zucht. 'Het is allemaal troep.' Ze keek daarbij ook kort naar Rhae. Toen ze de laatste bladzijde omsloeg, trok de kleur uit haar gezicht weg. 'Wat?!' Arme Maddie. Had Mosh deze foto's gemaakt? Had hij ze dan ook ingestuurd? Was hij echt zo diep gezonken?
    Ze keek naar de Huffelpuf-tafel, maar zag Maddie niet zitten. Was ze weggegaan? Had ze het al gezien? Toen ze zag dat Lee opgestaan was - met zijn gezicht op onweer - ging ze staan en snelde ze naar hem toe. 'Lee, heb je ook..?' vroeg ze, met een knikje naar het boekje dat ze in haar hand had. 'Weet je waar ze is?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Faye Bergès

    Faye's wangen kleurden. 'Nee, hoor,' zei ze vlug. 'Ik - ik vroeg alleen even hoe het met Lee ging. Hij was aangevallen door een vleesetende plant.' Ze wilde er liever niet te diep op ingaan, want dan zou ze moeten vertellen dat ze hem geprobeerd had te helpen - wat vervolgens averechts had uitgepakt. 'Komen deze bladen vaak?' vroeg ze, om op een ander onderwerp over te stappen. Ze hoopte toch van niet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elena Sonya Petrova

    Andreas was een stuk gezelliger geweest dan Aleksi. Toen ze naar de grote zaal waren gegaan en hij zijn eigen afdeling had opgezocht, was Elena ook niet naast Aleksi gaan zitten. Ze zou daar later wel weer in investeren - in haar afdeling zaten veel interessantere mensen dan hij en daar wilde ze ook graag mee in contact komen.
    Het was nog rustig en dus nam ze maar gewoon plaats aan de tafel. Ze zou wel weer verplaatsen als bleek dat de mensen om haar heen niet zo interessant waren. Nauwlettend hield ze dan ook in de gaten wie er allemaal bijkwamen. Ze zag dat Ivana aansloot met Josephine, maar de aandacht van Josephine verschoof al snel naar anderen.
    Goed zo.
    Ze had waarschijnlijk meer aan het meisje als ze nog zo onzeker was, hoe irritant dat ook was.
    Elena keek enigszins verbaasd op toen de knappe Rafaël naast haar kwam zitten. Hij leek de plek willekeurig te hebben gekozen, want hij zat helemaal in zijn eigen wereldje. Hij was helemaal in gedachten verzonken terwijl hij zijn eten naar binnen werkte.
    Elena schoof een paar centimeter zijn kant op. 'Ik dacht al dat ik alleen tussen eerstejaars zou zitten,' zei ze met een kleine glimlach, doelend op alle jonge Griffoendors om hen heen. 'Fijn om toch nog een enigszins bekend gezicht te zien.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    'Ik heb werkelijk géén idee,' zei Justin met een flauwe grijns. 'We kunnen wel opschrijven wat we denken dat het is, en dan kijken wie gelijk heeft.' Dat zou nog een leuke uitdaging worden, het blind opschrijven, maar het kon wel.
    Hij legde het klaar en opende toen zijn pakketje. 'Klaar voor?' vroeg hij. Hij grijnsde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Eetzaal > buiten

    Aleksi was met Andreas en Elena meegelopen naar de eetzaal, maar was al snel buiten de conversaties geraakt. Meer om wat te doen te hebben dan wat anders, had hij een beetje door het krantje gebladerd. Hij was verbaasd zijn eigen naam erin terug te zien en het was alsof een klont ijs zich in zijn binnenste vormde toen er werd geïnsinueerd dat er meer tussen Nomad en hem had gespeeld dan vriendschap.
          Hád er meer gespeeld?
          Zijn gevoelens waren inderdaad verder gegaan, maar hoe kon iemand dat weten? Dat had hij op dat moment zelf niet eens doorgehad! Hij wierp een vlugge blik op Nomad, zich afvragend wat die van de roddel zou denken. Was het toen van twee kanten gekomen?
          Wat maakt het uit!
          Gevoelens die er toen waren, waren er allang niet meer en ze waren nooit zo hevig geweest als voor Mikhail. Hij miste zijn vriend – vond het ronduit kut om hier in zijn eentje aan de tafel te zitten. Opeens kon hij al het gelach en gepraat om hem heen niet meer verdragen. Hoewel zijn bord nog half gevuld was, kwam hij overeind en beende naar buiten toe. Daar leunde hij op de balustrade en staarde in de verte.
          Hoewel de temperatuur behaaglijk was, had hij het koud. Zijn vingers kromden zich om het steen en hij deed zijn best om zijn frustratie diep weg te stoppen, in plaats van het uit te schreeuwen. Hij wilde hier verdomme helemaal niet zijn. Moest hij hier het hele fucking schooljaar blijven? En wat dan? Wanneer kon hij Mikhail eindelijk weer zien? Hij haatte deze onzekerheid, deze grijze waas over zijn toekomst, die een paar dagen geleden nog goud-glimmend was geweest.
          Aleksi keek opzij toen er iemand naast hem ging staan. Het verbaasde hem een beetje, doorgaans hielden mensen zich toch liever uit zijn buurt, zeker nu zijn humeur zich onder het vriespunt bevond. Toen hij zag dat het Casper was – die vriend van Nomad – kon hij het een klein beetje begrijpen. Die wekte nou niet de indruk dat hij voor wie dan ook zijn humeur wegvluchtte.
          ‘De roddels bevielen je niet?’ vroeg de jongen, terwijl hij een sigaret opstak.
          Aleksi haalde zijn schouders op. Hij ging die wildvreemde gast echt niet vertellen waarom hij hier stond. Stug staarde hij weer voor zich uit.
          ‘Is het waar? Geil je op Nomad?’
          Met een ruk draaide hij zijn hoofd weer opzij. ‘Wát?’
          Casper gniffelde, waarna hij een wolk rook uitblies, met zijn ellebogen op de balustrade leunde en weer voor zich uitkeek. Zijn grijns gaf hem het gevoel dat de Slytherin dat alleen had gezegd zodat Aleksi hem niet langer negeerde. ‘Kan toch?’
          Aleksi had zin om weg te lopen, maar hij wilde zich ook niet laten kennen. ‘Is het hier dan zo normaal om gay te zijn dat je dat gewoon op de man af vraagt?’ Hij kon het maar beter weten, mocht het wel uitkomen dat hij een relatie met een jongen had. Hij was nog steeds bang voor hoe Nomad daarop zou reageren.
          ‘Ik vraag alles op de man af,’ reageerde Casper schouderophalend. ‘Ik zou niet weten wat normaal is. Wanneer is het abnormaal dan?’
          Als ze je uit het sportteam zetten.
          Als ze je uit de vriendengroep kicken.
          Als ze doen alsof je besmettelijke ziekte hebt.
          Als ze je naar een andere school dwingen te gaan en je verbieden om ooit nog terug te keren.
          ‘Weet ik veel,’ zei hij in plaats daarvan. ‘Op Durmstrang kwam er anders niemand voor uit.’
          ‘Oh?’ Casper keek hem aan met een blik die hij niet meteen kon duiden. ‘De enige twee jongens van Durmstrang die ik anders ontmoet heb, waren nou niet heel erg straight
          Aleksi fronste. Welke jongens? Voor zover hij wist, waren Mikhail en hij de enigen geweest. Hij dacht terug aan de jongens die hier twee jaar geleden met hem naartoe waren gekomen, maar kon zich bij geen van hen voorstellen dat ze net zo waren als hij. Opeens dacht hij terug aan het gesprek met Feliks, tijdens Arithmancy. Waarin hij er zomaar had uitgeflapt dat hij op jongens viel, toen Aleksi had gedacht dat die Rosalie zijn vriendinnetje was. Die kenden elkaar van de drakenexcursie... was deze Casper daar dan ook geweest? Kende hij Mikhail, had die Rosalie dáárom Mikhails naam gezegd toen ze hem hoorde praten? Maar had Mikhail tóén al aan iemand toegegeven dat hij op jongens viel? Aan deze gast?
          Een beetje argwanend keek hij de ander aan. 'Wie dan?'

    [ bericht aangepast op 4 feb 2022 - 17:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Evan Hale
    Slytherin Commonroom - Zoya
    Evan volgde Bob met zijn ogen, die door Zoya kalm in haar nek werd gelegd. Hij leek zich vrijwel meteen te nestelen en drukte zijn kop tegen haar kin aan, waardoor er een bescheiden glimlach op Evan's gezicht verscheen.
          'Ik weet niet hoe oud hij precies is, toen ik hem drie jaar geleden kreeg was hij al dit formaat, hij is nooit echt gegroeid.' Het viel hem op dat Bob echt op zijn gemak was bij Zoya, en zij ook bij hem. Dat zorgde ervoor dat ook Evan zich snel op zijn gemak voelde bij haar, wat niet vaak gebeurde.
          'Heb je zelf ook reptielen?' Vroeg hij nieuwsgierig.


    - thank you for existing -

    Zoya Elaine Crawfort

    'Niet meer. We hebben wel jaren een slang gehad.' Ze ontspande ietsje. 'Een melkslang. En daarvoor hebben we ook een koningspython gehad, maar die was wel een stuk groter.'
    Het voelde als een eeuwigheid geleden. Toen Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden niet terug was gekomen, haar vader nog in leven was en zij minder zorgen aan haar hoofd had gehad.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Buiten - Justin


    “Je weet dat ik tegen mijn veer praat en zo vrijwel alles opschrijf?” vroeg ze met een halve grijns. “Dan verklap ik alsnog alles.” Hoewel het een leuk idee was, leek haar die manier niet helemaal handig om het spel te doen. Rosalie dacht even na over wat handig was. “Zullen we het gewoon om en om doen? We pakken iets en dan neem jij eerst een hap en dan ik. En dan wisselen we het daarna om en ga ik eerst. Dan kan je daarna controleren wie er gelijk had.”

    [ bericht aangepast op 4 feb 2022 - 23:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Feliks Hristov
    Gang - Vinnie


    Feliks keek even beteuterd de jongen na. Dit effect had hij gehoopt te voorkomen, maar hij wist ook wel dat het absoluut niet leuk was om te horen. Voor een moment aarzelde hij of hij de jongen moest volgen, vaak had hij de deksel op zijn neus gekregen als hij iemand wilde helpen. Maar Feliks kon gewoon voelen dat Vinnie anders was. Haastig ging hij dus in de achtervolging. Bij het omslaan van de hoek wilde hij Vinnie roepen, maar in plaats daarvan botste hij vol op tegen een of ander harnas dat kletterend op de grond viel. Feliks schrok met elke knal op en leek op zijn voeten te dansen.
          Hij voelde een blos naar zijn wangen stijgen toen hij een zacht gegiechel hoorde. Een paar jongere Hufflepuffs stonden te lachen om zijn blunder en Feliks haalde een beetje ongemakkelijk een hand door zijn haar. Zelf kon hij er ook wel zachtjes om lachen, hij was zo gefocust geweest op Vinnie dat hij het harnas niet had gezien. Even keek hij radeloos naar het harnas, maar dat stond gelukkig al snel weer in elkaar dankzij de andere Hufflepuffs. Feliks bedankte de meisjes en liep toen gauw door naar de common room. Hij vond Vinnie in de slaapkamer. Aarzelend ging hij naast de jongen zitten. Hij vroeg zich af of hij een hand op één been of arm mocht leggen of van Vinnie af moest blijven. “J-je weet dat zulk soort verhaaltjes alleen verzonnen worden om je juist pijn te doen hè. En dat het niet waar hoeft te zijn?” Feliks aarzelde of hij nog meer moest zeggen of dingen weg moest laten. “I-ik denk dat niemand het echt bijblijft. Er stonden veel ergere dingen in.” Feliks dacht even aan de tekeningen en voelde de kriebels over zijn rug lopen. Ze waren hier echt wel naar tegen elkaar.


    It's never gonna happen, Guys.