• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Badkamer met Raf

    ‘En wat dan nog als ze dat weet?’ vroeg Jordyn. Ze ging iets rechterop zitten. ‘Maar serieus Raf – ik deed er dan wel lacherig over toen je het vertelde, maar overweeg je serieus om hiermee door te gaan?’ Ze keek haar vriend onderzoekend aan, ze kon het zich gewoon niet echt voorstellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Buiten - Justin


    Rosalie grijnsde. "Je weet dat je dit keihard van mij gaat verliezen he?" Ze stak haar hand uit voor Justin. Ze vond het wel leuk en lief bedacht wat hij wilde doen. "Geef maar hier, ik zorg er wel voor dat je niets ziet." Rosalie voelde hoe Justin haar de blinddoek aangaf. Naast zich draaide Justin iets en Rosalie taste zachtjes af naar zijn hoofd. Ze tikte daar per ongeluk als eerste zijn oor aan, voor haar vingers door zijn haar gingen. Ze sloeg de doek om zijn gezicht heen. "Zit hij goed?" Ze voelde dat Justin hem iets verschoof en daarna knoopte ze hem goed strak vast om zijn hoofd. "Zie je nog wat?" vroeg ze met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Grote zaal met Faye en Sefu


    ‘Oh jawel hoor,’ zei Lee vlug en hij toverde weer een glimlach op zijn gezicht. ‘Ik zag even wat onverwachts – dus mister of mrs. Whispertown gaat lekker van start.’ Hij begon verder te bladeren en floot tussen zijn tanden door toen er bijna een hele pagina aan hem gewijd was. Hij leunde opzij, naar Sefu, die ook het krantje geopend had. ‘Misschien moet ik me toch eens beschikbaar stellen voor een autobiografie. Kijk eens – maar liefst een hele pagina over mij. Ik voel me haast een celebrity.’
          Hij was niet verbaasd dat het feit dat hij een blauwtje bij Nomad had gelopen erin stond en hield zich maar voor dat Nomad er vast blij mee was dat de hele wereld nu wist dat de jongen hem had afgewezen en dat hun vriendschap over was. Daarna las hij het stukje over Elsie – die hij, nu hij het zo las, toch niet heel netjes behandeld had – en over Casper – waarbij hij toch wel blij was dat Rosalie dit gehoord had vóór dat nieuws een weg naar deze krant had gevonden. Dat was nog een vervelendere manier geweest om erachter te komen.
          ‘Alles voor de liefde, is de eindconclusie.’ Hij dacht aan Nomad, aan het feit dat hij daar best risico voor had willen nemen als de gevoelens wél serieus waren geweest. ‘Nou ja, dat is in elk geval geen leugen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson

    Prefect badkamer - Jordyn


    Rafael zuchtte diep. "Liever niet natuurlijk. Ik wil echt niet mijn leven met Zoya door moeten brengen, ik haat haar. Maar ik weet niet of ik wel een keuze heb. Mam verstoot me uit de familie als ik het niet doe, dus ook al ik een plan met jou maak. Ze ontneemt me van alles. Dus dan wat? Dan ben ik gewoon compleet blut. Ik kan mijn opleiding tot schouwer niet betalen en heb niets geen dak boven mijn hoofd meer." Dat was nu ook weer niet waar hij naar uitkeek. Hij wilde dolgraag schouwer worden, al sinds hij klein was. Hij zag die droom liever ook niet in rook opgaan en Jordyn wist dat ook best.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sefu Adomako

    Sefu had meegelezen met het stuk over Lee. 'Je hebt een drukke week achter de rug,' zei hij grinnikend, ook al had hij de initiële reactie van Lee ook gezien en was het duidelijk dat het meer met hem deed dan hij doorhad. Hij kon het zich voorstellen, als de jongen hem werkelijk een flikker had genoemd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    'Maar over haar staat ook nooit veel goeds. Is het niet beter om dat niet te lezen?' begon Tilly, ook al had Novalie wel gelijk. 'Al kun je misschien inderdaad beter kijken wat ze zeggen... Zodat je weet hoe Isabella erop reageert...'

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 19:33 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley
    Badkamer met Raf

    ‘Dan zoek je een baan en betaal je je eigen opleiding.’ Jordyn kon het niet helpen dat ze nu toch een beetje geïrriteerd klonk. Zelf had ze óók geen geld en leefde ze bij vrienden. Het was niet makkelijk nee, maar het was ook niet het einde van de wereld. Het was nou niet of trouwen met een rijke kerel háár enige weg was, dus als dat niet voor haar gold, gold het ook niet voor hem. 'We kunnen altijd samen ergens gaan wonen, samen geld verdienen. Daar komen we heus wel uit. Maar als je tegen jezelf zegt dat je geen andere keus hebt dan lieg je, want die is er wel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Faye Bergès

    Lee deed het voorval af alsof er niet zoveel aan de hand was en daarom ging Faye er ook niet op in. In plaats daarvan bladerde ze door het blaadje - toen ze tot haar verbazing ineens háár naam zag staan. Bij een stukje over Cole. En... Novalie? Haar hartslag nam ietsje toe toen ze het stuk las en haar wangen werden rood toen ze het uit had.
    Lee leek het hele boekje te lezen, dus zou hij straks vast bij het stuk over haar en Cole en die Novalie uitkomen. Ze leunde ietsje naar voren en vroeg heel zachtjes: 'Lee... Wie is Novalie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson

    Prefect badkamer - Jordyn


    Rafael schrok een beetje van Jordyn en besefte zich ineens dat hij misschien niet heel handig was geweest. Hij wilde zich ergens verontschuldigen, maar dat hielp ook niets. "Klinkt geweldig," zei hij met een kleine glimlach. Hij durfde echter niet toe te geven dat dat idee hem doodsbenauwd maakte. Hij was ook ergens bang dat hij daar Jordyn mee beledigde, alsof hij haar een armoedzaaier vond. Wat absoluut niet waar was natuurlijk!.
          Maar gewoon te vertrekken en niet meer om te kijken naar zijn familie? Hij kon het ook niet helemaal. Hij hield van zijn vader, zijn broertje. Ook van zijn moeder natuurlijk, ondanks dat ze zo streng voor hem was. Ze wilde toch ook alleen maar het beste toch? Misschien moest hij haar gewoon volgende vakantie nog maar eens proberen te overhalen dat dit het niet was.
          Rafaël zuchtte en liet zich nogal sip in het water zakken. Jordyn kon dan wel zeggen dat hij een keuze had, maar zo voelde het niet. Jordyn kende zijn moeder niet. Hij wist niet of zijn moeder hem zo makkelijk zou laten gaan. Daarnaast uit de familie verstoten worden, zou betekenen dat zijn moeder ook zijn vader en broertje uit zijn buurt zou houden, dan zou hij zijn familie nooit meer zien! Misschien moest hij dit gesprek maar eens met Justin aangaan, die begreep de druk misschien beter van een pureblood zijn. Misschien wist hij wel een beter idee wat hij tegen zijn moeder kon beginnen. Rafaël haalde zijn handen door zijn haren heen en probeerde de gedachte aan de trouwerij uit zijn hoofd te krijgen. Het gaf hem alleen maar hoofdpijn. Het liefst dacht hij er gewoon niet over na, dan was het er gewoon niet. Of zo.
          Rafael kwam uit het water omhoog. "Zullen we gaan eten?" veranderde hij het onderwerp. Hij zwom van Jordyn weg, richting de trappen. Hij wilde het er verder niet over hebben...

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 20:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Faye -> Isabella



    Novalie keek aarzelend naar Tilly. Ze vouwde even haar hand om die van haar beste vriendin. Daarna opende ze het krantje. Ergens wilde ze het helemaal niet lezen, maar ze zette zich er ook toe. De eerste roddels las ze even vluchtig door. Toen ze Lee zijn naam zag staan, keek ze even geschokt op naar hem, maar Lee zat nog steeds lachend voor zich uit te kijken. Die liet zich gelukkig niet zo snel uit het veld slaan.
          Novalie keek even naar Tilly en kneep even angstig in haar hand toen ze de roddel over Isabella las. Haar maag draaide een keer om, toen ze las wat er geschreven werd over haar tweelingzus. "Oh, wat erg." Haar ogen vlogen naar de Ravenclaw tafel, waar ze Isabella met het krantje in handen zag zitten. Die had het vast ook gelezen. "Ik ga nog even..." Novalie rolde het krantje weer op en wees naar de Ravenclaw tafel. Ze kwam al overeind, maar ving nog net de vraag van Faye op. Om een of andere reden irriteerde die vraag haar en voor ze het wist wat haar overkwam, voelde ze haar iets overvallen. "Dat ben ik," zei ze krachtiger, al had ze geen idee waarom Faye dat wilde weten. Ze wilde vragen waarom Faye dat wilde weten, maar wilde dat antwoord eigenlijk niet weten.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 22:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jeremy Busagazi
    Grote zaal met Noah

    ‘Hé, Noah.’ Jeremy gaf een knikje naar de jongen. In tegenstelling tot de anderen die hij hier had gezien, had Noah nog een beetje een kinderlijke uitstraling behouden. Jeremy wierp even een blik op het krantje dat hij net had open willen slaan, maar besloot daar nog maar even mee te wachten. ‘Een roddelkrant, hoor ik? Welke creatieve geesten houden zich daarmee bezig?’

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 21:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer
    Ziekenzaal met Maddie

    Nee – het ging drie keer kut. Dat was alleen niet iets wat hij aan Maddie – of aan wie dan ook – wilde toegeven.
          ‘Zolang mooie dames als jij me komen afleiden, zal ik niet te hard klagen,’ zei hij met een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Op de gang met Feliks

    ‘Ehm, n-nee ik h-hoef niet te horen wat er verder in s-staat.’
          Zou er wat over Lee in staan? Of over Noah?
          Maar die redden het waarschijnlijk prima zonder zijn medeweten. Hij vlocht zijn vingers in elkaar en wachtte nerveus af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 22:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Badkamer met Raf

    Klinkt geweldig.
          Jordyn onderdrukte een snuif. Ze wist hoe Raf eruitzag als hij iets geweldig vond en dat leek in de verste verte niet op zijn huidige gezichtsuitdrukking.
          Het was een onverwachte klap in het gezicht dat hij niet wat meer voor die suggestie openstond, dat hij het een reëlere optie vond om met dat wijf te trouwen. Als zij moest kiezen tussen met een rijke snob trouwen of met haar beste vriend chillen, had ze het wel geweten. Ze waren notabene tovenaars, zó beroerd kon het toch niet worden. En ze waren creatief genoeg, konden zo geld verdienen met hun vuurwerk.
          ‘Ik ga m’n haar nog wassen,’ antwoordde ze. ‘Ga jij maar alvast, ik geloof dat mijn date zo toch niet in de eetzaal begint.’


    Every villain is a hero in his own mind.