• Beste Qers,

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie (jarenlange) trouw en het in leven houden van dit leuke forum. En natuurlijk ProngsPotter in het bijzonder: bedankt voor je hulp de afgelopen dagen om de nodige verbeteringen door te kunnen voeren.

    Opgeloste bugs / doorgevoerde suggesties:
    - "Co-hosting" van forum topics. Je kan nu andere gebruikers het recht geven je topic start post te wijzigen. Vooral handig voor RPGs.
    - De spotlight bevat weer een profielfoto
    - Quiz pagina's hebben door een kleine aanpassing een iets duidelijker zichtbare scheiding tussen de verschillende vragen & antwoorden
    - 'Maak alles gelezen'-knop in de PB inbox
    - User interface verbeteringen. Dit helpt erbij dat jullie makkelijker en sneller dingen kunnen vinden, maar ook dat we meer nieuwe leden mogen verwelkomen
    - Er kunnen opnieuw topics gestart worden met een poll erin
    - Off-topic topics verschijnen nu weer in Actieve Topics feed als je dat wél hebt aangegeven
    - Polls in topics werken terug
    - Users kunnen nu reacties verwijderen op hun lijstjes
    - 10 items in de spotlight ipv 20+
    - Filteren op genre; stories: na één pagina hield alles op
    - Er is een meldknop bij blogs
    - In de categorie "Nieuwe creaties" op de homepage stonden niet de nieuwste creaties
    - Bij 'ontdekt was er soms geen naam bij lijstjes
    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je nu wel weer bij dat profiel.
    - Bij het doorklikken naar een topic op het forum / het quoten van het bericht moet je niet langer omhoog scrollen
    - Stories aangemaakt door spambots zijn verwijderd
    - PB's kunnen markeren met een ster en vastpinnen bovenaan je inbox
    - Spotlight doet het ook voor niet-leden
    - Lettersmileys werken nu met een dubbele : (i.e.: :) :D)
    - Filter voor+12 stories bij ontdekt
    - Bancontact toegevoegd als betaaloptie
    - Hoofdstukken ordenen op nieuwste eerst
    - Je eigen antwoord bij polls vetgedrukt

    Daarnaast komen er vanaf nu weer advertenties op de site. Dit is noodzakelijk om de hostingkosten te kunnen blijven betalen. Het in de lucht houden van de site is nou eenmaal niet gratis.

    Mochten jullie gekke advertenties te zien krijgen, laat het dan even weten. Er is gelukkig veel te filteren qua content.

    Suggesties in dit topic:

    - 16+ content beter afschermen (deels al gebeurd)
    - De optie om forum posts te kunnen liken
    - Meldingenoverzicht op het forum (melding bij like, vermelding/tag op het forum, bij quote..)
    - "Laatst gelezen hoofdstuk" en "laatste quiz-uitslag" onderaan de pagina
    - Paaseierenzoektocht terug brengen
    - Templates terug brengen
    - Favicon voor Quizlet
    - Donker/nachtthema voor Q

    [ bericht aangepast door een moderator op 4 jan 2023 - 19:33 ]

    Oh mijn god, templates


    Tijd voor koffie.

    Is het een idee om een centraal topic te maken met alle ideeën ipv dat we ze onder deze maandelijkse nieuwsbrief topics gooien? Of heb ik deze ergens gemist?


    ars moriendi

    Salamanca schreef:
    Is het een idee om een centraal topic te maken met alle ideeën ipv dat we ze onder deze maandelijkse nieuwsbrief topics gooien? Of heb ik deze ergens gemist?

    Ja, het wordt een boeltje, ik snap je haha.
    Ik stel voor dat we anders van dit topic het algemene topic maken; ik pas even de titel aan. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Twigs schreef:
    zijn jullie trouwens ook van plan om de templates terug te brengen? dat was voor mij alleszins altijd een leuke manier om de site wat te personaliseren (krul)

    Hier kan ik ook geen kant en klaar antwoord op geven; we nemen het mee achter de schermen. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh en miss kan Q weer een leuke favicon krijgen? (: Iets wat bij de site past

    siriuslyhot schreef:
    Oh en miss kan Q weer een leuke favicon krijgen? (: Iets wat bij de site past

    Volgens mij word ik oud, want ik ben moeten gaan opzoeken wat dit is haha. Ik geef het ook door!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Salamanca schreef:
    Is het een idee om een centraal topic te maken met alle ideeën ipv dat we ze onder deze maandelijkse nieuwsbrief topics gooien? Of heb ik deze ergens gemist?

    Ik heb ook even de beginpost geüpdatet met alle opgeloste bugs en ingevoerde suggesties, én met de suggesties gedaan in dit topic. Laat het maar weten als ik iets vergeten ben. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Even een shout-out: superchill Melissa, thanks!! *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Blijkbaar kun je niet meer reageren op reacties reageren op creaties, dus het zou chill zijn als dat wordt verholpen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    @ Froukje, graag gedaan! (bloos)

    Ringwraith schreef:
    Blijkbaar kun je niet meer reageren op reacties reageren op creaties, dus het zou chill zijn als dat wordt verholpen. (:

    Het is doorgegeven aan RJ. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Trouwens, vind het echt leuk dat er weer wat (rustige) activiteit is op Quizlet en dat er toch nog wat liefde in word gegoten (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    .....er schoot me net iets te binnen terwijl ik bezig was aan een privéberichtje. Weetje wat me nou echt tof lijkt?
    Als je je eigen custom emotes kan gebruiken, zoals streamers op Twitch. Ik heb zoveel toffe emotes die ik nou echt mis als ik op Quizlet zit.

    Wellicht zou het een Golden member perk kunnen zijn OF een perk voor wanneer je actief bent binnen de community? Dus als je, laten we zeggen, twee gastenboek berichtjes per week, 20 forum posts en 2 reacties op creaties oid? Ik roep maar iets, maar ik zou het zelf wel tof vinden en een leuke motivatie om actief te zijn en te blijven.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik vroeg me trouwens af of jullie nog kunnen overwegen om bannen op te heffen na x aantal jaar? (Van actieve users dan, niet van spam-accounts)
    Want er zijn toch wel mensen die destijds door vrij puberaal gedrag geband zijn en die nu ook gewoon volwassen zijn ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Ik vroeg me trouwens af of jullie nog kunnen overwegen om bannen op te heffen na x aantal jaar? (Van actieve users dan, niet van spam-accounts)
    Want er zijn toch wel mensen die destijds door vrij puberaal gedrag geband zijn en die nu ook gewoon volwassen zijn ;p


    Als oud-mod zijnde wil ik hier toch even op reageren. Ik ben niet principieel tegen, maar dan zou het wel echt case per case bekeken moeten worden. Want er zijn ook mensen geband op veel serieuzere grond dan enkel puberaal gedrag. Nu ik erover nadenk, hebben we eigenlijk quasi nooit permanente bans uitgedeeld omwille van puberaal gedrag, een permban was echt het uiterste middel na meerdere of zeer zware overtredingen. Soms zelfs cases waar we niet zozeer de bedenking maakten of dit enkel de huisregels brak, dan wel de Nederlandse wet.
    En dan moet je ook een objectief kader opzetten met criteria wanneer een ban wel wordt opgeheven en wanneer niet. Sowieso lijkt het me ook dat de aanvraag vanuit de gebande moet komen in zo'n geval, want als het modteam proactief alle bans moet gaan overlopen, dan hebben ze er een fulltime job bij voor de komende maanden.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2022 - 15:06 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Als oud-mod zijnde wil ik hier toch even op reageren. Ik ben niet principieel tegen, maar dan zou het wel echt case per case bekeken moeten worden. Want er zijn ook mensen geband op veel serieuzere grond dan enkel puberaal gedrag. Nu ik erover nadenk, hebben we eigenlijk quasi nooit permanente bans uitgedeeld omwille van puberaal gedrag, een permban was echt het uiterste middel na meerdere of zeer zware overtredingen. Soms zelfs cases waar we niet zozeer de bedenking maakten of dit enkel de huisregels brak, dan wel de Nederlandse wet.
    En dan moet je ook een objectief kader opzetten met criteria wanneer een ban wel wordt opgeheven en wanneer niet. Sowieso lijkt het me ook dat de aanvraag vanuit de gebande moet komen in zo'n geval, want als het modteam proactief alle bans moet gaan overlopen, dan hebben ze er een fulltime job bij voor de komende maanden.


    Ja, daar heb je een punt natuurlijk. De Nederlandse wet overtreden is natuurlijk wel heftig, maar de huisregels, en zeker als het > 5 jaar geleden is... Maar goed. Er zijn geloof ik maar drie actieve mods dus dat lijkt me idd niet iets waar zij zich bezig mee willen houden :')
    Maar ik weet dat er mensen op deze site hebben gezeten die heel veel liefde voor de site hebben gehad (en natuurlijk ken ik maar één kant van het verhaal), maar ik blijf dat gewoon een beetje sneu vinden. Maar goed, dan kunnen ze beter somehow contact opnemen met een mod.


    Every villain is a hero in his own mind.