• ...zitten twee nerds achter hun laptopjes iedere dag 1667 woorden weg te tikken voor NaNoWriMo en hun beste leven te leven (nerd)


    Samen met Renna ben ik gezellig de hele maand november op vakantie om te werken aan ons verhaal in een B&B in de buurt van Zwolle! Vorig jaar zaten we al bij mij op de studentenkamer, maar dit keer hebben we het wat grootser uitgepakt en een eigen plekje gevonden. Het is een beetje jammer van de vrolijke basisschool achter ons, maar ach, zo is een mens vroeg uit de veren. Het is wat fris, maar de vloerverwarming is goddelijk en met dikke schrijverstruien aan en dekentjes om is het toch allemaar zéér goed te doen zo.

    Nu zitten we opgekruld in onze stoelen (van die tafelstoelen op rubberen wieltjes waarmee je dus het hele huisje door kan zeilen 🤩) aan onze scenes te werken (en is Loïs wanhopig haar oude account aan het afstoffen en er vlug een likje verf overheen aan het gooien voordat ik het topic afheb, hahaha) Gisteren met de auto boodschappen kunnen doen en genoeg voer in huis gehaald om een weeshuis mee te eten te kunnen geven—en da's maar beter ook want de twee fietsen die we hier hebben zijn voor ons allebei net te groot en de supermarkt nét iets te ver weg. #Wij gaan op dorito-jacht, we gaan een hele grote vangen...

    Het is kortom g e w e l d i g hier ❤️



    Wist je dat...?
    Sommige van onze gesprekken er zo uitzien:

    Froukje: '...I did something bad.'
    Loïs: *gealarmeerd* 'Did you make it sad again??'
    Froukje: :x

    #Oops #you'llbecryingbychapterthree

    ReisverslagNummerEen


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wist je dat...?
    Dit de eerste keer is dat Loïs bij het pasta koken nog geen ongare spaghetti sliert in dr mond heeft gestoken?

    #zelfbeheersing #maarweleensnormaken #nietspelenmetjeeten
    ReisverslagNummerElf


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wist je dat...?
    Nog geen minuut later de spaghetti tegen de muur gegooid werd om te zien of het wel gaar was?

    #thankslo #ikzeihettoch #splat #zoveelvertrouwen
    ReisverslagNummerTwaalf


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wat een super leuk idee. Gewoon een hele maand met zn tweeen met jullie hobby bezig zijn. Heerlijk. Hoe gaat het met het schrijven?

    @Froukje; Je kan echt goed en grappig formuleren. Mijn complimenten. Dat spinnen verhaal, haha!

    Krullie schreef:
    Wat een super leuk idee. Gewoon een hele maand met zn tweeen met jullie hobby bezig zijn. Heerlijk. Hoe gaat het met het schrijven?

    @Froukje; Je kan echt goed en grappig formuleren. Mijn complimenten. Dat spinnen verhaal, haha!


    Jaaa gaat super! Lo en ik zitten allebei nog netjes op schema en we hebben het hier heerlijk naar ons zin, dus dat kan eigenlijk gewoon niet beter, hihi (bloos)

    En thaanks hahaha, maar dat spinnenverhaal is door Loïs geschreven hoor, en niet door mij😂😂

    [ bericht aangepast op 14 nov 2022 - 20:03 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Jaaa gaat super! Lo en ik zitten allebei nog netjes op schema en we hebben het hier heerlijk naar ons zin, dus dat kan eigenlijk gewoon niet beter, hihi (bloos)

    En thaanks hahaha, maar dat spinnenverhaal is door Loïs geschreven hoor, en niet door mij😂😂


    Oh hahaha. Loïs, credits naar jou (credits? o ja die heb je hier!). Maar de beginpost is ook heel mooi geschreven :3

    ProngsPotter schreef:
    Wist je dat...?
    Dit de eerste keer is dat Loïs bij het pasta koken nog geen ongare spaghetti sliert in dr mond heeft gestoken?

    #zelfbeheersing #maarweleensnormaken #nietspelenmetjeeten
    ReisverslagNummerElf


    Omg. IK BEN NIET DE ENIGE DIE ONGARE SPAGHETTISLIERTEN IN D'R MOND STEEKT.

    Woooooooooow. Ik ben dus niet gek!!!


    Ik vind dit echt heerlijke reisverslagjes man man man wat een enorme herinneringen hebben jullie hier straks aan. Er valt zowat een boek te schrijven over jullie belevenissen in het hutje in het bos!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Omg dit is echt living the dream, haha. Ik zou hier een moord voor doen momenteel, maar werk :') Misschien ooit......


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Derks schreef:
    Omg. IK BEN NIET DE ENIGE DIE ONGARE SPAGHETTISLIERTEN IN D'R MOND STEEKT.

    Woooooooooow. Ik ben dus niet gek!!!

    EEN MEDESTANDER YAY!!
    Zei al tegen Froukje, je kan wel doodleuk een timer zetten, maar als het nog niet goed voelt dan moet het toch echt nog wel wat langer koken. Ik noem het altijd een proefje van de goede soort 🤌🏼

    [ bericht aangepast op 15 nov 2022 - 0:38 ]


    Dramatic

    Renna schreef:
    (...)
    EEN MEDESTANDER YAY!!
    Zei al tegen Froukje, je kan wel doodleuk een timer zetten, maar als het nog niet goed voelt dan moet het toch echt nog wel wat langer koken. Ik noem het altijd een proefje van de goede soort 🤌🏼


    Oh.
    Ja.
    Wacht.
    Ik doe ook wel eens volledig rauwe, gewoon om te 'voorproeven', en dan idd af en toe een sliert uit de pan vissen om te voorproeven. Maar meestal de rauwe hahahahaha, als een soort voorsnack ofzo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Oh.
    Ja.
    Wacht.
    Ik doe ook wel eens volledig rauwe, gewoon om te 'voorproeven', en dan idd af en toe een sliert uit de pan vissen om te voorproeven. Maar meestal de rauwe hahahahaha, als een soort voorsnack ofzo.

    HAHA ja dat doe ik ook wel eens :'DD Lekker knagen! Froukje kijkt me dan echt aan alsof ik helemaal gek geworden ben, die vindt ze nog erger dan inderdaad eentje uit de pan stelen hahahahahah


    Dramatic

    Renna schreef:
    (...)
    HAHA ja dat doe ik ook wel eens :'DD Lekker knagen! Froukje kijkt me dan echt aan alsof ik helemaal gek geworden ben, die vindt ze nog erger dan inderdaad eentje uit de pan stelen hahahahahah


    Dit is echt een HELE OPLUCHTING OM TE LEZEN, pfoe.
    Dankjewel dat ik hierin niet de enige ben!

    Arme Froukje xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb gisteren in Ede met een groepje kinderen meegelopen met Sint Maarten :8

    Eerst lampionnen met ze geknutseld (ze noemen me de 'knutseljuf', zo schattig (H)) en toen rond 18:30 gaan lopen tot een uur of 20:00 (ze hielden het lang vol!).
    Waren echt enorm veel kinderen die meeliepen, ik verbaasde me.

    Het was wel een stuk minder 'traditioneel' als dat ik gewend ben (want ik ben echt gewend van om 19:00 uur met het hele dorp naar de kerk voor een Sint Maarten-viering, daarna naar de speeltuin met een vuurkorf en daarna langs de deuren). Maar alsnog mega gezellig.

    Al zong iedereen wel hetzelfde liedje: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.


    Ohh echt? ;o Ik woon in het centrum daar, maar alle vorige jaren niemand gezien :') sip

    En woww, das inderdaad lang ja! Vroeger liep ik altijd de rondjes in m'n eentje want dan was ik sneller en kreeg ik meer snoep, hahahaha. Kapitalist was ik ook.

    Bij ons zongen ze ook alleen maar die inderdaad, bij ons in de buurt vroeger waren er altijd wel een paar verschillende. En mijn gezin en ik maakten ieder jaar altijd een eigen liedje omdat we dat leuk vonden, en iedereen keek dan altijd super verbaasd van "wow die heb ik nog nooit eerder gehoord", ehehe. mooie tijden XDD

    Catmint schreef:
    Omg dit is echt living the dream, haha. Ik zou hier een moord voor doen momenteel, maar werk :') Misschien ooit......


    I know 😍 Het helpt om het echt ver van te voren in te plannen en in de maanden ervoor al werkdagen te wisselen met collega's. Ik raad het echt enorm aan om te doen, het is geweldig :33


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Ohh echt? ;o Ik woon in het centrum daar, maar alle vorige jaren niemand gezien :') sip

    En woww, das inderdaad lang ja! Vroeger liep ik altijd de rondjes in m'n eentje want dan was ik sneller en kreeg ik meer snoep, hahahaha. Kapitalist was ik ook.

    Bij ons zongen ze ook alleen maar die inderdaad, bij ons in de buurt vroeger waren er altijd wel een paar verschillende. En mijn gezin en ik maakten ieder jaar altijd een eigen liedje omdat we dat leuk vonden, en iedereen keek dan altijd super verbaasd van "wow die heb ik nog nooit eerder gehoord", ehehe. mooie tijden XDD


    Centrum? Dat betekent dat jij echt binnen een kilometer van mij vandaan woont :|:O

    Ik liep met die kinderen wel op het ENKA-terrein though, en de appartementencomplexen daar werden ook overgeslagen, er werd eigenlijk alleen bij de rijtjeshuizen aangebeld (die een kaarsje of ander soortig lampje buiten hadden gezet). Dus ik denk dat de huizen bij/in het centrum om die reden ook veelal worden overgeslagen, ik denk ook dat er niet mega veel kinderen in het centrum wonen in vergelijking met de wijken net buiten het centrum (Burgemeester/Componistenbuurt, Zeeheldenbuurt, Ede-West enzovoorts). Ik wist als kind ook niet dat er mensen boven winkels konden wonen enzovoorts, dus waarschijnlijk dat dat een verklaring kan zijn voor geen kinderen aan de deur in het centrum. Want ja, rijtjeshuizen leveren ook meestal het meeste snoep op ;)

    Des te leuker dat ze juist nu bij je hutje in het bos wel langskwamen :Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Centrum? Dat betekent dat jij echt binnen een kilometer van mij vandaan woont :|:O

    Ik liep met die kinderen wel op het ENKA-terrein though, en de appartementencomplexen daar werden ook overgeslagen, er werd eigenlijk alleen bij de rijtjeshuizen aangebeld (die een kaarsje of ander soortig lampje buiten hadden gezet). Dus ik denk dat de huizen bij/in het centrum om die reden ook veelal worden overgeslagen, ik denk ook dat er niet mega veel kinderen in het centrum wonen in vergelijking met de wijken net buiten het centrum (Burgemeester/Componistenbuurt, Zeeheldenbuurt, Ede-West enzovoorts). Ik wist als kind ook niet dat er mensen boven winkels konden wonen enzovoorts, dus waarschijnlijk dat dat een verklaring kan zijn voor geen kinderen aan de deur in het centrum. Want ja, rijtjeshuizen leveren ook meestal het meeste snoep op ;)

    Des te leuker dat ze juist nu bij je hutje in het bos wel langskwamen :Y)


    Oh daamn! Dude, we gotta meet! Ik woon boven een van de winkels in de winkelstraat inderdaad, net iets meer dan een steenworp afstand van de boekhandel :Y)

    Jaa, dat was ook wel de conclusie die ik getrokken had, hahaha. Onze voordeur is sowieso megagoed verstopt, dus verwachtte ook niet echt iets. Rijtjeshuizen is inderdaad de veel betere gok, maar leuk om te weten dat er dus wel gelopen wordt! Ik vond het al zo jammer, haha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Oh daamn! Dude, we gotta meet! Ik woon boven een van de winkels in de winkelstraat inderdaad, net iets meer dan een steenworp afstand van de boekhandel :Y)

    Jaa, dat was ook wel de conclusie die ik getrokken had, hahaha. Onze voordeur is sowieso megagoed verstopt, dus verwachtte ook niet echt iets. Rijtjeshuizen is inderdaad de veel betere gok, maar leuk om te weten dat er dus wel gelopen wordt! Ik vond het al zo jammer, haha


    Jij zit nu nog in een hutje in een bos in de buurt van Zwolle, dus dat is een beetje ver weg :Y)

    Nee maar yes, let's meet! Boek en Bureau is voor mij 750 meter lopen, Hardeman 600 meter (en de Hoogvliet, maar dat is geen boekwinkel, is 450 meter lopen, ghehe.) Dan weet je wel ongeveer in welke richting ik zit, denk ik.

    Ik was wel heel trots hoor, een jochie van 6 had een zelfgemaakte lampion dat een blok kaas met muisjes erop was. Had hij zelf gemaakt. Vet cute, zo schattig, ik smolt. De effort ook gewoon in Sint Maarten lampions! Maar 't is wel heel anders dan de Sint Maarten-avonden die ik gewend ben uit het dorp waar ik ben opgegroeid.

    Je kan zo een hele NaNoWriMo-verhaal schrijven over de fantasie van kinderen, gisteren de dochter (9) van een vriendin bij het slapengaan:
    "Je mag niet naar huis hoor! Dan ga ik je missen."
    'Maar ik moet ook slapen, en jij gaat nu ook slapen.'
    "Dan hoop ik dat ik over jou droom!"
    'Oh? En wat wil je dan over mij dromen?'
    "Dat ik alleen met jou Sint Maarten loop en dat jij dan ook een lampion hebt. Dan ga ik nu even met mijn hersenen in jouw hersenen kruipen om te kijken welke lampion je gaat maken. En dan gaan we heeeeeeeeeeeeel veel snoep ophalen".

    Ja, ik ben nu best wel benieuwd naar het proces van hoe iemands hersenen in iemand anders hersenen kruipen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly