• LIVE THE UNWRITTEN


    Sinds begin 2018 gingen er al geruchten rond. Er is een Wizarding World game in de maak. Dit gerucht werd bevestigd toen er later in 2018 beelden uitlekten van een mogelijke trailer over een game waar ze in 2017 mee begonnen zijn. In september van het jaar 2020 was het dan eindelijk zover, de officiële aankondigingstrailer van de open wereld RPG genaamd Hogwarts Legacy kwam op alle social media's te staan.


    I've done my waiting, 12 years of it!



    Voor het eerst kan je een eigen personage aanmaken (Oké, de mobiele game Hogwarts Mystery niet meegerekend.) en op geheel eigen wijze een leven leiden op de beroemdste Wizarding school ter wereld.
    Rondvliegen op een bezemsteel en zelfs op fantastic Beasts zoals de Hyppogriff, Graphorn of een Thestral. Het volgen van klassen, het leren van spells en potions. Ronddwalen door het kasteel heen. Het is alles waar ik altijd van gedroomd heb. En het feit dat het zich in een totaal andere tijd afspeelt (1890, twee jaar voordat Albus Dumbledore zijn studie aan Hogwarts begint)










    Meer Info

    In de afgelopen jaren, maanden, weken, dagen zijn er constant nieuwe dingen de wereld in gebracht. Zo zijn er:
    • 1 State of Play
    • 2 Gameplay showcases.
    • Kleine tours van alle vier de Common Rooms
    • Verscheidene character cards een handjevol leerlingen en bijna alle docenten.
    • 4 ASMR videos van Hogwarts en omgeving door de seizoenen heen.
    • Een duik in de muziek van de game en een filmpje over de Making-Off
    En nog zoveel meer...

    Afgelopen week nog de officiële cinematic trailer en de Winter ASMR en vandaag mochten content creators op youtube hun bevindingen/video beelden plaatsen van de twee uur die zij al hebben mogen doorbrengen in de game. (It is amazing)

    Het verhaal

    Veel is er nog niet echt bekend.
    De spelers ontvangen een veldgids voor tovenaars die aan je wordt gegeven door het Ministerie van Toverkunst. Het voltooien van secties van deze gids door middel van verkenning levert aanvullende informatie en ervaringspunten op. Het personage van de speler, die de sleutel heeft tot een "oud geheim dat de tovenaarswereld uit elkaar dreigt te scheuren", is in staat om een mysterieuze oude magie te manipuleren en zal moeten helpen ontdekken waarom deze vergeten magie plotseling weer opduikt en te achterhalen wie die tegelijkertijd proberen te benutten.

    We beginnen als een vijfdejaars, dus er is ook iets met ons aan de hand waardoor we niet eerder naar Hogwarts konden komen. Ondertussen is er een grote Goblin rebellie op de voeten, en ze werken samen met duistere Wizard en Witches om hun doelen te bereiken. Samen met je medeklasgenoten, die je door missies te doen ook steeds beter gaat leren kennen, kom je achter

    Verspreid door de open wereld is er van alles te ontdekken en te beleven. Zoals het redden van Fantastic Beasts van Poachers die hen willen verkopen of vermoorden. Je kan ze weer helen en zelfs de populatie terug opbouwen door met ze te fokken in je vivariums.
    Ontdek het kasteel en diens vele geheimen en puzzels. Verzamel ingrediënten voor potions word de beste duelleerder die Hogwarts ooit heeft gezien.
    Quidditch, Gobstones en Wizardchess zijn momenteel niet speelbaar, maar ze waren bezig met Quidditch en hebben dit uiteindelijk geschrapt, dus misschien dat het later als DLC aangeboden word.

    Hogwarts Legacy komt officieel uit op 10 februari, maar pre-orders hebben 72 uur eerder toegang.


    J.K. Rowling en de Boycot

    Oké. Ik kan niet over deze game beginnen en het niet adresseren.
    Ja, er is behoorlijk wat te doen rondom Hogwarts Legacy, wat allemaal te maken heeft met (of course) J.K. Rowling, de bedenkster van de Wizarding World, die in 2019 wat...onvriendelijke... tweets de wereld in heeft gebracht omtrent de Trans community.

    In de afgelopen jaren is het behoorlijk hoog opgelopen en uit het zich nu in een boycot voor de game. Een game waar ze niets mee te maken heeft gehad, enkel omdat ze royalty's ontvangt. En een boycot die zover gaat dat game sites zelfs mensen ontslaan als ze ook maar zeggen dat ze uitkijken naar deze game, of andere streamers/content creators/etc. die zeggen interesse in de game te hebben gedetailleerde doodsbedreigingen te sturen.

    Van beide kanten gaat het er behoorlijk hard aan toe, want ook een heleboel extreem rechtse mensen hebben zich er nu mee bemoeid, die het vlammetje alleen maar hoger doen opwaaien in hun uitlokkerijen en pesterijen. Enkel omdat ze zo de "Woke Cancel Culture" tegen proberen te gaan. Velen van hen hebben niet eens wat met HP.

    Velen willen enkel ontsnappen aan deze depressieve wereld in de game waar ze al hun hele leven op hebben gewacht. Een persoonlijke ticket regelrecht naar de Wizarding World, waar ze eindelijk kunnen zijn wie ze willen zijn. Een persoon met magie en diens eigen verhaal binnen die geliefde wereld. Een wereld waarmee ze zijn opgegroeid.

    Hoe staan jullie hierin? Kijken jullie uit naar de game? Twijfelen jullie nog? Boycotten jullie het of hebben jullie hem ge-pre-ordered?



    Credendo Vides

    Ik ben echt benieuwd hoe de game gaat zijn!
    Echter staat zowel deze als Zelda Tears of the kingdom op mijn lijstje en moet ik echt keuzes maken welke ik eerst in de uitverkoop ga kopen hahahah

    Hoewel Hogwarts Legacy in februari uitkomt denk ik dat hij rond mei wel in de aanbieding zal verschijnen en dat is de maand dat de nieuwe Zelda uitkomt. Dus het zou best kunnen lukken zo haha


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Heb mijn al bestaande pre-order voor de PS4 vandaag omgezet naar de PS5-editie (heb deze week mijn PS5 eindelijk gekocht, yay). Hier gaat de game dus zeker gespeeld worden in het weekend van release! Can't wait, kijk hier al jaren naar uit!

    [ bericht aangepast op 25 jan 2023 - 23:44 ]


    ars moriendi

    ik kan het voor mezelf als trans persoon niet justifyen om geld te steken in een game waar rowling aan verdient, aangezien zij letterlijk anti-trans dingen fund. heb genoeg andere games op het oog die de trans-gemeenschap niet direct raken, dus die keuze is voor mij vrij eenvoudig. plus de laatste keer dat ik de boeken las, waren er meer dingen die me op een negatieve manier opvielen, dus waarschijnlijk had ik de game ook al niet gekocht als rowling geen terf was :')
    ik heb niets tegen mensen die jeugdsentiment willen ophalen en de game willen spelen en dergelijke, doe waar je blij van wordt (flower)


    because i knew you, i have been changed for good

    Het is inderdaad heel controversieel, aan de andere kant, voor zo ver ik weet verdient Rowling helemaal niks aan deze game. Ook ik heb jarenlang gewacht op een game zoals deze, alhoewel ik wel graag had gezien dat de wereld open world ONLINE was zodat je met vrienden kon spelen. Maar dat is wellicht wat veel gevraagd. Het Harry Potter universum heeft mij door heel wat donkere dagen en tijden geholpen, dus ik vind het heel lastig om dat los te laten. Wel had ik besloten dat ik de game niet zal streamen, iets wat ik eerder wel van plan was. Deels om marketing tegen te gaan voor Rowling, deels omdat ik bang ben voor alle 'cancellers'. Sinds dat de game aangekondigd is en nu stream ik sowieso al niet meer, maar het is inderdaad wel heftig hoe een vrouw zoveel kan aanrichten.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Het is inderdaad heel controversieel, aan de andere kant, voor zo ver ik weet verdient Rowling helemaal niks aan deze game. Ook ik heb jarenlang gewacht op een game zoals deze, alhoewel ik wel graag had gezien dat de wereld open world ONLINE was zodat je met vrienden kon spelen. Maar dat is wellicht wat veel gevraagd. Het Harry Potter universum heeft mij door heel wat donkere dagen en tijden geholpen, dus ik vind het heel lastig om dat los te laten. Wel had ik besloten dat ik de game niet zal streamen, iets wat ik eerder wel van plan was. Deels om marketing tegen te gaan voor Rowling, deels omdat ik bang ben voor alle 'cancellers'. Sinds dat de game aangekondigd is en nu stream ik sowieso al niet meer, maar het is inderdaad wel heftig hoe een vrouw zoveel kan aanrichten.


    Ik heb echt het gevoel dat ik de enige ben die van dat hele drama niets heeft meegekregen/weet 🙈
    Wanneer is dit allemaal gebeurt?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Tja. Wij hadden beiden wel een pre-order geplaatst (ik PS4 en mijn vriend PC) maar omdat de PS4 release twee maanden naar achter is geschoven heb ik hem maar gecanceled omdat je alleen zo ver verschuift als het spel echt moeite heeft met draaien. Mijn vriend gaat het wel op release spelen en misschien gaan we er samen wel doorheen spelen. Ik wacht even af wat het doet met de PS4 release omdat ik niet van plan ben om een PS5 te kopen voor nu. Over het JK gebeuren, meeste van mijn vrienden kopen het spel niet om die reden maar gaan 'm tweedehands kopen een tijdje na release. Weet niet zo goed wat ik daar van vind, maar ik ben zelf ook niet echt fan van hoe JK zich gedraagt dus snap dat niemand daar aan wil bijdragen. Hoe dan ook, ik hoop dat iedereen kan doen wat voor hem/haar het beste past. (:


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    Over het JK gebeuren, meeste van mijn vrienden kopen het spel niet om die reden maar gaan 'm tweedehands kopen een tijdje na release. Weet niet zo goed wat ik daar van vind, maar ik ben zelf ook niet echt fan van hoe JK zich gedraagt dus snap dat niemand daar aan wil bijdragen. Hoe dan ook, ik hoop dat iedereen kan doen wat voor hem/haar het beste past. (:

    Mensen moeten inderdaad helemaal zelf weten wat voor beweegredenen ze hebben om het spel wel of niet te kopen. Maar (misschien is dit controversieell) het spel uiteindelijk tweedehands kopen, betekent nog steeds dat je geniet van een wereld die zij van begin tot eind gecreëerd heeft. Ik heb zelf dan zoiets van, als je de art niet van de artist wil/kan scheiden (wat compleet valid is trouwens, dat mag je helemaal zelf weten), moet je ook niet van het universum dat zij gemaakt heeft gaan genieten. Dat voelt een beetje hypocriet.


    ars moriendi

    SPECS schreef:
    Het is inderdaad heel controversieel, aan de andere kant, voor zo ver ik weet verdient Rowling helemaal niks aan deze game. (...)

    dat ze hier niets aan verdient, is onzin. misschien dat de game royalty-free is, en dat ze dus niet voor ieder verkocht spel een bijdrage aan haar bankrekening ziet. maar dan gebruikt het spel alsnog haar intellectual property, en hebben ze waarschijnlijk tijdens het maak-proces de royalties alvast vooruitbetaald zodat ze hopelijk uiteindelijk meer geld zelf overhouden, en dan heeft ze er dus waarschijnlijk al miljoenen aan verdiend.


    because i knew you, i have been changed for good

    En jij dan Nathalie? Heb jij de game al besteld? (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Linkle schreef:
    Ik ben echt benieuwd hoe de game gaat zijn!
    Echter staat zowel deze als Zelda Tears of the kingdom op mijn lijstje en moet ik echt keuzes maken welke ik eerst in de uitverkoop ga kopen hahahah

    Hoewel Hogwarts Legacy in februari uitkomt denk ik dat hij rond mei wel in de aanbieding zal verschijnen en dat is de maand dat de nieuwe Zelda uitkomt. Dus het zou best kunnen lukken zo haha


    Kom er net achter dat hij helemaal niet in februari uitkomt maar april. I’m confused. Dan word het wel echt close call met Zelda. Nu moet ik wel echt keuzes gaan maken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkle schreef:
    (...)

    Kom er net achter dat hij helemaal niet in februari uitkomt maar april. I’m confused. Dan word het wel echt close call met Zelda. Nu moet ik wel echt keuzes gaan maken.


    Alleen voor console is het twee maanden uitgesteld geloof ik :(


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Alleen voor console is het twee maanden uitgesteld geloof ik :(


    Zucht 😒
    Nja, dan echt afwachten hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SPECS schreef:
    En jij dan Nathalie? Heb jij de game al besteld? (krul)

    Ik heb de deluxe versie voor de PC ge-pre-ordered. (:

    Linkle schreef:
    (...)

    Kom er net achter dat hij helemaal niet in februari uitkomt maar april. I’m confused. Dan word het wel echt close call met Zelda. Nu moet ik wel echt keuzes gaan maken.

    Op 7 februari kunnen de mensen die de deluxe gekocht hebben voor PC, PS5 en Xbox Series X hem pre-loaden.
    Op 10 februari komt hij standaard uit voor PC, PS5 en Xbox Series X
    Op 4 april komen de versies uit voor PS4 en Xbox One
    Op 25 juli komt die voor de Nintendo Switch


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    Op 7 februari kunnen de mensen die de deluxe gekocht hebben voor PC, PS5 en Xbox Series X hem pre-loaden.
    Op 10 februari komt hij standaard uit voor PC, PS5 en Xbox Series X
    Op 4 april komen de versies uit voor PS4 en Xbox One
    Op 25 juli komt die voor de Nintendo Switch


    Is de deluxe versie niet alleen met een extra mount? Vond dat zelf echt zonde van mijn tien euro :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben nog steeds fan van Harry Potter, en ik steek mijn geld nu vooral in de LEGO sets. Het is echt een jeugdsentiment voor mij en hoewel ik absoluut niet achter de uitspraken van Rowling sta, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om nooit meer iets met HP te doen.
    Ik weet niet of ik het spel uiteindelijk ga kopen voor de Switch, maar als ik het al doe, zal dat waarschijnlijk zijn wanneer er een discount is.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO