• LIVE THE UNWRITTEN


    Sinds begin 2018 gingen er al geruchten rond. Er is een Wizarding World game in de maak. Dit gerucht werd bevestigd toen er later in 2018 beelden uitlekten van een mogelijke trailer over een game waar ze in 2017 mee begonnen zijn. In september van het jaar 2020 was het dan eindelijk zover, de officiële aankondigingstrailer van de open wereld RPG genaamd Hogwarts Legacy kwam op alle social media's te staan.


    I've done my waiting, 12 years of it!



    Voor het eerst kan je een eigen personage aanmaken (Oké, de mobiele game Hogwarts Mystery niet meegerekend.) en op geheel eigen wijze een leven leiden op de beroemdste Wizarding school ter wereld.
    Rondvliegen op een bezemsteel en zelfs op fantastic Beasts zoals de Hyppogriff, Graphorn of een Thestral. Het volgen van klassen, het leren van spells en potions. Ronddwalen door het kasteel heen. Het is alles waar ik altijd van gedroomd heb. En het feit dat het zich in een totaal andere tijd afspeelt (1890, twee jaar voordat Albus Dumbledore zijn studie aan Hogwarts begint)










    Meer Info

    In de afgelopen jaren, maanden, weken, dagen zijn er constant nieuwe dingen de wereld in gebracht. Zo zijn er:
    • 1 State of Play
    • 2 Gameplay showcases.
    • Kleine tours van alle vier de Common Rooms
    • Verscheidene character cards een handjevol leerlingen en bijna alle docenten.
    • 4 ASMR videos van Hogwarts en omgeving door de seizoenen heen.
    • Een duik in de muziek van de game en een filmpje over de Making-Off
    En nog zoveel meer...

    Afgelopen week nog de officiële cinematic trailer en de Winter ASMR en vandaag mochten content creators op youtube hun bevindingen/video beelden plaatsen van de twee uur die zij al hebben mogen doorbrengen in de game. (It is amazing)

    Het verhaal

    Veel is er nog niet echt bekend.
    De spelers ontvangen een veldgids voor tovenaars die aan je wordt gegeven door het Ministerie van Toverkunst. Het voltooien van secties van deze gids door middel van verkenning levert aanvullende informatie en ervaringspunten op. Het personage van de speler, die de sleutel heeft tot een "oud geheim dat de tovenaarswereld uit elkaar dreigt te scheuren", is in staat om een mysterieuze oude magie te manipuleren en zal moeten helpen ontdekken waarom deze vergeten magie plotseling weer opduikt en te achterhalen wie die tegelijkertijd proberen te benutten.

    We beginnen als een vijfdejaars, dus er is ook iets met ons aan de hand waardoor we niet eerder naar Hogwarts konden komen. Ondertussen is er een grote Goblin rebellie op de voeten, en ze werken samen met duistere Wizard en Witches om hun doelen te bereiken. Samen met je medeklasgenoten, die je door missies te doen ook steeds beter gaat leren kennen, kom je achter

    Verspreid door de open wereld is er van alles te ontdekken en te beleven. Zoals het redden van Fantastic Beasts van Poachers die hen willen verkopen of vermoorden. Je kan ze weer helen en zelfs de populatie terug opbouwen door met ze te fokken in je vivariums.
    Ontdek het kasteel en diens vele geheimen en puzzels. Verzamel ingrediënten voor potions word de beste duelleerder die Hogwarts ooit heeft gezien.
    Quidditch, Gobstones en Wizardchess zijn momenteel niet speelbaar, maar ze waren bezig met Quidditch en hebben dit uiteindelijk geschrapt, dus misschien dat het later als DLC aangeboden word.

    Hogwarts Legacy komt officieel uit op 10 februari, maar pre-orders hebben 72 uur eerder toegang.


    J.K. Rowling en de Boycot

    Oké. Ik kan niet over deze game beginnen en het niet adresseren.
    Ja, er is behoorlijk wat te doen rondom Hogwarts Legacy, wat allemaal te maken heeft met (of course) J.K. Rowling, de bedenkster van de Wizarding World, die in 2019 wat...onvriendelijke... tweets de wereld in heeft gebracht omtrent de Trans community.

    In de afgelopen jaren is het behoorlijk hoog opgelopen en uit het zich nu in een boycot voor de game. Een game waar ze niets mee te maken heeft gehad, enkel omdat ze royalty's ontvangt. En een boycot die zover gaat dat game sites zelfs mensen ontslaan als ze ook maar zeggen dat ze uitkijken naar deze game, of andere streamers/content creators/etc. die zeggen interesse in de game te hebben gedetailleerde doodsbedreigingen te sturen.

    Van beide kanten gaat het er behoorlijk hard aan toe, want ook een heleboel extreem rechtse mensen hebben zich er nu mee bemoeid, die het vlammetje alleen maar hoger doen opwaaien in hun uitlokkerijen en pesterijen. Enkel omdat ze zo de "Woke Cancel Culture" tegen proberen te gaan. Velen van hen hebben niet eens wat met HP.

    Velen willen enkel ontsnappen aan deze depressieve wereld in de game waar ze al hun hele leven op hebben gewacht. Een persoonlijke ticket regelrecht naar de Wizarding World, waar ze eindelijk kunnen zijn wie ze willen zijn. Een persoon met magie en diens eigen verhaal binnen die geliefde wereld. Een wereld waarmee ze zijn opgegroeid.

    Hoe staan jullie hierin? Kijken jullie uit naar de game? Twijfelen jullie nog? Boycotten jullie het of hebben jullie hem ge-pre-ordered?



    Credendo Vides

    Klee schreef:
    @ DreamerN Was het van wat je gezien had ook wel iets waar je naar uitkijkt of werd de interesse minder voor je gevoel? Soms kijkt men erg uit naar de nieuwe [insert game / movie / etc] en dan blijkt het achteraf enigszins een flop te zijn.

    Ik ben sinds het begin al super enthousiast over deze game en met alles wat ik meekrijg word dat alleen maar groter. Natuurlijk zijn er dingen die ze medegedeeld hebben wel jammer. Zoals
    geen speelbaar Quidditch, Wizard Chess en Gobstones. Ook is het jammer dat het erop lijkt dat we niet kunnen duiken, al zijn er genoeg indicaties op de map van missies in water.

    Maar als ik dat afweeg tegen de rest van wat er allemaal in de game zit, maakt het me niet zoveel uit. Het kan altijd later in een DLC toegevoegd worden.
    In mijn ogen kan Hogwarts Legacy haast niet floppen. Het laat me rondlopen en dingen beleven in een wereld waar ik al 20 jaar van hou.
    Ik ben allang blij met
    mijn eigen personage, eigen toverstok en om eindelijk rond te kunnen lopen in mijn eigen huis, MET DE JUISTE KLEUREN EN MASCOTTE! Met de open wereld die verkent kan worden, spreuken leren, de magische dieren die we kunnen redden en breeden en de hoeveelheid vrijheid we hebben in het aanpassen van de RoR en de Vivariums.

    Tot nu toe is het een interessant plot van wat ik ervan mee heb gekregen. En ik heb het volste vertrouwen in de developers van portkey en Avalanche. Ze hebben al zo vaak bewezen dat zijzelf ook enorme Wizarding World fans zijn en ze hebben voor de ontwikkeling van de game alle boeken en films zowat uit hun hoofd geleerd.

    Ik snap ook wel dat mensen op hun hoede zijn. De staat waarin veel moderne games uitkomen is absoluut afgrijselijk. *kuck* Cyberpunk * kuch* en games die enorm opgehyped worden voldoen niet aan de hype. *kuch* Forspoken * kuch* (Van wat ik er tot nu toe van meegekregen heb en de gameplay die ik gezien heb.)
    Het is tegenwoordig haast de norm dat games half afgemaakt de deur uit worden gestuurd, met een tijdje later de grote patch die alles magisch op moet lossen.
    Maar ook hier heb ik wel redelijk vertrouwen in HL. Natuurlijk kunnen er op dag 1 wel wat bugs zijn, maar ik verwacht niet al te grote. En kleine bugs maken me over het algemeen niet echt uit, zolang de game maar goed speelbaar is.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2023 - 23:48 ]


    Credendo Vides

    Ik hoop wel dat je gewoon je house kunt kiezen en niet een quiz moet doen. Ik krijg altijd het verkeerde huis bij quizzes.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkle schreef:
    Ik hoop wel dat je gewoon je house kunt kiezen en niet een quiz moet doen. Ik krijg altijd het verkeerde huis bij quizzes.


    Ik hoop juist wel op een quiz (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Linkle schreef:
    Ik hoop wel dat je gewoon je house kunt kiezen en niet een quiz moet doen. Ik krijg altijd het verkeerde huis bij quizzes.

    De quiz is er om te bepalen bij welk huis je hoort tho. Dus als je aan de hand van de vragen bij huis X uitkomt, betekent dat dat huis X het juiste huis is voor je haha.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2023 - 14:29 ]


    ars moriendi

    Ik hoop ook voor een quiz, lijkt me juist wel leuk, maar ik kan er ook wel inkomen dat als je bij een huis uitkomt waar je je niet in kan vinden het wellicht niet zo leuk is.


    [ heaven knows ]

    Sev schreef:
    (...)
    De quiz is er om te bepalen bij welk huis je hoort tho. Dus als je aan de hand van de vragen bij huis X uitkomt, betekent dat dat huis X het juiste huis is voor je haha.


    En ik weet dat Ravenclaw mijn house is dus die wil ik kunnen kiezen 🤷🏽‍♀️


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Klopt, ik hoop ook echt voor een quiz. Ik vind dat juist leuk tho 😂

    @ Linkle Hoe weet je dat? Vanuit je eigen bevinding? Geen idee of je Pottermore hebt, maar daar zijn er ook quizzes voor om te zien wat je wand / house / Patronus is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    Klopt, ik hoop ook echt voor een quiz. Ik vind dat juist leuk tho 😂

    @ Linkle Hoe weet je dat? Vanuit je eigen bevinding? Geen idee of je Pottermore hebt, maar daar zijn er ook quizzes voor om te zien wat je wand / house / Patronus is.


    Ik heb me in alle huizen ingelezen en alle eigenschappen van de films en boeken op een rijtje gezet. Toen kwam daar Ravenclaw uit. Op pottermore krijg ik altijd Hufflepuff, maar die voel ik niet zo 🙈


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkle schreef:
    (...)
    Ik heb me in alle huizen ingelezen en alle eigenschappen van de films en boeken op een rijtje gezet. Toen kwam daar Ravenclaw uit. Op pottermore krijg ik altijd Hufflepuff, maar die voel ik niet zo 🙈

    Uh, niet om je aan te vallen, maar de quizzes op Pottermore zijn legit, heeft JK Rowling nog zelf toentertijd zo gezegd. Naast elke andere quiz, die iedereen kan maken on the net, is Pottermore wel legit. Dus dan zit er toch wel een waarheid in. Tbh, vind ik jou ook best bij Hufflepuff passen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    (...)
    Uh, niet om je aan te vallen, maar de quizzes op Pottermore zijn legit, heeft JK Rowling nog zelf toentertijd zo gezegd. Naast elke andere quiz, die iedereen kan maken on the net, is Pottermore wel legit. Dus dan zit er toch wel een waarheid in. Tbh, vind ik jou ook best bij Hufflepuff passen.


    Ohh ik vat t niet op als aanval ^^
    Ik voel Hufflepuff alleen echt niet hahah. Ik voel mij echt zoveel meer Ravenclaw dus ik zou daar ook graag bij blijven c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ^ Wat laat je meer bij Ravenklauw voelen dan?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    ^ Wat laat je meer bij Ravenklauw voelen dan?

    Ondervraging hier hahah 🙈

    Alle traits die ervoor staan passen gewoon heel erg en dan met name creativiteit en het slimme gedeelte. Ik kan ook totaal niet tegen mijn verlies en ik onderscheid mezelf van andere en accepteer iedereen voor wie die persoon is, zolang ze maar vriendelijk tegen mij zijn.
    Het enige van Hufflepuff wat past is de loyaliteit, vriendelijkheid en eerlijkheid. Voor de rest echt niet 😬

    En p.s. I hate yellow hahah

    [ bericht aangepast op 3 feb 2023 - 18:10 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Klee schreef:
    (...)
    Uh, niet om je aan te vallen, maar de quizzes op Pottermore zijn legit, heeft JK Rowling nog zelf toentertijd zo gezegd. Naast elke andere quiz, die iedereen kan maken on the net, is Pottermore wel legit. Dus dan zit er toch wel een waarheid in. Tbh, vind ik jou ook best bij Hufflepuff passen.

    Pottermore is idd de legit manier om uit te vinden in welk huis je past, dus als die quiz telkens zegt dat je een Huffie bent, dan past dat huis het beste bij je op basis van hoe JK Rowling haar verhaal geschreven heeft. Niks mis met Hufflepuff overigens, daar zitten vaak de aardigere types.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2023 - 18:09 ]


    ars moriendi

    Linkle schreef:
    (...)
    Ondervraging hier hahah 🙈

    Alle traits die ervoor staan passen gewoon heel erg en dan met name creativiteit en het slimme gedeelte. Ik kan ook totaal niet tegen mijn verlies en ik onderscheid mezelf van andere en accepteer iedereen voor wie die persoon is, zolang ze maar vriendelijk tegen mij zijn.
    Het enige van Hufflepuff wat past is de loyaliteit, vriendelijkheid en eerlijkheid. Voor de rest echt niet 😬

    En p.s. I hate yellow hahah

    Het is niet bedoeld als een ondervraging, ik ben gewoon legit benieuwd ernaar. Hufflepuffs zijn tevens slim, ze zijn gewoon meer humble erover. Ze zijn het meest betrouwbaar en hardwerkend. Als je daarop uitkomt dan zit er toch een hint van waarheid in.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2023 - 19:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ThestraI schreef:
    Ik hoop ook voor een quiz, lijkt me juist wel leuk, maar ik kan er ook wel inkomen dat als je bij een huis uitkomt waar je je niet in kan vinden het wellicht niet zo leuk is.

    Je kan zelf accepteren of een ander huis kiezen als het gekozen huis je niet bevalt.


    Credendo Vides