• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...














    Metanoia University

    Amor-Beau Desrosiers Son of Belle and Adam 23 1.6 Ken_
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 glowfeary
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 Schweetz
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 bubbles
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Ken_
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Tolkien
    Lajaria Ocán De Châteaup Daughter of Esmeralda and Phoebus 21 1.6 glowfeary
    Lucas "Luke" Jules Philip 23 son of Giselle Philip 1.6 SpiderPunk
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Saureus
    Maya Eudora Ranallo daughter Of Tiana and Naveen 20 1.7 Tolkien
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Nathaniel Charming son of Cinderella 23 1.8 Yeobo
    Olivia Belle Romanov Pavlovich Daughter of Anastacia and Dimitri 19 1.8 filosofie
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Yeobo
    Theo Azlin Dormant Son of Princess Aurora and Prince Philip 20 1.7 Frodo
    Lucia Marietta Paguro 19 daughter of Luca Paguro 1.7 bubbles
    Hudson Fillmore McQueen 24 son of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 Tolkien
    Nash Lizzie McQueen 22 daughter of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 glowfeary
    Asha 21 daughter of Mufasa and Sarabi 1.7 Vesmemir
    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers 22 daughter of Merida DunBroch 1.7 Tokien
    Dimitri Dimitrovich Antonov 26 son of Anastasia Romanova and Dimitri Antonov 1.7 SpiderPunk



    Ira University

    Adeline "Addy" LeGume Daughter Of Gaston 20 1.7 Venustic
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 SpiderPunk
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 SpiderPunk
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 SpiderPunk
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 glowfeary
    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 SpiderPunk
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Neirin Daughter of Malificent 22 1.7 Vesimir
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Ken_
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Yeobo
    Percival Ashley Hook Son of Captain Hook 21 1.7 Ken_
    Thessalonica Daughter of Hades 22 1.7 Tommi
    Qamar Bahiya An-Najjar daughter of Jafar 22 1.6 bubbles
    Red Rose "Lilith" 23 daughter of Snow White Yeobo





    MAJORS






    A Spoon full of sugar
    Nathaniel

    A Star is born
    Lajaria de Châteaupers

    A Whole New World
    Ash De Vil
    Be Prepared ✧
    Dawn Dormant
    Ilyas of Agrabah
    Crimson Heart

    Be our guest
    Maya Ranallo

    Bibbidi Bobbidi Boo

    Larsen Oldenburg
    Elodie Facilier
    Thessalonica
    Qamar
    Lilith

    Colors Of The Wind

    Arthur Darling
    Candace von Schweetz
    Caleb Robin
    Daisy Parr Rydinger
    Dominic Liddell
    Olivia Pavlovich
    Poppy De Vil
    Neirin

    Hakuna Mattata
    Brianna Charming
    Kai Marmoris
    Theo Dormant

    Make A Man Out Of You
    Marius Legume
    Lucien Richard
    Lyraine Zephyra

    Once Upon A Time
    Adelaide LeGume
    Methuselah
    Amor-Beau Desrosiers
    Lucas Jules Philips

    Son Of Man
    Felicitas Rider

    Under The Sea
    Naia Marmoris
    Elio Beneviento
    Percival Hook



    CLUBS


    School clubs/activiteiten:

    Art Club

    Ash
    Dominic
    Felicitat
    Lilith
    Lucas
    Neirin
    Olivia



    Baking Club

    Addy
    Candy
    Daisy
    Dawn
    Felicitas
    Lyraine
    Maya

    Book Club
    Amor
    Kai

    Care Of Magical Creatures
    Dawn
    Dominic
    Ilyas
    Lilith
    Seth

    Drama Club
    Brianna
    Olivia
    Poppy

    Drink buddies club (Not an official club)
    Kai
    Lyra
    Marius

    Macho Club (also not an official club)
    Marius
    Elio

    Music Club
    Ash
    Layla
    Qamar


    Choir
    Dawn

    Technology Club

    Ash

    SPORTCLUBS

    Archery
    Lilith
    Lucien
    Marius
    Neirin

    Boxing
    Nathaniel


    Cheer Club
    Poppy (head)

    Horseback riding
    Addy
    Amor
    Dawn
    Larsen
    Nathaniel

    Sailing
    Elio
    Percy

    Swim Club
    Felicitas
    Kai
    Lucien
    Naia (?)
    Nathaniel
    Percy

    Swordfighting
    Addy
    Arthur
    Brianna
    Kai
    Larsen
    Layla
    Lyraine
    Marius
    Percy
    Qamar
    Thessalonica


    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy,

    F: Lyraine, Qamar, Thessalonica

    G: Lilith, Neirin, Lajaria,

    J: Adelaide , Maya, Olivia

    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien

    H: Lucas, Amor, Theo

    I: Nathan , Percy





    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2023 - 21:41 ]


    How far is far

    KAI LEOMARIS MARMORIS
    Crown prince of Tirulia • 20 • Infirmary (Lyra & Naia)




    Slow down when we turn now
    And I choke up cause I'm locked out
    And I got too many demons to tame
    And we're moving but we missed out
    So that the movement never stops now
    But it feels like we've not changed
    But can we stay the same?





    Net zo snel als hij het gezegd had, wilde Kai het terugnemen. Het was niet eerlijk om Naia te verwijten dat hij na het hele gedoe met Amor zijn hart had afgesloten. Het was niet eerlijk om haar ervan te beschuldigen hem te gebruiken, terwijl het Kai zelf geweest had die beslist had zichzelf ter gebruik te stellen - zijn lichaam, zijn aanwezigheid, zijn gezelschap. Niet zijn dromen, niet zijn gedachten of verlangens. Die waren de laatste jaren toch gewoon weggekwijnd. Alles dat nu daarvan nog overbleef, was de pijn en het lijden dat zijn ziel nu recht naar die van Naia blies.
          "Kai, waar heb je het in hemelsnaam over? Ik wilde... Ik dacht..." Naia leek niet uit haar woorden te komen. Kai wilde zijn armen om haar schouders slaan, wilde haar wegduwen, wilde haar het verraad doen voelen dat hij nooit met haar gedeeld had, haar kwetsen, op haar schoenen braken, hulp vragen, verdwijnen, om vergeving vragen. Hij wilde een gat in een muur slaan, wilde iets kapotmaken. Hij merkte niet eens hoe er een barst in Naia's amulet verscheen.
          Ze begon te huilen en Kai draaide zijn gezicht weg om zijn eigen tranen te verbergen. Hij had zich zo lang zo alleen gevoeld, had zijn best gedaan er voor haar te blijven zijn wanneer ze hem nodig had gehad. Maar hij had haar nooit om hulp kunnen vragen, had steeds minder het gevoel gekregen zichzelf bij haar te kunnen zijn. Had ze hem ooit gevraagd wat er scheelde? Wist ze zelfs wat hun ouders gedaan hadden?
          Soms vroeg Kai zich af of hij zich schuldig zou moeten voelen dat hij zich opgelucht voelde toen hij Naia achter zich liet bij de start van zijn loopbaan aan Metanoia. Soms vroeg hij zich af of hij niet gewoon had kunnen blijven doen alsof; alsof alles oké was met hem, tussen hen. Alsof zij niet zo vaak liever in Atlantica had willen zijn en hem in de steek liet. Alsof hij niet continu verstikt werd wanneer hij in haar ogen keek en zich schaamde omwille van de haat die hij voelde bij de herinnering aan hun ouders.
          En ook dat stroomde nu, met een allesvernietigende kracht, in Naia's richting, waar de barst in de amulet groeide.
          Kai deed zijn mond open om nog iets te zeggen - misschien om gewoon in haar gezicht te schreeuwen, misschien om zich te verontschuldigen. Er kwam geen geluid uit.
          "Jij bent exact hetzelfde hoor, Kai. Je duwt mensen weg, je doet mensen pijn en waarom? Alleen omdat jij je daardoor beter voelt." Kai lachte humorloos, al klonk het meer als een trillerige snik. Hij sloeg zijn ogen ten hemel. Ze had werkelijk geen idee. "Dus je mag me egoïstisch en zelfzuchtig noemen zoveel als je wilt, maar als ik een egoïst ben, ben jij dat ook."
          Er brak iets in Kai. Een stemmetje in zijn hoofd vertelde hem dat hij gelijk had gehad; dat het een goed idee was geweest om haar weg te duwen. Ze begreep het niet - deed er zelfs geen moeite voor. Was het egoïstisch geweest om zijn rampzalige zelf bij haar weg te houden? Was het egoïstisch geweest om haar los te laten zodat ze kon gaan en staan waar ze wilde zonder een loodzwaar gewicht aan haar been dat haar altijd aan wal zou verankerd houden?
          "Zorgt dit ervoor dat jij je beter voelt?" zei hij na een korte stilte. Zijn stem klonk verstikt. Hij schudde zijn hoofd, glimlachte wrang en ademde beverig diep in. "Of voel je je alleen beter als je wekenlang naar de bodem van de oceaan verdwijnt? Verwijt je me dan ook dat ik niets van me laat horen?"

    [ bericht aangepast op 25 april 2023 - 16:09 ]


    help

    SI
    DAISY

    ─── ・ 。゚: *..* 。゚. ───

    『C』 『A』 『T』 『A』 『S』 『T』 『R』 『O』 『P』 『H』 『E』

    banshee • daughter of Violet Parr & Tony Rydinger • 19 • outfit & apron • with Fee & Arthur at Frontyard

    ─── ・ 。゚: *..* 。゚. ───


    "Hmm ik weet het niet, '' zei Fee op de vraag van Daisy of ze een game plan nodig hadden. "Misschien...'' Daisy kon aan Fee opmerken dat ze nadacht. ''Misschien iets van één persoon die er achter aan rent en een ander persoon die tackelt? Maar jij zegt het maar, jij zal het wel weten." Daisy had op haar beurt diep zitten denken en was uiteindelijk gekomen met een plan op basis van het advies van haar moeder. Fee had gehoorzaam geknikt, ''Oké als jij het zegt.'' Ze waren Batman en Robin, het geweldige heldenduo. Samen zullen ze op zoek gaan naar avontuur! Nadat ze hun weg hadden gebaand naar buiten en Daisy voor Fee de deur open had gehouden, stonden ze samen voor het grote schoolgebouw. Hier begon Daisy met het verhaal van wat er de afgelopen minuten allemaal was misgegaan. Voornamelijk de gestolen aardbeien die door de school ronddwaalden, waren voor hun belangrijk. Dat was namelijk hun spoor naar hun vijand, Sour Bill. Die had trouwens ook de chocolade en de marshmallows meegenomen, waardoor Dawn en zij nog verder zouden afdwalen van schema. Het welkomstfeest had hun geweldige brownies nodig, dus moesten de dames snel opzoek gaan.

    Daisy was iets verder van Fee af gelopen, zodat ze op verschillende plekken konden zoeken en toen ze bij haar zijde van de tuin niks vond, draaide ze zich terug om naar haar collega om bij Fee te peilen. Of het nou haar schuld was, omdat ze midden op het pad stond of die van Arthur, was onbekend, maar opeens lag Daisy met haar kont op de grond. Voor haar stond een figuur van ongeveer dubbel haar lengte... Of dat voelde zo, want vanaf de vloer lijkt alles reusachtig. Daisy voelde achter haar Fee's ogen branden en kon, ook al bedekte de blondine haar mond, een kleine lach horen. Ondanks dat het grint in haar huid prikte en de botsing met Arthur waarschijnlijk een blauwe plek zou achterlaten, begon Daisy nog steeds te giechelen. Het moest er vast geweldig uit hebben gezien en vooral vanuit het oogpunt van Fee. ''Was je in dromenland beland, Arthur? Of moet ik zeggen.... Neverland...?'' Daisy stak een hand naar de jongeman uit, zodat hij haar omhoog kon helpen. Arthur was voor Daisy nog een mysterieus figuur, maar wat ze wel wist was dat hij kon vliegen. Misschien kon hij haar helpen met de zoektocht naar het groene figuurtje? Ogen vanuit de lucht helpen altijd. ''“What happened?”'' Zei Arthur, een vraag die je nooit aan Daisy moet stellen... Want ook hij kreeg natuurlijk het hele verhaal te horen. Snel pratend en eigenlijk totaal onverstaanbaar, begon Daisy te herhalen wat ze net tegen Fee had gezegd. ''We zijn beroofd door een klein, groen, snel figuurtje. Ik en Dawn wouden net gaan bakken, maar hij verscheen uit het niets en stal de marshmellows en chocolade en die hebben we natuurlijk nodig voor onze GE - WEL - DI - GE browniesss!! Je weet hoe goed Dawn kan bakken en we hebben die brownies echt nodig voor het welkomstfeest!'' Daisy sloeg haar armen verloren in de lucht om dramatisch effect toe te voegen aan haar woorden en wou net haar puppyogen gebruiken om hem over te halen hen te helpen, toen Fee haar stem klonk.

    "Marshmallows," klonk in de verte. "Daisy, Marshmallows". Daisy haar ogen werden groot, hoorde ze dat nou goed? Was Fee zo snel al een echte speurneus geworden? Ze draaide zich naar Arthur, pakte zijn hand en begon de lucht in te springen. ''FEE HEEFT EEN MARSHMELLOW GEVONDEN, ARTHUR!'' Heel de tuin kon heerlijk meegenieten van Daisy's enthousiasme, want als iets het gaspedaal indrukte bij de jongedame, wist ze niet meer van ophouden. Ze waren eindelijk een stap dichter bij hun dief en Daisy kon sneller dan gedacht weer terug naar de bakclub! Daisy liet Arthurs hand niet meer los en kneep hem nog eens extra fijn, toen ze een huppelpasje maakte richting Fee . ''We hebben een marshmellow gevonden en Fee is onze heldi-in,'' neuriede ze zachtjes, voordat ze naast haar collega sprong. ''Laat eens zien!'' Daisy glimlachte van oor tot oor naar haar partner, terwijl in haar hoofd ze Sour Bills stappen begon na te gaan. Hij is klein, dus er is een kans dat er nog meer marshmallows zijn gevallen. In haar hoofd begon er een theorie te vormen, die ze ook meteen luid uitsprak: ''Als die marshmallow daar lag, is hij waarschijnlijk naar links getrokken, omdat de punt van de marshmallow naar het noorden wijst.'' Daisy knikte trots, maar toen haar woorden eruit waren, begon ze er pas echt over na te denken. Het waren woorden die in haar hoofd logischer hadden geklonken, maar ach. Je moet nooit twijfelen aan de kennis van een ware heldin. Om haar theorie nog eens sterker te onderdrukken, draaide ze zich naar Arthur toe. ''Heb jij hem toevallig rechts gezien, voordat je tegen me aanbotste?'' Met haar armen over elkaar en zeker-lijkend van haar zaak, keek ze opnieuw naar hem met indringende ogen. Als hij namelijk niet rechts was, moest hij wel links zijn, want hij kan niet boven of onder zijn, want zo werkt het niet en... Ja... Daisy was er zeker van.


    ''With all due respect, which is none...''



    ILYAS CASSIM OF AGRABAH

    Anxious Boy || In the library || Failing at hiding from Elodie || Outfit



    Het boek 'Flirten voor Dummies' blonk in Elodie haar handen terwijl ze deze hoog en ver hield zodat ik er niet meer aankon. Ik kon wel in de grond zakken van schaamte- nie tdat ik vanplan was om het boek te gaan lezen... Nee ik was dan wel een ramp met flirten, maar het was nu niet bepaald een 'skill' die je als prins hoorde te bezitten, toch?
    Met mijn rode wangen en Hassim die me niet bepaald leek te helpen stond ik wat aan de grond genageld tegenover de zelfverzekerde hoodoo priestess. Een brede grijns krulde om haar lippen terwijl ik poogde uit te leggen dat het boek nu niet persé van mij was, maar ze bleek me maar niet te geloven. Elodie kantelde haar hoofd iets, waardoor haar bruine lokken vrolijk meesprongen en ik volgde ook terug haar blik richting Hassim die zijn poten ongeïnteresseerd aan het likken was... Wel nou erg bedankt... Mijn bambi bruine kijkers schonken mijn pluizige maatje een 'Echt waar?' blik, voor ik opschrok van Elodie haar opmerking. “Ik geloof dat Hassim het daar niet zo mee eens is,”
    Met rode wangen draaide ik me weer op naar de dame en zette een onschuldige glimlach op waarna ik poogde te verklaren dat ik het boek gewoon wilde terugleggen op de plek waar mijn tijger deze had vandaan getoverd. ”Weet je het zeker?” met een glimlach hield ze het boek terug binnen handbereik, mijn naïviteit haast denken dat ze deze zonder consequentie zou gaan teruggeven. Ik reek er dan ook voorzichtig naar voor deze weer naar achter getrokken werd en ik alweer beschaamd/schaapachtig opkeek naar de grijnzende meid. “Je moet wel voorbereid zijn op het gala, misschien moet je toch nog een paar hoofdstukken lezen?” ik knipperde niet goed wetend wat ik daarop moest antwoorden en dan met een plof kreeg ik het boek terug in mijn handen geduwd. "B-b...Bedankt" stotterde ik verbaasd waarna mijn bruine kijkers de brunette volgde en ik me ook iets omdraaide toen ze voorbij liep. “We hebben er toch niks aan als dé prins van Agrabah een nachtmerrie met flirten is vanavond?” klonk het luchtig over haar lippen, en ik leek nog even dieper te zakken. Pas nu leek Hassim het nodig te vinden om -na zich even lekker uit te rekken- zich ook om te draaien zodat Elodie ook beter in de gaten kon houden. “Of ben je zo eentje die dan de hulp gaat vragen van een fairy godmother?” Haar donkere blik stond uitdagend al viel me dat niet zozeer op, voornamelijk de plek waar ze stond viel in mijn vizier gezien het boek in mijn handen daar hoorde te liggen.
    "N..nou" begon ik waarna ik kort mijn keel even schraapte en het boek in mijn handen nog voor een laatste keer bekeek. "Ik ehm, bezit nietes van flirtkessnis." begon ik twijfelachtig, waarna ik weer opkeek van het boek en een beetje onhandig mijn schouders ophaalde. "Maar ehm- ik..." komop Ilyas, gewoon zeggen wat je wil zeggen. "Ik heb het niet nodig." ik perste mijn lippen op elkaar met een 'Welp' blik. " Als ik ooit 3 wensen zou ehm... verkrijgen, dan hou ik die ehm l- liever voor mijn volk." verklaarde ik met een kleine zucht van tevredenheid. Waarna ik enkele stapjes richting Elodie nam, maar mijn best deed niet in haar comfortzone te belanden. Ik stond iets op mijn tippen en schoof het boek terug op zijn voorbestemde plekje. "D-daarbij, met dansen en ehm wat leuke muziek wordt het ook meer dan leuk." ik krabbelde nog een laatste keer door mijn haren waarna ik haar een klein verontschuldigend glimlachje toonde. "Sorry dat ik je eh.. Gestoord heb met ehm je studies." vervolgde ik kleintjes en boog kort verontschuldigend.





    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    NAIA MARMORIS



    Het had geen zin. Het had allemaal geen zin. Kai had zichzelf afgesloten als een kluis met wel honderd sloten. Met iedere vraag die ik stelde of iedere opmerking die ik maakte, voegde hij er een slot aan toe.
          Ik wist dat er zo'n drietal jaar geleden iets gebeurd was met Kai. Ik herinnerde me die maanden nog goed, als het moment waarop Kai zich stilletjes van me afsloot. Ik had geprobeerd om hem alle privacy te geven en me niet te veel te bemoeien. We waren een tweeling, ja, en beste vrienden ook maar sommige dingen hield je nu eenmaal liever privé. Ik dacht dat ik deed wat goed voor hem was. Wat hij van me wilde. Maar in de realiteit had ik mijn kans verkeken om met hem erover te praten. Kai sloot zich nog meer af, met afgelopen zomer als kers op de taart. En nu de kluis gesloten was, was er geen beginnen meer aan.
          En toch kon ik ook niet anders dan proberen. Kai was mijn broertje, mijn persoon, mijn allerbeste vriend. Zo iemand liet je niet in de steek, ook niet als ze alles deden om je weg te duwen. Alleen maakte hij met me wel érg moeilijk nu. Ik gaf het niet graag toe, maar Kai begon me op mijn zenuwen te werken. De negatieve woorden verlieten mijn mond voor ik ze terug kon halen.
          "Zorgt dit ervoor dat jij je beter voelt?" vroeg hij na een korte stilte.
          Natuurlijk niet! wilde Naia roepen. Denk je dat ik hier wil staan, om je te beledigen? Ik wil met je praten en er voor je zijn, maar je laat me niet toe.
          "Of voel je je alleen beter als je wekenlang naar de bodem van de oceaan verdwijnt? Verwijt je me dan ook dat ik niets van me laat horen?"
          Ik keek Kai beverig aan. Hij meende dit niet. Hij kon me niet kwalijk nemen dat...
          Op dat moment voelde ik het amulet rond mijn hals bewegen. Net voor ik ernaar kon grijpen, viel het neer op de grond. Ik keek naar beneden en haalde scherp adem. Verschillende barsten zaten in het goud gedrukt en kwamen samen in het midden, waar het amulet in twee was gerukt. Meteen liet ik me op de grond neervallen en liet het amulet door mijn vingers glijden. Ik duwde de twee delen tegen elkaar, maar er gebeurde niets. Mijn vond viel open. "Kai... wat... wat heb je gedaan?"
          Ik was sprakeloos. Het was genoeg geweest. Ik voelde het laatste restje geduld voor Kai verdwijnen en ik klemde mijn kaken op elkaar. Het amulet was mijn enige manier om naar Atlantica te gaan. Mijn enige manier om thuis te geraken. Om mezelf te kunnen zijn. En Kai had het van me afgenomen.
          Een laag, donker gegrinnik rolde over mijn lippen. "Ben je echt zo zielig, Kai? Dat je mijn vissenstaart van me af moet nemen, zodat ik er net zo depressief kan bijlopen als jou? Is dat wat je wilt?" Ik stond recht, het gebroken amulet in mijn handen geklemd. "Proficiat, het is je gelukt."
          In gedachten zocht ik paniekerig naar een oplossing. Grootvader Triton kon me een nieuw amulet maken, toch? Maar hoe moest ik hem bereiken? Zou ik de rest van het schooljaar moeten wachten? En... wat als het hem geen tweede keer lukte om zo'n amulet te maken?
          "Ik wil dat je uit mijn buurt blijft," snauwde ik naar Kai en ik wees naar de school. "Vooruit. Ga. Zorg alsjeblieft dat ik je zielige gezicht niet meer hoef te zien."











    [ bericht aangepast op 3 mei 2023 - 12:19 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    KAI LEOMARIS MARMORIS
    Crown prince of Tirulia • 20 • Outside (Naia)


    I'm the speaker of the silence
    I'm the question now to your answer
    But someday you'll understand
    The meaning of my life
    But someday you'll understand
    The meaning of my worlds



    Kais hoofd stond op barsten. Hij deed zijn best om de gescheurde naden dicht te houden, maar het lukte niet. Zijn handen trilden en hij kreeg de krop in zijn keel niet doorgeslikt. Het voelde alsof hij naar een glazen dam keek waar een sterretje steeds verder begon te scheuren door de druk van het water. Eerst sijpelde het er met kleine beetjes door. Toen explodeerde het in duizend kleine stukjes. Daar was die vloedgolf weer - en op hetzelfde moment brak Naia's amulet. Het viel in twee stukken op de grond en Kai hield op met ademen. Blijf hier. Voordat het uit de hand loopt. De woorden van zijn moeder echoden door zijn hoofd. Hij herinnerde zich wat hij in dat stoffige oude boek over zijn over-overgrootmoeder gelezen had - had hij dit gedaan? Was hij zodanig bezig geweest met zijn gevoelens van Naia weg te houden dat ze zich een weg naar iets anders gevonden hadden?
          "Kai... wat... wat heb je gedaan?" zei Naia zacht. Kai schudde zijn hoofd, zijn ogen wijd opengesperd, en nam een stap achteruit. Hij hief zijn arm, alsof hij naar haar wilde reiken, en liet hem een halve seconde later weer vallen.
          "Ik... ik heb niet..." Maar dat had hij wel; zijn hoofd leek ontladen, al hoorde hij zacht op de achtergrond de pijnlijke klanken van Naia's harp nog steeds. Hij klemde zijn kaken op elkaar wanneer hij zijn hart een slag voelde overslaan, knipperde de paniekerige tranen weg bij het besef dat hij zonet Naia's meest waardevolle bezit vernield had. Haar donkere grinnik deed hem in elkaar krimpen. Het was een echo van de humorloze lach die niet veel eerder uit zijn eigen keel geslopen was.
          "Ben je echt zo zielig, Kai?" zei ze, gehurkt bij het kapotte juweel. Kai wilde weglopen, wilde iets zeggen. Er kwam geen geluid uit zijn open mond. "Dat je mijn vissenstaart van me af moet nemen, zodat ik er net zo depressief kan bijlopen als jou? Is dat wat je wilt?"
          "Nana..." Hij wist niet wat hij nog meer wilde zeggen, wat ervoor zou kunnen zorgen dat dit alles minder pijnlijk werd, maar Naia was hem toch voor.
          "Proficiat, het is je gelukt." Cynisme droop van haar stem en opnieuw herkende Kai zichzelf. Wat had hij in godsnaam gedaan? Hoe nam hij dit terug? Kon hij dit ooit oplossen?
          Was het niet beter dat hun band nu volledig gebroken was? Hij balde zijn vuisten en haalde diep adem, duwde het zelfmedelijden weg.
          "Ik wil dat je uit mijn buurt blijft," snauwde Naia. Ze wees naar de school en Kais ogen volgden haar hand. Zeg sorry. Zoek een oplossing. Hou op met dat dramatische gedrag. Doe niet zo zielig. "Vooruit. Ga. Zorg alsjeblieft dat ik je zielige gezicht niet meer hoef te zien." Je verspilt teveel zuurstof.
          Kais gezicht verstrakte terwijl alle energie samen met elke emotie die er teveel aan was, uit zijn lichaam vloeide. Verdwijn maar. Hij draaide zich om en liep met zijn vuisten in zijn broekzakken weg van de richting waar Naia's hand nog steeds naar wees.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 10:52 ]


    help

    『 Lyraine Zephyra』
    Hercules • Metanoia • 19 years old

    Outfit | The Ball | Nobody yet




    I’m not the one on the cover of a magazine.

    I’m not the one little girls call their
    hero

    Lyra heeft een hekel aan deze verpleger. Alles moet altijd zo overdreven en voorzichtig, nergens voor nodig. Ze heeft dan ook gelijk toen de vrouw omkeek, het stuk verband omgewisseld voor een kleinere, zodat het iets subtieler is. Voor ze de zaal uitloopt, pakt ze het zwaard van Kai. Ze weet niet precies waarom hij het hier achter heeft gelaten, maar ze weet wel dat hij er enorm veel waarde aan hecht. Het laatste wat ze wilt is een chagrijnige Kai omdat hij zn zwaardje kwijt is. Straks moet ze nog opzoek naar een andere sparingspartner, ja dat gaat niet gebeuren. Misschien doet ze dit wel voor hem, om hem gewoon te helpen. Al is de kans nog steeds aanwezig dat ze het zwaard zelf houdt en zelf kijkt wanneer ze het terug geeft. Wat ze er ook mee besluit te doen, voor nu neemt ze het wapen mee naar haar kamer. Daar zal ze het voor hem bewaren. Dan heeft zij er in ieder geval controle over en dan weet ze dat zijn zwaard veilig is.
          Tegen de avond heeft ze haar kleur weer terug gekregen. Lyra loopt nog steeds een beetje mank, maar als je het verband om haar been negeert, is er niet te zien dat ze weer heeft gevochten. Ze is erg blij dat Kai van haar gezicht is gebleven, dat kan hij helaas niet zeggen. Al is dat zijn eigen schuld, dan had hij maar niet met haar emoties moeten spelen.
          De halfgod besluit om zich maar klaar te gaan maken voor het bal. Ondanks dat ze een afkeer heeft aan deze formele activiteiten, vindt ze het heerlijk om te drinken en wat te gaan flirten met de knappe boys. De kans is groot dat ze dan ook wat leuks scoort voor de avond, ook dat is een van de dingen waar ze naar uit kijkt. Ze trekt een van haar Griekse jurken aan, die haar roots reflecteert. De grijze stof valt als een klassieke jurk over haar lichaam, ze lijkt net een van de Griekse godinnen in het kleed. Aan de linkerkant zit er een lange split, die gelukkig haar goede been laat zien. Het stukje verband is goed verborgen onder de stof, niemand die het zal zien. Tenzij ze wat ongelukkig beweegt of de jurk wat verplaats, maar die kans acht ze niet groot. Ze trekt bijpassende grijze hakken aan voor ze aan haar haar en make-up begint. Ze krult haar golvende blonde haren een beetje, zodat er net wat meer volume in zit. Haar make-up probeert ze aan de lichtere kant te krijgen, met een beetje shine om het formeel te houden. Als haar outfit helemaal compleet is, strijkt ze een keer over haar jurk voor ze de dorm uit wandeld.
          Lyra ziet dat de ruimte al aardig gevuld is met haar medestudenten. Ze zal nooit als een van de eerste aankomen, maar nu lijkt ze toch redelijk vroeg. Heel dat gedoe in de ziekenzaal heeft haar dag namelijk vroeg beëindigd. Haar ogen glijden over de verschillende aanwezigen, opzoek naar iemand die ze kent. Of beter gezegd, opzoek naar iemand die ze mag. Als ze zo snel niemand spot, besluit ze door te wandelen naar de bar. Met een champagneglas in haar handen, recht ze haar rug en laat ze een glimlach op haar gezicht verschijnen. Let the party begin.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2023 - 19:53 ]


    AMOR-BEAU DESROSIERS

    Little Beast - At the party - Hiding in the shadows - outfit



    Een diepe zucht verliet mijn lippen terwijl ik mijn roos vormige machette knoopjes nog goed plaatste en mijn blik daarna naar de spiegel gleed. Voor me zag ik een holle jongeman, kortgewiekte haren waar ooit een wilde bos krullen warrig zich hadden genesteld, ingevallen kaken en donkere trieste poelen. Na een jaar afwezig te zijn op Metanoia voelde het vreemd om hier terug te staan. Welliswaar wat later dan hoorde- maar mijn ouders hadden eindelijk toegegeven aan mijn pleidooi. Ik mocht mijn laatste jaar hier nog afronden en daarna zou ik terug keren om mijn taken te vervullen als kroonprins. Mijn vingers die eerst wat onrustig aan de machetteknoop hadden gezeten gleden nu naar mijn andere hand, waar duim en wijsvinger vervolgens onrustig om de ringband heen schoven. Mijn ketens...
    Een verbintenis tussen 'geliefden' die niet alleen het eeuwige samenzijn van ons tweeën betekende, maar ook van onze koninkrijken. Ik was getrouwd... MEt een vrouw...
    Begrijp me niet verkeerd. Dorelle was een prachtdame, een prinses die hier evengoed door de hallen van Metanoia kon huppelen met een boel feetjes erachterheen. Een paar helblauwe ogen waar menig prins zou in kunnen verdwijnen en het meest vrouwelijke lachje dat je je maar kon bedenken. Ik haatte het.
    Alles aan haar schreeuwde te goed om waar te zijn dit alleen al voor een hetero man dus om daarmee je hele leven voorts te moeten gaan als Homoseksueel was nogal een marteling. Ik was al meer dan 7 out geweest- het hele koninkrijk wist ervan, kon iemand me dan eens verklaren waarom ik van mijn ouders - die nota bene eerst altijd de liefde geprezen hadden, mij zefs vernoemd hadden naar Amor- mij niet eens de kans gunden om mijn eigen toekomstige uit te kiezen? Of me niet konden koppelen met een man waar ik misschien ooit gevoelens voor kon krijgen.
    Ik was een lachertje geworden, maar ik zweeg. Als mijn ouders spraken kon ik enkel knikken en verder gaan, want dat werd er van mij - de ooit zo rebelse Amor verwacht- Ik kon niet meer- hij mocht niet meer....

    Bruusk scheurde ik mijn bruine poelen van de spiegel af, het feest was puur voor mijn status. Aanwezigheid en praten met de kinderen van belangrijke connecties en dan weer wegwezen. En voornamljik Poppy vermijden of LArsen... of één of andere nare geest uit mijn verleden. Met wat kleinere passen dan mijn vroegere strot kwam ik het feest binnen. Zoals gewoonlijk was alles tot in de puntjes afgewerkt, slingers rond iedere zuil, een balonnendek om u tegen te zeggen en voornamelijk een dranktafel waar ik me het liefst achter wilde schuilen. Misschien niet het beste idee, maar mijn benen brachten er heen. Eens aangekomen vulde ik een bekertje met de eerste beste fles waar l'alcool op geetikeerd stond en gooit mijn bekertje goed vol, niet door hebbend van alle ouwe verledens om me heen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    KAI LEOMARIS MARMORIS
    Crown prince of Tirulia • 20 • Outside → Bedroom → Ball (Amor)






    So I set fires in curious places
    Smile to the innocent faces
    In the remains, there are ashes and I cover my traces
    Fire, consuming all spaces
    And now our past will chase us
    In the remains, there are ashes
    Better cover my traces










    Little redhead friend of the sparking choir
    From a kindle you will grow into a raging fire
    What a sight, what a lovely sight, what an end to life
    People are fuel, everybody burns
    Just a little push and maybe some will learn
    What a life (is like), what a life (is like)
    What it's like to burn





    Kai voelde een eerste druppel op zijn neus op het moment dat hij zich van Naia weggedraaid had. Elke stap die hij zette, was er één in de richting van duisternis, waar verwarrende gedachten geen plaats hadden. Waar emotie niet langer hoorbaar was. Waar alles gewoon effen en zwart was, zonder afleiding, zonder pijn, zonder hoop, zonder iets dat hem kon raken. Kai was het al langer dan vandaag gewoon om die donkere muur rond zich op te trekken, om zich af te sluiten van alles en iedereen. Deze keer zorgde hij ervoor dat er geen enkele kier open bleef.
          Hij wist niet waar zijn voeten hem geen brachten. Hij had niet helemaal door dat het ondertussen een heel stuk erger was beginnen regenen, maar de koelte op zijn huid was welkom. Het water mengde zich met het resterende bloed op zijn gezicht, leek de pijn in zijn ribben haast weg te wassen toen hij zich plotseling opnieuw op het trainingsveld achter de school bevond. Vaag besefte hij zich dat hij zijn rapier ergens achtergelaten had. Misschien beter. Kon hij er geen domme dingen mee uitspoken.
          Zorg alsjeblieft dat ik je zielige gezicht niet meer hoef te zien. Oeps. Blijkbaar was die muur toch niet helemaal waterdicht. Kai sloot zijn ogen en haalde diep adem. Het voelde minder pijnlijk dan ademen voordien geweest was. De blauwe plek op zijn slaap stak minder donker af dan een paar minuten geleden, alsof de regen de pijnlijkheid van Lyra's agressie gretig oplikte.
          JHet was Kai niet helemaal duidelijk hoe lang hij op het veld stil bleef staan. Het was pas toen zijn hoofd eindelijk stil was dat hij opnieuw in beweging was en zijn ogen opnieuw opende, knipperde tegen de regen. De wereld rond hem leek helderder, alsof het water de waas die er voordien was, had weggespoeld. Kais wenkbrauwen trokken zich in een frons. Ja, het was duidelijk. Ze wilde hem niet zien. Niemand leek hem ooit te willen zien.
          Niemand zou hem zien.
          Toen Kai doorweekt zijn kamer opnieuw binnen kwam, deed hij eerst de deur op slot. Het tweede wat hij deed, was zijn raam open zetten. Daarna griste hij de half leeggedronken fles absint van zijn bijzettafeltje en trok hij er de goedkope, synthetische kurk met zijn tanden uit. De alcohol brandde in zijn keel op de weg naar beneden, maar het warme gevoel dat zich door zijn lichaam trok, was zoveel beter dan eender welke schreeuw hij de wereld in de zoektocht naar verlossing kon bieden. Het verspreidde zich in zijn onderbuik, door zijn benen naar zijn voeten, door zijn borst tot in zijn vingertoppen. Hij griste een half afgewerkte joint die hij gisterenavond had laten liggen van tafel en diepte met zijn tintelende vingers de aansteker uit zijn broekzak. Eén trek en hij voelde zich al meteen een heel stuk beter.
          Met een kruidige smaak in zijn mond en het brandende vloeipapier tussen zijn lippen, nam hij de nog steeds opengevouwen brief van zijn bureau. Hij ging op zijn vensterbank zitten en stak het papier in brand. Het vatte meteen vuur en Kai zorgde ervoor dat de as naar buiten viel. De vlammen likten gretig aan de letters waar zijn ogen zonder ze eigenlijk te lezen, over bleven glijden. Het elegante handschrift van zijn moeder. Stuur toch een fucking e-mail.
          Toen het vuur zijn duim en wijsvinger bereikte, liet hij het restje papier naar beneden vallen, waar het eenzaam in het natte gras bleef liggen.
          Eigenlijk zou Kai tevreden zijn geweest om zijn bed in te kruipen en de gevoelloosheid zijn ding te laten doen - alleen was hij klaarwakker. Hij had een bal om heen te gaan.
          Omdat het openingsbal van Metanoia elk jaar de ultieme gelegenheid was voor royals om hun kinderen even op te kleden in een perfecte representatie van hun oh-zo-perfecte koninkrijk, was Kai nauwelijks verrast geweest om een volledige zeeblauwe outfit met de post te ontvangen. Hij kieperde de inhoud van de kartonnen doos leeg op zijn bed en inspecteerde de inhoud, waarna hij in zijn ladekast rommelde om een schaar te zoeken terwijl hij nog een trek van zijn sigaret nam. De glimmende schoenen verdwenen door zijn raam naar buiten. Het afgeknipte borstzakje met het wapenschild van Tirulia stak hij in brand en liet hij in het bassin van zijn wastafel tot as verpulveren. De broek kon best blijven zoals hij was. De das verdween ergens op de bodem van zijn kleerkast. Wat dachten zijn ouders? Was toch helemaal zijn stijl niet - al was het piraatachtige hemd dat erbij geleverd was niet het ergste dat Kai ooit gezien had. Of had hij dat zonet uit zijn eigen kledingcollectie gehaald? Het T-shirt van visnet mesh dat op de vloer voor de kast lag, was in ieder geval geen deel van de originele outfit. Kai was eigenlijk helemaal niet zo zeker of het kledingsstuk van hem was - al had het wel in zijn kast gelegen. Na vijf keer weg en weer te kijken tussen het Zeeblauwe Monster op zijn bed en het T-shirt, trok hij zijn bloederig exemplaar over zijn hoofd en - ah shit, hij had die joint nog vast. Voordat de (nu rode) grijze stof vuur vatte, was het ook al het raam uit verdwenen.
          Hij had geen idee hoe lang hij bezig was met het verwijderen van alle franjes van dat stomme militair-achtige vest dat zijn ouders hem gestuurd hadden. Wat dachten ze? Ging hij even scheepskapitein spelen? Hadden ze hem beter ook een hoed gestuurd - en laarzen, geen stomme lakschoenen. De geborduurde golfjes op de sierranden mochten blijven - het filigraan-achtige zilveren koord dat in golven over de rug gestikt was, ook. De epauletten vlogen de vuilnisbak in.
          Uiteindelijk keek Kai in de spiegel en fronste. De blauwe plek op zijn slaap was er uiteraard nog steeds - maar was het zijn verbeelding, of was die wel degelijk lichter geworden?
          Hij had diverse gaten getrokken in de mesh van het zwarte T-shirt dat hij eerst over zijn hoofd had getrokken - zijn joint lag ondertussen al te smeulen in de asbak op zijn bureau. Hij had het niet expres gedaan, maar hij had nu eenmaal weinig ervaring met visnetstof. Hij had vanuit wrok eigenlijk gaten in zijn broek willen knippen, maar toen hij hem paste besliste hij dat dat zonde zou zijn - het was namelijk best flatterend voor zijn achterwerk. Het witte hemd liet hij open. Het vest ook, anders viel het gat dat hij per ongeluk getrokken had toen hij er het borstzakje afknipte te hard op.
          Hij knipperde even naar zijn weerspiegeling, besefte dat hij helaas geen zilveren kettinkje of opvallende ringen had om de hele look af te werken en dronk in plaats daarvan dan nog maar een teug van de fles die nog steeds op de vensterbank stond.
          Zijn hoofd zat vol watten. Fijn gevoel; eindelijk geen lawaai meer. De muziek die vanuit de balzaal kwam toen hij die naderde, omhelsde hem in een warme knuffel in plaats van dat het degens in zijn schedel stak. Het was een wirwar van vanalles; muziek uit hoofden van hitsige jongvolwassenen die hoopten vanavond bij iemand in bed te belanden - wacht nee, dat was hijzelf en het mengde zich ongegeneerd met alles rond hem. Er was enthousiasme, eenzaamheid, spanning, verliefdheid, dronkenheid - iemand was high, en deze keer was het niet hijzelf. Het omsingelde hem als zachte, watten wolken die hem haast binnen deden zweven, begeleid door het schelle geluid van gelach en klinkende glazen.
          En ja, het was haast of hij binnen zweefde, want Kais voeten leken zich er niet echt van bewust te zijn dat ze hem binnen begeleiden. Kai zelf had ook helemaal niet door dat meerdere mensen hem iets te geïnteresseerd aanstaarden, aangetrokken door die kracht die hij momenteel alles behalve onder controle had. Plotseling stond hij aan een tafel met glazen aan de rand van de zaal. Exact op het moment dat hij één van de wijnglazen tussen zijn vingers nam, hoorde hij iets bekends. Al was het dat tegelijkertijd ook niet. Hij herinnerde zich de accordeonklanken warm en joviaal en veel te extravagant. Wat hij nu hoorde, was leeg en berouwvol. Het deed zijn goede humeur bijna omkeren.
          Kai zette het glas wijn tegen zijn lippen terwijl hij zich traag omdraaide met een bedenkelijke frons tussen zijn wenkbrauwen. Het duurde even voor hij doorhad dat het wel degelijk Amor was - hij zag er vreselijk uit. En toch. Hij voelde de spanning in zijn borstkas, die zich door de zachte waas van alcohol en wiet heen had weten te worstelen; de kwaadheid - nee, dat was het niet. Het was iets anders. Voor hij er erg in had had hij de afstand tussen zijn en Amors lichaam overbrugd en even was Kai er rotsvast van overtuigd dat zijn linkerhand een eigen wil had gekregen en Amors neus zou gaan breken. In plaats daarvan grepen zijn vingers Amor's kin hardhandig vast en toen stond hij te dicht en kreeg zijn gezicht het warm en voelde hij de vertrouwde lippen van de vreemdeling voor hem tegen zijn eigen mond.
          Maar er was niets romantisch of lief aan de kus die Kai hem schonk. Het was agressief en vol wrok, verraad. Teveel tanden, geen tederheid te vinden, want een tedere Kai was nu gewoonweg helemaal niet te vinden. Hij trok zich terug en keek Amor met een verwarde frons aan, pupillen groot (daar had hij helaas geen controle over). "Hm," zei Kai en hij hield zijn hoofd schuin, verplaatste zijn vingers langs Amors kaaklijn en tikte op zijn wang. "Niet zo spannend als vier jaar geleden." Hij liet zijn hand vallen en met één lange teug goot hij de rest van zijn wijn naar binnen, waarna hij nog eens dichter naar Amor toe leunde om het lege glas op de tafel achter hem te zetten. Hij glimlachte bijna venijnig. "Hoe was de bruiloft deze zomer?"

    AND I OOP

    [ bericht aangepast op 11 mei 2023 - 22:34 ]


    help


    AMOR-BEAU DESROSIERS

    Little Beast - At the party - Hiding in the shadows - outfit



    A light wind swept over the corn, and all nature laughed in the sunshine. But he that dares not grasp the thorn Should never crave the rose. Oh, I am very weary, Though tears no longer flow; My eyes are tired of weeping, My heart is sick of woe.- Brönte. Or more likely on als quote that Poppy often summed up- back when we were still talking



    Met geen clue welke sopje ik in mijn bekertje gegoten had, draaide ik de rode solocup even rond. Het alcoholische goedje rondklotsend tot net aan de rand alsof ik nog even moest kijken of dit vergif niet van het zwaarste kaliber zou zijn. Hoewel ik dit stiekem wel hoopte. Mijn mondhoeken trokken zich triest iets op bij het idee hoe ik vroeger met Poppy naar allerlei Ira feestjes sloop, we eerst ee, hoop illigaal verkregen pixiedust snoven en dan in hogere sferen konden dansen. Bezwete lichamen tegen elkaar, adrenaline die door mijn aderen sloop gepaard met de urge om ieder knap ding aan te spreken of even Poppy goed vast te nemen om jaloerse blikken langs alle kanten te wenken. Een avond vol gevuld me tgratis drankjes die ons toegestopt werden en vaak tot het punt waarbij de roodhare fury me poogde mee te sleuren omdat ik dan al te ver heen was dat ik amper nog wist hoe ademen werkte.
    Maar dat was niet hetgeen die ik er meest aan miste, niet de aandacht van anderen, niet het gevoel van pure lust. Waar ik nu naar hunkerde waren de momenten voor het feest- hoe ik schaamteloos kon binnenvallen bij mijn toen nog hartsvriendin, haar kleerkast kon plunderen terwijl we samen een leuke outfit samen stelden en met mijn oude polaroid foto's konden nemen vlak voor de avond viel. Het even mee blèren met de 'getting ready to party' muziek en het samen ons nagels lakken. Ik miste die genegegenheid- het graag gezien zijn door iemand die me als meer dan enkel 'Familie' zag. Een jaar in het kasteel met mijn ouders had mijn gevoel van eenzaamheid er niet beter op gemaakt. De veel te ruime hallen waar ik ooit nog doorheen geslopen had om mijn toen vriendje Kai mee te sleuren naar de verboden vleugel. De gigantische bibliotheek met boeken die ik enkel kon delen met mijn meubilair. Ene die nota bene niet meer leefde...
    Ik snoof even kort, mijn melancholgie weg pogend te schuiven wanst ik kon zweren dat mijn verleden in al mijn zintuigen probeerde te kruipen- net als die geur van zeezout en ... Voor ik fronsend kon opkijken stond de geest van Old heartbreaks al naast me.
    Het ging plots zo snel- het bekertje drank met een hoop geklots op de grond vallend, de inhoud over onze broekspijpen heen al kon ik niets doen. Versteend was ik toen de schim mijn gezicht beet had genomen om zijn lippen ruw met de mijne te verenigen. Bekend- maar niet teder, niet passioneel als ik ooit gewend was. Toen het joch ook mijn lip openhaalde en zich terug trok, wisten de steek in mijn borstkas me als een 'cpr' shot weer wakker te schrikken. Angst, verwardheid en woede overspoelden me evenals de opwellende tranen die in mijn bambi bruine kijkers begonnen te glinsteren.
    "Qu'est-ce que tu as aujourd'hui?!" riep ik verbijsterd, waarna ik ietswat kwaad de jongen met beide handen een duw schonk tegen zijn schouders. "Laisse-moi !" schreeuwde ik er nog achterna al waren mijn woorden wat leeg. Normaliter zou ik de hele zaal bij elkaar schelden en het joch de koude grond inboren- vaak met de aanmoediging van vrienden, maar nu...
    De afgelopen maanden was ik zo afgemat geweest dat ik amper een glimps van mijn innerbeast boven wist te halen. Hoe graag ik no ook in woede de dranktafel de grond in wilde pleuren, mijn handen trilden enkel, niet in staat iets te doen al zeker niet toen mijn donkere blik eindelijk wist te ontcijferen wie de kortharige dader was. En dan daagde het me.
    In zijn jonge jaren had de jongeman voor me een stel rosse krullen gehad, welke zijn zeeblauwe ogen altijd deden oplichtten- al was dit vaak gewoon omdat ik bij hem was op dat moment- waar hij stapje per stapje ontplooide tot wie hij hoorde te zijn. Een rebelse liefde, onze vingers in elkaar gevlochten terwijl ik hem meenam in de rozentuinen en de strategisch geplaatste bosjes waar niemand ons kon spotten. Zijn vingers nu een stuk ruwer alsof ze weken in zoutwater geweekt hadden en daarna als schuurpapier nu over mijn kaak heengleden. "Niet zo spannend als vier jaar geleden." zijn stem een stuk schorrer dan ik gewoon was geweest al die jaren terug. Zijn gezichtslijnen scherper, net als zijn woorden nu ook venijnig sneden. Ik poogde mijn kin hoog te houden en beet hard op de binnenkant van mijn wang terwijl hij sprak. Zijn ooit zo vibrante kijkers nu duister. Zijn pupillen groot. De kans maar al te groot dat hij aan de pixie had gezeten of andere troep.
    "Hoe was de bruiloft deze zomer?" Mijn blik haakte enkele seconden in dezijne, waarna ik mijn blik naar mijn goudzwarte blazer richtte en tevergeefs enkele druppels van de drank wegdepte. " Erg geslaagd. "klonk ik pogend formeel te klinken- het gedril van mijn ouders opvolgend. " Je was uitgenodigd. Maar volgensmij was je tot de bodem van de oceaan gezakt." ik hoestte even, de opmerking niet kunnend laten. "Maar ik vermoed dat je ouders het je vast wel verteld hebben? Dorelle brengt niet enkel goeds voor mijn koninkrijk." ik voelde mijn stem iets breken bij mijn laatste woorden- Tirullia was een prachtig rijk, maar Kais ouders en hun raadgevers waren net zo uit het rottige hout gesneden als mijn ouders. Diezelfde raadgevers die me gedwongen hadden het zoveel jaren geleden de jongen voor me moeilijk te maken. Die raadgevers die ook die van mijn ouders vol toxische ideeën had gepompt. Mijn vrouw... haar netwerk interessant genoeg voor alle allies van Belleville.
    Ik staarde terug in Kais ogen. Ik durfde er niet aan de denken dat ik een medereden geweest zou zijn waardoor zijn ooit zo stralende blik nu eerder een vervuilde oceaan leek, maar de kans was te groot...
    "Ik zou het trouwens waarderen dat je me niet meer verrast met ..." ik hield mijn schouders op- Amor niet huilen, tough it up. "Met ... wat dat moest voorstellen."



    [ bericht aangepast op 13 mei 2023 - 0:06 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    KAI LEOMARIS MARMORIS
    Crown prince of Tirulia • 20 • Ballroom (Amor)


    And it would take so little time
    Fuck it all, we're crossing lines
    And I don't really want to burn it down
    But all the rage is coming out

    De Franse woorden die uit Amors mond tuimelden, gecombineerd met de korte versnelling in tempo van Amors accordeon die nu meer kwaad dan triest klonk, produceerden bij Kai een grinnik. De opflakkering van razernij verdween echter net zo snel weer. Kai had roddels gehoord, maar hij had het eerlijk gezegd niet zo erg verwacht. Amor zag er werkelijk verschrikkelijk uit; donkere kringen onder zijn ogen, zijn weelderige haardos gereduceerd tot een kapsel dat niet ongelijkaardig aan dat van Kai was.
          De Kai die in slaap gesust was door wiet en alcohol en razernij werd even weer wakker om een steek van bezorgdheid in zijn buik te creëren. De Kai die momenteel de voorgrond had, sloeg hem snel weer buiten westen voordat zijn gezicht verraadde dat Amors toestand hem meer deed dan hij zou willen.
          "Erg geslaagd," was Amors zwakke antwoord. Kai trok een wenkbrauw op, maar de glimlach verliet zijn gezicht nooit - werd eigenlijk een stuk killer door die ene kleine beweging. Een donker gevoel leek hem te hebben overgenomen. Hij was niet helemaal zeker wat het was. Frustratie? Teleurstelling? Verlangen? Waarvoor dan? Om hem toch nog een mep in zijn gezicht te geven? Het leek een combinatie van dat alles en toch iets helemaal anders. "Je was uitgenodigd. Maar volgens mij was je tot de bodem van de oceaan gezakt."
          Kai slaagde er niet in de donkere lach die uit zijn keel kwam tegen te houden. Hij kauwde even op zijn onderlip, slaagde er toch in om zijn arm tegen te houden, waar de spieren continu opspanden en weer loslieten om Amor (toch weer niet) aan te raken. Zijn ogen dwaalden even af naar de tafel achter Amor. Hij was niet helemaal zeker hoeveel alcohol hij nog kon hebben, maar hij had er nood aan om iets in zijn handen te hebben.
          "Maar ik vermoed dat je ouders het je vast wel verteld hebben?" vervolgde Amor - of was het zijn geest? "Dorelle brengt niet enkel goeds voor mijn koninkrijk." Daar had Kai inderdaad iets van opgevangen - niet van zijn ouders, die ontweken Amors naam en alles wat ermee te maken had als de pest als ze in Kais bijzijn waren. Het was een steeds terugkerende bevestiging van hun schuldigheid. Een verstikkend, heet gevoel nam plaats in zijn borst, onmiskenbaar. Haat. Het straalde in golven van zijn lichaam af en hij was niet in staat om het tegen te houden, wilde dat eigenlijk ook helemaal niet. Hij wilde wraak, besefte hij. Niet alleen op zijn ouders, of op Amor. De hele wereld mocht voelen wat hij voelde; konden ze allemaal een gebroken hart delen. Misschien was dat iets waar iedereen in deze verrotte school eensgezindheid over kon vinden; gevoel van kumbaya enzo wat vergroten bij de studenten. Kai haakte zijn smeulende ogen opnieuw in die van Amor, waar iets ergs onbekend zichtbaar was. Twijfel? Angst? Doe niet zo gemeen, Kai, straks begint hij nog te huilen.
          Niet mijn probleem.
          "Ik zou het trouwens waarderen dat je me niet meer verrast met..." Amor pauzeerde even. "Met... wat dat moest voorstellen."
          Om de één of andere reden wakkerde het de hitte in Kais kern aan. Zijn haalde zijn wenkbrauwen op, rolde bijna met zijn ogen. "Had je liever een vuist in je gezicht gehad?" Het kwam zijn mond uit voor hij er erg in had; kil en scherp. Het was bijna lachwekkend hoezeer hij altijd ontkend had wat de breuk met Amor met hem gedaan had. De laatste vier jaar was die ene persoon waar hij ooit zijn hart aan was verloren - zijn beste vriend, de enige die hem echt begreep - in Kais hoofd een donkere boeman geworden. Hij had zich gebruikt gevoeld; had zichzelf voorgenomen dat dat dan ook maar was wat iedereen van hem wilde. Had zich bewust laten gebruiken om de controle op een vreemde, bijna perverse manier bij zichzelf te houden. "Nog steeds een optie," vervolgde hij. Hij streek onbewust langs de donkere plek op zijn slaap. "Maar je ziet er al zodanig belabberd uit dat ik het bijna niet erger durf maken."

    [ bericht aangepast op 13 mei 2023 - 14:15 ]


    help

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Lajaria Ocán de Châteaupers
    ✧ ✦ ✧ Someday we may yet live to live and let live ✧ ✦ ✧

    ¸¸♬♩¸¸outfit ┊Ballroom w/ Lucien ¸¸♪♫¸¸


                Met de lessen vroeg klaar die dag had Layla zich volledig terug getrokken in het muziek lokaal. De rust die daar altijd leek te heersen buiten lessen om was heerlijk uitnodigend voor het meisje. Ze kon zonder gestoord te worden uren doorbrengen met de instrumenten, volledig haar eigen gang gaan.
          Het was alleen soms té makkelijk voor het meisje om de tijd te vergeten. Pas toen haar blik uiteindelijk op de klok viel besefte ze hoe snel de tijd voorbij gevlogen was. Ze wist met moeite al haar spullen weer in haar tas te proppen voor ze naar haar kamer vertrok.
          Het idee van een bal was voor Layla hier naar school ging zo iets onwerkelijks en iets wat ze alleen in verhalen hoorde. Het was dan vaak ook de avond dat ze zich toch niet zo thuis voelde hier. De andere feestjes waren veel meer haar ding.
          Uiteindelijk wist ze toch een jurk uit de kast te halen die er, in haar ogen, mee door kon voor de avond. Het zou zeker niet in de buurt komen van de jurken die sommige meiden hier uit hun kast haalden alsof het niks was. Maar Layla voelde zich helemaal op haar gemak in de rode stof, de bloemen details.
          Het meisje twijfelde nog met haar oortjes in haar handen. Maar het was maar een paar minuten lopen, overtuigde ze zichzelf terwijl ze de oortjes weer op haar bureau achter liet.
          De gangen waren ondertussen aardig druk, toen ze haar dorm uit liep. Haar krullen danste over haar schouders terwijl ze haar weg naar de balzaal maakte.
          Zodra ze binnen stapte danste er een glimlach op haar lippen, haar vingers onbewust met het ritme van de muziek mee tikkend tegen haar bovenbeen terwijl ze haar blik door de ruimte liet gaan. Ze wist niet zeker waar ze naar zocht, een specifiek iemand of gewoon een bekend gezicht. Uiteindelijk maakte ze eerst haar weg naar de tafel drank die ze spotte.
          Ze begroette een enkele klasgenoot die ze spotte vrolijk voor ze een van de rode bekers pakte. Haar vingers vlogen langs de flessen tot ze iets uit gekozen had, haar beker goed vol schenkend. Zodra de fles weer stevig op de tafel stond draaide ze zich om - om weer verder te gaan.
          “Excusez-moi!” bracht ze snel uit, net op tijd stoppend om niet volledig tegen de persoon voor haar aan te lopen. Haar hand wist ze steady genoeg te houden dat de drank niet over de rand schoot. Het maakte niet uit hoeveel Engels ze hier sprak, haar eerste reactie bleef in haar moedertaal, ze betwijfelde of ze dat er ooit uit kon krijgen.
    ⊱ ────── {.⋅ ♫ ⋅.} ───── ⊰


    --

    NAIA MARMORIS



    Ik kon niet meer ademen. Het leek wel alsof ik al mijn zuurstof was kwijtgeraakt, samen met mijn medaillon.
    Na mijn ruzie met Kai, was ik naar mijn slaapkamer gestormd en had ik me daar op mijn bed gesmeten. Het medaillon hield ik nog steeds in mijn hand geklemd en ik proefde de zoute tranen op mijn lippen. Hoe kon Kai dit doen? Hij wist wat het medaillon voor me betekende. Hij wist dat Atlantica mijn echte thuis was. Eerst was hij dat geweest, maar door zijn afwezigheid van de afgelopen maanden, had ik een nieuw toevluchtsoord in het onderwaterparadijs gevonden. En nu had Kai voor de tweede keer mijn thuis van me afgenomen.
    Ik bleef een tijdje op bed liggen, tot het licht buiten volledig verdween en ik amper een hand voor ogen zag. Het voelde heerlijk om in de duisternis te blijven en helemaal niemand te zijn. Hier in de donkerte was ik niet Naia zonder vissenstaart. Ik was niet de zus zonder broer. Ik was gewoon... niets.
    Maar ik wist ook dat dit niet kon blijven duren. Dus schraapte ik mijn keel, veegde de tranen van mijn wangen en stond recht. Ik knipte het licht in mijn kamer aan en liep naar mijn kledingkast. Daar, helemaal vooraan, hing de jurk die mijn moeder me had opgestuurd voor het eerste bal van Metanoia. Erboven lag een brief vol wensen die ze voor me had en een paar anekdotes over thuis. Ik legde de brief voorzichtig op bed, zodat ik hem straks nog eens kon herlezen. Toen keek ik naar de jurk.
    Hij had dezelfde kleur als de oceaan. In het midden was het wapenschild van ons koningshuis, Tirulia, geborduurd. Ik hield de jurk even voor mijn lichaam en keek in de spiegel. Mijn roodomrande ogen keken terug. De afgelopen uren had ik constant getwijfeld of ik wel naar het bal zou gaan. Mijn hoofd stond er absoluut niet naar. Maar één drijfveer bleef overeind. Ik wilde Kai niet de voldoening geven om ook nog deze avond van me af te nemen.
    Dus ik trok de jurk aan. Ik kamde mijn lange haren en stak ze omhoog. Ik gooide een flinke lading poeder over mijn gezicht, zodat de rode vlekken en betraande ogen een pak minder duidelijk waren en ik gooide nog een laatste blik in de spiegel.
    De jurk was prachtig. Natuurlijk was hij dat, mama had hem waarschijnlijk op maat laten maken. Hij liet mijn schouders en parelwitte huid bloot en liep vanaf mijn middel los naar beneden. Kleine diamantjes schitterden in de halslijn. Mijn rode, opgestoken haren lieten mijn hals vrij. Even liet ik mijn vingers over mijn sleutelbeen glijden, daar waar mijn medaillon altijd hing. Toen slikte ik en liep naar buiten.
    In de slaapkamer naast de mijne vond ik de persoon waar ik naar zocht. "Daisy," zuchtte ik en ik liep op mijn beste vriendin af. Ik omhelsde haar stevig - een knuffel waar ik kracht uit kon putten voor de volgende uren. "Ja, ik weet het. Ik heb toch besloten om naar het bal te gaan." Ik dwong mijn mondhoeken omhoog, in de hoop om een overtuigende glimlach over te brengen. "Kom je mee?"
    Zonder op een antwoord te wachten, liep ik verder naar de gang. "Ik durf te wedden dat je crush er ook zal zijn. Ilyas is niet iemand om een feestje uit de weg te gaan, toch?" Ik gooide Daisy mijn meest vrolijke knipoog toe en draaide me toen weer om. Een diepe zucht rolde over mijn lippen en ik dwong de verse lading tranen weer weg.
    Hopelijk kon het bal of mijn beste vriendin me wat opbeuren. Anders zou deze avond tergend langzaam voorbij sluipen en zouden de tranen me inhalen. Dat kon ik en mocht ik niet laten gebeuren, koste wat het koste.











    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien



    ILYAS CASSIM OF AGRABAH

    Anxious Boy || Bumping into Neirin || Outside on his way to the party|| Outfit



    Nerveus blikte ik nog eens naar mijn evenbeeld in de spiegel. Ik was gehuld in de prachtige stoffen van Agrabah, zo fijn, dat ze mijn bovenbast durfden te onthullen. De kleur een glimmerend rookkwartsig zwart waar verschillende goud en oranje borduursels de mouwen en zomen sierden. De kleine kristallen zorgvuldig met de hand aangestikt. Ik had het haast neit durven aantrekken uit angst dat ik het fraaie handwerk zou verknallen, maar Ghara de ontwerpster verzekerde me ervan dat dit een outfit was gemaakt om in te bewegen. Dus zou ik maar haar raad ten harte nemen. Mijn broek zwart zijden, effen en aan de zomen ok gesiert met gouden draad om het setje compleet te maken. De outfit was niet het traditionele prinsen gewaad, welke anders erg kleurrijk en minder ... onthullend leek, maar dit vond ik zeker niet mis. Een stukje dansbaarder ook...
    Ook Hassim kreeg van mij een kleine make-over. Met de borsel had ik zijn zachte pluis gladgestreken en om zijn haks spronte een mooie gouden stik, welke erg mooi paste bij Hassims donkerbruine oogjes. De Tjiger was nu geen grote fan van opkleden, maar voor vanavond vond hij het niet zo erg om mijn wingman te mogen spelen- dat was hij me ook wat verschuldigd na het hele beschamnde 'Flirten voor Dummies 'moment in de bibliotheek.

    Met nog een twijfelachtige blik richtte ik me terug naar de spiegel. Een prins die niet kon flirten... Was dat dan zo'n noodzaak? Ik hoefde mijn onzekerheden niet hardop te bespreken want de tijger die op mijn bed lag wist al meteen waar het om ging. Hij rekte zich even helemaal uit, waarna hij het bed afsprong om zijn kop tegen mijn been aan te duwen. Ik glimlachte kleintjes en liet mijn handen door zijn prachtige vacht gaan, een stuk gerustgestelder dan net. “Ik weet het Hassim, het is een feestje, zal leuk worden.” Verzekerde ik mezelf, waarna ik nog eens naar mijn evenbeeld staarde, ik kon mijn eigen lichaamsversiering zelf opmerken. “Misschien to-“ Hassim duwde zijn kop tegen mijn rug aan als teken dat ik niet mocht twijfelen over mijn outfit keuze. “n-nou goed dan.” Ik nam een teug adem en glimlachte kleintjes in mijn evenbeeld. Ergens wel blij dat ik voor dit had gekozen, het was nog steeds mijn cultuur daar kon ik niet anders dan trots op zijn. Ik boog me naar de spiegel toe en besloot mijn ogen met een iets donkere eyeliner te accentueren , gepaard met een gouden shimmer , niet te donker maar zeer subtiel. Het was iets wat de servants vaker deden als ik naar een ball moest, maar zelf kon ik het ook nog wel aanbrengen. Wel niet te heavy handed als één van de eerste keren dat ik het oogpotlood had opgesmeerd… Qamar had toen een halfuur nodig gehad om de donkere smurrie van mijn gezicht te krijgen. Ik grinnikte even en wist even tevreden naar mezelf te staren, waarna ik met een goedkeurend knikje en een 'I can do this' mijn kamer verliet.

    Door de stress had ik wel geopteerd om een scenische route te kiezen, dus slenterde ik even buiten door het gras en keek toe hoe Hassim vrolijk achter de vuurvliegjes aanzat. Hoe de tijger zo zorgeloos kan zijn was me een raadsel. Hij had niet de zorg van zijn volk op zijn schourers hangen, al kon ik wel begrijpen dat Hassims taak aals persoonlijk kussen en mijn beste maatje ook niet het gemakkelijkste leven was- gezien ik amper zonder hem kon. Ik zuchtte zacht en liet mijn blik van HAssim naar de prachtige sterrenhemel glijden- de muziek van het feest in de achtergrond maakte het beeld idyllisch. Niet helemaal zoals thuis, maar toch erg vertrouwd. "Hassim- kijk de noorderster. "Ik keek terug naar mijn harige beste vriend , vooralleeer ik door had dat de grote kat klaar stond in 'aanval' modus. Oh jee. Met snelle passen holde ik naar de tijger toe en sprong nog niet niet op zijn rug om het beestje tegen te houden. Met een halfe koprol in de lucht, ging ik haasje over en belande met mijn bibs in het gras. "Aah-" mopperde ik zacht, waarbij mijn bruine kijkers zich richttigen op een Bloot been. Oh... Mijn blik gleed even omhoog, waarbij het been stilaan een eigenaaresse begon te krijgen, een jurk zo donker als de nacht, erg galant gehuld om Neirin die naar me neer keek. Mijn wangen begonnen stevig te gloeien en een angstige 'S-' 'Sorry, Hassim was eh.... Ik wilde hem... Sorry".


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    I need somebody to pull me out of this grave I've filled with hate and doubt
    I need save right now, can you hear me calling out?

    Neirin







          22      ✦      Ira      ✦      Daughter of Maleficent (secret)      ✦      Outfit      ✦      With Ilyas & his Kitten

    Een zachte doch tevreden zucht rolde over Neirin's lippen heen. Al zittend op een kruk, vlak voor de simpele zwarte kaptafel voor haar, strekte ze haar krachtige lange vleugels volledig een keer uit terwijl ze met haar vingers afwezig over het litteken onder haar sleutelbeen streelde. Subtiel liet ze de spieren op haar rug trillen, waardoor zelfs de kleinste veren haast geluidloos ritselden en ze hen netjes wist te schikken. Hier in de vertrouwde, veilige omtrek van haar slaapkamer liet ze haar vleugels vrijuit bewegen. Zacht deinende op een niet bestaande bries, strekkend tot de volle lengte, alvorens ze hen weer sierlijk op haar rug vouwde. Het was een heerlijk ontspannen gevoel. De hemel, wat had ze er graag alles voor over om nu, heel even voor ze naar het bal ging, de lucht in te duiken, zwevend boven het land en tussen de wolken door. Maar hier op Metanoia koos ze de momenten waarop ze haar vleugels toonde uiterst zorgvuldig.
          Neirin zuchtte opnieuw, heimelijk deze keer, en wierp nog een laatste blik op haar spiegelbeeld in de spiegel. Loom liet de blondine haar heldere kijkers over de fijne trekjes in haar gelaat gaan. Haar make-up keurend, welke simpel maar in donkere kleuren was aangebracht. Haar lippen zijn desondanks gekleurd met niets anders dan haar eigen natuurlijke tint. Ze hoorde de stem van haar vader feilloos zacht in haar achterhoofd als ze haar gezicht scant zoals ze dat vroeger deed, zoals ze dat nu heel zelden nog eens deed: je lijkt niets op je moeder en dat is misschien maar goed ook. Hoe vaak had ze destijds naar haarzelf gekeken, afvragend welk trekjes misschien wel overeen kwamen met dat van haar moeder? Nu was daar niets meer van over. Ieder stukje kinderlijke hoop was afgebroken en de grond in geslagen. Haar moeder was haar eigen dochter al lang en breed vergeten en zij moest dat loslaten; de visuele cirkel voor eens en altijd doorbreken.
          Neirin ademde een keer diep in, blies haar wangen bol en liet de verse teug lucht weer ontsnappen zodra ze overeind kwam van haar kruk. De paar doosjes make-up die ze had gebruikt, verdwenen soepel in een van de vele lades die de kaptafel bezat. Ze had nood aan een drankje — of twee, misschien. Afleiding was wellicht een beter woord en dus kwam ze overeind. Op weg naar de deur toe, zodat ze haar slaapkamer achter haar kon laten om naar het bal te gaan, hoorde ze voor de zoveelste keer getik op het raam. Neirin knarste met haar tanden, trachtte geduldig tot tien te tellen en wierp een norse blik op het lange raam. Een grijs gekleurde vogel, zittend op vensterbank aan de buitenkant, keek haar bijna net zo driftig terug terwijl hij met zijn snavel doelbewust nog een keer tikte. Hij deed het erom.
          “Ga weg,” gromde de blondine hem toe, alvorens ze een keer met haar hand zwaaide. “De hele avond al zo vervelend. Ik ga de idioot die je voert zijn nek om draaien,” mopperde ze in stilte verder, waarna ze alsnog haar kamer verliet en de vogel geen blik meer waardig keurde. Bij het verlaten van de ruimte waren de vleugels op haar rug verdwenen. Haar hakken tikten statig op de stenen vloeren en hoewel ze binnendoor zeer waarschijnlijk de snelste weg naar de balzaal gemaakt kreeg, koos Neirin ervoor om eerst naar buiten te gaan. Om daar de verse avondlucht op te snuiven en te genieten van de korte wandeling die ze kon maken, voordat ze zich dan toch echt onder de andere leerlingen moest begeven.
          Losjes bewoog de stof van haar lange, pikzwarte jurk langs haar benen af, ruisde stilletjes op een voor nu niet bestaande wind. Haar armen had Neirin onder haar borsten over elkaar geslagen en terwijl ze naar de hemel boven haar keek, tekende een sombere glimlach zich af rond haar licht getuite lippen. De eerste paar minuten was ze alleen, maar dat was uiteindelijk slechts van korte duur. Haar scherpe zintuigen pikte de grote kat al op, nog voor ze hem en zijn eigenaar daadwerkelijk gezien had. Vrolijk sprong de tijger achter een paar laagvliegende vuurvliegjes aan, maar die tred stopte al gauw toen hij Neirin aan zag komen. De blondine stopte haar pas direct, liet haar armen van elkaar loskomen en wierp het beest een waarschuwende blik toe als hij lenig door zijn poten zakte.
          “Niet weer,” kreunde Neirin zacht, tevens met een zucht die haast alles wist te zeggen. Wat was dat met vogels en katten de laatste tijd? De blondine ontblootte haar tanden in een waarschuwing en stak een van haar handen voor haar uit. Met een spinnend geluid zakte Hassim nog verder door zijn poten heen en op het gelijktijdige moment dat Neirin haarzelf schrap wist te zetten voor de aanval die op haar uitgevoerd werd — ze prevelende woorden uitsprak om een spreuk te weven die haar zou moeten beschermen — dook Ilyas al bovenop zijn tijger. Neirin riep verrast haar magie tot halt. Het beeld dat zich daarna afspeelde was bijna komisch te noemen. De blondine keek toe hoe Ilyas met een snoekduik over Hassim heen sprong, haast identiek aan hoe ze vroeger gymlessen heeft gehad en over een bok heen vloog, waardoor hij veel te ver op zijn billen in het gras terechtkwam. Slechts een paar centimeter bij Neirin’s voeten vandaan. De plof duidelijk hoorbaar, nog voor de zucht vanuit de jongen eveneens volgde.
          “Aah —” mopperde Ilyas vervolgens zacht. Traag gleedt zijn blik omhoog; via Neirin’s hoge hakken en over haar blote rechterbeen. Toen zijn donkere kijkers uiteindelijk de Fae’s helder groene variant vonden, hadden zijn wangen de kleur van verse tomaten. Geamuseerd keek Neirin op hem neer en dwong ze haar lippen tot niets minder dan een simpele glimlach. “S-sorry, Hassim was eh. . . . Ik wilde hem. . . Sorry.” Vluchtig keek Neirin van Ilyas naar Hassim. Het dier had nog steeds dezelfde twinkeling in zijn ogen als toen hij haar de vorige keer had aangevallen. Speels en vrolijk, klaar voor een kat en muisspelletje. Destijds had ze hem alleen helemaal niet aan zien komen.
          Toen was ze ook in haar eentje, net terug van een zeldzame vlucht sinds ze op Metanoia was aangekomen en zat ze nietsvermoedend op een smal bankje ergens op het terrein. De lucht was helder geweest; een diepblauwe kleur met strepen zwart hier en daar. Witte sterren die schitterden en daardoor fel afstaken. Haar vleugels hingen ontspannen en zo nu en dan bewoog Neirin deze een keer op en neer, wetende dat ze hen over een paar minuten weer weg zou steken onder een flinterdun laagje magie. Hassim was uit het niets verschenen. Neirin had de kans niet om zichzelf te kunnen weren, laat staan haar magie rondom haar weven ter beschermen. Zijn lange nagels klauwden speels in haar grijze veren en ze kon zijn tanden al nippend in haar nek en hoofd voelen. Het was niet zijn bedoeling geweest om haar daadwerkelijk pijn te doen of te verwonden, maar desondanks had ze weldegelijk een paar kleerscheuren opgelopen. Vooral met de smak op de stenen vloer, waardoor een prachtige schaafwond op haar wang te zien was — of haar vleugels, waarvan een paar veren in een ongelukkige stand stonden. Desalniettemin kon Neirin niet lang boos blijven op Ilyas, die haar direct te hulp was geschoten en duizenden excuses had gemaakt terwijl hij haar verwondingen verzorgde.
          “Het is al goed,” zei Neirin zacht, destijds — maar zo ook nu.
    Langzaam zakte ze door haar knieën heen en sloeg ze haar armen er losjes omheen. Met haar hoofd een klein stukje gekanteld keek ze Ilyas met een glimlach aan. “Dit is me wel een manier om voor iemand te vallen, vind je niet?” plaagde ze hem zacht, grinnikend. Geamuseerd tikte een van haar wenkbrauwen naar omhoog. “Hij moet me wel steeds hebben he? Je moet hem misschien nog iets duidelijker maken dat ik geen vogeltje ben om mee te spelen.” Voorzichtig bewoog Neirin een klein stukje naar opzij om naar Hassim te kijken. Vogels en katten. . . Neirin huiverde. Misschien moest ze hem maar eens meenemen naar haar kamer, daar zat de laatste tijd steeds vaker een vogel die maar niet weg wilde gaan. Vervolgens duwde ze zichzelf weer overeind en stak haar hand uit naar de jongen op de grond.
          “Wat zeg je van wat drank en misschien wat extra kattenkruid voor je vriendje daar?”

    [ bericht aangepast op 17 mei 2023 - 20:05 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'