• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...














    Metanoia University

    Amor-Beau Desrosiers Son of Belle and Adam 23 1.6 Ken_
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 glowfeary
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 Schweetz
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 bubbles
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Ken_
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Tolkien
    Lajaria Ocán De Châteaup Daughter of Esmeralda and Phoebus 21 1.6 glowfeary
    Lucas "Luke" Jules Philip 23 son of Giselle Philip 1.6 SpiderPunk
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Saureus
    Maya Eudora Ranallo daughter Of Tiana and Naveen 20 1.7 Tolkien
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Nathaniel Charming son of Cinderella 23 1.8 Yeobo
    Olivia Belle Romanov Pavlovich Daughter of Anastacia and Dimitri 19 1.8 filosofie
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Yeobo
    Theo Azlin Dormant Son of Princess Aurora and Prince Philip 20 1.7 Frodo
    Lucia Marietta Paguro 19 daughter of Luca Paguro 1.7 bubbles
    Hudson Fillmore McQueen 24 son of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 Tolkien
    Nash Lizzie McQueen 22 daughter of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 glowfeary
    Asha 21 daughter of Mufasa and Sarabi 1.7 Vesmemir
    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers 22 daughter of Merida DunBroch 1.7 Tokien
    Dimitri Dimitrovich Antonov 26 son of Anastasia Romanova and Dimitri Antonov 1.7 SpiderPunk



    Ira University

    Adeline "Addy" LeGume Daughter Of Gaston 20 1.7 Venustic
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 SpiderPunk
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 SpiderPunk
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 SpiderPunk
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 glowfeary
    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 SpiderPunk
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Neirin Daughter of Malificent 22 1.7 Vesimir
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Ken_
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Yeobo
    Percival Ashley Hook Son of Captain Hook 21 1.7 Ken_
    Thessalonica Daughter of Hades 22 1.7 Tommi
    Qamar Bahiya An-Najjar daughter of Jafar 22 1.6 bubbles
    Red Rose "Lilith" 23 daughter of Snow White Yeobo





    MAJORS






    A Spoon full of sugar
    Nathaniel

    A Star is born
    Lajaria de Châteaupers

    A Whole New World
    Ash De Vil
    Be Prepared ✧
    Dawn Dormant
    Ilyas of Agrabah
    Crimson Heart

    Be our guest
    Maya Ranallo

    Bibbidi Bobbidi Boo

    Larsen Oldenburg
    Elodie Facilier
    Thessalonica
    Qamar
    Lilith

    Colors Of The Wind

    Arthur Darling
    Candace von Schweetz
    Caleb Robin
    Daisy Parr Rydinger
    Dominic Liddell
    Olivia Pavlovich
    Poppy De Vil
    Neirin

    Hakuna Mattata
    Brianna Charming
    Kai Marmoris
    Theo Dormant

    Make A Man Out Of You
    Marius Legume
    Lucien Richard
    Lyraine Zephyra

    Once Upon A Time
    Adelaide LeGume
    Methuselah
    Amor-Beau Desrosiers
    Lucas Jules Philips

    Son Of Man
    Felicitas Rider

    Under The Sea
    Naia Marmoris
    Elio Beneviento
    Percival Hook



    CLUBS


    School clubs/activiteiten:

    Art Club

    Ash
    Dominic
    Felicitat
    Lilith
    Lucas
    Neirin
    Olivia



    Baking Club

    Addy
    Candy
    Daisy
    Dawn
    Felicitas
    Lyraine
    Maya

    Book Club
    Amor
    Kai

    Care Of Magical Creatures
    Dawn
    Dominic
    Ilyas
    Lilith
    Seth

    Drama Club
    Brianna
    Olivia
    Poppy

    Drink buddies club (Not an official club)
    Kai
    Lyra
    Marius

    Macho Club (also not an official club)
    Marius
    Elio

    Music Club
    Ash
    Layla
    Qamar


    Choir
    Dawn

    Technology Club

    Ash

    SPORTCLUBS

    Archery
    Lilith
    Lucien
    Marius
    Neirin

    Boxing
    Nathaniel


    Cheer Club
    Poppy (head)

    Horseback riding
    Addy
    Amor
    Dawn
    Larsen
    Nathaniel

    Sailing
    Elio
    Percy

    Swim Club
    Felicitas
    Kai
    Lucien
    Naia (?)
    Nathaniel
    Percy

    Swordfighting
    Addy
    Arthur
    Brianna
    Kai
    Larsen
    Layla
    Lyraine
    Marius
    Percy
    Qamar
    Thessalonica


    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy,

    F: Lyraine, Qamar, Thessalonica

    G: Lilith, Neirin, Lajaria,

    J: Adelaide , Maya, Olivia

    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien

    H: Lucas, Amor, Theo

    I: Nathan , Percy





    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2023 - 21:41 ]


    How far is far

    『 Lyraine Zephyra』
    Hercules • Metanoia • 19 years old

    Outfit | The Ball | Brianna -> Kai




    I’m not the one on the cover of a magazine.

    I’m not the one little girls call their
    hero



    Oh don't worry

    It's not my blood

    Het plotselinge gevoel van angst gaat als een golf door haar heen. Waar anderen zich zorgen maken, weet Lyra precies waar dit vandaan komt. Ze krijgt flashbacks van eerder deze dag, waar Kai eenzelfde streek uithaalde. Ze balt haar vrije hand tot een vuist, terwijl ze richting Brianna een neutrale uitstraling in stand probeert te houden. Hij zal die jongen zo is even een nieuwe klap in zijn gezicht geven, heeft hij hier nou echt niet van geleerd? Hij moet ophouden met deze onzin. Ze doet zo erg haar best om haar aandacht bij Bri te houden, maar ook die rot vogel begint zich er nu mee te bemoeien. Natuurlijk ziet ze hem wel vliegen boven zich, een grote jager in de balzaal is niet iets wat dagelijks gebeurt. Bovendien heeft ze Marcus al ooit eerder gezien, meerdere keren zelfs. Ze negeert hem echter gewoon en houdt haar blik op Bri gericht.
          “Soms ben ik overtuigd dat ze ons tot dood willen vervelen,” lachte Brianna zachtjes, waarbij Lyra's gedachten weer teruggetrokken worden.
    “Een zieke manier van mishandeling.''
    Nu ontsnapt er ook een zacht lachje uit haar mond, daar heeft Bri zeker een punt. 'True, al denk ik dat ze gewoon niet de persoonlijkheid hebben om een leuk feest te organiseren. Ik bedoel geen alcohol? Ieder formeel feest heeft op z'n minst drank. Al is dat waarschijnlijk omdat ze het feest anders niet doorkomen,' grinnikt ze vrolijk verder, alsof er niets aan de hand is. Ze vindt het fantastisch om dit soort dingen af te zeiken. Hoe graag Metanoia het ook wilt, ze gaat absoluut niet mee in deze onzin. Dat laat ze lekker aan de anderen over.
          “Is het erg als ik gewoon hoop dat de Ira studenten wat-.'' Meer van de zin hoort Lyra niet. Het angstige gevoel begint op haar zenuwen te werken. Hoe graag ze het ook wil negeren, ze kan het gewoon niet. De constante toevoer die ze krijgt van Kai is onmogelijk te missen. Ditmaal is het gevoel wél verzwakt, maar het blijft aanwezig. Het glas breekt in haar handen als ze haar vingers er te strak omheen slaat. Ze schudt de scherven simpel van zich af, zonder verdere aandacht eraan te besteden. Rode vlekjes verschijnen op haar handpalm, maar het enige waar Lyra zich mee bezighoudt, is het vinden van de boosdoener. Met een kwade blik scant ze de omgeving af. Bij het zien van de blikken van de rest, weet ze dat ook anderen dit voelen. Kai is niet alleen haar aan het teisteren, maar hij óók de rest. Prima als hij alleen de rest zou vervelen, maar haar hoofd is verboden terrein.
          Door het gevoel in haar lichaam te volgen, spot ze hem al gauw in de verte. Is hij met Amor aan het... vechten? De dame moet haar ogen wat samenknijpen om het beter te kunnen zien. Ze kan het haast niet geloven. Waar is deze jongen mee bezig? Het lijkt alsof hij de ene na de andere slechte beslissing neemt. Hij leek nog zo normaal toen hij de ziekenboeg verliet, wat is er in die tijd gebeurd? Ze heeft hem een paar uurtjes niet gezien en ineens… dit.
          Haar ogen glijden verder door de ruimte. Onbewust houdt ze haar adem in als ze een prachtige dame in een groene jurk spot. Ze heeft Maya al maanden niet gezien, maar het lijkt alsof er geen minuut voorbij is gegaan. Een glimlach verschijnt op haar gezicht als het warme gevoel van thuis in haar naar boven komt. Ondanks dat het over is tussen haar en Maya, zijn ze nog steeds erg goede vrienden. En dat is maar goed ook, want ze had haar niet kunnen missen.
    Ze zet een stap richting de dame, klaar om haar te begroeten. Maar Kai heeft helaas andere ideeën. Het gekraak van glas laat haar hoofd draaien richting de ramen. Zodra het besef binnen komt, valt haar mond open. Nee, nee, nee, nee, nee. Kai. Fuck. Nee. Alles gebeurd zo snel, dat ze niet eens meer kan reageren. Het liefst was ze naar hem toe gerend en had ze hem een klap in zijn gezicht gegeven. Dat had eerder ook gewerkt om hem wakker te maken, dus waarom nu niet?
    Glasscherven vliegen door de lucht. Snel slaat ze haar armen om haar hoofd heen, om zichzelf zo te beschermen. Aan de kreten te horen zijn er enkele gewond geraakt, al zal het vooral de schrik geweest zijn. Lyra heeft geluk en komt er zonde schade vanaf. Ze klopt het glas voorzichtig van zich af terwijl ze overeind komt. Haar ogen weer gericht op Kai.
    Woede borrelt in haar op. Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Hij had Maya serieus kunnen raken!
          Tijd om naar haar vriendin te gaan, neemt ze niet. Ze heeft nu maar één ding in gedachten en dat is Kai. Hij zal hier zeker wel voor moeten boeten.
    'Dude, waar de fuck ben je mee bezig?' roept ze kwaad terwijl ze zijn kant op stampt. Haar jurk beweegt sierlijk mee, waardoor ze toch wat minder intimiderend oogt. Had ze nu toch maar een wapen meegenomen. Niet dat ze dat nodig heeft, maar je weet maar nooit hoe zo'n gebeurtenis gaat escaleren.
          Eenmaal bij hem aangekomen, geeft ze hem een flinke duw tegen zijn schouders. 'Jij fucking klootzak!' Haar vuist schiet naar zijn gezicht. Tot haar verbazing weet hij haar pols te grijpen. Het is alsof hij een robot is. In een reflex schiet haar andere vuist zijn kant op. Dit keer weet ze wel zijn gezicht te raken. Ze voelt hoe haar knokkels over zijn vlees schrapen. Het warme bloed blijft plakken aan haar huid. ‘Hoe haal je het in je hoofd om.’ Nog een klap schiet zijn kant op, dit keer naar zijn borst. ‘Dit.’ Weer een klap. ‘Te.’ Zijn gekneusde ribben kraken onder haar vingers. ‘Doen!’ Met iedere klap begint haar kracht af te nemen, ze wilt hem helemaal geen pijn doen. ‘Ik zei toch dat je uit mijn hoofd moest blijven!’ Nu pas begint ze door te hebben dat niets bij hem binnen komt. Met haar bebloede handen pakt ze zijn gezicht vast. ‘Prima als je dit bij anderen doet, god, het maakt me geen reet uit wat er met hen gebeurt. Lekker boeiend dat die ramen kapot zijn.’ Haar blik verzacht voor ze haar volgende woorden uitspreekt. ‘Maar blijf uit mijn hoofd Kai,’ haar stem klinkt bijna smekend. Iedere keer als hij zijn kracht gebruikt, voelt het voor haar alsof ze dat kleine beetje controle die ze heeft, verliest. Haar ouders hebben altijd al een grip gehad op haar leven. En nu ze eindelijk het gevoel begint te krijgen dat ze zelf de touwtjes in handen neemt, komt deze klootzak om de hoek kijken.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2023 - 19:46 ]



    ILYAS CASSIM OF AGRABAH

    Anxious Boy || Bumping into Neirin || Outside on his way to the party|| Outfit



    Het was niet onwaarschijnlijk dat een dame zoal sNeirin deze avond vast niet alleen op pad was- met de klanken van het feest op de achtergrond en met een prachtige sterrenhemel leek het een ideale plek om op een vriend of vriendin te wachten al leek Neirin iets verbaast. ”Een date?” herhaalde ze mijn woorden, waardoor ik nu toch ook een tikkeltje nieuwgierig werd naar de dame, zeker toen haar blik naar het feest gleed. I kwas nu alles behalve een liefdesexpert, maar ik meende toch een kleine glimps te herkennen in haar blik. Een ginstering die ik soms ook zag als mijn Vader in stilte toekeek naar mijn moeder als ze aan het lachen was.
    ”Maak je geen zorgen,” vervolgde ze rustig, haar haren gedeeltelijk wit gekleurd door de vele vlokjes die naar beneden dwarrelden. “Mijn enige date vanavond was met een dure fles rode wijn en hij heeft af laten weten. Ik zal het moeten doen met de punch, dus hopelijk is die een beetje te hachelen.” Een grinnikje verliet mijn lippen om haar woorden, waarna mijn blik ook even naar de sterrenhemel gleed, de sneeuwvlokjes prachtig- net als Neirin naast me.
    Met haar arm om de mijne had ik de eer om haar mee naar het bal te begeleiden, Hassim achter ons, al leek te tijger soms eens sprintjes te nemen in het gras om achter de sneeuwvlokken aan te rennen. “Wie had dat verwacht, hm? Sneeuw deze avond,” Ik keek even schuins op naar Neirin en wist een oprecht glimlachje op mijn lippen te plaatsen, mijn woorden ook een stukje zekerder dan voorheen.
    “Een complete verrassing, maar het maakt de avond nog zoveel mooier, vindt je niet?” uit automatisme had ik mijn hand even op haar hand geplaats die ze losjes om mijn arm had gelegd, al trok ik deze beschaamd weg toen ik mezelf erop betrapte, waarna ik mijn bruine kijkers op het feest richtte. In de verte merkte ik Daisy en Naia op waardoor ik mijn hand even opstak om vrolijk naar hen te zwaaien, waarna mijn blik weer afgeleid werd naar de prachtige zaal
    De feestzaal was mooi versierd, slingers in koperoranje, lichtgroen en paars sierde de ruimte evenals de glinsterende kostuums van iedereen hier. De muziek deed me automatisch vrolijker worden dan ik al was, waardoor ik Rin ook eens met grote puppyogen aankeek. “Z-Zin om te dansen?” vroeg ik haar met een klein lachje, mijn hand die vrijgekomen was stak ik uitnodigend uit, waarna ik Neirin mee begeleidde naar de dansvloer, een kleine hups in mijn stappen gezien het ritme zo door mijn lichaam kriebelde. De muziek was een stuk minder traditioneel dan op de grote royale feesten, maar dat maakte het des te beter, terwijl ‘The weeknd’ op de achtergrond speelde wist de muziek door mijn lichaam te kruipen. Ik was me aan het amuseren, tot plots alles zo snel ging. De muziek vervaagde in een schelle pieptoon- en alles werd plots donker. Alsin automatisme was ik beschemrend over Hassim gebogen en hield mijn ogen angstig dicht.
    “W-wat i-i-is er gebeurd?” piepte ik trillerig eens ik het geroemoer terug hoorde opborrelen en toch mijn ogen durfde te openen. Eens ik met grote bange ogen opkeek zag ik hoe Neirin haar magie beschermend om me heen had geslagen. Het was een zicht die ik niet snel zou vergeten. Ik was haar dankbaar- niet enkel om mij onder haar bescherming te nemen, maar ook mijn tijger Hassim die zijn oren plat had gevouwen. “B-ben je oké? “ vroeg ik bezorgd aan Neirin eens ik overeind kwam. Hier en daar lagen glasscherven verspreid over de ballzaal heen, maar het was de dranktafel waar mijn blik kort ook op bleef hangen- Kai? Mijn blik gleed weer naar Neirin, waar ik voorzichtig was glas uit haar haren plukte. “D-dit is niet best, nergens zeer?” vroeg ik haar nogmaals, waarna ik bsefte dat Hassim en Neirin niet de enige waren die in de ‘vuurlinie’ zaten. Mijn borstkas ging hevig tekeer en mijn bruine kijkers zochten vervolgens anstig naar Dainy en Naia hopend dat ze ook oké waren.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2023 - 21:34 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ÉLODIE FACILIER
    ☾ You did some bad things, but I'm the worst of them

    ⋅•⋅⊰∙∘☽ outfit ┊party w/ Thessalonica ☾∘∙⊱⋅•⋅

          Élodie kon niet goed in woorden uitbrengen hoe blij ze was dat ze bij Thes kon staan. De muziek was niet haar ding, de hoeveelheid kleuren waren bijna misselijkmakend. En de punch in haar beker smaakte naar niks, in ieder geval niet naar alcohol. Wilde deze school dat iedereen hersendood werd en zielloos door het leven ging? Ze waren goed op weg tenminste.
          “Ik moet je teleurstellen, ben ik bang,” antwoorde Thes op haar gejammer, het meisje duidelijk geamuseerd door Élodie’s woorden. “Maar wie weet kunnen we iets bedenken om het draagbaarder te maken?”
          Nou dat waren woorden die haar interesse wisten te trekken. Het zag eruit alsof de Metanoia studenten het tenminste naar hun zin hadden. Natuurlijk, hoe zoetsappig hoe beter voor hen. Okay misschien had Élodie de school en de studenten nooit echt een kans gegeven. Maar zij had er niet om gevraagd om hier terecht te komen, dus waarom zou ze.
          “Misschien is dit hoe we het voor elkaar gaan krijgen alle Ira studenten te laten samenwerken,” opperde Élodie met een speelse glimlach. “Hoewel het dan ook een kwestie van tijd is voor er een paar jongens op de vuist gaan,” sprak ze vervolgens met rollende ogen. Haat en nijd onderling was nou niet iets kleins geweest.
          ”Tot die tijd moeten we ons zelf maar vermaken,” sprak Thes nog, en het stelde het meisje nou niet heel gelukkig. Alles was toch beter dan dit, misschien had ze wel gewoon op haar kamer moeten blijven, hoewel Thes zeker wel een goed gezelschap was.
          “Als je het niet overleeft, kom ik je persoonlijk terug slepen naar het land der levenden,” sprak Thes. De speelse toon in haar stem liet Élodie zacht lachen. Hoewel als ze eentje zou vertrouwen met die woorden was het de dochter van Hades wel.
          Élodie was te bezig geweest met het gesprek, dat ze in eerste instantie de commotie niet eens doorhad. Pas toen ze de magie voelde trillen in de lucht, schoten haar ogen in het rond. Alsof de hele ruimte ineens te klein was voor de energie die erin wilde passen, de ramen krakend onder de druk. En als iets niet paste, zou het vanzelf uitbreken.
          Een gevloek rolde over haar lippen een split seconde voor het glas bezweek onder de druk. Haar schaduwen waren snel, maar niet snel genoeg om beide dames helemaal te beschermen, hoewel ze gelukkig ver genoeg van de grote ramen vandaan stonden om niet de meeste harde lading op te vangen.
          “Misschien hoeven we zelf helemaal niks te doen om het wat interessanter te maken hier,” sprak Élodie, terwijl ze een paar verdwaalde glas scherven van haar kleding streek.
          Haar ogen schoten door de ruimte, op zoek naar wie dit had veroorzaakt had. Maar voor ze de rest van de chaos wist te spotten, vielen haar ogen op prinses. Het meisje was een stuk volwassener geworden sinds Élodie haar het laatst gezien had, maar dat nam niet weg dat ze haar altijd meteen zou herkennen. Uit gewoonte vlogen het meisje haar vingers naar de kralen armband om haar pols, de zwarte en paarse kralen zo zorgvuldig uitgezocht door Maya. en Élodie was nooit iemand die twijfelde, maar nu wist ze simpelweg niet wat ze moest doen, niet met hoe lang geleden het was.



    --

    I need somebody to pull me out of this grave I've filled with hate and doubt
    I need save right now, can you hear me calling out?

    Neirin







          22      ✦      Ira      ✦      Daughter of Maleficent (secret)      ✦      Outfit      ✦      With Ilyas & his Kitten

    Neirin had niet meer gehoord hoe Ilyas tegen haar zei dat de sneeuw een complete verrassing was, maar desalniettemin de avond zoveel mooier maakten. Want dat deed het inderdaad. De kleine vlokjes die naar omlaag gevallen kwamen, hoog uit de hemel neerstreken op alles en iedereen, om zo later tot een dikke deken te vormen, waren prachtig. De kleuren die er vanaf straalde bijna magisch te noemen, maar ze werden verstoord op het moment dat de blonde Fae een wel heel bekend gezicht zag. Heel even probeerde ze het te ontkennen, om het af te doen als iemand die er simpelweg veel te veel op leek, maar met Markus gekwetter (al wekenlang tussen verschillende bedrijven door) viel het niet meer te ontkennen. Hoe had ze het niet eerder kunnen zien? Kai, haar midzomernacht. En hij was ziedend. Neirin had ook maar half in de gaten dat Ilyas zijn hand over de hare heen had geplaatst, alvorens hij toch weer besloot deze terug te trekken. Voor haar was het geen probleem wat hij wel of niet deed.
          ”Z-zin om te dansen?” was de vraag die haar gedachten uiteindelijk volledig doorbrak. Wat de strijd ook was die Kai met Amor voerde, Neirin besloot dat het niet aan haar besteed was om tussenbeide te komen. Zelfs niet wanneer ze opmerkten hoe de lucht om haar heen veranderde — hoe valse tinten van een ongekende magie de ruimte vullen. Iets roerde zich in Neirin, iets dat ze herkende, maar hetgeen ze ook niet goed wist te plaatsen. De blondine fronste slechts een keer terwijl ze naar Kai keek, alvorens ze haar blik los scheurde en een stuk vrolijker tot Ilyas bracht.
          “Natuurlijk wil ik dat,” reageerde Neirin al gauw. Lichtjes boog ze iets naar hem toe en gaf ze hem een miniem duwtje met haar schouder in een geruststellend gebaar opdat hij niet zenuwachtig hoefde te zijn in haar aanwezigheid. “Ik dacht dat je het me nooit zou vragen.”
          Een glimlach sierde haar lippen terwijl ze met Ilyas danste en Neirin genoot oprecht van het gezelschap waarin ze verkeerde, maar op het moment dat ze tijdens een rustig stukje van de muziek haar hand over zijn schouder legde en haar kin er op liet rusten zodat ze langs zijn hoofd af de zaal op kon nemen, trok een sombere uitdrukking over haar gelaat heen. Al haar instincten stonden op scherp en ze kon voelen dat hij er was, maar ze vond hem nog steeds niet. Waarom niet? De afstand die tussen hen hing voelde zwaar en totaal niet juist — misplaatst. Neirin wilde net zolang rond blijven kronkelen totdat deze weer op zijn plek lag en Theo terug bij haar was; naast haar, bij haar, met haar. Ze had hem meer nodig dan ze ooit beseft had en nu leek hij ver buiten haar bereik te zijn. De kleuren in de balzaal hadden plotsklaps een veel triestere tint en Neirin wenste dat ze hen kon omtoveren naar zijn kleuren; naar heldere blauwe kleur die ze in zijn ogen had leren kennen. De glinsterende gloed die ze er altijd in vond wanneer hij naar haar keek; de gouden stromingen van hun band.
          “Hey Ilyas,” begon de blondine zachtjes te spreken, maar alles wat ze tegen hem had willen zeggen stierf al gauw weg. De vraag die ze hem had willen stellen met wat hij zou doen als hij iemand graag zag — of beter nog, iemand die hij liefhad — loste op door wat er later gebeurde. Neirin voelde haar hart samentrekken, hunkerend naar hem, maar het gevoel werd overstemd door de chaos die plotseling uitbrak. Haar magie gonsde om haar heen en de onzichtbare draden die ze gebruikte om haar spreuken te weven, bundelen zich samen op het moment dat er her en der glassplinters door de lucht heen vlogen.
          In een instinctieve reactie wilde Neirin haar lange vleugels uitslaan en door de lucht laten zweven in een poging niet alleen haarzelf, maar ook Ilyas te beschermen. Haar vleugels vochten tegen de magie en probeerden wanhopig los te breken. De spreuk die haar vleugels echter op hun plek hield trilde onder haar huid en voorkwam dat ze open sloegen. De splinters zouden hen meer beschadigen dan goed doen en dus zwaaide Neirin een keer met haar hand terwijl Ilyas naar de grond zeeg om ook Hassim te kunnen beschermen. Haar slanke vingers kromden zich, waardoor haar lange nagels ineens een heel stuk gevaarlijker leken. Een stroom aloude woorden rolde over haar lippen terwijl ze de draden van haar magie tot een spreuk spon en daarmee met een onzichtbare vleugel haarzelf en Ilyas voor een deel afgeschermd wist te houden. Één enkele glassplinter wist echter door de spreuk heen te prikken en sneed een dunne lijn open over Neirins wang naar haar jukbeen toe. Dikke druppels bloed welden op en gleed over haar wang naar omlaag. Een sissend geluid verliet haar lippen, haar kaken kortstondig opeen geklemd waardoor ze met haar tanden knarste.
                "W-wat i-is er gebeurd?" piepte Ilyas vanaf de vloer. Overal om hen heen lag versplinterd glas en de lucht om hen heen was van een beladen sfeer geëxplodeerd tot iets veel intenser — bitter en rauwer. Als een glazen bol die uiteen spat nadat er veel te veel druk op is komen te staan; als ingehouden woede dat uiteenbarst. De gevolgen daarvan desastreus te noemen. Theo. Theo. Theo. Waar ben je?
          “Alles goed?” vroeg ze Ilyas vervolgens, gelijktijdig met dat hij zich om haar bekommerde door te vragen of zij oké was, en toen ze er zeker van was dat hij niets mankeerde, blikte ze met een boze frons tussen haar wenkbrauwen rond — op zoek naar de dader. Op datzelfde ogenblik vloog er iets langs haar hoofd af en hoefde Neirin eigenlijk niet op te kijken om te zien wie het was. Ze herkende het geluid dat Markus maakte, alvorens hij rakelings langs haar hoofd afvloog en iets duidelijk probeerde te maken. Haar blonde lokken woelde hij met zijn vleugelslagen door de war en als de situatie heel anders in elkaar had gestoken, zou ze vermoedelijk een boze verwensing aan zijn adres hebben geleverd.
          Het was Kai. Vlak voordat ze de dansvloer betrad had ze al gezien dat er wat gaande was tussen hem en Amor, dat de twee in een verhitte discussie terecht waren gekomen waar ze klaarblijkelijk met woorden niet uit leken te komen, maar nu was dat geëscaleerd. Nee, nu regende het geen splinters meer, maar was Kai bijna vakkundig bezig met het verbouwen van Amors gezicht door met zijn vuisten op hem in te slaan. Neirin gromde terwijl ze haar magie terug riep en de beschermende laag rond hen verdween. En in een fractie van seconden, precies op het moment dat het besef tot Kai door leek te dringen met waarmee hij bezig was en hij naar achteren struikelde, wilde ze naar hem toe lopen. Neirin wilde zijn hand beetpakken en hem weghalen bij de bron van zijn woede, degene die zijn allesvernietigende vlam ontstoken had (terecht of niet) en ze wilde hem sussen in een poging de jongen te kalmeren. Zijn gezicht in haar handen nemen om hem terug te halen, weg uit de plek waar hij in gezogen was en terug naar het hier en nu, door hem te dwingen haar aan te kijken; haar te zien. Dat ze elkaar al even niet gesproken hadden, negeerde de blondine moeiteloos. Ze zetten al één voet naar voren, totdat iemand haar voor was. Lyra.
          "D-dit is niet best, nergens zeer?" vroeg Ilyas tussendoor terwijl hij een paar verloren glasstukjes uit haar blonde haren haalden. Langs hem zat Hassim waakzaam ineen gedoken en ondanks dat Neirin haar magie volledig rondom hen gesponnen had was het haar niet gelukt te voorkomen dat alle glassplinters daarbuiten zouden blijven. "Het is maar een schram, geen zorgen," mompelde Neirin terwijl ze naar iets zocht om het bloed van haar wang te kunnen halen dat uit de kleine snee bleef druppelen. Uit het niets toverde de blonde Fae een donkere zakdoek tevoorschijn en terwijl haar blik op Kai was gericht, wie dit keer een klap in zijn gezicht krijgt van Lyre, stelpte ze het bloeden door de zakdoek er tegenaan te drukken. Haar blauwe kijkers fonkelende nu ze de onderliggende sluimering van binnen wist te pinpointen naar één iemand in het bijzonder. Toeval kon het vast niet zijn dat dezelfde tinten van toen ook nu tastbaar waren, zij het in andere mate als voorheen.
          ”Waarom,” begon Neirin met een hint van afkeuring hoorbaar in de klanken van haar stem. “Vinden mensen het nodig elkaar in het gezicht te slaan? Alsof dat het allemaal zoveel beter maakt,” humde ze donker, haar wenkbrauwen opnieuw tot een diepe frons gebogen als ze bijna hoofdschuddend toekeek hoe Kai op zijn beurt een paar vuisten in ontvangst mocht nemen. Alsof dat nu helpt, murmelde Neirin stilletjes in gedachten, waarna ze haar blik van het tweetal af haalde om niet alleen op zoek te gaan naar Markus maar ook een paar andere bekenden gezichten in de hoop dat zij ongeschonden waren. “Weet je zeker dat jij oké bent?” vroeg ze Ilyas tussendoor. “En Hassim?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MAYA EUDORA RANALLO

    Princess of Maldonia • 20 • Ball (Theo)



    "Dag Maya. Ik heb jou ook gemist," zei Theo toen Maya hem losliet. Een fijne glimlach verscheen om haar lippen toen ze hem het lichtelijk gehavende doosje toestak.
          "Wat is dit?" zei Theo terwijl hij het opende, en Maya's glimlach verbreedde toen ze het geluk op zijn gezicht zag. "Pistache! Mijn favoriet." Die blik van genot die menen kregen wanneer ze haar eten proefden, was iets dat Maya na al die jaren nog steeds wat onwennig maakte. Ze was de harde kritiek van haar leerkrachten gewend geraakt en hoewel haar zelfvertrouwen toch gestegen was in de afgelopen twee jaar dat ze haar eigen restaurant had, bleef die onzekerheid toch steeds een beetje hangen.
          "God, Maya..." prevelde Theo en Maya krabde even snel aan de achterkant van haar nek, al bleef haar glimlach stralend. Ondanks de onzekerheid, genoot Maya er toch steeds ontzettend veel van om mensen gelukkig te maken. "Je wordt iedere keer beter. Nog even en je kan de zaak van je moeder zo overnemen. Heerlijk!"
          "Ach, die houdt ze zelf open tot ze erbij neervalt," wimpelde Maya hem af - daarbij, ze was zo ongelooflijk trots geweest op het starten van haar eigen zaak... ze vroeg zich af of haar keukenteam het zonder haar zou trekken. Theo leek haar even niet te horen, zijn ogen ergens naar de verte afgedreven. Maya draaide zich subtiel zodat ze kon zien waar hij naar aan het kijken was - of wie. Ze had het voordien niet gemerkt, maar er stonden een heleboel bekenden. Of ja, bekenden... Kennissen uit een ver verleden. Ze herkende vaag de prinsen en prinsessen die ze toen ze klein was, ooit wel eens ontmoet had. Haar hart sloeg even een tel over toen haar ogen een bekende blonde kruin herkenden en ze wendde snel haar blik weer af, net toen Theo haar weer aankeek. Ze voelde haar wangen branden.
          "Ze is hier ook. Neirin." Maya slikte, was even niet helemaal zeker waarover hij het had - maar toen daagde het haar. Ze volgde zijn blik opnieuw, glimlachte toen ze Neirin zag - één van haar vaste klanten van de afgelopen twee jaar - met naast haar... wat was zijn naam weer? Ze kende hem - herkende hem, in ieder geval. Ilya? Zoiets, in elk geval. Ze wilde zwaaien naar de Fae, maar die draaide hen haar rug toe toen de jongen naast haar, haar ten dans vroeg. Hij zag er ietwat ongemakkelijk uit, maar zodra hij op de dansvloer arriveerde, leek hij volledig in zijn element te zijn.
          Maya duwde Theo lichtelijk tegen Theo's schouder toen ze zijn beteuterde houding opmerkte. "Ze... heeft een date," zei hij sip, zijn hoofd in de richting van Neirins danspartner knikkend. "Had ik moeten weten."
          "Had jij haar gevraagd, dan?" zei Maya plagerig. Eigenlijk had ze Neirin afgelopen zomer willen vertellen over de vele brieven en sms'jes die ze van een smoorverliefde Theo ontvangen had - maar ze wilde zijn kansen niet verpesten, wilde zich niet mengen in een relatie van een ander. Daar had ze geen zaken bij.
          Maya deed haar mond opnieuw open om nog iets te zeggen - iets in de aard van 'komaan, ga dan' - maar klapte hem weer dicht. Een rilling gleed over haar armen. Een onbehaaglijk gevoel leek zich in haar nek te nestelen, alsof ze net weer haar eindexamenwerk bij de jury afgezet had en gestresseerd afwachtte wat hun oordeel was. Een getuit nam plaats in haar oren en ze masseerde haar slapen, alsof dat het zou wegkrijgen. Waar kwam dat ineens vandaan? Was de stress van de afgelopen dagen haar toch even teveel geweest? Ze wreef in haar ogen, een poging om het trillerige gevoel dat haar lichaam had overgenomen, weg te vegen. Toen besefte ze dat het helemaal niet de stress was geweest - dat het gevoel niet eens van haarzelf afkomstig was.
          Voordat Maya iets kon doen, explodeerden alle ramen in de balzaal. Een korte gil kwam onbewust over haar lippen, en ze draaide zich gedesoriënteerd naar Theo, alsof ze hem zou kunnen beschermen, kromp tegelijkertijd geschrokken in elkaar, en liet toen haar ogen op iemand vallen die ze hier eigenlijk niet verwacht had... Eigenlijk had ze de link moeten leggen; ze wist dat Élodie aan Ira studeerde en ze had gehoord dat Ira en Metanoia dit jaar zouden samensmelten... Misschien had ze er gewoon niet aan willen denken, om het gemis niet erger te maken. Maya's hand ging automatisch naar haar pols, waar zo lang die groene en gele kralen gezeten hadden. Sinds haar horecaopleiding was die een constante aanwezigheid in haar kluisje geweest - nu zat die nog ergens in haar koffers verstopt, te wachten tot ze hem een veilig plekje op haar bureau zou geven. Élodies ogen haakten zich in die van Maya, en het leek bijna alsof ze even alleen waren in de zaal vol glassplinters. Maya had niet eens door hoe één van die splinters een snee op haar onderarm gemaakt had.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2023 - 20:42 ]


    help

    HUDSON FILLMORE MCQUEEN

    Little Lightning | Library


    Hudson keek heel even op toen hij gerammel door zijn muziek hoorde, fronste zijn wenkbrauwen en haalde het oortje uit zijn rechteroor. Hij was zalig onwetend over wat er op dat moment in de balzaal aan de hand was, want bals konden hem... nou ja... geen bal schelen. Hij had leerstof in te halen - dat sabbatjaar had zijn brein eigenlijk helemaal niet goed gedaan. Niet dat hij het van zichzelf oké gevonden zou hebben om gewoon gezellig aan NAU te blijven studeren terwijl Nash in het ziekenhuis lag dood te gaan.
          Hij haalde vermoeid een hand door zijn haar en leunde achteruit, tegen de stoelleuning, maakte zijn schouders los. Ze waren hier al een maand. Wanneer zou hij ophouden zich zorgen te maken over zijn zusje? Hij had er bijna spijt van dat hij niet had toegegeven aan haar gezeur om mee te gaan, al was het maar om haar in het oog te kunnen houden. Hij was op NAU best wat onstuimige studenten tegengekomen - was zelfs één keer naar een frat party gegaan (had het er zo'n halfuur uitgehouden) - maar de vibe die hij hier op Metanoia kreeg was... anders. De prinsen en prinsessen die hier rondliepen, deden hem klein voelen. De rebelse Irastudenten maakten hem ongemakkelijk. Hij kon geen hoogte van ze krijgen.
          Hudson las best wel de krant, had sommige van die studenten best wel eens gegoogled, was niet dom en had zichzelf over het campusleven geïnformeerd, maar toch. Alles voelde zo vreemd hier. Hij was opgegroeid tussen motorolie en oud ijzer. De meeste mensen die hier rondliepen, waren grootgebracht tussen baljurken en toverspreuken. Hudson wist dat het bestond, wist dat het deel van de wereld was, maar hij had het zelf nog nooit gezien, laat staan dat hij zich erin thuisvoelde. Hij had zich deze namiddag bijna een ongeluk geschrokken toen er een tijger langs zijn bibliotheektafeltje wandelde, op z'n dooie gemak. Hij had zich afgevraagd of de jongen met het Flirten-Voor-Dummiesboek in zijn handen er zo ongemakkelijk uitgezien had omdat die tijger hier helemaal niet hoorde te zijn en hij eigenlijk moest doen alsof hij dood was - of dat het de gewoonlijke houding van die jongen geweest was.
          Hudson legde zijn balpen neer toen hij de vloer voelde beven en haalde het andere oortje uit zijn oor - maar er was geen geluid. Het getril was net zo snel weer weg en Hudson fronste. Aardbeving? Hadden ze die hier? Hij schudde de gedachte van zich af en draaide zijn gsm even om om de tijd te checken. Het scherm flakkerde rood op. Batterij leeg. Hij wiebelde even met zijn benen en bladerde door het laatste deel van zijn cursus. Het had een opfriscursus moeten zijn, maar Hudson wist dat hij achter liep. Het niveau op Metanoia lag een heel stuk hoger dan aan NAU en hij had een jaar lang geen cursussen meer opengeslagen, een jaar lang geen mechanica aangeraakt. Ergens had hij gehoopt dat hij gewoon de draad weer had kunnen oppikken, alsof dat jaar nooit gebeurd was en hij gewoon meteen aan zijn laatste jaar begon. Hij had beter moeten weten. Gelukkig was hij stressbestendig. Meestal dan toch.
          Hudson vroeg zich nog eens af of hij niet beter gewoon met Nash was meegegaan. Ze had hem verzekerd dat er geen alcohol zou zijn en dat het waarschijnlijk toch een saaie bedoening zou worden ('perfect voor jou dus!' - hij had haar nors aangekeken), maar als er één iets was dat Hudson meer haatte dan geroeste werktuigen, dan was het feestjes. Iemand zou sowieso dronken opdagen en er zou sowieso drama zijn - en daar had hij helemaal geen zin in.
          Hudson zuchtte, probeerde zich opnieuw op de papieren voor zich te focussen. De stilte in de bibliotheek was volmaakt - niemand anders was blijkbaar saai genoeg om op een lesvrije dag te studeren en het was ook al donker buiten - maar Hudson voelde zich toch niet helemaal op zijn gemak. Had hij zich dat gerammel ingebeeld? Of was hij toch niet alleen?

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 14:21 ]


    help

    NAIA MARMORIS



    Natuurlijk had Daisy meteen door waarom ik plots zo graag naar de dansvloer wilde. Ze sloeg haar armen om mijn nek in een halve knuffel, halve danshouding. "Hij verdient je niet, Naia. Vergeleken met jou... Vergeleken met jou, is hij niets." Daisy nam mijn handen vast en draaide ze om, zodat ik een rondje moest draaien. De timing kwam perfect uit want nu hoefde ze mijn rode wangen niet te zien. Daisy was nooit echt spaarzaam met haar complimentjes maar eentje zoals deze was precies wat ik nodig had op dit moment.
          Daisy glimlachte toen ik haar zei dat ik haar gemist had vandaag. ''Je weet waar je me kan vinden, waarschijnlijk ga ik morgen weer bakken. Ik zag nog een heel cool recept, brownies met nootjes!''
          "Dat klinkt geweldig," glimlachte ik. "Misschien moet ik morgen toch maar eens langs de keuken passeren. Maar je moet wel beloven dat ik dan de lepel mag aflikken." Ik lachte en probeerde in alle macht te negeren wat er zich mogelijk achter mijn rug afspeelde. Poppy en Elio lagen tegen alle waarschijnlijkheid al in elkaars armen.
          Daisy had hetzelfde idee. Ze keek achter me door om kort daarna een droge "ew" in mijn oor te fluisteren.
          Ik grijnsde. "Als zij mijn sloppy seconds wilt hebben, is die keuze aan haar."
          "Als je wil dat ik hem een klap verkoop, moet je het zeggen. Ik ben misschien wel klein, maar ik kan hem aan. Hij heeft geen training gehad van Violet Parr.'"
          Ik lachte. "Er is niemand die aan jouw capaciteiten twijfelt, Dais. Je bent klein maar pittig." Ik knipoogde en focuste me toen op de muziek. Ik was niet echt een danser maar het enthousiasme van Daisy werkte aanstekelijk. Ik nam haar handen vast en sprong vrolijk op en neer. Misschien was het toch niet zo'n dom idee geweest om naar dit bal te komen.
          Op dat moment bekroop me een donker gevoel. Alsof iemand me onder water hield, zonder mijn zeemeerminnenkrachten. Het werkte verstikkend.
    Ik keek fronsend rond me heen. Een seconde daarna vloog Amor naar de tafel vol drankjes. Ik keek met open mond toe hoe Kai op Amor afstevende. Kais vuisten regenden neer op Amors gezicht, borstkas en armen.
          "Kai! Stop daarmee!" schreeuwde ik, maar mijn stem drong duidelijk niet tot hem door. Ik wilde naar hem toe rennen maar op dat moment vlogen alle ramen in de balzaal aan diggelen. Ik trok Daisy naar me toe en beschermde haar met mijn lichaam terwijl de glassplinters op ons af stevenden. Toen ik mijn ogen opende, dacht ik even dat ik gek geworden was. Ik zag mijn handen niet meer, mijn benen waren weg en... toen besefte ik dat Daisy ons onzichtbaar had gemaakt, net voor de explosie. Geen enkele glassplinter had ons geraakt. Ik zuchtte opgelucht. "Dank je wel."
          Ik durfde bijna niet naar Kai te kijken. Hij stond hevig ademend over het lichaam van Amor. In zijn ogen zag ik dat hij zelf ook geschrokken was.
          Voor het eerst in mijn leven was ik bang, zowel voor als van Kai. Ik had altijd geweten dat hij magie bezat, net zoals mij. Maar de emoties die hij mij - en waarschijnlijk de hele zaal - had laten voelen, had ik nooit eerder gezien. En nu de ramen... Als ik naar zijn gezicht keek, herkende ik hem niet meer. Nooit eerder was mijn tweelingbroer als een vreemde voor me geweest en het maakte me onbeschrijflijk angstig.
          Naast die angst was er een grote brok van onrust. Ik maakte me al maanden zorgen om mijn broertje, maar dit was nieuw. Kai moest zo, zo diep zitten. Nog dieper dan ik voor mogelijk had gehouden.
          Ik wilde op mijn broer aflopen maar voor het eerst besefte ik dat ik wellicht niet de persoon was waar hij nood aan had. Volgens Kai was ik een bemoeial, een stijve hark die hem gebruikte om mezelf beter te doen voelen. Nee, hij had nood aan mensen die hem kracht zou geven - de kracht om uit deze diepe put te geraken.
          Ik vroeg me af sinds wanneer ik niet langer tot die categorie behoorde.







    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 20:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien


    19 ・daughter of Luca ・seamonster ・outfit ・At The Bridge (in front of the school) with Adeline LeGume.


    ۰࿐·˚ ༘ 𓆛
    “It's just the greatest thing that humans ever made…it's the Vespa!”
    - Alberto

    ۰࿐·˚ ༘ 𓆛

    Lucia Marietta Paguro

    ──── 𓆟✧ ˖ ࿐ .• 𓆝 .*ੈ . 𓆟. ࿐ ₊˚ .𓆞 ────

    “ If salt water heals all wounds I shall live by the ocean forever I presume. ”

    ──── 𓆟✧ ˖ ࿐ .• 𓆝 .*ੈ . 𓆟. ࿐ ₊˚ .𓆞 ────


    Je kon het Lucia niet verwijten dat ze het niet geprobeerd had, want dat had ze wel. Ook al was het maar voor even. Ze had zich gekleed in een jurk en had voor de spiegel gestaan, zo lang ze deze nodig had voor haar make-up. Ze had zichzelf in de ogen gekeken en het kleine meisje, die nog steeds ergens in haar hart naar liefde zocht, moed ingesproken. Het zou haar dag worden. Haar avond, haar feestje. Lucia zou haar eerste vrienden maken en bij de bar een paar drankjes halen. Misschien een beetje flirten met de barman, als ze daar zin in had. Als de alcohol zijn werk ging doen, zou ze haar schoenen uitdoen en op blote voeten de dansvloer gaan zoeken. Ze zou in de schijnwerpers van het feestje staan en mensen zouden naar haar kijken. Lucia zou zichzelf vrij laten gaan, haar innerlijke negativiteit voor eventjes los laten en gewoon dansen, maar helaas. Haar doelen kon ze deze avond niet behalen, want toen ze haar jurk eenmaal dicht ritste en haar weg zocht naar het feestje, voelde ze zich steeds minder op haar gemak. Alsof iemand haar aan haar arm weer mee terug trok naar boven, naar haar slaapkamer waar het veilig was. Haar plekje waar ze zich kon afschermen van de rest. Een onzichtbare hand had haar vastgegrepen en weigerde haar los te laten. Hij zette druk op haar longen, die zich steeds meer in het nauw gedreven voelde, naarmate ze in de buurt kwam van het feestje. Het werd zo erg dat, toen ze open deuren in zicht kreeg, ze het gevoel kreeg dat haar luchttoevoer helemaal was geblokkeerd. Per stap werd het lastiger om de volgende te zetten. Je kon het haar niet verwijten, ze had het echt geprobeerd. Maar op dat moment besloot ze zich om te draaien. Een feestje was niet waar Lucia op zat te wachten. Dan maar geen drankjes van de bar, dan maar niet ronddansen op blote voeten. Lucia voelde zich er niet goed bij. Ze besloot, op dat moment, om achteruit te lopen. Haar stappen ongedaan te maken. Ze liet haar benen haar lichaam leiden naar een andere bestemming, ver van de muziek vandaan.
          Op haar neus vielen de eerste sneeuwvlokjes van die avond. Wat was het lang geleden dat Lucia sneeuw gevoeld had. Onder water kwamen de vlokken namelijk niet. Sneeuwvlokjes smolten zich daar samen met de zee. Wat een gevoel... Ze had nooit kunnen weten dat ze zoiets simpels zo kon missen. De sneeuwvlokjes voelden koud aan op Lucia's vingers, maar tegelijkertijd ook zacht en liefelijk. Ze verwelkomde de tedere kusjes uit de hemel met plezier, terwijl ze voor de school naar de brug toe afdaalde. Een briesje nam haar zorgen mee en deed haar goed. Het gaf haar kracht om verder te lopen, verder weg van de school. Vanaf de brug kon ze uitkijken over het water. Lichte golven bewogen zich langzaam voort en deden haar denken aan thuis. De geur van de zoute zee op een hete zomerdag, als de zeemeeuwen over vliegen en haar familie bovenkomt om Portorosso te begroeten. Heerlijke momenten, maar haar oceaan was ver hier vandaan. Voor de komende tijd moest ze het maar doen met zoetwaterrivieren. Niet het ergste ter wereld, natuurlijk niet. Ze was al blij met één beekje, maar toch. Ze zal heimwee krijgen, terug verlangend naar wat ze al die tijd als gewoon had gezien.
          Haar hand gleed langs de rand van de brug, waar ze besloot halt te houden. Terwijl de anderen zich op het feest vermaakten, zou zij haarzelf hier vermaken. Alleen... Buiten... Ze voelde de ogen van de rivier onder haar branden in haar rug. Oordelend over haar keuzes... Eerst al haar thuis verlaten en nu ook nog zichzelf afzonderen van de rest? Wilde ze perse zo graag alleen zijn? Kon ze niet voor een keer... Eén keer een beetje moeite doen? Zodat ze misschien niet weer de zondebok zou gaan worden? Haar gedachten zonken af, vonden haar hart waar ze zachtjes tegen fluisterde ''Je vraagt er gewoon om, om gepest te worden.''.
          Woorden die haar glazen hart deden breken. Een stille traan gleed over haar wangen, toen ze plaats nam op de rand van de brug om zichzelf rust te geven. Ze was hier nog geen uren, maar toch mistte ze haar thuis al. Haar hoofd gaf haar de schuld, de schuld van alles. Had ze maar gedag kunnen zeggen tegen haar vader... Een traan volgde de eerste op. Na een paar seconden, zouden haar wangen veranderen in een waterval. Haar handen probeerden de bron nog te dempen, maar het lukte niet. De tranen waren al begonnen met stromen. Lucia had zo graag het feest willen bezoeken, nieuwe vrienden leren kennen en er het beste van maken, maar dat kon ze niet... Niet nu. Niet nu haar vader was verdwenen, vlak voordat ze naar haar universiteit was vertrokken. Wat een puinhoop, dacht ze, waarom ben ik weggegaan. Ze had thuis moeten blijven, helpen met haar vader te zoeken. Ze had niet Alberto alleen moeten laten met allerlei zorgen... Wat een puinhoop.
          Haar handen haalde ze uit haar ogen en wilde ze weer op de rand zetten, maar greep er in haar verdriet naast. Tranen blokkeerden haar zicht, waardoor haar rechterhand, die ze gebruikte om haar evenwicht te bewaren te ver naar achter schoot en in het niets belandde. Met al haar gewicht leunde ze op de diepte, wat Lucia te laat door kreeg. Zichzelf aan de rand klampen lukte niet meer, haar rug viel naar achteren. In de paar seconden zag ze haar leven voorbij flitsen. In gedachten zag ze al hoe ze zo meteen op één van de rotsen in het water zou belandden en haar dood zou vinden. Alles door één klein inschattingsfoutje... Ze zou pas na een paar dagen gevonden worden... Alberto, na het kwijt raken van Luca, zal ook haar verliezen...
          Totdat, uit het niets...
          Een sterke hand haar linker pols greep en haar uit de duisternis trok. Reddende vingers hadden zich om Lucia's pols gebonden en lieten niet los. Ze hadden haar vastgegrepen, voordat ze achterover de diepte in viel. Aan die hand klampte Lucia zich, als een drenkeling aan een reddingsboei. ''Laat me alsjeblieft niet los!'' Schreeuwde Lucia, naar het lichaam waar de hand aan toebehoorde. Haar redder in nood... Of moet ik zeggen, heldin?


    ''With all due respect, which is none...''

    ♦ ♦ ♦
    RED,
    ROSE

    w/ Marius, her favorite little chickenshit
    coatclothingshoes


    I WANT NIGHT. VAST NIGHT.
    ROSES INTO THE BLACK SKY;
    ASHEN EVENING TEARS.














    Deze jonge, donkerharige vrouw met haar huid zo wit als sneeuw — zoals haar moeder graag had gehoord — rekende zichzelf altijd liever een huid zo bleek als een lijk toe. Of het witachtige schijnsel van de volle maan. Haar moeder had haar meer dan eens de les gelezen om de reputatie van de familie intact te houden. Wat in lekentaal betekende dat ze naar elk evenement hoorde te gaan met opgeheven hoofd, haar uitwendige voorkomen meer dan perfect moest zijn, en ze elegantie en zachtmoedigheid gepersonifieerd hoorde te zijn. Rond haar 14e levensjaar brak er iets in haar, iets dat ze tot de dag van vandaag met zich mee gedragen had. Datgene was een stuwkracht die ze eveneens bij de zoon van Gaston had opgemerkt, een vuur vol pijn die tegelijkertijd als een verademing optrad. Alleen scheen hij nog altijd in een waan te verkeren waar hij voor een specifieke aandacht hoorde te vechten —wat absurd was natuurlijk. Zeker met zo’n arrogante lamzak als vader. Dit spelletje waar hij haar om het minste of geringste uitschold, en waar zij keer op keer sterker door terugkwam, scheen hem uitermate te frustreren —en dat was precies waar ze op uit was.
          Oh, en hoezeer ze ervan hield wanneer zijn ogen zo groot werden als twee bordjes. Ze likte haar lippen en kon de macht praktisch proeven. Zeker eens Marius zich naar achter struikelde, nam ze deze kans om haar ijskoude aanraking over zijn warme torso te strelen, wat uiteindelijk een reactie ontlokte.
          “Natuurlijk niet!” Toch had hij zichzelf allang verraden en had ze zijn staat van verrukking al opgemerkt, al was het maar voor luttele seconden. Als het erop aankwam, waren alle mannen hetzelfde. Ze mochten je wellicht niet leuk vinden, maar het lichaam wilde wat het wilde, toch? En een macho zoals Marius kon zijn werkelijke aard niet lang in bedwang houden. Zijn hand trachtte om haar pols te klemmen, eer Nero hem niet gewaarschuwd had. Persoonlijk had ze er absoluut geen problemen mee, ze hield ervan wanneer iemand haar onderschatte. “Enkel een meid die mijn usb stick heeft weggetoverd. Waar is ie? Het zou jammer zijn dat ik je ervoor zou moeten neergooien.”
          “Hmmmm”, spon ze, "I would like to see you try. I do wonder why you need this so badly? And, what are you willing to do for it?" Ze haalde de USB weer tevoorschijn om deze rond haar vinger te draaien, puur om hem uit te dagen. Marius, die zijn kans schoon zag, probeerde hiernaar te grijpen, waardoor Lilith behendig om hen heen had gedraaid, en hij er net naast greep. Wat ze echter niet voorzien had, was dat die sukkel op de stapel dozen terechtkwam en haar met hem meegetrokken had —ervoor zorgende dat ze bovenop hem belandde. De USB stuiterde uit haar hand en gleed een eindje bij de twee vandaan. Nero had door het voorval een luid kabaal gemaakt, maar gelukkig wel begrepen dat hij die achterlijke USB moest pakken en veilig op één van de balken plaatsgenomen. Ze kon ze de lichte ergernis niet meer maskeren, niet in haar stem of gelaatsuitdrukking.
          "Listen LeGume, I do not get why you won’t give in to your desire. Here I am, for you to do with me as you please. Was it not you who got declined multiple times? Never quite getting to the next stage?” siste ze praktisch, haar benen aan weerszijden van zijn lichaam en op zo'n manier over hem heen gebogen dat haar lippen bijna de zijne raakte. “Which reminds me, I do have a little bone to pick with you. The other day you damaged my locker and its contents in it. That wasn't very nice of you. Now, I need you to apologize severely or you'll need to bear the repercussions. Severely." Haar lip krulde op een vervaarlijke manier om, terwijl ze met beide handen op z'n borstkas rechtop ging zitten. "What shall it be, hot shot?" She loved looking at people from this perspective, especially if that one is Marius LeGume.


    [ heaven knows ]

    · · ·
    Seth

    Son of Death • Old as fuck • The Woods • ♥ w/ Dom ♥ • Outfit


          Zijn donkere ogen hadden alles in zich opgenomen — hoe de jongen zichzelf bewoog, hoe de zoete woorden over zijn lippen rolden, en het meest van alles: hoe de warmte in zijn poelen had gestraald. Twee hemelsblauwe poelen die voorheen futloos en leeg schenen door het leed dat hem was aangedaan. Seth herinnerde zich dat het voor hem al redelijk snel genoeg was en dat hij besloten had de afspraak van Alice te accepteren. Nu was het concept van tijd voor Reapers anders dan de mens, en tegen de tijd dat hij het had aangenomen, was het kwaad al geschied.
    De onschuld dat hem was afgenomen, zal hij zichzelf of de mensen die hem dat aangedaan hadden nooit vergeven. Meerdere malen was hij bij de zondaren langsgegaan om hen het stuipen op het lijf te jagen, of zelfs het onverbiddelijke uit te voeren. . . Echter, het was streng verboden voor een reden — zijn maker zou alles per direct van hem hebben afgenomen, en hij zou hebben opgehouden te bestaan. Een consequentie waar hij verscheurd door was, niet iets wat hij Dom aan kon doen of zijn belofte aan Alice wat dat betreft.
          In het open veld, omringd door de wilde natuur en de dieren, had Seth zijn arm op beschermende wijze over Dominic geslagen. In deze relatie was de jongen van Wonderland zeker de kletskous, alleen het deerde Seth niet — sterker nog, hij vond het aandoenlijk. De manier waarop hij zijn enthousiasme deelde, luid pratend en soms zelfs rond huppelend, of hoe zijn wangen rood kleurden wanneer hij in verlegenheid werd gebracht. . . Zelfs de gewoonte die hij had eens hij verdrietig was, door praktisch in Seth zijn armen weg te kruipen, vond hij uitermate fascinerend. Nee — hij was fascinerend. Dominic had hem met al zijn kleuren en gekkigheden volledig veroverd.
          “Oh, Seth, look how cute he is. . . Can I keep him? I already gave him a name.” De Reaper sloeg gade hoe hij het konijntje tussen z’n oren krabbelde, en een lichte grijns sierde zijn mondhoeken.
          “Well, I did get to name you Dominique, it’s only fair I get to keep you, my bunny.” Zoals Dom bij het konijntje had gedaan, krabbelde Seth zijn vriendje achter z’n oor, om vervolgens een wilde lok blond erachter te strelen. Daarna krabbelde hij het konijntje eveneens zachtaardig tussen de oren. “And what did you name him? Don’t tell me, it’s not Cosmo, right?” Een wantrouwige toon klonk door in zijn stem, zijn wenkbrauwen lichtelijk gefronst. Nadat hij die naam had genoemd, had Seth z’n hoofd gebroken over wie dat kon zijn en wat hij ermee bedoelde, of het ergens code voor was, maar er nooit achtergekomen.
          De lucht was zo langzaam maar zeker steeds kouder geworden, wat Seth een naar gevoel in zijn borstkas bezorgde. Toen er witte vlokken uit de hemel dwarrelden en op hun huid smolt, besloot Seth zijn jasje uit te trekken en deze over Dom zijn schouders te hangen die enkel een shirt aan had. “Here, put this on, Dominic.” Hij wachtte totdat deze het aanhad, en anders had hij hem geholpen, om vervolgens zijn arm weer over hem heen te leggen. Reapers voelden geen kou. Nu was het wel zo dat, sinds hij al een tijdje in z’n stoffelijke lichaam zat, hij des te meer. . . kwetsbaarheden ondervond. Zo ook de kilte die het weer met zich meebracht.
          “Shall we return, my love? As much as I treasure this, I can not wait to get some affection from my bunny.” Zijn tengere vingers gleden door de blonde lokken heen, om zijn lippen vervolgens net onder Dom z’n kaak te drukken. “Or I am more than glad to get your appreciation right here. Tell me what you want, Dom.” Hij had zich lang ingehouden, en toch merkte Seth hoe zijn stem met de laatste paar woorden een stuk heser klonk.


    [ heaven knows ]


    ✧ daughter of Lightning Montgomery McQueen ✧ outfit ✧ at the party chaos


    ════ ⋆🏁⋆ ════
    𝙸 𝙳𝙴𝙲𝙸𝙳𝙴 𝚆𝙷𝙴𝙽 𝙸'𝙼 𝙳𝙾𝙽𝙴
    ════ ⋆🏁⋆ ════


    NASH
    MCQUEEN
    𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶 𝙱𝙾𝙻𝚃
    ╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴

          Nash had niet zo goed geweten wat ze had kunnen verwachten toen ze over het feest had gehoord, maar ze had er naar uitgekeken. Tot nu toe viel het nog aardig tegen hoe erg het wennen was hier, zelfs nu ze al weer een goed aantal weken op Metanoia rondliep.
          Ze had nooit haar zinnen gezet op studeren, had het nooit overwogen. Toen Hudson naar de open dagen wilde van universiteiten was ze mee gegaan uit nieuwsgierigheid, en snel besloten dat het niet haar plek was. Maar ze wilde eigenlijk niet klagen over het feit dat ze op deze fancy dure school zat.
          Dus ze probeerde er het beste van te maken. Wat moeilijker ging dan ze hoopte. De lessen vielen zwaar, alsof ze alleen maar dingen vergeten was sinds ze haar high school diploma via de post had ontvangen. Nog langer was ze niet op een fysieke school geweest, al vroeg begonnen met thuis les zodat ze het kon combineren met het vele reizen voor het racen. Het voelde alsof ze al een achterstand had voor de eerste lessen begonnen waren.
          Daarom had het feestje haar zo aangesproken, want hoewel het universiteit leven nog onbekend terrein was, waren feestjes dat niet. Niet dat ze echt een hardcore feester was geweest. Maar ze had genoeg avonden doorgebracht op team feestjes, sponsor bijeenkomsten en gewoon post-race uitgaan met andere coureurs.
          Ze had Hudson dan ook zwaar aangemoedigd om toch mee te gaan. Hoewel hij eerder al nee had gezegd, was ze nog langs hem geweest voor ze naar de zaal was geweest. Ergens had ze wel verwacht dat hij mee zou gaan, zodra hij doorhad dat ze echt van plan was te gaan. Maar de jongen had volgehouden dat hij wilde blijven door studeren, zelfs nadat ze hem had verzekerd dat er geen alcohol zou zijn. Ze hield van haar broer, maar god wat kon hij saai zijn als hij daar zin in had.
          Op het feestje had ze iemand van haar klas gevonden, met wie ze in gesprek was geraakt. De punch was misschien dan wel alcoholvrij, maar het was zeker lekker. En met de pijnstillers die ze soms nog nam, probeerde ze nog steeds uit voorzorg alcoholvrij te drinken, dus ze zou zeker niet klagen.
          Maar vandaag had ze een goede dag, zelfs met dat ze veel had rond gelopen, en nu lang stond, voelde haar benen niet stijf of gevoelig. De zwarte braces om haar benen genoeg ondersteuning voor de dag.Hoewel het haar niks zou verbazen als ze morgen de prijs zo betalen hiervoor. Maar dat was een zorg voor morgen, ze mocht toch wel eens in het hier en nu leven?
          Ze liet haar klasgenoot uiteindelijk kort achter om nog wat drinken te halen. Maar tegen de tijd dat ze haar beker weer had gevuld en terug gelopen was, zag ze het meisje niet meer staan. Een geërgerde zucht rolde over haar lippen.
          Zodra het besef binnenkwam, het gekraak registreerde in haar hoofd, draaide Nash weg van de directie van het glas. Haar handen sloeg ze om haar hoofd, zichzelf proberen te beschermen. Het gerinkel van de scherven glas voelde oorverdovend. en ze duwde haar handen dichter tegen haar oren om het geluid uit te sluiten.
          Het meisje liet haar armen voorzichtig zakken toen ze zeker wist dat het glas niet meer rond vloog. Haar blik vloog over de mouwen van haar jas, voor ze voorzichtig de kleine scherven glas eraf schoof.
          Haar handen trilde, besefte ze toen ze er naar keek. Misschien had ze beter saai moeten doen met Hudson in de bibliotheek. Ze kneep haar ogen dicht, zodra de duizeligheid op kwam zetten. Maar ze zag maar een flits van het blauwe race pak om haar benen, het metaal wat er dicht tegenaan duwde, en ze liet haar ogen open vliegen. Het voelde alsof haar hart een record probeerde te vestigen, op een hoge snelheid bonkend. Alsof haar hele borstkas samen probeerde te drukken, een koude hand om haar keel om haar luchtpijp dicht te knijpen, haar longen die weigerde te functioneren.
          Afleiding, afleiding helpt, herinnerde ze zichzelf, je krijgt gewoon lucht, dit is zo over. Hoewel het tijden terug was dat ze zich zo gevoeld had. Haar blik schoot rond tot ze het langzaam druppende bloed van een meisje vlakbij haar zag.
          "Je arm," sprak ze uit naar het meisje, voorzichtig wijzend naar de snee op haar onderarm, voor ze haar handen kort baalde om het tintelende gevoel wat op kwam spelen hopelijk te stoppen. Niet dat het veel hielp.

    ⚡️

    ◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢


    --

    Lucien      Étienne      LeGume

    Son of Gaston | 22 | Balroom | With Layla

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    “Oh goodness no,” zei Layla toen Lucien informeerde naar het acohol beleid van zijn nieuwe school. Een kleine zucht rolde over Lucien zijn lippen, waar was alle fun van een feestje asl er geen alcohol werd geschonken? Dan zouden een groot deel van de aanwezige studenten als een soort houten harken langs de kant blijven staan. “Stel je voor, we kunnen de royalty toch niet blootstellen aan dingen zoals alcohol. Zometeen gaan we ons nog gedragen naar onze leeftijd, dat kan echt niet*” Lucien moest kort lachen om Layla haar sarcasme, terwijl hij probeerde te bedenken wie ook alweer Layla haar ouder waren zodat hij niet direct iets fouts in haar gezicht zei. Als hij zich het goed kon heugen kwam zij niet uit een een koninklijk gezin. "Fuck the monarchy." zei Lucien toen hij zich zelf er van overtuigd had dat dit Layla waarschijnlijk niet te veel zou beledigen. Lucien was nooit fan geweest van royalty, het begon natuurlijk met de fandetta die zijn familie had met de Desrosiers, die zijn vader nooit goed hadden behandeld. Maar daarnaast kon Lucien zijn hoofd er nooit helemaal bijkrijgen hoe bloed een reden zou zijn om iemand een land te laten regeren in plaats van dat men keek naar de competentie die mensen hadden. Niet dat Lucien iemand was om tegen een systeem aan te schoppen, echte politieke belangen had hij niet, hij wist van het leven te genieten zonder zich te veel te boeien om wetten en regels.
    “Is het niet wat oneerlijk tegenover de rest als ik nu al mijn voorkeur ga uitspreken?*” zei Layla naardat Lucien haar uitagend had gevraagd wie van de Ira studenten haar aandacht precies had gegrepen, natuurlijk hopend dat als antwoord zijn eigen naam zou luidden. Het bleek dat Layla beter was in flirten dan hij in de eerste instantie had op weten te pakken. "Hangt er van af, is er een competitie gaande, en waar geef ik me op?*" zei Lucien.
    Lucien wou nog wat zeggen, maar viel stil toen hij de commotie achter Layla spotte, hij zag een enorm kwade Kai en Amor die dezelfde emoties leek te weerspiegelen. Zijn ogen gingen even van de twee jongens terug naar Layla, Lucien wou niet eens weten wat er gaande was, hij wist alleen dat het echt hun eigen probleem was en hij hier niet bij betrokken wou worden. Toen Lucien een frequentie van Kai af voelde stralen die zelf in zijn hoofd weergalmde liet hij snel zijn hand in die van Layla glijden. 'Kom,' zei hij terwijl hij haar meetrok naar de andere kant van de balzaal terwijl de piep in zijn hoofd enkel luider doorgalmde, tot het stil viel.
    Voor enkele seconden raakte Lucien in de war en gedesorienteerd, tot de stilte werd vervangen met een hard gekletter en hij en Layla werden omringd met regenboog kleurige glasscherven. Lucien liet Layla haar hand los en sloeg zijn armen over zijn hoofd heen, liever zijn armen dan zijn hoofd en dit keer niet alleen omdat hij er goed uit wou blijven zien. Toen het geluid weer weg ebte inspecteerde Lucien zijn armen, de grootste schade waren kleine splinters glas die in zijn armen waren geboord.
    Inplaats van zich daarna focussen op Layla viel zijn blik op de plek waar het tweetal enkele seconden daarvoor zelf hadden gestaan. Hij zag hoe een wilde Kai inmiddels zowaar boven op Amor was gesprongen, Karma voor de Desrosiers, een kleine lach rolde over Lucien zijn lippen. Pas hierna draaide hij zich weer naar Layla. "Ben je oké? *"
    *=Frans


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.


    Marius Victor LeGume

    Barfight initiator ||Majors; Make A Man Out Of You || with Lillith behind the party walls - Outfit


    Lilith haar donkere poelen leken door me heen te branden na mijn woorden, Lilith stond mooi in de weg van mijn plannen en ik was er niet bepaald erg tevreden mee. De stick tussen haar vingers bengelend terwijl ze me een beol vragen afvuurdde. “Wat ik ervoor wil doen?” herhaalde ik haar vraag over de Usb stick. “Wat wil je dat ik ervoor doe? Er zit nogal veel grey area in dit gebied, Non?” mopperde ik kort door mijn donkere haren krabbelden. Ik kon een wc bril likken of mijn hele levensverhaal moeten delen. Slechts 1 van die twee dingen wilde ik doen voor die stick… En het was niet datgene die met ew gevoelens te maken had.
    Ik was zo dichtbij geweest- De usb stick -hoolahoopend aan haar wijsvinger zo binnen handbereik. Ik zou de redder van dit vreselijk saaie feest geweest zijn, maar ik zag mijn dromen aan diggelen vliegen toen ze behendig en sneller dan verwacht zich terugtrok. Gezien ik met mijn volle gewicht erop afgesprongen was- was het dan ook een one way trip to faceplant station, al kon ik me nog vastgrijpen aan het eerste het beste ding naast me. Lilith. Met een ‘KLENG’ en een ‘OOMPH’ was ik op een boel lege dozen beland en een seconde later volgde nog een ‘AAHW’ mijn lippen als Lilith bovenop me viel- haar ellenboog in een nogal ongelukkige plek…
    Eens ik weer een beetje bijgekomen was van mijn duik, knipperde ik verrast- in het moeizame licht kon ik Lilith haar contouren zien, de dame gevaarlijk boven me hangend. Oh god.Mijn blik groot als ik merkte dat ik geen kant opkon- haar benen strategisch langs weerskant van mijn zij- haar bips op mijn schoot. In een andere situatie zou ik zeker niet klagen met een dame bovenop me- maar nu wist ik heel even niet wat te voelen. Stress? Excitment? Een vreemde mix van beide?
    In een tevergeefse poging probeerde ik naar de usb stik te rijken die een eindje verderop gestuiterd was, maar zodra mijn vingers deze bijna raakte had die rotkip van der het ding opgepikt. Mijn blik pissig op het ding, haast de vogel neerschietend met mijn donkere ogen
    Nu ik toch even onder haar vastzat en de usb volledig buiten mijn bereik was- zag ik geen andere optie meer dan even de dame in me op te nemen. Ze rook naar een donkere verleiding- niet echt zoetig, meer een donkere wijn die je moest in je wezen opnemen om er volledig van te genieten. Haar handen stevig tegen mijn borstas aanleunend zorgde ervoor dat ik aan de grond genageld bleef terwijl ze sprak. "Listen LeGume, I do not get why you won’t give in to your desire. Here I am, for you to do with me as you please. Was it not you who got declined multiple times? Never quite getting to the next stage?” verrast haalde ik mijn wenkbrauwen op waarna ik even fronste en een kleine ‘Rude’ mijn lippen verliet tho een beter antwoord kon ik niet aan Lilith geven. Ze was een zeer aantrekkelijke dame- en als ze niet zo met mijn snaren zou gaan spelen had ik haar met alle liefde de beste hoeken van deze ruimte laten zien. Mijn handen plaatste ik ditmaal op haar heupen- want dat leek ze van me te willen? “I can do whatever I want?” vroeg ik haar nog eens met een opgetrokken wenkbrauw, haar absoluut niet vertrouwend. “Why are yo uso obsessed with me Lilith? I don’t get it.” Ik fronste en liet onbewust mijn handen naar haar billen glijden- al stopte ik meteen toen ze zich zo dicht naar me toe boog dat ik haar rood gestifte lippen haast kon proeven. Mijn donkere kijkers kort naar haar volle lippen starend voor ze weer naar haar duistere blik dartte. “Which reminds me, I do have a little bone to pick with you. The other day you damaged my locker and its contents in it. That wasn't very nice of you. Now, I need you to apologize severely or you'll need to bear the repercussions. Severely." Aha daar waar de gevaarlijke dame weer- kort beet ik onder mijn onderlip "What shall it be, hot shot?" schonk ze me nog een laatste keuze. “Eh” ik poogde mezelf wat beter te zetten, maar met de dame op mijn schoot ging dit wat moeilijk. “And you’ll do what precicely?” ik tilde mijn wenkbrauw op en voelde daarna de grond onder me beven.
    Als automatisme had ik de duistere dame beschermend in mijn armen geslagen, waarna ik in die luttele seconden de rollen omdraaide, ik boven haar hangend, mijn rug de vele brokjes glas opvangend terwijl ik haar geborgen hield voor de scherpe regen. Eens de aardbeving dan ook gestopte leek te zijn kon ik eindelijk weer adem happen. “Mon dieu!” slaakte ik geshockt uit, waarna mijn donkere poelen die van haar terug vonden- een zonder woorden een ‘alles goed’ vragend met mijn blik, waarna mijn aandacht viel op de usb stick die van bevingen terug beneden gekletterd was. Kort beet ik op mijn onderlip, waarna mijn donkere poelen die van Lilith weer vonden en ik haar enkele luttele seconden aankeek- vooraleer mijn impulsieve gedachten de overhand namen. USB STICK.
    Met ene stunelend hupje, duwde ik mezelf van de meid af en strompelde naar de USB stik heen welke ik van de vloer griste en vervolgens naar de gigantische stereo boxen toe sprong, vanaf hier het Podium betredend die zicht gaf op de ravage van wat er net gebeurd was. Overal lag glas en ik kon zien hoe enkele Magie studenten stilaan de scherven tot bubbels omtoverden . Hemaas begonnen er ook stilaan mensen te vertrekken
    FUCK
    Niet mijn Ira rave dacht ik. Ik draaide me terug naar Lilith om en zette een breedde grijns op mijn lippen. “Wil je zograag weten waarom ik deze stick nodig heb? Ik ben hier om de dag te reddden !” riep ik haar triomfantelijk toe, waarna ik de USB in de boxen ramde, de volume knop op volle bak zette EN …
    De brede grijns op mijn lippen vertrok stilletjes…. De … de boxen werkte niet. “Non non non, ZUT!” vloekte ik teleurgesteld een diepe frons in mijn voorhoofd nestelend. Mijn legendarische feestje leek te verzuipen in deze herrie. Kwaad sloeg ik mijn vuisten op stereo in de hoop dat het magisch weer zou aan de praat slaan.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ♦ ♦ ♦
    P
    OPPY DEVIL

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    ― ❝
    𝕄𝔸ℝ𝕋𝕐ℝ ME
    I
    𝔻𝔸ℝ𝔼 YOU.❞ ―
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    ❤ w/ Elio > Amor (@hallways, en route to infirmary) ❤
    clothingclothing

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    Haar hart maakte een klein sprongetje — van woede. Bij de bar had Elio zijn hand over haar zij laten gaan tot deze op haar kont was beland. De walging die ze had gevoeld, had een geheel andere betekenis, dat wist zij zelf ook dondersgoed. Die man had een blik die haar de allereerste dag al geboeid had, al had ze enkel uit afkeer gereageerd. Enkel Amor wist dat ze zo nu en dan Harlequin romannetjes las door de leegte in haar liefdesleven op te vullen. Maar dat hij haar interesse had gevonden, betekende niet dat ze hem nog steeds geen vuil varken vond. God mag weten waar hij met die hand allemaal wel niet was geweest!
          “Oh, I am now”, antwoordde hij terug op de vraag of hij het naar z’n zin had. Poppy probeerde de neiging met haar ogen te rollen in te houden, en net op het moment dat ze wilde reageren, klonk er een doordringend geluid.
    Het gekrijs werd bijna ondraaglijk — scherp kerfde het sneden in haar herinneringen. En het kwelde haar, het provoceerde de draak die ze sinds haar ontsnapping uit het Mental Asylum met veel moeite had beteugeld. De versie die de geliefde Hell Mansion van haar moeder tot de grond had afgefikt en smalend had toegekeken. De versie die zichzelf bijna van de hoogste klif af had gereden en anderen met zich had meegenomen. De versie die ze met man en macht had weerhouden om niet onafgebroken met felrode ogen rond te lopen.
          En ze zag hoe Amor volledig verwoest werd. Ze zag het, maar het wilde niet registreren. De bloeddorstige rode kleur vocht zich een weg naar de oppervlakte tot het enige wat ze waarnam rood was. Haar blik werd wazig, en ze greep naar haar hoofd in een poging helder te worden, krulden haar vingers in het rode haar die nu warrig rond haar gezicht viel. De mist speelde echter een spelletje met haar gevoel van realiteit.
    Dit was het moment waarop al het gevoelige glas brak in de ruimte. Echter was dit niet hetgeen dat ze registreerde, het was Elio die zijn armen om haar heen gegooid had ter bescherming. De intentie die deze keer achter lag, liet haar delicaat en ongemakkelijk voelen. Niemand had zich om haar bekommerd wanneer Cruella met dingen ging gooien, die negen van de tien keer gevaarlijk genoeg waren om iemand (zwaar) te verwonden. Niemand had zich om haar of haar broer bekommerd toen Cruella jacht had gemaakt op haar kinderen, hen had uitgescholden voor alles dat mooi en lief was. —En zeker niemand had zich om de twee bekommerd toen zij het chaotische pad betraden. Er was geen enkel sprankje van liefde in hun leven geweest, en Poppy wist niet hoe ze met deze bezorgdheid om moest gaan. Zij kon zichzelf wel redden, dat had ze altijd gedaan, en aan het einde van de dag maakte het niet uit welk wicht hier had gestaan — Elio had eenieder afgeschermd. Ze dacht weer terug aan Amor.
          Haar mondhoeken kronkelden zich in een valse gelaatstrek, haar tanden ontbloot en klaar om mensen met huid en haar te verscheuren. Om ze vervolgens uit te spugen. Pas nu merkte ze hoe haar ademhaling luider was geworden, alsof ze net een marathon had gerend. Onmenselijk bijna duwde ze Elio aan de kant, de intensiteit van haar energie zo de ruimte gevende zich op één gebeurtenis te focussen. Met een snelle blik op de piraat controleerde ze of hij wat mankeerde, maar haar prioriteit lag elders — bij Amor. Ash kennende kon hij prima voor zichzelf zorgen. Per slot van rekening waren ze dit soort driftbuien gewend door hun lieftallige moeder, die om het minste of geringste liet weten wanneer ze het ergens niet mee eens was. Immers had Cruella geprobeerd hen te vermoorden, waardoor ze in een giftige omgeving opgegroeid waren.
          “He’s dead meat”, fluisterde ze onhoorbaar door opeengeklemde kaken, haar blik koortsachtig op de twee doelwitten gericht. Het glas dat ze in haar hand had, was kapotgesprongen en lichte wondjes op haar huid achtergelaten. Echter voelde ze dit niet, de withete woede had haar meester gemaakt — en de stevige grip van haar hand had de steel van het glas eveneens gebroken. In haar gedachten zag ze toe hoe ze het scherpe gedeelte van het glas in Kai zijn oog geboord had, en de neiging was zo groot geweest dat ze al op hem afstevende zonder er een rem op te zetten. De mensen die in haar weg stonden, duwde ze ruw aan de kant.

          “You filthy piece of shit!” brulde ze, het stuk glas naar hem toe gooiende, wat vlak langs hem heen vloog. De persoon die nu bij hem stond, merkte ze niet eens op — en anders zou het haar niet uitmaken. “Have you gone completely mad? You could’ve fucking killed him!” Ze greep de eerste de beste ding wat in haar buurt aanwezig was en gooide dit eveneens naar hem toe. Helaas spat het net voor hem op de grond uiteen. “I don’t give a shit about you being an insecure, little, jackass! Touch him again, and I’ll bury you.” Ze gaf hem een flinke veeg voor de oren voor ze zich over Amor heen boog. Het liefste had ze die zak helemaal afgemaakt, maar de tijd drong voor haar voormalige beste vriend.
    Met haar klauwen, die wel scherper leken dan voorheen, legde ze Amor’s arm over haar schouder heen om hem vervolgens uit de zaal te sleuren. In haar hoofd bedacht ze de meest gruwelijke en bloederige plannen, het deed haar zowat pijn dat ze Kai’s hoofd niet eerst zo hard tegen de grond kon slaan dat deze als een bloederige meloen open spleet.
          “Don’t you dare die now. I’ll revive you and kill you myself, if you do.” Het gesis had iets weg van een slang, zichzelf beschermend tegen vijanden. Een verbolgen traan had zich in alle gewelddadigheid in de hoek van haar oog geperst en daar gebleven, terwijl ze haar blik steevast voor zich hield.
          Een onverwachte lichaamsbeweging trok haar uit gedachten. Tot nog toe was haar blik zowat onwrikbaar op de balken en golven van de gangpaden gericht, de architectuur deed haar aan de kloosters in vroegere tijden denken. Als ze de foto's in de geschiedenisboeken van Amor moest geloven dan. Met een lichte grimas perste ze haar lippen opeen, haar ogen afdwalend naar het einde van de gang terwijl ze iedere stap telde die ze zette. Des te eerder ze bij de ziekenboeg aangekomen waren, des te eerder ze ervandoor kon gaan.
          “W—why are YOU helping me?” De schorre stem, die voorheen zo vertrouwd klonk, had nu een draad van droefenis er doorheen sijpelen. Ze had haar mond willen openen om te antwoorden, maar wat was er te zeggen? In plaats daarvan veegde ze met hardvochtige handeling de traan in haar ooghoek weg, zo subtiel mogelijk. Dit zou haar immers nu niet dienen. De roodharige vrouw sloeg de hoek om, stippelde in gedachten de snelst mogelijke weg uit — deze gang uit, trap naar beneden en dan bij de grote deuren naar binnen — en nam uitgebreid haar tijd om hem te negeren.
          “You'd rather lie there half-dead? Can be arranged”, snauwde ze dan alsnog, zijn arm beter rond haar schouders getrokken, “Though, you seemed to take care of it yourself quite well.” Haar kaken verstrakten, wetende dat ze haar mond moest houden — er was absoluut niets te bespreken tussen hen. Amor had heel duidelijk laten weten wat hij daadwerkelijk van haar dacht. Ze was niet alleen pisnijdig op Kai, ook haar voormalige beste vriend had het verdiend — ze was dit niet van hem gewend, en ze was zeker niet van plan hem dit te vertellen. Echter, toen er een licht gesnik bij hem vandaan kwam, zuchtte ze diep en enigszins prikkelbaar.
          “This had to happen before you talked to me again?” Er brak iets. De roodharige furie kon het niet precies lokaliseren, alleen begreep ze maar al te goed wat hij hiermee bedoelde — alsof ZIJ schuld had. Alsof ZIJ over haar kleine ‘probleempjes’ moest stappen om het goed te maken — zoals zij altijd water bij de wijn had moeten doen bij haar zogenaamde moeder. Ruw stopte ze in haar voetstappen, om haar gladgestreken gezicht schuin richting Amor te kantelen. Hoewel voor felrode poelen ze ijzingwekkend koud leken, schemerde er een kleine vonk van pijn doorheen. “Who's saying anything about a conversation?” Om hem te laten weten dat er geen fuck veranderd was sinds hij de benen had genomen, boorde ze haar gloeiende blik in de zijne. “Don’t misunderstand, Amor — we are not friends. This doesn’t mean anything, and after I drop you off at the infirmary, I’ll be gone.”
    Zonder waarschuwing sleurde ze hem weer mee, hiermee haar punt hebben gemaakt. “So, don’t talk to me.” Door de kracht van haar woede bleef het bloed in haar lichaam koken, en ze merkte op dat haar grip op hem steviger was geworden.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2023 - 16:35 ]


    [ heaven knows ]

    Adeline      Addy      LeGume

    Daughter of Gaston | 20 | Outside on the bridge | With Lucia | Jurk

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    Een halloween feest... Metanoia organiseerde een elegant halloween feest... Addy wist niet eens wat Halloween was. Thuis in Frankrijk deden ze niet aan halloween, het enige jaarlijkse feest waar Addy echt bekend mee was was het jaarlijkse oogst feest en misschien een kleine fesitviteit voor de koning zijn verjaardag. Addy had dan ook haar best gedaan om er achter te komen wat Halloween betekende, het eerste wat uit haar zoektocht was gekomen waren mensen in schaarse kleding, meisjes in korte jurkjes en jongens met ontblote boven lijven. Dit leek in groot contrastmet het elegante deel van het thema, er was vrij weinig elegants aan korte rokjes die meer weg hadden van een oversized riem.
    Het tweede wat Addy had gevonden waren foto's van pompoenen waarin mensen 'enge' gezichten hadden gehakt. Dit leek Addy zonde van een goede bron van voedsel, maar het had haar wel het idee gegeven dat oranje wel eens een belangrijke kleur zou kunnen zijn voor dit absurde thema. En mocht het nou net zijn dat Addy er heel goed uitzag in vurige kleuren.
    De jurk zelf had ze een aantal dagen geleden gevonden in een van de winkeltjes in de buurt van haar nieuwe school, het enige probleem was dat de rits van de jurk stuk was. Iets waar Addy pas op de dag van het feest zelf achter was gekomen, vandaar dat ze nog snel langs een kleermaakster was gegaan om te kijken of hier een oplossing voor was, hoewel ze het liefst zo weinig mogelijk kleding aan had, wou ze toch liever voorkomen dat ze ineens half naakt op de dansvloer stond.
    Toen ze weer bij de school aankwam en de lange brug richting Metanoia opliep stopte ze kort in haar pad, uit de grote deuren van de school glipte een onbekend figuur. Een meisje gehuld in een prachtige blouwe jurk, met paarse en koraal kleurige details, Addy wist niet wat haar meer wist te betoveren de prachtige jurk of het meisje in de jurk zelf. Zonder dat Addy het zelf door had liep ze in de richting van het meisje, alsof ze het allemaal van dichterbij moest bestuderen. Het was ook pas toen Addy nog maar slechts een paar meter van haar vandaan was dat Addy zag dat het meisje van slag was. Zo van slag dat het haar niet was opgevallen dat ze niet alleen was en niet zag dat ze haar arm tegen de lucht aan probeerde te zetten.
    De volgende seconden voelden als slowmotion, Addy keek toe hoe het meisje in een beweging over het hek van de brug viel. Addy haar mond viel open, haar lichaam reageerde voordat haar hoofd registreerde wat er gaande was. In een laatste seconde dook ze vooruit en zocht ze in het duister naar een houvast. Haar handen vonden een arm, Addy duwde haar nagels vast in de zachte huid. "Wat?" ze leek zelf ook door de war van wat er gebeurde terwijl ze naar beneden tuurde waar haar bruine ogen die van het meisje in de blauwe jurk ontmoetten. Pas toen kwam de impact binnen, het meisje was klein en licht, maar Addy was dit ook. Als er een moment in haar leven was dat Addy wou dat ze meer op haar vader leek, dan was dit het moment. Addy sloot haar ogen strak terwijl ze alle LeGume energie die in haar zat naar boven probeerde te halen. ''Laat me alsjeblieft niet los!'' hoorde Addy een stem in de verte en alsof dit de aanmoediging was die ze nodig had begon ze de jongedame naar boven te trekken.
    "3... 2....1" Mompelde ze tegen zich zelf elke keer dat ze kracht zette. Het kon beslist niet de meest comfortabele weg naar boven zijn voor de blauwe drenkeling, maar op een of andere wijze wist Addy haar boven te krijgen. Met het laatste beetje kracht dat ze had trok Addy haar over het randje van de balustrade en viel Addy naar achteren, de mystrieuze dame viel in een beweging boven op haar. Pas toen de twee lagen durfde Addy haar ogen weer te openen en zag ze dat ze het echt had gedaan, ze had iemand gered. "Wow." zei ze buitenadem terwijl haar ogen die van de jongedame vonden, ze was plots wel heel dichtbij.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.