• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...














    Metanoia University

    Amor-Beau Desrosiers Son of Belle and Adam 23 1.6 Ken_
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 glowfeary
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 Schweetz
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 bubbles
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Ken_
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Tolkien
    Lajaria Ocán De Châteaup Daughter of Esmeralda and Phoebus 21 1.6 glowfeary
    Lucas "Luke" Jules Philip 23 son of Giselle Philip 1.6 SpiderPunk
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Saureus
    Maya Eudora Ranallo daughter Of Tiana and Naveen 20 1.7 Tolkien
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Nathaniel Charming son of Cinderella 23 1.8 Yeobo
    Olivia Belle Romanov Pavlovich Daughter of Anastacia and Dimitri 19 1.8 filosofie
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Yeobo
    Theo Azlin Dormant Son of Princess Aurora and Prince Philip 20 1.7 Frodo
    Lucia Marietta Paguro 19 daughter of Luca Paguro 1.7 bubbles
    Hudson Fillmore McQueen 24 son of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 Tolkien
    Nash Lizzie McQueen 22 daughter of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 glowfeary
    Asha 21 daughter of Mufasa and Sarabi 1.7 Vesmemir
    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers 22 daughter of Merida DunBroch 1.7 Tokien
    Dimitri Dimitrovich Antonov 26 son of Anastasia Romanova and Dimitri Antonov 1.7 SpiderPunk



    Ira University

    Adeline "Addy" LeGume Daughter Of Gaston 20 1.7 Venustic
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 SpiderPunk
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 SpiderPunk
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 SpiderPunk
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 glowfeary
    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 SpiderPunk
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Neirin Daughter of Malificent 22 1.7 Vesimir
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Ken_
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Yeobo
    Percival Ashley Hook Son of Captain Hook 21 1.7 Ken_
    Thessalonica Daughter of Hades 22 1.7 Tommi
    Qamar Bahiya An-Najjar daughter of Jafar 22 1.6 bubbles
    Red Rose "Lilith" 23 daughter of Snow White Yeobo





    MAJORS






    A Spoon full of sugar
    Nathaniel

    A Star is born
    Lajaria de Châteaupers

    A Whole New World
    Ash De Vil
    Be Prepared ✧
    Dawn Dormant
    Ilyas of Agrabah
    Crimson Heart

    Be our guest
    Maya Ranallo

    Bibbidi Bobbidi Boo

    Larsen Oldenburg
    Elodie Facilier
    Thessalonica
    Qamar
    Lilith

    Colors Of The Wind

    Arthur Darling
    Candace von Schweetz
    Caleb Robin
    Daisy Parr Rydinger
    Dominic Liddell
    Olivia Pavlovich
    Poppy De Vil
    Neirin

    Hakuna Mattata
    Brianna Charming
    Kai Marmoris
    Theo Dormant

    Make A Man Out Of You
    Marius Legume
    Lucien Richard
    Lyraine Zephyra

    Once Upon A Time
    Adelaide LeGume
    Methuselah
    Amor-Beau Desrosiers
    Lucas Jules Philips

    Son Of Man
    Felicitas Rider

    Under The Sea
    Naia Marmoris
    Elio Beneviento
    Percival Hook



    CLUBS


    School clubs/activiteiten:

    Art Club

    Ash
    Dominic
    Felicitat
    Lilith
    Lucas
    Neirin
    Olivia



    Baking Club

    Addy
    Candy
    Daisy
    Dawn
    Felicitas
    Lyraine
    Maya

    Book Club
    Amor
    Kai

    Care Of Magical Creatures
    Dawn
    Dominic
    Ilyas
    Lilith
    Seth

    Drama Club
    Brianna
    Olivia
    Poppy

    Drink buddies club (Not an official club)
    Kai
    Lyra
    Marius

    Macho Club (also not an official club)
    Marius
    Elio

    Music Club
    Ash
    Layla
    Qamar


    Choir
    Dawn

    Technology Club

    Ash

    SPORTCLUBS

    Archery
    Lilith
    Lucien
    Marius
    Neirin

    Boxing
    Nathaniel


    Cheer Club
    Poppy (head)

    Horseback riding
    Addy
    Amor
    Dawn
    Larsen
    Nathaniel

    Sailing
    Elio
    Percy

    Swim Club
    Felicitas
    Kai
    Lucien
    Naia (?)
    Nathaniel
    Percy

    Swordfighting
    Addy
    Arthur
    Brianna
    Kai
    Larsen
    Layla
    Lyraine
    Marius
    Percy
    Qamar
    Thessalonica


    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy,

    F: Lyraine, Qamar, Thessalonica

    G: Lilith, Neirin, Lajaria,

    J: Adelaide , Maya, Olivia

    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien

    H: Lucas, Amor, Theo

    I: Nathan , Percy





    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2023 - 21:41 ]


    How far is far

    • ♛ •
    DEVIL,
    POPPY

    ❤ w/ Elio ❤
    clothingclothing



    She was dangerous,
    independent,
    and strong.

    The
    sound of her heels

    against the marble floor


          shook      the

          devil      up.
















































    Ze had de tevreden grijns op zijn gezicht niet nodig gehad om te weten waar hij aan dacht. Het was elke keer hetzelfde liedje met hem, en ze beloofde zichzelf dan ook hierna elk stuk van haar lichaam schoon te schrobben. Anderzijds vond ze het wel fijn eens bewonderd te worden en wellicht wel te blijven meespelen aan iets wat normaal gesproken al snel kapot geslagen werd door haar. Zelfs al was haar grootste focus voornamelijk om aan Amor te laten zien dat ze hem helemaal niet nodig had. Dat ze heus haar leven wel op de rit had. En bovendien, dat ze iemand die bekend stond als playboy had weten te bekeren tot iets blijvend. Wie dat ook zou geloven. . . Misschien moest ze er nog een schepje bovenop gooien?
          "Why, yes, we shall." De kus die hij op haar hand had gedrukt, zorgde voor een rilling over haar ruggengraat heen. Het was veilig om te zeggen dat het geen compliment was voor Elio. "Lead the way, darling." Van binnen moest ze haar best doen om niet met haar ogen te rollen, maar van buiten gleed een honingzoete glimlach op haar karmozijnrode lippen. Die glibberige aal met zijn gladde praatjes. Maar wat hij deed, kon zij beter.
          “Oh, sweetheart, so eager to react, huh?” Met slanke vingers greep ze op een plagende manier zijn kin vast, haar nagels kraste echter diep in de huid van haar slachtoffer. Vervolgens tikte ze enkele malen tegen zijn lippen aan.
          “Haven’t you had enough from last night? Or the night before, for that matter? Such a healthy man I snagged up, to be active even after this entire week.” Lieflijk klapte ze hem een paar keer tegen de wang aan eens ze dit vermeldde. Zo koeltjes mogelijk besloot ze haar schouders op te halen. Een plan vloog zo snel ze kon door haar gedachten heen, een reden waardoor ze langer op dit godvergeten feest konden blijven. Tot haar glinsterende poelen op de bar vielen, waar ze kort naar gebaarde.
          “Let’s go to the bar first, I do want to get a drink before all else.” En als het aan haar lag, zou het er één zijn zonder alcohol erin. Ze wilde bij d’r positieven blijven in de buurt van deze schaamteloze zwabber. Haar tanden knarsten nog net niet toen ze haar hand tegen de zijne streek en daarna hun vingers met elkaar vervlochten. Vrij hardhandig trok ze hem daaropvolgend mee naar haar bestemming: de bar.
          Hier aangekomen vroeg ze om een frisse mocktail met onder andere mint en limoen. Beseffende dat Elio pal achter haar stond, besloot ze zonder omwegen haar kont naar achteren te gooien en iets over de bar te buigen terwijl ze het vroeg. Tot nog toe was er geen enkele jongen die zoiets had kunnen weerstaan en zeker geen losbol als hem. Er waren teveel flirtpogingen gedaan door Elio, en wat had het hem tot nog toe opgeleverd? Niets. Als het op haar aankwam, zou hij blij moeten zijn dat ze hem dit ten minste gunde — de reden was niet belangrijk.
          De roodharige furie leunde daarna met haar rug tegen z’n borstkas, om zijn armen om haar middel heen te wikkelen. Het deerde haar vrij weinig dat er wat bekende gezichten rond hen heen waren, immers was Amor degene die het meeste belang had momenteel. In elk plan hoorde offers gemaakt te worden.
          Ze verplaatste haar lippen richting zijn oor. “Are you enjoying yourself, baby?” Een onheilspellende ondertoon lag in haar anders stroperige stem. Opnieuw streek ze met haar scherpe nagels over zijn kaak. Elio had namelijk met haar laatste actie gedacht dat het leuk was zijn gezicht in haar nek te planten alsof hij niet meer van plan was het te verlaten. Nu stond de DeVil familie al bekend als heetgebakerde types, maar zelfs Ash zou nog verbaasd staan te kijken met hoe geduldig Poppy wel niet was op het moment.
          “Don’t get used to it, you jerk, it’ll be over before you bat your eyes”, siste ze erachter, in een toon zo stil dat het amper te horen was. Daarna vervolgde ze, ditmaal een stuk luider, “Oh, am I elated to have such a charming boyfriend like you!” Nogmaals drukte ze een kus in zijn nek, ditmaal om achter zijn rug stiekem Amor te controleren.

    [ Voor alle Elio-fans. Here ye go. (flower) ]

    [ bericht aangepast op 25 mei 2023 - 17:18 ]


    [ heaven knows ]

    Lajaria Ocán de Châteaupers
    ✧ ✦ ✧ Someday we may yet live to live and let live ✧ ✦ ✧

    ¸¸♬♩¸¸outfit ┊Ballroom w/ Lucien ¸¸♪♫¸¸

                ”Ja, misschien iets minder georganiseerd en de drank iets sterker*” vertelde de jongen, voor hij een slok van zijn drankje nam. “En de eerste mensen zouden daar al onder de tafel liggen.*” voegde hij toe. Het meisje fronste op zijn woorden, niet goed wetend hoe ze precies het beeld wat hij half schetste moest invullen.
          “Ik neem aan dat - dat met de sterkere drank te maken heeft?*” probeerde ze met een glimlach, in de hoop wat meer van het verhaal te krijgen. Het klonk tenminste interessant genoeg om aan te horen.
          Op alle feesten die door school georganiseerd werden kon het bijna niet uit de hand lopen. Hoewel Layla net zo kon genieten van de alcoholvrije drank als wanneer er wel iets in zat, dus klagen deed ze niet perse. Het meeste jammere vond ze dan toch wel dat er daardoor nou ook geen grote verhalen ontstonden vaak.
          Thuis had ze zeker vaak genoeg wel gedronken, ook zeker wel op jongere leeftijd dan haar ouders graag hadden gezien. Echter hield ze altijd haar eigen grens in de gaten, meer omdat ze zich altijd aan zichzelf ging irriteren als ze meer dronk dan ze wilde. Maar de hoeveelheden waarbij ze gewoon meer los was, maar zichzelf nog volledig in controle had, daar kon ze zeker van genieten.
          “Maar het belangrijkste..*” ging de jongen verder, zijn lippen in een speelse glimlach gekruld. “De mensen zijn niet zo aantrekkelijk als hier*” sprak hij.
          “Well, een groot deel van de mensen hier zijn aardig bezig met hun uiterlijk,*” begon Layla, maar ze viel even stil toen ze de jongen weer aankeek. De blik in zijn ogen liet haar zijn woorden nog eens goed doornemend. “Dat is niet wat je bedoelde he?*” sprak ze vervolgens, voor ze een slok van haar beker nam om zichzelf iets van een houding te kunnen geven.
          Layla was echt niet achterlijk, ze snapte heel goed het concept van flirten. Maar zodra mensen woorden een extra laag, betekenis aan woorden toevoegde, werd het wat verwarrend voor haar. Vooral als ze het niet verwachtte op dat moment. Dan drong het vaak te laat, of zelfs niet door bij haar wat er bedoeld werd.
          Het nam niet weg dat ze volledig door de grond wilde zakken als het gebeurde bij iemand die ze niet goed kende, die waarschijnlijk wel het hilarisch of iets zou vinden. En ze wist de jongen voor zich niet goed genoeg in te schatten wat zijn reactie zou zijn.
          “Mag ik dan zeggen dat er zeker ira studenten bij zitten die echt wel aantrekkelijk zijn?*” glimlachte ze, daarom. Zichzelf weer wat meer controle te geven over het gesprek.


    *in het Frans
    ⊱ ────── {.⋅ ♫ ⋅.} ───── ⊰


    --

    🍬 Candace Carmella von Schweetz🍬
    Met Ash die zeshonderd jaar in de badkamer bezig was, had ik inmiddels plaatsgenomen op een krukje achter mijn spiegel. Dat naar de deur staren begon zo te vervelen, de tijd ging er ook niet sneller door, en ik had in dat moment van staren te veel snoepgoed naar binnen gewerkt. Een suikerboost en verveling gingen niet samen, maar ik wilde ook mijn eigen grens overschrijden van het eten. ¨Jaja, we wisten al dat je geweldig bent. Schiet nou maar gewoon op,¨
    Na die woorden hield ik mijn hoofd ietwat schuin en staarde naar mijn spiegelbeeld. Mijn blik gleed van mijn kleding terug naar de roze lokken die langs mijn gezicht hingen. Na een aantal mislukte pogingen om het in een Ash model te krijgen, kwam ik tot de conclusie dat het niet mee werkte. Ik bleef wat bedenkelijk staren tot het moment dat zich een idee ontwikkelde in mijn hoofd, wat mijn mondhoeken omhoog liet krullen. Het was iets wat ik jaren geleden had afgezworen, maar ik zou mijzelf niet zijn als het inderdaad nooit meer zou gebeuren. De stemmetjes die klonken hadden, hadden de laatste periode al vaker geklonken en hadden steeds vaker de overhand. Het werd steeds aannemelijker om er gewoon gehoor aan te geven.
    Mijn hand zocht naar een schaar die verstopt lag in een van de lades naast mij en hoewel ik de spiegel voor mij had, keek ik over mijn schouder om te kijken of er al vooruitgang was vanuit de badkamer. Zoals verwacht was dat niet het geval en kon het nog wel even duren. Dat gaf mij mooi de gelegenheid om de schaar in mijn lokken te zetten tot een pony weer zichtbaar was en mijn lokken tot net boven mijn schouders reikte. Misschien had het leven binnen de muren van een paleis toch nog iets positiefs opgeleverd, had ik toch nog iets opgestoken wat betreft vaardigheden.
    Het moment dat ik de schaar terug gooide in de la, was het moment dat de deur van de badkamer open vloog.
    Waar ik soms het gevoel had alles gezien te hebben, werd mij nog even bewust gemaakt dat dat niet het geval was. En dit terwijl ik er in de tussentijd eigenlijk niet meer verbaasd van opkeek. Ik wist alleen niet zeker of ik aan zijn outfit kon wennen vanavond.
    ¨Ik denk dat het een wijs besluit is als ik mijn mond hierover hou,¨ sprak ik bedenkelijk, want dit was voor het eerst dat ik niet zo goed wist wat ik hiermee aan moest en op moest zeggen. De enige en eerste reactie die ik had, had mijn mond al verlaten en genoeg gezegd.
    Toch kon ik het niet laten om hem een handje te helpen. Ash was blij en dat was het belangrijkste in deze situatie. ¨Since when do you, the great Ash, ask for permission? Or what was this supposed to mean?’’ beantwoordde ik zijn vraag met een vraag. Wel of niet reageren, waarvan de laatste optie in het begin aannemelijker leek, had allebei dat het twee kanten op kon schieten. Zijn gedachten werkte soms net zo als de mijne, maar daar waren we al achter.
    Toen mijn intenties duidelijk werden, was zijn reactie te mooi. Dat was hetgene wat mij van binnen liet lachen en waar ik het stiekem deels voor deed. Het was een zo'n blij als een kind naar the horror situatie.

    Het duurde niet lang voor ik klaar was met mijn feestje en meegetrokken werd naar het feest. ¨I know it's Halloween, but can you please stop being so scary?¨ De rillingen liepen over mijn rug bij de woorden en gelukkig kwam ook Ash tot dit besluit. ¨Or are you trying to give me nightmares for a reason?¨ In dat geval zou hij niet heel lang nodig hebben, dacht ik zomaar. Maar of dit nu de beste manier was om iets bereiken, was de volgende vraag.
    Waar ik Ash met liefde de dansvloer op wilde trekken, puur voor het entertainment hoe hij zich op hakken voortbewoog, knikte ik toch als antwoord op zijn vraag.
    Ik trok hem mee naar de dranktafel, maar bleef halverwege abrupt staan om mij naar hem toe te draaien. ¨Wait, wait, wait, I can't imagine you didn't have plans for this party, expect for…¨ Met een gebaar was het overduidelijk dat ik zijn outfit bedoelde.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer


    AMOR-BEAU DESROSIERS

    Little Beast - At the party - Hiding in the shadows with Kai - outfit



    “Je bent een leugenaar, Amor.” De rode solocup in mijn handen knarsten ligt onder de druk van mijn vingers. Mijn spieren tegen houdend om het ding niet helemaal te vermorzelen en de jongen voor me wakker te schudden- of juist het omgekeerde te smeken. Echter wist ik op automatische piloot de twee bekers in alle kalmte terug op de tafel neer te zetten, waarbij mijn bruine kijkers Kai’s scherpe blik vermeed.
    Plots leek het alsof ik alle blikken op me voelde branden- en me zo uit mijn koele focus poogde te halen. Voor ik terugkeerde naar deze school had ik mezelf nog zo beloofd om in de schaduwen te blijven. Mijn hart bonsde in mijn keel- ondanks de kalme muziek kon ik haast de rusteloze beats uit mijn verleden in gedachten opdraven. Uit de tijd waar ik net zo in een donkere spiraal gezogen werd als de jongenman voor me- één met een boel pixie, onbeantwoorde liefde en hopeloos verlangen naar vrijheid. Een vrijheid doe ik toen maar voor ‘granted’ had genomen. Ik sprak Kai echter niet tegen, ik wist niet dat ik het kon zonder dat mijn hart eruit zou bonsen- de verdrongen woede/ angst/ pijn van mijn beeste stilaan voelen ontwaken. Ik moest hier weg, een vluchtweg vinden vooralleer ik niet meer wegkon uit de put die ik mezelf weer in zou gaan begraven. Een put die me regelrecht terug naar mijn vader zou sturene en dat kon ik niet. Maar ik had me misvoorgenomen dat de geesten uit mijn verleden genadig met me zouden zijn.
    De schaduwen waar ik eerder me nog in had willen wikkelen- als een een veilige kokonn leken helemaal verdwenen te zijn. In mijn gedachten leek het spotlight mij in het vizier te kijgen. Alleen op een podium klaar voor de spot van het publiek aan te horen- hoe ik opnieuw weg ge’boo’d’ zou wouden door alles en iedereen die me ooit aanbad. Mijn hart ging als een razende tekeer terwijl paniek me bekroop.
    “Hypocriet” Ik moest hier weg. Nog steeds zijn blik vermijdend keek ik om mijn schouder waar een zoveelste geest me tergerde. De Vurige rode lokken als een lint van vuur glommen in het licht, terwijl ze haar giftige kijkers in mijn bruine poelen haakte. De dame die ik als mijn eigen evenbeeld aanzien had- liefde en leed me kon delen. De tijden waarbij we samen dansten op de ritsmes die mijn hart nu nabonsten- hoe ik bij haar ongegeneerd mijn werkelijke beestje kon bovenhalen- de dame die eveneens me in de monsterlijke put had geworpen toen ik voor ééns niet naar haar luisterde. De reden dat ik terug naar mijn ouders was gevlucht- en toch hunkerde naar de emotionele marteling van haar tenopzichte van die die ik dagelijks bij mijn vader onderging. In haar armen niemand minder dan de jongen waar we zoveel over gegibberd hadden.
    Een lustige piraat die ondanks zijn aantrekkelijke gelaat- een volslagen debiel was onder de vrouws standaard rijkte. Waar de dame die voorheen nog nooit een man naar haar wezen- leek ze nu als een linkse minx haar vingers over zijn bast te glijden. Een steek van heimwee en verraad woedde door me heen- mijn ademhaling iets versnellend. Wat was dit? Was ik meteen al vervangen voor een stuk vlees die ze voorheen als niets minder dan een speeltje had gezien? Zou Poppy hem meenemen naar feesten- hopend dat hij wel naar haar zou lusiteren desnoods met de nodige fysieke handelingen welke ze oh zo nodig bij me miste? Ik snoof toen onze blikken elkaar kruisten-, waarna ze een andere uitweg vonden.
    “Je bent even fake als de rest hier.” Mijn ademhaling werd zwaarder, fuck Amor. Mijn donkere poelen kruisten nu die van aan ander belager. Larsen. De mentale spotlichten leken nu als heise strobe lichten te flikkeren- de benauwdheid mijn ribben kapot duwend, mijn kiezen op elkaar geklemd. De kille ijsprins zijn blik ook neerkijkend op me richtend, waarna deze heartbreak zich ook naar zijn nieuwe vriend boog. Mijn laatste optie was toch mijn gekwetste bruine poelen in die van Kai priemen.
    “- Waar is je zelfrespect?” Mijn pupillen vergroten ook net- me ditmaal niet tegenhoduend van de komende paniek/woede aanval die zich als zuur in mijn strot vormde. Mijn kin licht optikkend waarna ik me groter maakte tegenover de kleinzoon van neptunus. “Fake?” een schamper lachje verliet mijn lippen- klaar om deze Shitshow groter te maken.
    “Ik heb evenveel zelfrespect als jij nog hebt, Kai.” Begon ik mijn bruine kijkers dull- toch een kleine vlam begon te flikkeren- mijn ademhaling onregelmatig. “ Is het je ooit al op komen dagen dat ons hele bestaan één F-“ ik snoof “ Eén verdomde show is?” ik krulde mijn neus iets op en boog me naar Kai toe, mijn vinger eens in zijn torso porrend. “ We zijn gewoon Fake Kai.” Kwam er scherp over mijn tong. “Je zelfrespect? Je FUCKING vrijheid? Ben je idioot ofso? “ ik tikte even tegen mijn hoofd aan, waarna ik deze schudde. “We hebben die nooit gehad.” Mijn stem stierf weg, evenals d eopgeborgen woede die onkdans mijn innerlijke gedchreeuw om ze eindelijk terug boven te krijgen- niet hielp. “Niet ik- niet jij- niemand hier geeft een focking keuze Kai.” Ik porde nogmaals in zijn Torso. “ Dus steek dat zogename zelfrespect van je waar het licht niet schijnt en blijf verdomme uit mijn buurt.” Het laatste was haast een fluistering. “Ga jezelf maar verzuipen- Eindig je net z-zo verdomd Miserabel als MIJ.” Gromde ik een laatste harte por uitdelen tegen zijn borstkas waarbij mijn stem het al helemaal begaf- Ik nam een diepe teug adem. Geschrokken van mijn eigen woorden die er in opwelling uitgerold waren. “Merde.” En een Tssk trok ik mezelf terug, mijn hoofd nog eens kort omdraaiend waar Poppy stond, achter haar de exit. Ik keek terug naar Kai, mijn ene wenkbrauw gekweld naar beneden, mijn lichaam trillend van alle gevangen emoties die er tegelijkertijd uit wilden barsten. Ik nam een stap naar achteren. “ Amor, Zut.” Vervloekte ik mezelf, mijn ademhaling niet onder controle krijgend. Nog een stap naar achtern- klaar om hier gewoon vandaag weg te rennen. Klaar om in die put te springen die ik mezelf net gegraven had. Klaar om eindelijk van al die brandende blikken verlost te worden.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2023 - 23:37 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    NAIA MARMORIS



    ''Proost." Daisy tikte haar volle glas tegen dat van mij en nam meteen een slok. Ik volgde haar voorbeeld en sloeg meteen wat champagne achterover. Hij was niet te zoet maar ook niet te bitter, dus ik nam snel nog een teug. En daarna nog eentje. Ik dronk niet veel maar dit hoorde een feestje te zijn en ik wist wat er zou gebeuren als ik aan dit tempo doorging. Een mist zou in mijn hoofd omhoog trekken. Eentje die dik genoeg was om het voorval met Kai te bedekken.
          Ik richtte me terug naar Daisy, die een kort verslag deed over haar dag. ''Ik heb de hele dag het kooklokaal gezeten, nou eigenlijk... Eigenlijk niet de hele dag, want ja... Ik en Dawn moesten bakken voor het welkomstfeest, maar toen werden onze spullen gestolen. We moesten helemaal achter Sour Bill aanrennen door de school heen! Je weet wel, de groene handlanger van Candy.''
          Ik knikte en een grote grijns gleed over mijn gezicht bij de gedachte aan mijn beste vriendin die achter Sour Bill aanzat. "Je hebt hem toch gevangen, mag ik hopen?"
          Mijn ogen gleden eventjes naar de mensen achter Daisy en mijn adem stokte in mijn keel. Poppy en Elio kwamen net aangelopen. Mijn blik bleef steken op hun handen en de vingers die in elkaar verweven waren. Mijn hart zonk in mijn schoenen.
          ''Ja, Fee, Arthur en ik hebben uiteindelijk wel de dief gevangen hoor, maak je geen zorgen..." ging Daisy verder en ze wees naar de tafel vol gebak. "Ik heb zelfs iets nieuws gebakken! Daar staan al onze baksels! Je moet zo meteen echt met me mee komen!''
          Ik slikte mijn opkomende verdriet weer weg en volgde haar uitgestoken vinger. Ik wist niet goed waar ze precies naar wees, maar het zag er allemaal even lekker uit. Ik probeerde mijn stem niet te laten trillen toen ik zei: "Wauw, goed gedaan hoor Dais."
    Ik wilde me terug op Daisy richten, maar mijn blik ging als vanzelf weer naar Poppy en Elio. Poppy had ondertussen Elio's armen rond haar lichaam gewikkeld. Ze fluisterde iets in Elio's oor.
          De tranen brandden achter mijn ogen. Eerst Kai en nu dit? Ik wist dat Elio niet te vertrouwen was, maar om recht voor mijn neus met Poppy te staan flirten ging zelfs voor hem te ver. Ik slikte en probeerde het tweetal te negeren. Toch zag ik vanuit mijn ooghoeken hoe Poppy haar lippen tegen Elio's keel drukte en hem daar zoende. Ik wist hoe het was om in Elio's nekholte te liggen. Ik wist hoe warm het daar was, hoe hij rook, hoe hij reageerde als ik hem daar zachtjes beet. Dat Poppy nu die kans kreeg, maakte me ziedend.
          Ik sloeg mijn glas champagne achterover. Negeren was absoluut de beste optie maar ik kon het niet laten om het tweetal een woeste blik toe te gooien. "Kom Daisy, we gaan." Ik trok mijn beste vriendin naar de dansvloer en verwelkomde eindelijk de waas in mijn hoofd. "Ik moet me aan onze afspraak houden, toch? Geen mannen. Alleen wij."
          Elio was het niet langer waard om hem mijn tijd of mijn aandacht te gunnen. Ik ging met mijn rug naar de bar staan en bewoog ritmisch mee op de muziek. Zolang Elio en Poppy nog aan de bar stonden, kon ik geen vol glas gaan halen. De muziek, de aanwezigheid van mijn beste vriendin en de warmte in de ruimte zouden voor nu genoeg moeten zijn om me af te leiden. Ik keek naar Daisy, naar haar knotsgekke jurk en de lach op haar gezicht. "Ik weet dat we elkaar maar een dag niet gezien hebben en toch heb ik je gemist. Is dat gek?"






    [ bericht aangepast op 31 mei 2023 - 18:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Brianna Seraphina Charming
    ❁ "I’m sorry that people are so jealous of me. But I can’t help it that I’m popular.” ❁

    ❀₊˳˚‧ outfit ┊Ballroom w/ Lyra ‧˚˳₊❀
          ”Bedankt, jij ook,” sprak Lyra met een glimlach op haar gezicht. Automatisch schoten Brianna’s ogen naar haar eigen jurk, haar vrije hand zachtjes over de stof strijkend alsof er een kreuk in had gezeten. Haar ogen gleden over de menigte, onbewust op zoek naar andere mensen met wie ze eventueel nog kon praten vandaag, of dansen of gewoon iets om het hele feestje wat beter te maken.
          “Het is aardig rustig vindt je niet?” vroeg Lyra vervolgens, wat Brianna weer uit haar gedachten liet opschieten, opkijkend naar het meisje. “Bovendien is er te weinig eten én de playlist is bagger. Ik weet niet wie deze mix heeft gemaakt, maar het past totaal niet bij elkaar,” klaagde het meisje verder.
          En Brianna kon het niet laten om zacht te lachen op haar woorden. Ze was ondertussen zo gewend om al die meningen voor zich te houden, hoe kut alles kon zijn, er niks van te laten blijken. Dat ze het juist prachtig vond als iemand het wel uitsprak. Juist als ze het er helemaal mee eens was.
          “Soms ben ik overtuigd dat ze ons tot dood willen vervelen,” lachte Brianna zachtjes, voor ze een slok van haar champagne nam. “Een zieke manier van mishandeling,” voegde ze nog toe
          “Maar goed, genoeg van dat. Een goede dag gehad?” Brianna hoefde niet lang het meisje haar gezicht te bestuderen om de conclusie te trekken dat het haar eigenlijk niks kon boeien. En ze kon het haar niet kwalijk nemen. Beide kende elkaar gewoon net niet goed genoeg om nou echt iets te geven om hoe ze de dagen door kwamen. Uiteindelijk kende ze elkaar bijna alleen van het zwaardvechten.
          “Het was redelijk,” sprak ze, haar schouders ophalend. Het liefst dacht ze er niet te lang over na, het hele weerzien van Larsen had veel meer impact op haar gehad dan ze zelf had verwacht, of gehoopt.
          “Is het erg als ik gewoon hoop dat de Ira studenten wat meer leven in deze feestjes kunnen krijgen,” jammerde ze zacht.




    --

    I need somebody to pull me out of this grave I've filled with hate and doubt
    I need save right now, can you hear me calling out?

    Neirin







          22      ✦      Ira      ✦      Daughter of Maleficent (secret)      ✦      Outfit      ✦      With Ilyas & his Kitten

    Een zachte blos streek over Ilyas zijn wangen heen, waardoor Neirin kon zien dat hij bloosde bij het horen van haar opmerking. De blondine glimlachte slechts een keer terwijl ze met een zoete doch plagende blik naar de jongen keek; een van haar wenkbrauwen lichtjes opgetrokken. “W-wel —” begon hij stamelend vervolgens te spreken. “M-meestal struikel ik rapper dan eh haasje over te doen met Hassim.” Neirin humde slechts een keer terwijl ze toekeek hoe de grote kat zich al luid spinnend tegen Ilyas aan krulde. Misschien dat ze het dier oprecht leuk zou kunnen vinden, pogend zelfs wat toenadering bij hem te vinden door met haar nagels eens onder zijn kin te kroelen, ware het niet dat Hassim haar (vooral bij de aanwezigheid van zichtbare vleugels) als een heus speeltje zag. Ze was niet graag iemands speeltje. Althans, niet dat van een dier en al helemaal niet op deze manier. Toch liet ze geen verwijt horen en was er ook geen enkele glimp van te zien in de uitdrukking op haar gelaat op het moment dat ze tegen Ilyas zei dat hij zijn lieftallige kater er nog maar eens op moest wijzen dat ze geen speelgoed was.
          ”Heb je dat gehoord? Niet meer doen he?” sprak Ilyas zo strikt mogelijk tegen Hassim — wie op zijn beurt luid spinnend de jongen een kopje tegen zijn zij aangaf. “Mhm,” humde Neirin zacht terwijl ze haar ogen een keer miniem toe kneep toen ze de grote kat nog een keer in haar opnam. Misschien dat hij haar inderdaad vanaf nu niet meer zo enthousiast zou bespringen, maar iets aan de twinkeling in Hassim zijn ogen vertelde haar dat hij het mogelijk over een tijdje toch nog tenminste één keer zou proberen.
          Langzaam dwong Neirin zichzelf terug overeind en stak ze een hand naar Ilyas uit waarbij ze hem vroeg wat hij ervan vond om een drankje ergens te scoren. Op dat zelfde moment dwarrelde de eerste sneeuwvlokjes naar beneden en nog voor Ilyas haar uitgestoken hand aannam, ving Neirin een paar van de ijzige vlokjes op de palm van haar hand. Subtiel gleden haar mondhoeken een klein stukje omhoog. De winter was altijd een prachtige bron van inspiratie geweest om te schilderen en hoewel de kleuren simpel leken — wit, lichtblauw, turquoise en een vleugje marineblauw — vond de blondine juist de zachte pasteltinten in de schittering van duizenden sneeuwvlokjes die zich tot een dikke deken hadden gevormd. Neirin hield van de winter, ook al was de zomer op andere momenten haar meest favoriet.
                ”Ik-uhm, zeg geen nee tegen punch?”
          Met een onschuldige uitdrukking op zijn gezicht keek Ilyas haar aan, zodra hij zijn hand in dat van Neirin had gelegd en zij hem op haar beurt moeiteloos overeind kon helpen. De blondine dwong haar gezicht in de plooi te houden bij het horen van het woordje ‘punch’ en tevens dus ook het gebrek aan alcohol, daar er vanavond hier op dit feest op legale wijze geen druppel van te vinden was. “M-mag ik je vergezellen dan?” vroeg Ilyas vervolgens, waarbij hij haar zijn arm aanbod en met zijn andere hand een keer door zijn donkere krullen krabbelde. “Ten-tenzij je hier op je eh date zat te wachten n-natuurlijk.”
                ”Een date?” herhaalde Neirin zijn woorden, een tikkeltje verrast.
          Haar beide wenkbrauwen schoten lichtjes iets naar omhoog. Toen voelde ze zijn aanwezigheid ergens in de verte, maar toch ook weer zo ontzettend dichtbij en ze hunkerden ernaar om hem beter te kunnen voelen. Theo. De blik die hij op haar wierp, liet de kleine haartjes in haar nek overeind komen, terwijl kippenvel over haar huid heen trok — overal waar zijn blik haar aanraakte. Neirin keek een keer om, borstelde haar strakke wenkbrauwen tot een lichte frons toen ze probeerde te vinden waar hij precies was, maar ze vond hem niet. Miniem vertrok haar gezicht, glansde een sombere gloed kortstondig door haar groene ogen, en voelde ze het stille gevoel van gemis samentrekken in het diepste van haar wezen. Ze wilde dat hij hier was, bij haar.
          ”Maak je geen zorgen,” herpakte Neirin haarzelf vervolgens en plantte ze een zoete glimlach rond haar mond wanneer ze haar arm door dat van Ilyas haakte. “Mijn enige date vanavond was met een dure fles rode wijn en hij heeft af laten weten. Ik zal het moeten doen met de punch, dus hopelijk is die een beetje te hachelen.” Geamuseerd keek ze Ilyas schuins een keer aan, waarna ze hem zachtjes met haar meetrok in de richting vanwaar het bal zich daadwerkelijk bevond. Wanneer Hassim de achtervolging in besloot te zetten blikte Neirin waakzaam een keer over haar schouders heen en negeerde ze de drang die ze kreeg om luid een keer met haar vleugels te klappen nu deze veilig verborgen zaten onder een strak geweven spreuk.
          Eenmaal binnen aangekomen liet Neirin haar lange nagels een keer door haar blonde lokken heen gaan en schudden ze er zo een paar sneeuwvlokken uit, alvorens ze een keer rondkeek. “Wie had dat verwacht, hm? Sneeuw deze avond,” mompelde ze zacht tegen Ilyas, wiens arm ze nog steeds vasthield — haar hand losjes op zijn onderarm geplaatst.
          En toen zag ze hem staan, bij de dranktafel. Iemand die ze hier eigenlijk totaal niet verwacht had te zien. Neirin herkende zijn rode haren, die nu een stuk donkerder waren dan toen ze elkaar afgelopen zomer hadden ontmoet. Lichtjes kantelde ze haar hoofd en een paar losse plukken blond haar bewogen stilletjes mee. Ze verbeelden het zich vast. Hoe groot was de kans nu dat ze uitgerekend hem hier op Metanoia zou treffen? Hij leek er gewoon op, als een dubbelganger, dat moest haast wel. En dus probeerde Neirin haar blik van hem af te halen en over de rest van de menigte te laten gaan. Het was vol en druk. De dansvloer was gevuld met leerlingen die hun lichamen tegen dat van iemand anders aan kronkelden, of een paar die juist een vreselijke foute move maakten in de hoop een van de dames te versieren. Een paar wisten hun soepele bewegingen te tonen, maar het lokte Neirin niet.
          Hier en daar herkende ze nog enkele bekende gezichten meer, maar haar blik dwaalde veelste snel weer terug. Over zijn rode haren heen, langs de scherpe hoeken van zijn gezicht en over de kleding die hij droeg. Zijn gezichtsuitdrukking stond anders dan die bewuste avond, of daags daarop. Hij was boos, ziedend zelfs, maar hij was het wel echt. De jonge vlakbij hem, Amor, keek eveneens alles behalve vrolijk — bijna verdrietig haast terwijl het gif van zijn gezicht afdroop wanneer hij verder sprak. De blonde Fae tuitte kort een keer haar lippen, maar gaf ogenschijnlijk niets om wat er tussen hen gaande was. Nog niet, althans. Nee, zij was in haar hoofd nog steeds bezig met de puzzelstukjes op een plek leggen nu ze Kai hier zo getroffen had.
          Dan beseft Neirin zich dat de vogel van eerder, die als een ongeduldige kwajongen op haar slaapkamerraam had zitten tikken, hard en nukkig, absoluut geen toeval was geweest. Neirin stootte een stil, schalks lachje uit. Ze herkende de vogel omdat ze hem eerder had gezien. Omdat hij er ook was toen ze hem redden. Omdat de vogel naast haar vloog toen ze na een metersdiepe duikvlucht met hem in haar armen naar het strand vloog. Voor luttele seconden vergrootte Neirin’s helder groene ogen en haperde ze dusdanig in haar pas dat ze kortdurend op haar plek bleef stilstaan.
          “Sorry, wat zei je ook alweer?” vroeg ze aan Ilyas haar blik resoluut van Kai en Amor geschoven en tot de jongen naast haar gericht.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Marius Victor LeGume

    Barfight initiator ||Majors; Make A Man Out Of You || with Lillith behind the party walls - Outfit


    Als een steentje over het water, skipte de usb stick enkele meters verder, waarbij de vlak voor de zwarte lederen boots- of wat waren het? Stelten? Moorddingen van wel een erg intimiderende belager. Mon dieu…"Well, well, look who we have here, Nero", niemand minder dan Lilith kwam tevoorschijn uit de schaduwen van de colissen en even wist een kleine -ikweetnietwathetwas- me te overheersen. De dame had het altijd al op me gemunt- ondanks mijn tactieken om de freak uit mijn buurt te houden leek ze steeds meer en meer uit het niets op te doemen. Was dat nou net niet het omgekeerde van wegjagen?
    Op haar schouder had ze dan nog een zwarte vogel zitten- het beest enkel op te merken als er was licht op zijn inktzwarte vezen scheen en zijn gekrijs me laten opschrikkend steeds- als ze wilde kon ze dat gevleugelde moordding zo op me afsturen… Liever niet want ik hield niet van gevogelte. Enkel op mijn bord.
    De lijkwitte boog zich tergend traag naar de USB stick- met nota bene mijn favoriete sleutelhanger aan – zo van die bierglaasjes die bubbelden als je ze ondersteboven hield- waarna haar duistere poelen de stick even bestudeerden. "Such a cozy place, doing such wicked things, and advertising your unyielding frame?" ik trok even onbegrijpend mijn neus op. “My what now?” een antwoord kreg ik niet- gezien Lilith op haar killerheels naar me toe sloop. Ookal was ik een stoere jongen- deze dame deed mijn bruine peolen toch vergroten als een rendier bij autolicht. Shit shit shit.
    Mijn hoofd gleed naar het luik waar ik eventueel nog kon ontsnappen, maar met een simpele tik van haar voet vloog het ding met een luide ‘Bam’ toe- me mijn schouders laten opschrokken. Issa trap.
    Ik voelde haar blik over me heen branden en even leek ik kort te beseffen hoe ongemakkelijk ik er van werd. En dat zegt veel van iemand die zich iedere dag bewonderde. Waar mijn angst voor de anderzijds kleine onschuldig lijkende meid gegroeid was kon ik niet precies uitleggen- of zou mijn koppige macho brain ontkennen. Maar die angst kwam voort uit een verschrikkelijke onzekerheid. Hoe haar blik door me heen leek te branden- ze steeds mijn eigen mannelijk zijn in vragen stelde met haar krols gespin. De usb stick verdween in haar outfit welke wel erg leek op Morpheus van The Matrix.
    "It sure seems as if you were waiting for me especially." Spon ze verder waardoor ik even slikte, mijn adamsappel iets te zichtbaar slokken ik had twee stappen naar achter gezet, maar botste tegen een lege doos drankflessen aan, waardoor ik bijna achterover viel. Ik kon geen kant meer op. Komop Mar- verman jezelf. Ik nam even diep adem en duwde mijn borst vooruit- al dacht ik even dat mijn ziel mijn lichaam verliet toen Liliths koude vingers tegen mijn bast aan siste. Ohno.
    "Have you missed me that much, my little chicken? It does make me wonder. . ."haar woorden haast onhoorbaar met de muziek in de achtergrond ik likte kort van mijn à propos mijn onderlip "Such a big and strong man, you are, there's certainly nothing you can't do. Nothing to make you yield." Haar vingers hadden één van de vele scheurtjes in het nettige T-shirtje gevonden, waarbij haar klauw er dreigend onderdoor wurmde. Haar streling koud- docht kon ik he tniet laten om een zwoele ‘Oh yeahh…’ door mijn gedachten te laten gaan, waarna ik mezelf mentaal een klap tegen mijn kaak gaf- Nee Mar- Neee.
    Het krassen deed me mijn adem inhouden, waarna ik mijn donkere poelen uiteindelijk in haar duister kijkertjes haakte. "Is there?" haar adem brande op mijn licht plakkerige huid- waardoor ik even mijn witte tanden bloot glimlachte- en ze daarna algauw vertrok in een platte streep. “Natuurlijk niet!” verdedigde ik mezelf, mijn hand kort om haar pols klemmend- maar het scherpe gekrijs van de zwarte rotkip deed me met een ‘Waah’ haar hand weer loslatend, waarna ik mijn wenkbrauwen samen duwde. “ Enkel een meid die mijn usb stick heeft weggetoverd-Waar is ie?” vroeg ik nu weer even stoerder, terwijl ik mijn licht sneller tikkende borstkas poogde tegen te houden. “Het zou jammer zijn dat ik je ervoor zou moeten neergooien.” Vervolgde ik vervolgens schouder ophalend, maar al te goed wetend dat de sneeuwkleurige schone voor me op iets heel anders uit was.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Lucien      Étienne      LeGume

    Son of Gaston | 22 | Balroom | With Layla

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰

    .•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰.•*´¨`*•.✰


    “Ik neem aan dat - dat met de sterkere drank te maken heeft?*” zei Layla over Lucien zijn opmerking dat bij een Ira feest de halve jaar laag al onder de tafel had gelegen. "Hmm ja voornamellijk de drank,*" zei hij, waarna hij een eerste slok van zijn drankje nam, een bedenkelijke blik trok over zijn gezicht. Hij keek naar het drankje in zijn handen, toen naar Layla en toen naar de dranktafel die vlak achter hem stond. Of dranktafel, Lucien wist niet of je het zo kon noemen, want na zijn eerste slok had hij zo het vermoeden dat er helemaal geen drank in zijn drankje zat. "Zit hier alcohol in?*" vroeg hij Layla bedenkelijk, waarna hij nog een slok nam in de hoop dat het drankje inmiddels een andere smaak had gekregen.
    “Well, een groot deel van de mensen hier zijn aardig bezig met hun uiterlijk,*” zei Layla, een kleine lach rolde over Lucien zijn lippen, het was duidelijk dat zijn compliment volledig over Layla haar hoofd heen ging. Het ging namelijk niet over de andere mensen op de school het ging enkel over de knappe dame zelf. “Dat is niet wat je bedoelde he?*” herpakte Layla zichzelf, Lucien keek haar geamusseerd aan terwijl hij haar zag nadenken over de betekenis van zijn woorden. "Niet helemaal*" Eigenlijk vond Lucien het wel aandoenelijk dat Layla niet direct door had dat er met haar geflirt werd, als of ze de regels van een spel nog niet helemaal snapte en eerst mee moest doen om te begrijpen wat er gaande was. Een spel, dat was wat het voor Lucien meestal was. Kijken op welke knoppen hij bij iemand moest drukken om ze te krijgen waar hij het liefst had... zijn bed.
    “Mag ik dan zeggen dat er zeker ira studenten bij zitten die echt wel aantrekkelijk zijn?*” zei Layla vervolgens, een kleine lach rolde over Lucien zijn lippen toen de jonedame terug flirte, iets wat hij niet meer had verwacht. "Is dat zo?*" zei hij geamuseerd. "Welke Ira student weet je aandacht dan te grijpen?" Lucien wist natuurlijk wel dat het over hem ging, maar hij liet zijn eigen ego altijd maar al te graag strelen.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    He kissed my neck and it felt like heaven.

    Thessalonica





          22      ✦      Daughter of Hades      ✦      Ira      ✦      Dress       ✦      With Élodie      ✦      Party


          Nog een laatste keer brengt Thessalonica de donkerrode lippenstift aan op haar lippen. Velvet Myth heette de kleur. Hoe toepasselijk.
    Zorgvuldig bekeek ze nog eens haar make-up in de spiegel alvorens ze de lippenstift teruglegde bij de rest van haar make-up.
    Haar oog make-up had ze neutraal gehouden. Hierdoor werden haar lippen de blikvanger.
          Ze deed enkele stappen achteruit, zodat ze haar hele figuur in de spiegel kon zien. De witte jurk die ze droeg, paste perfect. Haar handen liet ze voorzichtig glijden over de zijden stof, om de het strak en netjes te trekken.
    Thes draaide zich om en liep richting haar bed, waar ze haar hakken had staan. Uitgekozen om perfect te passen bij haar jurk natuurlijk.
    Op haar nachtkastje had ze nog enkele sieraden neergelegd. De simpele ketting die ze van haar vader had gekregen aan het begin van het schooljaar was er een van. Ze deed de ketting om en vervolgens deed ze de oorbellen die ze klaar had gelegd in.
    Perfect.
    Met nog een laatste blik in de spiegel, besloot Thes dat het tijd was om te gaan.

          Bij binnenkomst van de zaal was ze eerst iets te drinken gaan halen. Punch.
    Alcohol was niet toegestaan op Metanoia. Wat betekende dat Thes de avond moest zien te overleven zonder. Een grote opgave.
    Echter toen ze de eerste slok nam van haar drinken, proefde Thes vrijwel meteen dat er niet alleen punch in haar glas zat. Iemand had het heft in eigen handen genomen om te zorgen dat de avond draagbaarder werd.
    Veel was het niet. In deze situatie was het echter beter iets als niets.
          ‘’Please zeg dat het draagbaarder gaat worden dan dit,’’ klonk een jammerende stem naast haar.
    Een van Thes haar mondhoeken krulde omhoog.
    Elodie was bij haar komen staan.
    ‘’Ik moet je dan teleurstellen, ben ik bang,’’ antwoordde Thes geamuseerd. ‘’maar wie weet kunnen we iets bedenken om het draagbaarder te maken?’’ Wat wist ze nog niet. Maar er zouden vast mogelijkheden zijn om het feest wat interessanter te laten zijn.
    Op Ira waren de feesten een wereld van verschil geweest met waar ze nu waren.
    ‘’Tot die tijd moeten we ons zelf maar vermaken,’’
          De dochter van Hades was blij dat Elodie bij haar was komen te staan. Het alternatief was een van de Metanoia studenten, waarvan enkelen haar al hadden aangekeken met een twijfelende blik of ze haar zouden aanspreken. Nu leken ze ervoor te kiezen om dit niet te doen.
    ‘’Ze kunnen toch wel feestjes geven die niet zo zoetsappig zijn? Ze maken het steeds onwaarschijnlijker dat ik het overleef hier tot mijn diploma,’’
    Thes nam een slok vanuit haar glas. Kort wierp ze een blik door de zaal heen.
          Sommige studenten leken het ‘elegant’ gedeelte van het thema als optioneel te hebben gekozen. Thes wist niet welk van die studenten ze er erger uit vond zien. Het elfje? Of degene die eruitzag als een suikerspin.
    Haar blauwe kijkers richtten zich vervolgens op haar vriendin.
    ‘’Als je het niet overleeft, kom ik je persoonlijk terug slepen naar het land der levenden,’’ zei Thes. In haar toon was te horen dat ze het niet serieus bedoelde.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2023 - 20:25 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.



    PERCIVAL ASHLEY HOOK

    Son of a b*tch – At the party – Sorta bumping into Arthur? -Outfit




    Alles was zwart- weer was ik alleen. Met enkel het geluid van mijn eigen hartslag en ademhaling die weerhalmde in de leegte. Niets gelijkend aan de gangen van Ira nog van de nieuwe Metanoia school.
    Mijn ademhaling versnelde iets paniekerig. Bloody- not again. Het enige wat ik me nog kon herinenren was at ik een hevige afkick aanval had gehad) met hun domme geen alcohol toegelaten verbod, waardoor deze piraat het moest zien te overleven zonder Rum. Ik was gedoemd te sterven.
    Het zou niet de eerste maal zijn in limbo. Vastgesloten zittend tussen twee werelden- wachtend op de weerhalmende dreigende stappen van Mr.death himself. ‘Come on mate’ fluisterde ik zuchtend- misschien was het wel mijn tijd geweest. Tho had ik dit liever gevierd stervend in een vat rum- de geur van de goddelijke drank mijn neus doorpiercend terwijl ik eraan dacht. Misschienw as dit wel d hemel. Tho… mijn tikkende gedachtegang maakte het lastig om hiervan te gaan genieten- het was namelijk niet een eeuwige rit over de oneindige wateren waar iedere piraat van droomde. Een reis die in het levende land teneinde zou lopen- maar verder zou gaan aan de andere kant- meewiegend naar hier hiernamaals.
    Toch herinenrde ik me limbo anders- ze presen over het witte licht en dit… Dit was maar erg somber en donker. Met een snuif en een frons probeerde ik met het beetje licht die tussen de spelten van de duisternis heen piepten, enkele omtrekken te herkennen. Ik merkte te omleiningen van mijn kniëen op, omhooggetrokken tegen mijn borst aan. Hmm.Ik wilde mijn ledematen strekken, waarbij mijn lichaam en achterhoofd algauw begroet waren door een muur. “Bullocks!” vloekte ik kwaad als een holle ‘BONK’ de plots kleine ruimte weergalde. “What in the seven seas….” Ik snuffelde opniew. Wacht eens even. Dit rook verschrikkelijk naar rum- mijn handen ditmaal ook minder schuddend dan eergister. Mijn hoofd niet enkel door de stoot hevig bonzend. Voorzichtig gleed ik met mijn hand naar de gewelfde muur heen waar mijn vinger naarboven gleden. Ruw- houterig. En boven me wat gewicht, maar met een duwtje zag ik licht boven me heen piepen. “Bij Davy Jones locker!” murmelde ik vloekend, ditmaal mijn tweede hand naar boven halenden duwend. Maar een zwaar gewicht hield me tegen. Ongeduldig begon ik te worden- kleine ruimtes en Mr Jones Jr gingen dus niet samen. Daarbij waren mijn armen ook echt lui vandaag, dus waagde ik een tweede poging. Ik maakte het mezelf nog krampachtiger door met mijn benen wat omhoog te klimmen. Hierdoor mijn hoofd naar de bodum van de houten ton brengend, zodat ik met een stevige trap of 3 einde lijk het deksel de lucht in kon trappen, met het nodige kabaal vandien. LICHT.
    Met mijn vingers over de rand van de drankton, duwde ik mezelf iets omhoog piepend of dit misschien de hemel zou zijn, maar helaas. Ik dacht ergens in een muffe zaal. Flarden van gisteren gingen iets door me heen. Secret stach Elio- Restje rum in het vat. Mijn afkickverschijnselen die me op de bodem van het vat getrild hadden zodat ik mijn wretende gedachten kon sussen. De bartende koppijn en het nog steeds wankel op mijn benen staan verklapte me dat ik nog genoeg alcohol in mijn ssyteem had om zo’n 2uurtjes langer vol te hoduen vooralleer ik zou gaan schreeuwen. So i took it. Met een hupsje gooide ik mijnbeen over de rand heen,waarna de zwaartekracht me de grond in liet donderen. “Shitee”. Kermde ik, de volgende blauwe plekken incasserend. Nu pas merkte ik het geluid van muziek open sloop achter de gordijnen het feestje binnen toen ik een luik uit de grond zag openen. Laten we maar wegsluipen voor de lege ton in vraag gesteld zou worden. Er was gerust al wat volk op het feest- een dranktafel al vermoedde ik dat er maar weinig echte ‘drank’ aanwezig zou zijn, al ging ik het me er op wagen.
    Ik danste me door de mensen heen, onderweg bij de dessert tafel nog wat zoetigs stelen, waarbij in een knippog schonk aan de blondine daar, waarna mijn benen me naar de verkeerde kant stuurden. Plots bevond ik me leunden tegen een kast aan, terwijl ik met een halve cake in mijn mond even naar mijn gejaagde bostkas greep. “Fucking goodie two shoes school.” Mopperde ik, waarna ik na wat gekraak even omhoog keek naar een jongen in groen en goud- haast een kerstelfje. “Wat doe jij daar? Levend decor uithangen?” vroeg ik met een schaapachtige frons op mijn gezicht tegen de speitenkop die me niet vreemd leek te zijn.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Lajaria Ocán de Châteaupers
    ✧ ✦ ✧ Someday we may yet live to live and let live ✧ ✦ ✧

    ¸¸♬♩¸¸outfit ┊Ballroom w/ Lucien ¸¸♪♫¸¸

          ”Hmm, ja voornamelijk de drank,*” sprak Lucien op zijn vraag, voor hij een slok van zijn drankje nam. De bedenkelijke blik die vervolgens op zijn gezicht verscheen liet haar - haar wenkbrauw - wat vragend optrekken. Zijn blik schoot vervolgens naar zijn drankje, de hare, voor hij omkeek naar de tafel achter hem. Een geamuseerde glimlach danste op haar lippen, zijn reactie een stuk grappiger om aan te zien dan hij zelf waarschijnlijk doorhad.
          “Zit hier alcohol in?*” vroeg Lucien, de bedenkelijke blik nog op zijn gezicht. Hoewel hij nogmaals een slok nam, alsof hij een andere uitkomst verwachten.
          “Oh goodness no,” sprak Layla, haar stem zo verschrikt mogelijk laten klinkend. “Stel je voor, we kunnen de royalty toch niet blootstellen aan dingen zoals alcohol. Zometeen gaan we ons nog gedragen naar onze leeftijd, dat kan echt niet*” lachte ze vervolgens. Ze had niks tegen de kinderen van adel die hier rondliepen, dat zeker niet. Maar dat maakte niet dat ze de regels hier soms iets te streng vond. Kom op, iedereen hier was echt wel oud genoeg om alcohol te mogen drinken.
          De lach die over Lucien’s lippen rolde toen ze sprak, bevestigde genoeg dat ze het extra level van zijn woorden eerst gemist had. In haar ogen bleef het een oneerlijk spel, vooral als ze niet eens wist dat ze er mee begonnen waren. En gelukkig wist ze zich te herpakken, anders had ze misschien gewoon maar weg moeten lopen, het gezien houden voor de avond.
          “Is dat zo?*” sprak hij geamuseerd op haar woorden, nadat hij zacht had gelachen. “Welke Ira student weet je aandacht dan te grijpen?*” ging hij verder. Ze drukte haar lippen op elkaar, alsof ze diep moest nadenken. Dat deed ze ook, maar eerder over haar volgende zet in plaats van wie ze ging opnoemen.
          “Is het niet wat oneerlijk tegenover de rest als ik nu al mijn voorkeur ga uitspreken?*” sprak ze vervolgens, een glimlach haar lippen sierend. Okay, misschien was ze niet zo extreem slecht hierin als ze dacht, misschien werd het nog wat.

    ⊱ ────── {.⋅ ♫ ⋅.} ───── ⊰


    --

    SI
    DAISY

    ─── ・ 。゚: *..* 。゚. ───

    『C』 『A』 『T』 『A』 『S』 『T』 『R』 『O』 『P』 『H』 『E』

    banshee • daughter of Violet Parr & Tony Rydinger • 19 • dress, boots & hair • with Naia at party (bar) --> dance floor

    ─── ・ 。゚: *..* 。゚. ───


    "Je hebt hem toch gevangen, mag ik hopen?" Daisy glimlachte, waarna ze doorging met haar verhaal over haar dag. Rondrennen met Fee en Arthur had er vast raar uitgezien voor andere studenten, maar Daisy had ervan genoten. Van heldin spelen hield ze namelijk wel. Terwijl het verhaal uit haar mond rolde, merkte de jongedame op dat haar vriendin afgeleid leek te zijn. Ze kon niet achterom kijken om te zien wie Naia's aandacht had gestolen, maar nieuwsgierig was de jongedame wel. Voornamelijk, omdat het geen positieve aandacht leek te zijn. Was dit degene waarmee haar beste vriendin bonje had? Was dit Daisy's nieuwe, grootste vijand?
          Terwijl Naia de jongedames vinger volgde naar het gebak, probeerde Daisy een glimp op te vangen van de situatie achter haar, maar het licht blokkeerde haar zicht. Een grijns verscheen op haar gezicht, toen Naia haar complimenteerde. "Wauw, goed gedaan hoor Dais.''
    ''Het kostte heel weinig moeite, eigenlijk...'' En eigenlijk was het ook een leugen. Zij en Dawn hadden geracet tegen de klok en gelukkig gewonnen, tegen alle verwachtingen in door de omstandigheden. Sour Bill had hun een grote achterstand gegeven, maar gelukkig vonden zij en Dawn snel weer een manier hoe ze de race naar hun hand konden zetten. De tafel met hun gebakjes was het resultaat geworden.
          De muziek had Daisy in zijn greep genomen, want het drankje klotste nu gevaarlijk over het glas heen, terwijl ze zittend op haar kruk met haar armen begon te bewegen. Haar roze jurk, met wijde mouwen, zwierde met haar lichaam mee in de lucht. De jongedame genoot, nu al, ook al waren zij en haar beste vriendin pas net aangekomen. Door de beat was Daisy in een trance gekomen, waardoor ze even vergat dat Naia naast haar stond. Ze draaide als een blij vogeltje op haar stoel, waarna ze nog een slok van de roze champagne nam. Het was Naia's arm die haar wakker schudde, "Kom Daisy, we gaan." Het meisje stribbelde niet tegen. Op Daisy's gezicht lachte ze zelfs haar tanden bloot, terwijl ze braaf Naia volgde naar de dansvloer. Haar champagne glas, had ze halfvol achtergelaten op de bar.
          "Ik moet me aan onze afspraak houden, toch? Geen mannen. Alleen wij." Daisy haalde een wenkbrauw op. ''Wat bedoel je?'' Ze kreeg toen pas door, dat Elio was binnengekomen. Naia had haar rug naar de bar gedraaid, waardoor Daisy, als ze langs haar vriendin heen keek, zicht had op wat er achter haar vriendin gebeurde. Bij de bar, waar ze net vandaan kwamen, stond Elio. Hij was dus wel de boosdoener, die haar beste vriendin pijn had gedaan. Daisy had gelijk gehad, hij was niet te vertrouwen. Ze wist het al, vanaf het begin! Ugh... Als Naia naar Daisy's waarschuwing had geluisterd... Ach, het was niet de schuld van haar vriendin. Naia had niks fout gedaan... Het was Elio's eigen schuld. Zo lang op zee geschommeld in zijn opblaasbootje, dat zijn hersenen te veel door elkaar geschud zijn.
          ''Hij verdient je niet, Naia.'' Daisy sloeg haar armen om Naia's nek, zover ze erbij kon, terwijl haar heupen bewogen op het ritme. ''Vergeleken met jou...'' Haar ogen keken haar vriendin intens aan om het belang van haar woorden te onderstrepen. In de heldere ogen van haar vriendin had iemand de zee kunnen vinden. Ze begreep Elio totaal niet. Als hij de schat had gevonden, waarom groef hij dan verder? ''Vergeleken met jou, is hij niets.'' Daisy was er zeker van dat ze feiten sprak. Ze begreep niet wat iemand kon zien in een jongen zoals hij, maar haar vriendin vond hem leuk. Ugh, waarom viel Naia nu weer voor een hartenbreker? Daisy's hand gleed langs Naia's arm om haar hand te vinden. Toen ze deze in haar greep had, gebruikte ze hem om Naia te dwingen een pirouette te draaien, waarna ze de hand weer losliet. Daisy zelf hief beide handen in de lucht, om deze op het tempo langs haar lichaam te laten zakken.
          "Ik weet dat we elkaar maar een dag niet gezien hebben en toch heb ik je gemist. Is dat gek?" Opnieuw, die grijns. Daisy kon hem niet onderdrukken. Ze had haar vriendin ook gemist, heel erg zelfs. ''Je weet waar je me kan vinden, waarschijnlijk ga ik morgen weer bakken. Ik zag nog een heel cool recept, brownies met nootjes!'' De ogen van de jongedame probeerde zich op Naia te houden, maar ze kon het niet helpen om soms naar de situatie achter haar te spieken. Met wie Elio was, zag ze niet, maar zijn bruine haar was niet te missen. Ze rolde haar ogen, toen Elio dichter naar zijn date toe naderde. Haar armen vonden opnieuw Naia's nek, zodat ze zachtjes in haar oor een korte ''ew'' kon fluisteren, doelend op het nieuwe koppel. Als iemand ruzie heeft met Naia, stond Daisy als een bodyguard achter haar.
          ''Als je wil dat ik hem een klap verkoop, moet je het zeggen.'' Daisy hief haar neus op, terwijl ze weer met Naia begon te dansen. Om hen heen waren dan wel andere mensen, maar in Daisy's ogen telde niemand anders. Niemand durfde bij hen in de buurt te komen. Ze stalen elke spotlight. ''Ik ben misschien wel klein, maar ik kan hem aan. Hij heeft geen training gehad van Violet Parr.'' Ze glimlachte, terwijl ze wachtte op het teken van haar vriendin. Op een gevecht had Daisy misschien niet gerekend, maar bang was ze niet perse. Als het moest, dan moest het. Hij kon niet wegkomen met het breken van Naia's hart. Ze hoopte dat Elio haar boze ogen kon merken, alvast een voorproefje voor zometeen wanneer ze zijn neus gaat breken. Voor Naia deed ze het met plezier.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2023 - 13:23 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    THEO AZLIN DORMANT

    Son of Aurora ✧ 20 ✧ at the ball with Maya




          Theo probeerde in alle macht om zijn blik niet te laten ronddwalen. Het was nu eenmaal makkelijker om naar de vloer of het plafond te kijken, waar geen schaduwen en geen monsters zaten. Maar toen Neirin de balzaal binnen liep, kon hij niet anders.
          Het leek wel alsof iemand een extra licht had aangestoken in de donkere balzaal. Neirin schudde haar lichte haren door elkaar en de rode blos op haar wangen verried dat het buiten kouder was dan het leek. Theo's ogen gleden van haar gezicht naar haar nek, naar haar arm die rond die van Ilyas zat. Een scherpe steek boorde door zijn maag. Ze was hier natuurlijk als zijn date. Hoe kon het ook anders?
          Neirins ogen gleden rond in de zaal en Theo kroop wat verder achter de zuil. Hij wilde niet dat ze hem zag, niet op deze manier. Hij vlocht zijn vingers ineen en liet zijn twee duimen rond elkaar draaien, in de hoop dat het hem genoeg zou afleiden tot Maya er was.
          Dat duurde gelukkig niet al te lang meer. Toen Theo een tweede keer opkeek, stond ze plots in de deuropening van de zaal. Met haar opgestoken haren, goudgroene jurk en glinsterende juwelen kon ze zo van een rode loper zijn gekomen. Theo moest twee keer kijken om zich ervan te verzekeren dat het Maya was. Hun contact van de afgelopen twee jaar had zich immers beperkt tot sms'jes en brieven. Theo kon zich de laatste keer dat hij haar gezien had amper herinneren. Toen stapte ze verder de zaal in, een beetje onwennig, en wist hij het zeker.
          Maya keek rond zich en liep richting de hoek waar Theo stond. Alleen stond hij verborgen achter de zuil en had ze hem duidelijk niet gezien. Nog voor Theo een waarschuwing kon roepen, liep ze frontaal tegen hem op.
          "Auw," kermde Theo zachtjes.
          "Theo!"
          Opnieuw, voor Theo iets kon doen, werd hij in een knuffel getrokken. Hij glimlachte. Er was niemand die zo'n knuffels kon geven als Maya. Ze voelden altijd een beetje als thuiskomen.
          "Ach wat is dat lang geleden," zuchtte Maya.
          "Dag Maya. Ik heb jou ook gemist," grijnsde Theo.
          "Hier, ik heb een welkomstgeschenkje bij." Maya stak een klein doosje naar hem uit.
          "Wat is dit?" Theo opende het deksel om een lichtgroene macaron te onthullen. "Pistache! Mijn favoriet." Theo viste het koekje eruit en stak het meteen in zijn mond. Een lichte kreun ontsnapte uit zijn mond. "God, Maya... Je wordt iedere keer beter. Nog even en je kan de zaak van je moeder zo overnemen." Hij likte zijn vingers af om geen enkele smaak verloren te doen gaan. "Heerlijk!"
          Toen, grotendeels onbewust, gleden zijn ogen weer naar Neirin. Ze stond te praten met Ilyas, een kleine glimlach rond haar lippen. Hij keek weer naar Maya en verklaarde snel: "Ze is hier ook. Neirin."
          Maya zou meteen weten over wie hij het had. Sinds zijn eerste ontmoeting met de Fae had Theo het bijna constant over haar gehad. Hele brieven en ellenlange teksten aan smsjes had hij aan haar besteed. "Ze... heeft een date." Hij knikte naar Ilyas. "Had ik moeten weten."



    [ bericht aangepast op 9 juni 2023 - 16:37 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    KAI LEOMARIS MARMORIS
    Crown prince of Tirulia • 20 • Ball (Amor)


    Rows of houses all bearing down on me
    I can feel their blue hands touching me
    All these things into position
    All these things we'll one day swallow whole
    And fade out again and fade out


    Cracked eggs, dead birds
    Scream as they fight for life
    I can feel death, can see its beady eyes
    All these things into position
    All these things we'll one day swallow whole







    Trigger warning for violence, blood, demons, sads and unhingedness



    Kai wilde lachen toen hij zijn eigen kwaadheid in Amors ogen weerspiegeld zag toen zijn ademhaling gejaagd werd. Hij wilde hem over de rand duwen, wilde die kleine indicatie dat zijn Amor nog steeds ergens, diep van binnen, in de man voor hem bestond, omarmen en nooit meer loslaten. Hij wilde hem uit Amors ziel sleuren, zodat iedereen hem kon zien, zodat hijzelf hem nog eens kon zien - al was het maar om afscheid van hem te nemen.
          Kai balde zijn vuisten en deed niets van dat alles, dronk in plaats daarvan het briesje alcohol en de dreiging die uit Amors mond vielen toen hij schichtig om zich heen keek, hield zichzelf in om hem in zijn gezicht te slaan om zijn aandacht weer bij Kai zelf te leggen.
          Ergens, diep vanbinnen, was er de zestienjarige Kai. Die had aan de alarmbel getrokken, probeerde over het geraas heen te schreeuwen dat hij moest ophouden, dat hij moest kalmeren, dat hij te ver ging, dat hij zichzelf nooit meer zou kunnen aankijken in de spiegel als hij toegaf aan de duisternis die momenteel aan een razend tempo in zijn borst bloeide; een verstikkende inktvlek die zich over zijn hele wezen verspreidde. Kai hoorde die jongere versie van zichzelf niet over het gepiep in zijn oren dat steeds hoger ging, dat steeds luider werd - dat hij plantte in de hoofden van de mensen rondom hem, waar het gevoed werd en teruggekaatst werd naar zijn eigen hoofd. Daar hield hij het bijna wanhopig vast, bracht hij het groot totdat het een niet meer te stoppen, allesverwoestende vloedgolf was die alles in zijn pad zou meesleuren toen het eindelijk neerstortte.
          Kais armen trilden - hij was zich vaag bewust van het irritante, ruisende geluid dat vermengd met de muziek uit de speakers stroomde. Hij merkte niet op dat het niet alleen de spieren in zijn armen waren die trilden - had niet door dat de frequentie van het lawaai dat hij uitstuurde, bijna zo hoog en luid was dat de hoge, romantische ramen van de balzaal eronder kreunden.
          Toen Amor zijn mond weer opende, werd alles heel even heel stil. "Fake?" zei hij, en Kai voelde de woorden tegen zijn lippen, wilde de schampere lach die Amor uitstootte vangen in een wijnfles zodat hij die later kon opdrinken. "Ik heb evenveel zelfrespect als jij nog hebt, Kai. Is het je ooit al op komen dagen dat ons hele bestaan één f- één verdomde show is?"
          Kais mond krulde zich in een giftige glimlach, zijn ogen spleetjes - laat hem eruit, dan, Amor. Toon de wereld wie je echt bent.
          "We zijn gewoon fake, Kai," vervolgde Amor scherp. "Je zelfrespect? Je FUCKING vrijheid? Ben je idioot ofzo?" Hij tikte tegen zijn slaap en schudde zijn hoofd. "Niet ik - niet jij - niemand hier heeft een focking keuze Kai." Hij porde een vinger tegen Kais borstbeen. Een pijnscheut ging door zijn gekneusde ribben en het contact zond een schok door zijn hele lichaam, zette de stille lont die de storm voorafging in brand. Tegelijkertijd met die beweging, leek alles in één stroom uit Amors lijf te voelen. Het beest verdween, net als Kais venijnige glimlach, werd meteen gretig opgeslokt door de inktvlek in Kais borst.
          "Dus steek je zogenaamde zelfrespect van je waar het licht niet schijnt en blijf verdomme uit mijn buurt. Ga jezelf maar verzuipen - eindig je net z-zo verdomd miserabel als mij."
          Daar is het al te laat voor. Kai hoorde Amors gevloek niet meer - hoorde niets meer. Het vuur had de inktvlek bereikt, en hoe hard die jongere versie van Kai ook probeerde om een muur te bouwen om alles tegen te houden... de druk werd te groot. Er ontstond een barst. En toen nog één. Amor zette een stap naar achteren en Kai greep hem bij de revers van zijn vest, trok hem even zo dichtbij dat hij hem net niet kuste, en duwde hem toen achteruit, in het midden van de bekers die op de dranktafel stonden te wachten leeggedronken te worden. Zijn ribben stonden in brand, maar hij voelde het amper. Zijn gebalde vuist belandde in Amors gezicht, en een derde barst ontstond toen hij hem een tweede keer raakte met zijn andere vuist.
          Kai hoorde niets meer - hoorde de alarmbel in zijn hoofd niet, hoorde de geschrokken kreten van de mensen die rond hem stonden niet, hoorde zichzelf niet toen hij met een lage, rauwe stem tegen Amor fluisterde dat hij terug moest vechten. Hij hoorde de explosie van de ruiten rond zich niet toen hij Amor een derde en vierde keer sloeg en iets onder zijn knokkels voelde breken en de dam in zijn hoofd het helemaal begaf onder de druk. Het duister liep nu in één razende stroom naar buiten; een gigantische vloedgolf die al het glas in de ruimte aan scherven brak. De champagneglazen die mensen in hun handen hadden; de glazen kommen waaruit de nonalcoholische punch geschonken werd; de oude, waardevolle glazen kroonluchters aan het plafond.
          Stop het. Hou op. Loop weg. Stop. Je gaat te ver. Het is te laat. Stop. Stop. STOP. Hij hoorde ze wel, maar zijn brein registreerde de woorden niet. Met elke klap die Kai uitdeelde, klonk de knal van iets dat uit elkaar spatte - en Amor deed niets, leek net een lappenpop op een tafel vol scherven en drank die stilaan rood kleurde. Hij probeerde zijn gezicht te beschermen, maar het was te laat. Kais sloeg zijn handen kapot, proefde Amors bloed in zijn mond - en voordat hij een zesde keer zijn vuist in Amors gezicht kon planten, voelde hij zichzelf achteruit geduwd worden en een scherpe pijn in zijn wang toen Markus' scherpe bek er bijna zijn oog uitpikte. De rafelige snee liep van zijn wenkbrauw naar zijn rechterjukbeen. Er liep bloed in zijn oog en hij knipperde. Kai wankelde achteruit, ademde zwaar, keek naar zijn bebloede handen, dan terug naar Amor. Markus zat naast zijn hoofd op tafel, keek Kai met zijn kraaloogjes aan op een manier die bijna triest leek.
          Wat heb je gedaan? Kai reageerde niet. Hij voelde paniek opwellen in zijn borst, kreeg zijn ademhaling niet onder controle, voelde zich misselijk, wilde weglopen en kon tegelijkertijd niet bewegen. Hij hield zijn hoofd schuin en slikte de tranen die achter zijn ogen brandden door, duwde de paniek en de schuld en de misselijkheid met die beweging allemaal weg in een donker hoekje ergens diep in zijn geest, sloot het af en gooide de sleutel weg. Hij had zich lang genoeg bang gevoeld; lang genoeg eenzaam; lang genoeg zwak. Hij voelde de duisternis nog steeds in zijn zenuwen, voelde die macht nog steeds door zijn ledematen stromen - en hij maakte een keuze, sloot heel even zijn ogen. Toen hij met een diepe zucht zijn ogen weer opende, was het plezierig lichtje dat er altijd in speelde, verdwenen.
          Zijn glimlach was wrang.
    Any facebreaking was previously discussed with and approved by Saar xoxo.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2023 - 17:25 ]


    help