• Helloww friends! *O*

    Halloween. De laatste dag van oktober, het moment dat de sluier tussen vredige wereld en die van het bovennatuurlijke ploeteren het dunst is. De draad die de rust van de maand ervoor vastnaait aan de wilde hysterie van de maand erna.
          Klokslag middernacht gaan we de loopgraven in.
          Klokslag middernacht begint de tijd te lopen.


    Tijd, voor NaNoWrimo. Dertig dagen om (meer dan) 50.000 woorden te schrijven. Degene die de drempel halen, zijn winnaars voor het leven—althans, het komende jaar. Fanfictie of eigen werk; deze challenge is voor iedereen.Doe jij mee? :3

    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing month en is bedacht door Chris Baty in 1999. De uitdaging is om in november een boek te schrijven van minimaal 50.000 woorden. Dit komt neer op 1.667 woorden per dag voor 30 dagen. Je houdt je proces bij op de officiële NaNoWriMo-site:



    Hoe kan ik meedoen?
    Als je mee wilt doen aan de officiële NaNoWriMo kun je je aanmelden op nanowrimo.org en daar aangeven dat je mee gaat doen. Mocht je nog geen 18 zijn en geen 50.000 woorden willen schrijven, kun je je ook aanmelden bij de Young Writers Program waar je je eigen doel kunt stellen. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je per dag hebt geschreven, ook krijg je via de site af en toe motiverende berichtjes en is er een forum vol andere enthousiaste schrijvers.

    Officiele regels
    ✍ Write a 50,000-word (or longer!) novel, between November 1 and November 30.
    ✍ Only count words written during November. None of your own previously written prose can be included in your NaNoWriMo draft (though outlines, character sketches, and research are all fine, as are citations from other people's works).
    ✍ Write a novel. We define a novel as a lengthy work of fiction. If you consider the book you're writing a novel, we consider it a novel too!
    ✍ Be the sole author of your novel. Apart from those citations mentioned two bullet-points up.
    ✍ Write more than one word repeated 50,000 times.



    Wist je dat...?

    Je in dit topic de volgende dingen allemaal kan doen?

    - Je kan... de deelnemers ontzettend hard aanmoedigen!
    - Je kan... je huidige wordcounts droppen
    - Je kan... andere deelnemers uitdagen tot een WordWar duel (extra punten voor theatraliteit)
    - Je kan... je laatst geschreven zin plaatsen
    - Je kan... klagen over het zware leven dat is schrijver zijn
    - Je kan... vragen om advies!
    - Je kan... je eigen wist-je-datjes plaatsen
    - Je kan... vast nog wel meer dingen verzinnen! Voel je welkom, maak er wat gezelligs van met zijn allen :Y)

    #zijdiegaanstervengroetenu #klammehandjes #maartochwelenthousiast

    ReisverslagNummerEen

    Doe jij dit jaar mee met NaNoWriMo?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Renna schreef:

    Wist je dat...?

    Wist je dat het schrijven van het woord "murder" zo in je systeem kan zitten dat je met geen enkele mogelijkheid het woord "murmur" in één keer goed kan schrijven?

    #murd— #nee #murmurd— #néé-héé #m.u.r.m.u.r. #eindelijk


    ReisverslagNummerTwee


    Dat is... verontrustend? xD
    Ik heb wel dat ik het woord adem niet kan typen omdat ik een personage heb dat Adam heet maar een naam gebruik je doorgaans toch wel wat vaker XD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Renna schreef:

    Wist je dat...?

    Wist je dat het schrijven van het woord "murder" zo in je systeem kan zitten dat je met geen enkele mogelijkheid het woord "murmur" in één keer goed kan schrijven?

    #murd— #nee #murmurd— #néé-héé #m.u.r.m.u.r. #eindelijk


    ReisverslagNummerTwee

    Hahaha omg. En probeer dat maar eens uit te leggen aan een niet-schrijver :Y)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ringwraith schreef:
    Ik heb echt 2500 woorden aan emotional & fluffy talk en ben echt bang dat mijn proeflezers/redacteur straks zeggen uhhhhhhh moet dat zo lang? :'))
    maar ja, dat moet.

    Dat is ook zeer belangrijk, dat is de beste content


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Renna schreef:

    Wist je dat...?

    Wist je dat het schrijven van het woord "murder" zo in je systeem kan zitten dat je met geen enkele mogelijkheid het woord "murmur" in één keer goed kan schrijven?

    #murd— #nee #murmurd— #néé-héé #m.u.r.m.u.r. #eindelijk


    ReisverslagNummerTwee


    Ik heb vooral vaak dat ik Nederlandstalige woorden soms automatisch schrijf zoals ze in het Engels zouden geschreven zijn moest het een Engels woord zijn of omgekeerd omdat ik in beide talen schrijf hahaha. Of soms voegwoorden in de andere taal; staat er plots een random 'en' in mijn Engelse tekst


    help

    Tolkien schreef:
    (...)

    Ik heb vooral vaak dat ik Nederlandstalige woorden soms automatisch schrijf zoals ze in het Engels zouden geschreven zijn moest het een Engels woord zijn of omgekeerd omdat ik in beide talen schrijf hahaha. Of soms voegwoorden in de andere taal; staat er plots een random 'en' in mijn Engelse tekst

    Ik vertaal Engelse uitdrukkingen naar het Nederlands :') zoals "ik heb je rug/ive got your back". In mijn hoofd klinkt dat dan heel logisch, ik zie zelf ook echt niet dat het niet klopt haha


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ringwraith schreef:
    Met sommigen ben ik al buddies maar niet met iedereen, dus wat is jullie nano-username? :33


    xSKITT is mijn username :)


    Your Butt is Mine!

    Necessity schreef:
    (...)
    Ik vertaal Engelse uitdrukkingen naar het Nederlands :') zoals "ik heb je rug/ive got your back". In mijn hoofd klinkt dat dan heel logisch, ik zie zelf ook echt niet dat het niet klopt haha


    hahahaha i feel you. Heb ook echt standaard Google Translate open staan


    help

    Zijn jullie in het Engels aan het schrijven?


    Your Butt is Mine!

    xSKITT schreef:
    Zijn jullie in het Engels aan het schrijven?


    Ik heb momenteel een Engelstalig project en een Nederlandstalig project waarmee ik bezig ben (: Ik had Nederlandstalig schrijven eigenlijk een beetje opgegeven tot afgelopen zomer haha, maar dankzij RPG's hier op Q heb ik beseft dat ik het eigenlijk heel graag doe en het heel erg gemist heb


    help

    1491 voor deze middag. Net mijn hoofdstuk af, dus ik denk dat ik het daar maar bij houd voor vandaag.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tolkien schreef:
    (...)

    Ik heb momenteel een Engelstalig project en een Nederlandstalig project waarmee ik bezig ben (: Ik had Nederlandstalig schrijven eigenlijk een beetje opgegeven tot afgelopen zomer haha, maar dankzij RPG's hier op Q heb ik beseft dat ik het eigenlijk heel graag doe en het heel erg gemist heb


    Ooh super!!!


    Your Butt is Mine!

    Ringwraith schreef:
    1491 voor deze middag. Net mijn hoofdstuk af, dus ik denk dat ik het daar maar bij houd voor vandaag.^^


    Goed bezig!


    Your Butt is Mine!

    Ik zit op 1155 voor vandaag. Ik ga er ook mee ophouden voor vandaag. Zondag zal ik pas kunnen verder schrijven Ö


    Your Butt is Mine!

    Ik zit vandaag op 1512 (4455 in totaal). Ik zie nog of ik vanavond nog wat schrijf of gewoon chill (waarschijnlijk chill ik gewoon)

    Goed bezig iedereen!


    help

    Hoe gaat ie bij jullie? (:

    Ik heb net nog even drie hoofdstukken geoutlined. (:
    Ik heb wel ondervonden dat ik één personage heb die vrij nutteloos is nadat zijn taak vervuld is maar ik weet er niet echt een doel voor :')


    Every villain is a hero in his own mind.